Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Dimara is hier ook begonnen met niezen en heeft af en toe een droog kuchje... vooral dat kuchje baart me een klein beetje zorgen, is dat erg bij een kleintje van 7 weken?

2. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mumtobe, ik zou me nog geen zorgen maken hoor!
    Hier niest Milan al weeeeeeeeeeeken en ook een droge hoest! En hij wordt niet zieker dus...??

@Jessi, hihi grappig ik was op het eind ook 70 kilo!! En er zat echt wel wat gewicht in je borsten zitten hoor! Je kleine meid drinkt zo een liter op een dag hoor!
    Ik weeg nu alweer 57, maarja Milan die at mij helemaal op tijdens de bv.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb alles gelezen maar ik kan niet uitgebreid reageren.
    Aiden is de hele dag aan het zeuren!

Zo'n 'ik heb honger' huiltje en dan vervolgens een paar slokken nemen, niet meer willen en wel huilen..

Nu ligt hij ook alweer klaarwakker in zijn bedje te huilen..
    Pfff, dan maar weer even mama-hangen..

Sinds gisteren duimt hij! Heel schattig, maar of ik er nou zo blij mee ben??

Koosnaampjes: schaapje gebruik ik voornamelijk. Verder 'poppetje', 'monster' en 'miepie'. :p
    En nog vanalles en nogwat eigenlijk :D

4. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @daan: superfoto's zeg:D

@jingi: heel veel succes morgen met werken, ben benieuwd hoe het gaat.

@annie22: senna huilt zichzelf ook in slaap, en dit kan zeker zo'n 20 min duren.
    als het langer duurt, ga ik meestal even kijken, en anders laat ik haar huilen, vaak is het na 10 min wel weer over

gewicht: ik was 15 kilo aangekomen, en na de bevalling 7 afgevallen, de rest moet er dus nog af.
    maar heb echt super veel last van vreetbuien:) en dan alles door elkaar (schaam)
    ik ben al aan de forse kant, dus morgen ga ik nog een poging wagen.

ga nu weer naar beneden, verder the day after tomorrow kijken
    slaap lekker iedereen

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi, veel geschreven hoor.
    ik zit weer op mijn eigen gewicht, maar volgens mij heb ik een aardbei, hadden we het hier niet een sover gehad??? en gaan ze ook nog weg ??of moet je je daarvoor behandelen?
    verder gaat het hier zijn gangetje, mijn vriendin heeft hier gegeten, en ze huilt erg veel, vind het zo zielig. Ik hoop dat ze het snel een plaatsje kan geven.

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Annie, oh nee sorry Poekie:p, wat grappig dat ze bij jou ook die naam gebruiken
    En Anouk huilt nu stukken minder als ze gaat slapen omdat ik haar nog even aanleg (die slaapt zonder tut)
    Daardoor wordt ze rustig en loom en gaat ze bedje in en hoor je haar soms nog wat jengelen maar ook wel eens brabbelen nog voor ze gaat slapen
    Joh je kan toch altijd een keer langsgaan bij zo'n osteopaat, waarom niet?

@Bloem, hoezo slechte moeder? ik zou daar ook om hebben gelachen:)

@Cjpt, hier vind ik Anouk ook wel al met armen boven de dekens dus is ze los gekomen maar geen idee hoe lang ze dan zo heeft gelegen.
    Gisteren wilde we eigenlijk nog weg eind van de middag en zou het ook beter zijn als Anouk kort slapie zou doen, dus haar ook in gewone slaapzak gegooid, ze is keurig gaan slapen maar dus idd ook keurig naar klein uurtje weer wakker.
    Inslapen gaat ook hier dus goed maar ze slaapt gewoon erg kort.

@Noa, ik heb nog een hoop kleding gevonden idd en ook weer terug gelegd:D
    Ik was de laatste 10kilo van de zwangerschap van Mirthe nog niet kwijt toen ik zwanger raakte van Anouk.
    Nu nog kilo of 6 zwaarder dan toen ik aantelde bij Anouk, maar ik moet dus eigenlijk ook nog die 10 kilo van Mirthe kwijt en dan kan ik die stapels weer terug opzoeken!!

@Ollekebolleke, Anouk niest ook met geluid, ze vindt het altijd wel grappig
    En ze doet nog iets met geluid, hi hi
    Mirthe roept dan zelfs als ze aan het spelen is, mama Anouk poep:D
    Anouk had idd ook die huiluren 's avonds in het begin, ik heb ze opgevangen met de Lodger draagzak en dat was echt de oplossing
    Heb dat zo echt weken gedaan, ik kan zo slecht tegen huilen
    Pas sinds een paar dagen ligt Anouk nu 's avonds op bed
    Gisteren was dat met flink gehuil dus dacht ik zie je wel ze heeft die huiluren nog steeds als je haar niet in de Lodger gooit.
    Vanavond was maar kort huilen en sliep ze!

@Jingi, wanneer kolf jij?
    Ik ben hier ook al weken aan het sparen om volgend weekend weg te kunnen.
    Sterkte morgen!

@Liefie, oh wat balen dat Rens zo is geweest bij je vriendin.
    Ik ben daar ook zo bang voor als Anouk volgend weekend 2 dagen naar mijn schoonzus gaat

@Rianne, hier begon hubbie pas ook dat hij het zo zwaar vondt allemaal:$
    Heb hem eigenlijk heel stom niet laten uitpraten en weet nu dus niet waarom, ik was zo grrrrrrrrrr
    Maar Elias komt dus ook al van die mannenplaneet, fout fout:)

@Nita, ik blijf thuis maar krijg nog wel kindjes erbij
    Ik ben gastouder.
    En weet je dat ik niet eens weet hoeveel voedingen ik zit, vroeg Cb pas ook, ik hou dat niet bij:)

@Daan, wow he, da's ook al een hele dame geworden!!
    Geweldig hoor

@Brusje, yep hier ook een aardbei
    Is alles behalve prettig idd.
    Heb een zalfje gekregen van de HA en dat helpt wel maar weg is het niet.
    Steek nog steeds beetje kop in het zand want als ik er echt vanaf wil dan moet je hem laten verwijderen in het ziekenhuis en dan denk ik meteen neeeeeeeeeeeeee
    Wat zielig van je vriendin, verwen haar maar lekker!!

Wakker maken
    Anouk doet het vandaag dus alweer.
    Half 5 heeft ze gegeten en om 6 uur nog een paar slokken en toen 6.15 bed in en ze slaapt nog steeds:$
    Maar ik durf het dus niet aan om haar dadelijk niet nog even wakker te maken en bij te voeden.
    Ben bang dat ik dan net een paar uurtjes lig en dat ze dan komt en misschien blijft rommelen en 2 keer komt in de nacht
    Ik heb morgen een overlijdensdienst, crematie en koffietafel dus is dit voor mij ook niet de avond om het te proberen denk ik
    Wil er toch beetje netjes bij zitten en niet met wallen
    Mijn moeder komt oppassen, is voor de 1e keer dat ik zo lang weg ga zijn en dan kan ik denk ik beter niet rommelen, maar gewoon doen wat we gewend waren

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik denk dat Noor vandaag 12 weken is en dat ze daarom 3 maanden zegt, klopt dat?

Hier nog een fles erin en dan ook trusten voor mama :) eindelijk...

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi meiden,

Allemaal nog aan het slapen??

Ik ben vandaag kind-loos, Esmee is wennen op het kdv. Wat is dat toch raar zeg...
    Vrijdag alweer gaan werken, bah.
    Esmee kwam vannacht alweer voor een voeding.. Vraag me toch af wat dat is, vond het veel leuker toen ze doorsliep ;)
    Ga vanavond eens proberen om haar voeding te rekken tot 19 a 20uur en haar dan niet meer wakker te maken voor een late voeding. Misschien slaapt ze dan wel door?!

Ik ga eens even bijlezen en reageren..

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Jingi, werk ze vandaag! Hopelijk valt het een beetje mee!

Annie, Svinthe huilt hier ook niet hoor als ze moet gaan slapen voor de nacht. Wel overdag, maar dat is meer dat ze niks wil missen denk ik :)

Liefie, fijn te horen dat je weekend zo leuk was.
    Zo, je vriendin heeft de hele tijd een huilende Rens gehad... Och och...die zal wel blij geweest zijn dat je weer kwam of viel dat wel mee?

Marieke, succes vanmiddag met werken!

Daan, wat een leuke foto van de 3 maanden oude Noor!

MvY, kindloos dat lijkt me ook wle erg raar inderdaad. Hbe je plannen voor vandaag? Hoelang mag Esmee wennen vandaag?

Zometeen ga ik met Svinthe naar de dokter omdat ze zo weinig poepluiers heeft (eens per 3 dagen ongeveer) en er zo veel last van heeft.
    Ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen...
    We hebben al zoveel geprobeerd.....

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, ik las je stukje dat je blij bent als Milan naar 4 flessen mag, maar dit mag toch gewoon als hij eraan
    toe is of niet? Is dat pas bij een bepaalde leeftijd?
    Ik ga het nu iig ook eens proberen om op 4 flessen uit te komen (of 4 grote en 1 kleine als ik het niet gerekt krijg)
    want ik denk dat Esmee misschien niet meer doorslaapt omdat ik haar om 22uur uit haar diepe slaap haal
    voor die laatste fles.
    Leuke bijnaam heb je hihi ik had een hamster vroeger die ik Poekie noemde en nu gebruik ik die naam nog vaak
    online, bijvoorbeeld bij mijn hyves enzo.
    Ik blijf je gewoon lekker Annie noemen, daar ben ik zo aan gewend (als je het niet erg vind)
    Milan vandaag 3 maanden oud!! Gefeliciteerd!

Osteopaat, goed idee het zou best kunnen helpen. We zijn met Youri ook geweest en hij was erna een stuk
    rustiger. Ben nu aan het twijfelen om ook met Esmee te gaan ivm voorkeurshouding maar ik wacht eerst
    ff het bezoekje bij het CB af (11nov) want het is toch best duur een bezoekje aan de osteopaat en wil eens
    kijken of het CB de voorkeurshouding ook zo erg vind. (als ik haar naar links wil draaien met haar hoofdje
    dan lijkt het alsof het pijn doet soms)

Daan, gefeliciteerd met Noor haar 3 maanden! Poeh wat is ze veranderd zeg, een heel ander gezicht!!!

Monique, ja lach jij maar ermee met die wekker ;) is niet grappig (hahaha)
    Veel kleding weg moeten doen of heb je hem gewoon gefatsoeneert (hoe schrijf je dat ;))? Moet hier ook
    weer nodig gebeuren. Weet niet hoe het komt maar het ligt altijd zo snel door elkaar allemaal.

Bloem, Sjoerd dus ook nog geen doorslaper. Haha had hij over zijn gezicht geplast germ. Hij had toch
    niet zijn mond open of wel??? ;)

Noa, lekker hoor als ze tussen 6 a 7 uur komt 's morgens.

Bruin/zonnebanken, ik ben echt een melkfles... En word ook niet snel bruin. Kan onder de zonnebank gaan
    liggen tot ik een ons weeg volgens mij... Wel jammer maar niks aan te doen.

Cjpt, ja ik wil er ook graag mooi bijlopen alleen heb ik vaak de energie/tijd niet om me mooi op te maken
    en mijn haren te doen (heb het dan ook altijd in een staart...) en qua kleren heb ik niet zoveel variatie meer
    omdat mijn oude kleren nog niet passen en als ik daar weer aan denk ga ik me weer slecht voelen omdat ik
    nog zoveel kilo's kwijt moet en dan voel ik me weer lelijk haha en ga zo maar door ;)

Mum, haha ik zie je al helemaal stuntelen met je hoge hakken en de MC :D

Strijk, jep hier ook een mega berg!! Nog vrijwilligers om te helpen??????? :D
    Bah vanaf vrijdag kan ik bij de mensen alles gaan poetsen etc en als ik thuis kom moet ik bij mij gaan beginnen :(

Ollekebolleke, dit huilmoment had Esmee ook een hele tijd 's avonds maar nu is het gelukkig weg gevallen!
    Dus troost je, ooit gaat het over (sorry haha).

Jingi, oh bah vandaag werken. Heel veel sterkte hoor!

Liefie, jammer dat Rens zoveel heeft gehuild daar. Hij zal mama wel heel erg hebben gemist...

Rianne, oh wat gemeen van Elias en papa. Maar zoiets gebeurd hier dus ook altijd :(;)

Marieke, ook alweer aant werk. Logisch dat je er wat minder zult zijn.

Nita, goed eten hoor vooral met de bv. Weet helaas wel dat het moeilijk is en ben daarom ook wel blij dat ik
    gestopt ben met de bv. Hoef ik me daar niet schuldig over te voelen als ik neit goed eet hihi.
    Ik was 22 kilo ofzo aangekomen en na de bevalling iets van 10 kilo kwijt. En nu dus nog zo'n 10 a 12 kilo te
    zwaar (weet niet precies) en het wil er gewoon niet vanaf, wat ik ook doe :(

Trouwens, toen ik ziek was vorige week en bijna niks at behalve beschuit ben ik zelfs bijgekomen. Hoe doe je
    dat dan???????????????????

Daan, denk dat Noor toch nog geen 3 maanden is als ik dat zo lees hihi.

Mik, die vreetbuien zijn helaas erg herkenbaar.

Monique, hoe heeft Anouk nou uiteindelijk geslapen? En hoe is het oppassen gegaan?

Hanna, nee ik heb geen plannen dat is het ergste haha. Ik wilde de ramen eens gaan poetsen en misschien
    nog wat andere klusjes. Ze blijft vandaag de hele dag :( mijn man had al gezegd dat ze morgen en woensdag
    ook komt maar dat heb ik afgezegd haha, hij is gek!
    Vrijdag is ze alleen 's morgens geweest maarja toen was ik op dat gesprek enzo dus dat is anders.
    Oh wat zielig voor Svinthe dat ze niet goed kan poepen. Ben wel benieuwd wat de dokter zegt en of hij kan helpen!

Poeh, dat is een hele reactie haha.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey allemaal!

@Daan, je rekent 12 weken= 3 maanden of niet? want eigenlijk is Noor pas 9 november 3 maanden ;)
    wel heel leuke foto en banner!

@MvY, heb je weleens geprobeerd 22.00 nog een fles te geven? Ties krijgt dan zijn laatste en soms moet ik m daar wakker voor maken, maar hij slaapt prima daarna.

@zonnebanken, doe ik niet, vind ik te gevaarlijk. (oke, met mate niet dan he!) maar ik word nooit wit dus echt nodig is het ook niet.

@bijnamen: apie, spookie, casper (vanwege zijn bijnaam spookie, dus een bijnaam op bijnaam ;)) en Roel junior. Roel is de naam van mijn vriend, en Ties lijkt sprekend op hem :)

@he bah Hanna, dat je met Svinthe naar de ha moet. heb je lactulose al geprobeerd? dat helpt hier best goed.

@brusje, ik had een mini aardbeitje en die is weg, dus het kan wel toch?

@Jingi, werk ze vandaag!

@mumtobe, dat niezen en kuchen is niet zo erg! Ties heeft het ook nog steeds, al is zijn verkoudheid bijna weg. de arts vond het niet zo ernstig.

@all, ik heb echt zin om te gaan werken! :)
    heb alleen wel spierpijn, ben iets te fanatiek geweest op de sportschool gister :D

12. Noa: sinds wij met zijn 3en tegen haar zeidden dat het een jongen was is ze hier 3 weken niet meer in huis geweest alleen van de week om even een uurtje op te passen en toen was ze ook zo weer vertrokken toen we thuis kwamen, best jammer voor mijn vriend maar ach ik ga haar niet verplichten.

Mumtobe: ow nee hoor ik kan heel wat hebben!!
    En ach wat luiers betreft je kan beter een maatje te groot hebben als een maatje te klein.

Annie: Finn heeft `s avonds altijd dat hij ook even huilt voordat hij slaapt, overdag heft hij het soms, als hij geen zin heeft en wel moet van mij. En die arme moppersmurf maakt jou ook helemaal een beetje mopperig, meid ik hoop dat een osteopaat wat kan doen voor jullie.

Jingi: jeetje meid wat een kleine opbrengst, maar op wat voor momenten kolf je dan? En weer werken daar zie ik ook heel erg tegen op, dikke knuffel en ik hoop dat je dag vandaag mee gevallen is.

Rianne: jeetje dat met jou mannetje herken ik wel heel erg, Will hoefde in het begin niet heel veel te doen, maar het klagen dat hij steeds zo moe is enz terwijl ik er alle nachten en ochtenden en 24/7 mee bezig ben en inderdaad ook van het weekend afgesproken de 1 de ene dag en de andere de andere dag, het ging goed hoor maar meneer vond dat ik er om 10 uur al uit moest want Finn had honger en huilde terwijl hij pas rond 11 weer hoefde en dat terwijl ik hem op zaterdag had laten liggen tot half 12!
    Maar ach ook al doen ze het met tegen zin ze doen het wel en krijgen er vast van zelf wel weer eens plezier in.

Gewicht: ik was 6 kg aangekomen en ben nu ruim 10 kg lichter! dan mijn start gewicht, dus ongeveer 16 kg afgevallen!:D met waqt overgewicht is dat dan ook niet erg!

Daan: leuke foto.:D

Brusje: die aardbei ja heb ik ook nog steeds en vroeg me laatst eigenlijk hetzelfde af.

MvY: finn kwam vanacht ook om een voeding rare baby`s hebben we soms ook!:(

Nou gisteravond had vriendlief Finn in gebakerd en in zijn bedje gelegd, dus de kleine man ging heerlijk slapen, vervolgens werd ik om 3 uur wakker van een raar geluid, ligt meneer op zijn handjes te sabbelen en prinsheerlijk met zijn armpjes op de dekens:$ had meneertje zich dus uit zijn doeken gewurmd. Doe ik het licht aan begint hij ook nog eens te lachen:) tja dan kan je je ook niet inhouden om terug te lachen:D Zo`n pretbek had hij op dat moment, zo van mama kijk eens wat ik heb gedaan, goed he!!
    Maar het liefste had ik gehad dat hij weer zijn ritme van doorslapen op had gepakt, maar helaas wie weet vannacht.

Ik moet vanavond uit eten met mijn werk en jeetje zeg wat zie ik daar eigenlijk tegen op! Heb er helemaal geen zin in!
    En het werken zelf daar heb ik ook helemaal geen zin, ik hoef pas op 1 dec te beginnen, maar toch ik ben nu al zo bang dat ik Finn zo verschrikkelijk ga missen!:(
    Ok nu maar weer even aan iets leuks denken!

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marieke, dat is wat we tot nu toe steeds deden, om 22uur wakker maken voor een fles en dat ging ook supergoed... Maar nu dus ineens niet meer...
    Werk ze! (wat goed dat je er zo'n zin in hebt :))

Ollekebolleke, hihi dan moet Finn toch wel sterk zijn als hij uit de doeken kan komen of niet? Tja en als ze zo lief lachen kun je zelf niks anders dan teruglachen he.

14. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nou het is nog rustig hier op de vroege ochtend.

Koosnaampjes: popje, tutje (als ze moeilijk doet), poepertje, moppie, chickie.

Monique, sterkte vandaag. Akelige dagen zijn dat.

MvY, wat lijkt me dat raar zeg, een kindloze dag. Wat zijn je plannen?

Brusje, hier helaas ook een aardei :(

Hanna, succes bij de ha. Is het bij fv niet normaal dat er maar eens in de 3 dagen een poepluier komt? Bij bv wel, dacht dat dat ook zo was bij fv.

Marieke, veel plezier vandaag! Leuk dat je er zo'n zin in hebt.

Is het bij jullie ook zulk slecht weer? Het is hier echt herfst, bah, regen en kou. Heb wel een heerlijke nacht gehad, Florine kwam gister iets eerder voor de laatste maaltijd ;) om 19.15u, en heeft vervolgens tot 4.45u geslapen. Daarna pas om 8.45u. Dus lekker uitgerust. Denk alleen dat ik vandaag maar een dagje binnen blijf, heb niet zo'n zin om door de regen te lopen.

We hebben gister weer eens geoefend met een flesje (tommee tippie), en helaas is ze het verleerd :( Ze snapte er geen hout van. Zou ze het nog kunnen leren als ik haar weer vaak een flesje aanbiedt (met gekolfde melk uiteraard)?

Oja, zijn er hier meer voorstanders van attachment parenting?

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Vandaag is Milan 3 maanden!!!!

16. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Anouk, gefeliciteerd!!! Wat vliegt de tijd he, voor je het weet zijn onze beebs een half jaar.

17. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mvy, ja ik mag natuurlijk naar 4 flessen gaan wanneer ik wil! Maar ben zo bang dat Milan dan rond 5 uur 's nachts opeens weer een fles wil! En daar word ik niet zo blij van....;)
    Maar misschien moet ik het eens proberen. Vindt dat wakker maken ook altijd zo zielig!

@Jessi, ja voor een deel wel. Maar ik moet Milan toch echt wel laten huilen ook, want anders loop ik echt de hele dag met een kind in me armen!
    Oh en ik zou toch echt blijven oefenen met Florine hoor!

@Ollekebolleke, haha wat een grapjas die Finn vannacht!:D
    En als Milan zo naar me lacht als hij moet slapen dan kan ik ook niks anders doen dan ook lachen hoor!
    En succes met je etentje! Misschien valt het alles mee...;)

@Marieke, werkse!!

Nou hier weer een slaaprecord hoor!!! Half 11 laatste fles en me slaapkoppie werd pas 9 uur wakker :$
    Nou ik ga snel douchen enzo want Milan ligt alweer in bed!! Hij wil altijd zo snel alweer naar bed 's ochtends! Dan denk ik echt heb je nog niet genoeg geslapen haha :p

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Jessie, ja het gaat echt hard!!! Een troost is gelukkig dat ik het steeds leuker vindt worden!!!

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hij wordt ook al zo groot :$:)

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wat een leuke trui heeft hij op de eerste foto aan!! die is echt gaaf!

Deel Deze Pagina