@ marieke: hoe was het om weer te werken? Fijn dat je er in ieder geval zin in hebt... @annie: hele mooie foto's van Milan @weer: hier erg wisselvallig: de zon schijnt maar ook erg donkere wolken. wat is attachment parenting?
Yep. Momenteel eentje in zijn bedje, en een hele tros in de fruitmand . @Daan, superleuke foto's! Wat heb je ook alweer gedaan dat je zo'n zware middag had? Sorry heb er ff overheen gelezen ben ik bang . @Marieke, jij ook heel veel succes met werken vanmiddag! Gelukkig heb je er zin in! Niet handig zeg, die spierpijn... @Olle, wat is Finn en boefje! Als hij zo tegen je lacht 's nachts kun je het niets anders dan teruglachen hoor, dat herken ik heel goed! En hoe had hij dat nou voor elkaar gekregen met zijn armpjes? Is hij zo sterk/slim of had je vriend hem niet goed ingepakt.... @Jess, ik zou het gewoon wat vaker proberen met de tommie tippie, misschien gaat ze het dan snappen. En wat is dat attachment parenting?? Nooit van gehoord. @Annie gefeliciteerd met je grote stoere vent van 3 maanden!! Oh meiden, het is zo SPANNEND!!! Mijn zus is vanmorgen om 5.30 naar het zkh vertrokken om te bevallen.... Pfff misschien had ik het liever niet willen weten (m'n moeder belde erover, muts...) want ik kan natuurlijk nergens anders meer aan denken. Waarschijnlijk word ik vandaag nog weer tante!!!!!!
Vraag van "huishoudelijke aard" De buitenste rand van het kleed was heel lekker zacht, fluweel-achtig. Nu heb ik 'm voor het eerst gewassen en over de waslijn laten drogen. Is die rand helemaal ruw geworden . Hoe krijg ik dat weer goed??? Opnieuw wassen met wasverzachter? Maar als ik hem dan weer laat drogen wordt het dan niet weer ruw? (Ik gebruik nooit wasverzachter dus ik heb daar geen ervaring mee.) Of in de droogtrommel ipv de waslijn? Help, het is zo jammer van dit fijne kleed!!!
ff een korte reactie want zich met een mama-hangertje op schoot... @ Annie en Marieke: Thnx voor jullie reacties, ik hoef me dus geen zorgen te maken... @ Ollekebolleke: Tja idd een maatje te groot is niet erg maar ze verzuipt eigenlijk nog in maatje 2 dus laat staan maat 3 dus toch maar wat inslaan hihi... @ Annie: Gefeliciteerd met de 3 maanden van Milan het is idd een echte slaapkop zeg! @ Liefie: Spannend hoor van je zus!!
Lieke en Liefie: Attachment Parenting wordt in NL Natuurlijk Ouderschap genoemd. Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd: 1.Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan. 2.Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen. 3.Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf. 4.Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt. 5.Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan. 6.Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. 7.Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding. 8.Bewaar het evenwicht in je gezinsleven. Ik wil geen discussie uitlokken hier, daar zijn andere forums voor, maar ben gewoon benieuwd of er meer voorstanders van deze manier van opvoeden zijn hier tussen de aug mama's. En hoe die er mee omgaan. Zelf vind ik punt 5 (samen slapen) te gevaarlijk, maar Florine slaapt wel in onze slaapkamer (in haar eigen bedje). Anouk, leuk dat jij ook zo over een aantal dingen denkt. En logisch dat je Milan affentoe laat huilen, met reflux is dat ook wel anders denk ik. Florine huilt maar 10 a 15 min per dag, dus dan houd ik haar wel vast. Maar als het bijv 3 uur zou zijn zouden mn armen dat denk ik niet trekken. Liefie, wat spannend!! Weet ze of het een jongetje of meisje is? Of is dat een verrassing? Wat voor wasmiddel heb je gebruikt? Als het fluweel is zou ik wel op lage temperatuur wassen met een fijnwasmiddel.
Goede morgen! As vrijdag ga ik uit eten met vriendinnen. Het word de eerste keer dat ik een avond weg ben van mijn kleine dochter. Ene kant wel zin in maar ik moet nog wel heel erg aan het idee wennen. Nooit gedacht dat ik het er moeilijk mee ging hebben. @ liefie, wat geweldig spannend!! Werken, ik ga in december 1 dag in de week werken (rustig opstarten en vanaf januari 3 dagen in de week. Gelukkig duurt het nog wel even. Ik ben blij dat ik ouderschapsverlof heb opgenomen anders moest ik er deze week al aan geloven! Gewicht, was 14 kg aangekomen en ik zit nu 1 kg boven startgewicht. Nog 1 te gaan dus! Maar dat komt wel goed. Ik doe er eigenlijk niks voor. Mijn strakke skinny jeans pas ik eigenlijk net wel net niet. Krijg hem wel dicht maar het zit niet lekker meer. Het doet een beetje pijn haha. Geloof dat mijn heupen iets breder zijn geworden. Slapen, Moet er meestal wel 1 of 2 keer snachts eruit, maar ik vind het niet zo erg. Het is vaak even drinken en dan weer verder slapen. Ze huilt gelukkig snachts niet. Wel nog altijd sávonds onrustig. Ze slaapt sávonds eigenlijk niet. Wel veel clusteren. Zo gek vind ik het. Het is altijd sávonds jengelen, onrustig en boos zijn. Voor de rest gaat het prima. Gekke baby. Aug mama meeting, ik zal er zelf niet bij zijn omdat ik vind dat ik niet genoeg heb meegeschreven. Maar het lijkt me wel fantastisch gaaf om foto's te zien van al jullie mooie babietjes bijelkaar!
Fon, lekker opgeven voor de meeting hoor. Leuk is 12 weken geen 3 maanden dan? Ik vond al dat het zo snel ging Meiden, ik moet van mijzelf eerst het huis op orde brengen en mag dan pas weer verder reageren. Stom he Dus ik laat deze pagina open staan en probeer ondertussen wat te poetsen.8) Luv Joe!!!!
Pff we zijn hier weer terug bij af! Hij spuugt weer na elke voeding, ook na uren nog.. En hij blijft maar schreeuwen! Ik weet niet meer wie ik moet bellen, huisarts?? cb?? KA???
Annie, ik zou degene bellen van wie je als laatste de beste oplossing hebt gekregen. Dat zijn volgens mij die medicijnen geweest van de KA dus ik zou denk ik de KA weer bellen!! Sterkte.....
He meis, wat ontzettend kut. Ik zou meteen bellen, het duurt misschien toch weer een paar uur voor je een antwoord krijgt (ik hoop sneller). Aangezien de KA de laatste beslissingen heeft gemaakt zou ik die bellen denk ik.
Wat een kletskousen zijn jullie! Hier moet er ook nog steeds iets van 8 kilo vanaf. Was in totaal 18 kilo aangekomen. Ik geef bv maar blijf al weken hangen op dit gewicht helaas. Oude kleding pas ik dus ook nog niet Liefie, wat spannend zeg! Zo leuk als er in je omgeving een baby wordt geboren! Annie, wat vervelend dat jullie weer terug bij af zijn, heb het echt met jullie te doen Daan, niet elke maand heeft precies 28 dagen he?! Maar het blijft verwarrend, snap het ook wel. Toen we zwanger waren kreeg je vaak de vraag hoeveel maanden je zwanger was, en dan antwoordde ik altijd in weken. MamaJess, denk dat de meeste moeders AP al uit zichzelf toepassen toch? Zijn allemaal best logische manieren om met je kindje om te gaan. Behalve dat samen slapen. Ik doe dat af en toen als ik alleen in bed lig (zonder vriend) en dat gaat altijd goed. Ik heb alleen juist het idee dat Olaf onrustiger slaapt als we samen slapen. Zijn jullie kindjes ook meer wakker? En hoe vermaken jullie je kindjes? Succes voor degene die moeten werken, moet er nog niet aan denken. Lijkt me echt niet leuk om een hele dag zonder kindje te zijn. Ik leef nu nog zo lekker in die baby-bubble-wereld en wil daar nog het liefst niet uit.
MvY, lekker niks doen is ook weleens goed toch? Tjee, de hele dag gelijk wennen? Ik ben benieuwd hoe dat gaat bij het kdv waar Svinthe naar toe gaat.. Morgen ga ik daar met mijn moeder even kijken. Heeft ze het ook eens gezien. Ik ga gelijk ook nog even langs op school. Dat is toch erg in de buurt en mijn moeder heeft het daar ook nog nooit gezien. Ik werk er nu 7 jaar dus dan mag het weleens he! all, ik ben net bij de dokter geweest met Svinthe en we hebben gelukkig een poedertje gekregen voor in haar fles. Luctulose. Ik hoop dat het gaat helpen.. Het is zo zielig voor onze vrolijke meid om haar zoveel pijn te zien hebben, zeker als ze moet drinken.. We geven het nu een week en als het dan nog niet over is kunnen we naar de kinderarts. Maar hopelijk is dat niet nodig! Marieke, dus inderdaad lactulose gekregen voor Svinthe. Fijn te horen dan het goed werkt! Dat geeft moed Ollekebolleke, knapperd is die Finn hoor dat ie zich helemaal uit die doek kan wurmen! Jammer wel dat hij niet doorslaapt. Maar vannacht nieuwe ronde nieuwe kans toch? Annie, leuke foto van de drie maanden oude Milan MamaJess, ik wist niet wat attachment parenting was maar heb even gegoogled. Als ik het zo lees doe ik het wel een beetje op deze manier. Alleen geef ik geen borstvoeding en Svinthe slaapt ook niet bij ons op de slaapkamer, maar in haar eigen kamertje. We kroelen wat af hier en ik laat haar ook niet lang huilen. Ze is helemaal geen huiler, dus als ze huilt is er ook vaak iets aan de hand. Nu voornamelijk krampjes... Oh ja, ik laat haar wel gewoon inenten.. Liefie, oh wat spannend.. je zus is aan het bevallen. Ik weet hoe je je voelt hoor. Bij mijn zus haar laatste kindje wist ik ook dat ze bezig was. Het was op een zaterdag, ik had niks om handen en kon alleen maar aan haar denken. Huishoudelijk vraagje, helaas ben ik niet goed in het huishouden en zeker niet met wasdingen... Daan, hahah, en lukt het een beetje met het poetsen... Het valt me wel op dat veel meiden hier vaak het huis poetsen.. Ik kan me er nooit zo toe zetten en doe alleen het hoogst nodige Niet dat het hier een zwijnenstal is natuurlijk Annie, als ik jou was zou ik de huisarts bellen. Die kan je dan weer verder sturen mocht het nodig zijn... Tjonge zeg echt zielig vor Milan dat het nu weer begint! Catje, ja hier ook een meer wakkere baby. Soms zetten we haar in de wipstoel op de bank of in de box, soms leggenwe haar in de box. Tuurlijk is kroelen op schoot ook erg favoriet
ik heb het gelezen, en ja dat is precies wat ik doe, laat haar niet huilen, anders huilen we samen, eten op vraag, slaapt nog steeds bij mij in bed, eerst even in eigen, en per dag draag ik haar zo'n 5 uur in de draagdoek, vind het wel een beetje zonde van de mooie wandelwagen maar ok
Hanna haha, of het lukt met het poetsen. Heb even snel wat boodschapjes gedaan, de vaatwasser in en uit gepakt en chloor in de wcpot gegooid hihi. Vond het wel weer even tijd voor een pauze Haha, als mijn sigaretje op is ga ik weer aan het werk.
Daan, ja dan heb je wel weer even pauze verdiend vind ik hoor Ik heb alleen de vaatwasser maar gedaan vandaag en Boer zoekt Vrouw gekeken. Dat had ik opgenomen gisteren...
Boer zoekt vrouw heb ik werkelijk nog nooit gekeken. Het moet wel leuk zijn want er kijken volgens mij wekelijks miljoenen mensen naar, maarre......is het wat? Ik kijk op zondag altijd Paul de Leeuw en Draadstaal oh en de zomer voorbij.
hoi meiden hoe is die? hier leker hoor yaslin heb geslapen tot 7 uur das was blij hihi daarna even op visite geweest bij me vader maar het regende niet normaal bleef dus maar ff un de auto zitten tot het beetje minder was hihi @nita yaslin krijgt 5 flessen en soms 6. en ik blijf ook nog even thuis, @daan leuek foto!! @mamajess hihi in je disinger jeans naar huis hihi @mtb hier ook zo kuchje en niezen hoor, @moniequ hihi weer terug gelegd ik past het allemaal weer dus iedereen dacht meteen dat ik ff geshopt had ik zei jain me eigen kleding kast hihi ow een creamtie is nooit fijn, en inderdaad je wil niet met een paar wallen verschijnen. @brusje hopelijk kan je je vriendin beetje steunen, en inderdaad hopelijk kan ze het snel een plekje geven ook al blijft het altijd moeilijk @mvy ow kwam ze weer hihi hier is de laatse voeidung rond half tien en dan vaak tot 7 uur denk als ik hem eerder geef dat ze eerder komt hihi en hoe is het zo kindloos? en strijken ja moet gebeuren he, en inderdaad als je in de thuiszorg gaat de huishoudin kan thuis allees ook nog x doen.maarja is niet anders he @hanna ow vervelend dat svinthe zo moeilijk kan poepen hopelijk heeft de okter er wat voor,. @ollekebollke ow het was dus niet zo goed gevallen bij haar nou das haar probleem, mijn sm heb 2x voor de dichte deur gestaan werd me ook niet in dank afgenomen ja hallo blijf niet thuis voor je, moet je maar niet on aangekondigt langskomen hihi kleine boef die finn, ik zou me lachen ook niet in kunnen houden, hier legt er ook wel is een mw als een princes in bed met een big smile en denk als je der eenmaal bent met het etentje dat je het wel gezellig vindt, moet toch eens de eerste keer zijn he, en des te leuker is et weer om thuis te komen en je kleine man te zien. @mamajess hier ook soms klote weer, moet zo nog ff boodschappen doen aar anders had ik lekker binnen gebleven. @aniie gefeliciteerd met de 3 maanden, en die milan is echt een klein slaapkoppie hoor hihi, wel lekker zo kan je zelf ook lekker slapen hihi en je moet de ka bellen hoor zo kan het niet langer toch arm manetje @liefie ow spannend!!! en inderdaad nu kan je aan niks meer denken had ik ook toen me zus bezig was hoor of een vriendin nou je brengt ons wel het nieuws he!! nou meiden ik heb me best gedan ga me eigen een schop onder me kont geven en me hond ff uitlaten en dan naar de winkel hihi moet ook nog verzinnen watik ga eten blehhh
Daan, ja zo'n datingshow vind ik altijd geweldig om te zien. Het is nu al best wel ver gevorderd en dan is het leuk om te raden welke vrouw de boeren kiezen... Draadstaal.. nog nooit gezien... Wat is dat dan weer?
Draadstaal is een programma van Jeroen van Koningsbrugge (Lama's, ik hou van Holland) en Dennis van de Ven. het is een satirisch programma met typetjes. Super, vooral Fred en Ria onderbuik en Said zijn leuk vind ik. Offe, wat dacht je van deze: Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan van Theo en Victor. Ik zou zeggen ff youtuben echt lachen. Ik zal me eens wagen aan uitzendiggemist voor Boer zoekt vrouw