Ik heb gister ook BZV gekeken. Vind het echt leuk. De vorige series ervan heb ik nooit gekeken maar nu dus wel. Ik vind Wietse zo'n rare gast, ik kan hem echt niet uitstaan hihi. Oh de lama's vond ik ook altijd zo leuk, jammer dat ze gestopt zijn. Maar Jeroen is echt toppie! Poeh, hier is de strijk ook weer weg... Ikke is blij. Straks nog wat andere huishoudelijke klusjes
Nou we hebben in ieder geval een afspraak bij de osteopaat! Wel pas volgende week woensdag! We worden wel gebeld als er iemand afbelt. Ik heb verder nog niemand gebeld, behalve me vriend. Hij wil gewoon zelf overgaan op de pepti, baad het niet dan schaadt het niet zegt ie. En ja dat is ook wel zo. Maar ik ben dan toch wel onzeker! Misschien moeten we het maar gewoon doen.... Ik ga denk maar naar het inloopspreekuur woensdagochtend! Ik belde me moeder ook net. En dan krijg ik zo'n opmerking "ja maar hij is ook vaak vrolijk". Ja hij is wel eens vrolijk ja pfff.. Maar ik vind het gewoon niet normaal dat een baby zo ontevreden en gespannen is, spuugt, eczeem heeft, verstopt neusje heeft altijd, altijd heel lang krijst in bed (echt brullen gewoon). Dus ja dat is toch ook niet normaal of wel?? @Hanna, nou hoop dat het nu snel beter gaat met Svinthe. @Liefie, wat spannend!!! Nou ik ga even broodje eten, het lijkt eindelijk stil te zijn boven!
ff snel.. wordt ik net gebeld door een vrouw van Felicitas dat felicitas is gestopt met de dozen... (op 31-10) maarrrrr deze mevrouw vond het zo sneu voor ons, dat ze voor ons een doos heeft achtergehouden lief mens... ze komt hem binnenkort even hier afgeven (niks geen aanbiedingen ofzo alleen de (kartonnen)doos ) ook vroeg ze of ik kaartjes wilde hebben voor Centerparcs waarmee ik een verblijf kan boeken (wel binnen 3 weken) met 40% korting... (dat verblijf kan plaatsvinden t/m augustus 2010) Daarna vroeg ze nog of ik toevallig extra kaartjes wilde om aan vrienden/familie/kennissen te geven... mocht kiezen hoeveel ik er wilde! wilde niet heel hebberig overkomen dus heb het netjes op 5 gehouden maar ze benadrukte dat ik er meer mocht als ik wilde hahaha... Mijn dag is goed
Catje, ik denk dat dat wel meevalt hoor. Er zijn zat moeders die juist niet aan AP doen. Maar er zijn er ook een hoop die het uit zichzelf al doen. Ik wist tot vorige week ook niet dat het zo heette, ik kwam het ergens tegen en dacht: he dat doe ik! Florine is ook meer wakker ja. Ze kan zichzelf erg goed vermaken, in de box. En anders loop ik met haar rond, op de arm, of in de baby bjorn. Hanna, fijn dat je iets van de ha hebt gekregen. Hopelijk gaat het nu snel beter. Leuk dat jij op jouw manier ook aan AP doet. Hier wordt ook flink gekroeld, heerlijk, om met je kindje te knuffelen. Inenten heeft volgens mij niks met AP te maken toch? Hoewel er misschien vanuit de niet-vaccineren hoek wel wat aanhangers zijn. Florine krijgt alle vaccinaties behalve BMR. Brusje, wat leuk dat jij je kindje ook op deze manier opvoed. Wel zonde van je kinderwagen ja . Heb je je andere kinderen ook zo opgevoed? Daan, wist niet dat je rookt. Was je tijdens de zw gestopt en na de bevalling weer begonnen? Of heb je doorgerookt? En je bent niet de enige die boer zoekt vrouw nog nooit heeft gezien, ik ook niet. Dat draadstaal vind ik wel hilarisch! Ik vind hem zo leuk, in ieder programma eigenlijk. Noa, lekker dat je zo goed geslapen hebt. En in DH ook k*tweer dus? Hier wordt het nu gelukkig weer wat beter. Anouk (wel wennen hoor, Anouk ipv Annie), fijn dat Milan even stil is. Lastige situatie hoor. Mumtobe, wat leuk dat ze alsnog een doos komt brengen! Ik zit heerlijk met een bakkie koffie, heb alleen jammer genoeg geen koekjes in huis. Ik lijk holle bolle gijs wel, ben echt de hele dag aan het eten haha. Heb al 8 broodjes, 3 appels, 1 grapefruit, een inmense bak muesli en 1 liter thee op, en ben nog hongerig Zal wel door de bv komen.
hey meiden, ben een poosje niet geweest, wel geprobeerd om wat mee te lezen, maar danique heeft echt heel veel gehuild/krijst, nu gaat het ietsje beter met haar en huild ze wat minder al is ze nog lang niet hele helemaal tevreden en blijft ze erg gespannen! de reflux is nu redelijk onder controle. ik spring vandaag weer in goed?? @marieke, werkse! fijn dat je er zo'n zin in hebt! ik mag volgende week maandag weer beginnen. @liefie, wat spannend,je zus aan het bevallen! hoop dat je snel nieuws krijgt! @gewicht, ik zit nog steeds 8 kg boven het gewicht waarop ik zwanger werdt, plus het feit dat ik al wat zwaarder ben.....dus vanaf volgende week weer lekker sporten en weer op mn eten gaan letten! @catje, danique is nu ook steeds langer wakker, maar omdat ze zo snel ontevreden is, moet ik haar wel de hele tijd "entertainen".:x @hanna, fijn dat je nu wat hebt gekregen van de ha, hopelijk gaat dat werken en hoef je verder niet naar de ka, danique heeft ook nog steeds redelijk veel krampjes en is al 11 weken..... @daan, zo ben je mooi druk geweest haha, dan is het idd weer tijd voor een welverdiende pauze! @MvY, ik vind wietse ook zo irritant, je hebt mensen die weinig praten, maar dit slaat alles! en als ie wat zegt komt er geen zinnig woord uit! @annie, joh wat sneu voor milan! danique is er ook nog lang niet hoor! het huilen is een heel stuk minder geworden gelukkig! al zijn er nog steeds dagen bij dat ze bijna de hele dag gilt, maar de medicijnen helpen wel wat, wel blijft ze ook erg gespannen en ontevrden, ook heeft ze bijna altijd vuisten, heeft milan dat ook?ik moet morgen weer naar de ka, ben benieuwd, ik zit al op de pepti, bij danique heeft dat helaas verder niet geholpen, als ik jouw was zou ik gewoon zelf overstappen, kunt altijd proberen! hopelijk helpt de osteopaat! (hier hellas ook niet) @noa, lekker he zo'n nachtje!
@Jessi, jeetje wat eet je veel!! En dat komt idd van de borstvoeding! Ik kon er niet tegenop eten pff!! Hihi. Ik zit ook net aan de koffie, alleen heb wel koek! Ik stuur er een paar! @Mumtobe, jeetje wat lief van die vrouw zeg! Ik vond de doos wel tegenvallen, zaten allemaal tijdschriften in die ik allang al had gelezen! Hmm Milan huilt af en toe maar valt toch steeds weer in slaap! Ik heb net even gestreken maar eigenlijk nog niet genoeg! Maar ik kan in ieder geval weer wassen! Jaja gister was me wasmachine weer ontploft! Maar me vader heeft er een nieuwe kraan op gezet en daar lag het waarschijnlijk aan!
@Suze, jeetje wat bizar zeg, wat jij over Danique schrijft is precies hetzelfde als Milan! Hier ook heeel gespannen, ontevreden en idd ook altijd vuisten. En heel schrikkerig! Zit jij nu alleen nog maar aan de losec? Ik zantac en motillium en het leek beter te gaan, maar valt toch tegen... Ik moet pas over 3 weken naar de kinderarts! Ben jij trouwens zelf op de pepti over gegaan of in overleg?
@mumtobe, aardig van die vrouw, en niets geen gezeur, maar gewoon alleen de doos en die 40% korting voor centerparcs lijkt me toch wel de moeite waard!
@annie,hier dus ook heel schikkerig! als ik bijv. de fles geef en mijn vriend hoest of 1 van de andere kids laten toevallig wat vallen dan is het flink schrikken en brullen! toen danique die ademstop had gehad ben ik in overleg met de ha van de HAP die toen dienst had overgestapt op de pepti. ik gebruik nu alleen zantac voor danique, heb eerst 2 weken losec gebruikt maar dat kreeg ik zowat niet naar binnen gewerkt bij dr, dus heeft de ka zantac gegeven. dat werkt volgens mij wel redelijk, ze boert nog wel heel veel op hoor, maar het lijkt minder pijnlijk te zijn. nog vraagje: als milan de fles op heeft lijkt het dan net of hij nog last heeft van krampjes? danique is na de fles zoiezo gespannen, maar ze trekt ook de hele tijd de benen op en kreunt daarbij, eerder moest ze daar ook altijd bij gillen, dat is nu gelukkig niet meer alleen soms wat huilen, maar dat klinkt al heel anders
Anouk, bedankt voor de koekjes, ze smaken heerlijk Oh, je wasmachine ontploft Dat was schrikken lijkt me. Gelukkig heeft je vader m kunnen maken.
@annie, wat de ka vorige week nog wel zei,is dat als er spanningen zijn of dat de kleine een griepje onder de leden heeft of een verkoudheid enz. dan wordt de reflux ook weer tijdelijk heftiger, omdat de weerstand dan een stuk minder is op dat moment.(ondanks het gebruik vd med.)
@Suze, ja Milan heeft de laatste paar dagen ook dat hij begint te piepen tijdens het drinken. Of even zachtjes huilen en dan drinkt hij verder. Dat schrikkerige heeft hij vanaf zijn geboorte. Zodra er iemand hoest ofzo dan meteen zo'n spastiche beweging! En ook in bad, opeens schrikt hij! En hij schrikt vaak van zichzelf! En die opgetrokken beentjes herken ik ook! Hij is soms heel onrustig tijdens het drinken, maarja dit is niet altijd zo. Milan vindt de zantac trouwens heel vies! Dus moet het echt met melk mengen. Hij heeft ook geen last meer van dat zuur, maar spuugt nog wel veel vind ik. Gek toch he dat onze kindjes zo gespannen zijn!
@annie, ja dat is ook gek! ik zal het morgen weer eens aangeven bij de ka, maar wordt daar niet zo heel veel wijzer van! ik hoop voor jullie dat de osteopaat "wonderen"doet, je hoort er wel veel positieve verhalen over! bij danique heeft het qua de spanningen etc. helaas niets gedaan, maar ze was wel na 2 keer van haar voorkeurshouding af! ik moet nu naar een verjaardag, zie er zo tegenop, gewoon bang dat ze het daar op het krijsen zet, maar ja als ik niet ga, dan ben ik bang dat ik er helemaal niet meer uit kom toch maar eens over mn angst heen zetten, mss valt het mee!
oh ja ik moet de zantac ook mengen met melk, dan geef ik het door een flessenspeen dan is het wel zo weg! hoeveel moet jij geven? ik 2 keer per dag 2 ml.
Ik geef 2 keer 1,2 zantac en 3 keer 2ml motillium. Vindt dat Motillium veel beter werken dan de zantac hoor, dus misschien kan je dat morgen eens vragen aan de KA? Vindt het raar dat jullie dat nog niet gebruiken! Dan gaat de voeding sneller door het maagje en komt het veel minder omhoog. Ik ben trouwens ook veel thuis want ben ook bang dat Milan gaat brullen!
Zo, heb net voor het eerst stofgezogen met Noor in de babybjorn. Heb em gekregen van een tante van Rolf en dacht eerst maar eens in huis proberen voor we er mee op pad gaan. Ging wel goed, maar na een 20 minuten ging ze jammeren. Dus maar even in de box gelegd. Leuk ding trouwens hoor. Ga ik vaker gebruiken. Meisjes die lactulose gebruiken of gaan gebruiken. Willen jullie mij jullie ervaringen delen. Ik heb het namelijk als advies gekregen voor Noor, maar ik durf niet. Ben bang dat ze er diarree van krijgt. @Annie, meid was is het toch met die wasmachines bij jou? Gelukkig heb je een handige pa en doet ie het weer. Milan weer wat rustiger? Wat denk je, kan je het wachten tot volende week woensdag? Of ga je alsnog de HA of KA bellen? @Roken, ik heb doorgerookt tijdens mijn zwangerschap idd. 2 weken gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en daarna het weer opgepakt.
hoi meiden was ik weer hihi. @mamajess inderdaad het was hier k*t weer maar is gelukkig opgeknapt. hihi @suze ow ookal een reflux kindjes lijkt me niet echt fijn. @annie hanige die pa van jouw, en nu niet meer stuk maken hihi. en hopelijk kan de oteopaat je meer vertellen wat er met milan aan de hand is @daan mijn zus heeft ook alle 3 haar zwangerschappen doorgerookt en ze konden aan de placenta niet zien dat ze gerookt had.
nou meiden ben der uit ik ga gewoon naar me eigen kapster heb die 'thuiskapster'geprobeerd te bellen maar krijg haar niet te pakken nu heb ik haar gesmst dat ik de afspraak afzeg is toch goed zo. ik kan der niks aan doen dat ze niet opneemt
Mama van Youri, kinderloos, vreemd he? Ik vond het maar niks al is iedereen om je heen ook niet altijd even handig als je vanalles moet/wil MamaJess, wat is attachment parenting? Ik lees daarna je toelichting Hou me niet op die manier met een bepaald "soort" ouderschap bezig maar vind veel dingen wel logisch die in het rijtje staan. Maar jij houdt je hier bewust mee bezig? Oh echt? Ik eentje op de buitenschoolse opvang en een bakje in de koelkast Enne wasverzachter maakt in mijn ervaring niet echt zacht, ruikt wel lekker over het algemeen maar de wasdroger doet wonderen voor zachte stofjes! Daan, 12 weken is in de spreekmond drie maanden maargoed, 9 november is natuurlijk echt drie maanden en nee niet stom dat je jezelf regels stelt, doe ik ook zo vaak anders doe ik niks Annie, Milan toch? Hij is aan de medicijnen gewend en de reflux neemt de overhand weer ofzo? Vreemd... Ik zou zelf de kinderarts bellen, niks geen omwegen. En nee het is niet normaal wat je beschrijft en ik zou inderdaad de pepti maar eens proberen, moet je wel volhouden een tijdje denk ik of helpt dat meteen als dat het is? Catje, ja hier is hij ook langzaamaan meer wakker maar hij vermaakt zichzelf op zich wel met zijn babygym oid of we gaan boodschappen doen... Ik ben wel bezig en hij draait wel mee... Hanna, ben blij te lezen dat jij ook alleen het hoognodige doet in je huishouden, ik ook, heb meestal wel wat beters/leukers te doen hihihi moet mezelf echt dwingen... Hier ook geen zwijnenstal maar zou niet van de grond proberen te eten hahaha Wordt nog wat als Elias gaat kruipen, dan moet ik eraan geloven maar met al die beesten is het dweilen met de kraan open Hier ook een boer zoekt vrouw fan! Altijd alles gekeken, net als Wie is de mol, wanneer komt dat weer?
Noa, wat stom dat ze niet opneemt. Nou groot gelijk dat je dan via een sms afzegt. Daan, Noor had toch een gezond geboortegewicht? Ik vroeg het omdat een vriendin van me zwanger is, en ze rookt, maar het lukt maar niet om te stoppen. Ze zit nu op 3 sigaretten per dag, ze hoopt op 1 te eindigen, maar helemaal stoppen gaat haar waarschijnlijk niet lukken. Maar kreeg je niet een heleboel commentaar van mensen? Dat iedereen zich ermee bemoeide? Zo net met de lactatiekundige gesproken ivm het geslurp van mn meisje. Ik moet extra opletten met aanhappen, waarschijnlijk is ze lui geworden omdat ik zoveel melk heb. En mocht dat niet werken, dan kan ik proberen zittend te voeden (dus Florine zittend op mn bovenbeen/dij, en dan goed ondersteund). Ik moet het een paar dagen proberen, en mocht er geen verbetering optreden dan komt ze op huisbezoek, om een voeding te bekijken.