Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Rianne, eigenlijk doe ik het vanaf het begin al (onbewust) op die manier, maar ik kwam er laatst achter dat er een benaming voor is. En nu sta ik er iets meer bij stil, vind het wel een mooie manier van omgaan met je kindje.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Annie/Anouk (zit nog even in de overgangsfase:) ), fijn dat je nu een afspraak hebt staan bij de osteopaat. Ik hoop dat het helpt voor Milan.

MvY, ja he die Wietse, tenenkrommend ....

mamaJess, ik las op een site van AP dat de "echte" doorgewinterden ook tegen inenten waren...

Suze, leuk dat je weer meepost en fijn te horen dat de reflux wat onder controle is.
    Danique dus ook nog krampjes... Svinthe is nu 10 weken en ik heb ergens gelezen dat het met 12 weken over is.... Dussss, nog even volhouden!

Mumtobe, gelukkig dat je de doos nog krijgt als je je er zo op verheugd hebt. Stopt Felicitas er helemaal mee dan?

Rianne, pfff, nog een niet-erg-huisvrouw..schept toch een band he ;)
    Hier ook niet van de vloer eten hoor hahah :D
    Inderdaad, dara heb ik ook al aan gedacht, dat kruipen van Svinthe... Nou ja, misschien maar een dweil onderbinden bij haar dan...
    2 vliegen in 1 klap :D
    Wie is de mol... gaaf is dat he. Het begint op 7 januari. Heb ik toevallig gisteren opgezocht op internet en ze gaan naar Japan. Leuk hoor!

Net is er een mannetje geweest om de droger te maken.... 216 euro :( en eigen schuld. Ik heb hem in de tijd voor Svinthe en nu na Svinthe's geboorte niet goed schoongemaakt. Duur grapje die zwangerschapsdementie, maar ik ben wel blij dat hij het nu weer doet.
    Zonder droger is ook geen pretje!

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    #3383 noa307, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt: 2 nov 2009
    @rianna inderdaad met beesten en kruipende kinder blijf je bezig hihi

@mamajes ja stom he dat ze niet opneemt nouja dan een sms hoor heb me best gedaan blijf niet bellen en ach ze heb me toch nog nooit geknipt hihu nou ze heb terug gesmst dus daar ben ik ook vanaf

en mijn zus heb gewoon best veel gerookt per dag en die haar kindjes waren alle 3 rond de 6 pond dus mooi gewicht toch? yaslin woog dat ook en ik rookte niet hihi

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor was 2910 gr bij de geboorte. Dus niet zo groot, maar ook niet te licht. Ik heb er weinig reacties op gehad eigenlijk. Meer mensen die vroegen of ik niet had willen stoppen ipv waarom rook je nog. (en vervolgens naast me gingen staan om ook te gaan roken, dus ja)

5. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    @roken

Een normaal geboorte gewicht wil denk ik niet zeggen dat het roken geen schade heeft toegebracht aan het kindje, als roken al schade veroorzaakt. Feit blijft natuurlijk dat stoppen beter is voor zowel moeder als (ongeboren) kind. Roken jullie ook in het bij zijn van jullie baby's?

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Je hebt gelijk hoor Catje.

Roken in het bijzijn van kindje. Nope, dat doe ik niet.

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hier wordt niet grookt thuis wij roken beide zelf niet. en als we ergens zijn rookt er ook niemand bij de kleine, bij me zus thuis wordt er ook niet gerookt binnen ze staat bij de keuken deur hihi of rookt als ze de hond uitlaat.

8. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Even inhaken:
    Bij ons wordt niet meer binnen gerookt sinds ik zwanger ben. Ik ben een jaar voordat we zwanger wilde proberen te raken gestopt met roken..

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna ow duur grapje wat was je vergeten schoontemaken dan>

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, wow kon je niet beter een nieuwe droger kopen? ;o)

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Hanna, jeetje wat een geld:$ Voortaan beter schoonmaken dan maar he ;)
    Oh en prima hoor dat je nog even in de overgangsfase zit:p

Roken: wij roken niet en heb er ook echt een hekel aan!

@Suze, hoe ging het op verjaardag?

Nou ik moet toch de gebruiksaanwijzing van Milan opzoeken hoor;)
    Heb hem net in een slaapzakje met lange mouwen gelegt om te passen hoe hij zat hihi. Heb hem zo in bed gelegd en ben de was gaan doen enzo. En hoorde de hele tijd wat 'geklets'. Dus dacht ga naar beneden en dan zie ik wel wat er gebeurd. En het is al een half uur stil :(
    Het is wel verwarrend de ene keer inbakeren en dan weer niet, maar ik vond dat hij zo lang huilde om in slaap te komen! Ik vond het niet meer om aan te horen. Dus nou misschien toch maar gaan afbouwen.

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, misschien dat zo'n slaapzakje met lange mouwen toch een beetje hetzelfde effect geeft als inbakeren. Is het zo'n dikke? Die zijn vaak een beetje stijf en dan kunnen ze ook niet zo goed bewegen.

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, ja hij is best wel dik. Dus hij kan zichzelf niet echt slaan denk ik hihi...
    Het is nog steeds stil dus ben wel blij!

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    ha lieve meiden,

Dank jullie wel voor al jullie felicitaties! Lief!
    Was heel bijzonder kan ik je zeggen, ineens met zijn drietjes in het grote bed...
    Heb van mijn lief witgouden klapcreolen gekregen ( Daan, dus niet dat wat we allemaal denken...maar wat in het vat zit enzo hè...)
    en van Fenna heb ik en hele mooie foto van haar voor op mijn bureau gekregen en het nieuwe boek plus cd van Woezel en Pip...Ook een beetje eigen belang vertelde ze...Hihi!
    De dag zelf was erg gezellig en 's avonds om 22.00 was ik echt afgedraaid...
    Vandaag was mijn lief nog lekker vrij, dus vandaar dat ik nu even start met lezen en reageren...

CJPT: Lekker nachtje van zaterdag op zondag! Fijn dat het zo goed gaat meid...

Mumtobe: How are you? Alweer iets beter?

MvY: Dat kan zeker van een sprongetje zijn ja, Fenna heeft dat ook 1 1/2 week gedaan, en nu is het weer over...Gelukkig!
    Dus wanhoop niet!

Koosnaam: Wij noemen Fenna inderdaad geen Kruimel meer, dat was haar werktitel. Nu noemen we haar Toetie of Pluisje ( ik ben Pluis, zij is Pluisje...) of Stinkie, Piefie, Scheetje.

Ollekebolleke: Mijn dag was zeker beter, thanks! Oei, hoop dat je nachtje met Finn wel beter was...

Annie22: Ik dacht al..mis een kwart van mijn taart! Maar die heb jij dus!! Hihi!

Bloem: Hihi, daar zou ik ook om gelachen hebben hoor.. Over zijn eigen gezicht, arm ventje...

CJPT: Dat heb ik ook! Vond het heerlijk om me voor mijn verjaardag weer mooi aan te kleden en heb vandaag weer mooie lingerie gekocht... Een cupmaatje kleiner... Dat dan weer wel... Die zijn niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen helaas!

Ollekebolleke: gets, dat is inderdaad wel vervelend.. Ook niet meer in zin eigen bedje? Of even lekker in bad?

Annie22: Ik ga ook naar de ostheopaat, maar omdat Fenna zo verstrekt... Hihi, een moppersmurf-baby, arm mannetje! Hoop dat het helpt!

Jingi: Oh meis,bah! Werken! Getsie! Succes meis! Eerste keer weer of niet?

Marieke: Hoe was je eerste dagje werken meis? Viel het mee?

Nita: Sjee, jij ook al onder je gewicht. Ik ook! Fenna krijgt 5 voedingen op een dag, maar ik denk dat we over 3/4 weken wel gaan beginnen met een fruithapje, want ze kijkt ons het eten uit onze handen!

Daan: Wat een heerlijk scheetje is Noor toch! Ik pb je morgen even hoor, als reactie.. Heb ik nog even geen tijd voor gehad! Sorry!

MvY: Ah jasses, ook alweer werken! Gek hè, even zonder kindjes...

Annie22: Gefeliciteerd meid, met Milan zijn 3 maanden!
    Oh jakkie, wat naar dat hij weer zo'n verdriet heeft...Huisarts bellen hoor!

Liefie: WAT SPANNEND!! Gauw verder lezen...Hmm...Nog geen nieuws zie ik!

Daan: En...huis gepoetst?
    Ah, je bent wel iets opgeschoten lees ik..
    Wij kijken ook altijd Paul de Leeuw, vind het programma nu wel weer leuk, moest erg wennen...Jij?

Mumtobe: Bofferd!
    Wel erg lief van die vrouw zeg!
    Hanna: Ehm...een nieuwe droger niet handiger?

roken: Buiten! Heb zelf ook gerookt hoor, maar ben alweer 3 jaar gestopt..

Zo, ben weer bij. Morgen naar het Cb, Fenna is dan precies 3 maanden! Wel grappig! Ze krijgt dan haar 2e prikjes, arm kind... Maar goed, wat moet dat moet!
    Wel een onmogelijke tijd trouwens, 09.15....Da's nie uitslapen zeg ik!

Meiden, lief wil op de pc! Spreek jullie morgen weer!

Liefs, Pluis

15. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Catje, ik rook niet hoor. Wel gedaan als puber, maar al lang gestopt. Vrienden mogen dus ook in de tuin staan als ze willen roken. Ga met Florine zelfs niet op bezoek in rokerige huizen, dan komen ze maar hier naartoe.

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo, hallo, hallo,

hier even een berichtje van een vermoeide mama na haar eerste dag werken. Het was heerlijk om met iedereen bij te praten en weer lekker aan de slapg te zijn maar wel wennen hoor.
    Ik heb toch 2 keer gekolft, wat ik helemaal niet van plan was, omdat afgekolfde melk een stuk beter gaat bij Suze en ik haar dus maar eerst goed laat wennen aan het drinken uit de fles met bv en daarna overstap op flesvoeding.

Ze was net wel een klein beetje onrustig maar dat mag best na zo een allereerste dag van je leventje de hele dag niet bij je mama zijn.

Andy is net ziek geworden dus die ligt ook op bed en ik ga even met de voeten omhoog waar ik onwijs veel behoefte aan heb

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Miekiepluis, succes morgen met de prikjes en het vroege opstaan.

Petrabr, je eerste werkdag zit erop. Morgen ga je wat leuks doen toch?
    Veel plezier!
    Beterschap voor je vriend!

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ik ben nog geen tante helaas.... het schiet niet erg op bij mijn zusjelief. Eerst had ze 2x nul centimeter bij het toucheren maar nu toch eindelijk 3 cm. En dat met weeën sinds 3 uur vannacht. Ze gaat in het zkh overnachten en hopen dat er iets gebeurt. Als er morgenochtend nog verder niks is gebeurd dan gaan ze handmatig d'r vliezen breken en een infuus geven om de weeën wat sterker te maken. Pffff, misschien had ze beter vandaag nog thuis kunnen blijven ipv vanmorgen om 5.30 daarheen te vertrekken, maarja dat kon ze ook niet weten. Mijn neefje is de hele dag bij mijn ouders geweest en blijft daar ook nog slapen, stel dat mijn zwager vannacht opeens moet komen.... Zal jullie morgen op de hoogte houden hoor!

@Suze en Anouk: (grappig, zo heten ook de kindjes van resp. Petra en Monique... maar ik bedoel de mama's hoor :p): als ik jullie zo hoor praten over de problemen van Danique en Milan begin ik toch steeds meer aan voedingskundige problemen te denken hoor. Komt reflux niet ook vaker voor in combi met kmea? Ik zou zeker (in overleg met cb of ka!! ivm de vergoeding) pepti of liever nog nutramigen proberen. Je kunt kmea echt alléén aantonen d.m.v. eliminatie en provocatie, m.a.w. eerst het koemelkeiwit weglaten en daarna weer toevoegen en dan zien wat het me de klachten doet. Ook al heb ik verder niet zoveel verstand van allergien en kindervoeding, dit weet ik nog wel uit mijn opleiding en door werkervaring bij een bedrijf dat deze voeding verkoopt!

@Rianne: hier ook een HELE grote Mol-fan!! Oh ik lees dat het 7 jan weer begin, ik verheug me er nu al op!!:)

En voor de Private Practice fans: als ik het goed gezien heb begint dat 9 november weer, dus over 1 week al. Het was zo'n spannende cliffhanger, ben benieuwd!

Roken: hier rookt helemaal niemand, wijzelf niet, familie niet, vrienden niet... heerlijk!

@Pluis, wat zijn klapcreolen? Sieraden? Het klinkt als klaprozen, maar dat zal wel niet, van witgoud :D.

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Rectificatie!!
    Het komt inderdaad weer op 9 november maar dat zijn herhalingen van seizoen 1.... helaas pindakaas....

20. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    MVY, vrijdag alweer werken, balen zeg! En Esmee aan het wennen. Milan mag woensdag voor het eerst wennen. Gelukkig beginnen ze hier maar met een uur.

Marieke, ik heb ook echt zin om te gaan werken maar niet om Milan achter te laten dus het voelt heel dubbel om over 2 weken weer te beginnen.

Ollekebolleke, haha die Finn en dan kan je inderdaad niets anders doen dan teruglachen :D

Aardbeien daar heplt neusspray tegen. Was een tip van mijn kraamhulp. Was trouwens nog grappig want ik had mijn moeder die laten halen en toen liep ik naar de wc om 'm te gebruiken en toen zei m'n moeder: dat kan je toch ook wel hier doen? Die dacht dus dat je dat gewoon in je neus moest doen. Euh nee mam... :D

Jessi, hier was het ook vies weer. Ben vanmorgen tussen de buien door boodschappen gaan doen en toen was het wel lekker. Balen dat Florine het verleerd is! Ik heb helaas geen tips, ben zelf al out of options om Milan aan de fles te krijgen.
    Euh.. wat is attachment parenting??
    Ah ik lees het nu, ben het met de meeste punten wel eens maar samen slapen doen we niet. Hij slaapt wel op mijn kamer maar in zijn eigen bedje. En als ik dadelijk ga werken zijn we 2 hele dagen en 2 halve dagen gescheiden, nou ja voorlopig nog niet dan omdat hijtoch de fles nog niet wil ;)

Anouk gefeliciteerd 3 maanden alweer!

Liefie wat spannend!!

Fon, wat Ivy 's avonds doet heeft Milan vaak 's middags. 's Avonds ligt hij tussen half 8 en 8 uur in bed en dan maak ik hem rond 11 uur wakker voor nog een voeding. Zou hem wel willen laten slapen maar dat heb ik een paar keer gedaan en dan meldt hij zich 2 of 3 keer 's nacht. Het lijkt wel alsof hij 1 keer een lange ruk door kan slapen en dan dus liever als ik ook ga slapen en niet daarvoor al.
    Oh kom toch lekker mee naar de meeting. Kan Milan zijn aanstaande alvast ontmoeten ;).

Boer zoekt vrouw kijk ik ook altijd. Leuk programma! Wietse is inderdaad.. euh.. apart haha

Mumtobe, leuk dat je de doos toch nog krijgt!

Pff Jessi ik eet ook echt zo vreselijk veel maar ik kan er ook niet tegenop eten.

Anouk, wasmachine ontploft, dat kun je niet hebben he met zo'n kleintje!

Daan, wat een leuke foto van jou met Noor in je onderschrift! Ze heeft ook al van die lekker bolle wangetjes!

Huishouden, ik doe iedere dag wat, ene dag stofzuigen en dweilen, dan weer stoffen en strijken etc. Soms heb ik zo'n bui dat alles in 1 keer schoon moet. Vrijdag had ik die nog haha

Wie is de mol begint weer op 7 januari! Ben ook een grote fan daarvan!!

Roken kan ik niet over meepraten, gelukkig nooit aan begonnen. Bij mij in huis mag ook niet gerookt worden.

Petra, fijn dat het werk zo goed bevallen is!

Nou ik vind mezelf best wel even een tof wijf nu hoor. Ik heb de nieuwe vriendin van J. een bericht gestuurd dat ik haar niks (meer) kwalijk neem of verwijt. Kreeg ook een lief berichtje van haar terug. Is best een toffe meid eigenlijk. Ex stond zaterdag toch weer voor de deur en barstte in tranen uit toen hij Milan weer zag. Dat kon ik niet aanzien dus toen ging ik ook meedoen. Er staat nu een dikke streep onder het verleden en dat gaan we nu zo houden. We bouwen het wel weer heel rustig op want het is me toch allemaal niet in de koude kleren gaan zitten. Geloof dat ik aan dit alles toch best wel een trauma heb overgehouden.

Gisteravond was ik even bij hun thuis geweest zodat zijn ouders Milan ook weer eens konden zien en toen gaf hij me een hele tas vol met merkkleertjes! Echt supermooi allemaal van Ralph Lauren en Tommy Hilfiger. Hij had die al gekocht voordat Milan geboren was maar nu pasten ze pas.

Hij kan toch zo in de Ralph Lauren folder of niet? Mijn fotomodel!

Deel Deze Pagina