Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie,ik begin ook echt heel sterk het vermoeden te krijgen dat het iets met KMA te maken heeft. Ga morgen toch maar proberen of ik de kinderarts kan bereiken.
    Milan heeft net weer ALLES ondergespuugt terwijl het 2 uur geleden nog zijn medicijnen heeft gehad!
    En hij had net zoveel krampen en pijn in zijn buik. Echt niet om aan te zien! Laat hem nu weer in bed huilen, want hij huilde ook bij mij op schoot dus dan weet ik het ook niet meer hoor!
    Ben blij als me vriend thuis is over een uur ongeveer!

@Nita, mooi mannetje hoor!

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @roken, ik ben tijdens alle 3 de zwangerschappen gestopt, maar helaas daarna ook meteen weer begonnen, er wordt hier wel alleen buiten gerookt!
    @daan, ik heb zo'n draagdoek, maar het knopen lukt me nog niet zo, zo'n babybjorn lijkt me ook wel wat
    @noa, nu weet ze toch ook dat de afspraak niet doorgaat moet ze maar opnemen, je hebt het iig laten weten.
    @mamjess, nou mss dat die manier van voeden dan idd een goede optie is, hoop dat het werkt
    @hanna, ja zielig he die krampjes, dinand had ze tot 16 weken, ik hoop dat danique er iets eerder vanaf is! wat een geld die droger!! zonde:(
    @annie, de verjaardag was weer niet zo geslaagd helaas.....:(.ik had dr de fles gegeven en daarna was ze erg onrustig en huilerig, dus ben ook niet zolang gebleven, voel me dan echt niet op mn gemak en dan ook nog al die goed bedoelde adviezen....bah!! wat een"vreemd"mannetje die milan haha:) als het werkt die slaapzak is dat mooi meegenomen! danique slaapt tegenwoordig in de bakerzak gaat erg goed!ik zal morgen vragen aan de ka voor de mottilium, had ik de vorige keer ook gevraagd, maar toen wou ze nog even wachten en kijken wat de zantac alleen zou doen, van mottilium schijnen ze weer krampen te kunnen krijgen en aangezien danique ook erg gevoelige darmen heeft, ben benieuwd wat ze morgen weer zegt!
    @miekiepluis, succes morgen met de prikjes,altijd weer zielig...
    @petrabr, zo de 1e werkdag alweer, ik mag volgende week weer beginnen, beetje gemengde gevoelens, ben wel blij dan weer een beetje onder de mensen te zijn!
    @liefie, ach die arme zus van jou! als je dat idd van te voren weet zou idd liever thuis zijn gebleven, nou ja hopen dat het alsnog flink door gaat zetten en je neefje/nichtje er snel is!
    danique zit al aan de pepti, maar dit heeft verder nog niet echt geholpen de krampen zijn daarna wel wat minder geworden, maar je merkt gewoon na de voeding dat het niet helemaal lekker zit en of het dan de maag is of de darmen???je blijft maar zoeken en raden ik zal morgen ook eens vragen naar de nutrimigen!

nog even vraagje, zijn er al wat kindjes eenkennig?ik weet uberhaupt niet of dat al kan, maar danique wilt sinds een week of 2 helemaal niet meer bij iemand anders zitten(wel bij mn vriend) en vanmiddag was ik op een verjaardag en als er alleen maar al iemand tegen dr begon te praten was het al mis......herkenbaar voor iemand? ik moet volgende week weer werken en dan zal het echt ook met andere moeten doen.........

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Suze, hier lijkt hij ook al eenkennig!! Vorige week wilde hij niet naar mijn ouders lachen en keek heel zielig. En toen kwam ik in beeld en meteen een smile!
    Hij gaat ook wel eens huilen als mensen alleen al tegen hem praten! Gek toch he zo jong al en dan al eenkennig!

pfffffffffff Milan blijft schreeuwen!

Dit zijn de kenmerken van KMA en herken alles!
    - Huidklachten (eczeem, pukkeltjes, huiduitslag)Heeft Milan. Hij heeft eczeem op zijn voetjes en bij zijn oogjes.
    • Luchtwegklachten (ontstoken ogen, piepende ademhaling, verkoudheid)Hij heeft rode oogjes. verstopt neusje altijd.
    • Maag/darm problemen (spugen, obstipatie, diarree, krampen)Milan spuugt heel erg, heeft diarree en erge krampen!
    • Algehele onrust (veel huilen, weinig slapen, rusteloos gedragMilan huilt zo'n beetje 5 uur per dag, onrustig, gespannen, ontevreden

Nou dat lijkt wel zou je zeggen he?!

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nita, wat een mooi mannetje!
    @annie, zou toch idd morgen maar eens de ka bellen en overleggen, arm mannetje! en ook raar dat ie nog zolang na de voeding
    ondanks de motilium of niet? als danique zo schreeuwt en ik het niet meer weet leg ik haar ook maar op bed, ze is dan niet te troosten en ik heb het gevoeldat ze in bed eerder tot rust komt dan op de arm, als ze op de arm eindelijk rustig is en ik verdraai maar heel iets is het weer krijsen terwijl als ze in bed in slaap valt ze meestal dan ook wel weer een poosje doorslaapt.

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @annie, die klachten(muv de exceem) heeft danique ook! alleen zit zij dan al aan de pepti, mss moet ze toch die nutrimigen eens proberen of sojamelk. danique huilt op het moment geen 5 uur meer per dag, maar dan moet ik dr als ze wakker is wel constant wiegen enz. anders huilt ze wel alleen maar, ook niet helemaal zoals het hoort, maar ze is wel stil dan:)

6. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Daan, wat en schat is Noor!

Gewicht, ik moet er nog 5 vanaf...pas nog steeds niet in mijn eigen broeken de rest wel. Ik denk dat nu ik weer aan het werk ben het er wel snel af zal gaan omdat ik thuis toch snel in de verleiding kwam om meer te eten/snoepen.

@Monique, ik heb het 's ochtend en 's avonds gedaan(steeds een uurtje gewacht na het voeden)maar wat een krime. Met moeite 120 ml eruit zien te werken. Maar vandaag op werk ging het super, 2x 140 ml gekolfd. Dus het gaat nu goed.

Attachment Parenting, op zich zijn het goede punten, en de meeste passen we ook wel toe, maar je kunt er ook te ver in gaan, las laatst een artikel over een moeder die haar kinderen tot 7 jaar borstvoeding gaf. en de kinderen sliepen ook allemaal samen met paps en mams in een groot bed, zelfs tijdens de sex lagen ze in bed en als ze wakker werden stopte ze even. Dat vind ik dus echt een beetje te ver gaan. Maar goed ieder zijn ding.

Bijnamen; kakkie, poepy, klein mannetje, schattie, poes.

nou vandaag weer voor de eerste keer gewerkt. En het viel vies tegen, bah! had ongeveer 500 mailtjes in mijn box zitten en heb dus niet veel anders gedaan dan mail lezen en kolven...Ben tussen door nog even maar Ruben geweest want ik moest melk brengen. Hij lag in een maxi cosi schommel (die hangt voor het raam aan een veer, en schommelt gezellig heen en weer) toen hij mij zag kreeg ik een big smile! en gelijk erna een pruillipje. zo van "mama ik mis je, waar was je nou" Ben maar snel weer weggegaan, anders had ik hem meegenomen.

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @suze, ja ga er morgen zeker over bellen. Ik heb het alleen al zoooooooooooo vaak benoemd, maar nee hoor gewoon reflux. Nou je kan mij niet vertellen dat dit alleen reflux is, want het wordt weer steeds erger terwijl hij nu alle medicijnen heeft voor reflux. Meer kunnen ze niet geven!
    Laat je morgen wel even weten hoe het bij de KA was?? Ben wel benieuwd!

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jinji, jeeh 500 mailtjes.....dan ben je echt de hele dag alleen maar aan het bijlezen, kan me voorstellen als je heen en weer moet voor de melk en je ziet je mannetje zitten dat je denkt ik neem m zo weer mee....:(
    @annie, ja die kinderartsen zijn wel erg makkelijk he! bij mij willen ze nu zelfs de pepti gaan afbouwen naar standaard melk, maar dat doe ik dus echt niet ik wil liever naar iets "zwaarders"tegen KMA, is milan in de tussentijd al rustig??ik laat morgen weten hoe het was en wat ze zei, moet er om 10u zijn, dus morgenmiddag ben ik wel weer online;)

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
  10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    kijk eindelijk gelukt,dit is iig dinand(middelste) met danique!

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
  12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @suze, wat een lieve kindjes heb je!!!

Milan is nu eindelijk rustig want hij heeft een fles in zijn mond haha. Hij krijgt nu zijn fles wat eerder, maarja hij had alles uitgespuugt dus ja dan heb je honger natuurlijk!

Zit er trouwens aan te denken mijn werk te gaan bellen morgen. Want weet niet of ik het red om 3 dagen te gaan werken als Milan nog zo is. Ik wil eigenlijk dat het eerst goed gaat hier. Ben zelf echt gesloopt van al dat gehuil, gestress, ziekenhuisbezoejes enz.
    Het is natuurlijk ook wel weer afleiding maar zie het echt totaal niet zitten! Ik zit nu niet lekker in me vel dus denk dat werken het er niet beter op maakt...

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @annie,dank je:D wanneer moet jij weer beginnen eigenlijk? ik volgende week maandag, ik begin nu in nov. met 2 dagen, waaronder ook de zaterdag dus dan is vriendlief thuis en s'maandags is mn zusje hier, die kent danique ook erg goed, vanaf dec. moet ze 2 dgn naar het kdv, ik hoop dan ook zo dat alles goed gaat, want als ze dan nog wel zo is weet ik ook niet of ik dan nog wel wil werken......:( ik kan me voorstellen dat je er nog helemaal niet aan toe bent! gewoon bellen idd en overleggen wat de mogelijkheden zijn, ik weet niet hoe ze bij jouw op het werk zijn, bij mij zijn ze niet zo heel makkelijk:x maar ik heb al wel gezegd dat als danique noig wel zo is en ze willen er geen rekening mee houden dan neem ik ontslag en blijf ik een poosje thuis, het is echt dat ik het werk onwijs leuk vind en dus graag ga, maar ik hoef niet!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Suze, wat een schattige foto van broer en zus :D
    En ook van zus en zus!!
    Erg leuk!!

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Suze, wat een leuke blondjes heb je!

Nou ik ben benieuwd wat deze nacht gaat brengen...
    Mevrouwtje had vandaag om 16.00 uur gegeten en daarna gaan slapen en dus niet meer gekomen voor voeding. Oftewel; ze dacht dat het nacht was! Dus ik heb haar om 22.00 uur maar wakker gemaakt en eten gegeven. En nu heb ik dus geen flauw idee hoe ze verder gaat. Ik vrees met grote vrezen dat ze nu denkt dat het dag is en dus vanaf nu elke 3 uur komt. Raar hoor, normaal komt ze altijd om 19.00 uur nog uit zichzelf.

Nouja, ik mag de laatste weken echt niet klagen. De eerste weken hadden we het zwaar met haar maar nu is ze een voorbeeldig kindje dat bijna niet nooit huilt, heel makkelijk en veel slaapt en elke 3 uur uit zichzelf komt. Alleen die ene nachtvoeding mag van mij wel afvallen haha.

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @cjpt, oh spannend! mss is ze inderdaad een beetje in de war, fijn dat het nu zo goed gaat met haar! lekker van genieten!!:)

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, ik zal niet meer lachen over je geweldige wekker:p
    Ik heb de zomershirtjes boven in gegooid en de winterkleding op de planken waar ik zonder krukje bij kan.
    Zwangerschapskleding eruit en dingen die ik niet meer droeg weg gegooid.
    Anouk wakker gemaakt tegen 23.30 en zat ik toch met wallen vandaag want die kwam daarna keurig om 4.00.
    Mirthe had er vandaag om 7.00 genoeg van.

En het oppassen tja, ik weet het eigenlijk niet.
    Volgens mams is het goed gegaan maar ik hoor dan ook weer dingen waarvan ik denk huh??
    Maar ligt ook aan mezelf hoor, ik hoop altijd dat mensen hetzelfde doen als ik maar dat kan natuurlijk helemaal niet.
    Ik leef dag en nacht met Anouk en ik kan nog zo goed opschrijven of vertellen maar ze doen nooit hetzelfde.
    Maar ze leeft nog, heeft keurig uit het flesje gedronken en was niet over de zeik ofzo toen ik thuis kwam

@Ollekebolleke, hoe was het etentje??

@MamaJess, wat snapt ze dan niet meer??
    Hier ook de TT fles en ging gelukkig vandaag bij mams dus goed maar je moet goed kijken of haar lipje omgekruld zit net als aan de borst
    En als ik de punten lees van AP denk ik bij sommige toch, pffffffff nee dat is het niet voor mij en andere punten doe ik dan weer wel
    Anouk hoeft hier van mij ook niet te huilen maar slaapt wel lekker op haar eigen kamer
    En moet de BV dan toch geruisloos verlopen???

@Fon, voor mij ben jij ook van harte welkom op de meeting hoor!!

@Annie, feli met de 3 maanden van Milan!
    En zo'n slaapzak met lange mouwen lees je ook veel als tip bij het afbouwen van het bakeren, dus zo goed kunnen dat het voor hem werkt!
    En is er nooit bij Milan gekeken of gezocht naar KMA?? want het lijkt er toch sterk op

@Petra, slim om Suze eerst op deze manier te laten wennen aan de fles en dan naar KV over te gaan
    Beterschap voor je ventje

@Hanna, gelukkig heb je wat gekregen voor Svinthe, zit je al tot je oren in de shit?:p

@Noa, mocht ik ooit weer op mijn oude gewicht komen dan heb ik idd ook heel veel nieuws ineens in mijn kast;)
    Crematie's en begrafenissen zijn ook mijn hobby niet

@Liefie, hoop dat je morgen snel nieuws heb van je zus, dit is erg sneu idd

@Nita, is wennen bij het KDV en dan een uurtje niet wat kort??
    En neusspray op een aardbei?:$ dat laat ik toch ook even eerst aan iemand anders over om dat te testen, hi hi
    Mooi fotomodel heb je en fijn dat het nu eindelijk is uitgesproken en afgesloten met je ex

@Suze, geen idee of eenkennigheid al kan, Anouk lacht hier nog naar iedereen
    Wat een schatjes!!

@Jingi, wat fijn dat je nu wel genoeg gekolfd heb!
    Ik heb vandaag toen ik weg was ook gekolfd en kolf dan idd ook veel meer dan een uurtje na een voeding.
    Ruben en Anouk drinken ons gewoon helemaal leeg:D

@Cjpt, he dat lijkt op wat Anouk de laatste dagen heeft gedaan.
    Ben ook benieuwd wat ze nu doet, want Anouk ging door het wakker maken idd daarna weer om de 3 a 4 uur komen.
    Vanavond ligt ze weer ouderwets in de Lodger, dus wordt ze ook wakker gemaakt eens kijken wat dat gaat doen
    Succes vannacht:)

Tot morgen allemaal!!

18. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    MamaJess, wel mooi dat je iets leest wat je vanzelf al doet dan eigenlijk, dan voelt dat heel natuurlijk voor je. Het voelt voor mij ook natuurlijk om bewust om te gaan met Elias, dingen met aandacht te doen ipv even tussendoor en omdat het moet ofzo, dat merk ik wel eens bij mensen, dat zo'n baby er dan een beetje bij hangt, snap je wat ik bedoel? Ik heb alleen wel de afstand met in eigen bed in eigen kamer slapen en ik draag hem niet veel bij me in een draagzak, dat red mijn bek/rug niet anders zou ik het vaker doen want het winkelt veel beter voor hem en mij dan in een kinderwagen (moet hij toch altijd in huilen als het langer duurt...) Maar ik wijdt uit ;)

Hanna, ja schept een band :D We ontwerpen gewoon kniebeschermers met microvezeldoekjes of swiffer dingen eraan, kunnen ze cleanen voor ons ;) alleen redden ze het nooit met zulke kleine doekjes hahaha. Wij hebben ee afscheiding in de kamer gemaakt met een krabbel-hit hekje om de honden aan een kant te kunnen houden en de potentiele kruip kant beter schoon te kunnen houden (want winter maanden en honden buiten geweest maakt natte pootjes overal!!!) Hopelijk werkt het een beetje.
    7 januari, mooi, ik kijk weer mee en Japan? Ben benieuwd!

Nita, chic hoor! Zeker een modelletje zo!

Suze, het is wel herkenbaar dat Elias bij een aanblik van iemand een pruillip trekt en kan gaan huilen, net of ze net iets te hard in zijn persoonlijke ruimte komen want als je hem voorzichtig benaderd heeft hij het minder snel dus eenkennig kan ik het niet noemen maar herkende wel iets in wat je zei. Als ik er bij ben gaat het al een stuk beter, ik ben wel een vertrouwd baken voor hem merk ik dan.
    Hij is sowieso veel schrikkeriger geworden de laatste tijd... :(

19. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Herkenbaar hoor zo doe ik het ook.
    We hebben Noah's ledikant bij ons in de kamer, dus hij slaapt ook wel in zijn eigen bedje. Maar na de nachtelijke voeding ligt hij naast me.

Hier waarschijnlijk weer een borstontsteking...pffft dit word de tweede x:(

Ik lees dat er een aantal weer aan het werk zijn..?? Dat is vast ff wennen...? Vind eigenlijk dat we recht hebben op langer verlof..zoals ze dat in Zweden doen..

Nou ik ga ff verder, duty is calling

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb geslapen als een os??? beer??? wat was het spreekwoord nou weer. Kan gelijk merken dat ik heerlijk moe was na een dag werken, dat doet een mens goed.

Vanmorgen eerst met de meisjes naar de dokter, Roos hoest 's nachts heel erg en het lijkt wel erger te worden en Suze heeft nog steeds ontstoken oogjes.
    en vanmiddag en vanavond........ga ik mijn moederdagkado opmaken samen met mijn moeder. Ik had van Andy een bon gehad voor Elysium (beautyfarm) dus we laten ons verwennen en dan is Andy voor het eerst met beide kinderen alleen, die heeft er ook zo een zin in.

einde verlof: voor mij heeft het precies lang genoeg geduurd. Ik merk aan mezelf dat ik een beetje lui word van verlof en dat vind ik helemaal niet prettig. Hele dagen de tijd en toch kom ik nergens aan toe
    nu ik weer werk krijg ik veel meer energie en ben ik 's avonds echt moe, maar niet omdat ik zo sloom heb zitten doen

@ Monique, ik vind dat je altijd zo lief en leuk schrijft

@ Hanna, wanneer moest jij nou werken? volgende week?

@ Annie, wat vervelend dat je je zo voelt maar zou je niet eerst een weekje proberen te werken en dan kijken hoe het gaat en als het niet gaat je dan ziekmelden? Juist omdat je je zoveel zorgen maakt om Milan lijkt het mij zo fijn om er eventjes tuseenuit te zijn en hem dan heel erg missen en ongelovelijk blij te zijn als je hem weer ziet. ik weet niet hoeveel je werkt?

Deel Deze Pagina