Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goeienmorgen!!

Nou mijn methode werkte dus! 19uur laatste fles gegeven en Esmee heeft geslapen tot 7uur! Toen heb ik haar wakker gemaakt hihi. Echt super.
    We zitten dus nu ook op 4 flessen :)
    Ze ligt nu alweer te slapen, klein slaapkoppie.

Suze, mooie foto's van je kinderen!

Annie, pff is het weer zo erg met Milan:( hoe gaat het nu?

Nita, leuke foto en wat lief van zijn papa om die kleertjes te kopen! Vind het knap hoe je met de situatie omgaat!
    (zou ik niet kunnen dus respect!)

Jingi, sow dat waren veel mailtjes... Ahh moeilijk als je Ruben zo tussendoor ziet en je moet dan weer weggaan...

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Rianne, wanneer komt die uitvinding van Hanna en jou te koop in je onlinewinkel, want ik heb er wel oren naar:D

@LadyJenn, hoop dat je snel van je borstontsteking af bent!

Hier weer eens een goed nachtje.
    Of het nu komt dat het gisteren anders is gegaan door het oppassen of dat ze weer avondje beneden lag in de Lodger weet ik nu dus niet.
    Ze ging rond 23.30 erin en ik hoorde haar om 7.00.
    Normaal is het dan rennen want ze gaat open als ze wakker wordt, wat anders dus 's nachts is en ik ben bang dat ze dan alles wakker krijst.
    Nu ging ze vrolijk liggen babbelen, gekke doos

Vandaag eens even kijken wat ik ga doen.
    Ben wel begonnen om eens bij te houden hoe laat Anouk nu precies komt en hoe laat ze eet en gaat slapen
    Dat vindt die zus van hubbie altijd prettig, die past van het weekend op en kan ik ook eens mooi zien hoe Anouk het eigenlijk doet

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @mamjess, nee mijn andere twee kids werd ik te veel beinvloed van buitenaf, bovendien is het erg moeilijk om het zo te doen als je erg perfectionistisch ben, dat gaat tegen je werken en geeft dan stress. Maar als ik toen wist wat ik nu weet!!!
    Maar ik ben ouder en wijzer, laat me niks niet van de wijs brengen, en heb een groot deel van mijn perfectionisme laten varen omdat dat gewoon weg niet werkt.

@zuse, vervelend meid

@annie, ach nee he, niet weer, ik zou ook overgaan op de pepti hoor, baad het niet schaad het niet

@mumtobe, dat verklaard waarom we alleen de doos kregen en verder niks, waren vast de left overs, wel aardig hoor!

wij zijn niet rokers, en nu beebje er is mag ook niemand in huis roken. was laatst wel even bij iemand op visite, voor spoedoppas andere dochter, moest naar de tandarts voor een juist op zondag ontsteking. beebje wel meegenomen, maar mocht daar ook blijven. maar er stond een walgelijke rookwalm in huis dus nee dank je. ze hebben dat zelf niet meer deoor

enigzins jaloers op alle doorslapers, hier gaat ze om 20.00/20.30 naar bed. En dan slaapt ze ongeveer 5 uurtjes en dan slaapt ze verder bij mij, want ze wil eten om de twee uur. erg vermoeiend hoor!

ik ben wel weer op mijn begin gewicht, maar ik wil eigenlijk nog 3 kilootjes eraf zodat ik alle andere broeken ook weer aan kan.

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Doen er hier mama's aan babyzwemmen?
    Ik zou ook graag willen gaan en ook met Youri peuterzwemmen maar dit is op donderdagmorgen (mijn vrije dag) dat is op zich wel ideaal, maar waar ga ik met Youri naartoe als ik met Esmee aant zwemmen ben? Helaas kan er dan niemand mee om op hem te letten... Best jammer eigenlijk dat ik hierdoor niet kan gaan:(
    Zijn er misschien meiden die ook met meerdere kids gaan en hoe doen jullie dat?

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen!

werken gister was fijn! het was leuk mijn collega's en kindjes weer te zien. Ties heeft het bij de gastouder wel goed gedaan, alleen niet geslapen. went hij daar nog aan? wat als daar nooit goed gaat slapen?

@brusje, dat klinkt idd vermoeiend. geef je bv of fv? hier zorgde fv voor doorslapen en je hoort wel vaker dat dat met bv wat lastiger kan gaan.

@Ladyjenn, bah een borstontsteking, wat vervelend! hopelijk ben je er snel vanaf!

@MvY, fijn dat het werkte! hier maak ik Ties nog steeds wakker om 22.00 voor de laatste fles, misschien moet ik dat ook maar eens laten? alleen drinkt ie dan wel 180+6, en smorgens heeft ie dan gigantische honger.

@suze, eenkennigheid kan voorkomen bij de sprong met 12 weken.

@Cjpt, hoe is je nacht gegaan?

zijn er meer mensen die moeten werken of bijna beginnen? of zijn Jingi en ik de enigen?

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoera! Ik ben tante geworden! :D
    Vannacht om 1.10 uur is mijn neefje Koen geboren. Precies op de uitgerekende datum. Hij weegt 2890 gram, maar ik ben vergeten te vragen hoe lang hij is. Het is uiteindelijk toch nog vrij vlot gegaan. Ze zouden vanmorgen mijn zus d'r vliezen gaan breken maar hebben dat toch nog om 22 uur gisteravond gedaan, toen ging het los, en 3 uurtjes later was hij er!

Ik ben supertrots op mijn zus!! Eindelijk heeft zij ook een normale zwangerschap en een gewone bevalling gehad en gaat ze (vooralsnog) een gewone kraamtijd tegemoet! (Bij haar eerste kindje lag ze met 26 wk in het zkh en hij kwam met 31 wk met keizersnee en nog allerlei ellende daarna.)

Ze heeft helaas wel een subtotaalruptuur... hoop dat dat gauw goedkomt :(.

Vanavond gaan we meteen kijken bij Koen! Ik kan niet wachten.... :) Ben ook heel benieuwd hoe Koen's grote broer erop zal reageren.

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marieke, heb je bij de gastouder aangegeven hoe jij het thuis doet met slapen? Dat zij hetzelfde probeert aan te houden? Zo ja dan moet hij misschien gewoon even wennen... Komt vast goed!
    Esmee heeft op het kdv gister 5uur aan elkaar geslapen ;) hihi.
    Slaapt Ties wel de hele nacht door als je hem nog wakker maakt voor die fles? Dan zou ik het nog even blijven doen hoor, dan zal hij het toch nodig hebben, zeker als hij zo'n honger heeft. Esmee heeft 's ochtends ook nooit echt honger.. Die kan ik gerust nog een half uur in de box leggen als ik haar wakker heb gemaakt :)
    Oh en ik begin vrijdag weer met werken ;)

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wow Liefie, gefeliciteerd met je nieuwe neefje Koen!! Fijn dat het toch nog snel is gegaan en je zus nu eens alles 'normaal' heeft mogen meemaken!! (Alleen jammer van die subtotaalruptuur maja...)
    Veel plezier vanavond bij je neefje :D:D

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Tante Liefie gefeliciteerd!!! :)

@MvY, ja ze houd mijn dingen wel aan, alleen slaapt Ties daar in een ledikant en hier in de kinderwagenbak (wieg is inmiddels naar mijn hoogzwangere nicht)
    het ledikant is denk ik het probleem, moet hij thuis ook nog aan wennen.

en voor het babyzwemmen, kan niet één van de oma's dan een klein uurtje oppassen?

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja daar had ik ook aan gedacht maar voor mijn moeder is het 1.5uur heen en 1.5uur terug reizen (rijd geen auto) en die andere oma moet dan vaker oppassen etc dus die kan ook niet altijd... Dat is wel jammer opzich maarja.

Misschien kun je Ties dan thuis ook al af en toe in het ledikantje leggen om te wennen?

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goedemorgen!

Liefie Gefeliciteerd met je neefje KOEN
    Jammer van de subtotaalruptuur, maar gelukkig is verder alles goed met haar!

MvY/E Ik wil ook graag gaan babyzwemmen, maar ik heb natuurlijk alleen Kane. Idd misschien een van de oma's ofzo?

Marieke Fijn dat het leuk was op je werk en gelukkig heeft Ties het goed gedaan. Maar kan zij hem dan ook niet in de kinderwagenbak leggen?

Roken Ik ben 2 jaar geleden gestopt en mijn vriend rookt nog steeds, maar wel buiten want hier in huis wordt, sinds ik zwanger was, niet meer gerookt. In principe vermijdt ik geen plaatsen waar gerookt wordt, maar ik ga er ook niet bewust midden in staan. Afgelopen zaterdag bij m'n broer's verjaardag werd ook gerookt, maar wel in een apart stukje van de woonkamer wat afgesloten wordt met schuifdeuren.

Suze Leuke foto's van je kindjes!

Nita Wat een lekker ventje is Milan toch ook he! En super dat je er zo goed mee omgaat, want makkelijk is het niet! Petje af meid!

Petra Beterschap voor je meisjes!
    En veel plezier vandaag met je beautydag!

Zo hier ook een supernacht gehad!!!! Gisteravond na z'n fles van 19.30 uur in slaap gevallen en rond 22.30 uur wakker gemaakt en heeft hij nog zo'n 120cc op en is daarna gelijk weer in slaap gevallen tot vanmorgen 8.00 uur!!!! Normaal moet ik wel een paar keer vroeg in de ochtend speentje pluggen, maar vannacht dus helemaal niks!!! Wel een paar keer wakker geworden van de geluidjes die hij maakt, maar dat geeft niet.

Vanmiddag gaan we even wat spulletjes ophalen bij een kennisje en wat boodschapjes doen en verder lekker thuis keutelen.

Fijne dag meiden!

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    MvY mag Youri niet mee zwemmen bij het babyzwemmen met Esmee, kunnen ze daar geen uitzondering van maken?

13. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Cjpt, hoe is de nacht gegaan?

Petra, ik heb nu ook wel het idee dat mijn verlof lang genoeg heeft geduurd. Heb enorm zin om weer te gaan werken!

Monique, wat fijn dat Anouk zo goed geslapen heeft!

MvY, Esmee ook al zo lekker geslapen!
    Ik wil ook gaan babyzwemmen maar ik zoek iets voor op dinsdag want dat is mijn vrije dag. Helaas nog geen zwembad gevonden want het is bijna allemaal op maandagmorgen of donderdagmorgen en dan werk ik.

Liefie, gefeliciteerd met je neefje!

Ginny, ook al een supernacht! Hoe is je naambordje geworden?

Milan kwam vannacht helaas ook weer voor een voeding. Jeetje over 12 dagen moet ik gaan werken en ik hoop toch echt dat hij dan wel doorslaapt anders is dat bijna niet vol te houden.

Wij krijgen vanavond nog steeds kraamvisite ;)

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Gaat ook niet, ik kan maar met 1 kindje zwemmen he hihi.

Naja volgens mij is het onmogelijk hihi. Thnx voor het meedenken :D

Nita, ja idd veel op maandagmorgen he.
    Ik zag er ook een op vrijdagavond maar die is een stuk duurder en je moet gelijk een 10 rittenkaart nemen... Dat vind ik ook eigenlijk niks.
    Hier ook nog steeds kraamvisite hihi

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nita Ja tis vermoeiend he, als ze 's nachts nog komen voor een voeding. Nu kan je eventueel overdag nog bijslapen, maar als je aan het werk bent gaat dat niet. Zal je baas niet blij mee zijn in elk geval haha :D
    En ik zal zo eens een foto maken van ons naambordje!

MvY/E Vervelend joh, dat er geen oplossing is dan voor Youri. Hebben ze daar bij het zwembad niet toevallig een soort van oppas? En ik dacht dat Youri ook op het KDV zit, of heb ik het mis?
    Hier betaal je trouwens gewoon per keer, dus gelukkig geen 10-rittenkaart ofzo.

Wij afgelopen zondag ook nog kraamvisite gehad en over 2 weken ook weer. Vind het opzich niet zo heel erg, maar bij een eventueel 2e kindje doe ik waarschijnlijk lekker een kraamfeest!

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier is de nacht wonder boven wonder goed gegaan! We hadden haar natuurlijk wakker om 22.00 uur gemaakt nadat ze de 19.00 uur voeding had overgeslagen (vind ik nog steeds raar want normaal eet ze daar ook het meest). Vervolgens kwam ze keurig om 03.30 uur pas weer!! Dus precies als altijd. En toen weer om 07.30. En nu wil ze duidelijk weer eten maar dat begrijp ik wel want gisteren heeft ze eigenlijk 2 voedingen overgeslagen.

@ Werken, ik moet over 3 weken weer... bah moet er nog niet aan denken hoor! Ben wel blij dat ik nu in de nacht op fv zit. Vanacht heeft mijn vriend haar ook de fles gegeven. Dan kunnen we straks om de beurt een nacht doen zodat we beide op de been blijven haha.

@ Nita, hier ook nog kraamvisite. Vind het wel leuk eigenlijk, elke keer weer leuke cadeautjes enzo hihi. Vandaag ga ik zelf met haar naar mijn oom en tante. Mijn oom heeft kanker en is een beetje zwak, dus die kan niet hierheen komen. En donderdag komt een oud collega, zij is nu 18 weken zwanger dus ook leuk!

@ Liefie, gefeliciteerd!!

Ach gos, mijn broertje belde gisteren dat hij en zijn vriendin hun relatie na 2 jaar hebben uitgemaakt. Hebben ook een tijdje samengewoond. Zij is een engelse. Ze hebben het een paar maanden samen in engeland geprobeerd en een paar maanden hier, maar beide werkte niet. Hij was helemaal verdrietig, vond het zo zielig. Ze houden zoveel van elkaar maar zien geen toekomst in elkaars land. Ga morgenavond maar lekker bij hem eten want mijn ouders zijn op vakantie en hij zit dus alleen ;o(

17. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    CJPT Ach wat sneu voor je broertje. Ja moeilijk lijkt me dat hoor, verhuizen naar een ander land. Onze verhuizing naar Zeeland voelde voor mij al als emigreren, dus wij gaan over een paar jaar ook weer lekker terug naar Dordrecht!
    En gelukkig is Dominique's ritme dus niet verstoord, door haar lange slaap gisteren!

Werken Ik ben erg blij dat we in de luxe positie zitten dat ik thuis kan blijven bij m'n mannetje. Al heb ik natuurlijk ook wel eens dagen dat ik me wat verveel, maar ach...

Hier trouwens ons nieuwe naambordje voor bij de voordeur:

18. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Liefie, jammer dat je nog geen tante bent. Vandaag wordt je het zeker! O ik zie dat je zus is bevallen, gefeliciteerd! Toch nog snel gegaan.

Nita, jij bent ook zo ontzettend veel aan het eten? Vervelend he? Heb gewoon de hele dag trek.
    Wat ben je toch weer een lieverd voor je ex en zn vriendin. Knap hoe je ermee omgaat.
    Hihi kleine designerbaby! Mooie knul zeg! Leuk, ik vind designer kleren bij babys zoo schattig. Florine heeft Burberry en ook Ralph Lauren.

Suze, Florine is rond de 9 a 10 weken eventjes eenkennig geweest. Is gelukkig weer over gegaan.
    Lieve fotos!

Annie, als ik zo je lijstje zie zou ik ook aan kma gaan denken. En ik kan me goed voorstellen dat je nog niet aan het werk gaat als het thuis nog niet lekker loopt met Milan. Heb je de mogelijkheid om nog verlof op te nemen?

Jingi, tot 7 jaar bv :$ Gadver, dat gaat me ook te ver. Net als sexen in het zelfde bed als je kindje slaapt :$.
    Jammer dat je eerste werkdag een beetje tegenviel.

Cjpt, en hoe is de nacht gegaan? *leest nieuwe post* Wat goed zeg, gelukkig dacht ze niet dat het dag was. Wat sneu van je broertje.

Monique, volgens de lk hoort de bv wel geruisloos te gaan ja, hoogstens wat geslok. Maar geen geslurp. Het is ook geen gehoor, iedereen schiet in de lach. En wat ze niet meer snapt aan de tt weet ik niet, als mn man de fles probeert te geven draait ze haar hoofd weg en zeg ze het op een schreeuwen. Als ik de fles geeft neemt ze de speen wel in haar mond, maar drinkt ze er niet uit :(.
    Even iets anders: van jou hebben we toch ook nooit een foto gezien? Of heb ik die gemist?
    Lekker dat je zo goed hebt geslapen, 23.30u-7u is netjes hoor!

Rianne, ik snap wat je bedoelt met babys die er maar een beetje bijhangen, vind ik zo sneu. Ik ga inderdaad ook heel bewust met Florine om. En een draagdoek kan mijn rug jammer genoeg ook niet lang hebben, even snel naar de supermarkt (3 min lopen) is de max, anders kan ik zelf niet meer lopen. Dus hier ook vaker in de kinderwagen, en zeker met slecht weer.
    Heb je al ontslag genomen?

LadyJenn, wat vervelend dat je al een 2e borstontsteking hebt. Hier ook het ledikantje naast het ouderlijk bed, vind ik erg prettig.

MvY, 4 flessen, wat lekker zeg. Dat zijn dan zeker mega-flessen ;)
    Ik wil wel gaan baby-zwemmen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om me erin te verdiepen. Zoiezo wil ik even wachten tot er wat meer duidelijk is omtrent mex griep, vind een zwembad echt zo'n besmettingshaard.

Brusje, nog steeds om de 2 uur? Dat is nog vaak zeg, maar als ze het nodig heeft. Hier overdag ook vaak op om de 2,5 uur, maar ze slaapt snachts 9 uur, dat scheelt natuurlijk wel.

Marieke, fv is absoluut geen garantie voor doorslapen hoor. Ken genoeg mensen die dat hebben geprobeerd zonder succes. En ken ook genoeg bv babys die met een maand al doorsliepen.
    Wat leuk dat je het zo naar je zin had op je werk.

Ik moet vandaag naar de verjaardag van mn broertje. Kijk er een beetje tegen op, want hij viert het vanaf 17u, en vanaf 17.30u begint Florine's "jengel-tijd" Om 19.30u is het bedtijd, en de 2 uurtjes daarvoor wil ze altijd alleen maar bij mama zitten, en het liefst op de arm. Niet handig op een verjaardag :(.

19. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ginny, wat een mooi bordje!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Babyzwemmen. Ik ga het hier wel zsm doen. Dominique móet van mij echt zo snel mogelijk wennen aan water en haar zwemdiploma's halen want mijn ouders hebben een boot. Ik vind het alleen zo jammer dat dat babyzwemmen niet in het weekend is. Zo ben ik altijd degene die het gaat doen en kan mijn vriend niet mee. Maarja, we doen dan gewoon een les op dinsdag en vrij zwemmen in het weekend.

Trouwens een praktische vraag... Dominique heeft nog van die lekkere spuitluiers... hoe doe je dat dan als ze per ongeluk moet poepen tijdens het zwemmen?! Je hebt van die speciale zwemluiertjes maar blijft het daar echt inzitten??

Deel Deze Pagina