Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Morgen meiden,

Zo, het Cb alweer achter de rug... Fenna bedacht vanochtend na haar fles van 06.30 om niet meer te gaan slapen. Dus zaten we om 7.45 gedoucht en aangekleed beneden.
    Om 9.15 op het cb. Ze is al 61,5 cm lang en weegt alweer 6170 gram! Maar dit was allemaal precies zoals het hoorde en ze had echt een prima gewicht.
    De prikken waren natuurlijk weer niet leuk, zeker als je al vanaf 6.30 wakker bent... Dus om 10.00 thuis, fles erin en nu ligt ze diep in slaap in haar bedje...

Marieke: Fijn dat het werken weer leuk was! Ties gaat vast wel weer slapen daar, moet natuurlijk ook even wennen aan die nieuwe omgeving en andere mensen. Komt vast goed!
    Enneh...ik moet 18 november weer werken hoor, dus jullie zijn niet alleen!

Liefie: gefeliciteerd met je neefje Koen!!! Wauw! Koen was onze jongensnaam, dus helemaal leuk!

Nita: Hè jasses, dat hoop ik ook oor je, dat hij we gaat doorslapen! Hoeveel dagen ga je werken?

CJPT: Hè, dat is verdrietig voor je broertje... Jammer voor hen dat het niet lutk, zeker als ze wel van elkaar houden!
    Lief dat je even bij hem gaat eten..

Ginny: gaaf dat naambordje! Wij zijn er ook mee bezig!

Oh...mijn kleine meisje huilt...Baai!

Liefs, Pluis

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Woehoe!! 3 maanden oud alweer!! Sjee! En over 2 nachtjes bestaat ze 1 jaar...hihi!

3. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Suze, wat een schatten!

@liefie, gefeliciteerd!

zohe, Ruben heeft van 19:00 tot 6:15 geslapen....:$ hij had nog langer kunnen liggen maar ik vertrouwde het niet...haha. Hij heeft waarschijnlijk gisteren op het kdv zoveel indrukken gehad dat hij heel erg moe was.

@mvy, o..haha Esmee ook al zo lang geslapen.

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jingi, zou het dan toch aan het kdv liggen dat ze zo lang hebben geslapen :$:D:D

Ginny, mooi naambordje! Die van ons is nu ook klaar, een laat huwelijkscadeau van mijn ouders hihi we wilden wachten tot Esmee haar naam ook erbij kon :)
    Krijg hem vandaag!

Pluis, ahh arme Fenna weer prikken gehad.

Cjpt, dan is het wel fijn als Dominique goed kan zwemmen ja. Stom he dat het niet in het weekend is, lijkt mij veel logischer toch?!

5. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    liefie: proficiat met neefje Koen! Fijn dta het nu wel goed is gegaan op de ruptuur na dan....

mvy: hier is babyzwemmen ook 1 keer rond 18 uur, maar bij jullie dus niet? Esmee krijgt nog maar 4 flessen. Mag dat nu al? Maud drinkt 's avonds nl nauwelijks iets. Was dus aan het denken om langzaam over te gaan...

ginny: leuk he zo'n extra naam op het naambordje, En nog plaats voor een tweede?

pluis: blijft zielig he die prikjes. Ik hoop dta Fenna er goed doorheen slaapt vandaag...

6. zicht

zicht Niet meer actief

Nita, hoe is het met milan mijn schoonzoon? haha

Hier slaapt mevrouwtje ook niet door maar vind het eigenlijk niet zo erg. Ik probeer haar de laatste dagen steeds om 20 uur al op bed te leggen zodat mijn mannetje en ik nog iets aan onze avond hebben saampjes. Lekker rustig filmpje kijken ofzo. Ze komt dan wel vaak om 3 uur al maar slaapt na de voeding gelijk weer verder dus. Ik vind het wel lekker zo. Zeker omdat ze sávonds altijd zo onrustig is en ik dan altijd het heel druk met haar heb is 20 uur een mooie tijd voor de laatste voeding.

@ ginny, mooi naambordje. Moeten wij ook nog doen!

babyzwemmen, vraag me ook af hoe dat moet met die zwemluiers en spuitpoep.

BV mama's Hebben jullie dat ook dat s'avonds de voeding zo hard terugloopt? Ik geef haar soms na de laatste voeding nog 90 ml extra kv omdat ze zo boos is en niet genoeg uit de borst krijgt. Maar ja op is op. En die fles gaat altijd in 1 keer helemaal op!! Ze laat nooit iets over! Ik noem haar dan ook vaak ons vreetzakje of zeurpietje. Eten is zo belangrijk, ze laat zich nergens door afleiden. Komt ook echt prima aan (iets harder dan gem zelfs!!)

Eenkennig, ik wou soms dat ze een beetje eenkennig is! Ik bedoel ik zorg de hele dag voor haar. Maar nee hoor. Maakt niet uit bij wie ze op schoot zit. Ze tovert altijd een brede lach op haar gezichtje (tenzij ze honger heeft natuurlijk). Wel schattig natuurlijk. Heel de familie is helemaal weg van haar en smelt dan.

Wij krijgen ook nog steeds kraamvisite. Vind het ook wel leuk. Lekker kadootjes uitpakken hihi. Ze heeft echt al super veel kleertjes hier!! Niet normaal. Ze heeft meer setjes dan ik heb! Maar wel allemaal super cute hoor!

@liefie, gefeliciteerd met je neefje KOEN!!!

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Brusje, ik hoop dat ook jij een keertje een goede nacht mag gaan meemaken!

@MvY, hier is ook opvang bij het zwemmen (zit bij een sportschool)
    Maar ik heb ook heel vaak toen ik met Mirthe zwom mensen gezien met 2 kids
    Dan zat de oudste gewoon in de buggy met een bakje fruit/snoep en werd er met de beeb gezwommen.
    Buggy stond dan gewoon op de tribune, die je vanaf het water kan zien en bereiken

@Marieke, hoe kwam het dat hij niet heeft geslapen, heb je dat gevraagd??
    Ik moet zeggen dat ik ook vaak bij de kindjes een gebruiksaanwijzing kreeg wat betreft slapen maar dat het vaak hier niet op ging
    Maar ik vind ook dat kindjes wel moeten slapen idd en zocht dan gewoon naar een gebruiksaanwijzing voor hier bij dat kind en tot nu toe hebben ze hier nog allemaal geslapen!

@Liefie, gefeliciteerd met je neefje!!
    Idd nog snel gegaan en auwie die ruptuur

@Cjpt, je meisje wordt dus echt groot!!
    Super gedaan van haar vannacht
    En wat sneu voor je broer, vertroetel hem maar lekker.
    Ik heb Mirthe altijd een zwemluier aangedaan, de zwemjuf zei altijd, hoef je niet te doen, kindjes poepen niet tijdens het zwemmen.
    Maar omdat Mirthe het thuis flikte om in bad te poepen deed ik zo'n zwemluier om
    Ik kan dus idd geen antwoord geven op je vraag want ze heeft nooit gepoept tijdens het zwemmen

@Pluis, keurige APK idd van Fenna.
    Hoop dat ze niet te veel last krijgt van de prikken

@Jingi, hi hi heb je ook met hartkloppingen bij een bedje gestaan??
    Maar lekker hoor

@Fon, na die regeldagen vorige week heb ik weer voldoende voeding.
    Heb jij toen ook niet meer aangelegd om je productie weer op te krikken??

@Ginny, wat een mooi naambordje, je kijkt er zekers wel elke keer trots naar als je naar binnen gaat??

@MamaJess, hier op het moment geen geluid meer bij Anouk, maar zijn ze dan verkeerd aangelegd??
    Want volgens mams had ze gisteren tijdens het drinken uit de fles ook dat geluid gemaakt wat je bij jou altijd hoort (dus ook die hebben Anouk dus schijnbaar gehoord toen ik bv gaf)
    Als je Anouk de TT fles geeft moet je heel goed kijken of ze hem goed in de mond heeft.
    Als haar onderste lipje is omgekruld en je ziet bij de mondhoeken dat de speen aansluit dan gaat ze drinken, anders is het ook gooien met hoofd en boos worden
    Je moet dan vaak de speen net nog wat verder aandrukken
    En een foto van mij, hi hi
    Check mijn hyves of die van de dames;)
    Monique Verhagen-Kustermans Profiel - hyves.nl
    En kan best zijn omdat je vanavond ineens iets anders gaat doen op haar jengeltijd, ze die gewoon overslaat, ik ben benieuwd
    Feli met je broertje

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Lieke, als Maud er klaar voor is mag dat zeker al. Ze zeggen volgens mij pas vanaf 3 of 4 maanden maarja. En er zullen ook zeker dagen zijn dat Esmee misschien nog wel 5 flessen drinkt hoor. Ik kijk gewoon wat ze zelf aangeeft.

Fon, hihi ja hier heeft ze ook meer kleding dan ik heb haha.

Geen idee of die zwemluiers ook echte spuitpoep tegenhouden... Zou wel moeten eigenlijk he...

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, ah ok das wel handig als er een opvang is.
    Hihi ik zie Youri nog niet stil in de buggy erbij zitten, die is overactief en in de peuterpubertijd dus je kunt het je wel voorstellen denk ik ;)

10. zicht

zicht Niet meer actief

@ monique, ja na de regeldagen had ik overdag wel weer voldoende voeding, maar sávonds blijft het maar moeizaam. Het is soms zo frustrerend. Ze krijst het uit en extra aanleggen helpt niet omdat er geen melk meer uitkomt. Dan troost ik haar even met een speentje en probeer ik het nog een uur later weer, maar nog steeds niet voldaan. Zo gaat het avond na avond. Ik nodig ook bijna niemand uit s'avonds omdat ze continu aan de borst ligt en ik daar behoorlijk gefrustreerd van word. Dus van daar dat ik af en toe 90 ml na de laatste voeding extra geef. Moet je nagaan dat ik dus en aanleg en pas als ze boos word een extra flesje geef. En het gaat in 1 teug op. Als dat geen honger is dan weet ik het ook niet meer.

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meissies,

10.57 uur en begin nu pas een beetje wakker te worden. Pfffffffff.

Goed, maar ik ga lekker even reageren op iedereen.

@Wie is de Mol. Jammer dat we nog zo lang moeten wachten he. Vind het zo'n leuk programma, hier ook een vaste en actieve kijker.

@Nita, wat een mooie foto zeg. Super.
    Tja, wat een bolle wangetjes van Noor he hihi. Normaal kijkt ze altijd recht in de camera, nu niet, maar vond het wel een mooie foto.

@Annie, hoe is de nacht gegaan? KA al gebeld? Heb zo met je te doen meid. Onmachtig moet je je voelen. Hoop dat het vandaag iets beter gaat.

@Suze, eenkennig, hmmm dat weet ik niet echt. Weet wel dat Noor het liefst bij ons zit/is. Gewoon lekker rustig op schoot, zodat ze rustig rond kan kijken. Bij iemand anders wordt ze heel onrustig, en geeft ze ook echt wel aan dat ze liever terug naar papa en mama wil :D

@Jingi, oh wat lijkt me dat toch moeilijk als je dan Ruben ziet met z'n pruillipje. En om dan weg te lopen.......pffff. Knap hoor. Ging het verder wel goed?

@Suze, wat een mooie foto zeg. Wat is Dinand stoer met zijn haar zeg. En wat een trotse zus. Mooi om te zien.

@Cjpt, ben benieuwd hoe het vanacht gegaan is.
    Noor slaapt van 17/18 uur tot 23.00/23.30 uur. Maar aangezien zij dus eigenlijk haar nachtslaapjes op de avond doet ben ik het nu aan het vervroegen. De laatste fles dan he. Zit nu op half 11. Noor heeft echter geen problemen (gehad) met het doorslapen in de nacht.

@Petra, fijne dag samen met je moeder op de beautyfarm

@MvY, Super joh, dat heeft ze goed gedaan zeg. Applaus.
    Denk dat wij over 2 weken ook geadviseerd krijgen om over te gaan op 4 flessen. Denk dat het nu al wel kan, maar wil toch even wachten. Ze krijgt nu 5 flessen. 2 van 180+6 en 3 van 150+5.
    Hoeveel krijgt Esmee nu?

@LadyJenn, bah weer een borstontsteking? Hoop dat je er snel weer van af bent.

@Tante Liefie, gefeliciteerd met je neefje Koen. Dat is dan nog snel gegaan zeg. Veel plezier met het bewonderen van de kleine.

@Ginny, jij ook al zo een lekkere nacht gehad. Fijne 'keuteldag' gewenst. Is het bij jullie ook zulks mooi weer?

@Nita, grappig. Hier vanavond ook nog kraamvisite. Ik ga vast heel jaloers zijn, want mijn oude buurmeisje komt op visite die zwanger is van haar 3e. (uitgerekend 31 dec)

@Cjpt, zielig voor je broer. Lief dat jij er gaat eten. Heeft ie even afleiding.

@Ginny, wat een mooi naambordje zeg.

@Cjpt, ik heb wel eens gehoord/gelezen dat baby's niet in het water poepen. Maar ik heb hier geloof ik ook van 1 van de mama's wel eens gelezen dat haar beebje zo ontspannen raakte dat het wel gebeurde. Je hebt van die speciale zwembroekjes idd en ik vroeg me hetzelfde af.

@Pluis, fijn dat Fenna in slaap is gevallen. Toch niet fijn hoor die prikjes. Krijgen ze de 2e ook nog in de beentjes? (Hoorde dat die in de armpjes echt vreselijk pijn doen).
    Je was wel vroeg op he vanochtend. Zie je nog kans om een beetje te rusten vandaag?
    Ik wacht rustig op je pb hoor.

Meiden, het is hier prachtig mooi herfstweer dus uitermate geschikt voor een flinke wandeling. We gaan denk ik even bij mijn broer langs. Die heeft zijn nichtje al zolang niet gezien en zijn medebewoners vinden het altijd erg gezellig als we langskomen met Noor.
    Echt heel lief, ze hebben super meegeleefd tijdens de zwangerschap.
    Ze vonden het alleen lang duren. Want mijn uitgerekende datum was 1 augustus en dus gingen ze 2 weken ervoor aftellen ervanuitgaande dat de baby ook gewoon zou komen die dag haha.
    Dus die hebben nogal wat geduld moeten oefenen.

Oh nog een vraagje. een van jullie schildert ook en heeft een site met haar werkjes. Nu weet ik alleen niet meer wie dat was :)
    En ik wil ze wel graag zien hoor.

Kusssssssssssssssssssss

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik geef bv, maar zij is de eerste die zo vaak komt, de andere twee sliepen door met 8 a 9 weken. en fv wil mevrouwtje niet, maar strx als ze wat meer mag hebben gaan we dat invoeren tijdens etenstijd, zodat ze samen met ons mee eet, vind ze nu ook al gezellig

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Liefie: gefeliciteerd met je neefje! Ouch een totaalruptuur! Ben nog steeds dankbaar dat mij dat bespaard is gebleven. En dat terwijl die van mij ruim een kilo zwaarder was!

Annie: wat kl*te zeg dat Milan weer zo'n last heeft! Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Babyzwemmen: dat echte babyzwemmen is hier pas vanaf 6 mnd. Maar ik ga wel eerder met Aiden zwemmen, gewoon lekker saampjes en als mijn vriend vrij is dan gaat hij lekker mee.

Ja hoe zit dat met die zwemluier, blijft alles daar netjes in?

Ik moet morgen weer werken! :( Wat zie ik daar tegenop zeg! Ik heb een contract voor 2 dagen en ik wil er 3 gaan werken. Maar ik wil dat zelf aangeven, als ik dat wil. En nu hebben ze me meteen alweer 3 dagen ingepland :( Gatver de gatver. :( :(

Gisteren zijn er mensen langsgeweest. Ik wil graag gastouder worden. Nu komt er sowieso per half feb een baby. Ook is er iemand langsgeweest met 2 kids: 1 van 2 en 1 van 4. Van haar heb ik nog niet gehoord of ze akkoord gaat. Ik hoop het, want dan kan ik tenminste weg bij die andere baan!

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik bedoel niet dat we dan fv gaan geven maar een hapje.

bAbyzwemmen, heb ik gedaan met mijn zoon, maar hoorde dat het helemaal niet goed is voor de longetjes en je beter kan wachten totdat ze ouder zijn??? maar is alweer lang geleden hoor, uds hoe het nu zit weet ik niet.

bv tot de zevende vind ik te ver gaan.

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, ze krijgt nu met 4 flessen 4x180+6.
    Eerst kreeg ze 1 a 2 flessen van 150+5 en 3 van 180+6.

Ik had gisteravond een fles van 210+7 geprobeerd omdat ze 's morgens maar 150+5 ophad maar die ging er toch niet helemaal in.

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @mvy, denk het wel. Esmee was gister toch ook op het kdv?

@monique, erger nog, ik durfde eerst zijn kamer niet in..haha..maarja moet er toch een keer naar binnen. Toen ik boven zijn wieg stond kreeg ik een big smile en daarna een grote gaap!:p

@Daan, Ik wilde hem eigenlijk ook gelijk meenemen, maar ik moest helaas terug naar mijn werk. het is verder goed gegaan, Pepijn ging hem wel steeds een kusje geven vertelde de leidster. En toen ik ze ging ophalen, moest ik met Pepijn mee lopen om Ruben te pakken. Alsof ie wilde zeggen; "vergeet je Ruben niet":D

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jingi, ja ze was gister ook op het kdv! Ik hoop dat dat het was hihi dan slaapt ze binnekort elke keer door;)
    Hier was Youri ook heel lief geweest voor Esmee op het kdv :)

18. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
  19. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
  20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ah wat een mooie foto's! Had net even die op hyves bekeken. Leuk gezin! Heb ik het mis of lijkt Ruben erg op Pepijn toen die nog baby was?

Deel Deze Pagina