@Monique, zo die Anouk is opeens een slaapkop! Ben benieuwd wat ze doet als je haar niet meer wakker maakt. Laat het even weten als het zover is! @Usfamke, goh wat heerlijk een kind wat bijna nooit huilt! Daar zou ik echt een moord voor doen hihi! Hier was Milan de eerste week ook heel stil en voorbeeldig, maar de 9de dag (kraamhulp net weg) begon hij golven te spugen en was het over met de pret... Nouja komt vanzelf goed! Ik ga denk van de week proberen om naar 4 flessen te gaan. Milan heeft half 8 zijn fles gehad en ging 8 uur naar bed. Nu ligt hij dus heerlijk te slapen en bah gaat tegen me gevoel in om hem dan elke keer voor die laatste fles uit zijn slaap te halen! Ik durf het nu nog niet want vindt dat 'uitslapen' tot 8/9 uur wel erg lekker! Nou ga nu me moppie wakker maken en die vieze stink pepti geven
Hanna: Hier merken we daar niet zoveel van. Ze heeft haar fles van 210/7 weer helemaal leeg De eerste fles van 210/7 gaat niet geheel probleemloos. Dus bied ik haar eentje van 180/6 aan die vervolgens wel leeg gaat. Ze ligt ondertussen alweer op 1 oor
Usfamke, geven jullie 4 flessen per dag of 5? Knap hoor dat Lisa 210 cc drinkt Oh ik lees net dat ze dat juist niet doet... het is een beetje laat geloof ik, kan niet meer goed lezen! Tijd om af te sluiten hier hahah! Tot morgen!
Sinds maandag bied ik haar 4 flessen aan. Dit ivm het niet uitkomen qua laatste voeding. Haar voedingstijden zijn nu momenteel 9.30- 13.30-17.30 en 22.30u! Heb idd even wat aanpassingen gedaan Dus het ligt niet aan jou hoor
Ha dames, ik ben bijgelezen hoor maar poeh wat hebben jullie veel gekletst. Vanavond naar mijn kersverse neefje wezen kijken, oooohhh wat is hij lief! En klein. En schattig. En helemaal vergeten dat die van ons 3 maanden geleden ook nog zo klein was . Daarna nog de laatste les van de pufclub gehad. Zo, zijn we daar ook weer vanaf. Ik hou wel contact met die groep hoor, was heel gezellig, maar met die lessen was ik behoorlijk klaar mee. Nu hoogte tijd om naar bed te gaan! Vader en zoon zijn al zover geloof ik. Truste en tot morgen!!
Kreeg net een bevestiging over het babyzwemmen. Kan komende vrijdag al babyzwemmen met Lisa. Er was nl. nog een plekje vrij. Dat is vrij vlot gegaan. Vanavond voorkeur aangegeven en nu al een bevestiging om komende vrijdag te zwemmen, sneller kan het niet gaan, toch. Ik ben helemaal blij!! Ik ga afsluiten! Weltrusten en tot morgen.
He meissies, kraamvisite is weer weg en kon het toch niet laten om toch nog even te lezen en te reageren. Komtiedanhe @Skatje, ben benieuwd hoe het gaat lopen. Zou toch super zijn dat je als gastouder je centjes kan verdienen en je bij je oude baan weg kan. @Mvy, beetje hetzelfde dus als wat Noor krijgt. Ik hou graag nog een beetje slag om de arm. Zodat ik haar nog wat extra's kan geven als ze er om vraagt. Maar het zou me niets verbazen als het cb zegt dat ze wel met 4 flessen toe kan. Ik wacht het wel af. Voorlopig is ze nog tevreden met 2x 180+6 en 3x 150+5 @Jingi, wat lief van pepijn zeg. Ik zie het helemaal voor me. Hoe schattig zeg. Zo beschermend al en al helemaal gewend. Wat een heerlijke babyspam van Ruben. @Annie, ik lees nu je bericht van 12.22 uur. Hoop dat het ziekenhuis je teruggebeld heeft en je wat meer duidelijkheid hebt gekregen. @Monique, heb heerlijk gewandeld. Het was nog mooi weer. Fris maar lekker. Tis ongeveer 20 minuutjes wandelen. Broer vond het heel leuk dat we er waren. Heeft lekker met Noor geknuffeld. Terug hadden we regen, maar ik had er gelukkig aan gedacht om de regenhoes mee te nemen. En dat wij dan natregenen, ach......... @Liefie, ik heb van een vriendin van mij (moeder van een zoon van 2) een tandenborsteltje gekregen, tandpasta, een Nuby beker waar zij heel positief over was, een douchegelletje voor mama en een jurkje voor Noor). Ik vond het wel fijn dat ik van een ervaren moeder iets kreeg waar zij zulke goede ervaringen mee had. Zelf vind ik het altijd leuk om houten speelgoed te geven en dan iets waar ze later wat aan hebben. Ze krijgen immers al genoeg voor de babytijd. @Verhip, even reageren op je vraag aan MvY, want ik denk namelijk zelf ook dat Noor 4 flessen al aankan. Ben je zelf al aan het ophogen geweest. Ik merk heel duidelijk aan Noor wanneer ze er aan toe is om meer te drinken. dus we hogen haar flessen langzamerhand op. Is dus helemaal niet raar en sommige kindjes kunnen gewoon al wat vroeger op 4 flesjes. @MamaJess, wat leuk dat je vriendin bevallen is. Kan je het goed handelen al die zwangere om je heen? Ik wordt er nog steeds jaloers van. Of naja, ik verlang zo terug terug naar die zwangere tijd (ja nog steeds hihi ) Mooie naam ook Rosanne. @Gentle, meid wat gaat het toch snel. Volgende week al verhuizen. Weer lekker naar Nederland. En wat haar gewicht betreft. Als Julia tevreden is, lijkt het me prima. Ok, 600 gr is misschien wel wat weinig in 6 weken, maar zo'n weegschaal is misschien niet helemaal nauwkeurig. Gelukkig kan je naar de KA nog. die kan je vast wel verder helpen. @Annie, ben benieuwd meid of de pepti wat gaat doen. Flauw dat ze niet wat meer uitleg geven. Blijf je toch met die onzekerheden zitten he. Nou ja, eerst dit maar eens afwacht. Ga voor je duimen meid. @Velobabe, gefeliciteerd met je zoontje Jamie, ik herinner me je nog wel hoor. @Cjpt, wat een heerlijk knusse foto. Lastig he, die lachjes op foto vastleggen. @Monique, he jakkie zeg. Hoe heb je dat opgelost? Snap heel goed dat je er een foto van hebt gemaakt. Ik zou het ook doen hoor. @Noa, we krijgen toch wel een foto he. Enne, chocoladebruin is een mooie kleur. (Zegt deze brunette die dan altijd weer een soort van rood door d'r haar wil gooien. Tis ook nooit goed ) sorry, ik stop op pag. 351. Trek het niet meer haha. Even notitie voor mijzelf dat ik vanaf 351 dus moet verder lezen en reageren. Kusssssssss Damn, vergeet gewoon het belangrijkste te vertellen. Noor is vandaag vanuit builigging zo op haar rug gerold, zonder hulp. Whoeaaaaaaaaaa. Het zal wel per ongeluk zijn gegaan, maar het is haar toch maar gelukt. Ik=ubertrots.
Goeiemorgen!! Er is idd veel geschreven hihi. Even vertellen dat Esmee ook zondag van buik naar rug is gerold. Of had ik dat al verteld? Dacht het niet! Maar goed net als Daan denk ik dat het eenmalig was hihi. Ik heb net wat gelezen, kom straks als Youri op het kdv is reageren want hier in nu ochtendspits! Ps. Esmee kwam dus vannacht wel weer voor een voeding hihi. Gek meisje, je kunt er geen pijl op trekken
er wordt zoveel geschreven dat ik niet alles kan lezen, de krant moet weer af! Dus werk aan de winkel hier. Gister een pak pampers gekocht, in aanbieding 80 stuks babydry voor 10tje, nou dat is me slecht bevallen. Wat een kut luiers zeg. Ik denk toch dat ik lekker bij het c1000 merk blijf hoor! Die kunnen veel meer aan en voelen niet zo snel nat emn vol. En ze zijn als beste getest van de consumentenbond had ik gelezen in de winkel. hihi
@Petra, lekker dat je dagje zo geslaagd was gisteren! Werk ze vandaag! @Hanna, ach wie weet krijg jij van Svinthe vandaag weer wel zo'n fotomoment @Nita, dat wordt idd leuk voor die zus. Die wil altijd graag een schema met, wat, wanneer, hoe laat en hoeveel. Dat gaat dus niet goed komen Maar aan de andere kant lijkt het me ook gemakkelijk om een beeb te krijgen waarvan ze zeggen, doe maar wat, alles mag! @Usfamke, Mirthe was een flessenkind dus dan is het zoiezo anders Die dronk wel meer op een schema en sliep ook langer overdag Maar weet wel dat er op den duur een periode was dat ook zij vroeg aan de nacht begon. Die haalde het nooit, of we haar wakker maakte of niet, dat maakte niet uit, die is tot een maand of 8/9 nog voor een nachtvoeding blijven komen @Annie, ik denk dat ik haar voorlopig blijf wakker maken voor wij gaan slapen, is perfect gegaan! Maar ik zie dat jij met dezelfde twijfel zit, ik kijk eerst wel even bij jou @Daan, had je ooit gedacht dat je jezelf zo kon wegcijferen voor iemand?? Als ik met hubbie in de regen zou lopen en we hadden 1 paraplu dan ging ik ervoor he om die plu te krijgen Doe je hetzelfde met je beeb, dan kom ik zeiknat thuis, gek he! En heb je al ontbeten?? We hebben eerst de poep uit bad geschept en in de wc gegooid en daarna badje leeg laten lopen, Mirthe met mij onder de douche ondertussen Wow, go Noor!!! @MvY, Esmee dus ook al gerold, knap hoor! Enne wat is dat ook weer een nachtvoeding @Brusje, werk je voor een krant?? En maak je borst maar nat als je in de regeldagen terecht komt! Heb het hier boven al beetje verteld maar we hebben Anouk gisteren nog wakker gemaakt rond 23.00 en daarna in slaapzak terug gegooid en die werd om 7.00 vrolijk wakker, yes yes Dus doorgeslapen en ook nog eens niet ingebakerd!! Dus besloten om cold turkey te stoppen met inbakeren nu. Omdat ik verwacht dat als ik stop, je eerst weer terug gaat naar hazeslaapjes en ze moet leren slapen in een slaapzak en we nu toch al in die hazeslaapjes zitten, heb ik zoiets van waarom niet??? En............................ ze is het 1e slaapje nu gewoon zonder problemen in slaap gevallen weer!! Mocht ze nu leren om wat langer te slapen, dan is het al in een gewone slaapzak en hoef ik niet meer opnieuw te beginnen! Maar dat is theorie, eens kijken wat de praktijk vandaag gaat doen
@ Monique, normaal heeft ze dat huiluurtje niet meer, hoop dat gisteren even een mispikker was. Ze liet na een tijdje ook een hele harde boer, dus misschien zat die al die tijd nog dwars haha Oh ik heb vanochtend heb bewijs gehad dat wij ze ECHT in dezelfde winkel hebben gekocht. Mevrouw lag voor de 3e x op rij met 1 hand uitgebakerd! Hoe ze het voor elkaar krijgt?! Ik wikkel haar zo strak in!! Ze word te sterk. Ik ga dus vandaag ook zo'n dikke slaapzak met lange mouwen kopen. @ Usfamke, ze krijgt hier flessen van 90cc en drinkt die helemaal leeg. Heel soms geef ik er wel eens 1 van 120cc maar eigenlijk is ze daar nog te licht voor. Vanacht had ik ineens weer vreselijk stuwing dus 2 borsten gegeven. Heb er goed bij stil gestaan dat het waarschijnlijk de laatste keer was dus tranen... maar misschien wel goed om er even zo bij stil te kunnen staan en afscheid te nemen. En ook een tandje? Spannend! @ Monique haha lege gebruiksaanwijzing... tja misschien is het zelfs wel fijn voor degene die oppast. Hoeft ze ook niet zo bang te zijn dat ze iets verkeerd doet haha Zo daar ben ik weer. Werd even tot de orde geroepen door mijn dochter haha. Zij ligt naast me in bed en ik zit op de laptop te typen. Maar ze kreeg blijkbaar te weinig aandacht want ze begon ineens heel hard te kraaien haha. Dus maar even een paar minuutjes gespeeld haha. Zijn jullie beebs ook zo geobsedeerd door tv´s en monitoren? @ Daan en MvY, knappe rollende beebs zeg! Hebben jullie ook van die warmbloedige beebjes? Dominique draagt nog steeds geen truien binnen, alleen t-shirtjes en soms gewoon een romper met lange mouwen. En ze heeft het nooit koud! Als ik wat warmers aantrek dan gaat ze echt zweten!
Goedemorgen! @cjpt, ja Rens is ook heel warmbloedig! Hij lijkt qua uiterlijk heel erg op mij, dus papa vindt het heel leuk dat hij warmbloedig-technisch-gezien erg op hem lijkt . Ik heb het altijd koud, maar de mannen hier in huis niet! Man en zoon dragen beiden alleen katoenen shirts met lange mouwen, ze hébben beiden niet eens een trui in hun bezit!! Rens heeft wel vestjes en jasjes voor als we naar buiten gaan, maar alleen als we echt een stuk gaan wandelen en een poosje buiten zijn. Want in de maxi cosi/in de auto zweet het kind zich al kapot (wel voetenzak dan). @Daan en MvY, wat zijn Noor en Esmee knap zeg! Rens heeft zich toen hij 7 weken oud was ook een keer omgedraaid, maar dat was eenmalig en uit pure nijd omdat hij buik liggen stom vond... Ik heb een goede vriendin die in Guatemala woont. Momenteel is ze voor 2 maanden in NL en zojuist belde ze: ze komt zometeen hier op de koffie met man en dochtertje! Het is niet superlang geleden dat ik haar gezien heb, want vorig jaar rond deze tijd was ze ook hier (toen kon ik leuk vertellen dat ik zwanger was ) Maar voor de rest hebben we natuurlijk alleen contact per mail, hyves en ca 2x per jaar telefoon (als we jarig zijn hihihi). Nu komt ze Rens in het echt bekijken en kunnen we even heerlijk bijkletsen!!
@cjpt Oja en ook Rens vind de tv heel erg prachtig. Kan zo heel andachtig naar de bewegende beelden kijken. Handig hoor, kan ik zonder problemen van 17 tot 18 met hem naar Gilmore Girls kijken en fles geven tegelijk
@ Liefie, wat leuk, veel plezier zo meteen! Aha ook warmbloedig dus? Ik krijg regelmatig commentaar van mensen dat ik haar warmer moet aankleden. Maarja, ze heeft het niet koud en is gezond, dus dan ga ik haar niet aan het zweten maken door te warme kleren! Als Dominique soms een beetje aan het zeuren is dat gaan we soms wel eens voor de tv staan met haar of mijn vriend heeft haar op zijn arm tijdens het WII-en... dat vind ze helemaal geweldig!
@Brusje, he wat leuk joh! Hoe vaak komt dat uit dan? @Cjpt, die boeren kunnen idd goed in de weg zitten soms! Hoop dat ze de huiluurtjes nu overslaat weer En hi hi idd echt dezelfde winkel!! Ben benieuwd wat Dominique van haar nieuwe slaapzak gaat vinden. Oh en die tranen kan ik me heel goed voorstellen hoor, was het toch ook nog een mooi moment?? Woeha, ik weet het zeker nu!! Hi hi, ik heb nl. nog een bijnaam voor Anouk, tv junkie En ik heb nooit truien gehad voor Mirthe voor hier binnen. Anouk ligt ook gewoon in een romper met korte mouwen en daar een shirt over met lange mouwen
Hmm, ik spring bij gisteravond even ergens weer in ok?! Usfamke, wat leuk dat je vrijdag al kunt beginnen met babyzwemmen! En jij dus ook op 4 flessen. Nouja hier is het dus nog erg verschillend. Vanmorgen dronk ze maar weer 160cc, dus het zullen vandaag wel weer 5 flessen worden. Daan, het cb kan wel zeggen dat Noor maar 4 flessen meer hoeft, maar als Noor dat nog niet wil kun je haar niet dwingen he! Maar zoals ik jou ken volg je gewoon wat Noor aangeeft he. Wat goed dat ze ook is omgerold! Hier dus ook maar volgens mij ook maar eenmalig, ze heeft het erna niet meer gedaan. Monique, wow wat goed dat je zo kunt stoppen met inbakeren. Hopen dat het zo goed blijft gaan! En dat van je kind afleveren zonder gebruiksaanwijzing herken ik wel hoor. Ik kan wel in grote lijnen aangeven hoe de dag verloopt maar die kindjes zorgen dan wel weer ervoor dat het altijd net iets anders verloopt hihi. Achja, ze zullen er wel uitkomen met Anouk of niet dan. Oh, en niet meer zo'n ranzige foto plaatsen rond etenstijd he hahahaha Cjpt, jep hier ook 2 warmbloedige kindjes. Hun temp ligt ook altijd rond de 37.4. Best hoog. Maar dat hebben ze van hun papa dat is echt een kachel pff. Vind ik wel moeilijk als je naar buiten gaat als het wat kouder is, ik moet hun dan toch niet te warm aandoen (zeker Esmee niet in de maxi met voetenzak) want dan zweet ze zich rot, terwijl de mensen dan denken dat ik haar kou laat lijden hahaha.
Hahah nou inderdaad in dezelfde winkel dus! Wist niet dat ze ook een filiaal bij jullie in de buurt hebben ;o) Het was inderdaad wel een mooi moment, zat echt helemaal slaapdronken in bed met haar op mijn arm. Zat heel hard te proberen te onthouden hoe het voelt om bv te geven hihi, raar hoe snel een "gevoel" uit je herinnering kan gaan. Net als het schoppen van de beeb of weeen ofzo. Ik hoop dat ik een stugge slaapzak met lange mouwen kan vinden in haar maat. Ze heeft een dun slaapzakje zonder mouwen van 60 cm en groter moet ze ook eigenlijk nog niet hebben.