Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Weer veel berichtjes erbij gekomen zie ik.

Liefie, veel plezier! Jullie zullen veel te bespreken hebben en kun je Rens lekker showen!!

Tv kijken, hier ook favouriet hihi.

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nita: laat je me even weten of het een succes was?? ik ben helemaal geen bv expert ofzo (heb het zelf niet eens gegeven) maar kwam toevallig een filmpje tegen op youtube toen ik zocht op babytv geloof ik!

@ Kleertjes: Hier ook een romper zonder mouwen of met korte mouwtjes en een t-shirt met lange mouwen erover... ze heeft wel vaak steenkoude voetjes, dus slofjes aan of sokjes onder een maillotje als ze die aan heeft...

sorry meiden ik heb alles bijgelezen maar helaas geen tijd om verder te reageren, moet om 11.00 uur bij de gyn. zijn voor de nacontrole! ben benieuwd!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen allemaal!

@tv, Ties vindt het ook geweldig en kan er heel stil naar kijken. mijn hoogzwangere nicht zei dat ze had gehoord dat tv kijken heeeeel erg slecht was :( wacht maar tot haar uk 3 maanden is ;)

@usfamke, moest wel even terugkijken wie je bent haha! nu weet ik het weer. welkom terug!

@brusje, ik vind pampers ook helemaal niets, die blijven aan Ties zijn billen plakken.

@Liefie, wat leuk dat je vriendin komt! (als ik jou was zou ik ook daar eens heen gaan ;) maar daar is Rens nog iets te klein voor denk ik haha)

@Monique, cold turkey stoppen? ben benieuwd hoe het verder gaat!

@fles, Ties drinkt als laatste en eerste voeding 210 cc, verder bied ik hem 180 aan maar die drinkt hij niet altijd op. hij krijgt 5 voedingen per dag. volgens mij krijgt hij dan teveel, of niet?

@MvY en Daan, knappe dames van jullie!

@all, wanneer moet je het inbakeren afbouwen? als ze kunnen rollen? Ties probeert heel hard en het is 1 keertje gelukt, maar ik wil eigenlijk nog doorgaan met inbakeren.

4. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @mvy, Ruben kwam afgelopen nacht ook weer voor een voeding, het komt (bij Ruben) dus echt door het KDV.

@Liefie, wat gezellig dat je vriendin langs komt. Veel plezier:)

Ruben is ook warmbloedig, hij heeft ook vaak alleen een shirtje en een romper zonder mouwtjes aan. Anders staat het zweet op zijn voorhoofd.

Is het bij jullie ook van dat takke weer? het komt echt met bakken uit de hemel...bleg!

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    zo dr is gisteren aardig gekletst......
    @annie, hoe gaat het nu met milan? zie je al een beetje verschil met de pepti, stinkt idd he!? ik hoop dat ie daar goed op reageerd, wij moesten toen met demi ook na 2 weken terug op de oude voeding om te kijken of ze weer reageerde, maar dat hebben we nooit gedaan, ze reageerde toen zo goed dat ik echt niet terug durfde, heb gewoon gezegd dat het niet lukte!
    ik heb ook de indruk dat danique niet goed tegen de nutriton kan is sinds ik dat gebruik ook flink aan de diarree!
    @ollekebolleke, fijn dat het etentje zo geslaagd was!
    @cjtp, mooie foto van je lachende meisje:)
    @hanna, fijn dat de luctulose lijkt te werken, is nog eens wat anders he, een poepbroek tot aan de nek hahaha
    @mumtobe, ja van de pepti ruiken ze goed he;)hier trouwens geen groene poep, was bij mn oudste dochter wel zo.
    @monique, kan ook wel makkelijk zijn,je kind afleveren zonder gebruiksaanwijzing....ik ken die van danique zelf nog steeds niet....hahaha;)
    @usfamke, wat leuk dat jullie zo snel mee kunnen doen met het babyzwemmen!
    @daan, wat knap van noor! danique doet het ook af en toe, maar is dan zelf helemaal verbaasd, is een heel leuk gezicht:)
    @monique, ben benieuwd hoe het gaat zonder bakerzak, wel fijn dat de nacht zo goed is gegaan!
    @cjtp, danique is ook warmbloeding, zweet ook erg snel, dus hoeft niet zo veel of warme kleertjes aan.
    @liefie, gezellig dat je vriendin komt en je weer lekker bij kunt kletsen, kun je je mannetje in het echie showen, ook altijd leuk!
    @marieke, ik ben bij dinand bij dinand met 4 mnd gaan afbouwen, dat ging niet zo heel goed en die is toen van de pacco naar de bakerzak gegaan, hier heeft ie tot 6 mnd in gelegen, daar draaide hij ook gewoon mee, daarna was hij dr in een keer vanaf.
    @jinji, het is hier gelukkig vanaf half8 droog, was wel fijn konden we iig naar school lopen, maar zal niet lang meer duren als ik zo bekijk......:(

hier een goede nacht gehad, heb dr om 23.00 wakker gemaakt voor de voeding en heeft ze doorgeslapen tot half 8, ik blijf denk ik nog wel voorlopig die laatste fles geven, ze maakt m goed leeg en ik durf nog niet echt te verhogen naar 180, ben een beetje bang dat ze dan nog meer gaat spugen en opboeren

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Marieke, ze zeggen dat het inbakeren klaar moet zijn met een maand of 3/4 ivm omrollen. Maar als ik zie hoe mijn kleine mummy erbij ligt kan ik me niet voorstellen dat ze kunnen omrollen in die doeken! Maarja, ik ga wel afbouwen al is het alleen maar om het voor de oma's makkelijker te maken. Over 2,5 week moet ik weer werken en dan gaan zij oppassen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oke bedankt!

ik zie trouwens net dat ik mijn 3 jarig jubileum hier op het forum heb gemist haha!

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marieke, wauw al 3 jaar op het forum. Nog gefeliciteerd!
    En tv kijken superslecht?? Naja ik hoor het ook wel vaker hoor maar niks van aantrekken. Gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Jingi, haha bij Ruben dus echt het kdv. Dat zou het hier ook heel goed kunnen zijn maar dat weet ik zaterdag misschien wel zeker want ze gaat vrijdag weer :D even afwachten dus... :p

Ohja hier ook echt k*tweer en ik heb de wagen nog hier staan, wilde nog wat gaan wandelen maar het zit er niet in vandaag...

Suze, lekker nachtje dus! Hoeveel geef je dan in de laatste fles?

All, Esmee had om 7uur dus die fles van 140cc gedronken en had haar toen ik thuis kwam lekker in bad gedaan. Nu slaapt ze nog dus ik hoop dat ze rond 11uur wakker word voor haar fles. Dan klopt mijn schema mooi :)

9. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemorgen! Ja het is mijn werkdag dus wat doe ik hier? Nou mijn oudste zoon is ziek, hoest ale en paar dagen maar ahd vanochtend ineens koorts en ik denk natuurlijk gelijk, oh oh de mex griep? Maar we zullen zien, ga vanmiddag langs de huisarts longen luisteren in ieder geval want mijn zoonlief heeft officieel geen astma maar als hij verkouden wordt moet hij altijd gelijk hoesten en bij elke inspanning heeft hij dan hoestaanvallen, een soort van inspanningsastma en ja echte astma patienten zijn ook kandidaten voor een jaarlijkse griepsvaccinatie maar die krijgt hij dus niet, ben dus extra bezorgd om een eventuele longontsteking met die mex griep want die slaat sneller op je luchtwegen dan een gewone griep heb ik begrepen...

Daan en MvY, welkom bij de ik-draai-me-om-van-buik-naar-rug-ook-al-is-het-per-ongeluk club ;) Elias kan het ook nog steeds, met drie weken zeiden ze dat het pet ongeluk was maar hij kan het elke keer als hij op zijn buik ligt... Dus na drie maanden denk ik, ja jongens het zal wel, per ongeluk of niet, hij doet het toch. Van rug naar buik probeerd hij niet eens.

Marieke, als je wilt inbakeren terwijl hij wel kan omrollen misschien inbakeren en vastleggen met een safe-t-sleep? Dan weet je zeker dat hij niet kan rollen. Dat heb ik als optie als ik Elias nog niet kan uitbakeren terwijl hij wel zou kunnen draaien, denk namelijk dat hij eerder toe is aan draaien dan aan onegbakerd slapen, ik probeer het wekelijks maar lukt echt gewoon NIET ;)

Pacco moeders, op de rug staat dat ze er niet mee op de buik mogen slapen en dat snap ik maar in de binnendoek staat dat je dat deel niet los mag gebruiken, weet iemand waarom niet?

Tv kijken, hier ook een junk in de dop en ja ik snap dat het niet het beste op de wereld is maar goed, zolang ik dat ding niet als oppas ga gebruiken doe ik wat mij goed dunkt ;)

Laatste voeding, ik maak Elias altijd wakker tussen 22:30 en 23:00 en ik kan dan zijn bakerzak open trekken (klittenband maakt veeeeel lawaai zo in de donkere nacht...) hem verschonen, beneden voeden waar licht brand en geluid is en terwijl de tv aan staat slorpt hij 200 ml naar binnen en zonder echt wakker te worden kan hij zo weer in zijn bed, makkelijk he? Ik durf niet uit te proberen wat er gebeurd als ik hem niet wakker maak... Later misschien maar ik denk dat hij best lang kan slapen gewoon omdat hij niet echt wakker wordt, ja hij drinkt wel maar 's ochtends drinkt hij heel weinig dus de hoeveelheid voeding is niet wat hij zou missen denk ik...

Warmbloedig, hier ook een warmbloedig kind, altijd 37,4 en een romper met korte mouwen en een shirtje met lange mouwen is genoeg. Op het kdv altijd een romper met lange mouwen alleen, daar is het warm! Ik ben altijd koud!

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @MvY, in de laatste fles krijgt ze 180+6 en overdags 150+5
    @rianne,beterschap met je oudste zoon! lekker makkelijk dat de kleine niet wakker wordt van de bakerzak etc. danique wel, dus die haal ik zo uit bed, hup fles erin en weer terug!

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen!

Heb wel alles gelezen, eens kijken wat ik nog onthouden heb!

Marieke 3 jaar alweer....gaat hard he haha!

Liefie Leuk zeg dat je vriendin komt! Lekker met Rens showen en bijkletsen...veel plezier!

TV Hier kijkt Kane ook regelmatig tv...vaak met z'n laatste fles, die geef ik op ons bed en dan ligt hij helemaal in standje hopeloos want meneer wil dan tv kijken :p

Fles Kane krijgt nu 's morgens 210/7, dan 3x 180/6 en de laatste fles 150/5 maar die drinkt hij vaak niet leeg.

Kleertjes Hier ook rompertje zonder of korte mouwtjes en dan een shirt met lange mouwen eroverheen. Of precies andersom...romper met lange mouwen en shirt met korte mouwen. Wel altijd sokjes aan en als we naar buiten gaan dan een lekker warm vest en schoentjes aan. Heb nu wel weer de voetenzak eruit gehaald, want hij zweet zich kapot in dat ding! En anders heb ik van de winter niks meer om hem warm te houden, zo koud is het nu nog niet.

Babyzwemmen Ik heb gisteren even gebeld naar het zwembad hier, en je hoeft je verder niet op te geven ofzo, kan gewoon gaan en meedoen. Dus morgenochtend gaan we voor het eerst babyzwemmen...leuk leuk leuk! :)

Koken Ik zet Kane tegenwoordig in z'n kinderstoel (heb de Bloom kinderstoel) bij mij in de keuken met een knuffeltje en z'n speen en dan is hij lekker rustig. Ik kan op m'n gemakje koken, zonder dat ik elke keer naar de box of naar boven moet lopen en hij kan mij zien...ideaal!!!

Hier weer een supernacht gehad! Gisteren om 19.30 uur fles gegeven en daarna viel hij bij mij in slaap en heb ik hem in de box gelegd en daar heeft hij gelegen tot 22.30 uur. Vriendlief hem meegenomen naar boven waar hij eerst een beetje ging spugen...dus waskussenhoes eraf en nieuwe erop....en toen ging hij ook nog eens plassen....waskussenhoes weer nat haha :D Toen maar even een handdoek erop gelegd en vandaag alles weer wassen. Z'n laatste flesje had hij niet helemaal op (120cc ofzo) en hij lag nog een tijdje te brabbelen in z'n wiegje...zelfs toen ik al het licht en de tv uit had gedaan omdat wij zelf ook wilden gaan slapen haha :p En vanmorgen heb ik hem wakker moeten maken om 9.00 uur...die kleine slaapkop haha!

Hier is het trouwens ook baggerweer zeg! Elke keer regen, nu is het even droog en schijnt de zon, maar ik zie de donkere wolken alweer komen. Wilde eigenlijk even naar de winkels lopen, maar denk dat ik straks toch maar met de auto ga.

Fijne dag meiden!

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Suze, nee het gaat voor geen meter.

Ik ga even niet meer mee schrijven want ik word echt GEK!
    Milan jankt de hele dag! Maar echt schreeuwen!
    En heb even geen zin om te horen hoe goed het gaat met iedereen.
    Ik ben echt niet goed aan het worden en weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken.
    Niemand geloofd me. Heb al tegen me vriend en moeder gezegt dat ik het er niet bij kan hebben om ook nog te werken en dan krijg ik alleen maar te horen dat ik het wel moet doen voor afleiding. Dat snap ik maar ik trek het gewoon niet!!!!!!!!!!!
    Ik kan er echt NIKS bij hebben.
    Dus jullie worden hier ook niet vrolijk van dus ik spreek jullie weer als ik gezelliger ben

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Suze je hebt pb.

14. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Goeiemorgen!

We zijn weer terug uit Italie.
    Het is hardstikke goed gegaan met Samuele in het vliegtuig.
    Heenreis hebben we hem op schiphol de fles gegeven en daarna was hij in het vliegtuig heel rustig. Hij heeft niet geslapen, maar lekker om zich heen gekeken en gesjansd met de stewardessen :D.
    Gisteravond op de terugweg heeft hij heel even gehuild, maar dat kwam omdat het bijna tegen zijn etenstijd aanzat. Toen we gingen landen hadden we flinke turbulentie ivm het slechte weer en toen viel meneer meteen in slaap, ha ha!
    Hoe meer lawaai en geschok hoe rustiger hij is. Voor het opstijgen stonden we even te wachten omdat er een ander vliegtuig moest landen en toen werd hij een beetje onrustig, maar zodra het vliegtuig gas ging geven werd hij meteen rustig :).
    Gelukkig zat het vliegtuig beide keren niet vol en hadden we steeds een stoel naast ons vrij. We konden dus lekker de maxicosi mee aan boord nemen waar hij in kon liggen.
    Hij moest alleen tijdens het stijgen en landen bij mij op schoot met zijn eigen riem.
    Nog even een paar fototjes:
    Bekijk bijlage 26084

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ach Annie, kan het helemaal begrijpen dat je onze positieve verhalen nu even niet wilt lezen.
    Ik snap ook echt niet waarom ze jou niet geloven hoor. Dat slaat nergens op!! Er moet nu echt iets gebeuren want ik lees echt wanhoop in je berichten.
    Wat zegt je vriend er dan van? Laat die jou ook gewoon ermee zitten?
    Je zult dit wel niet lezen maar toch...

Ginny, oh wat leuk dat jullie mrogen gaan babyzwemmen!! Veel plezier en komt je wat foto's spammen erna??Hihi.

Rianne, oei hopelijk is het niet de mex.griep of nog erger een longonsteking. Veel beterschap!!
    En Elias doet het dus altijd, dat draaien. Goed hoor! Dan zal het zeker geen toeval meer zijn hihi.

Suze, oh je geeft de laatste dus toch 180? Omdat je schreef dat je hem niet durfde te verhogen naar 180 maar dat zal dan wel 210 moeten zijn? Naja maakt ook niks uit, ze doet het goed op die laatste fles toch :)

Ik ga zo maar eens een klein meisje wakker maken...

16. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
  17. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
  18. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
  19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @annie, ik voel met je mee meid, hopen dat het snel opgelost kan worden en jij ook kan genieten. Ik vind het echt zielig voor je mannetje en ook voor jou natuurlijk. HIj heeft dfuidelijk pijn, anders schreeuw je niet de hele dag.

@ ik weet niet meer wie het vroeg maar de maatjeskrant komt 2 x per jaar uit, niet zo veel maar toch:)

hier een meisje dat heerlijk slaapt in de draagzak, maar bed mmmmm waarvoor dient dat ding als je mama en een mooie oranje draagzak hebt? Savnds slaapt ze trouwens wel eerst even in haar bed voordat ze bij mij komt maffen, normaal zo'n 5 uur, maar gister maar twee uurtjes, tja het was geen fijne nacht.

Mooie foto's alweer

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, zo lekker zijn he als ik zo van het inbakeren af kom
    Vanmorgen gelukt, wel weer een slaapje van een uur maar dat had ik anders ook
    En ook nu is ze na 5min jengelen vertrokken!
    Ze zullen er wel uit MOETEN komen met Anouk, want ik kom niet naar huis als ik eenmaal op de rally ben;)
    Sorry dan voor de foto:p

@Cjpt, klint als een mooie afsluiting van je BV!
    Je heb het echt bewust gedaan en meegemaakt.
    Ik denk dat je een 70cm slaapzak zal krijgen

@Marieke, die nicht van jou gaat ook haar grenzen en principes verleggen let maar op;)
    En even afkloppen maar tot nu toe mag ik niet mopperen met het inslapen en slapen van Anouk nu.
    Je moet het inbakeren idd eigenlijk af gaan bouwen als ze gaan rollen.
    Of je moet een bakerslaapzak hebben waar ze los "in" zitten, dan kunnen ze zich namelijk wel opdrukken
    Maar hij is nog maar aan het begin van het rollen he, dus geen paniek hoor
    Hij moet eerst echt nog bewust gaan omrollen en dan nog eens sterk genoeg en ervaren genoeg om ingebakerd om te gaan rollen

@Jingi, ik heb nu een zonnetje, maar die schijnt idd wel op een natte straat

@Suze, ook een lekker nachtje dus!
    Balen van die diarree

@Rianne, beterschap voor je zoon en is even extra eng nu idd.
    En als de laatste voeding zo gaat dan nog lekker even blijven doen hoor!

@Ginny, is dat zo'n kinderstoel die ook een soort van ligstand heeft??
    Je wordt vindingrijk nu he met zo'n beeb:)

@Annie, van mij mag je juist hier lekker gillen, schreeuwen, huilen, balen of wat jij maar wil!!
    Echt meid, doe het gewoon.
    Denk aan jezelf en wat andere mensen zeggen ene oor in andere uit.
    Maar damn joh dat Milan weer zo begint, ik dacht echt dat jullie er door waren.
    Weet even niet goed wat te zeggen, dus een dikke knuffel!!

@Marty, super foto's!
    En zo te lezen is het super gegaan, fijn hoor!!
    Grappig he dat ze juist zo goed slapen met lawaai en geschud, komt volgens mij omdat dat in de baarmoeder ook zo was

@Brusje, 2x per jaar is niet veel maar toch leuk nog hoor!!
    Jij kunt idd dat bedje wel op MP zetten;)

Deel Deze Pagina