Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Daan, Noor is ook een goede slaper he!
    Gek he, dat je ineens veel belangrijker vindt dat je kleintje het goed heeft en niet jij.

@Skatje, ach meisje, nog even volhouden en je mag weer naar hem toe

@Aguamiga, schema, welk schema?? (zegt genoeg of niet;))
    Ik kolf mijn borsten altijd leeg na de 1e ochtendvoeding en 's avonds rond een uur of 20.00 nog een keer.
    Ik geef het met de Tommee Tippee fles

@MamaJess, ben je er op voorbereid zijn de prikken op, jemig zeg
    Mooie APK!

@Pluis, he die vervelende hoofdpijn weer?
    Beterschap meid

@Ollekebolleke, die zus is idd iemand die dit wel aan gaat kunnen hoor
    Maar ze ziet gewoon graag hoe ik het doe om dat zoveel mogelijk te kunnen volgen
    Heeft Mirthe al een keer een week gehad toen die net een jaar was!

@Noa, Anouk en Mirthe gaan van zaterdagmorgen tot zondagavond laat uitlogeren idd

@Sweepy, ook echt slaapkoppies dus, lekker hoor!
    Hier gelukkig geen vreemden in de bak, misschien straal ik wel uit dat ik bijt;)

@Liefie, lekker gekletst dus
    Grappig dat het kindje zo goed beide talen spreekt, knap hoor!

Inbaker/Uitbaker vervolg
    Anouk viel straks goed in slaap maar sliep maar heel kort.
    Deze keer dus te kort want ze bleef huilen en zo ken ik haar niet, wel gevoed maar dat ging dus ook niet echt goed
    Haar heel vlug al weer terug gelegd en toen getwijfeld.
    Maar toch de gewone zak gepakt en jaaaaaaaaaaa ze viel gewoon weer in slaap.
    En neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 50 min later een onweersbui waar ze duidelijk wakker van schrok.
    Maar weer even aangelegd en nu ligt ze te geinen in de box.
    Straks dus gewoon weer in haar slaapzak in bed

2. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Sweepy, lastig dat je zo moet uitkijken met hun verlaagde weerstand. Hier proberen mensen ook altijd in de wagen te kijken, maar een tweeling is natuurlijk extra leuk! Hoor ook altijd van meiden met een tweeling dat ze veel meer kraamvisite krijgen, omdat een tweeling toch wel heel bijzonder is. Was dat bij jou ook zo? Heb je zoiezo een beetje een leuke kraamtijd gehad eigenlijk?
    Oja ik was Jessi86, heb mn nick veranderd.

Liefie, wat leuk om te zien lijkt me dat, een kindje wat zo makkelijk wisselt in taal.

Monique, goed dat Anouk in slaap viel zonder inbakeren, alleen jammer dat ze niet wou doorslapen. Hopelijk heeft ze snel door dat ze ook zonder inbakerdoek mag inslapen. Komend weekend de rally he? Ben het niet vergeten hoor, hou het in mn achterhoofd.

Zo, nu ff een bakkie thee. Straks komt er een mannetje om een offerte uit te brengen voor dubbel glas in de babykamer en een nieuw raam en kozijn in de badkamer. Zal wel weer wat gaan kosten, pff.

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, meid meid ik begrijp heel goed dat je GEK aan het worden bent voor je gevoel en je MOET niks dus ook niet werken als je het niet trekt! Laat ze allemaal maar lullen en probeer jezelf hoorbaar te maken als ze niet willen luisteren! Sterkte... :(

Daan, ik heb de huisarts gebeld en in moet daar heen, nou dan moeten ze het zelf maar weten toch?
    Hier ook een doek/luier op het aankleedkussen en ja die moet je ook wassen Mama van Youri maar vervangt wel wat makkelijker en sneller dan een waskussenhoes en je hebt er meer van! Ik zie dat Daan hetzelfde zegt hahaha

Skatje toch! Erg he wennen aan je werk... Misschien gaat het over op ten duur... ;)

MamaJess, jij wilt nog wel 10x zwanger zijn maar geen 10 beebjes? Ik wil nog wel 10 beebjes maar niet meer zwanger zijn, ruik ik een deal? Hahaha
    Nog geen duidelijkheid, straks naar de HA
    En weet je waarom de prikken op waren? 20091103 Partij Prevenar ?on hold? (Infectieziektebestrijding)
    Dan weet je dat ;)

Noa, hahaha komt sm steeds als je er niet bent of net zo vaak ook als je er wel bent? Wordt dan toch eens boos op haar, als ze je smst bel je d'r gewoon een keer en ventileer je je gevoel op dat moment, ze gaat heus niet vanzelf het licht zien hoor 8)

Sweepy, ja nu pas maatje 50/56 kan ik me nog herinneren van mijn eerste twee kleine jongens al waren ze wel groter dan jouw kerels.
    In Januari gewoon even kijken hoe de vlag erbij hangt bij ons allemaal qua ziektes want ik denk dat niemand zit te wachten op een massale overdracht toch?
    Heir duikt niemand zomaar in de wagen want ik doe heel tactisch de regenkap er nu vaak op en die laat ik ook zo in de winkel :D Ik denk dat jij het meer hebt omdat je een tweeling hebt ook. Een bordje aan de wagen hangen? Do't touch?
    Vooral hier blijven kletsen dus, ik denk wel dat je kids in de toekomst "voor" gaan lopen op de onze want prematuurtjes halen hun achterstand meestal in voordat ze twee jaar zijn maar dat zien we vanzelf, je bent toch welkom hier!

Liefie, maar als hij zich uit het binnenstuk zou wurmen dan ligt hij er toch gewoon nog op dus kan hij niet verstrikt raken lijkt mij, ik denk dat ik hem los zou kunnen gebruiken bij ontwennen maar zoek nu even de reden waarom niet want ik zie hem niet...

Op naar de huisarts, denk dat ik van een koude kermis thuis ga komen...

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Rianne, je hebt een deal ;)
    En jakkie, wat een naar nieuws van die prikken. Zoiets zou absoluut niet mogen gebeuren, voel meteen zo'n "anti-enten bui" opkomen.
    Succes bij de huisarts zo!

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
  6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Idd wat een erg nieuws....
    Ginny, zouden die prikjes dan niet ook uitgesteld worden?
    Esmee moet volgende week woensdag ook weer.... Durf nu ook niet...

Pluis, beterschap!

Rianne, succes!

7. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    hoi dames,

ben al een lange tijd niet meer hier geweest, kwam even terug lezen hoe het met julie wondertjes nu gaat :D wat groeien ze allemaal hard he.
    met ayden gaat het ook goed, hij had eigenlijk vandaag voor zijn prikjes moeten gaan maar was niet helemaal leker dus heb ik hem verzet.
    mar nu ik dat artikel lees hierboven :( bah wat akelig moet je toch niet aan denken zeg.

Ayden is trouwens baby van de maand geworden :D ben natuurlijk hartstikke trots :D

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heee jakkes wat een rotbericht!!

Ik durf niet meer :(

9. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    @ Brusje, 80 pampers voor €10,-, waar????

@ Annie, ik hoop echt dat alles snel beter gaat. Ka me voorstellen
    dat je helemaal gek wordt. Het is ook gewoon helemaal niet leuk jullie kraamtijd. Dikke knuffel

@ Aguamiga, ik vind borstvoedingsforum en borstvoeding.com goede sites.Hier ook nog geen peil op te trekken que schema. Gewoon op verzoek. Medela heeft zakjes (pump & save) die vind ik wel gemakkelijk.

@ Zwanger zijn, mis het ook,maar liever nog geen baby, misschien draagmoeder worden ;)

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @moniqeu ow ze gaan dus 2 daagjes gezellig hopelijk gedragen de meiden zich.

@sweepy zo maatje 50 maarja jouw mannen zijn inderdaad vroeg geboren, en hier duiken somminge mensen ook de wagen in dan heb ik echt zo iets pffff laat me wandellen!!! en in jouw geval kunnen je kindjes al weinig hebben dus afblijven van die kleintjes.

en blij te horen dat alles goed gaat met jullie kanjers!!

@liefie hihi rens heeft dus al een lesje spaans achter de rug hihi.
    en inderdaad knap van dat meisje dat ze weet tegen wie ze ned of spaans moet spreken.

@mvy hoe waren de aarappels.

@mamajess ow dat gaat je geld kosten maarja denk altijd maar hoort bij een eigen huis he.

@rianne nou ik weet niet hoe me sm het plant maarja ben der gewoon smorens niet zo vaak hihi. en ik had gehoop dat ze de hint wel begreep maar helaas!!!

en wat erg van die prikken yas heeft vorige week gehad, brrr hopelijk waren die van haar goed,

nou meiden was vanmiddah maar langs me sm gestaan voor ze weer hier voor de deur zo staan, ik kwam binne eerste wat ze zei 'zo leven jullie nog'ik dach ook goede middag. ze keek haar zowat uit die maxi grrr kind lag nog half te slapen. en ja dan wordt ze wel wakker als je aan der gaat zitte, dus nou dan maar ff vast houden maar ze wou eten dus heb lekker zelf de fles gegevn en zijn we gauw weer naar huis gegaanb, ben blij als me vriend er is en er wat van gaat zeggen.

11. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    MamaJess, jeee een deal, ik krijg 10 baby's :p

Dat nieuws van die prikken, ja je kan er vanuit gaan dat ze daarom op waren en ze ze nu niet gebruiken en wachten op de nieuwe lading maar als je zeker wilt zijn schrijf het merknaam en het nummer op en vraag om et laten zien dat het anderen zijn, je goed recht toch?
    Ik moet vrijdag de 13e :$ weer en ik zal denk ik wel ernaar vragen, durf ik nooit zo goed dat soort dingen maar toch...

Kim, ik zag Ayden met zijn mooie foto, leuk hoor! Ik heb een foto ingestuurd maar die wordt dan volgende maand gebruikt?

Noi bji de huisarts geweest en zijn longen zijn schoon dus geen mex griep was zijn conclusie... Hij zegt, de mex griep komt heel plotseling opzetten en binnen twee dagen heb je longontsteking en Peter heeft in de afgelopen dagen dit opgebouwd met eerst beetje hoesten, toen dagje hoofdpijn en dag daarna niet helemaal lekker, al twee nachten niet geslapen en nu pas koorts, die opbouw hoort niet bij de mex griep maar bij een "gewoon" virus dus lekker uitzieken met paracetamol om de koorts te drukken en als je het niet vertrouwd of volgende week nog zo is gewoon terug komen en ik heb ook nog gevraagd voor de beeb en hij zegt dat je gewoon goed op moet letten en met een baby kan je beter te veel komen dan te weinig maar gezonde beebs zullen niet zo snel last krijgen en kinderen onder de 6 weken (eigenlijk 3 maanden zei hij) moeten gewoon geen koorts krijgen want dan moet je gelijk komen en opgenomen worden. Ben dus voor mijn gevoel niet afgescheept! Dat scheelt weer :D

12. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Sweepy, wat leuk om van je te horen! Fijn dat je jongens het zo goed doen :)

Hier willen mensen ook vaak in de kinderwagen kijken. Laatst was er zelfs een vrouw die de wagen bij de stang vastpakte zodat ik niet verder kon lopen. Maar bij een collega van mij maakte iemand het ooit helemaal bont, die stak gewoon een vinger in de mond van haar kindje! Dat doe je toch niet? :$

Noa, vervelend van je schoonmoeder zeg. Wanneer komt je vriend weer thuis?

Oh bah wat akelig van die spuitjes! Milan moet de 17e weer. Is dat nou echt waar dat als je volledig bv geeft dat je ze dan ook bij jezelf kan laten zetten?

Kim, wat leuk dat Ayden baby van de maand is geworden! Is ook wel een hele schattige foto :D

Ik mis het zwanger zijn ook, zou nu meteen wel een tweede willen hebben.

Rianne, gelukkig heeft je zoon geen mex griep.

Liefie, wat leuk zeg dat je je vriendin weer gezien hebt. Gaaf zeg dat ze dat kindje tweetalig opvoeden.

Voedingsschema hebben we helemaal niet. Gewoon op verzoek en dat wil nog wel eens verschillen, al weet ik meestal wel ongeveer wanneer hij zich weer gaat melden.

Vanmorgen is Milan voor het eerst geweest wennen op het kdv. Eerst mochten we er een half uur bij blijven en daarna bleef hij nog een uur alleen daar. Hij had alleen maar geslapen! :D

Vanmiddag is hij ook nog 1,5 uur bij J. thuis geweest want die had vandaag eens een dagje vrij en heb ik hier thuis van alles opgruimd en was weggevouwen. Schiet toch een stuk beter op zonder baby maar ik ben toch altijd weer heel blij als hij weer lekker thuis is.

13. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Hoi hoi, jemig wat word er veel geschreven zeg:$
    ff nadenken wat ik onthouden heb...

Ik zag een mooie foto voorbijkomen van Jingi met haar mooie knulletje en van Cjpt een mooie snoezig rozige badfoto, lief!
    en ook nog een foto, van een lief klein smeerkeesje in bad...hihihihi:D Monique

Hee dames hebben jullie beebs overdag al n soort van ritme?? En slapen ze veel?? Noah vertikt het om te slapen overdag. Af en toe is hij zo moe dat ie dan toch in slaap valt..maar dan schrikt hij na n kwartiertje of half uurtje weer wakker.

14. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    annie: wat verschrikkelijk zeg! Lijkt me ook heel vervelend dat niemand je serieus neemt. Ik heb die dagen soms met Maud en dat vind ik al vreselijk. Krijg je hem op geen enkele manier getroost? Rijden, kinderwagen, op de buik leggen, in buikdrager? Dat lijkt me echt vreselijk en dan moet er toch wel iets zijn of is het de reflux? Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

ff snel, wan tik heb niet veel tijd:

bv schema: 7-11-15-19-22:30 ongeveer dan. Ik heb een behoorlijk voorraadje opgebouwd voor als ik dadelijk weer ga werken en niet genoeg kolf. Kolven gata hier soms heel goed en soms heel slecht. Heb vandaag lactatiekundige gebeld en kolf laten doormeten. Niks aan de hand. Ga nu een groter schild proberen.

pluis: beterschap

bedankt voor de reactie op mijn vraag. Heb cb gebeld en we gaan nu nutriton gebruiken. Omdat ze voor de rest vrolijk is, baart het hen geen zorgen dan ze korter drinkt en niet op linkerzij wil drinken.

kraambezoek: hier ook nog steeds, loopt wel ten einde de komende weken hoop ik. Nu zijn de mensen die wat evrder van ons af staan aan de beurt...

prikken: wat akelig zeg die prikken. Wij moeten volgende week woensdag. Ik wil nu eigenlijk wel even wachten.

15. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ladyjenn hier nog niet echt een ritme hoor, wel begint het nu sávonds en snachts echt een stuk beter te gaan hij gaat rond 8 uur slapen en word nu rond 5 of 6 wakker en dan slaapt hij weer tot half 9 , dan af en toe om 11 of 12 een uurtje of half uurtje en dan weer om 3 of 4 maar kan net zo goed 5 zijn.. dus nog niet echt een heel vast ritme en bij jouw?

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @rianna ow gelukkig geen mexi griep, en bedankt over de uitletg hoe je mexi griep herkent en inderdaad je kan beter 1x te vaak langsgeweest zijn dan 1x te weinig toch?

@nita wat fijn dat het goed was gegaan op het kdv, en hij was dus eventje bij ze papa ja dat zal zometeen tochg gaan gebeuren, enzo kon jij even thuis wat doen. ben ook blij als me vriend er weer is kan is ff in 1x alles doen ipv alles met tussen poses zo als nu hihi
    hij komt eind van deze maand thuis!!

@ladyjeen yaslin gaat smorgens nog terug naar bed na de fles van 7 en dan gaan we rond koffie tijd vaak wel ergens hij en krijgt ze daar de fles. en als we smiddsg thuis zijn leg ik haar vaak in bed niet dat ze altijd wil slapen hoor. dus ja dan slaap ze bijna niet overdag omdat ze eigewijse dame is . en nu is half 5 in slaap gevallen in de box hihi dus ja op den duur wint de moe heid het wel

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Skatje, ik kan me goed voortsellen hoor dat het erg wennen is aan een nieuw ritme. Eerst steeds thuis met je baby en nu "opeens" weer aan het werk. Hoe is het gegaan?

MamaJess, wat??? De prikken op?? Het moet niet gekker worden....Fijn dat Florine zo lekker gegroeid is!

Miekiepluis, beterschap hoor!!!

Noa, zere keel?? Hmm, ook beterschap voor jou!

Sweepy, leuk dat je hier blijft kletsen hoor! Enne.. dat van in die wagen duiken en aan de baby zitten herken ik wel, maar gelukkig is het niet zo erg vaak gebeurd..

MvY, grappig om eens terug te lezen van toen we net zwanger waren... Dat lijkt al weer zo lang geleden vind ik!

Monique, slaapt Anouk nu weer in haar slaapzak???

Nita, Milan alleen maar geslapen op hte kdv?? Dan is het bedje iig goedgekeurd :)

Svinthe heeft vandaag nog niet gepoept en met drinken heeft ze nog steeds erge krampjes. Pffff! Word er een beetje moedeloos van. Zeker omdat zo op deze manier alle flesjes voor mijn rekening komen. Manlief kan hier niet goed mee omgaan....
    Nu zit Svinthe even bij hem en kan ik even rustig iets anders doen.
    Morgenochtend maak ik een klien flesje 30cc met het medicijn en pas daarna de "echte "fles zodat ze dat spul iig binnen krijgt...

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Weer heb ik geen tijd om uitgebreid te reageren, maar er vroegen een aantal om de pasfoto van onze meid, nou hier komt ie:

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna thnx zit ook al aan de thee met honing enzo en heb keel pastilles gehaald wordt alleen maar erger, nou ik kan niet ziek worden hoor eind nov kan dat pas hihi

en svinthe heeft dus erge last wat zielig, hopelijk gaat het morgen beter dikke knuffel voor svinthe.

@verhip hihi daar lijkt ze over 3 jaar niet meer op denk ik hihi

20. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Aguamiga, Het BV schema van Ruben is ook steeds anders, ik voed op verzoek, en op het KDV kijken ze gewoon wanneer hij honger heeft. Hij zit wel op 4 a 5 voedingen (overdag) en dat is dan 2 op het KDV.
    Ik heb nu 2 voedingen op voorraad en dat is voor morgen op het KDV, als ik werk kolf ik 2 keer voor de volgende werkdag.
    Hij drink ongeveer 140 cc maar dat doet hij niet in een keer, vanuit de fles vind hij het toch minder lekker. Ik heb ook het idee dat hij het hoognodige drinkt en savonds bij mij weer bijtankt.. en drinkt uit een avent fles en speen.

@pluis, beterschap meis! hoofdpijn bleg..

@sweepy, wat leuk om weer van je te horen! fijn dat het allemaal goed gaat. foto's van je mannen?

He bah, dat gedoe met die prikken.....Ruben moet de 17e, nu wil ik helemaal niet meer.

Ik mis het zwanger zijn ook, en ben ook best jaloers op vrouwen die zwanger zijn...

@verhip, hihi..leuke pasfoto. alleen zo jammer dat ze over een paar maanden al helemaal anders is. Ik moest voor Pepijn ook pasfoto's laten maken voor mijn paspoort. nou die lijkt nu echt niet meer. en mijn paspoort verloopt pas over 4 jaar..

Deel Deze Pagina