Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nou maak je me wel heel nieuwsgierig!

ik wil wel, maar we gaan echt nog even wachten. ik ga in januari eerst een andere baan zoeken.

mag ik wel het pb-tje? :)

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mumtobe, ik hou het wel ongeveer aan ja. Om te beginnen vind ik Dominique qua bouw prima hoe ze nu is en wil ik niet dat ze straks een spekbaby word omdat mama haar vol zat te stouwen haha. En zowiezo merk je ook dat ze gewoon genoeg heeft aan die 100cc. Maar als ik meer geef drinkt ze het ook op. En dus vroeg ik me af of ze niet wat minder zou komen en langer zou slapen als ik haar meer zou geven.
    Heb inmiddels met cb overlegd en die zeiden ook dat ik haar bijv tussen de middag en voor de nacht een grotere voeding kan geven zodat ze misschien langer slaapt en dan vanzelf maar 5 flessen zal willen. Dus dan heft het elkaar op die manier weer op. Dus dat ga ik nu eens proberen.

3. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @cjpt: ik ben met senna 2 weken voor het laatst op het cb geweest.
    senna woog toen 4450gram
    dus volgens mij zitten zij en dominque wel een btje hetzelfde

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Marieke, als je niet een andere baan zou willen zou je dan echt nu alweer zwanger willen zijn?

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mik, ja Dominique was anderhalve week geleden 4300 gram. Dus ze zullen inderdaad bijna gelijk zitten nu. Ze was toen alleen 56 cm, dus net een ietsie langer.

6. Marieke1983

ehmm...

gevoel zegt van wel, maar ik denk dat we nog even zouden wachten.

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: als ze aangeeft dat het genoeg is is het ook prima natuurlijk :) hoop dat het idee van het CB een uitkomst is!

Ik ben er even vandoor... ga ons mopperkontje even op bed leggen, ze is me toch aan het mopperen vandaag, en dat kan ik helemaal niet gebruiken nu want moet nog zoveel inpakken :(

8. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    nu wordt ik ook wel erg benieuwd, naar wie er weer zwanger wilt worden...
    mag ik ook een pbtje??

ga zo senna eerst nog maar eens tempen, ze blijft aan het huilen
    kan zomaar een regeldag zijn, ook omdat ze zolang heeft geslapen vanochtend...

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Marieke je hebt pb. Niet lachen hoor ;)

Mik, ik moet eerst even wat speurwerk verrichten om mijn vermoedens te staven. Dus je moet nog even geduld hebben of een ander moet zo lief zijn.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wie??
    Ik ben ook nieuwsgierig :p

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Volgens mij kun je het beter gewoon hier neer zetten ;):p

12. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nou ben ik ook erg benieuwd, Daan wil jij zo lief zijn om mij ook op de hoogte te brengen ;) Heb zelf ook een vermoeden, vertel ik dat aan jou :D

Als jullie maar niet denken dat ik het ben, want dat gaat mooi niet gebeuren haha. Ik wil echt minimaal 2 jaar tussen de kinderen hebben, dus ik ga nog even wachten. Bij mn schoonzus schelen de kinderen 1 jaar en 8 maanden, en dat vind ik veeels te kort. De oudste had er wel problemen mee.

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hihi het kan beter denk ik gewoon hier neer gezet worden hihi
    ben je der al uit daan> ik kan het niet vinden

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goeiemiddag (oeh, het is alweer laat!).

Rianne, misschien een idee om hem ingebakerd in de slaapzak te doen, en dan met een dun lakentje er overheen om hem wel het ingestopte gevoel te geven van een dekentje? Of overdag eens een poosje in de slaapzak stoppen als hij wakker is, om te wennen? Wordt bikkelen als hij om gaat draaien!
    Leuke link trouwens, helaas gaan we op die dag verhuizen ;) En ik ben ook niet zo'n hele "nature freak" wat dat betreft ;) Gewoon pampers enzo :p

Lieke, zit je altijd op dezelfde plek te voeden? Misschien ziet ze ergens iets leuks nl. Julia vindt hier de lamp echt helemaal te gek ;) Geen mobile nodig! Oh, en we verhuizen op 15 november. Wel moeilijk hoor, in m'n eentje, maar tot nu toe gaat het goed!

MamaJess, ik mag wss sowieso zelf de griepprik halen (heb astma, maar de griepprik eigenlijk al jaren overgeslagen), dus misschien is dat dan wel slim om te doen terwijl ik nog volledig bv geef! Straks in NL meteen even vragen!
    Oh, en vergeet niet genoeg hydrofiele doeken mee te nemen, die vliegen er hier zonder dat ik het door heb doorheen. Op zo'n weekend heb ik vaak te weinig. En ehh, douchespulletjes vergeet ik vaak, en misschien een reisverpakking billendoekjes voor onderweg? Ik ben nu een expert op het gebied van weekendjes/weekjes weg ;)

Daan, vreemd idee dat wij allemaal vorig jaar rond deze tijd voor de laatste keer ongi werden :p Allemaal balen dat we niet zwanger waren. Ik weet het nog, was 7 november!! Uiteindelijk begin december positief getest, dus dat topic voor 2010 zal inderdaad over 2 weken ofzo wel gemaakt worden! Haha, die beebs worden deze weken gecreëerd!!
    Verhuizen gaat idd aardig goed. Het is 2,5 uur met de auto (als je een beetje doorrijdt op de autobahn), en zo'n 3,5-4 uur met de vrachtwagen volgende week. Daarom doen we het in 2 dagen (za heen, zo terug), dan hoeven we niet zo te haasten!

Wauw, zelfs al bidden in je buik ;) Julia is erg links, dus die pakt alleen met haar linkerhandje haar andere handje vast. Ze doet bijna alles met links!

Marieke, ik wil ook weer zwanger zijn!! Alleen ik moet eerlijk zeggen dat als ik naar Julia kijk, dan wil ik het liefst de eerste 10 jaar alleen van haar genieten, en dan pas nog een kindje :D ach, ik heb nog de tijd ;)
    Grappig die geluiden! Julia kan sinds een paar dagen heel goed 'krrrrr' zeggen, en dat vindt ze erg leuk!

Mik, ik zou het inderdaad eind van de middag nog een keer meten, en eventueel de dokter bellen. Boven de 37,5 vind ik al aardig hoog!

Petra, pfff, ik moet er niet aan denken! Over een paar jaar, maar nu echt nog niet! Even eerst weer mezelf zijn ;)

Cjpt, vervelend zulke visite. Gelukkig heb je nog lekker wat te doen vanmiddag!

Mumtobe, cocosvet? Wordt het daar niet juist erg vet van? Ik kan echt niets in mijn haar smeren of het is binnen een uur bagger vet en hangt slierterig om mijn hoofd naar beneden... Ik heb wel veel haar, maar erg weinig volume er in helaas...

Slaapzak, Julia ligt ook in te grote slaapzak, maar ik stop de onderkant in. Ohja, en het is er eentje zonder mouwen, ze heeft gewoon een pyjama er onder aan.

Mumtobe, hier ook liefst als Julia 2/3 jaar is weer zwanger worden. Mijn oppaskindje waar ik vorig jaar elke dag op paste was ook 3 jaar, en die kon ik gemakkelijk er over vertellen, ze speelde met "de baby" (mijn buik) en ik hoefde haar ook niet op te tillen ofzo. Dat lijkt me wel heel erg fijn allemaal! Mijn schoonzusje is nu zwanger en haar zoontje is ruim 1,5 jaar, maar die snapt er niets van en is zelf nog een halve baby zeg maar, kan net lopen... Dat lijkt me wel heftig!

Cjpt, jaweeeeel, zeggen!! Ik ben ook benieuwd... (of ben je het zelf :)) Ik wil ook een Pb'tje!!

Noa, kan wel tv aansluiting, maar wij hebben geen tv :) Niet omdat het niet mag ofzo hoor, maar we kijken hier in Duitsland alles via uitzending gemist wat ik echt wil zien, en af en toe wat DVD's of een serie via youtube. Ik mis het niet, en vind het wel fijn om Julia met andere dingen te kunnen vermaken de eerste jaren. Je hoort het niet vaak dat mensen geen tv hebben, maar ik vind het wel best.

Marieke, leuk dat je zo snel weer zwanger zou willen zijn! Ik vind het ook wel leuk om op die manier binnen een vrij korte tijd echt gezinnen te zien ontstaan. Ik voel me nu nog meer een stel met een kindje ipv een gezin. Met 2 kids is dat heel anders!

He daan, niet zo gemeen zijn he. De een wel pb'en, de ander niet..

Hier een slaapkop!! Vannacht om 4.30 een voeding, en om 9.30 weer. En nu slaapt ze nog steeds! We zijn gaan wandelen vanmorgen, even het paspoort opgehaald en boodschappen gedaan, en toen sliep ze al snel in de wagen, en nu dus nog steeds. Hopelijk gaat ze dan straks nog wel even slapen en is ze niet de rest van de dag wakker...

Oh, ik moet nog lunchen bedenk ik me nu! Gauw even doen!

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Als het niet hier geplaatst wordt wil ik ook een pb!!! :p

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hihihihi dames rustig, rustig! Daan en ik hebben weer wat losgemaakt hier ;o)

We vragen even toestemming aan degene die we verdachten en dan zetten we het hier neer hahaha

Ja, ik hoor mijn meissie huilen, mooi want dan kan ik voeden en op pad! Later!

17. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Gentle, ik ook geen hele natuurfreak en lekker aan de huggies hoor :p zijn er hier dames die aan luiers van katoen doen of iets dergeljiks?
    Ja uitbakeren wordt zeker wat... Als hij gaat draaien en nog niet uitgebakerd is leg ik hem gewoon vast met een safe-t-sleep hoor, het beste dan voor ieder zijn nachtrust :D
    Zal je net zien dat hij het op een dag ineens prima vind allemaal en ik gewoon niet zo moet pushen ;)
    Succes met verhuizen de 15e, dat was de dag dat Elias "gemaakt" werd ;)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden, ik had al even een pb'tje gestuurd aan diegene om toestemming te vragen hoor. En ik heb bericht terug.

Naja, Cjpt en ik verdachten dus Marieke. En niet helemaal onterecht dus zoals ik het lees.

Maar mijn voorgevoel blijft hoor. Dat we dus binnenkort wel te horen krijgen dat we weer opnieuw 'tantes' gaan worden.

Zo, nu weten we het allemaal. Kunnen we er in alle eerlijkheid en openbaarheid over klessebessen.

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @gentle owzo ja nouja zo kan je toch ook programma's kijken ik heb vaak de tv aan hoor. hihi sowiso savonds altijd en overdag vaak ook als ik allen thuis ben, en het klote weer is.

en jij bent cker expert op weekendtjes weg hihi

20. Marieke1983

ik beloof plechtig dat áls ik weer zwanger ben, jullie na mijn vriend de eersten zijn die het weten :)

maar reken er niet te hard op, want we gebruiken gewoon anticonceptie op dit moment. (meestal)

Deel Deze Pagina