Hanna, ik ben over aan het stappen van BV naar FV. Ik geef nu 2 voedingen FV en ga vanaf vandaag 3 geven. Hmm dus Svinthe had dat ook dat ze maar zo weinig dronk per keer... Ging dat goed om te rekken met 4 uur ertussen? Hoe heb je dat gedaan dan? Want Esmee gaat meestal na 2.5uur al heel hard huilen en weet echt niet hoe ik het kan rekken.. Lukt alleen als ze slaapt hihi. Zoals nu, om 10.30uur zijn de 3 uur voorbij. En ze is nu al wakker aan het worden in haar bedje. Hoe kan ik haar dan nog 1.5uur bezighouden
Hey meiden, Even snel een reactie...ben een paar dagen niet geweest, want m'n laptop is kapot. Beeldscherm gaf allemaal paars/zwart/witte strepen enzo...da's niet goed Dus gisteren de laptop weggebracht en het kan wel 3 weken duren voordat ik 'm weer terug heb Zit nu boven even achter de pc...Kane ligt lekker te slapen. Zo maar even snel onder de douche voordat hij weer wakker wordt hihi De afgelopen 3 nachten gaan hier goed trouwens...hij slaapt zo'n 7 uur achter elkaar Nou ik kom snel weer meekletsen...hopelijk heb ik snel m'n laptoppie weer terug! Alvast een fijn weekend gewenst meiden!
Goedenmoggel, Mooie foto's zag ik weer hihi. Mooi he. Ik heb even een vraagje aan de dames die een kindje hebben van zo rond 5 a 6 weken en die op 5 a 6 voedingen van 150cc per dag zitten. Naja, ik bedoel 5 overdag en 1x 's nachts. Want Noor heeft nogal eens de neiging om sneller voor een voeding te komen en ik kan niet 7x 150cc geven want dan komt ze boven de 1000cc. Ze heeft niet echt een strak schema, maar meestal is het 9, 14, 18, 22, 01.30 en 5. Beetje raar schema dus. Hoe breng ik dit een beetje in het gareel?
hey mama's ben ik ook weer goede nacht gehad senna had om 21u haar laatste fles en kwam toen pas weer om 04.00 ben erg trots op haar senna ligt nu beneden te slapen in de box, en ik zit boven achter de pc. hebben jullie dat ook dat als je niet bij je beeb bent, dat je bang bent dat er iets gebeurd?? als senna teveel geluid maakt is het niet goed, en te weinig ook niet ga zo weer even kijken. vanmiddag naar een vriendin, die is vandaag jarig. wel zin in het zonnetje schijnt, dan ziet het er gelijk beter uit! nou meiden fijne dag allemaal!
@Simmer, dat ik nog borstvoeding gaf , dronk ik soms zelf wat venkelthee. Maar of het echt helpt weet ik niet. @mumtobe, jeetje heftige bevalling zeg!! @Ollekebolleke, he wat vervelend dat je boobs zo zeer doen!! Hoop dat ze wat tips hebben ofzo en anders idd maar stoppen. Nou je hebt dan in ieder geval je best gedaan hoor!! @Hanna, lieve foto van Svinthe. Jeetje wat heeft ze een haar zeg!! Woow!! Dat scheel kijken doet Milan ook hihi lache he. @Gentle, he balen dat de bv terug loopt. Ik moest ook op gegeven moment gaan bijvoeden pff is echt niet leuk! Ik weet alleen veel rusten en veel aanleggen wat helpt. @Hanna, pff echt weer een mannenactie. Nou hoop dat zijn wijntje lekker smaakt haha! En veel plezier bij je mams! En idd je man wel eens alleen laten. Doe ik ook hoor! Ben gister lekker gaan shoppen en me vriend met Milan 'achtergelaten'. Ging allemaal goed. @Miekiepluis, die tijden die Fenna drinkt heeft Milan nu ook!! Hoeveel krijgt Fenna? Ik vind het ook lastig als Milan zijn ritme omgooit. Hij zat in 6.30/10.30/14.30/18.30/22.30. Maar gisteravond dronk hij ze flesje niet leeg en had hij vanmorgen om 5 uur al honger!! Dus nu dan maar 5.00/10.00/14.00/18.00/22.00 En spannend naar je mams rijden. Maar dat redden jullie saampjes! Gister met Milan naar de dokter geweest. Hij heeft even zijn buikje gevoeld enz. En hij heeft het over de medicijnen gehad. En hij wilde ze liever niet geven. Want Milan komt wel goed aan en die medicijnen zijn heel zwaar en dus niet zo goed voor zo'n klein beebje! Dus we hebben besloten het nog aan te kijken. Het gaat namelijk met 3/4 maanden vaak over en hij is al bijna 7 weekjes!! Dus het schiet al op Ik ga even me kast opruimen. Gister veel geshopt. Was helemaal blij heb een broek gekocht en heb nog steeds (alweer) maatje 34!! Yeah
@Daan, ik zit op5 x 150. Geen nachtvoeding meer dus. Maar weet je zeker dat ze echt honger heeft? of kan het ook zuigbehoefte zijn? Hier helpt het wel om het speentje dan te geven en even met hem te lopen ofzo want dan valt hij soms toch weer een uurtje in slaap. Verder weet ik het ook niet, Milan komt meestal op zijn vaste tijden. Moet hem zelfs vaak wakker maken. Sorry geen betere tips!!
@Annie, we proberen het vaak wel te rekken met een pink of speentje, maar het is echt honger. Dat is het enige huiltje dat ik herken hihi. Jemig, Milan doet het echt lekker zeg. Wat heerlijk. Hoe lang doet hij over zijn fles als ik vragen mag?
@Gentle, Het is inderdaad zo dat als je voeding goed loopt je borsten niet meer dat stuwinggevoel geven. Er is dan een goed evenwicht tussen wat Julia drinkt en de voeding. Om meer melk te krijgen kun je haar meer gaan aanleggen of tussendoor gaan kolven. Ik heb dat stuwingsgevoel ook al een paar dagen niet meer. Ik ben trouwens ook "strenger"geworden met de tijden tussen het voeden, eerst dacht ik bij elk huiltje dat hij honger had en ging dan toch maar weer aanleggen maar nu hou ik er minimaal 3 uur tussen (liefst 4uur) en ik heb het gevoel dat Ruben er ook rustiger van wordt. Met name in de avond. zou het dan toch nog goed komen..
@Hanna sorry sorry sorry dat ik het zeg maar ik vind je man wel raar doen hoor! het is voor iedereen wennen en moeilijk dus ook voor hem! ik word savonds als mijn vriend thuis komt al niet eens meer begroet, hij gaat gelijk door naar Ties @bv productie, ik voed soms wel bij met kv, maar alleen als constant aanleggen nog steeds onvoldoende is. ik kolf ook tussendoor om mijn productie maar omhoog te krijgen. ik maak deze pilstrip af en als mijn productie dan niet beter is zal ik toch echt naar een ander voorbehoedsmiddel moeten gaan uitkijken
Daan Kane krijgt nu ook 5 of 6x 150 aangeboden. Ligt eraan hoelaat hij komt. De ene keer drinkt hij z'n fles binnen 20 minuten leeg en de volgende keer zit ik gerust een uur met hem en dan gaat niet eens alles op. De laatste fles geven we tussen 22.00 en 24.00 uur en de laatste 3 nachten slaapt hij dus door en komt tussen 5.00 en 7.00 uur. Vanmorgen was het 5.30 uur en toen heeft hij weer geslapen tot 9.30 uur (en mama dus ook hihi) Ik geef soms trouwens ook wel eens een klein flesje tussendoor. Gisteravond nog...hij had om 18.30 uur gehad en alles opgedronken. De halve avond liggen piepen dus om 21.00 uur 60 cc klaargemaakt en daar heeft hij bijna 50 cc van op en viel toen in slaap. Om 23.00 uur wakker gemaakt, maar dat lukte niet erg...hij had nog geen 20 cc op en toen heb ik hem maar in z'n wiegje gelegd en toen hij dus pas om 5.30 uur. Wel begon hij al een uur eerder te piepen, maar een speentje erin en hij sliep weer verder. Annie Hoelaat krijgt Milan z'n laatste fles?
Nou, crisis voorbij, kinderarts doet wonderen Ze is vet gegroeid!! Bijna 400 gram in 8 dagen Wat nou productie Het is dus echt alleen voor haar hongergevoel dat we haar kunnen bijvoeden 's avonds. De kinderarts zei nog, sommige kindjes hebben een 'topping off' ritme, waarbij ze eind van de middag en de avond steeds vaker komen (elke 2 uur) en 's nachts dan opeens een heel lang stuk (6 uur ofzo). Ik had nog niets verteld over ons ritme, maar dit is dus precies wat Julia doet! 5 uur, 7 uur, 9 uur en 11 uur wil ze drinken, en daarna komt ze pas weer rond 6 uur 's ochtends. Als ik daar te weinig voeding voor heb, mochten we kiezen tussen een fles tussendoor geven (bv. de voeding van 9 uur een fles ipv BV), óf na elke voeding een klein beetje als ze nog honger heeft. Ik ga dus wel dat laatste doen, zodat mijn productie niet nog verder terug loopt en hopelijk gewoon weer terug komt. Hier op het forum van de lactatiekundige nog wat tips gehad over het aanleggen, en zo zie ik het weer helemaal zitten! Julia groeit, mama heeft geen pijn met voeden, en de honger 's avonds kan goed gestild worden. Ik denk zelfs dat als ze 's avonds echt vol zit, ze dan misschien nog wel langer kan slapen! Ik ben nog wel hondsmoe van vannacht, maar na de voeding zo, ga ik maar met Julia meeslapen. Ze is er zelf ook moe van (slaapt al sinds half 9) en ze viel zelfs op de behandeltafel bij de kinderarts gewoon in slaap! Petrabr, echt geen idee of dat hier ook is. Vast wel. Gelukkig hebben we nu voeding in huis! MvY, hier ook steeds vaker een wakkere, maar helemaal niet echt hongerige meid. Ik laat haar dan soms even liggen, en dan slaapt ze weer verder of blijft een poosje wakker. Gisteren keek mijn man om 2 uur bij haar in haar kamertje, toen was ze gewoon wakker. Toen ik haar na een kwartier nog niet hoorde, dacht ik dat ze wel weer in slaap gevallen was. Een uur later ben ik maar eens gaan kijken, lag ze gewoon wakker om zich heen te kijken!! Oeps! Maar ja, als ze zich vermaakt Rekken deden wij met thee, maar ik moet zeggen dat het niet heel ideaal werkt. Speen werkt beter... Mik, het is vooral als ik Julia en onze kater niet allebei in zicht heb. Dan ben ik meer op m'n hoede Jingi, goed om te weten dat het stuwingsgevoel ook weg kan zijn, maar je voeding nog wel goed. Ik vond het zo vreemd dat zo "leeg" voelen soms, maar dat hoort dus ook! Dan ga ik daar in ieder geval niet vanuit dat ik dan te weinig heb. Tot nu toe is het alleen 's avonds dat ik merk dat ze er niets meer uit krijgt. Poeh, ik ben wel opgelucht hoor. Je maakt nog eens wat mee met zo'n uk, en zeker als je moe bent wordt het je wel eens te veel. Aan de ene kant voel ik me nu een beetje een aansteller, maar hé, nu kan ik in ieder geval weer met volle moed er tegenaan! Fijn Oh, ik hoor een vogeltje met een hongerig snaveltje
@Gentle, wow wat een groei!! mag je trots op zijn en gelukkig dus geen bv zorgen meer! hebben jullie dat trouwens ook dat als jullie baby lacht je echt het gevoel hebt dat je de loterij hebt gewonnen? Ties lacht zoveel nu, iedere keer als hij dat doet voel ik me de gelukkigste persoon op aarde!
Milan doet zo'n half uur over zijn fles. Hij drinkt aan het begin snel maar daarna heel rustig. Dan moet we hem tussendoor ook even 'wakker maken'hihi. Marieke, ik heb dat ook!! Die lachjes zijn zo lief!! En hier geeft vriend ook eerst Milan een kus en dan mij hoor hihi..
Giny, Milan krijgt zijn laatste fles rond 22.30. En dan rond 6.00 weer. Hij heeft dit ritme 6.00 10.00/10.30 2.00/2.30 18.00/18.30 22.30 Zo gaat het eigenlijk altijd wel. Zoals vanochtend was hij om 5.00 al wakker maar dan komt hij toch pas 10 uur voor ze 2e fles dus we hebben al een aardig ritme!! De arts van het consultatiebureau belde net om even te bespreken hoe het gaat. Moet toch nog meer verdikken. 3 schepjes ipv 2. En moet volgende week naar het spreekuur komen wéér om te vertellen hoe het gaat. Wel fijn dat ze het zo serieus nemen en goed helpen. En dat hij zo goed aankomt heeft er niks mee te maken zei ze (dus wat de dokter zei klopt niet).
@gentle ow balen dat je geen voeding had voor julia maar gelukkig heb je het kunnen rekken. en ze is dus goed gegroeit nou fijn om te horen. @pluis succes met de auto rit. @hanna svinthe heeft echt een bos haar!! en je moet dus oefene met staarte maken hihu komt wel hgoed, en die mannen ook he pfff. hier doet me vriend zo af entoe wel veel met haar maar soms ook helemaal niks. @ginny ow wat klote dat je laptop stuk is daar wordt je niet vrolijk van hopelijk is hij snel gemaakt!! @annie je hebt dus lekker geshopt!! en fijn dat je nog steeds dezelfde maat heb als voor je zwangerschap. milan doet het inderdaad netjes. en je moet het eten dus nog meer verdikken. en ja gaat hard he alweer 7 weken. pff ben volgens mij de helft weer vergeten ff terug lezen hihi
Hoi meiden, ik doe even ego maar moet het echt even kwijt. Ik ga straks alles bijlezen. Nou het zijn even een paar moeilijke dagen geweest. Het was eerst even niet meer uit te houden! Dominique gilde echt alleen nog maar uren achter elkaar en wij begonnen langzaam aan echt wanhopig te worden! Maar het lijkt erop dat het bezoek van de cb mevrouw onze redding is geweest haha. Ze kwam precies tijdens Dominique d'r krijsuren dus heeft met ons mee kunnen kijken naar wat er nou precies gebeurde bij haar. Ze vond dat ze teveel wil voor wat ze kan en zichzelf daardoor onrustig maakt. En dat klopt wel. Ze houd zichzelf uit haar slaap door heel veel te maaien met haar armen en benen. En dan vaak zien we dat ze bijna slaapt en dan per ongeluk in haar gezicht slaat of krabbelt. En door al die armen en handjes die voorbij komen krijgt ze teveel prikkels en kan ze niet rustig worden. Ze heeft ons toen aangeraden om te gaan inbakeren (en gelijk voorgedaan ook). En tis bizar, maar het dat was gisteren en het lijkt echt al te helpen! De eerste keer paar keer heeft ze ruim een half uur liggen krijsen uit protest maar de laatste paar keer zoals vanacht en vanochtend gaat ze eigenlijk na een paar minuten al slapen. We moesten ook terug naar de basis van het rust-regelmaat-schema. Dus wakker worden/maken, voeden, boertje, luier verschonen, kroelen en bij de 1e tekenen van vermoeidheid inbakeren en naar bed. En daaraan vasthouden, ook als Dominique ervan af lijkt te wijken, toch volhouden. En het lijkt te werken. Vanacht ben ik wel even ingestort. Er kwam iets uit mijn jeugd naar boven waarvan ik me niet bewust was dat het zo hoog zat. Toen ik ongeveer 5 was is mijn nichtje overleden aan wiegedood. Ik heb altijd gedacht dat ik toen te jong was om het me echt te realiseren allemaal maar nu kwam het allemaal ineens naar boven. Dat inbakeren werkt wel maar het is zo'n rotgezicht! Zeker omdat ze normaal zo druk en onrustig slaapt. Dus als ik dan ging checken lag ze altijd nog een beetje te bewegen en met haar mondje onrustig te doen. Maar dit geeft haar veel rust. Dus als ik nu check ligt de doodstil. En soms met haar ogen wagenwijd open omdat ze nog niet slaapt maar wel rustig is. En dat ken ik niet van haar. Dus ik schrok met helemaal rot. En dan word ik pas rustig als ik met mijn vinger onder haar neus voel of ze nog ademt. En bijv met de nachtvoeding kun je haar het best ingebakerd laten. Nou ik heb me toch een partij lopen janken vanacht! Ik voelde me zo'n slechte moeder! Normaal kroel ik lekker met haar en pak haar handjes tijdens het voeden enzo. En nog even luier verschonen. Maar hierbij is het de bedoeling dat je de nachtvoeding als iets "zakelijks" aanpakt. Dus geen aandacht, geen luier verschonen, ingebakerd laten, kort voeden en weer slapen. Deze aanpassing is voor ons (en vooral voor mij) heel pittig en emotioneel blijkt. Gek want zij is veel rustiger en slaapt veel beter, geen krijsuren meer. Maar ik vind het eng en wil steeds checken. En ik ben nu gewend dat ze in mijn armen of op mijn buik in slaap valt. En ik veel uren met haar bezig ben om stil te krijgen (en ondertussen knuffel je haar dus) en nu... nu is mijn tijd met haar zo vreselijk kort! Ik mis haar gewoon. Net viel ze tijdens het voeden al weer in slaap dus hup: niet meer kroelen etc maar inbakeren en naar bed. Ik baalde gewoon want nu kon ik niet even lekker met haar bezig zijn. Had haar het liefst weer wakker gemaakt haha. Gek he?! Moet echt even wennen denk ik. Was trouwens wel heel fijn dat we gisteren even naar het inloopuur van het cb zijn geweest om haar te wegen (even checken of ze wel echt voldoende voeding heeft) en ze was echt super goed aangekomen! Vorige week zaterdag woog ze 3180 gram en gisteren 3450 gram! Dus honger heeft ze niet haha. Zijn er meer inbaker-mama's die moeite hebben met de aanpassing (ook al is het uiteindelijk voor de kleine het beste)?
Mamavanyouri, het rekken van een voeding gaat hier heel goed door haar bij me te leggen. Zelf lekker gaan liggen en Svinthe met een speentje zoet houden. Het is me een keer 1,5 gelukt en toen zat ze aardig in het 4 uur schema. Daan, als het een beetje tijd wordt om te drinken (om de 4 uur) ga ik haar wel een beetje wakker maken soms. Meestal is het niet nodig en komt ze vanzelf. Ik zie dat je er soms 5 uur tussenlaat, dat doen wij eigenlijk niet, want dan komt de laatste voeding zo raar uit. Onze tijden zijn zo'n beetje: 7 - 11- 15 - 19 - 23 - 3 uur. Soms wel eens met een half uurtje verschil ofzo.... Marieke, tja die man van mij.... het is soms wat. Ik heb net voordat ie ging wijnproeven even met hem gepraat en we snappen elkaar nu weer Allebei moe is niet echt heel handig soms met communiceren! En het is heel erg wennen (geweest) met ons meisje erbij, daar heb je helemaal gelijk in! Wij zijn nog in afwachting van het eerste lachje hier.... *pompiedom* Maar ik kan me voorstellen dat dit fantastisch is! Ginny, balen zeg dat je laptop kapot is. Hopelijk is ie snel weer gemaakt! Gentle, fijn dat Julia zo gegroeid is zeg!! cjpt, fijn dat het inbakeren voor Dominique zo goed blijkt te zijn. Heerlijk ook voor ju dat ze nu veel rustiger is. Ik heb zelf geen ervaring met inbakeren, dus kan je vraag niet beantwoorden. Zometeen ga ik een rondje winkels doen zonder Svinthe en mijn man blijft dan hier met haar. Dat zal hem ook goed doen om te zien dat dan alles ook gewoon doorgaat en goed gaat en ik ben er eens even uit. Even Albert Heyn, apotheek, dierenwinkel en Formido, niks schokkends maar wel even fijn.
Hallo allemaal!! Ook ik kom me hier melden om lekker met jullie verder te kletsen. Paar drukke rommeldagen gehad maar denk oh nee hoop dat het nu rustiger is en ik weer lekker mee kan doen Eerst nog even onze lest best Mumtobe feliciteren!! Babyspam Wat een heerlijke foto's heb ik voorbij zien komen, vooral blijven spammen met z'n allen! Roze Wolk Ben het er helemaal mee eens dat het zwaar overdreven is. Het gaat hier echt niet slecht ofzo maar constant zweven op een roze wolk, nee sorry dat doe ik niet Nou heb ik ook gewoon heel weinig met baby's dus dat helpt ook al niet zo Het is gewoon heel hard werken en vraagt enorm veel van je die 1e maanden. Zoeken, zoeken, zoeken en nog eens zoeken en dan denk je het gevonden te hebben, veranderd beeb ineens weer * zucht* Maar komt goed dat zie ik als ik nu langs me kijk en daar een heerlijke peuter zie zitten Mannen Ik zag dat er nog meer meiden waren met zo'n man die het hele babygebeuren liever aan de vrouw over laat Hier heb ik er ook 1 Heeft weer lekker zijn eigen leventje opgepakt en de baby doet vrouwlief wel Daarom gisteravond hem weer eens even met de neus op de feiten gedrukt en hem alleen gelaten met de 2 meiden en heerlijk meer dan een uur boven in bad gaan zitten Ik weet dat hij als Anouk ouder is een geweldige papa gaat zijn, dat zie ik nu ook bij Mirthe maar ook hij zal er hier toch af en toe aan moeten geloven Anouk Anouk doet het echt prima! (na maandag en dinsdag) Krijgt nog steeds BV (ja ja, wie had dat gedacht bij mij) en groeit volgens mij goed. Ze is als ze wakker is steeds alerter en lacht nu echt gericht naar mij * zwijmel* 10 min in box of wipstoel gaat ook steeds beter. Slaapt nog steeds van een uurtje of 12 tot 7.00 en komt overdag ook om de 3 a 4 uurtjes, niets te klagen dus.
@Cjpt, welkom bij het clubje "waar is mijn baby nou" Maar echt meis hou dit even vol en we spreken nog eens over een weekje wat je dan zegt. Hier is het DE oplossing geweest, hoop dat jij er over een weekje ook zo over denkt En dat inbakeren is in het begin heel eng, ook ik heb al een paar keer bij Anouk staan spieken of ik nog ademhaling zag en dan is het toch het 2e kindje wat ingebakerd is. Maar de rust bij haar en bij ons hierdoor heeft het toch gewonnen @Hanna, fijn dat je met je mannetje heb gepraat en dat er duidelijkheid is! Hoe was je shoprondje?