Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Hanna, veel plezier vandaag!

@Gentle, leuk dat filmpje! Milan heeft nu ook echt zo vaak zijn handje in zijn mond!
    Oh en lekker bv blijven geven hoor!

@Cjpt, jammer van de file, maar gelukkig was het wel gezellig. Hopen dat de bank nog steeds mooi is hihi ;)
    En leuk he die mannen met hun kleintje alleen thuis. Mijn vriend was laatst ook alleen toen ik werkuitje had en toen zei hij "Mag je wel vaker doen hoor schat". Hij vond het wel leuk zijn "mannenavondje".

@Rianne, beterschap alvast dan maar!!

:( Hier was het gisteravond niet leuk:(
    Milan kon pas 1 uur! slapen......
    Hij heeft de hele avond gehuild en gespuugd...:(
    Hoop zo dat het vandaag beter gaat! We blijven lekker thuis niks doen... Chillen in joggingbroek hihi...

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meiden,

ik ga gelijk even reageren nu het nog rustig hier in huis is.

Komtie:

@Hanna, ik hoop dat je veel plezier hebt in de efteling. Mooi park is dat toch.

Hoop dat het beter gaat met Svinthe en haar poepbroeken. En dat de venkelthee wat verlichting kan brengen.

@Monique, ik mag erg graag photoshoppen. Ben lid van zo'n site en dan kan je meedoen aan wedstrijden etc. Als je zoekt op 'photoshop tutorial', 'photoshop icons tutorial' enz. kom je heel veel lessen tegen. Van beginner tot gevorderde. Misschien als je eens tijd hebt dat je dat wel kan proberen.

@Skatje, helemaal geen horrorkop hoor. Mooi!

@Petra, veel plezier met de 2008 mama's. Komen er veel?

@Monique, geweldig filmpje. En haha, Mirthe duwt Anoek zowat van de tafel hihi.

@Gentle, haha leuk is dat toch. Dat ze dan hun mond nog niet goed kunnen vinden. Leuk dat je zo je man op de hoogte houdt van de vorderingen thuis. Internet heeft toch ook zeker zijn positieve kanten.

@Sweepy. Ik gun jou zeker nog wel een zwangerschap. Eentje die je helemaal kan voldragen. Kan me zo voorstellen dat je dat zou willen.
    Wat groeien Simon en Lucas goed zeg. Mooi.

@Gentle, dat is dan eens de omgekeerde wereld zeg. Meestal krijg je van die opmerkingen waarom je fv geeft. (heb ik nooit meegemaakt hoor). Als jij bv wil blijven geven doe je dat toch. *zie net de groeicurve. Julia zit onder de gemiddelde lijn, maar nog wel mooi in het groene gedeelte. Dat is dan toch prima?

@Cjpt, waar was je dan in Apeldoorn? Ben wel eens benieuwd. Jammer dat een aantal onderdelen niet zo geslaagd waren.
    Jij bent net zoals ik denk ik. Ik kan ook overal schik hebben.

Oh, ik hoop voor jullie dat jullie het bankstel nog mooi vinden. hihi.

*even fles geven*

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Annie, Milan hele avond gehuild en gespuugd. Jemig zeg. Hoe voel je je eronder? Ik hoop echt dat je een goed weekend mag hebben samen met je mannetje.

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Daan, ik was er gisteravond wel ff verdrietig van! Ben het gewoon zo zat! Maarja het is nu weekend en dan doet me vriend altijd veel met Milan dus dan heb ik even rust.
    Het was de afgelopen dagen zo lekker die rust. En de meeste hebben altijd zo'n 'makkelijke' baby en wat lijkt dat me heerlijk!
    Hij werd nu net na een uurtje ook weer wakker en dan ligt hij te krampen in zijn bedje. Ik vind het ook gewoon zo zielig.
    Maarja niks aan te doen. Misschien gaat het straks gewoon weer zoals de afgelopen dagen!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Daarom dacht ik dat het voor jou juist lekker zou zijn om af en toe te werken, dan krijg je de kans om je kleintje te missen

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

hoe is ie? hier nog een zieke patient maarja wel iets beterder al, helaas alleen geen stem meer, maarja heb toc niemand in huis om mee te praten hihi.

@hanna veel plezier!!!!

@gentle ziet er toch mooi uit die cruve.

@cjtp ow leuk file nouja gelukkig kon je met de werk telefoon bellen. en is het toch no leuk geworden, en je man vondt het dus gezellig met ze dochter hihi. mijn vriend mag ook het eerste weekend met ze dochter thuis blijven want ik het die zaterdag verjaardag hihi (daar wil hij niet mee naar toe)

succes met shoppen voor het bankstel!!

@annie jeetje meid wat rot dat milan zo gespuugd heeft, hopelijk vandaag een betere dag.

@sweepy wat groeien jouw jongens goed, en snap dat je zo geen zwangerschap meer wil, hopelijk als je ooit in verwachting raakt dat je dan de 40 wken vol mag maken.

nou meiden me vriend beldde gisteravod nog op, heerst knokkelkoorts op het eiland waar ze zijn ik zei nou dan mag je wel oppassen.helemaal op zo boot. moet er niet aandeken dat hij het mee naar huis neemt.

7. Enten: of de verkeerde entstoffen ook bij je kindje komen als je je als moeder laat enten weet ik eigenlijk niet, ik weet alleen dat de kleintjes onderons net zoveel entstof krijgen als wij als volwassenen, dus de hoeveelheid rottigheid is wel verkleind als je je als moeder laat enten en bv geeft. Ik ben er wel van overtuigd dat de kleintjes die bv krijgen ook de antistoffen van mama krijgen, aangezien dit met alle antistoffen zo is die een moeder bij zich draagt.

Cjpt: wat stom van jou visite, heb je evengoed genoten van de rest van je middag?

Gentle: hoe is ie nu met je boops, zijn ze weer een beetje opgetrokken!! En wel goed eten hoor anders kan je je boops straks aan je enkels vast knopen!
    Lees weer even verder, let je wel op dat je als je te vaak bij gaat voeden ook minder gaat produceren, dus kan je beter wat vaker aanleggen hoe vervelend en vermoeiend het ook is, maar anders gaat je bv helemaal achteruit. Dikke knuf voor jou.

Annie: jeetje meid wat vervelend, geniet maar lekker van je niks doen en lekker in je joggingbroek bankhangen hoor meid is niks mis mee na zo`n avond!

Gisteren onze nieuwe auto opgehaald, hij is wel mooi hoor. We zijn alleen niet heel slim geweest we zijn vergeten om te passen met de maxi-cosi voordat we hem kochten en ja het past wel alleen zit je voorin niet heel ruim, best jammer maar er zijn ergere dingen. Ik ben evengoed best blij met onze nieuwe auto:D

Met mijn buik gaat het gelukkig ook weer best goed, nu heb ik allene weer overal jeuk en das niet leuk:x
    Wanneer heb ik ff een dag geen last van iets?
    verder gaat alles best wel goed, Finn heeft wel wat last van een huildag maar ook dat gaat hoop ik wel weer over, zo maar even lekker een rondje rijden met onze nieuwe auto en de kleine man in slaap rijden

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Petra, ja snap wel wat je bedoeld hoor. Maar ik zit op mijn werk met 20 gillende kleuters om me heen dus ja dat is niet bepaald "rust" hihi...
    Ik zie het nog wel. Ik wacht nog even af.

9. We hadden Finn gisteren bij mijn zus even gewogen (met kleren enz) maar hij wooig gisteren dus 6710 gr, gewoon ongeveer 1,5 kilo zwaarder dan zijn neefje van 8 weken ouder!!!
    Hmm volgens mij heeft Finn geen last van voeding te kort!

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hier ben ik ook weer
    alweer erg druk geweest
    vanochtend boodschappen gedaan, en had zo'n zin om een appeltaart te maken, dus die staat nu in de oven:D

heb net bericht gehad van mijn werk, dat ik een spuit "moet" halen voor de mex griep (werk met mensen met een verstandelijke beperking)
    deze moet ik dus 25 nov gaan halen.
    en 3 weken na de hand moet ik weer terug, dan krijg ik de gewone griepspuit
    vindt het wel allemaal eng hoor...
    weten jullie toevallig een beetje wat de bijwerkingen zijn? kan dit nergens vinden....

@hanna: veel plezier vandaag.

senna heeft vanacht weer geslapen van 22.30 tot 7.45
    maar qua voedingen is ze helemaal ontregeld.
    de ene keer drinkt ze zo een fles van 150 cc leeg, en dan andere keer nog geen fles van 120cc
    hebben jullie misschien enig idee hoe dit komt??
    ook is wel wat meer aan het huilen, en zodra je haar op je arm neemt, en heen en weer wiegt is het goed, maar ja ik kan niet 24u per dag met haar op mijn arm lopen....
    nu ligt ze weer even te slapen in de box.
    wat denken jullie waar ze last van heeft? misschien een sprongetje??

@mvy: jij had toch ook zo'n draagdoek die je moet knopen?
    heb er even een vraag over.
    ik hoor het wel

nou meiden, ga even de appeltaart uit de oven halen, en dan krijgen we om 15u nog kraamvisite:$
    dus ben hier vanavond denk ik weer!

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Ollekebolleke, gefeliciteerd met je nieuwe auto:D
    En hij groeit goed zeg!! Net zo'n dikzakkie als Milan;)

@Mik, lekker een appeltaart! Ik heb net een kwarktaart gemaakt:)
    En ik weet het niet met Senna. Misschien een sprongetje idd.
    En met drinken weet ik het ook niet, ik heb hier nooit problemen gehad met Milan.. hij drinkt gewoon altijd alles op:)

Zoo nou mijn kwarktaart staat lekker in de koelkast :p
    Oh ik hoor de kleine, tot later!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Skatje, als je bij een technisch uzb werkt zou het kunnen ;o)

@ Daan, het was in De Garade van Radio Kootwijk, écht in de middle of nowhere!

@ Bank, we hebben een bankstel gekocht!!! Eindelijk! Het is weer een andere geworden dan we hadden gezien haha. Jammer genoeg hadden we een hele goeie verkoopster die niet liet afdingen... en wij hadden simpelweg geen zin om dat hele spelletje te spelen van "hem niet kopen en weggaan". Dan ga je namelijk toch volgende week weer terugkomen en blabla, we hebben er lang genoeg over gedaan om hem uit te kiezen, ben het zat! Maar goed... jeeeeeh dus!

@ Mik, geef je Senna niet gewoon een beetje veel? Dominique is even zwaar en die hoef ik echt geen 150 aan te bieden! Ze krijgt 4 flessen van 90cc+3 en 2 van 120cc+4. En dan gaat het nog niet altijd allemaal op.

@ Gentle, joh vergeet die groeicurve. Lengte doe je niks aan en gewicht... ze is toch niet dun?! Als ik de foto zo zie lijkt ze een beetje op Dominique, klein maar fijn.

13. Mik: ow lekker hoor taart, krijg ook trek.

Annie: nee niet jij ook al taart, ikke=jaloers. wil ook, maar het regent zo hard ga nu echt niet naar buiten!!
    En Milan ook al zo`n dik zakkie, tis wat in de kop van noord-hollands hebben we dus toch een beetje last van hollands welvaren!

Cjpt: hehe eindlijk een nieuwe bank, geniet er straks maar van en dat afdingen tja hebben wij nou ook niet echt gedaan met de auto, best stom eigenlijk!

Meiden waar is de zon nou??
    Niet echt leuk voor mumtobe die lekker een weekje weg is!
    nou maar hopen dat het morgen beter is

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Ollekebolleke, ja hollands welvaren idd haha ;)
    Nouja beter zo dan te dun toch?!

@Cjpt, jeeeeeh eindelijk de bank gevonden!! Wanneer krijgen jullie hem?

Ik ga weer even, ik denk dat het chipstijd is:)

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    gentle, je groeicurve is helemaal top hoor!! je doet het goed!! gewoon door gaan, en mocht je denken dat je wat weinig hebt, gewon wat vaker aanleggen. Ik zou niet gaan bijvoeden met zo'n curve, daarvoor is ie hartstikke goed.

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ps de leuiers van c1000 vallennet zo als pampers

17. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Gentle, ik vind het er ook goed uitzien en bij het CB hebben ze toch altijd wel wat te zeiken.

Cjpt, yes een bank! Wanneer krijg je 'm?

Mik, lekker appeltaart!

Anouk, vervelend dat Milan zo moest spugen. Hoe gaat het nu?

Euh.. rest ben ik kwijt..

Ik heb een fles gevonden die Milan pakt! Het is de Dr. Brown fles geworden. Daar zit schijnbaar een of ander systeem in dat hij vacuum kan zuigen of zo :( en de speen is maar klein en smal dat was vaak het probleem bij bv kindjes, aldus de mevrouw van de Prenatal.

Gisteren heeft hij 70 ml uit de fles gedronken in 20 min en vandaag weer 70 in 8 min! Dus waarschijnlijk hoef ik toch niet zo vaak op en neer te gaan rijden en kan ik alleen in de pauze zelf gaan voeden en de rest van de tijd afkolven.

Oefenen jullie mini's ook met kruipen? Milan iedere dag eventjes :)

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ollekebollke fijn dat de auto bevalt, hier zit de maxi achter in em moet de bijrijder stoel iets naar voren maar je kan wel gewoon zitten, denl dat het altijd wel iets krapper is hoor als je de maxi achterin heb en de stoelen moeten naar voren.veel veilige kilometers toegwesnt
    finn groeit goed zeg!!

@cjtp gefeliciteerd met jullie bank heb je een foto van de bank of iets waar hij op lijkt?

@annie ow lekker kwarktaart je hebt me adres toch?

@mik ow jij appeltaart hmmm wordt lastig, kan ook voor allebij gaan natuurlijk hihi

en niet alle noord hollandsche zijn hollands wel vaarders hoor yas is niet zo dikkerdje heb allen bolle wangen de rest niet raar he?

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi allemaal,
    Even ego:

Ik moet maandag weeer werken en afkolven was nog steeds geen succes. Afgelopen woensdag gebeld met lk en heb nu een groter borstschild. Rechts gaat nu als een trein en links nog steeds moeilijk. Vanmorgen nog wat tips gekregen van lk. Hopelijk gaat het nu lukken. Heb iig genoeg moeite gedaan....

Verder net eerste les babymassage gedaan. Het was helemaal geweldig! Maud genoot op en top en wij daardoor ook. Echt het geld en de moeite waard!!!

20. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Annie: Kan me helemaal voorstellen dat je af en toe even genoeg hebt van je Milan als hij steeds zo huilt.
    Het is zo frustrerend en je kunt zo weinig doen.
    Hier werkt een wipstoeltje met trilfunctie heel goed. (meestal)

Voor de hoeveelheid voeding. Misschien een hulpje. Van de neonatoloog mag je 130-150 ml per kg per dag geven.

Hier hebben ze vandaag weer de prikjes gekregen voor het RS virus. Weet niet of jullie daar bekend mee zijn, maar dat moet iedere maand, echt heel sneu maar wel voor een goed doel.

Lieke: Andere maat borstschild kan heel veel schelen, ik heb ook een andere grotere maat dan 'normaal' en dat gaat een stuk beter.

Simon typt nu even mee, hij moest even hard huilen.

Prachtige foto's heb ik voorbij zien komen, weet zo even niet meer van wie.

Deel Deze Pagina