Goede morgen allemaal, Wat is het hier rustig, waar is iedereen?? Hmm mnisschien uitslapen? Hier ook geprobeerd maar om half 9 klaar wakker, dus we hebben besloten zo lekker naar het bos te gaan! Annie: sterkte vanmorgen met je visite ik hoop dat je sm zich een beetje inhoud en niet gaat zeuren, succes Heb je wel een stukkie taart overgehouden voor je visite!! En Schagen he, ik kom vanmiddag ook wel ff een stukkie halen!! En dat hollandswelvaren hebben ze dus gewoon omdat ze zo lui zijn!! Desiree: gefeliciteerd met je vriendin! Brusje: aan de ene kant ben ik het met je eens wat de prikken betreft, als we allemaal binnen blijven kan er ook niks gebeuren. De pneuno prikken zijn er pas sinds een paar jaar geloof ik, dus wij hebben die niet gehad en zijn toch ook gezond! Soms snap ik niet waar alle ophef voor nodig is, maar blijkbaar heeft het toch nut. Ik twijfel nog steeds wat ik ga doen! Zo ga nu ff een broodje eten en dan lekker even een stukkie wandelen in het bos met het hele gezinnetje en de hond. Iedereen een fijne zondag
Gentle, als jij gewoon bv wil blijven geven is dat toch prima. Ik snap niet dat ze willen proberen iemand dan per se aan de fv te krijgen. Succes maandag! cjpt, toch een leuk feestje nog geworden. gelukkig maar, als je zo lang onderweg bent geweest. Hahaha, nog steeds op bankstellenjacht??? Oh ik lees nu dat jullie er een hebben gekocht! Fijn! Is er veel levertijd? Aguamiga, superleuke foto van Sara zeg! Anouk, ik hoop dat de rest van de dag met Milan beter is gegaan dan wat je schreef. Noa, weer wat opgeknapt? Hoe gata het nu met je stem? Ollekebolleke, fijn een nieuwe auto. Ach en ja... dat met dat stoeltje dat went ook wel weer! Nita, lieve foto van Milan zeg! Hij ziet er al sterk uit zo met z'n hoofdje heel hoog Svinthe is nog niet zo ver. Als ik haar op haar buik leg doet ze wel even voor de vorm haar hoofd omhoog, maar meer omdat ik haar zo aanmoedig denk ik... hahahah Lieke, succes morgen met werken en afkolven. Hopelijk gaat het lukken voor joh. Leuk zeg babymassage en dat Maud het helemaal geweldig vindt! Marieke, kom je nu mee, dat je zo dichtbij de Efteling woont Miekiepluis, jeetje zeg, ik snap dat je heel erg ongerust bent Morgen gelijk bellen en dan weet je meer he. Gelukkig merk je niks aan Fenna en zal het wel goed gaan maar het blijft griezelig! Ik denk dat ik wel laat enten tegen de Mexicaanse griep.... DesireeK, wat leuk dat je vriendin een dochtertje heeft gekregen! Efteling: Het was echt een geslaagde dag gisteren. Ondanks dat ze niet erg goed weer op hadden gegeven, was het prima te doen. de paar keer dat er een bui was zat ik net te voeden. Svinthe is supermakkelijk geweest. Ze heeft veel rond liggen kijken en is mee geweest in CarnavalFestival en Droomvlucht. De Python en Vogelrock hebben we nog maar even laten schieten. Dat is meer wat voor de volgende keer Met mijn neefjes en nichtjes zijn we natuurlijk door het sprookjesbos gelopen. Om 7 uur 's avonds waren we thuis. Wel moe, maar een leuke dag achter de rug!
Lieke, valt me nog mee hoe duur dat is... Maar ja, Maastricht is dichterbij waar we nu wonen (Bonn) dan waar we straks wonen (Dronten) Ollekebolleke, daarom, die eerste maanden hebben ze al maar vast! Ik wil het ook gewoon even aankijken tegen die tijd. Misschien wordt het dan wel juist veel gemakkelijker met bijvoeding erbij! Desiree, tot nu toe heeft Julia haar sprongetjes ook precies op tijd gehad, dus ik ben benieuwd komende week! Zul je zien, wil ik net alles gaan inpakken... Mexgriep, er zijn tot nu toe toch helemaal nog geen beebjes overleden er aan? Misschien valt het allemaal mee meiden, en hoeven onze ukken geen prik. Het lijkt nu ook allemaal wel een beetje overdreven hoor. Er zijn nog altijd meer verkeersdoden dan mexgriep-doden, en we zetten onze beebs ook elke dag nog met een gerust hart in de auto!! Hanna, leuk dat je een leuke dag hebt gehad in de Efteling! Die artsen zijn hier een beetje vreemd hoor. Ik heb ook in de ZH aangeklungeld met de bv tot ik kloven had, en toen pas gingen ze me helpen! Ze hielpen me toen wel heel goed enzo, en geen problemen verder gehad, maar waarom niet eerder? Nou ja, ik zie wel maandag Ik moet eigenlijk opschieten. Julia slaapt nog en we moeten om 10 uur weg. Renrenren
Goedemorgen meiden, meld me ook weer even. Lees wel mee maar weinig tijd om te reageren. Een vrij zware week achter de rug. Teun was veranderd van een tevreden baby in een bozig monstertje dat ook 's nachts aan het huilen en spoken was. Manlief en ik waren na een week zeer slecht/kort slapen doodop. Teun moest erg veel huilen, was soms ontroostbaar. Radeloos voelden we ons soms. Waarschijnlijk zijn/waren het krampen, gecombineerd met wat onrust van wennen op KDV en een sprongetje. Maar omdat we het niet zeker weten voelen we ons erg onzeker. Dat gecombineerd met alle twijfels over vaccinaties/ mexicaanse griep etc maakt dat het geen rustige dagen waren. Gelukkig heeft Teun vannacht weer eens doorgeslapen! Hij ging om 21 uur onzer zeil, dronk om 23 uur slapend zijn laatste fles en meldde zich vanmorgen om 8 uur weer! Voel me een ander mens nu, en Teun hopelijk ook Vraagje: zijn er mensen hier die hun baby Nutrilon Omneo geven (tegen krampjes)? Wij zijn net overgestapt op advies van de osteopaat. Het is echter apart spul en de speen raakt er steeds door verstopt. De Avent 1 speen is veel te nauw, daar krijgt ie het niet door. De 2 speen is ook wat te klein, die verstopt ook. Ik dus de 3 speen gekocht, nou, die heeft dus een veel te groot gat. Teun heeft dan in 3 minuten zijn fles leeg..help!
@ Enten, Brusje ik ben het er deels wel en deels niet mee eens. De pneuno bijv maakte jullie je "vroeger" inderdaad geen zorgen over omdat je het simpelweg niet wist. Maar dat zou voor mij geen reden zijn nu niet te laten enten. We weten het nu namelijk wel, er zijn kindjes aan overleden. En als je nu dus de kans krijgt ertegen te laten enten. Tja dan doe ik dat graag. MAAR die prik word al een paar jaar gegeven en dus weten we ook meer over risico's. Van die mex.griep niet, dus die vind ik wel eng. Achja, zolang ze geen risicogroep maken van babies vertrouw ik erop dat we ons niet teveel zorgen moeten maken. Ik blijf inderdaad niet binnen omdat ik weet dat er verkeersdoden bestaan, maar ik ben wel veeeeel voorzichtiger met autorijden en de straat oversteken sinds ik Dominique bij me heb. Zegt meer over hoe naief ik was voor ik zwanger werd (ik wil tenslotte ook niet dat mezelf wat overkomt) maar die zorg is toch minder groot dan de zorg dat haar iets overkomt.
pneuno is alleen echt gevaarlijk voor ouderen, kids van 0 tot 2 jaar. daarom krijgen mijn andere twee de prik niet, heb ik naar gevraagd. Maar ik snap als je ze wilt geven, als ik de ervaring niet had van de eerste twee had ik het wellicht ook gewoon gedaan. En dat maakte hem juist zo moeilijk, wel doen niet doen wel doen, goed afwegen hoor! zo geef ik wel weer de bmr, maar niet iedereen op het forum geeft de bmr. ach ja het komt vast allemaal goed met onze kleintjes Alles wat je kindje meemaakt heeft invloed op zn denken en doen, elke maand die prikken geeft ook zo n ervaring. Ik vond het altijd heel zielig en wilde daarom ook niet bij het zetten aanwezig zijn. Zodat mijn kindje mij met goed ging zien, bij mama hebik geen pijn. Hoe denknen jullie daar over?
hey meiden hier weer een goede nacht gehad senna had gister om 22u haar laatste fles, en kwam vanochtend weer om 8.00 ze drinkt alleen al sinds vrijdag niet al haar flesje leeg, zou dit een sprongetje kunnen zijn?? @hanna: fijn dat het zo leuk was in de efteling we hebben 5 katten, en nu heeft vanochtend 1 kat tegen de klamboe van senna aan staan zeiken:x:x:x:x echt te ranzig voor woorden! het stinkt helemaal naar kattenzeik op haar kamertje!!! ben echt boos op dat k*tbeest:x:x:x:x @ollekebolleke: veel plezier in het bos. mijn man moet vanmiddag weer oefenen met dansen, dus ik ga even samen met senna gezellig op de koffie bij mijn ouders, en daarna nog even naar mijn oma toe. fijne dag meiden
weet 1 van jullie toevallig ook, wanneer ik kinderopvangtoeslag kan aanvragen? op de site van toeslagen.nl staat alleen nog maar van dit jaar. en kun je het dan ook begin van de maand al krijgen ipv de 15e net zoals bij de hypotheek?? ben benieuwd!
Anna, Svinthe heeft ook Omneo en ook dus verstopte spenen met nr 2. Ik kijk tussendoor of ie verstopt is en dan wissel ik snel van speen. Dus ik heb er eigenlijk altijd nog een extra klaarliggen bij de voeding. Wel onhandig inderdaad. Speen 3 heb ik ok gebruikt, maar die gaat wel erg snel. Ik oefen er soms mee met Svinthe. Dan beginnen we met 2, totdat die verstopt zit en dan gaan we door met nr 3. Brusje, het is inderdaad zo dat ik liever niet wil dat Svinthe pijn krijgt in mijn nabijheid, maar ze zal vast wel eens vallen oid en dat kan je dan ook niet voorkomen. Ikzelf vind het belangrijk dat ze weet dat ik er voor haar ben en haar altijd wil troosten. Lekker even kroelen en wiegen... Mik, tjee zeg, dat is echt heel erg vervelend een piesende kat. Wij hebben ook katten en die hadden een tijd geleden op de maxi cosi gepiest. Ik ben niet snel boos, maar toen .. :x:x Hopelijk krijg je de geur snel uit de kamer en de klamboe.... met schoonmaakazijn en biotex laten weken en dan als het kan in de wasmachine.. zo heeft mijn moeder de geur uit de maxi cosi gekregen... Kindertoeslag: ik heb toevallig de belastingdienst hierover gebeld. De site is nog niet aangepast maar dat zou zo snel mogelijk gebeuren. Ik kreeg de tip om de site zo eens in de 2 dagen te checken en dat doe ik dan nu maar braaf! De toeslag krijg je een maand van te voren op je rekening zodat je het op tijd kan betalen.
@ Mik, ik zou als ik jou was toch eens proberen je flesjes minder vol te doen en kijken of ze ze dan steeds leegdrinkt. Ze komt dan heus niet tekort en jij bent niet zo onrustig omdat je wil dat ze ze leegdrinkt. @ Brusje, ja ik begrijp het ook wel hoor. Ik ben met de "gewone" prikken altijd wat meer van het vertrouwen op de overheid zeg maar. De gezondheidszorg is in nederland supergoed geregeld als je het vergelijkt met andere landen. En als de vacinaties hier gegeven worden dan ga ik geen risico's nemen door ze niet te laten zetten. Ik ben overigens vrij nuchter met de prikken zetten. Ik zal er echt niet om gaan zitten huilen ofzo...het is een prikje... als ze in de box ligt te spelen slaat ze zichzelf voor haar hoofd met haar rammelaar en krabbelt ze zichzelf aan haar nagels. Tja... pijn hoort erbij denk ik dan maar. Ik heb haar ook wel een per ongeluk gekrabbeld met omkleden... ze vond me daarna echt nog hardstikke lief. Zal ook vast vaker gaan gebeuren dat soort dingen. Dus met de prikken zetten ligt ze op de tafel van het cb en erna troost ik haar op schoot. Ik wil er juist wél bijzijn zodat ze weet dat mama er áltijd is. Grappig hoe anders je dingen kunt benaderen he?
@cjpt: we zijn daar vandaag ook mee begonnen. maar toen kwam et: senna werd om 8.00 wakker, en haar toen een fles van 120+4 gegeven, en deze heeft ze helemaal opgedronken, maar ze mevr had niet genoeg, dus daarna nogmaals 30 gemaakt, en toen was het genoeg dus toen heeft ze al eigenlijk 150 op. nu heb ik haar 4 uur na de hand weer een flesje gegeven van 120 en die dronk ze "maar" leeg totdat er nog 30 overbleef. misschien dan nog verzadigd van het eerste flesje?? @hanna: bedankt voor de tip heb net haar hele kamer gedweild, en de klamboe zit in de wasmachine bedankt ook voor de info over de toeslagen. nou meiden, nu ga ik me echt aankleden, want moet over een uur al weg. senna ligt nu nog lekker te slapen tot straks
Brusje, wij hebben ons ook ingelezen over de pneu prik en mijn oudste hebben die ook niet gehad maar mijn middelste wel veel oorontstekingen enz... Wij hebben dit gelezen: Baby's kunnen toe met minder prikken - Nieuws - UMC Utrecht En zijn nu aan het twijfelen of we de pneu gaan geven bij 4 maanden en 11 maanden en bij 3 maanden achter wegen laten zodat hij er maar drie heeft (bij 2 maanden al gehad) of misschien zelfs nog minder en alleen nog bij 11 maanden of helemaal niet meer... Dus wij trekken het nut van 4 keer enten in twijfel, het is nu een enting met bescherming tegen 7 soorten pneumokkokken en ze zijn bezig met een vaccin tegen 13 soorten (prevnar 13). En wat je zegt over niet aanwezig zijn bij de prikken kan ik me wel indenken, in theorie dan even want ik wil juist wel mijn kind vast houden bij de prikken, ik ervaar het meer als... Mama is er niet als ze mij pijn doen, waarom niet? Ik ben toch zijn baken van vertrouwen op dat moment, maar dat is mijn ervaring naar hem toe, hoe hij het ervaart naar mij toe...? Ik weet het niet... Mik, kinderopvang toeslag voor 2010 komt eraan, eind november denk ik staat ie wel online, misschein eerder... En ze betalen de 20ste van de maand voor de maand die komt, dus 20 oktover voor november. Hier een sprongetje van 12 weken denk ik want we zitten deze week op 14 weken en hij is geboren met 38 weken maar hij is sinds donderdag/vrijdag al aan het spoken (overdag alleen gelukkig) dus hopelijk snel over en weer gewoon doen... 8) Ik ga snel even badderen voordat monstertje weer komt
ey meiden hoe is die? is het bij jullie ook zo mistig? hier wel en voelt koud aan brr zit lekker aan een bakkie thee met gevulde speculaas hihi @lieke ow prive les dan heb ze echt aandacht voor jouw en de baby das wel fijn. neem je nu voortaan prive les? @ollebollke hihi yas had bij de geboorte al deze wangen, kwam een foto van mijn oma tegen en die had dat ook dat ze zo klein was echt grappig. en finn is dus ook lui met ze hoofd omhoog houden yas vindt het af entoe leuk maar vaak gaat ze gewoon liggen hihi luiwammes lekker naar het bos heerlijk, welk bos ben je geweest? kon je meteen de auto uittesste hihi @annie hoe is het met de visite gegaan? @hanna nou het is weer slechter geworden dacht dat ik rugpjn had maar heb gewooon pijn bij me longen denk dat er lonontsteking aan zit te komen of bronchitus morgen ochtend bel ik meteen de dokter en wil ik een afspraak. me stem is beetje terug./ fijn dat de efetling geslaagd was, carnival is felle kleuren dus helemaal leuk voor svinthe, beetje jammer van de vogelrock hoor @anna ik geef frios comfort maar is het zelfde als de omneo hier ook dikker dan normaal, wij hebben de difrax fles met speen s daar krijgt ze het wel uit, en had ook een 1,2,3 speen maar toen vloog het er ookj uit. op een geven moment krijgt hij het wel door dat hij er iets meer moet voor doen, en ik knijp afentoe ff in de speen zodat hij weer vrij is van dat dikke spul @cjtp ik ben ook voorzichtiger geworden hoor, en ook met oversteken enzo. heb natuurlijk pas geleden aal een aanrijding gehad, nou wist echt niet waar ik het moest zoeken hoor,. en succes met de foto's, hier is ook een dame die der krabt en endoet. soms heb ze plekjes op der gezicht ervan @brusje ik denk dat ze wel meer pijnlijke ervaringen zal krijgen, ik trooost er gewoon na der prikkie. @mik ow fijn zo rotkat, had je de deur open laten staan dan? @rianne ow gezellig zo sprongetje, hopelijk is hij er snel over heen. en dat enten blijf ik ook moeilijk vinden hoor
Flesjes leegdrinken, Svinthe krijgt steeds een flesje van 150 cc, maar het komt niet vaak voor dat ze alles opdrinkt. Zeker met die krampjes de afgelopen weken niet. Ik ben er maar vanaf gestapt om me er druk om te maken. Daar schiet je nl echt niks mee op. Wel ben ik erg benieuwd hoeveel ze nu weegt... Volgens mij mag ik volgende week weer naar het cb. Rianne, hopen dat Elias snel weer uitsprongen is Noa, nee hier is het niet mistig, maar juist heel zonnig! Ik zou zeker even naar de dokter gaan met die klachten! Beterschap hoor. We hebben trouwens in het Carnavalfestival die foto gekocht die je aan het einde altijd te zien krijgt. Hebben we nog nooit gedaan, maar ja, nu met onze kleine meid erop konden we hem niet laten gaan Net even de benedenverdieping schoongemaakt. Manlief de keuken. Leif dat ie mee helpt. Ik kom er gewoon inet zo heel erg aan toe door de weeks. Druk met Svinthe bezig en boodschappen en ... moet ik heel eerlijk bekennen.. hoe langer ik thuis zit.. hoe luier ik word... Nog 8 weken thuis nu... Dus ik hoef ook nog niet op stoom dat scheelt! Ga nu de was even opvouwen boven want de kleine snurker snurkt lekker
Anna, kun je die speen nr 2 niet ietsje groter maken met een naald? Dan zittie er misschien net tussenin. Brusje, ik zie het zo. Julia zal heus wel eens pijn hebben, ook als ik er bij ben. Ik doe haar geen pijn, maar pijn bestaat nou eenmaal wel. Ik ben er dan bij om haar te troosten en daarna even bij uit te huilen. Bij de hielprik heb ik het ook zo ervaren, en hield ze heel dapper zonder te huilen mijn vinger in haar mond. Even doorbijten, maar dan gaat het weer snel goed. Ik heb er persoonlijk meer problemen mee om mijn kindje alleen zoiets te laten doormaken. Zeker nu ze nog zo klein is. Mik, bah, ik begrijp helemaal wat je bedoelt met die pislucht! Wij hebben er maar eentje, maar die is pas sinds een paar maanden gecastreerd. Daarvoor was de lucht echt niet te harden! Noa, hier is de mist inmiddels opgetrokken en het is aardig lekker weer. Er is hoop Hier een lekker dagje. Ze slaapt lekker, dus ik geniet even van de rust. Morgen weer druk! Was moeilijk vanmorgen, afscheid nemen van alle mensen uit de kerk hier. We hebben een bijbelschool hier gedaan, dus veel mensen uit de kerk echt goed leren kennen. Best moeilijk om dan bewust weer weg te gaan... M'n meisje is wakker, dus ik ga voeden!!
@ Cjpt: nee dan is het niet hetzelfde bedrijf waar we werken Leuke bank!! Op de buik liggen: Aiden is veel te lui Hij wordt boos op zijn buik of hij gaat liggen slapen Enten: dus die pneu kun je ook zeg maar 2x laten zetten ipv 4 en dat is dan even effectief?? Ik twijfel ook hoor, als ik die oproep voor Aiden krijg om hem wel of niet te laten zetten. Ik denk dat ik er dan voor kies hem bij mezelf te laten zetten zodat hij het via de bv krijgt. Ik wil er ook juist bij zijn als hij prikjes krijgt. Zoveel mogelijk knuffelen en troosten. Hij zal heus wel eens pijn krijgen als ik erbij ben, met vallen of zo. Dan is het belangrijk dat hij weet dat hij getroost kan worden
ik snap heus wel dat ze pijn krijgen hoor, ik heb er immers al twee, maar dit is een bewuste pijn, die word express even gegeven. iklaat mijn kind niet express struikelen hahaha wie wel maar goed. en ik weet wel dat het goed is daarom geef ik haar de dktp en hib. en het idd hoe je er tegen aan kijkt, erbij blijven dat je kind weet dat je er altijd voor hem haar bent vind ik ook een heel goed argument. Maar mijn kind heeft niks aan mij, ik jank harder dan het kind. En wel zelf graag dat ze mij niet aankijkt van weaarom bescherm je mij niet?
maar zijn ze ouder dan kan ik het wel, vanwege uitleg en weder communicatie, gek he!? mijn dochter moet dit jaar ook drie hebben, hpv, dtp en nog een, bmr???