Als we dan toch aan het spammen zijn doe ik ook even mee Bekijk bijlage 15924 Ik reageer hier niet heel veel meer, maar hou Sara's website wel om de paar dagen bij met wetenswaardigheden (als ik het red ) Sara doet het prima, wij hebben natuurlijk ook alle 'opstartdingetjes', en staan ook regelmatig even met de handen in het haar te kijken van wat moeten we nou dan doen, maar we komen er altijd wel uit. Ik lees een aantal dames met mannen die een beetje afhaken, maar ik prijs me heel gelukkig dat die van mij dat niet doet Hij heeft natuurlijk een andere band met Sara (alleen al vanwege het feit dat ik BV geef, en dat kan hij natuurlijk niet), maar hij heeft nog niet een keer geklaagd of geroepen "Dat kan jij beter" Sterker nog, ik werd gisteren om 23:30 op de bank wakker, (omdat onze kater van 7 kilo op me ging liggen )kijk om me heen, "Waar is Sara"? Had ie haar al naar bed gebracht En ze was niet eens direct lief gaan slapen, hij heeft weet ik hoe vaak naar boven gemoeten om speentje terug te geven. Nog even een vraagje: Zijn er dames die van die speciale zijslaapkussens voor de kleine gebruiken & zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Sara komt al elke week bij de chiropractor (zo'n vacuumverlossing doet best wat met je..), maar we merken nu toch wel iets van een voorkeurshouding naar links. Volgens de chiropractor is zo'n kussen een prima idee, maar als je de veilig slapen sites moet geloven zijn ze uit den boze. Daarentegen hoor je van alle fysiotherapeuten ed weer dat het zo slecht is dat alle kleintjes tegenwoordig op de rug moeten slapen Ik merk sowieso dat ik bij steeds meer dingen al maar gewoon m'n gezonde verstand gebruik en niet meer altijd rucksichtlos de "officiele" adviezen volg.... Hoe ervaren jullie dat?
Ben ik ook weer.. Had Esmee maar om 12uur wakker gemaakt, ze sliep heel diep. (rekken was dus gelukt hihi) en toen dronk ze met moeite maar 100cc. Dat was wel jammer. Daarna is ze meteen weer gaan slapen... Daan, dat vind ik dus ook moeilijk. Maar Esmee drinkt lang niet zoveel. Ik ben dus eerder bang te weinig te geven hihi. Mik, ah das een lekker nachtje! Gentle, dan is ze zeker goed gegroeid!! Jeetje hihi. En jou meisje ligt dus graag stil rond te kijken. Nou hier dus niet helaas. Marieke, jah heerlijk he als ze lachen... Ben ook helemaal verliefd op mijn meisje, zeker als ze lacht. Ohh ze is wakker, ff kijken... Annie, dus toch geen medicijnen.. En het CB zegt weer van wel of wat? Verwarrend... Cjpt, sow zeg dat inbakeren helpt dus goed! Wel minder dat je haar nu zo mist, kan het me wel voorstellen hoor... Hanna, dankje voor de uitleg. Hihi kan je man even oefenen als jij alleen weg bent he. Monique, leuke spam! Heb jij een spiegelreflexcamera? Of zo'n Nikon? Aguamiga, ook al zo'n leuke foto. Ze kijkt ook al zo serieus, doet Esmee ook hihi. En idd je krijgt zoveel tegenstrijdige adviezen, gewoon je eigen gevoel volgen hoor Zo, ik ga zo maar weer verder met strijken. Eerst weer even meisje troosten want die huilt alweer. Ik hoop dat ze het nog 1.5uur volhoud en dat ze dan wat meer drinkt want anders komt ze te weinig uit hoor. Hmm ik heb nu door het nieuwe schema wel 3 flessen achter elkaar en dan vannacht pas bv als ze dan komt. Zou dat niet erg zijn? Ik vind het afbouwen trouwens maar moeilijk, zeker nu ik ineens vandaag minder voedingen geef
Oh... sorry Anna, ik zie nu dat ze pas geel worden als je er met je muis op gaat staan... ze zijn anders gewoon wit @mumtobe, jemig wat een vreselijke bevalling heb je gehad! Oh ik heb echt met je te doen. Heb je zo lang moeten wachten en dan ook nog zo eindigen... Ik hoop dat je nu dubbel en dwars van je meisje kan genieten en dat je snel opknapt. Sterkte, en vooral veel plezier met je mooie meid! @ollekebolleke, wat vervelend van je borsten! Inmiddels al adviezen gekregen? Oh dat alles onder poepen he, vreselijk, dat kan Rens ook heeeel goed... @Hanna, jouw man heeft een grote schop onder zijn kont nodig! Wanneer gaat ie weer werken?? @Pluis, oh wat een boefje die Fenna, ging ze huilen terwijl jij net had verkondigd dat ze zo makkelijk is. Gelukkig ging ze uiteindelijk toch slapen. Zingen vinden ze leuk he? Ik zing ook de hele dag liedjes tegen Rens. Ken je dat kinderliedje van Hansjepansje kevertje? Ik zing steeds over Rensjepensje kevertje... hihi Succes met de autorit vandaag. Is inderdaad spannend! @MvY, ik heb vannacht ook meegemaakt dat Rens om 5 uur begon te huilen, ik stond al naast mijn bed om een fles te gaan maken toen het opeens weer muisstil werd... hij was vanzelf weer in slaap gevallen! Dus blijkbaar toch niet zo hongerig... Dus ik ook weer terug in bed, ik heb hem nog een paar kikjes horen geven om 5.45 en vervolgens kwam hij pas om 6.30 echt voor een fles met echte honger! Dus misschien was Esmee ook gewoon even wakker geworden uit haar lichte slaap (ze maken cyclussen van ca 3 kwartier in totaal van lichte naar diepe en weer naar lichte slaap) zonder dat ze echt honger had en heeft ze daarom genoeg aan een speentje en hoef je niet meteen te voeden!! En met het mooie weer... ik ben al wezen wandelen, en ik moet toch echt nog strijken...diezelfde mega stapel strijk die me al sinds vorige week ligt aan te kijken..... Jammer om te horen dat er meer zijn met een vent die niet zoveel met de baby wil/kan. Ik prijs mijzelf gelukkig met mijn mannetje die als hij 's avonds thuis komt meteen op Rens af vliegt omdat hij hem gemist heeft @Daan, ik vind het niet zo'n raar schema hoor, wat Noor heeft. En je kunt toch sommige flessen wat groter en sommigen wat kleiner doen? Rens heeft nu 5 flessen per dag (tenminste, hij is nu al 3 nachten niet gekomen ) en die doe ik de ene keer 135 (120+4) en de andere keer 165 ml (150+5), want allemaal 165 krijgt hij niet op en met alleen 135 heeft hij honger dus dan maar om en om! Zijn tijden zijn nu globaal 6.30-11.00-15.00-18.30-22.30-en misschien nog eens 's nachts... dan krijgt hij sowieso maar 90+3 want dan issie veels te duf om meer te drinken.... PS hij doet gemiddeld 20 a 30 minuten over een fles. @Gentle, fijn dat je crisis voorbij is, geen zorgen meer maken dus! @Marieke, yep... een lachende Rens is het mooiste cadeau dat ik kan krijgen @cjpt....... lieve lieve schat... ik ben zowat sprakeloos door jouw hele verhaal! Ik kan me voorstellen dat je je het niet kan herinneren of het niet gelezen hebt, maar ALLES wat jij nu schrijft, heb ik ook hier geschreven toen ik met Rens was begonnen met inbakeren! Echt alles, ik heb zo exact hetzelfde meegemaakt wat jij nu hebt, dat ik het bijna eng vind. Maar tegelijk ook heel fijn dat er nog iemand is die het hetzelfde ervaart als dat ik het ervaren heb. Het was zoooo moeilijk om hem opeens de hele dag in bed te hebben liggen. Ik miste hem gewoon! En ook ik vond het ingebakerd voeden echt niet grappig 'snachts. Zo onpersoonlijk ofzo! Maar... ik ben nu 3,5 week verder, en ik kan je vertellen (sterker nog, ik garandeer het je!!) dat het echt beter en makkelijker wordt voor je! Als Dominique straks meer uitgerust is omdat ze veel beter slaapt, dan is ze ook gezelliger als ze wakker is en dan is het dubbel genieten van de wakkere momenten. Ook is ze straks steeds iets langer wakker en dan is het ook leuker. En daarnaast zul je merken dat het ook lekker is om weer wat voor jezelf te doen in de uren dat ze slaapt, en dat het je steeds makkelijker af gaat om haar te laten liggen zonder steeds te willen checken (ik liep wel 10x per uur naar hem toe, nu ongeveer 1x per uur!!!). Sorry voor deze hele lange reactie, misschien had ik je beter kunnen pb-en, maar als je nog vragen hebt of eea wilt delen mag je mij iig altijd pb-en als je wilt!! @Monique, prachtige prinsessen heb je! Mijn god ik heb weer een veel te lange reactie getypt. Sorry dames...
Cjpt, heftig hoor! Maar heel fijn om te lezen dat het inbakeren jullie zo geholpen heeft! Enneh, ik herken je "missen" vooral van toen Julia net op haar eigen kamertje ging slapen. Ik zag haar opeens nog maar een uurtje, en dan ging ze weer slapen... Gelukkig is ze nu steeds meer wakker, en geniet ik daarvan als het goede moment er is (op haar eigen ritme). Aguamiga, hier ook steeds meer eigen input. Ik verzamel mijn wijsheid bij kinderarts, hebamme, internet en hierzo met jullie ervaringen, en zelf pik ik er uit wat goed helpt! De hebamme zei bijvoorbeeld dat we echt de voedingen niet sneller dan elke 2 uur mochten doen. Een heel gedoe om haar steeds te rekken, en nu zegt de kinderarts: hup, gewoon aanleggen wanneer zij wil! Tsja, dat spreekt me nu wel meer aan, dus zolang daar niets verkeerd gaat, doen we dat gewoon! Julia slaapt bijijijijijna, alleen ze wordt steeds wakker van haar speen volgens mij Ik ga ook maar eens richting bed... *gaap*
Ik heb mijn bevallingsverhaal even helemaal uitgeschreven. Zal hem hier ff plaatsen. Hij is wel erg lang dus snap het als jullie geen zin hebben om het helemaal te lezen hoor!! @Monique. wat zijn je meisjes super schattig!!
Kicken is dat he, dat je dus blijkbaar met de geboorte van je kleintje echt gelijk een moederinstinct erbij krijgt en wat professionals ook zeggen wat je moet doen en laten als moeder weet je gewoon bijna altijd wat het beste is voor je kind. Gebruikt iemand hier lily pads? en weet je of je die ook moet koken om schoon/steriel te houden en hoe vaak je ze kunt wassen? Ik ben net boodschappen wezen doen met de 2 meisjes in de kinderwagen en een boodschappenkar achter me aantrekkend en: het ging nog ook heb gelijk een heleboel binnen gehaald
Vrijdag 31 juli ga ik s middags met mijn moeder naar mijn tante. Ik heb veel harde buiken/voorweeen. Ik heb dit al zo vaak gehad dat ik niet meer weet wat ik er van moet denken. We besluiten om met ze drieën even een stuk te gaan wandelen. Als het echt weeën zijn dan zullen ze wel erger worden tijdens het lopen zegt mijn moeder. De harde buiken blijven uiteindelijk de hele dag aanhouden maar worden niet erger. Ze komen om de 10 minuten. s Avonds thuis zit ik met Bart voor de tv en heb toch wat last van me buik. We zeggen nog voor de grap Zal het dan vannacht gebeuren?. We gaan rond 23.00 naar bed. Rond 1.00 ga ik naar beneden. Ik heb om de 5 minuten een harde buik/wee? En het doet best zeer. Om half 3 maak ik Bart wakker. We timen een uurtje, ze komen om de 4/5 minuten maar later opeens ook om de 3 of 6. We besluiten weer naar bed te gaan. Om 6 uur word ik wakker van de pijn en ga weer naar beneden. Om 7 uur heb ik zoveel pijn dat ik Bart wakker maak. Om 8 uur bel ik Eva, mijn verloskundige. Ik vertel haar alles waarop zij antwoordt Ik denk niet dat het begonnen is. Ze denkt dat ik een blaasontsteking heb! Pfff balen!! Ik moet urine wegbrengen, zo gezegd zo gedaan. En jahoor een blaasontsteking! Bart is de hele ochtend op pad. Hij moet naar het ziekenhuis urine brengen en naar de apotheek voor antibiotica. Vervolgens komt hij thuis met antibiotica die ik niet mag dus hup weer terug! Ondertussen lig ik in bed te huilen van de pijn. Mijn rug doet zo zeer ik houd het niet meer vol! Om half 12 bel ik me vriend huilend op dat hij naar huis moet komen NU! Hij heeft net de arts gesproken en ik moet toch de verloskundige even bellen. Dit doe ik om half 1. Ik bel in tranen en zeg dat ze echt moet komen. Ze is er om 13.30. Ik heb 4 cm ontsluiting. Ze denkt nog steeds dat de bevalling niet is begonnen, maar dat de rugweeen die ik heb valse weeen zijn. Dit betekent dat het net zoveel pijn doet als weeën alleen dat ze niks doen. Pff dat heb ik weer! En die 4 cm had ik waarschijnlijk al, omdat ik zovaak voorweeen/harde buiken heb gehad tijdens de zwangerschap. Eva gaat weer en komt om 17.00 uur terug. Als ik dan meer ontsluiting heb is het begonnen en anders zal ik even naar het ziekenhuis moeten om bij te slapen, want ik heb al 1 nacht overgeslagen en dit is niet vol te houden.
Ik vind bevallings verhalen altijd leuk om te lezen, het is zo een bijzonder moment/dag en hoe andere dat beleefd hebben vind ik zeer interessant @ Monique, wat een knappe kindertjes heb je!
Als ze om 17.00 uur terug komt heb ik nog steeds 4 cm! Ik baal enorm, heb dikke ogen van het huilen, ben hartstikke moe en weet niet hoe ik de rugweeen op moet vangen ze doen zooo zeer! Eva belt het ziekenhuis en zegt dat we kunnen gaan. Ik ga een nachtje daar slapen en dan gaat Bart weer naar huis. Dan kan ik even bijslapen. Als ik me tas in pak om te gaan ben ik zo beroerd dat ik opeens moet rennen naar de badkamer. He bah ook nog overgeven!! Om 18.00 uur vertrekken we richting ziekenhuis. Met een emmer op schoot!! 18.30 komen we aan. Ik moet eerst een half uur aan de ctg voordat ik de twee prikken krijg (een pijnstilling en eentje om te slapen). Tijdens de ctg verteld de verpleegster Bart dat hij niet naar huis mag! Ze ziet toch echt regelmatige weeën op de ctg. Om 19.00 uur krijg ik de prikken. Eindelijk gaat de pijn even weg! Ik word tussendoor nog een keer wakker omdat ik moet plassen. Bart moet me vasthouden ben te moe van de prik om te lopen. Ik zeg hem dat ik nog steeds beetje pijn door de prikken heen voel. Gelukkig val ik weer in slaap. Om 22.00 uur word ik wakker en AU! Ik voel nog steeds weeën!! Ik roep de verpleegster en zeg dat ik nog een prik wil, want ik heb wéér die vreselijke pijn. Ze verteld mij dat dit niet kan en dat ze Eva al hebben gebeld. Om 22.30 is Eva er. Wat ben ik blij om haar te zien! Ze toucheert me en concludeert nu 5 cm! Ze weet niet wat ze hiermee moet en roept de gyneacoloog erbij. Hij toucheert me ook en hij zegt 7 cm! Nou dat is nogal een verschil. De gyneacolooog besluit dat ze de vliezen gaan breken. Het is nu niet meer te stoppen. Gelukkig ben ik 37 wkn en 2 dgn! Milan heeft in zijn vruchtwater gepoept en dat betekent dat het een medische bevalling is. De gyneacoloog vraagt of Eva het evengoed af wil maken. Dat wil ze heel graag en ik heb ook liever dat ze bij me blijft. Tussen 22.00 en 00.00 heb ik hele pijnlijke weeën. Eva helpt me ze goed weg te puffen. Af en toe schreeuw ik even dat ik het niet meer vol kan houden, maar Eva helpt me zo goed dat het me toch lukt. Ook Bart helpt me goed door tussen de weeen door een slokje water te geven en een koud washandje te geven. Om 00.05 uur mag ik voorzichtig mee gaan persen. Om 00.40 zeg ik Eva dat het me niet goed lukt, want de persweeën zijn niet sterk genoeg. Er wordt een infuus aangesloten. Er wordt niet goed geprikt en mijn hand wordt dik pff! Om 1.10 ben ik ruim een uur aan het persen. De harttonen van Milan gaan inmiddels zo omlaag dat de gyneacoloog snel wordt gehaald. Milan moet er nu echt uit! De gyneacoloog wil de vacuumpomp erbij gaan halen, maar Eva is het er niet mee eens. Uiteindelijk wordt er een knip gezet en om 1.28 wordt dan eindelijk onze kanjer Milan geboren!!
Tis helemaal duidelijk hoor Annie, ook zonder alinea's! Mooi verhaal, vind het zo bijzonder om van anderen te lezen hoe het is gegaan. Dan kun je zien dat er inderdaad niet 1 hetzelfde gaat! Zo Dominique heeft hier net een uur (!) lang liggen huilen en tegensputteren voor ze eindelijk in slaap viel. Met tussenpoosjes natuurlijk maar alles bij elkaar een uur geduurd. Ook zij moet duidelijk even wennen aan het inbakeren. We zijn wel helemaal trots op onszelf dat we niet hebben toegegeven en haar hebben laten liggen zonder ons te laten zien. Natuurlijk wel steeds gecheckt ;o)
jeetje Annie heftig maar mooi verhaal hoor!raar dat er zoveel verschil in zat met toucheren! @Cjpt, het is ook omschakelen, dat inbakeren. Ties spuugt veel na een voeding en ik vind het zielig dat ie dan alleen zijn hoofdje kan omdraaien. als ie krampen heeft baker ik zijn beentjes los in zodat ie wel kan trappelen. (maar die heeft ie dus al 5 dagen niet meer gehad ) ik moet nu écht inbakeren anders probeert ie de hele tijd op zijn buik te draaien das niet handig als ie moet slapen haha!
Petra, ik had de Lilypadz gekocht. Maar ik vond ze totaal niet fijn, na een paar keer plakten ze al niet meer goed en lieten de randjes steeds los dus de melk lekte dan eruit. Ook hoopte de melk zich op en als het dan lekte dan had ik meteen een hele lekkage ipv een beetje. Je moet ze steeds na het eraf halen even wassen onder de kraan met wat afwasmiddel. En dan kunnen ze weer gebruikt worden. Ook zei mijn verloskundige dat ze de melkklieren kunnen verstoppen als je ze constant gebruikt. Want het sluit de huid helemaal af. Maar dat hoorde ik ook pas achteraf. Oja en eentje was al snel een scheurtje in bij mij, terwijl ik toch erg voorzichtig deed ermee.
Annie, nog iemand op de roze wolk, gelukkig! Of is ie blauw als je een jongetje hebt . Florine heeft niet meer doorgeslapen, maar wel 6 uur achter elkaar, en daarna 5 uur. Dus ik ben zeer tevreden. Miekiepluis, inderdaad ik zie je zitten haha. *Zwaait naar miekiepluis*. Jij hebt ook zo'n heerlijk tevreden babytje dus, wat fijn he. Zo lekker als ze alleen maar huilen uit vermoeidheid of eetlust. Ik denk ook wel eens: zou het niet zwaarder moeten zijn? Maar misschien krijgen wij wel lastige pubers haha. Wat een prachtige foto van Fenna, wat een mooie meid! Heb je die foto zelf gemaakt? Ziet er professioneel uit. Handige tip van het washandje. Liefie, wat heb je dat mooi beschreven. Lieke, haha bloemkool is dus geen kool? Vandaar dat ze nergens last van had. Heb het iets van 4 of 5 keer gegeten sinds haar geboorte. En Maud slaapt ook goed? Wat fijn voor je. Er zijn toch nog aardig wat meiden op de roze wolk gelukkig. Marieke, gefeliciteerd met je negatieve test Nita82, ik ga ook voor een half jaar bv hoor! Hanna, wat vervelend dat Svinthe wakker werd van de bel. Dat heb ik ook eens gehad, ik was zo pissig. Terwijl degene die aanbelt er natuurlijk niks aan kan doen. Mumtobe, jeetje wat een verhaal. Heftig! Hoe is het nu met jou lichamelijk? Jingi, zo 3 poepluiers? Dat moet opluchten haha. Gentle, he wat vervelend dat je geen voeding meer had vannacht. Als je haar veel aanlegt zou de productie moeten toenemen volgens mij. Of extra kolven om de productie te stimuleren. MvY, en is alles weer schoon ? Wat raar dat Esmee zich al meldt als ze nog geen honger heeft. Ik hoop voor je dat het rekken een beetje werkt. Ik zie dat je nu aan het overstappen bent van bv naar fv. Voel je je nu al wat beter? Minder vermoeid enzo? Annie, lekker om weer normale kleding te kopen he? Hier ook alweer in maatje 36 (34 gaat niet meer lukken denk ik ) Gentle, wat goed!!! Die is flink aangekomen zeg. Denk niet dat je melk tekort komt haha. Marieke, ja dat gevoel heb ik ook. De lachjes zijn de leukste momenten van de dag. Cjpt, wat vervelend dat je zulke slechte dagen hebt gehad. Gelukkig werkt het inbakeren goed. Monique, wat een schatjes! Aguamiga, ik vind ook dat je gezonde verstand voor de officiele richtlijnen gaat. Florine slaapt bijvoorbeeld overdag op haar buik, mag natuurlijk eigenlijk niet, maar anders slaapt ze niet. Dus ze mag (overdag dan) lekker op haar buikje slapen van mij. Doe wat goed voelt voor jou. Annie, ook al zo mooi beschreven. Meid wat heb jij een pijn gehad volgens mij. Wel raar de de vk zegt 5 cm, en de gyn 7 cm. Hoe kunnen ze er nou zo anders over denken. Ik zal mijn verhaal ook eens uitgebreid neerzetten. Ik heb na de bevalling een korte samenvatting geplaatst, maar het ziekenhuis heeft er een beetje een zooitje van gemaakt bij mij. Dus dat heeft een beetje een wrange nasmaak gegeven. Maar ondertussen ben ik daar wel overheen, dus ik ga het denk ik wel vertellen hier. Zoiezo leek het me niet verstandig om de blunders van het ziekenhuis hier neer te zetten terwijl er nog zoveel dames moesten bevallen. Ik heb vanmiddag gekolft, 90 ml in 10 minuten. Ben trots Geen zere tepels tot nu toe
Hier even een babyspam om te laten zien hoe Dominique en ik eruit zien na onze 1e inbakernacht. Mevrouwtje redelijk uitgerust en ik met dikke ogen van het huilen
@Aguamiga, mooi poppetje! Vraagt je wel meteen af waar ze zo serieus over na moet denken En hier meng ik alles wat ik hoor door elkaar en maak er dan zelf iets van! Vaak is het gezond verstand gebruiken en gewoon uitproberen @MvY, hier zijn we idd in het bezit van een spiegelreflexcamera. Alleen is Nikon hier een scheldwoord hi hi, alles in huis is hier Canon Heb jij nu geen last van je boobs met afbouwen?? En mag jij nu een liter FV en dan ook nog eens BV ? @Liefie, ik dacht al wel dat ook jij het verhaal van Cjpt zou herkennen. Wat je schrijft is helemaal waar, op de wakkere momenten nu kan je zooooo veel beter genieten van je kleintje En de ontwikkeling gaat nu ineens ook veel harder @Petrabr, sorry ik ken de Lilypads niet Applaus voor je boodschappen avontuur!! @Annie, mooi verhaal van je bevalling! Wordt daar ook nog steeds elke keer helemaal ingetrokken in deze verhalen @Cjpt, jullie mogen ook trots zijn op jullie zelf hoor! Is zo anders dan wat jullie normaal deden en eigenlijk zouden willen doen. Hier deed ik bij in het begin de babyfoon 15 min uit, als die dan weer aan ging en ze was nog aan het pruttelen er even heen en troosten en dan weer hetzelfde Maar die oren waren echt gespitst en mijn hart is paar keer gebroken Vorige week kwam ik er al een paar keer achter dat ik de babyfoon niet had aangezet dus had er niet meer opgelet En nu blijft hij gewoon standaard aan en betrap ik mezelf erop dat ik niet weet of ze nu gewoon in slaap is gevallen of nog gemopperd heeft @All, bedankt voor jullie complimenten over mijn dames!! Morgen spannend dagie De mooiste en grootste rally van het land begint vanavond (omgeving Hellendoorn) Normaal brengen wij dan Mirthe weg en gaan wij daar lekker heen, dit jaar gaat het anders zijn Anouk krijgt Bv en kan nog niet uit de fles drinken en ik heb ook nog niet het vertrouwen haar weg te brengen Maar wij willen er toch eigenlijk wel heen Nu gaan we het morgen gewoon proberen, Anouk gaat gewoon mee en dan Mirthe dus ook maar gewoon!! 1 tje kan er dan gewoon werken (fotograferen) en de andere op de dames passen. Wordt goed weer dus waarom zouden we het niet gewoon doen. Is wel wat meer gesjouw en in en uit de auto dan vorige keer (toen was het een middagje) maar goed. Onze batterijen moeten ook weer opgeladen worden
@Marieke, Ties is wel sterk en beweeglijk he?? @Jessi, blunders van het ziekenhuis? ik word nieuwsgierig @Cjpt, en toch vind ik het een super foto!
@cjpt, wat een fijn poppetje is Dominique. Evengoed mooie foto hoor!! Niet meer verdrietig zijn nu hoor, jullie doen het goed!! Milan moet zich vaak in slaap huilen anders lukt het hem niet. En dan laten huilen vind ik soms ook echt moeilijk! Bah dat zijn toch de minder leuke dingen! Maar goed dat jullie het volhouden. @Jessi, ja heb flink wat pijn gehad!! Waarschijnlijk is de bevalling pas echt begonnen toen ik sliep. Maar het lijkt zo lang... @Jessi/Marieke, ja gek toch he dat de een 5 zegt en dan ander 7! Dat snap ik ook nog steeds niet. Had ook geen tijd om iets te zeggen of vragen want voor ik het wist lag ik in een plas vruchtwater haha! @Monique, succes alvast met het gesjouw morgen hihi!! Maar komt vast goed. We gezellig met ze allen! Zo ga nu me soap kijken en vanavond uit eten met mijn lief! Milan gaat even tussen de fles van 18.00 en 22.30 bij oma slapen!
Sommige mensen herstellen heel snel en vinden het nog steeds zelf ook luchtig achteraf en anderen doen er erg lang over dus het is heel persoonlijk. Ik wilde niet vertellen over mijn ks voordat iedereen bevallen was omdat mijn ervaring (naast het redelijk lange herstel, al is het deze keer iets sneller dan daarvoor (al mijn kids zijn met een ks geboren)) is dat een ruggenprik niet altijd goed gezet wordt en je dus makkelijk pijn kan ervaren als ze in je snijden! Bij mijn middelste was dat zo, direct helse pijn nadat ze het mes erin hadden gezet en toen ben ik onder narcose gebracht (die ze nog moesten klaarmaken, ook zoiets...) zonder naambandje om mijn pols... En daardoor ging ik nogal stressvol deze ks in en hoewel ik het snijden in eerste instantie niet voelde (maar ik wel in paniek was door eerdere ervaring) voelde ik later in het proces een stekende pijn links in mijn buik ergens, blijkbaar kunnen er ook stukjes onverdoofd blijven terwijl de rest wel goed is? Maar goed, toen een dikke spuit kalmeringsmiddel gehad waardoor ik van de wereld raakte en alles erg vreemd ervaarde om me heen. Al met al, dat is mijn verhaal in het kort en na deze ervaring ben ik wel klaar met kinderen krijgen Goeie nacht hier, 23:00 fles en daarna 5:30 weer! Overdag weer hommeles, geen seconde slapen tenzij bij papa in de draagzak... maar papa moet werken (thuis) eigenlijk en bij mama in de draagzak is niet hetzelfde... In bed is alleen huilen en gillen... *sjucht* Iemand ideeen? Hij lijkt de hele dag krampjes te hebben... Hahaha zoals wij Elias de hele dag bezig houden, vasthouden, neerleggen, vasthouden, neerleggen, buikdrager, neerleggen, ergeren, vasthouden, speentje in, speentje uit, enz... Hij slaapt weer de hele dag niet... Dag nummer zoveel... Wij geven 5 a 6 keer 165 cc en soms een fles van 200 er tussen als eerste of laatste als hij op 5 maal uit komt ipv 6. Hij drinkt als het 6 keer gaat om 3, 7, 11, 14:30 (kids moeten uit school), 18:30 (maar die wil hij wel eerder) en wakker maken om 23 uur. Als het er 5 zijn slaat hij die van 3 uur over en komt hij tussen 5 en 6 en vervroegt alles een beetjemaar probeer ik 's avonds 23 uur aan te houden met wakker maken (daartussen langer slapen lukt meestal wel) heeft Noor niet een moment in de dag/nacht dat ze makkelijker iets langer slaapt? En inderdaad niet onbelangrijk hoe lang een kind doet over een fles, hier 20 to 30 minuten tegenwoordig, andere fles was 10 minuten en niet zo tevreden achteraf. Ik probeer te denken maar kan even niet voor me halen dat je naar de dokter zou gaan en waarom, nog vergeetachtig van de hormonen misschien? dus vertel, wat is er ook alweer met Milan? De inbaker-mama's, sliepen jullie kids 's nachts ook niet? Ik baal er zo van dat Elias 's nachts goed slapt en overdag helemaal niet, alleen bij iemand, ik snap het gewoon niet, hoe los ik dat op?