Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ga weer werken, fijne dag allemaal

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha Nita, geeft niks hoor!
    Ik ben echt een spel- en taalfoutennazi :( Best irritant soms, dat ik alles hoor en zie :p

Ik heb ontslag genomen!! :D
    Nog 2 weekjes werken en dan ben ik er vanaf!
    Alleen volgende week moet Aiden naar het CB en dan moet ik nog werken :( Niet dat ik mijn vriend er niet mee vertrouw maar ik vind het zooo zielig als hij prikjes krijgt!

Ollekebolleke: he jakkes :( Succes ermee!

Hier ook alweer op het werk. Aiden heeft me trouwens goed laten slapen! Laatste voeding was om 22.00 of 22.30 en toen was hij er pas weer om 4.30!!

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

En goedemorgen weer,

Jingi, nee hoor die van 11 maanden is een normale dosering volgens mij. De booster hoeft niet hoger te zijn dan de eerste prikken.
    Wat sneu van je collega. Hopelijk komt alles goed.

Hanna, jippie een poepbroek!

Nita, meid je doet het zo goed. Ik vind dat je hartstikke knap met de hele situatie omgaat en de liefde voor Milan straalt van je berichtjes en fotos af. Een normale gezinssituatie, tja, wat is normaal? Ik snap wel dat je het liefste met de vader van je kind een gezin had gevormd, maar ja, als dat er niet in zit. Denk maar zo: liever een fijne mama en fijne papa die niet samen zijn dan 2 ouders die speciaal voor het kind samen blijven maar eigenlijk niet samen willen zijn toch? Knuffel voor jou!

Ollekebolleke, wat vervelend dat je galstenen hebt zeg :( Dus nu moet je geopereerd worden?

Skatje, gefeliciteerd met je ontslag :D

Pff Florine heeft opeens haar schema omgegooid vannacht. Ze slaapt al zo'n 7 a 8 weken door snachts, maar vannacht wou ze om half 3 eten :(. Het raarste is nog wel dat ik dus om half 3 wakker werd van haar gepruttel, en het bed en mn topje waren helemaal nat! Mn borsten stonden echt op knappen, alsof ik twee bakstenen op mn voorkant had. Mal he? Alsof mn boobies aanvoelden dat Florine eerder zou komen, of andersom natuurlijk.
    Nou ja, half 3 vond ik verder niet zo erg, dan slaap je wel weer makkelijker in dan 6u sochtends.

Morgen krijg ik de lactatiekundige op huisbezoek, ivm het geslurp van Florine. En maar goed ook, want ik heb een kloof gekregen :( :( Dus we doen echt iets niet goed.

4. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Dank jullie meiden!

Jessi, zuigt ze wel goed vacuum? Ik heb wel eens gehoord dat bv eigenlijk geen geluid mag maken en Milan maakt inderdaad maar zelden geluid. Hij smakt wel eens een keertje maar slurpen eigenlijk nooit.
    Een kloof is echt vervelend. Ik heb ze regelmatig maar alleen aan de rechterkant. Denk dat die tepel gevoeliger is maar gelukkig heb ik een hele goede zalf.

Skatje ontslag genomen! Heb je een nieuwe baan of word je lekker thuisblijfmama?

Ollekebolleke, toch galstenen dus.. wat vervelend zeg! Hopelijk hoef je geen operatie, sterkte ermee!

Milan is op het kdv en ik mag hem pas om half 12 weer ophalen :(. Ik vind het op zich helemaal niet erg dat hij daar is maar wel als het "zomaar" is. Het is natuurlijk om te wennen maar hij heeft er helemaal geen problemen mee om ergens anders te zijn. Vrijdag moet hij eigenlijk ook nog maar ik denk dat ik dat maar af ga zeggen :).

5. MamaJess

Nita, ze zuigt inderdaad niet goed vacuum. Maar ze is een eigenwijs lui kindje, want als ik haar loskoppel en opnieuw aanleg begint ze na een aantal slokken weer te slurpen. Komt waarschijnlijk doordat ik nogal veel melk heb, en ze er eigenlijk niks voor hoeft te doen. Het stroomt toch wel.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kloven: gelukkig had ik die echt alleen maar in het begin. Man, wat deed dat zeer, als hij ging drinken!
    Hier ook wel gesmak maar geen geslurp. Hoop dat de lk iets voor je kan betekenen!

Nita: ik word gastouder :) Voor 4 dagen in de week.
    Ik kan me voorstellen dat je hem niet al van te voren wilt brengen! Zou ik ook niet willen. Alsof het uitmaakt of hij het leuk vindt, aangezien werken noodzakelijk is.. :(

Gisteren waren de kids al een dagje bij mij.
    Een poepluier van een kind van 2,5 verschonen is ERG!!!

Maar verder was het goed te doen :p

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Nita, joh meid, we hebben allemaal wel eens een twijfel- of zelfmedelijden dagje. Dat mag best hoor! En volgens mij doe je het hardstikke goed, je geeft hem alle liefde die je in je hebt en dat is het enige dat ze écht nodig hebben. En die gezinssituatie... wie weet ben jij over 3 jaar ofzo gelukkig getrouwd met iemand anders en is 1 van ons wel gescheiden. Daar krijg je geen garanties op.

@ Ollekebolleke, da's balen zeg! Maareh... veel plezier met knikkeren.

@ Hanna, whoehoe! Gefeliciteerd met Svinthe d'r poep :p
    Sinds Dominique fv krijgt is dat hier echt een wereld van verschil. Met bv had ze altijd krampen en 1x per 5 dagen ofzo een poepluier die haar dan duidelijk dwars had gezeten. Nu geen kramp meer en mevrouw is een ware poepfabriek geworden, 2 a 3 :$ poepluiers per dag!

Blegh, straks visite en moet nog zoveel doen hier. Visite is wel gezellig, mijn moeder heeft Do 2 weken niet gezien door vakantie dus die staat weer te trappelen om haar kleindochter vast te houden. En ze komt samen met mijn ex-schoonmoeder (grappig he?). Mijn ouders gaan elk jaar naar het vakantiehuis in Spanje van en met mijn ex-schoonouders. De verkering is al 12 jaar uit maar zij zijn hele goeie vrienden gebleven. 8)

Gisteravond heeft Do het ook super gedaan. Hadden een verjaardag, ze is een half uur van hand tot hand gegaan en toen heb ik haar in de reiswieg gelegd om te slapen. En ondanks de pokkeherrie daar sliep ze gelijk! Ik geniet zo van hoe makkelijk ze op het moment is. We hebben best wat moeilijke momenten achter de rug met haar maar dat maakt ze nu echt dubbel en dwars goed met ons.

8. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Goeiemorgen allemaal!

Ik begin eindelijk weer een beetje bij te komen. Heb echt een hele zware griep achter de rug. Volgens mij was hij Mexicaans, maar daar kom je natuurlijk nooit achter.
    Ben nog steeds niet helemaal 100% want ik heb nog last van een zware verkoudheid en vastzittend slijm in mijn keel, maar vorige week was het een stuk minder!
    Ik heb een paar dagen bijna 39 graden koorts gehad. Terwijl ik normaalgesproken (ook wanneer ik de griep heb) eigenlijk bijna nooit koorts heb. Ik kon bijna niet van de bank afkomen.
    Toen de koorts eindelijk ging zakken kreeg ik er nog een flinke keelpijn achteraan. Die is nu gelukkig ook weer afgezakt.
    Ben er echt wel een dikke week zoet mee geweest!
    Ik was wel bang dat ik Samuele aan zou steken, maar die heeft gelukkig nog nergens last van gehad!

Ik heb dus niet alles terug gelezen, want dat was met wat te veel!

Volgens mij is er iemand wakker geworden, dus ik zal hem eens even uit bed halen!

9. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    spel/taalfouten..hihi...ik let er hier ook niet erg op dus er zullen best veel fouten in mijn berichtjes staan...maar ja als we elkaar maar begrijpen, toch?:p

@Skatje, waarom heb je ontslag genomen, heb ik even gemist denk. o ik zie het al. Leuk gastouder!

@ollekebolleke, knikkeren haha..nou sterkte ermee. Moet je geopereerd worden?

@Mamajess, ben benieuwd wat voor tips je krijgt van de lactatiedeskundige tegen het geslurpt.

@Nita, ik heb Ruben ook niet laten wennen op het kdv. ik zou hem vrijdag lekker thuis houden, hij moet er toch wel heen.

10. MamaJess

Marty, he wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Klinkt inderdaad wel als mex griep.

Net terug van het cb, ik ben echt verbaasd. De verpleegkundige gaf me helemaal gelijk inzake mijn standpunt over de pneu-prikken. Drie is inderdaad voldoende, men is zelfs aan het onderzoeken of 2 afdoende beschermd. Ze zei ook nog: in Belgie krijgen ze er inderdaad ook 3 ipv 4, en daar zijn niet meer pneu-gevallen dan in NL :(. Waarom wij er dan 4 geven? Een raadsel.

Florine gaf geen kik, en ze ligt nu lekker te slapen. Alleen ik kom er net achter dat onze thermometer gesneuveld is. Ik ging net Florine temperaturen, zegt ie: 36,2 :(. Dat kan dus niet, haar nekje is lekker warm. Manlief gaat op de terugweg van werk even langs de kruidvat voor een nieuwe haha.

Iedereen ook zo'n zin in vanavond ;)?

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ehm... wat is er vanavond?

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zin in vanavond? Ja, dat wel, maar ik denk om een andere reden dan die jij bedoelt. :p

Ik heb weer dansles namelijk, wat is jouw excuus?:D

13. MamaJess

Hihi zegt de 11e van de 11e jullie iets?? Jullie hebben toch wel snoep of mandarijntjes gehaald he?

Sint Maarten!!

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh Sint Maarten. Nou daar heb ik niets mee, maar lief als ik ben zat ik vorig jaar helemaal klaar, snoepjes gehaald enzo. Geen kind heeft aangebeld. Dus dat doe ik niet weer hoor.

Wij hebben wel een 'sintemeerten' (lampionnetje van blik) voor Noor een een voor onszelf, dus die zetten we vrolijk buiten met een lampje er in.

15. MamaJess

Ik heb er ook niks mee, vandaar de ;) Maar aangezien ik in een kinderrijke buurt woon, zal het wel druk worden. En we wonen nog niet zo lang in deze straat, dus we moeten wel een goede indruk maken haha.
    Wat sneu dat je vorig jaar maar zat te wachten en er kwam niemand. Voorgaande jaren gingen we altijd uit eten om er maar vanaf te zijn :).

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Goedemorgen! Oh shit het is al middag zie ik nu. Time flies...

Na een wat brakke nacht voel ik me momenteel niet eens zo slecht. Die arme Rens heeft gisteren uiteindelijk nog de hele dag heel zielig gehuild (van de prikjes) en amper geslapen. Hij had 38.1, dus ietsje verhoging. Om 19 uur ging hij toch zijn bedje in (met slaapzak) en sliep hij toch door. Om 22.30 nog gedronken en toen sliep hij tot 4.30. Vind ik toch heel knap voor de eerste keer met slaapzak! Zelf was ik er al om 3 uur uit geweest om te plassen (en bij hem te kijken natuurlijk ;)), toen om 4.30 weer en om 6 uur besloot hij dat het toch echt tijd was voor z'n eerste fles.
    Ik weet dat er nog vele mama's zijn met elke nacht een paar onderbrekingen dus ik realiseer me dat ik NIET mag klagen....:p maarja als je kind al 8 weken doorslaapt is dit toch weer ff wennen :D

@Nita, doe niet zo gek meid! Als iemand een goede moeder is, dan ben jij het wel! Je doet je uiterste best om goed voor Milan te zorgen en wat cjpt al zei, garanties op een stabiel gezinsleven krijgt niemand.

@Skatje, gefeli met je ontslag :) Ja zo'n poepluier van een 2-jarige.. zag ik bij mijn neefje.. niet iets waar ik naar uit kijk :$

@Olle, oh jakkes toch galstenen. Snap wel dat je opziet tegen een operatie maar dat is wel heel effectief hoor, dan ben je er tenminste vanaf!!

@Marty, bah dat je zo ziek geweest bent! Klinkt wel als een mexicaantje ja. Knap van Samuele dat hij het niet heeft gekregen (hopelijk blijft dat zo...)

@MamaJess, goed dat je het zegt van Sint Maarten. Had ik nooooiit aan gedacht. Hmmm als ze hier aan de deur komen krijgen ze denk ik zuurtjes van 3 jaar oud aangeboden.... :D Ga niks extra's in huis halen, want als ze niet komen moet ik het zelf opeten hahahaha.

17. Skatje: fijn dat je ontslag hebt genomen en heb je niet nog een vrije dag dat je die op kan nemen als Aiden zijn prikjes krijgt?

MamaJess: waarschijnlijk gaan ze ze inderdaad met een operatie weg halen en daar zie ik als een baksteen tegen op, bah hoe moet dat dan met mijn kleine mannetje helemaal omdat ik bv geef, krijg nu al de kriebels als ik er aan denk, bah geen zin in, maar die pijn is ook echt niet te harden, dus eigenlijk weinig keus!
    Florine had je melk gewoon geroken!! haha, ik had het vanmorgen ook zomaar ineens, wie weet zit het wel in het weer!

Cjpt: jah dank je wil je mee doen mag jij mooie normale knikkers gebrujiken of wat van mij lenen!! haha
    Grappig dat je ouders nog zo`n goed contact hebben met jou ex-schoonouders, lijkt mij best apart, maar beter zo als anders!

Marty: als Samuele nog nergens last van heeft dan krijgt hij het waarschijnlijk ook niet, aangezien de incubatie tijd meestal voor griep een week is, dan had jou kleine mannetje er al last van moeten hebben. Maar vervelend dat je je zo rot voelde, maar fijn dat je nu weer opknapt!

Jingi: waarschijnblijk wel jah, nog even de officieele uitslag van de ha afwachten, maar er te lang mee lopen kan er voor zorgen dat de hele galblaas eruit moet, dus haal dan alleen mijn knikkers maar weg, maar moet zeker tot vrijdag wachten!

Sint maarten: heb wel snoep gehaald maar of er ook veel kindjes komen geen idee, vorig jaar hebben we zelf veel snoep op moeten eten:$ heel erg:D

Ga nu naar mijn werk, ze hebben opendag en ik had beloofd ook even te komen, dus tot later en niet te veel snoepen he vanavond;)

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Oh Sint Maarten is dat vandaag! :$ Ik heb weinig snoep in huis maar nou woon ik ook 3 hoog in een appartement dus zoveel zullen er niet komen.

Hier is trouwens ook de start van de carnaval vandaag ;). Als ik ergens een hekel aan heb...

19. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

was ik weer!!! alleen wel stemloos en denk dat ik me longen zo half opgehoest heb hihi.maar we klagen niet hoor..

@jingi wat erg voor je collega hopen at alles goed blijft gaan.

@nita hihi milan ging dus toneelspelen gisteren. en iedereen heb het wel is zwaar hoor en wil ze kindje de ideale situatie geven maar dat kan soms niet anders. je moet maar zo denken liever maar 1 ouder in huis en geen ruzie dan beide ouders in huis en elke dag een hok vol herrie,
    lijkt me ook raar om je kindje wegtebrengen terwijkl je niet hoeft te werken.

@skatje gefeliciteerd met je ontslag hihi. en ja een luier van 2,5 is inderdaad anders dan een baby. me neefje van 2,5 heeft ook nog een luier nou ik ga hopen dat yas vrij snel zindelijk is.

@ollekebollke ow galstenen zijn inderdaad geen pretje, en die operatie valt 100%mee hoo cht waar. veel plezier met de open dag.

@marty ow mischien toch de mexi griep nu maar hopen dat je kleintje er niks van mee krijgt,

@mamajees hier nog geen snoepjes in huis ga wel ff halen nog, maar meestal komen ze hier in de buurt niet vinden ze te afgeegen denk ik hihi maarja dan eet ik het zelf ook ook geen zonde hoor hihi

@daan ow dansles hihi

nog 2 weken meiden dan komt me vriend weer thuis jippie!!!

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Skatje, fijn dat je ontslag hebt genomen. Twee weekjes nog maar, dat gaat snel zeg.
    Je gaat nu toch gastouder worden? Of was dat iemand anders?
    Oh ik lees nu dat jij dat was... Tja en die poepluiers bij ouders kinderen... geen pretje lijkt me...

Mamajess, Hmm die Florine ineens een nachtvoeding tussendoor. Wie weet maar een eenmalige actie?
    En een kloof... AU! Hopelijk is ie snel weg.
    Ik had ook kloven in mijn 2 daagse probeersel om borstvoeding te geven. Wat een ellende was dat zeg. Net die bevallingspijn weg en dan dat. Heb je er nu al wat voor? Ik had een smeerseltje wat wel goed hielp toen.

Nita, wennen voor de kinderen op het kdv is denk ik meer voor de mama's ... Dat stond in ieder geval in ed brief die ik gisteren kreeg om Svinthe te laten wennen op haar kdv. En ik denk dat dat helemaal waar is :)
    Hoe heeft hij het gehad vandaag? Heeft hij het goed gedaan? Weer de hele tijd geslapen?

cjpt, Dominique dus een poepfabriek. Nou die Svinthe hier begint daar ook op te lijken... Gisteren dus een poepluier en nu net gewoon weer :$ Het moet niet gekker worden he!
    Ik heb trouwens gedroomd dat wij hadden afgesproken in het winkelcentrum bij jou.... Dominique lag in de kinderwagen en ik had voor de makkelijkheid een campingbedje meegenomen hahah :D

Marty, zo te lezen heb je een zware griep te pakken (gehad). Gelukkig dat je Samuele niet hebt aangestoken.

Vanavond, vanavond?? Oh Sint Maarten...... Dat vieren we hier niet.. Hoop ik hahha, want ik heb niks in huis gehaald :)

Liefie, een gebroken nacht... tja als je dat niet meer gewend bent is dat inderdaad even wennen.
    Svinthe slaapt ook al weken door en er komt natuurlijk een keer een nacht dat ze dat niet gaat doen... We wachten rustig af. Tot nu toe gaat het hier steeds prima.

Ollekebolleke, veel plezier bij de open dag.

Noa, twee weken nog voordat je vriend weer thuis komt. Fijn voor je zeg! Hoe lang is hij dan weggeweest? En hoe lang blijft hij dan weer thuis?

Ik heb een lekkere nacht gehad. Half 7 een fles gegeven en toen nog tot kwart voor 9 geslapen. Ik dacht dat Svinthe toen wakker was, dus ik met videocamera naar haar kamertje, hup het licht aan... ligt madam nog te slapen! Wel schattig gefilmd natuurlijk :D

Deel Deze Pagina