hey meiden ben gister erg druk geweest, en vandaag heb ik ook een hoop op de planning staan... maar dacht toch even een berichtje van mijn kant heb niks doorgelezen, maar daar ga ik vanavond als het rustig is, en ik heber tijd voor weer eens doen ga me zo eerst omkleden, zit nog steeds in mijn pyama meiden tot vanavond, en een fijne dag
@ Ontwikkeling, ja ik trek me er ook maar zo min mogelijk van aan als ik rare reacties krijg. Gelukkig hebben we veel ook op film en foto want soms ga je aan jezelf twijfelen haha. En inderdaad ieder kind is anders. Do deed een paar dingen vrij snel: geluid maken, lachen, grijpen, fles vasthouden, dingen met haar ogen volgen. Maar met andere dingen is het een luie donder; omdraaien boeit haar totaal niet en op haar buik liggen en opdrukken vind ze vreselijk! Als ik het zo teruglees dan is er een patroon haha, alles waar ze lichamelijk moeite voor moet doen is ze te lui voor hhahahaha. Ze lijkt op mama. ;o)
@ Pluis, nou ik vind zowiezo dat als iemand een jaar geleden heeft gezegd iets wel te willen doen, je dat nu nog even checkt of die persoon dat nog steeds wil! Tis een jaar geleden, hallo!
Ha ha! Samuele is ook zo! Ik probeer hem iedere dag even op zijn buik te leggen, maar dan blijft hij mooi liggen zoals ik hem neer heb gelegd en wanneer hij er na een tijdje genoeg van heeft begint hij te jengelen. Is ook nog niet een echte opdrukker dus, hi hi!
en alweer lees ik stiekem vanaf mijn werk @ Annie, je hebt helemaal gelijk dat je je gewoon niet kan voorstellen hoe zwaar het is om moeder te zijn van een babytje waar het niet altijd even gemakkelijk gaat. Zeker slaaptekort is heftig, heb het nooit zo erg meegemaakt maar merk al na een paard dagen minder slaap dat ik er niet gezelliger van word. Over het werken, dat zul je toch echt zelf moeten beslissen maar ik zou het een weekje proberen, lukt het niet dan kun je je altijd nog ziekmelden omdat je het gewoon niet trekt, maar ik zou toch even proberen of het niet fijn is om er even tussenuit te zijn lactatiekundige, ik zou ook erg graag de pb krijgen, het gaat vrij goed met de bv maar het kan natuurlijk altijd beter De leidsters op het KDV vonden Suze gisteren echt geweldig, ze was zo lief geweest en moest zelfs in haar slaap lachen. Ik was natuurlijk zo trots als een pauw. Ik blijf het een tikje moeilijk vinden om haar daar achter te laten, maar als ik zie hoe makkelijk Roos omgaat met andere kinderen en situaties sta ik er helemaal achter om haar van jongs af aan te laten wennen aan het KDV
@ Petrabr, ga eens aan het werk joh!! Hihi, ik zat ook altijd vanaf mijn werk hier. Lekker belangrijk, mijn collega gaat een sigaretje roken of wat dan ook. Mag af en toe best even pauzeren toch? ;o) Goed dat het zo lekker gaat met je meiden! Het klinkt alsof de meiden op het KDV geen kind hebben aan Suze!
Aiden idem We waren ook op dezelfde dag uitgerekend, geloof ik? 16 augustus? Misschien ligt het aan hoe de sterren stonden
Anouk, lastige situatie hoor. Ik denk dat je in dit geval gewoon je gevoel moet volgen en niet denken aan wat anderen zouden kunnen gaan denken... Welk werk doe je? Marieke, petje af hoor dat je nu al aan een volgende baby denkt En borstvoeding weer een beetje nu? Na 2,5 week... is wel raar inderdaad. Mara fijn dat je er van genoten hebt! MamaJess, bij de eerste prikjes van Svinthe waren er geen rode plekjes te bekennen. Geen idee of dit weleens vaker voorkomt. Zo zo, die lactatiedeskundigen, dat is geen kattenpies wat je daarvoor moet betalen... Toch maar laten omscholen??? cjpt, Svinthe grijpt wel naar dingen maar zit er nog wat vaak naast Dat is dan ook wel weer grappig om te zien. En ja... het ene kind is sneller dan het andere, dat is zeker een feit. Een nichtje van mij was met alles heeeeeeeeel traag. Maar dat is ook een bijzonder voorzichtig kindje die ook vanuit het punt "durven" veel dingen gewoon niet deed. Skatje, hoe gaat het nu bij het thuisfront? Hopelijk is de rust weergekeerd. Het lijkt me helemaal niet lekker om dan op je werk te zitten.... Miekiepluis, pffff zeg balen van je werk. Het is raar dat ze gelijk van je verwachten dat je weer helemaal inzetbaar bent, zeker met een nieuwe klas. Ik heb ook eens in de Sintcommissie gezeten... wat een ellende zeg. Iedereen liep gestressed rond, niemand deed wat (oh nee da's niet waar, een leuek collega en ik renden als een kip-zonder-kop rond om te redden wat er nog te reen viel.) De Sint was nog in de school toen de kinderen al op het schoolplein liepen en hij moets nog naar buiten gesmokkeld worden. Beetje opvallnede verschijning he, dus dat is niet heelmaal gelukt... Hahahah. Nu kan ik er weer om lachen, maar wat ben ik blij dat ik uit de sintcommissie ben gestapt zeg. Nu verdeel ik de Okki's en Tatptoe's en doe ik het voorleesontbijt. Veel beter! Hoe is je nieuwe klas? Petrabr, fijn dat het zo goed is gegaan met Suze op het kdv. Hoeveel dagen per week gaat ze daar naar toe? Net even terug geweest naar de boekwinkel hier op het dorp. Heb ik vorige week een boek gekocht, sta ik gewoon 2x te pinnen met mijn duffe kop.... Gelukkig heb ik mijn geld nu teruggekregen. Anders is het wel een erg duur boek.
Prikjes: de eerste keer had Aiden alleen 's avonds een heel rood beentje en dat was helemaal warm.. Direct na het prikken had hij nergens last van. Ja ik zit inderdaad niet lekker als ik weet dat m'n schaapje aan het huilen is. Vreselijk! Wat duurt een dag dan lang. Ik wil alleen niet te vaak bellen Dan denkt m'n vriend vast dat ik hem niet vertrouw
hoi, ik heb geen tijd om te reageren, of om alles te lezen, ivm met de deadline die ik heb op het werk, maar dit moest ik even posten, groetjes aan iedereen hier hoor, zodra het kan ben ik er weer. Mijn prinsesje
ps, nee katje ik ben nog niet ongi geweest, bij de eerste duurde het 9 maanden en bij de tweede 6 maanden, ik ga nu ook uit van 6 a 7 maanden
Goeiemiddag! Pluis Nou dat is zeker stom zeg, dat ze er maar gewoon vanuit gaan dat jij dat op je neemt. Zeker omdat je een jaar geleden ja hebt gezegd, is het toch logisch om het nog even na te vragen voor de zekerheid. Prikjes Kane heeft geen last gehad van rode plekjes ofzo, alleen is hij wat hangerig en jengelig en een klein beetje verhoging, maar gelukkig geen koorts. CJPT Vervelend he....mensen verwachten altijd dat kindjes heel veel heel snel kunnen, en als ze dan iets snel kunnen, dan vinden ze het weer te snel... Elk kind doet toch alles op z'n eigen tempo en wij mama's vinden dat allemaal best en zijn toch wel trots op ons kindje! Hanna Nog steeds last van zwangerschapsdementie? Gelukkig kreeg je je geld terug! Wij zijn vanmorgen naar babyzwemmen geweest en Kane vond het volgens mij wel leuk! Papa kwam eventjes vanaf het werk en heeft foto's gemaakt van ons in het water (zal straks of morgen wel ff fotootje showen, moet ze nog op de pc zetten) Wel vermoeiend hoor, voor zo'n kleintje...Kane was nog maar net weer aangekleed en hij sliep al. Papa is toen weer terug gegaan naar de zaak en ik heb daar nog even een kopje thee gedronken en broodje gegeten terwijl Kane lekker in de MC lag te slapen. Nu ligt hij boven in z'n bedje, maar kan de slaap niet vatten en z'n speentje valt elke keer uit z'n mondje. Dus ik ga maar weer even pluggen en dan even stofzuigen en dweilen, want we krijgen vanavond visite. Nog een fijne dag meiden!
Een paar van jullie hadden een goed idee. Gewoon gaan werken en kan me altijd daarna nog ziek melden hihi. Ik ga het gewoon proberen! @Brusje, hihi wat schattig je prinsesje. @Miekiepluis, pfff lekker hoor gelijk dat gezeur. Nou ze zoeken maar iemand anders hoor. Je kan niet meteen alles tegelijk hoor! @Petra, fijn zeg dat Suze het zo goed doet! En dat wegbrengen lijkt me ook wel even moeilijk hoor. Maarja je weet dat het goed gaat! Wooow Milan heeft net maar 2 minuten gemopperd voor het slapen gaan!! Misschien gaat het dan toch eindelijk de goede kant op met inslapen Ben maar 1 keer terug gegaan om zijn muziekje nog een keer aan te zetten, maar toen begon hij meteen weer te ouwehoeren haha dus ben snel weg gegaan... Ik ga vanavond weer voor het eerst zwemmen! Volgens mij heb ik echt een conditie van 0,0000000... Dus ik hoop niet dat ik zink Ga nu even opruimen!
Potver de potver, zit ik te lezen is de batarij leeg, dus al mijn reacties weg!! Begin ik opnieuw, zit ik even niet op te letten gaat de laptop uit voor de nodige up-dates weer alles weg:x, dus ik reageer nu alleen even vanaf de vorige pag en ga vanavond wel weer mijn best doen. Catje: ik ben nu zlefs al voor de 2de keer weer ongesteld! bah kan wel wat leukers verzinnen:x MamaJess: als je dan toch an het pb-en bent, wil ik ook wel, alle tips zijn welkom! Annie: zinken doe maar niet, ga dan maar niet in het diepe en eerst even kijken of je het nog kan!! Zo nou dit is gelukt en nu nog hopen dat internet er niet uit vliegt ofzo, dan ga ik echt flippen!! Gisteren was ik naar mijn werk met Finn, maar hij had er geen zin in, niks anders dan huilen en krijsen en in alle mogelijke bochten wringen vervolgens niks anders dan overgeven dus ik denk dat hij niet lekker in zijn vel zat dus ben ik maar 1,5 uur eerder naar huis gegaan dan de bedoeling was, maar hij is nu weer blij en heeft bijna de hele dag nog geen kik gegeven. Zo moet nu stoppen want we moeten naar het cb, wegen enz ben benieuwd wat hij nu weegt!!
@ Skatje, ja inderdaad 16 aug. Alleen Aiden kwam volgens mij ook echt rond die tijd haha. Ik vraag me wel eens af met welke dingen qua ontwikkeling ik de 2 weken overtijd moet meerekenen en met welke niet. Sommige dingen zullen in mijn buik natuurlijk doorgegroeid zijn en dus tellen dan die 2 weken mee. Andere dingen zijn meer prikkels van buitenaf dus ik neem aan dat ze dan niet meetellen? Weet het eigenlijk niet precies. @ Hanna, pfff dat klinkt als het zweet op je rug hebben op zo'n Sinterklaasdag. Ik heb ooit een half jaar stage gelopen in een kleuterklas en dat was precies rond Sint en Kerst... kort daarna ben ik gestopt met de Pabo haha. Nee hoor was met een andere reden, maar toch vond ik die tijd gezellig maar vooral heel druk. Die kinderen flippen dan echt! @ Brusje, haha wat een schattig prinsesje!! @ Ginny, jaaaa babyzwemmenfoto!! Oh ik kan niet wachten tot Do 3 maanden is en wij ook mogen. Ik denk ook dat ik mijn vriend die ochtend vrij laat nemen zodat hij foto's kan maken. En misschien mag hij zelfs wel mee het water in. @ Annie, hihi niet zinken he! Misschien hebben ze wel van die zwembandjes voor je of je neemt vleugeltjes mee ;o) @ Ongesteld, hier nog niks. Sinds een week of 2 ook helemaal geen bv meer dus wat dat betreft kan het nu wel komen. Maar met mijn verleden verwacht ik maar niet teveel. De 19e moet ik naar de gyn voor mijn spiraal, zal ik er nog eens naar vragen. Nu durf ik écht niet te sexen. Mijn vriend moest er wel om lachen want die dacht dat ik met condoom wel zou durven. Maar ik durf echt niet, ik ben ZO bang dat ik zwanger word. Ik zie dat gewoon helemaal gebeuren, eerst willen we en lukt het niet en nu wil ik niet en zal het ineens raak zijn... no way! Zijn hier ervaren spiraalgebruiksters? Wordt je nog ongesteld met een spiraal? En ben je direct "beveiligd"? En doet het inbrengen en eruit halen pijn?
@cjpt: dat waar jij last van hebt(niet durven te vrijen) had ik ook moet ik zeggen was echt bang om weer zwanger te raken, we hebben er bij senna ook een tijdje over moeten doen, en dan zou het nu opeens raak zijn, mij ook niet gezien. ik ben wel alweer bezig aan de 2e strip vd pil, en die is dus al veilig, maar durf het nog echt niet zonder condoom, dus dat doen we nu dan ook maar.... even dubbelop maar das voor mijn eigen gemoedsrust, en dan ben ik soms nog bang, dat het condoom knapt,en haal ik dat soort senarios in mijn hoofd.... ga nu even stoffen en stofzuigen, nog een wasje draaien, en de wc poetsen later!
@ Cjpt: ja Aiden is 2 daagjes eerder geboren. Maar inderderdaad een groot deel van de ontwikkeling loopt in de buik door. Dan is ze wel met veel dingen lekker 'vroeg' Ongesteld: hier gelukkig nog niet! Dat mag van mij nog wel een paar maandjes duren! Babyzwemmen: ik wil dat ook! Maar ik weet niet waar dat leuk is. Waar ik woon is het pas vanaf een half jaar
@Liefie, hoe was je showtournee?? @Cjpt, leuk he die momenten, ik kan daar ook zo van volschieten. Knap van haar hoor! @Skatje, is het je vriend gelukt om Aiden te kalmeren?? @Gentle, Julia dus weer heerlijk aan het slapen, zou je door de regeldagen heen zijn?? @Annie, die laatste voeding eraf is echt heerlijk, vanmorgen was het 5.15 dus hij blijft er ook af!! Kan jij niet op therapeutische basis gaan werken??? Dan kan je het zelf bepalen of je even gaat werken of niet en hoe lang @Marieke, hi hi leuk nieuwtje! Dan is het maar goed dat die pil weg is En stimuleer jij nu niet je BV weer ?? @MamaJess, ben benieuwd of de nieuwe houding beter gaat Borst ondersteunen doe ik hier altijd al Rode plek zegt me zo niets, zal dadelijk eens spieken bij Anouk @Pluis, ligt niet aan jou hoor, ik zou hier ook pist over zijn Ze kunnen toch niet zomaar van iets uit gaan wat jij vorig jaar heb gezegd en in een hele andere situatie Minste wat ze hadden kunnen doen is even vragen aan je @Catje, ik ben een week of 6 na de bevalling keurig ongesteld geweest dus dacht dat ik weer een cyclus ging krijgen maar sindsdien helemaal niets meer gezien @Petra, lijkt me toch fijner voor je dan dat ze zo weg zijn van Suze als je haar achterlaat op het KDV @Brusje, wow een echt prinses! @Ginny, fijn dat het zwemmen zo goed is gegaan En ze worden daar idd altijd heerlijk moe van, weet ik nog goed van Mirthe @Ollekebolleke, heeft je bezoekje van gisteren dan niet beetje nasmaak??? Zonde joh Hier ook weer terug van CB Anouk is 64,4 cm en 5610 gr, zal straks even het lijstje zoeken Goed gesprek gehad met de arts over Mex. griep en wij gaan ons hier wel laten enten en ook Mirthe ga ik laten doen Toen kwam de enting voor Anouk en maakte ik het grapje dat ze wel de veilige serie moest gebruiken. Nu kent ze me al wat langer dan vandaag en weet dat ik vrij nuchter ben dus maakte een grapje terug zal ik dan van de onderste plank pakken en liet dus zien dat ze daar de serie had staan die ze er uit moesten halen. Nu had ik gelezen hier dat Liefie (volgens mij) tegen Pluis zei dat ze zich geen zorgen moest maken en dat ze dacht dat er stiekum meer kindjes waren geent met het "slechte" vaccin. Dus ik vraag aan haar heeft Anouk vorige keer dus wel die gehad en het antwoord was dus ja waarschijnlijk wel
Hier een paar foto's van het zwemmen vanmorgen: Wachten tot we het water in mochten (let niet op mijn vetrollen )