Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Zwemmen!!!

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Helemaal uitgeteld hihi :)

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Diegene die gevraagd hebben om een pb met tips van de lk, ik ga er vanavond even voor zitten. Ben eventjes druk druk druk.

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Monique, hmm dat zijn van die antwoorden waardoor je je afvraagt of je soms de vraag beter niet had kunnen stellen... Fijn dat je nu hebt gezien dat het een andere serie is. En jemig 64,5 cm... als we straks een meeting hebben leg ik Dominique naast Anouk neer hoor ;o)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

ik reageer even illegaal, ben eigenlijk thuis aan het werk.

@Monique, ik hoop wel dat het de bv weer stimuleert! maar ik denk dat het maar eenmalig was. vond het wel echt heel vreemd dat ik ineens weer voeding had!

@Ginny wat een leuke foto's!! :)
    die maxicosi hebben wij ook ;)

@Cjpt, ik kan maar op 1 vraag antwoord geven: ja het inbrengen doet pijn. (ik vond het pijnlijker dan bevallen) maar het verschilt per persoon, en toen ik het liet doen had ik nog geen kind gebaard. dat schijnt nogal verschil te maken.
    of je wel of niet ongi wordt hangt af van het soort spiraal, met een mirena vaak niet meer, met een koperspiraal worden je ongi's heftiger.

@durven seksen, eerste weken vond ik het wel eng, nu niet meer. ben in 2008 ondanks een jaar alleen condoom toen ook niet zwanger geraakt (behalve van Ties dan ;) ) en als het komt, komt het.

6. Marieke1983

moet je zien wat ik net heb gevonden, het gedicht waarmee ik mijn ouders vertelde dat ik zwanger was!
    (Kees was de "naam" van mijn zusje toen mijn moeder zwanger was van haar)

[FONT=Comic Sans MS, cursive]Lieve Familie Hoek,[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS, cursive]De tijd van Sinterklaas 2007[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]waar is die toch gebleven..[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]Roel en Marije gingen heel ver op reis[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]voor een leuk sint feest een kleine prijs[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS, cursive]Maar, nu in het volgende jaar[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]zat Sint met zijn handen in het haar[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]wat moest hij de familie nu toch geven[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]nu Roel en Marije zijn thuisgebleven?[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS, cursive]Sint, die erg op de familie Hoek is gesteld[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]heeft nauwkeurig zijn budget geteld[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]helaas, een groot cadeau zat er niet in[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]dus geeft hij Roel en Marije toch maar hun zin[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS, cursive]Zo plantte de Sint heel puik[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]een klein Keesje in Marije's buik[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]De toekomstige ouders zijn heel erg blij:[/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]over 8 maanden een nieuw (half) Hoekje erbij![/FONT]

[FONT=Comic Sans MS, cursive]Groetjes, [/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]Sint en Piet[/FONT]

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Marieke, ja wat komt dat komt is helemaal waar... maar dat zeg je net iets makkelijker als je het niet erg zou vinden om zwanger te worden hihi.

Bedankt voor je antwoord, hoop dat het geen pijn doet... hoewel ik na de bevalling wel een soort stoer ben geworden van: als ik dat heb doorstaan... kom maar op! :p

Leuk gedicht zeg!

Ik moet wel lachen om jouw onderschrift hoor haha. Ik krijg helemaal deja vu's! Voor ik zwanger werd heb ik een tijdje op het NOD forum rondgehangen en daar zijn de onderschriften ook zo. Als ik het zie staan ga ik even helemaal terug in de tijd haha.

8. Marieke1983

ik ook :p

maar het staat er alleen omdat ik mijn cyclus bij wil houden, nog niet om zwanger te raken. ivm mijn overgewicht houd ik alles goed in de gaten. (dat doe ik met mijn hele gezondheid, laat me bijv. ook eens per jaar bij de ha onderzoeken)

9. Cjpt: ik zou nu ook niet meteen weer zwanger willen zijn hoor, eerst maar eens me zelf weer worden en misschien over een jaar ofzo, maar ik kan me je angst goed voorstellen.

Monique: of mijn bezoekje van gisteren niet been beetje een nasmaak heeft? Finn was vamorgen erg lief en stil maar wakker, maar na het cb zijn zijn remmen weer los gegaan, hij heeft even een uurtje geslapen en is nu dus op 1 uurtje na al vanaf 10 uur vanmorgen wakker, gek kind!:D maar hij is nu wel erg hangerig, ach we zien wel weer wat morgen brengt.

Ginny: kane ziet er wel erg lief uit, maar jij hebt zo wel een beetje rare benen hoor!!;)

Marieke geinig gedichtje, mijn zus had vorig jaar ook zoiets, wij wisten het toen nog niet.:)

CB: nou Finn groeit nog steeds goed hoor, hij woog nu 6350 gr en was 61 cm, hij was sinds vorige maand dus weer 500 gr gegroeit, gelukkig gaat het nu wel wat langzamer, want elke maand 1 kilo is toch ook overdreven:D
    Verder was alles goed, hij was alleen na zijn prikken wel zwaar overstuur, maar jah wat wil je hij was al vanaf 10 uur `s ochtends wakker en ondertussen was het dus al 3 uur:$ en hij had honger, dus daarna snel naar huis en eten gegeven daarna viel meneer als een blok in slaap echt heel raar:$
    Maar na 1 uurtje was meneer alweer wakker en sindsdien hefet hij ook niet meer geslapen echt een gek mannetje hebben wij want hij is ook echt wel heel moe:) Maar ik kan hem moeilijk knok out slaan!

Ik ga nu mijn kleine mannetje maar weer even troosten en kom morgen weer even bijlezen, fijne avond allemaal en slaap lekker:D

10. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Jessi, ik heb je een PB gestuurd, zou graag de tips lezen!
    Fijn dat het CB niet moeilijk deed over de spuit.

In tegenstelling tot jullie zou ik nu best wel weer zwanger willen zijn. Maar dan wel van een man die het ook graag wil, ik wil nooit meer zo'n zwangerschap als dat ik nu gehad heb. Dus laat ik die eerst maar eens gaan zoeken :D.

Ongesteld zijn, gelukkig nog niet! Van mij mag het ook nog wel wegblijven! (krom eigenlijk dat ik dit zeg want dan kun je natuurlijk ook niet zwanger worden, haha)

Marieke, wat heb je het op een leuke manier verteld! Ik wist het 11 december en heb het pas op 6 maart aan mijn ouders verteld, door omstandigheden maar dat weten jullie.

Ginny, wat een superlieve foto's van Kane! Had het ook al gezegd op je hyves. Ook die van het zwemmen zijn gaaf!

Ontwikkeling, ik vind Milan ook best snel. Hij pakt al zelf zijn rammelaar, houdt zijn speentje vast als hij het in zijn mond heeft en als ik tegen hem praat probeert hij het na te doen (de vormen met zijn mondje) en hij produceert ook regelmatig flink wat geluid :D.

Vanmiddag heeft hij wel weer uit de fles gedronken! Volgens mij heeft hij nu wat nieuws: wel uit de fles maar dan wel vers. Opgewarmd uit de diepvries hoeft hij niet ;). Nou ja ik ben allang blij dat hij drinkt. Morgen moet hij weer naar het kdv (ja toch maar besloten om hem daarheen te brengen kan ik schoonmaken en heb ik daarna mijn laatste vrije weekend helemaal voor hem. Ben ik nu al een ontaarde moeder?? :D) van 9 tot 12:30 en dan krijgt hij een flesje mee.
    Hoeveel zal ik erin doen? Ik heb geen idee wat hij uit de borst drinkt dus ik dacht 180 ml? Of is dat te weinig/te veel?
    kolf het morgenvroeg wel af dan hoeven ze het alleen maar op te warmen en is het nog zo vers mogelijk.

11. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nita, petrabr en ollekebolleke, jullie hebben pb.

Nita, over de hoeveelheid: vindt het zo moeilijk te zeggen. Het is hier 1 keer gelukt met een fles, toen ging ik uit eten met een vriendin, en toen had mn man 200 ml gegeven. Maar ze had nog honger toen ik thuiskwam (ongeveer 3 kwartier na de fles). Dus als Florine besluit om weer uit de fles te drinken denk ik dat ik 250 ml ga geven :( Maar ik denk dat het altijd een beetje gokken is.

Ben er morgenochtend weer, moet nog van alles doen hier.

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja? waar staat dat? Ik wil alles lezen wat ik kan vinden :)
    Ik neig naar broers niet enten maar ons zelf wel...

Ollekebolleke, jakker galstenen! Een operatie is niet niks, ook al is het routine voor een arts...

Skatje, ook ik heb gister officieel ontslag genomen maar werk t/m 23 december omdat ik mijn vakantie uitbetaald wil krijgen (heb ik in januari ook nog wat ;)) en omdat ik ze niet wil laten vallen met de feestdagen!
    Hahaha ik moest lachen om je poepbroek van een peuter van 2,5 da's inderdaad wel wat anders dan een baby he? :p maar bij je eigen kind al een stuk beter te hachelen dan een kind van een ander...

Noa, nog twee weken? Super! Heb je in de tussentijd nou veel contact? Of kan dat niet?

MamaJess, wat goed dat het cb zo reageerde? Wat had je haar precies verteld? Hoe bracht je het? Ga ik het morgen ook doen, kijken hoe ze hier reageren ;) Had de de arts of verpleegkundige?
    Hier was het ook sint maarten maar dat is niet overal! Ik kom uit Hilversum en daar hadden we het vroeger nooit, niet op die manier in ieder geval! (misschien ondertussen nu wel maar dat weet ik niet ;)) En hier, 40 km verderop halen ze tonnen snoep ed op!
    Elias had vorige keer ook een grote rode vlek/bult van de dktp!

Miekiepluis, tranen prikken als ik lees over je vriendin, het idee... Ik denk dat elk kadootje goed is, het komt uit je hart en dat weet ze.

Gentle, hier een hyver maar weet niet wie er allemaal al bij staat en wie niet :) maar iedereen is welkom hoor! Rianne Janssen Profiel - hyves.nl

Ginny, wat lijkt Kane ouder op die foto's! Mooi hoor :)

Anna, gister schreef je dat Teun niet meer door slaapt 's nachts, wat doet hij dan nu en wat deed hij eerst?

Annie, moeders zijn de beste kinderartsen voor hun eigen kroost hoor! Volgens mij weet een goeie arts dat ook...

Liefie, hoe was je tournee?

Monique, lijstje staat op pagina 406 8)
    Lange dame die Anouk!
    Wat heeft de cb arts gezegd waardoor je Mirthe ook wil laten enten?

Elias zijn sprongetje is over! Hij wordt niet meer om 5 uur wakker en hoeft ook niet meer zo te huilen, het is weer eten/spelen/slapen!
    En vandaag ging er een slaapje langer dan 45 min met een armpje los, ik moest hem wakker maken voor een voeding! Ik heb daarna geprobeerd met twee armpjes los maar wel met de bakerdoek omdat hij de slaapzak niks vond en zo was het een soort trappenzak :p en toen heeft hij een klein uurtje geslapen! Hij ruilt het ingebakerd slapen nu in voor een doekje/knuffel waar hij zijn gezicht in kan begraven en op kan sabbelen, erg cute om te zien en hij schijnt het prettig te vinden :( We gaan op voor alle slaapjes met een inbakerdoek maar dan ontbakerd als trappenzak hahaha als hij het maar pikt wil ik best wat fratsen uithalen om hem te laten slapen hoor :D
    En met het voorbji gaan van het sprongetje is hij nu verder dan naar speelgoed meppen, hij wil nu echt pakken en zelfs toen hij vandaag op zijn buik lag probeerde hij met één hand een speeltje te pakken, ik heb er een filmpje van maar daar raakte hij ook gefrustreerd op hahaha het duurde hem al te lang blijkbaar maar het is leuk te zien dat een spongetje ook echt wat teweeg brengt met ineens beter kunnen slapen zonder doeken en beter spelen!
    Ik merk wel dat hij "langzamer" is dan mijn andere kids waren met speeltjes pakken enz maar ach mijn oudste zoon lag 9 maanden op zijn rug en vond zitten enzo maar niks hahaha ik denk dat Elias lichamelijk wel sneller is daarin weer, we zullen zien!

Ik ga wat eten en tv kijken, eindelijk iedereen op één oor! ;)

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anouk, zwembandjes misschien een idee?? :p

cjpt, flippende kinderen daar hou ik niet van... Daarom vind ik de Sint ook niks op school. En dan denk je 6 december Pjieuw... we hebben het weer gehad, maar nee hoor, dan wordt er een kerstboom je klas ingesleept! Altijd mijn favorite onderdeel, gelijk over op de kerstliedjes :D Ik heb altijd ook een hele bonte boom in de klas, de allerlelijkste van de hele school (maar in kinderogen de allermooiste :D en daar gaat het mij om he! )
    Pabo was niks voor jou?
    Ik vond er ook niks aan, stage lopen vond ik ook niet leuk, maar ik had altijd in mijn achterhoofd, als ik een eigen klas heb is het een topbaan en dat klopt!

Ongesteld, hier gisteren weer. Wel raar nu ongesteld te worden zonder er teleurgesteld bij te zijn :D
    Hup gelijk weer aan de pil ook. Dat is ook raar. De eerste sinds aug. 2007.....
    Ik was ook bang hoor om zwanger te raken... moet er echt niet aan denken!

Ginny, wat een superleuke foto's van het babyzwemmen.
    Nu vind ik het helemaal jammer dat het hier op maandag en vrijdag, precies mijn werkdagen is :(

Marieke, leuk gedicht zeg!
    En ik dacht aan jouw onderschrift ook te zien dat jullie al weer voor een volgende baby bezig waren... :)

Nita, ik denk dat 180 wel goed is hoor om in het flesje te doen. Fijn dat Milan er nu wel uit wil drinken.
    Lekker hoor om even je huis schoon te maken.
    Het kdv waar Svinthe heengaat is in Rotterdam, waar ik werk, 45 km van waar ik woon. Ik kan dus niet "even" Svinthe wegbrengen. Dat is wel het nadeel. Maar er zijn meer voordelen: Heel goed kdv en vlakbij mijn school dus als er iets is ben ik er in 2 minuten!

Rianne, ook ontslag genomen. Goed gevoel geeft dat denk ik.
    Fijn dat Elias weer uitgesprongen is!

Ik denk dat Svinthe net aan de sprong is begonnen....
    Veel huilen in de middag en avond, anders dan anders...
    Morgen gaan we naar de kinderarts omdat ze zo weinig poepbroeken heeft en zo heel erg onregelmatig drinkt qua hoeveelheid, vaak huilen bij de fles...
    Ik ben heel benieuwd. gelukkig hebben we de afspraak morgen, net voor het weekend!

14. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Babyzwemmen is hier op maandag en donderdag, ook als ik dus werk. Heb al alle zwembaden in de buurt gebeld maar geen 1 op dinsdag (enige ochtend die ik vrij ben) of woensdagmiddag of vrijdagmiddag. Helaas.. is het pierenbadje trouwens niet altijd warmer? Dan zou ik gewoon zo kunnen gaan zonder les.

15. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @ginny, nou dan heb je veel voor een goede prijs. :)

@liefie, ik moet me even verontschuldigen....schaam me een beetje...:) ik zie ineens dat ik ze heb geschreven hihi..sorry hoor...;)
    ja natuurlijk, met een douchekop krijg je wel schuim, ga ik ook eens proberen.

@Mamajess, nee gisteravond gelukkig geen kindjes meer aan de deur geweest. Ik had het zo zielig gevonden.

@Catje86, nee nog niet ongesteld geweest, wel een week bruine afscheiding gehad, beetje vreemd vond ik, maar verder niks.

@Nita, Ruben drinkt ongeveer 140cc maar dan ook nog eens in delen. Ik heb het idee dat hij op het kdv het hoognodige drinkt en thuis bij mama lekker verse melk wil.

Wat is trouwens een goede fles/speen? Ruben heeft op het kdv steeds hele erge krampjes na de fles. En thuis heeft hij daar nooit last van met bv iemand tips?

16. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Jingi, die fles die ik heb schijnt ook speciaal voor krampjes te zijn. Het is de Dr. Brown fles, daar zit een soort systeem in waardoor ze er geen lucht bij zuigen. Te koop bij de Prenatal.

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even een foto van Svinthe van vanmorgen...

18. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Lieve Svinthe! Leuk zeg dat speldje.

Ik heb ook nog 2 foto's

19. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    En deze:

20. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @hanna en nita: wat een super foto's zeg! heel mooi!

@jingi: ik heb voor senna eerst de difrax s fles gebruikt, en toen weer avent, maar ben nu weer terug naar difrax, deze is ook speciaal dat ze niet teveel lucht binnenkrijgen, misschien dat dat dan iets is?

heb gister met een vriendin afgesproken, om een keer lekker te gaan genieten van een beautharragement, en dan lekker een keer een avondje.
    hebben jullie nog tips waar we het best naar toe kunnen gaan?

nou meiden, ga weer even naar beneden, nog wat drinken, en dan vandaag lekker vroeg naar bed

Deel Deze Pagina