goeiemorgen hier een goede nacht gehad vandaag ook weer een drukke dag mijn moeder is jarig, dus daar gaan we straks naartoe, en verder moet ik nog boodschappen doen, en nog wat andere dingen baal ervan dat het weer zo'n slecht weer is... in ieder geval toch allemaal een fijne dag
@ Gentle: Spannend hoor dat jullie nu echt terugkomen naar NL @ Hanna: tjee wat een uitslaapster is Svinthe zeg! hier krijg ik haar niet meer meteen terug in bed helaas, pas als mama klaarwakker is krijgt madame weer slaap @ Mik: gefeliciteerd met je moeder! Hier gelukkig ondanks de prikjes toch een goede nacht gehad! om 23.15 uur haar laatste flesje en vanmorgen om 8.00 uur werd ze wakker, nu ligt ze weer lekker te slapen in haar wiegje!
hey allemaal, het inleiden bij mijn nicht is mislukt... vandaag rust en morgen proberen ze het opnieuw wat een foto's! Dominique lijkt idd op de paus, en om de foto's van Milan heb ik keihard gelachen! gaaf die pietenmuts! de pruillip foto vond ik ook leuk, ik probeer al weken de pruillip van Ties op de foto te krijgen! @petra wat een geweldig filmpje, heel schattig je twee dames zo!
WHOEHAAAAA, half 6 vanochtend!!!! Ik weet dat sommigen van jullie nu een rolling krijgen omdat dat VROEG is voor jullie. Maar wij zijn 3 a 4 uur gewend. Dus dan op zaterdag tot half 6 mogen slapen is heerlijk!! @ Mumtobe, ik hou het echt nooit droog bij bevallingsverhalen... zit weer te janken bij dat van jou, vooral toen je vriend mocht kijken wat het was... zo lief! Vraagje, vond je het niet erg dat het een keizersnee werd? Bij ons leek het ook even die kant op te gaan en ik weet nog dat ik op dat moment heel erg de behoefte had om het op de natuurlijke manier af te maken. Alsof me iets ontnomen werd als het een keizersnee werd. Slaat nergens op als ik er nu aan terug denk maar dat was het eerste dat door mijn hoofd schoot toen ze zeiden dat de gyn zou komen en die zou beslissen wat er verder moest gebeuren. @ Hanna, fijn dat het goed was bij de KA. @ Gewicht, Do is ook 1 vd lichtsten hier. Ik maak me er geen zorgen over hoor. Ze is tevreden en fijn gebouwd. En ja ze zit iets onder de gemiddelde gewichtcurve maar lekker belangrijk. Het gemiddelde kind bestaat niet. Dominique gaat vandaag voor het eerst naar opa en oma. Om 12 uur brengen we haar weg en dan gaan wij samen naar de film en daarna uit eten. En dan halen we haar 's avonds weer op. Ik wil niet dat ze blijft slapen, dat vind ik te heftig in 1x. Haar zo een dagje wegbrengen vind ik niet erg. Ik kijk echt heeeeel erg uit naar onze uurtjes als Peter en Cindy ipv papa en mama. Tot morgen dus ladies!
@ Marieke: Ow wat een drama voor je nicht zeg! sterkte voor haar! @ Cjpt: K kan me voorstellen dat het heerlijk voor jullie moet zijn even "uitslapen" sorry dat je hebt moeten huilen om mijn bevallingsverhaal... maar thnx voor de complimenten! Ik vond het wel erg dat ik uiteindelijk na zolang ervoor geknokt te hebben toch met een KS bevallen ben, maar ik weet dat het gewoon echt niet anders kon... Dimara kon door de manier waarop ze lag absoluut niet op de natuurlijke manier geboren worden! dat heeft de Gyn. ook bevestigd, en dat stelt me "gerust" maar dat kan helaas nooit wegnemen dat ik liever op de natuurlijke manier was bevallen... Geniet van jullie dagje samen meid!
Goedemorgen.....wat een rot weer buiten zeg...zou met Eowyn naar de voetbal wedstrijd van haar broer gaan kijken maar in dit tempo weet ik t ff niet zo hoor @Gentle, nee ik probeer me niet druk te maken over haar gewicht, merk dat ze vrolijk en allert is. Wel merkte ik 2 weken geleden ineens dat ze voor mn gevoel niet groeide dus even naar cb weeghalfuurtje geweest en toen bleek ik gelijlk te hebben en was ze in een week 10 gram gegroeid, niet erg veel dus..toen als tip meegehad haar weer wat vaker aan te leggen, om de 2 uur en nu gaat ze weer goed dus tja misschien tijdelijke dip @skatje, Eowyn krijgt momenteel 140 cc afgekolfde melk mee naar het kinderdagverblijf en dit gaat ook meestal goed op...ik vind het ook zoeken hoor, maar t lijkt dat ze hier goed op gaat verder.. Liefs Marina
Mik, gefeliciteerd met je moeder. Fijne dag vandaag! Mumtobe, ja heerlijk hoor dat Svinthe na de eerste voeding gewoon verder knort. Ik sluip dat altijd zachtjes de kamer uit Tot nu toe met het goede resultaat. Na het badje zijn we net even naar het winkelcentrum geweest en net voordat we thuis waren is ze in de wagenbak in slaap gevallen. Nu ligt ze nog te slapen. Gelukkig dat Dimara niet veel last heeft van de prikjes! Straks ga ik met mijn zus en neefjes en nichtjes naar de intocht van de Sint. Dat is hier om de hoek, ik woon dichtbij de haven. De eerste intocht voor Svinthe (ook al merkt ze er vast niet veel van hahahah) Blijft leuk! cjpt, lekker is dat he, "uitslapen" tot half 6. Dominique is echt een kanjer!! Veel plezier bij de film en uit eten gaan. Naar welke film gaan jullie? Marina, inderdaad rotweer he. Maar hier schijnt nu de zon, dus hopelijk blijft het zo!
Olaf drinkt echt slecht uit de fles. Kolf meestal iets van 120-140 cc maar hij drinkt eigenlijk maar iets van 60/70. Geen idee waar het aan ligt en hij is ook gewoon tevreden dus hij zal het wel goed vinden. Het weer is al wat beter aan het worden gelukkig. Gaan jullie met jullie kinders ook wandelen in het donker nu het zo vroeg donker wordt?
Monique, zindelijkheidstips heb ik niet voor je, ja alleen, het komt vanzelf... Mijn oudste heb ik met "stokslagen" met 4 jaar uit de luiers geprobeerd te dwingen want hij moest naar school maar dat werkte vooral averechts... (dagelijks diverse poepbroeken in zijn onderbroek als gevolg, daar wordt je ook niet vrolijk van...) Hij was 's nachts pas zindelijk met 8,5 jaar... Na een plaswekker training... Mijn middelste besloot toen hij drie was dat hij ook zonder kon en deed het gewoon en daarna dacht hij, ja overdag geen luier en 's nachts wel dat hoort ook niet dus een weekje later wilde hij die ook niet meer en vanaf dag 1 gaat dat ook goed... Hij is nu 6,5 en heeft 1x in zijn leven in zijn bed geplast en dat is twee maanden terug ofzo... Gekke kids, ze regelen zichzelf, je kan aanmoedigen en belonen maar uiteindelijk bepalen ze het lekker zelf als ze eraan toe zijn... Hahaha Milan is een boze piet hahaha Svintherklaas, Gentle, ik kwam niet meer bij hihihi Hier heeft mijn schoonmoeder opgepast gisteravond en heeft na een fles van elf uur ook nog een uurtje met hem gespeeld Waarom luisteren die schoonmoeders nou nooit? Maar resultaat, Elias werd vanochtend om half 10 wakker Net met de grote naar sinterklaasintocht geweest en natuurlijk regenen, regenen, regenen... En nu zijn we terug, schijnt de zon... Echt dit is mijn dag niet, ik ontplof bijna om niks... Denk dat ongesteld nummer 2 eraan komt Word ik altijd wat "lichtgeraakt" van
Oooohhh ik dacht dat ik héél origineel ging zijn met deze foto.... maar ik heb al een heel grappig Milan-pietje en een superschattige Svintherklaas voorbij zien komen Nou toch maar spammen hoor. Ook in Culemborg is Sinterklaas gearriveerd!
hoi meiden nou die verkoudheid hier wil maar niet overgaan en gisteravond was ik zo erg aan het hoesten dat leuk me hele maatlijd mee kwam. heb nou onwijs last tussen me schouderbladen denk spierpijn van het vele hoeste. yaslin kreeg gister om half tien een fles en kwam vanmorgen half 8 . dus ik was weer blij hihi. @mumtobe mooie bevallingsverhaal!!! en je moet dimara niet laten hongerlijden hoor, yas krijgt ook 5 flessen van 180+6 en die woog de laatste keer met 9 weken 5255. ik heb ook zoiets als ze honger hebben dan geef ik wel wat zelf pak je toch ook eten als je trek hebt. @hanna hihi 1e sint intocht je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen hoor. @genlte vandaag is de dag!!!!!! succes. @cjtp lekker dat dominiqeu vandaag tot half 6 sliep het wordt van zelf langer hoor, en fijn dat jullie even je eigen gaan zijn en opa en oma oppassen wij gaan als me vriend terug is ook een daggie naar adam shoppen enzo. en gaat yas ook lekker bij oma. @rianna zozo das flinkt uitslapen. sm heeft goed moe gemaakt blijkbaar hihi. en is altijd zo he als je bij de intocht staat regent het en ben je thuis os het mooi weer. @liefie jullie hebben een schattig klaar hoor daar in culemborg hihi
Nou vooruit dan maar... Om 10.30 stonden mijn moeder en oma op de stoep en ze hadden gebak bij zich omdat oma jarig was (87 geworden!). Dus eerst lekker koffie gedronken en rond 11.45 dacht ik, waar blijft Rens nou toch? Had hem allang verwacht voor een fles... Dus gaan kijken en meneer lag gewoon met open oogjes in zijn wieg te chillen, zonder een kik te geven Kom ik met hem beneden zegt oma "heb je hem ingeruild ofzo"... Ik zeg Ja zegt ze, dit is toch niet dezelde baby als die ik 3 maanden geleden heb gezien?! Hahaha hij was nogal gegroeid hè . Vervolgens heeft zijn overgrootmoeder hem de fles gegeven (zie foto), ze was een beetje nerveus want het was al heel lang geleden dat ze dat had gedaan . Daarna zijn we naar de stad gegaan. Heerlijk geluncht in een leuk tentje en nog wat boodschapjes gedaan. Thuisgekomen nog even thee gedronken en rond 16 uur zijn oma en mama weer vertrokken. Was een gezellig dagje en Rens was zo zoet de hele dag, echt genieten zo met hem! Ik heb alles bijgelezen hoor meiden, maar het was een beetje veel (10 pag) dus ik sla het braaf op alles reageren eventjes een keertje over Wil nog wel even tegen de meiden die zwanger zijn geworden met hulp van buitenaf zeggen: petje af, heb echt veel respect voor jullie en wat is het toch geweldig dat jullie nu een prachtig gezond wondertje hebben! En, er zijn al meer voorbeelden genoemd, maar zeg nooit dat het niet vanzelf gebeurt... mijn tante kreeg een tweeling dankzij IVF en een paar maanden later was ze spontaan zwanger, had ze 3 kindjes binnen 1,5 jaar hihihi.
PS Hanna wat zei de ka van Svinthe's poeperij? Of heb je dat al verteld en heb ik daar overheen gelezen? Sorry in dat geval....
@Mumtobe, dankje. Het gaat goed met de pepti! Echt een ander kind hoor. Hij is zo rustig en tevreden. Hij was eerst altijd mopperig, huilen na de fles, kramperig enz. En nu is dat over! Hij heeft nog wel wat krampjes, maar niet meer meteen na de fles! Dus denk dat hij toch echt een koemelkallergie heeft!
@ Annie: fijn zeg dat de Pepti Milan zo goed doet! hier precies hetzelfde toen we met de pepti begonnen... hoop dat het ook snel geregeld is met de verzekering zodat je de pepti vergoed krijgt! Als hij geen KMA zou hebben dan zou hij niet zo goed op de pepti reageren vind hij de pepti ook lekker? of naja drinkt hij het goed? het schijnt namelijk zo te zijn dat kindjes die daadwerkelijk KMA hebben, geen moeite hebben met de smaak van pepti, en kindjes die het niet hebben de pepti heel vies vinden!
Catje, wij wandelen ook in het donker hoor. Liefie, wat een geweldige foto Hahaha, die baard!!!!! Ik heb ook zo'n diadeem van de Hema... Straks als het lukt ookd e foto even plaatsen De ka kon niks raars aan haar zien/vinden ook niet bij voelen aan darmpjes, buik etc. Nu gebruiken we Nutriton erbij... Dit gaan we 2 weken doen en dan is er een evaluatiemomentje. Vandaag heeft ze al 3 keer gepoept Misschien bang voor de Sint??? hahahhahaha Noa, fijn dat yaslin er rekening mee houdt dat jij niet fit bent. Hopelijk is het nu snel over, want dit duurt wel erg lang! Anouk, leuke foto van 2 dezelfde shirts
Mumtobe: zo meid wat een verhaal zeg, had weer even kippenvel en dacht ook weer even terug aan die ene bijzondere dag waarop wij voor het eerst papa en mama werden, wow wat een ervaring!Het is toch eigenlijk een hele mooie ervaring, ongeacht of het een ks of natuurlijke bevalling was. Mooi verhaal hoor meid All: ik had gevraagd bij het CB hoe het zit met de mexicaanse griep-prik, maar volgens de mvr krijgen wij vanuit hun bericht om te prikken, dus ik wacht het nog even een weekje af en daarna ga ik wel naar de ha. Skatje: finn drinkt hier soms als hij een fles krijgt ipv bv maar 90 cc, echt heel weinig om vervolgens na 1,5 of 2 uur weer te miepen om eten!! Catje: wij hebben een hond en die moeyt ook uitgelaten worden dus ja wij wandelen ook met ons ukkie als het donker is, maar voor Finn maakt het weinig uit, hij ligt toch met zijn ogen dicht!! (nou ja meestal) Rianne: adem in adem uit en ga even lekker in een hoekje ontploffen en als je uit gerookt bent mag je weer terug in de groep, dikke knuffel meid! Hanna: wat fijn dat ze nu lekker heeft gepoept is ze inieder geval weer even een beetje doorgespoeld. Jij zegt wel leuk bang voor de sint, maar wie weet heeft ze wel schijt aan die ouwe man met baard en zijn zwarte vriendjes!!hahah sorry kon het niet laten! Zo Finn is echt 2 dagen echt niet tof geweest van zijn prikjes, maar nu is hij weer mij mannetje, hij heeft vandaag nog bijna helemaal niet gehuild, paar keer een minuutje of 5 echt heel erg weinig voor hem, hij ligt nu gewoon heerlijk in de box met zijn activity Gym te spelen, heerlijk!
@hanna ja ze houdt er beetje rekening mee maar overdag is ze eigenwijs en denkt ze volgnes mij dat ze al heeel groot is dat je geen middag slaapie meer moet doen. maarja niks aan te doen gewoon doorgaan. en svinthe heeft dus al 3 poepluiers gehad vandaag goed hoor!!!! ga zo door svinthe!!! @ollekebolleke. inderdaad de prik krijgen we in de week van 23 nov dh is 26 nov aan de beurt. we krijgen volgende week oproep in de brievenbus. fijn dat finn weer opgeknapt is. het is rustig hier hihi. het waait hier echt hard!!! mischien staat de wind er pal op dan kan het ook al harder klinken dan het is.