@ Monique: Ow wat zal jij genoten hebben van jullie gezinsdagje! @ Cjpt: haha dat is misschien wel een idee ja helaas is mijn schoonmoeder zo snel op haar teentjes getrapt dat ik het gesprek niet aan durf te gaan omdat ik bang ben (en mijn vriend ook) dat het meteen klapt en er helemaal geen contact meer zal zijn, en Dimara haar opa en oma dus helemaal niet zal zien! Mijn SM neemt alles namelijk erg persoonlijk op! toen ze laatst hier waren en zij vertelde dat er op haar werk toen hoogstwaarschijnlijk een kindje aan de m. griep overleden was, en ik zei dat ik het allemaal maar eng vind die m. griep, stond ze op en stond ze meteen met de deur in haar handen, met de woorden: "Nou ik hoor het wel weer ben niet welkom, als ik haar toch niet vast mag houden kan ik net zo goed weer naar huis gaan, en als ze straks een keer niest krijg ik zeker de schuld" ik had enkel en alleen maar op een normale manier gezegd dat ik het maar eng vind die m. griep! Wat goed van DOminique zeg dat ze zolang geslapen heeft!!
@Cjpt, lekker dagje gehad zo te horen!! En wat goed van Dominique zeg!! Helaas is wat jij schrijft ook bij ons niet mogelijk. Mijn sm heeft vaak ruzie met andere mensen (ze heeft ook geen vriendinnen) omdat zij gewoon een heel moeilijk persoon is. Zij heeft altijd gelijk en zij moet altijd bepalen hoe alles gaat. Ik heb zoiets van 'als je je niet kan gedragen prima, dan komen wij alleen zo min mogelijk langs'. Dat mens doet al 4,5 jaar naar tegen me en ik ben het op een gegeven moment ook zat. Mijn vriend heeft zelfs wel eens met zijn ouders gesproken serieus en tegen zijn moeder gezegt dat ze moest stoppen met vervelende opmerkingen naar mij te maken. Het helpt dan 1 weekje en dan is ze weer een kreng. En ja ik kan er nu wel energie in blijven steken, maar ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee. Ik zie haar gewoon zo min mogelijk en ik kan je vertellen....ik mis haar ook niet. Het is jammer dat het zo loopt, maar iedereen die ik spreek in de familie heeft moeite met haar gedrag. Dus dat geeft me ook weer het gevoel dat het niet aan mij ligt. Dus als zij ons vaker wil zien dan zal ZIJ toch echt moeten veranderen... Het is misschien niet erg volwassen, maar dit is gewoon even het beste.
Wow Cjpt ik ben jaloers! Milan doet het nog steeds niet hoor, dat doorslapen. Gisteravond heb ik eens getest wat hij deed als ik hem niet wakker maakte om half 11. Nou toen werd het dus 1 uur en 6 uur. Vanavond dus toch maar weer wakker maken want dan meldt hij zich rond 4 uur en dan pas weer om 8 dus dat is beter vol te houden. Anouk, ik zou ook lekker doorgaan met die voeding als dat goed gaat! Jeetje wat een verhalen over schoonouders zeg! De mijne zijn echt wel tof. Laten Milan lekker slapen als hij slaapt en zodra hij moe wordt laten ze hem ook met rust zodat hij lekker kan gaan slapen. Gelukkig maar want dan laat ik hem donderdags ook met een gerust hart achter daar. Zwemmen, ik ga woensdag babyzwemmen! Eindelijk een zwembad gevonden dat dat doet als ik vrij ben. Woensdagavond om 19:00 uur en het duurt een half uur dus dan kan ik hem daarna in de kantine voeden en kan hij lekker in de auto al in slaap vallen. Monique, kan me voorstellen dat je daar van hebt genoten. Mumtobe, mooi bevallingsverhaal! Vandaag is dan echt mijn laatste verlofdagje! Ik heb ontzettend zin in morgen maar ik zie er wel tegenop hoe dat met die nachten gaat zijn. Maar dat zie ik vanzelf wel. Gistermorgen meldde Milan zich weer om 8 uur en lag daarna te stuiteren in zijn bedje dus die was klaarwakker. Ik was nog zo doodmoe dat ik J. heb gebeld of die niet wilde komen en dat deed die gelukkig. Hij was om kwart voor 9 hier en nam Milan mee naar de kamer. Ik heb toen nog heerlijk tot half 11 in bed kunnen liggen. Niet echt mee geslapen maar toch nog lekker uit kunnen rusten.
@ Nita, als wij Dominique wakker maakten voor een laatste voeding rond 22.00 uur dan werd het hier ook alleen maar slechter dan wanneer we haar lieten slapen. Precies hetzelfde eigenlijk: niet wakker maken: slapen van 20.00 tot 03.00 a 04.00 uur en dan het ritme van elke 3 uur in. Als we haar wakker maakten om 22.00 uur dan was het drama; 01.00, 03.00, 06.00 uur. Maar bij het cb zeiden ze toch dat we het eens per week of eens per 2 weken moesten blijven proberen. Dat ze er vanzelf wel aan toe zou zijn. En ik moet het afkloppen maar de laatste 2 nachten waren dus super! Wat fijn dat J. je kwam helpen en jij nog even lekker door kon slapen! Het gaat wel echt beter tussen jullie nu alles is uitgesproken he? Die rust heb je wel verdiend! Wat gaan jullie doen vandaag? Mijn vriend is de 7 heuvelen loop ofziets lopen in Nijmegen. Dus die is de hele dag weg. Denk dat ik eindelijk maar eens ga beginnen aan mijn 5 wassen die nog gevouwen en gestreken moeten worden...blegh... Of misschien ga ik eerst eens een stukkie wandelen met ukkie, tis nu nog droog. Ga haar zo ook maar eens wakker maken voor een voeding want ze heeft om 7.30 uur voor het laatst gegeten.
Gentle, have fun met verhuizen! Annie, ik zou ook niet terug gaan wat voeding bereft hoor! Snap dat ze het willen weten maar het is hun kind niet Mik, oh jee geen schoonmoeder maar moeder perikelen, lastig hoor, mijn moeder noemt zichzelf wel eens mama tegen mijn kids maar dat is gewoon gewoonte, ze heeft er zelf ook vier dus dat is erin gegroeid en komt er niet meer uit Mumtobe, is zijn ouders een heikel punt bij jullie? Zo'n onderwerp waar je over wilt praten maar dat met één zin al ruzie is? Dat is lastig... waarom gingen jullie weg met een krijsend kind? Ow jee lees het al, wat erg zeg van die mensen zonder respect voor je grenzen! Daar is mijn schoonmoeder wel van genezen ondertussen gelukkig! Meestal dan Skatje, vitamine k is tot 3 maanden/12 weken, ik las dat de eerste 10 weken de darmen van een baby niet voldoende vitamine k aanmaakt. Maarja in flesvoeding zit het al toegevoegd en ze krijgen tot 6 maanden voeding nummer 1 dus ook vitamine k tot 6 maanden... Denk dat het niet aankomt op de lengte na 3 maanden maar daarvoor alleen. Monique, nee hoor mij niet gezien, manlief was vanochtend aan de beurt met de beeb dus die mocht mooi om 7 uur als ie half 10 wilde had ie zelf maar een uurtje moeten spelen Stapje terug in zindelijkheid, ja de interesse komt volgens mij vanzelf en ze "ruiken" wanneer je ze die richting op wilt hebben en dan willen ze al helemaal niet... Meenemen als je zelf gaat? Door laten spoelen voor je? Mee spelen dus? Waarom weigert ze? Wat zegt ze dan? Cjpt, denk niet dat je je erg op glad ijs begeeft, een andere mening inzicht is wellicht wel prettig juist? In frustratie kom je inderdaad nergens, achteraf een goed verhelderend gesprek (zonder kind erbij!) kan helpen maar hoeft helaas niet heb ik ook gemerkt... Bij de mijne nu gelukkig wel maar bij een ex-sm werkte niks hoor... En soms werkt het gewoon niet, ik heb geen contact meer met mijn oma, de moeder van mijn moeder, we mogen elkaar niet, van de 6 kleinkinderen komt er maar eentje soms... Ja sommige mensen passen egwoon niet bij elkaar, mijn moeder gaat er zelfs niet graag naartoe... Ik mocht haar als kind ook al niet... En dat is niet door mijn ouders "aangepraat" oid want toen was de relatie tussen hun en mijn ouders wel goed. En natuurlijk gaat Domunique het begrijpen! Uiteindelijk begrijpen ze het allemaal. Kan me niet voorstellen dat een 16 jarige nog om half 6 wakker wordt Mumtobe, wat ik lees over je schoonmoeder, wat je vanochtend schreef dan denk ik stiekem, zo pakt ze zeker alles aan, dreigen met weg gaan enz zodat mensen maar weer ophouden, een dwingelandje dus... Ze is gewend dat het zo voor haar werkt en dat doet het dus ook, dat idee krijg ik van je beschrijving, klopt dat? Ik zou niet terus deinsen voor dat gedrag denk ik, het is namelijk heel kinderachtig om stampvoetend als een 4 jarige weg te lopen als het niet zint... En dat kan ze persoonlijk opvatten maar dat is het natuurlijk ook... Beetje verwend type? Zo komt het over maar "correct me if i'm wrong!" Hier is het nog steeds allemaal ik zit echt in een pms fase geloof ik pffff :x durf niet te zeggen dat ik dat altijd al had, mss wel maar nu valt het me op gewoon, het komt namelijk echt niet door iets en de kids zijn ook echt niet lastiger dan normaal maar ik kan niks hebben... Wat een drama, ook voor mijn medebewoners natuurlijk
Hihi, Rianne effe lekker PMS-sen mag toch af en toe wel eens? Mannen zijn ook regelmatig onuitstaanbaar en over een x aantal jaar gaan je kids puberen en zijn die ook niet te genieten. Dus ik zou zeggen: nu is het even jouw beurt haha. De kans is klein maar ik zou bijna denken dat ik ongesteld ga worden. Zit ineens onder de kleine pukkeltjes... vreemd. Gatver ik zal blij zijn als ik weer mag werken. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen Ik heb zelfs een tijdje gezegd dat ik graag thuisblijf mama zou zijn als het financieel haalbaar was. Maar daar kom ik nu echt heel hard op terug. Ik verveel me dood. Ik heb veel te veel tijd dus doe ik niks. Beetje tegenstrijdig he? Ik bedoel dat ik nu met alles kan zeggen: ach doe ik morgen wel. Terwijl als ik morgen weer een dagje moet werken dat niet gaat en ik het binnen no-time vandaag heb gedaan. Dan ben ik veel actiever. En ik wil ook mijn hersens wel weer eens een flinke uitdaging geven door lekker problemen op mijn werk op te lossen enzo. Heb al overwogen om aanstaande vakantieweek in te trekken en een week eerder te gaan maar dat gaat met de oma-oppas niet lukken. Misschien is het een stomme vraag maar thuisblijf-mama's, hoe vullen jullie je dagen?
Hoi hoi, Wat een schoonoudersverhalen weer. Ik vind het ook stom als iemand Svinthe opeist in gezelschap. Gelukkig is dat nog niet vaak voorgekomen! Monique, dus Mirthe is een pot-zit-weigeraar... Helaas heb ik daar geen ervaring mee! cjpt, ik ben ook altijd wel eerlijk geweest tegen mijn schoonouders. Als er iets is zeg ik het gewoon. Fijn dat ik dat vanaf het bijna begin heb gedaan, want nu weten ze niet beter Leuk dat het uitje geslaagd was! Svinthe vond de intocht natuurlijk reuzeleuk en het cadeuatje in haar schoen vanmorgen, een dierenboek, heel interessant! Wij gaan nu naar vrienden die 18 oktober een zoontje hebben gekregen. Zal wel weer heel klein zijn en daarna bij andere vrienden eten! Heb er zin in!
Goedemorgen dames! Wat een schoonouders verhalen... Ik denk zelf (net als CJPT) altijd dat alles uit te praten valt. Maar nu hebben sommigen echter wel heel erge draken als schoonmoeders, zo te lezen Vooral dat voorbeeld van die mexicaanse griep. Deze SM is het niveau van een kind van 4 duidelijk nooit ontstegen. Dan is het ook lastig praten, dat snap ik wel.. Niettemin denk ik ook dat het wel heel belangrijk is om ouders/schoonouders zoveel mogelijk bij het gezin te betrekken als dit enigzins mogelijk is. Kinderen kunnen zoveel van opa's en oma's leren en opa's en oma's houden vaak zo ontzettend veel van hun kleinkinderen, dat is een mooi iets. Ik zet regelmatig ook mijn eigen irritaties opzij ten behoeve van het hogere doel zeg maar Teun is weer een stuk beter gelukkig. Wordt wel verkouden, maar zijn temperatuur is laag en hij heeft niet meer gespuugd. Wel schrikken hoor.. Hij is weer minder onrustig dan de afgelopen weken. Wel kan zijn bui ineens omslaan. Zo zit mijnheer te spelen en lachen, en zo is minheer woest en onhandelbaar. Ik denk dat we moeten opletten dat we hem, ondanks dat ie niet moe lijkt, wel gewoon op bed leggen. Hij is zo ontzettend alert en onderzoekend, dat ie teveel input krijgt denk ik. Hij wil dan ook niet meer slapen, dat is dan een heel gevecht. Uiteindelijk geeft hij zich wel over, en dan slaapt ie goed. Maar wat een energie kost dat.. Vraagje: hoeveel slapen jullie baby's overdag? Teun slaapt na zijn fles van 7 uur meestal nog even door. Dan gaat ie met mij mee op en speelt even en slaapt nog even. Na zijn fles van 11 uur gaat ie ongeveer 2 uur slapen als middagdutje. Na zijn fles van 16 uur gaat ie meestal ook nog wel 1,5 a 2 uur slapen tot de fles van 19 uur. En na de fles van 19 uur slaapt ie door, wij geven hem slapend de fles van 23 uur en dan slaat ie meestal tot uur of 7. Let wel, dit is het ideale scenario!!! Soms wil hij helemaal niet slapen, en leveren we een enorm gevecht om hem toch in te laten slapen. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
@ Anna, hier juist een baby waarvan ik me wel eens afvraag of ze niet teveel slaapt. Weet eigenlijk niet of dat uberhaupt mogelijk is? Maar goed, Dominique is incl voeding echt maar een uur wakker en dan is het op en wil ze slapen. Als ik haar dan inbaker is ze meestal voor ik ermee klaar ben al rustig. Op goeie dagen leg ik haar neer en is ze direct vertrokken. Op "slechte" dagen huilt ze 5 minuten waarna ik naar boven loop, speen plug, aai over haar bol en voordat ik de trap af ben slaapt ze. Hier heeft het bakeren natuurlijk veel effect maar ik merk ook dat ze veeeeel makkelijker inslaapt nu ik een écht ritueel hanteer. Dus de volgorde van alles en het muziekje dat áltijd aangaat als ik ze in bed gelegd is. Zo weet ze precies wat de bedoeling is. Misschien doe je dit allemaal ook maar vooral dat muziekje geeft haar net de afleiding die ze nodig heeft. Overigens heb ik (heel slim al zeg ik het zelf ;o) het muziek-mobieltje dat aan haar ledikant vast zit op kniehoogte vastgemaakt. Ze moet dus haar ogen neerslaan om hem te zien en als je dan toch al moe bent... dan hou je je ogen echt niet open als je naar beneden moet kijken hihi. Begrijp je wat ik bedoel met kniehoogte? Staat er misschien een beetje onduidelijk. Maar goed, ze is dus 1 uur wakker en dan slaapt ze ongeveer 2 uur en komt ze weer voor een voeding.
@Anna, Milan krijgt 's morgens om 9 uur zijn eerste fles. Daarna is hij meestal anderhalf uur (soms 2 uur) wakker en gaat dan weer naar bed. 's Avonds gaat hij om 8 uur naar bed en maken we hem rond half 11 nog wakker voor een flesje en slaapt hij meteen verder. Dames ik ben in de war Milan was vanochtend pas half 10 wakker Heel lekker natuurlijk, maar dan krijg ik er natuurlijk nooit meer 5 flessen in. Hij heeft net om half 2 pas zijn 2e fles gehad. Nou kan ik natuurlijk proberen of hij 4 flessen red, maar is dat niet een beetje vroeg?? Ik kan hem ook eerder wakker gaan maken 's ochtends, maar daar hou ik niet zo van. Maak Milan nooit wakker voor een voeding. Pfff nou moet hij vrijdag naar het kdv en zal je zien dan heb ik geen ritme meer!! Niet handig he..... Op welke tijden drinken de kindjes die op 4 flessen zitten??? Oja en Milan slaapt nu in een slaapzakje, want de pacco moest even in de was. Hij heeft wel wat langer gehuild maar hij slaapt!!!
@ CJPT: Wat een heerlijk kind Nee, klinkt wel zalig zo hoor! Volgens mij slaapt Teun al best veel uren, maar Dominique is helemaal een slaapkop. Dat ritueel is wel een goede tip hoor! Wij bakeren ook al vanaf begin in en hebben wel een ritueel (hebben een 'slaapschaap' dat ' slaap kindje slaap' speelt en dat zingen we een paar keer mee). maar misschien moeten we dat nog meer gaan inkleden. Misschien ook het schaap verplaatsen inderdaad (staat nu achter zijn hoofd..) .Teun wordt namelijk soms wel rustig ervan en soms niet. Anderzijds is het ook wel zijn temperament, hij is gewoon zo nieuwsgierig dat ie zich uit zijn slaap vecht om vooral niks te hoeven missen. D. is vast wat relaxter in dat opzicht.. Nu moet ik ook zeggen dat Teun perioden heeft dat ie zich super makkelijk overgeeft aan de slaap. Hij is dan ongeveer 1,5 uur wakker inclusief voeden.
@anna1976: senna slaapt niet zo heel veel overdag als ze haar flesje op heeft, dan speel ik nog even met haar, en dan zodra ze moe begint te worden, leg ik haar op bed, en slaapt ze meestal 1 a 2 uurtjes, soms meer soms minder. @cjpt: ik moet zeggen gister met mijn moeder, dat ik zelf ook al een beetje lichtelijk aangebrand was, dus het was een combi van allerlei dingen tegelijk over het algemeen, praat ik met mijn moeder de dingen toch wel uit, mijn sm is een ander verhaal, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen pim is nu weer dansen, en senna ligt even te slapen, dus ga zo nog even stofzuigen, en dan even proberen of ik via de wij fotoservice, alvast kerstkaarten kan maken fijne middag iedereen
Noa: finn denkt ook al zo groot te zijn dat hij geen middag slaapje meer nodig heeft, maar uiteindelijk valt hij toch inslaap. Mik: Senna is jou meissie en moppie, maar oma`s denken ook dat het vaak een beetj een beetje hun kindjes zijn ze vergeten alleen vaak hoe ze het zelf vroeger hebben ervaren en hoe vervelend het kan zijn, maar sommige mama`s/oma`s weten het wel, zoals mij moeder weet heel goed dat ze oma is en dat wij de papa en mama zijn en wij het voor het zeggen hebben ook tips neemt ze altijd ter harte vind ik best fijn aangezien mijn sm helemaal niet reageerd als je wat zegt, maar snap je situatie en je gemopper, mopper maar lekker hier even dan ben jij er vanaf! Dikke knuf meid! Sm: die sm-ers ook (hihi klinkt best raar zo) om niet goed van te worden, als we ze nou allemaal eens een gehooraparaatje zouden kunnen geven die alleen reageerd als WIJ iets zeggen over ONS kind!! lijkt mij een uitvinding!! Monique: wat als je nou eerst eens met een beertje gaat laten zien dat er niks gebeurt als die erop gaat zitten en je kan misschien ook eventueel zo`n plaspop zoeken op marktplaats en dan daarmee oefenen, wie weet helpt het en heel veel complimentejs geven als ze dna wel op het potje gaat zitten. En ik denk ook dat je niet te veel moet pushen, daar kunnen ze erg onzeker van worden. En ook met je zlef meenemen als je gaat plassen. Succes ermee, maar ze is pas 2 hoor geef haar de tijd. Cjpt: ik ben het opzich wel met je verhaal over sm`s eens, maar mijn sm wil dus echt niet luisteren ongeact op wat voor manier het gebracht word en het maakt ook niet uit wie het brengt, zo is het contact nu ook al verbroken tussen haar en mijn zwager en fam, nu begint ze daar elke keer weer over, wij zijn de enige uit het hele gezin die nog wel contact hebben met haar zoon, ik geef elke keer weer aan dat ik het er niet over wil hebben, dat ik er niet tussen wil komen te staan, maar het bord wat zij voor haar hoofd heeft is echt zooo onwijs groot!! ongelooflijk ze zegt elke keer weer jah ik begrijp je wel, maar...... blablabla... En ik heb dus in 1 jaar tijd al honderden gesprekken met haar daarover gevoerd, maar het is haar echt niet aan het verstand te brengen, dus soms werkt jou aanpak wel en soms niet, maar iedereen heeft wel ergens een probleem mee denk ik en ik ben ook van mening dat we ons daar niet te druk om moeten maken, we maken alleen ons zelf gek en de ander gaat vrolijk door met zijn/haar leven, dus waarom maken we ons zelf gek met het druk maken om een ander, je hebt alleen je zelf er maar mee. Nita: fijn dat je ook even iets langer hebt kunnen liggen in je bedje en je dus ook een beetje beter uitgerust bent. Geniet nog even lekker van dit dagje, morgen wordt je leven weer heel anders, dikke knuffel! Annie: op een kdv zijn ze daar denk ik wel aan gewent hoor gewoon even melden en ze zijn ervaren baby verzorgers dus zullen er heus wel een mouw aanpassen en wie weet heeft hij tegen die tijd wel een beetje een ritme. Ik maak Finn trouwens ook nooit wakker hoor. Zo nu Finn even eten geven en dan gaan we voor een foto-shoot eens zien wat voor leuke foto`s ze kunnen maken van ons Oeps sorry een best lange reactie tja die sm-ers ook
Annie: de voedingstijden bij ons zijn wisselend, maar wel met tussenpozen van 4/4,5 uur. 9.30 - 13.30 - 17.30 - 22.30u Wakker en slaapmomentjes dit kan weliswaar per dag afwijken: · 9.00u wakker · Spelen, flesje 1, spelen/lezen · 10.30u op bed · 10.30u - 13.00u slapen · 13.00u wakker · Spelen, flesje 2, spelen/lezen · 14.30u op bed · 14.30u 17.00u slapen · 17u wakker · Spelen, flesje 3, spelen/lezen · 18.30u op bed · 18.30u 22.30u slapen · 22.30u wakker en flesje 4
@ Anna, relaxed en rustig... Dominique? Nee hoor die is juist ook zo vreselijk onderzoekend en wil altijd alles zien, proberen, bij zijn. In het begin was ze daardoor ook vreselijk onrustig (vandaar het inbakeren) maar heb het idee dat ze juist daardoor nu vaak heel moe is. Dat al die prikkels haar uitputten ofzo ;o) Ze is gek op de boxmobiel en haar andere speeltjes en vertelt er hele verhalen tegen onder het ertegen aan slaan. Denk dat ze daarom vaak binnen het uur al uitgeput is. Het makkelijke in slaap vallen ligt hier puur aan het ritueel. Als ik het anders doe heb ik de poppen aan het dansen.
ey meiden hoe is het bij jullie? hier redelijk ga morgen toch maar weer de dokter bellen voor de verkoudheid. pfff z vandaag zijn we even bij oma geweest me nicht en haar dochter waren der ook en me zus kwam nog binnen met de kids. dus oma had huissie vol hihi wat betreft sm ik hou er mee op want ik vreet me eigen alleen maar op over die mensen.:x @genlte vandaag ga je over zeke? @hanna veel plezier bij de vriendinnen en dat kindjes zal zeker klein zijn. @pebr gezellige dag gehad zo te lezen!! @ollekebollke finn denkt dus ook al groot te zijn hahah @nita morgen begin je dus weer. komt vast helemaal goed hopelijk heeft milan het snel door dat mama haar slaap wel goed kan gebruiken,en wat lief van j dat hij even kwam om op milan te passen @cjtp wat goed van domiqeu ze krigt het vast door!!! @anna zekunne ook zeker wat leren van opa's en oma;s maar die heeft ze glukkig ook en ik heb zelf zonder 1 opa en 1 oma moeten doen en ik ben ook groot gelukkig geworden. moet nog verzinnen wat ik ga eten pff wat gaan jullie eten?
@ Ouders/schoonouders, ik wilde het ook niet afdoen alsof met een goed gesprek altijd alles op te lossen is. Ik weet uit ervaring dat het lang niet altijd zo simpel ligt. Maar wat ik ook weet is hoe kostbaar tijd is. En hoe onbenullig sommige dingen achteraf kunnen lijken terwijl ze op dit moment heel heftig lijken. Dat een schoonmoeder bijv een kind opeist is niet fijn maar als ze er niet naar omkijkt is het ook niet leuk. En ik denk dat het vaak ook onzekerheid is van ze. Ik weet niet, misschien ben ik overgevoelig op dit punt. Maar ik ben de laatste jaren erg vaak geconfronteerd met familie die ziek werd en sommigen ervan overleden en dan zie je ineens wat er verloren kan gaan door irritatie en trots. En het is niet leuk als je altijd degene bent die moet slikken en water bij de wijn doen, je werkt het vervelende gedrag misschien in de hand. Maar wat is het alternatief? Ruzie, afstand etc. Ik kies dat voor degene zijn die water bij de wijn doet. Maar begrijp ook best dat niet iedereen daar zin in heeft. Nouja, genoeg van mij haha. Is hier denk ik een gevoelig onderwerp.
@Cjpt, je hebt ook wel gelijk hoor. En voor mij is familie ook heel belangrijk. Maar ik heb in de 4,5 jaar ervaren dat mijn sm een nare vrouw is en dat altijd zal blijven. En nu soms opeens heel aardig doen omdat je je kleinkind wil zien dat gaat er bij mij niet in.. Ik had het ook veel liever anders gezien, maar helaas kan je je schoonouders niet uitkiezen hihi.
P.s. Milan ligt al vanaf 14.15 in een slaapzakje in bed!! Hij is tussendoor 2 keer wakker geweest, maar is zonder huilen weer gaan slapen!!! Joepie!