Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb helemaal geen ervaring met inbakeren, maar als Milan nu ook lekker snel inslaapt in zijn slaapzakje zou ik dat proberen te blijven doen.
    Fijn dat hij zo goed inslaapt zeg!

2. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He meiden,

@Pluis, he bah wat naar, twee mexicaantjes bij jou in huis. Beterschap voor beiden!! En ik hoop dat jij op de been blijft en dat het bij jou overwaait! Sterkte.

@Marieke, ook beterschap voor Ties. En succes met werken vandaag. Komt goed hoor met hem bij de oppasmoeder.

Ik wou nog veel meer reageren maar ik heb niet goed onthouden, sorry niet erg attent van mij.

Ik zit in een enorm onzekere bui vandaag. Dat heb ik soms, dat ik met mijn gedachten rondjes draai en steeds opnieuw begin met piekeren... :( Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, ik ga even spuien hier! Als je er geen zin in hebt: gewoon overslaan, het is meer voor mezelf om het kwijt te raken dan voor een ander om zich in te verdiepen :p

Zit hartstikke te twijfelen of ik "het allemaal wel goed doe" met Rens. Sinds ca 1,5 week word hij opeens elke ochtend heel vroeg wakker (5 uur, half 6) en ik breek mijn hoofd over het WAAROM daarvan. We liggen er zelf rond 23.30 in 's avonds en ik slaap niet meteen, dus ik slaap maar zo'n 5 a 6 uur per nacht en dat is echt te weinig aan het worden!! Want als hij wakker wordt ga ik zijn speen erin doen en kan ik daarna niet meer slapen want ik ga liggen luisteren, is is stil of is ie niet stil. Om 6.30 dan maar de eerste fles. Soms slaap ik bij zijn volgende slaapje nog even met hem mee, maar echt uigerust raak ik daar niet van.

Ik weet dat ik niet moet WILLEN verklaren, dat zeg ik ook vaak tegen een ander, maar tegen een ander is dat altijd makkelijker dan tegen jezelf. En bovendien mag ik toch zeker niet klagen met een kind dat eerst al weken doorsliep. Met een baby is alles een fase... het gaat vanzelf weer over... maar toch ga ik dan denken dat ik iets verkeerd doe. Krijgt hij wel genoeg voeding (2x200 en 3x165 per dag), zijn het wel de juiste voedingstijden, is hij misschien niet moe genoeg, gaat hij 's avonds misschien te vroeg naar bed (18.30, soms zelfs al 18.00, wel wakker maken om 22.30 voor laatste fles). Maarja dit alles gaat al een tijdje zo en eerst sliep hij toch ook gewoon door... Moet er misschien rijstebloem door zijn laatste fles of is hij daar nog te jong voor? Nee... ik lees net bij Ginny dat dat niet gaat met speen 2 van de Brown fles, die hebben wij ook.

Dan het inbakeren. Ik wil het afbouwen en had bedacht te beginnen met de avond en nacht. Maar nu hij zo vroeg wakker is, is dat misschien juist geen goed idee, maak ik het misschien alleen maar erger. Of is het inmiddels juist die bakerzak waardoor hij wakker wordt, is hij het somds zat om ingebakerd te zijn (bestaat dat??) En waarom wil ik er eigenlijk zo graag vanaf? Waarom zou ik het niet nog even zo laten, hij draait zich toch nog niet om. Ik wil er vanaf zijn als hij per januari naar de gastouder gaat, terwijl ik het volste vertrouwen heb dat zij er niet mee zou zitten als hij nog ingebakerd zou moeten worden bij haar. En vanaf morgen t/m vrijdag is mijn man een paar dagen naar cursus en 3 nachten afwezig dus ik dacht mooie gelegenheid om Rens de slaapzak aan te doen, want slaapgebrek kan ik beter hanteren dan hij, als hij moet werken.

Want werken... dat hoef ik toch nog niet tot januari. En ook daar heb ik steeds meer tegenstrijdige gevoelens over. Ik las er hier ook alweer een en ander over en ik bevind me in dezelfde nietsnuttigheidsmodus als cjpt... Tuurlijk ben ik de hele dag bezig met van alles en nog wat, en is het zorgen voor mijn kind reuze belangrijk, maar zoals Anna ook schreef: mijn leven zou wel weer wat opgespiced mogen worden! Ik mis mentale uitdaging. Ben nog stééds blij met het ouderschapsverlof want ik geniet me suf van Rens, maar elke avond weer denk ik... pfff niks gedaan vandaag... En niks is dan: voor Rens gezorgd, was gevouwen, andere hh klusjes gedaan, boodschappen, tv kijken, internetten, theeleuten met vriendinnen, af en toe en dagje naar mijn moeder of zus waar ik ook niks anders doe dan theeleuten en kletsen.
    En dan denk ik weer aan werken, en voel ik daar ook weer weerstand tegen... ik ben bang dat ik niks meer weet van mijn vak, dat ik alles vergeten ben en dat ik straks op mijn werk alleen maar aan mijn kind kan denken.... *ZUCHT*

Voor wie dit hele verhaal heeft gelezen: bedankt voor het luisteren :)

Nu ik ga maar eens mijn zinnen verzetten door in de stad wat boodschapjes te doen. Manlief is vandaag jarig (38, oud hè) en vanavond komen wat vrienden om het te vieren, wat voor taart zal ik nemen??

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Hanna, geweldige foto!! echt super!

@all, weet iemand of ik tujababy gewoon bij het kruidvat kan kopen?

4. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Jemig wat een verhaal heb ik getypt. Zie nu pas hoe lang het is. Sorry sorry sorry...

Wauw, I looooovvvve Svinthe!!

En Annie, dikke pluim voor Milan! Ikke wil ook slaapzak... kan Milan het ff aan Rens komen leren? :D

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, tuurlijk ben je een goeie mama!! Super goed denk ik zelfs!! Het is heel normaal dat je af en toe zo'n *Zucht* moment hebt hoor!!! Ons leven is wel heel erg veranderd de laatste maandjes!
    De hoeveelheden die je geeft lijken mij prima. Wij zitten op 5 x 200, maar Milan is wel over de 7 kilo vermoed ik;)
    Over het inbakeren....daar zit ik nu zelf ook een beetje mee!
    Ik heb wel gelezen dat als kindjes 's nachts opeens gaan huilen dat dat een teken kan zijn dat ze niet meer ingebakerd willen slapen. Dus misschien gewoon proberen? Volg gewoon je gevoel...dat doe ik ook meestal. Mama's weten het gewoon altijd het beste...:)
    Ik hoop voor je dat Rens snel weer wat langer gaat slapen! Komt goed hoor, je doet het goed als mama hoor!!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Oh en nog gefeliciteerd met je man natuurlijk!!!

7. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Annie: Mooie tas!! Bij mijn KDV hebben alle kindjes mandjes met hun naam erop. Daar zitten alle spulletjes in en een schriftje waarin ze stukjes over Teun schrijven. Hoef dus geen tas mee te nemen, wel zo handig.

@ Hanna: wat is ze mooi!

@ CJPT: Snap je hoor! Ik mis de afwisseling en het onvoorspelbare ook, en niet alleen in mijn werk maar ook in mijn priveleven...

@ Liefie: Klinkt zo herkenbaar, jouw getob. Heb helaas het antwoord niet. Met Teun ging het weken goed, toen ineens kwam ie weer om 4 uur, ineens was dat weer over en kwam ie weer om 7 uur en vanmorgen weer om 5.15. Schiet mij maar lek, weet alleen dat ik doodmoe ben :) Zoals je zelf al zegt: niet teveel willen begrijpen, steeds tegen jezelf herhalen dat het maar even duurt en dat het zeker beter wordt. Heb je niet veel aan he? Je verhaal spuien helpt vaak al enorm!

Teun werd vanmorgen dus ineens weer om 5.15 wakker en daarna weer om 9.15 uur. Prima voor mij om bij te slapen. Was onwijs vrolijk en lekker aan het spelen met zijn handjes. Hij ging redelijk makkelijk slapen rond 10.30 maar na 45 minuten werd ie waker en was het helemaal mis. Krijsen, niet normaal! Ik eerst spenen, werkte niet. Eruit gehaald en gewiegd: werkte niet. In box: nog harder krijsen. In wipper: nog harder krijsen. Bij mij op schot: keihard huilen. Was echt ten einde raad :( Manlief kwam ziek thuis en ik wilde ook niet dat hij dicht bij Teun zou komen. Verloor mijn geduld bijna en zei heel hard tegen Teun: Stoppen nu, alsjeblieft! Toen schrok ie en begin ik nog harder te huilen (en ik ook). En toen ineens voelde ik wat borrelen, hoorde ik een klein pers geluid en was ie stil. Ik had toen nog niet door dat ik zelf ook helemaal onder de gele poep zat. Maar o wat een zaligheid: hij was stil en na een complete verschoningsbeurt (want mijnheer zat tot achter zijn oren onder de poep) begin ie weer te lachen. Nu is ie in slaap gevallen ind e box. Toch krampjes denk ik he..?

8. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Tja weet je wat het is. Hij heeft niet overmatig gehuild ofzo, dus ik persoonlijk heb er niet zoveel last van gehad. Ik vind het alleen zo vervelend dat we telkens gewisseld hebben met de voeding. Eerst borstvoeding (1 week) Toen nutrilon (2 dagen, toen kwam wijkverpleegkundige en adviseerde omneo) toen dus 3 weken omneo vanwege zijn ontlasting. Toen ging hij steeds meer spugen, dus terug naar nutrilon met nutriton 4 weken. Bij het 3 maanden bezoek cb werd koemelkallergie geopperd als oorzaak van de krampjes, spugen, eczeem, kortademig zijn, onrustig drinken, moeilijk in slaap komen. Maar ik was inmiddels zo klaar met wisselen dat ik heb geweigerd. Eerst even rust voor het mannetje. Maar hij bleef spugen en onrustig dus uiteindelijk twee weken geleden naar de huisarts om te vragen wat nu wijsheid zou zijn. Hij adviseerde de pepti. Twee weken proberen en als het zou helpen zou hij direct een verklaring schrijven.We hoefde dus niet terug naar de gewone nutrilon, dat was wel fijn. Dus met lood in de schoenen naar de apotheek en begonnen. Resultaat was summier. Hij spuugt wel, maar hij is echt rustiger met drinken. Dat gaf de aanleiding dat de huisarts vanmorgen zei, ga er maar mee door ik schrijf een verklaring voor je, ondanks dat je weinig veranderingen ziet (rustiger drinken, dunne ontlasting en ook regelmatig ontlasting) reageert hij toch op de andere eiwitten in de pepti. Nu moet ik dus verdikken met nutriton om de refluxklachten te verminderen. pfffff wat een getob voor zo'n klein mannetje.

En ja de borstvoeding. Dat begint nu toch te knagen. Ik heb het 1 week gegeven. Hij dronk zo onrustig. Hij kwam om het uur en bleef maar huilen/jengelen en ging niet slapen. Hij dronk ook rustig een uur bij mij en na een week was ik er zo moe van en klaar mee dat ik ben gestopt. Toen stond ik er 300 % achter, maar nu vraag ik me af of ik was gestopt als ik had geweten dat hij waarschijnlijk koemelkallegie had. Tja het blijft een vraag en ik blijf wel achter mijn beslissing staan hoor. Het was goed, maar toch....

Ik hoop dat Dimara het goed doet op de pepti want zo'n kleintje moet rustig groeien en ontwikkelen en dat zonder dat ze last hebben van vanalles. zo oneerlijk he, die ukkies hebben er ook niet om gevraagd.

Liefs

9. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Wat heerlijk joh dat het zo goed gaat. Ik heb ook met tranen in mijn ogen zitten lezen hoe wanhopig je was en hoe verdrietig. Het is zo'n gevoel van onmacht he. Hier is het spugen er nog steeds, maar zeker niet in golven. Hij spuugt redelijk, veel meer dan een mondje terug, maar het is ook geen projectiel braken. Fijn dat Milan nu ook minder medicijnen heeft. Lekker, net als hier, rust in de tent en lekker groeien en genieten van elkaar!!

De lief tas vind ik geweldig, maar ik zou m te mooi vinden voor het kdv:D Ik heb voor allebei de jongens een koffer op wieltjes van nijntje (en voor de oudste inmiddels thomas, dank u sinterklaasje;)) en daar heb ik heb ik de spulletjes in. Mijn oudste draagt/rijdt m inmiddels naar het kdv en vindt dat helemaal leuk. De jongste gaat morgen voor het eerst wennen :(
    Vind het echt heel erg. Bij de oudste vond ik het niet leuk, maar toch ook wel oke. Ik zou me met de jongste het liefst de hele dag opsluiten in huis. Niemand die m van me af kan pakken zo :D

Liefs

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Annie, hier kwam ik er toen ook achter door een poepongelukje van Anouk en de Swaddle in de wasmachine zat dat ze best in een slaapzakje ook kon slapen.
    Maar heerlijk gevoel is dat he dat je merkt dat hij het ook zonder kan
    En een hele leuke tas!
    En of je nu moet doorgaan met inbakeren??
    Ha ha, vraag je aan de verkeerde denk ik, hi hi
    Ik zou het nu dus echt met Milan gewoon aandurven om hem niet meer in te bakeren en eens te kijken hoe dat gaat.
    Maar het gaat hier om jou, JIJ moet er aan toe zijn en er ook tijd en zin voor hebben

@Anna, lijkt wel soort van verlatingsangst ook.
    Want als ik het zo lees dan leg je hem op het perfecte moment in bed.
    Vooral ook omdat ik lees dat hij wel meteen in slaap valt als hij jullie hoort en voelt, lijkt het alsof hij het eng vindt om in slaap te vallen en dan dus alleen te zijn.
    Denk dat jullie het perfect doen en gewoon even moeten doorzetten en hopen dat het een fase is die weer voorbij gaat
    Oh dat zijn altijd van die momenten dat je je zo rot kan voelen als hij huilt en je weet totaal niet waarom en dan die opluchting als er te voorschijn komt wat het nu was of je dan helemaal onder zit of niet maakt niet uit, je bent dan zo blij he, herkenbaar hoor!

@Cjpt, ik lach net zo hard met je mee hoor, ik vind heel de ontwikkeling van een kind zo geweldig en mooi om mee te maken.
    En yep over 2 jaar lachen wij er samen om als die van jou (en dan weer die van mij ook) in deze periode zit!
    Joh die SM's blijven gewoon een moeilijk verhaal, ook ik kan daar boeken over schrijven
    Maar ook ik vind het interessant om te lezen hoe mensen daar mee omgaan en dat er dan verschillende dingen naar boven komen vind ik alleen maar prettig, kan ik vaak ook nog van leren!

@Ginny, nachtje ruilen van beeb??
    Wat heerlijk joh!

@Marieke, je niet schuldig voelen hoor!
    Hij had toch niet ineens beter geweest als je hem thuis had gehouden??
    En die gastouder zal ook echt wel goed voor hem zijn!!
    Ik zou even afkijken tot woensdag, want die beebs kunnen heel snel ineens ook weer opknappen
    Ik ken het spul van VSM niet

@Hanna, het gaat ook vanzelf komen hoor maar ik heb wel mijn ogen en oren open dat als ik het merk dat er interesse is vanuit Mirthe in die richting dat ik er dan op in ga.
    En ik weet dat bij Mirthe, nee ook echt nee is, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar het blijft nee:D
    Leuke foto's!

@Rianne, hoofdeinde wat hoger bij verkoudheid en lekker douchen en deuren dicht zodat het goed stoomt
    Ik wilde het vanmorgen proberen om haar eens gewoon te laten lopen maar ik moet haar dan zo in de gaten houden en wilde van alles doen dus heb het niet gedaan.
    Want ik verwacht dat die gewoon pist waar ze ook is en dan wil ik het wel zien.
    Was het nu maar weer 25 graden he, dan kon je haar de tuin in sturen.
    En geduld heb ik hoor dat heb ik ondertussen bij haar wel geleerd:D

@Catje, hier wordt er nu weer beter geslapen
    Maar ik herken dit heel erg van een week of 2 terug bij Anouk.
    Toen had ik wat jij nu heb!

@Conijn, so he da's toch best heftig
    Ik snap je gevoel over de BV maar meid je zal het nooit weten en je heb gedaan wat jullie het beste leek voor je mannetje toen en dat is het belangrijkste!

@Noa, nog steeds aan het hoesten, vervelend joh
    Wat balen dat je niet bij de HA terecht kan, hoop dat de middeltjes die je zelf heb gehaald je mogen helpen!

@Petra, ook snotjes tijd bij jullie dus, hier niest Anouk ook al maar zie nog geen snotjes (even afkloppen), bij Mirthe loopt het er gewoon uit ook op dit moment
    Volgens mij heb jij je leventje ook prima voor elkaar en geniet je er echt van, straalt altijd zo van die berichten van jou af, lekker hoor!

@Liefie, ohhhhhhhh wat herkenbaar
    Volgens mij is er hier een moeder geboren:D
    Welkom bij de club meid!

Het is hier stil, jeetje zeg
    De meiden liggen eens een keer weer tegelijk op bed, wat gek
    Ik hoor nu ook dat ik gewoon klokken heb die tikken:D

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Liefie, schrijf het maar van je af hoor.
    Ik herken veel van wat je schrijft, zeker over het "niks"doen de hele dag.
    Even een dipdagje/uurtje en zometeen lekker de stad in. Even wat anders kan soms ook helpen. Frisse lucht door je hoofd. Tenminste dat helpt bij mij altijd goed!
    Gefeliciteerd met je man!

Anouk, phoe he, wat drinkt Milan dan veel! Svinthe is wel wat jonger, maar 200cc??? Dat gaat ze volgens mij noooooooooooooooit halen ;)
    Ze valt steeds in slaap bij de fles.....
    Milan al 7 kilo! :$ Wow zeg!
    Svinthe woog vrijdag bij de kinderarts 5650 gram.

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Hanna, ja he hihi. Maar Milan is ook al een grote jongen;)
    Hij had vanmorgen om half 9 gedronken en wilde om half 12 weer. Dus toen heb ik de 2e fles 150 gegeven anders is het wel heel veel achter elkaar. En vaak giet ik er een beetje uit dus drinkt hij 180.
    Volgens mij al geef ik het 5 x 300 drinkt hij het nog op hahaha.

@Monique, ja ik ga het maar gewoon proberen. Vanochtend huilde hij echt lang ingebakerd. En net in de slaapzak niet. Dus denk dat hij er gewoon aan toe is...
    Gisteravond lag hij ook maar te kreunen en zich los proberen te wurmen dus hij vindt het gewoon niet meer zo leuk denk ik..

Ik hoorde Milan net een beetje kreunen en bewegen. Maar hij is toch weer in slaap gevallen!!
    Jeeeeeej hij kan gewoon in een slaapzakje slapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hij was natuurlijk altijd heeeel onrustig, maar dat kwam ook van de allergie! Hij had veel krampjes, huilen, onrustig, spugen enz.. En nu met de pepti is hij zoveel rustiger geworden. Dus denk dat het inbakeren gewoon niet meer nodig is!

13. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemiddag allemaal,

Pff ik mocht weer eens flink bijlezen! Het hele weekend geen tijd gehad. Zaterdag hadden we vrienden op diner, dus heb vanaf 13u in de keuken gestaan. Maar het resultaat mocht er zijn, ze waren flink onder de indruk haha 8). Gister de mega afwas gedaan, en de grote schoonmaak (stofzuigen, bed verschonen, badkamer enz).
    Vanochtend babyshow bij de zw yoga, babytjes gezien van de meiden die later waren uitgerekend. Wat zit er een verschil tussen een baby van 3,5 maand en een baby van 1 maand. Jeetje, dan zie je wel echt hoe hard ze groeien.

Nou wat is blijven hangen:

Pluis, dat is schrikken! Is het echt de mex griep? Hoe hebben ze het opgelopen? En gelukkig heb jij het niet.

Marieke, beterschap voor Ties! Je was toch laatst wakker geworden met een lekkende borst? Is dat daarna nog vaker gebeurt of was het eenmalig?

Annie, ik hou niet zo van lief, maar die tas vind ik wel heel leuk! Hoe duur is ie dan? Oh 60 euro, nou dat valt toch wel mee? Als je m gebruikt voor naar het kdv dan wordt hij redelijk intensief gebruikt lijkt me? Dan is hij dat geld wel waard. Ik heb veel duurdere tassen die ik 1x per jaar gebruik haha.

Monique, klinkt idd alsof ze er nog niet klaar voor is. Maar ik kan me goed voorstellen dat je haar uit de luiers wilt, ik hoor altijd dat het niet zo leuk meer is, een luier bij een 2jarige.

Hanna, wat een leuke fotos.

Liefie, logisch dat je soms twijfelt. Lijkt me heel normaal hoor. Maar je doet het hartstikke goed!

Anna, zo die poepbroek zat Teun goed dwars zeg.

Rianne, beterschap voor Elias! Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad.

Noa, ben je nog steeds niet beter? Wat lastig dat het zo lang duurt.

Petra, leuk dat je het zo naar je zin hebt op je werk!

Schoonmoeders: ik kan het super vinden met die van mij (beter dan met mn eigen moeder eigenlijk) dus niet herkenbaar voor mij. Maar wel vervelend dat er zoveel meiden zijn met een lastige sm.

Thuisblijven/dagbesteding: voordat Florine er was kwam ik altijd tijd te kort. Veel afspraken met vrienden en vriendinnen, vaak uit eten. In de zomer hing ik hele dagen op het strand rond, of wandelen in het bos. Dan nog het huishouden en de boodschappen enzo. Vaak shoppen :D. Ook deed ik parttime een universitaire studie. Die heb ik nu even stilgezet, pak dat hopelijk volgend jaar weer op.
    Nu heb ik het wel rustiger, maar nog steeds wel druk eigenlijk. Heb zeker 3x per week een koffie-afspraak, dan nog de boodschappen en het huishouden (hoewel we op zoek zijn naar een werkster, dan heb ik wel minder te doen). Beetje internetten, financien bijhouden, boeken lezen, dineetjes uitdenken (hebben vaak eetgasten). Ook nog de medische zaken (1x per week fysio, eens in de 2 weken acupunctuur). En soms vind ik het ook heerlijk om een dag helemaal niks te doen.
    Ik heb echt geen tijd om te werken in ieder geval :D.

Vraagje: hoeveel sparen jullie voor je kindje?

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi meiden,

Kennen jullie me nog?? Hihi
    Ik kom er echt niet aan toe om te posten... Weekends zijn nu ook druk steeds.

Heb wel een nieuwtje : heb ontslag genomen!!

Zag het niet meer zitten dat werk... En toen ik vanmorgen bij een buitenlandse familie kwam waar het best wel vies was (zacht gezegd) had ik het helemaal gehad... Ik werd ook nog gebeld dat ik deze familie voor vast ging krijgen!! Dus ik heb ontslag genomen, ik zoek wel wat anders...
    Ze vroegen me of ik dan aub deze week wilde uitwerken (ben ik niet verplicht) en ik kan dus echt geen nee zeggen dus ik maak deze week maar af. Moet ik woensdag weer naar dat gezin van vanmorgen :( Ik wil niet :(
    Morgen zou ik vrij hebben maar heb ik toch een adres gekregen :( pfff ben blij als deze week om is hoor.

Even een ander vraagje, weet iemand misschien hoe dat zit als je even geen werk hebt met de kinderopvangtoeslag? Want ik ga de kids nu niet bij het kdv laten uitschrijven, want als ik binnekort weer werk vind sta ik weer op de wachtlijst en heb ik geen opvang!!
    Als iemand dit weet wil je me dan een pb sturen erover? :)

Ik ga zo even bijlezen en kijken of ik nog kan reageren want moet zo gaan koken...

Monique, ik las dat Mirthe 'bang' is voor de wc en potje? Hier ook een ventje die er perse niet op wilt. Niet met broek aan zelfs....
    Lastig he...

Ik hoop dat ik volgende week weer meer kan komen reageren als ik thuis 'zit' hihi ;)

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pluis, ahhh je 2 schatjes de mex griep!! Wat erg zeg... Kan me voorstellen dat je man het moeilijk vind dat hij jullie niet mag knuffelen :( Hopelijk gaat het snel beter!! En krijg jij het niet!!!!!!!!!!!! Veel beterschap

Annie, superleuke tas!! Ik zeg: kopen! ;)

Ik ben er weer vandoor, sorry dat ik niet uitgebreid reageer hopelijk word het me vergeven! Tot snel

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Pluis: fijn dat het in ieder geval beter gaat met Fenna!

@ Cjpt: jaloers! Ik wil ook dat Aiden gaat doorslapen :D

@ Nita: succes op je eerste werkdag!

@ Anna: leuke tas! Wat is duur? Ik heb een Oilily luiertas, was 70 euro (normaal 140 euro) maar ik ben er nog steeds erg blij mee!
    Leuk he, zo'n poepbroek ;)

@ Catje: bij Aiden verschilt het heel erg hoe lang hij slaapt. Overdag slaapt hij meetal niet meer dan af en toe een uurtje. Behalve gisteren, toen heeft hij van 3 tot 6 liggen maffen. En 's avonds mag ik blij zijn als hij om 22.00 op bed ligt. Vervolgens slaapt hij tot een uur of 3/4 en dan nog tot 6/7/8 uur en meestal is het dan klaar. Soms slaapt hij dan nog tot een uur of 10.

@ Conijn: *zwaai!* Wat fijn dat je mannetje het ondanks die ongemakken toch goed doet! :D Lekker hoor!

Wat is iedereen toch ziek, zwak en misselijk! Beterschap allemaal!
    Hier heb ik 2 verkouden oppaskindjes en mij vriend is ook al verkouden (keelpijn en hoesten) dus ik vrees het ergste voor mijn schaapje..

@ Liefie: niet zo piekeren meis! Die van mij ligt 's avonds pas om 10 uur op bed dus als ik hem zo vroeg op bed zou doen als de meesten, dan zou hij ook heel vroeg weer wakker zijn. En ik weet het ook niet met eten. Hij krijgt bv en als ik een keer een fles geef, dan drinkt hij nooit meer dan 140 cc. Terwijl hij een maand terug al 6 kg was en 62 cm! Dus het is geen klein mannetje.. Maar goed, hij doet het verder prima dus daar hou ik me maar aan vast.
    Ik heb een lieve vrolijke baby dus het zal wel goed zijn! Maar die onzekere buien heb ik ook regelmatig. Vooral als Aiden een paar dagen wat huilerig is. Dan schiet ik meteen in de stress en denk ik dat hij niet genoeg bv krijgt en ga ik zoooo aan mezelf twiijfelen!

En die van mij die wordt al 39 dus jouwe is maar een broekie met z'n 38 ;)

Sparen: ik spaar nu nog niks, eerst een doorlopend krediet afbetalen en daarna ga ik sowieso de kinderbijslag apart zetten.

Vraagje: Aiden kwijlt sinds een paar dagen echt enorm! En hij sabbelt op vanalles.. Kunnen dit nu al tanden zijn? Kun je dat zien? Ik zie wel in zijn mondje witte puntjes waar later zijn kiesjes moeten komen, maar dat lijken mij gewoon talgkliertjes want voor kiezen is het zeker nog te vroeg!
    Zijn jullie beebs ook al van die kwijlebabbels?

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @petrb ow allebij de meide ziek wat zielige, en denk dat het snel wel beter wordt met het 'geregel'hoor fijn dat je het weer zo fijn vindt op je werk. jij werkt toch met paarden?

@annie jij hebt gewoon een slaapkoppie:D
    en denk dat milan dat inbakere maar niks vindt, en lekker ze armen wil kunnen bewegen.

@hanna wat een schattige foto's!!!!!

@liefie dikke knuffel voor jouw en iedereen heeft deze momente wel is hoor.
    en gefeliciteerd met je man!! wat voor taarten krijgen we;)

@anna het klinkt wel als krampjes.

@moniequ ja nog verkouden houdt maar niet op. ja hoop ook dat ze helpen en anders is het allemaal geld klopperij:D:D. het komt wel iets losser gelukkig.
    hihi ik hoor dat ook wel is dan denk ik huh deed ie dat hihu

@hanna yaslin drinkt vaak ook zoveel als milan hoor mocht van cb. soms drinket ze wel alles op en soms laat ze staan. ik doe vaak haar 4e fles 150 zodat ze wat meer trek heb in de laatst eop aanraden van cb, denk dat yas en svinthe ong evenzwaar wegen
    wij mogen 28nov weer dus dan weetr ik het zeker hihi.

@mamajees ow grote schoonmaak gehad ja moet ook zo af entoe gebeuren he, en ja ben nog steeds niet beter:( maarja positief blijven denken he:D

jij bent dus thuisblijf mama? ik ben voorlopig ook nog even thuis. en ja soms heb je van die dagen dat je denkt, ow wow dat nog even doen en dit. mijn vriend komt bijna ookal weer thuis die tijd is echt voorbij gevlogen!!

hier wordt automatich 25 euro p/m op haar rekening gestort en gooi vaak klein geld in haar spaarpot.dus ze wordt goed gesponsert ook door opa's en oma's hihi

@mvy ow ontslag genomen, was het toch niks. ik deed echt de verzorging voor de mensen zelf is toch ook wel anders denk ik. ik hoop dat je snel weer een baan vindt/

en tot volgende week hihi het is je vergeven.

@skatje ja hier ook zo kwijlert hoor:D:D

@

18. Heb wel het meeste terug gelezen alleen de laatste 2 pag niet, kleine man wil eten, dus hier van alles ervoor:

Mumtobe: tja ik weet het ook niet, maar `s nachts slaapt hij wel ongeveer 12 uur, dus tja ik snap het ook niet maar kan hem moeilijk knok out slaan, is ook zo zielig!

Pluis: fijn dat het met Fenna wat beter gaat, nu lief nog! dikke knuffel!

Cjpt: meid geniet maar lekker van het slapen, kan jij ook weer een beetje bij tanken!
    Monique: wat vervelend van Mirthe dat ze zo dwars is kwa wc bezoek/luiers en eten, ik kan je ook niet echt meer tips geven ben nog maar net mama geworden en het altijd vertellen hoe alles moet enzo is wel erg makkelijk maar de werkelijkheid is natuurlijk altijd anders.
    Dat hij overdag minder slaapt is opzich ook niet erg, maar ik vraag me wel eens af of hij uberhaubt wel genoeg slaap krijgt, maar het zal wel anders zou hij toch anders moeten reageren enzo, maar we zien wel hoe het allemaal gaat.

Annie: die tas is leuk, ik zou hem kopen als ik jou was!

Dagivulling: ik heb er eigenlijk geen moeite mee, ik heb alle dagen wel wat en anders verzin ik wel iets om te doen, ben ook bang dat ik straks als ik weer moet werken helemaal nergens meer tijd voor heb behalve werken en Finn, maar dat zien we dan wel weer.

Marieke: ik zou woensdag gewoon naar het cb gaan, maar als hij zich nog niet fit voelt toch even overleggen en als je er zelf niet zeker over bent gewoon vragen om uitstel.
    Rianne: als hij nu door zijn verkoudheid `s nachts toch wil eten wat hij niet gewent is kan je hem ook een klein flesje opgewarmd water geven, dan heeft hij niet de voedingstoffen maar wel een voldaan gevoel en is ook zijn zuigbehoefte gestilt, geef je hem namelijk wel gewone fv dan heb je kans dat hij hier snel weer aan went en jij het pineutje bent en dus weer `s nachts moet gaan voeden.
    wel erg vervelend voor je kleine mannetje, dikke knuffel!!
    Conijn: mijn neefje had ook koemelkallergie en mijn zus zat daarvoor op dieet en dat hielp heel goed, dus de kans dat de bv dan wel goed was gegaan is toch wel redelijk aanwezig, maar je moet je niet schuldig voelen hoor, het is zoals het is en hij is een te vreden en blij mannetje toch?! geniet daar maar lekker van!
    Petra; kan je die schoonmaakster hier volgende week ook even langs sturen, ben net zelf druk bezig geweest maar volgende week moet het wel weer!!

Annie: ik zou langzaam gaan ontbakeren gewoon elke keer een slaapje minder, Finn wilde ook niet meer begon al te protesteren bij het inbakeren en sinds vorige week niet meer gedaan en hij gaat nu ook gewoon heel lief slapen in zijn slaapzakje!

Zo heb hier mijn hele woonkamer opruimd, de was gedaan (gewasen, gestreken en gevouwen) stofgezogen, gedweild, de keuken gesopt en de berging opgeruimd:D morgen lekker vrij geloof ik!!

de kleine man heeft echt wel honger dus ik ga hem maar even voeden.

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, 60 euro, ja leuke tas, wel cute als jongens tas (meestal zijn de schattige spullen toch voor meisjes :D) maar als je het geld ervoor over hebt, doe!
    En dat inbakeren van Milan klinkt als iets dat overbodig is geworden?

Hanna, wat een koppie die foto van het schuimbadje hahaha erg lief en ik zal niks zeggen over dat haar maar heeft ze al klitten gehad? Of is ze ook kaal op haar achterhoofd van het liggen/draaien?

Liefie, gewoon even lekker onzekerheden spuien hoor!
    Ik denk dat je mss moet proberen om die laatste fles om 23 uur te geven, dat scheelde hier voor de ochtend, om 22:30 geven resulteerde ook in wakker om 5 uur! En ook hij gaat tussen 18 en 19 uur naar bed.
    Over ontbakeren, misschien heb je hier wat aan: inbakeren.nl - inbakeren afbouwen en niks doen wat je niet wilt maar als je iets kiest om te doen, hou het dan een tijdje vol op dezelfde manier en dezelfde tijden anders maak je het denk ik ook verwarrend voor Rens, ik rommel ook wel eens wat omdat ik dan zoekende ben en dan merk ik dat zijn onrust ook toe neemt en dan gaat het van kwaad tot erger. Op zo'n moment ga ik een stap terug naar wat we deden en wel werkte en zorg ik eerst weer dat het oude vertrouwde ritme erin zit en probeer het dan eens opnieuw met één stap tegelijk.
    Maak je niet te druk over je werk, ten eerste is het nog ver weg, ten tweede kan je het pas echt zeggen als je weer bent geweest en als je aan het einde van de dag baalt van jezelf, eis dan van jezelf dat je wel iets doet dat nuttig voelt? Maak een lijstje met wat je allemaal gedaan wil hebben op een dag, schrijf een boek, zoek een hobby? Werkt voor mij wel in ieder geval...
    38? Ja da's oud :p maar gefeliciteerd! En wat voor taart... mokka, appel kruimel, slagroom, ijs, banaan, chocolade, vanalles, jeetje ik krijg honger :D

Anna, ahh die Teun, ja zeker krampjes, die hebben we hier ook de laatste tijd en poepen helpt! Maar ik vraag ook wel eens iets geirriteerd aan Elias of hij nu even klaar is...!

Mama van Youri, welkom vreemdeling :p Goed van je dat je ontslag hebt genomen, als het niks voor je is is het niks voor je toch? Kinderopvangtoeslag moet je gewoon houden, net als je kinderopvang plaatsen, je hebt geld verdiend in 2009 dus krijg je kinderopvangtoeslag, zo simpel is het, je moet alleen misschien je inkomen aanpassen maar of dat nog zinnig is voor 2009, denk het niet maar wellicht voor 2010 wel tenzij je denkt hetzelfde te gaan verdienen als in 2009. Maar niks veranderen zomaar hoor, hoeft niet, ik hebt toch ook ontslag genomen en begin volgend jaar voor mezelf maar zeker wel dat ik kinderopvangtoeslag kan krijgen.
    Ik knip en plak dit nog wel even voor je in een pb ;)

Skatje, ja hier ook sinds een tijdje een kwijlebabbel (zo noemde ik mijn middelste ook altijd :D) en maar knagen op die knuisten en kwijlen en gefrustreerd doen... Maar ik zie na twee weken nog niks in zijn mondje dus dat zal het wel niet zijn :(
    Wie had nou al een tandje? Is daar ondertussen al een foto van?

Ollekebolleke, ja je hebt gelijk met 's nachts water voeden maar proeft dat niet anders? Volgens mij pikt hij dat nooit ;) maar mss een volle fles met één schepje voor de smaak...

Sparen, ik spaar voor elk kind 35 euro per kwartaal (van de kinderbijslag dus) dat was ooit 75 gulden bij de oudste en dat heb ik ongeveer omgezet in euro's al kinkt 35 euro minder dan 75 gulden ;) Maar dat geld krijgen ze dus als ze 18 worden en is dan zo'n 3000 euro, de rekening staat op hun naam en daar kunnen ze bij als ze 18 worden, ze weten het ook en Peter van 9 fantaseert ook over wat hij ermee gaat doen. Hier helaas ook een aantal afbetalingen en geen geld over voor anderzijds sparen...

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, ik ga ma/wo/vrij werken. Ideaal want als ik dan een rotdag heb kan ik gewoon denken: tis maar 1 dag, morgen weer vrij!
    En jemig wat is Svinthe een wakkere dame zeg! Probeer je haar dan tussendoor wel in bed te leggen enzo?

@ Annie, wow 60 euro? Dan neem ik het terug en vind ik hem niet leuk hihi. ;o)

@ Hanna, aaaahhhh wat een schattige Piet! Haha die met dat sop is ook geweldig! Leuk he dat sop? Dominique gaat ook regelmatig met sop en ze vind het super. Ik heb het idee dat ze het geknap van de belletjes kan horen ofzo. Ik leg haar dan in haar badje in de badverkleiner, dan kan ik haar loslaten. Nou dan ligt ze soms helemaal te schateren.

@ Liefie, oh meid dikke knuffel voor jou! Wat het slapen betreft, het schijnen inderdaad fases en periodes te zijn. Er is niet altijd een verklaring voor. Maar je zou natuurlijk wat dingen kunnen uitproberen. Ik zou persoonlijk beginnen met hem wakker maken voor een laatste voeding. Ik begrijp dat hij het een tijdje
    wel heeft gedaan maar slapen van half 7 tot 7 uur de volgende ochtend is natuurlijk wel een beetje veel ;o)

Enne... ik ben vd vlaai ipv taart.

@ MamaJess, wij hebben in de kraamtijd van wat mensen geld gehad dus er staat nu 250 euro op haar spaarrekening, leuk beginnetje. En vanaf nu storten we gewoon elke keer
    de kinderbijslag naar haar spaarrekening. Hoeveel is dat ook alweer? Bijna 200 euro per kwartaal ofzo toch? Oh en er staat een spaarpotje op haar kamer. Soms gooit papa daar "zakgeld" in ;o)

Het geld is in principe bedoeld voor als ze op zichzelf gaat wonen. Niet standaard bij 18 of 21. Maar mochten we voor die tijd geen geld hebben voor een rijbewijs of studie dan gaat het daar
    naartoe. Ik wil ook dat ze zo lang mogelijk niks weet van het geld. Zou het vervelend vinden als zij zit te bedenken dat ze er iets leuks van gaat kopen en dan achteraf blijkt dat wij het moesten gebruiken voor haar studie ofzo.

@ MvY, goed dat je wel netjes de week uitwerkt. Ik werkt zelf bij een uitzendbureau en er is niks zo vervelend als mensen die opzeggen en dan ook NU voor het laatst zijn. Andersom zou je dat ook aso vinden.

@ SKatje, Dominique is ook al weken zo'n enorme kwijlebal. Daarvoor droeg ze nog wel eens 2x hetzelfde maar nu moet echt alles elke dag de was in! En ze stopt ook echt ALLES in haar mondje. Maakt niet uit of het nu haar handjes zijn, tutteldoekjes, rammelaars of een hydrofielluier die in de buurt lag ;o)

Pff was net even de stad in geweest. Loop ik even te winkelen en Dominique trekt toch haar scheur open! Dus ik sta met het zweet op mijn rug met die wagen heen en weer te wiegen bij de kassa van de Etos. Staat er een vrouw naast me die in de wagen kijkt en zegt: waarschijnlijk heeft ze honger!
    Ehm...... sorry?? Ik heb uit verbazing niks gezegd en ben weggelopen. Hoe kun je als wildvreemde nou een moeder gaan vertellen waarom haar kind huilt?! Gek mens!

Ach shit! Ik zie net dat ik de verkeerde vitamine D heb meegenomen. Had een ander merk gepakt en zie nu dat die pas vanaf 1 jaar is! Moet ik morgen weer terug naar de stad :x

Deel Deze Pagina