@Hanna, ik leg Milan altijd boven in zijn bedje en doe zijn gordijn dicht. Dit was ook het advies in het ziekenhuis, omdat Milan erg nieuwsgierig is en dan teveel prikkels krijgt. Het werkt goed. Hij moet wel altijd even huilen voor het slapen gaan. Eerst was dat echt 20 minuten en nu 5 á 10 minuutjes. Ik leg hem in bed als hij gaapt, in zijn oogjes wrijft of mopperig wordt. Het is wel moeilijk om dat gehuil aan te horen, maar misschien moet je er even doorheen. Misschien hoort ze jullie toch ook al doen jullie stil.
Hanna, hier de rolluiken af dus pikdonker. Ik leg haar in bed als ze begint te gapen en ze valt dan zelf in slaap. Af en toe als ik dus te laat was moet ze even huilen en dan gaat ze pas slapen.
Slapen Hier gaat Kane meestal ook gewoon in z'n bedje als ik zie dat hij moe is. Soms piept hij nog even en moet ik een paar keer speentje pluggen, maar meestal valt hij gewoon lekker in slaap. Rond etenstijd leg ik hem dan meestal in de box terwijl ik aan het koken ben en soms valt hij dan ook in slaap. Gordijnen gaan overdag trouwens niet dicht. CJPT Ik heb ook zo'n verkleiner, maar ik vind het maar een onding...Kane zit met z'n balletjes tegen dat uitsteeksel aan...ligt vast niet lekker voor hem haha Het leek me ontzettend handig, maar ik heb echt het idee dat hij er helemaal niet lekker in ligt. Nou ja...misschien binnenkort nog een keer proberen. Wel een leuke foto van Dominique! Mumtobe Zo Dimara drinkt aardig! Zou het even aankijken en anders misschien in overleg met CB overgaan op voeding voor hongerige baby's? Annie Jeetje wat lees ik toch goeie berichten over Milan de laatste dagen! Super zeg dat het nu zo goed gaat met je kleine mannetje!!! Sparen Wij zetten denk ik de kinderbijslag op de spaarrekening en er staat hier een spaarpot op de kast waar ik 1 en 2 euromunten ingooi. Op z'n spaarrekening staat nu 500,- dus al een leuk begin! Kane had vanmiddag even een jengeluurtje, maar na z'n laatste flesje is hij lekker bij papa in slaap gevallen en ligt nu heerlijk in dromenland in z'n bedje! En papa en mama liggen languit op de bank haha!
@Ginny, ja het gaat erg goed met de kleine man!! Ben er ook zo blij mee! Hij is echt rustig sinds we over zijn op de pepti. Ik vind die verkleiner ook een onding!! Milan zit er op de een of andere manier niet lekker in! Hij vindt het veel lekkerder om los in het badje te spetteren. Dus gebruik hem weinig..
Anouk, wat superfijn dat het nu zo goed gaat met Milan! Sparen, ik wil 25 euro per maand gaan sparen. Hier staat ook een spaarvarken voor Milan en daar zit nu denk ik zo'n 250 euro in dus ik zal binnenkort eens een rekening gaan openen. Hopelijk wil J. ook 25 euro per maand daarop storten dan hebben we een mooi bedrag voor studie/rijbewijs/op zichzelf gaan wonen of wat dan ook. Ik heb laatst ook voor zo'n verkleiner gekeken maar inderdaad leek dat uitsteeksel me niet zo fijn voor jongetjes. Milan slaapt overdag met de gordijnen open. Hij slaapt ook maar kort overdag, hooguit een uurtje. Pff.. de rest ben ik echt kwijt. Sorry! Oh ja nog een leuke Do-foto gezien! En van Svinthe in bad! Het was heerlijk om vandaag weer te gaan werken! Even wennen de eerste paar uurtjes en ik moest me door ruim 400 emails heenwerken maar 's middags was het net alsof ik nooit weg geweest was. Ik heb dus 2 nieuwe collega's maar das allebei niks . De ene is echt het prototype van een nerd (dun, lange tanden, bril en bijpassend kapsel) en de ander is een enorme Suske en Wiske fan (echt je kon me oprapen ), zelf lijkt hij nog het meest op Jerommeke (zijn buik dan) . Mini had het heel goed gedaan bij mijn ouders. 's Morgens 130 ml uit de fles gedronken, tussen de middag zelf gevoed en 's middags 150 ml uit de fles. Kolven ging redelijk op mijn werk. Kreeg 180 uit 2 borsten dus daar hij had 's middags genoeg aan. Alleen vanavond was hij toch een beetje van slag want net voor het slapengaan heeft hij een tijdje gehuild. Is ook niet niks de eerste dag zonder mama. Morgen lekker vrij en woensdag een halve dag. En nu ben ik echt doodmoe! Ga even douchen en dan mini wakker maken voor een voeding. Daarna lekker slapen!!
Hier ook vieze vingertjes met pluisjes ertussen enzo. Tja, dan heb ik tenminste een reden om haar lekker te badderen. @ Hanna, hier is de regel dat ze naar bed moet bij de 1e echte tekenen van moeheid, dus gapen of in oogjes wrijven. Eerder heeft geen zin want dan gaat ze niet slapen. Als je wacht tot ze slaapt heeft het geen zin en wordt ze waarschijnlijk wakker van het verplaatsen. Plus dat ze leren dat ze ook in slaap moeten vallen IN hun bed. @ Gordijnen, ik wil dat Do het verschil tussen dag en nacht goed weet. Dus in de nacht is het donker en overdag is het licht. Dus geen donkere kamer overdag. Wil dat ze een goed dag/nachtritme krijgt.
Over de gordijnen open of dicht wordt dus wel anders gedacht door iedereen, we zitten nu geloof ik op 2-2 in stand.... Morgen maar eens proberen om Svinthe boven weg te leggen voor een slaapje en afwachten wat ze gaat doen... Morgen moet ik een prik tegen de Mex. griep Oh oh, wat zie ik er tegen op en zal ik blij zijn als het achter de rug is.... bleh! Nita, goed om te lezen dat het werken je wel bevallen is vandaag. Pfff 400 mailtjes , dat is al een dagtaak op zich denk ik!
cjpt, daar ga ik morgen dan eens goed op letten op het gapen... In de avond na de laatste fles heeft Svinthe helemaal geen moeite om in te slapen. We verwarmen haar wieg met een kruik en slaapzakje aan en ZzzzzZZzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZ, geen probleem. Soms horen we haar nog wel rommelen en ze maakt heel vaak een verslikgeluid... Eerst schrokken we daarvan, mara nu zijn we er al zo aan gewend dat we niet meer gaan kijken. Het hoort er blijkbaar bij!
Ik heb er denk ik 300 gelijk in de prullenbak gekieperd . Ben er maar vanuit gegaan dat dat allemaal al opgelost was . Ik ben met al dat kolven wel enorm de productie aan het stimuleren. Mijn rechtertiet was net zo vol dat die gewoon pijn deed dus ik wilde even de druk eraf kolven. Komt er in slechts 3 min!!! 180 ml uit . Dat blijft in de koelkast toch wel goed tot woensdagmorgen? Kan ik dat meegegeven naar het kdv.
Wow wat een productie zeg! Blijft wel 3-5 dagen goed in de koelkast. Je moet het alleen wel achter in de koelkast zetten en niet in de deur.
Hey mama's, ik kom weer even spieken hier. Nog spannende dingen gebeurd? Wie kan me een klein beetje bijpraten? @Gentle, ben je al verhuisd? @Pluis, hoest met je mexicaantjes? Beterschap. Vanmiddag met Noor naar het cb voor haar 2e spuitjes. Geloof dat er nog meer waren die ook vandaag moesten he? Succes dames. xxx
@Annie en hoe heb je Milan vannacht laten slapen?? Hier was Anouk ook vaak aan het vechten tegen haar bakerzak. @MamaJess, wil je wel een luier van Mirthe opsturen dan kan je het ervaren Sparen, de meiden hebben wel allebei een rekening maar wij hebben daar nog niet echt iets standaards voor afgesproken Geld wat ze nu krijgen met verjaardagen of zo gaat daar wel naar toe @MvY, hi hi en waarom heb ik nu het gevoel dat je ontslag geen nieuwtje is?? Ik had al zo'n gevoel dat dit ging gebeuren als je over je nieuwe baan vertelde. Hoop voor jou dat die week zo voorbij is!! Welke richting ga je nu zoeken?? En yep Mirthe moet niets hebben van het potje en de wc, wel met ons mee en spelen met pop en potje maar zelf, neeeeeeeeeeee Ben benieuwd of dit ineens gaat omslaan, kunnen die fases bij Youri ook zo lang duren?? @Skatje, hier ook zo'n heerlijk kwijlmonstertje Even boven je hoofd houden met spelen is bukken anders zit je onder Die witte puntjes zie je idd soms maar dat is dan geen tand. @Noa, ben jij je verkoudheid kwijt?? Dan is hij nu bij Anouk gearriveerd hier een 2e knorpotje in huis @Ollekebolleke,hi hi ik dacht ook altijd als ik zus bezig zag met haar kids toen ik er geen had of net mama was, dat doe je toch gewoon even zus of zo maar nu je er zelf allemaal mee te maken krijgt is het toch even anders. Maar hou je niet in hoor ik sta altijd overal voor open En je zou Finn nog kunnen vasttapen in bed Maar als hij gewoon vrolijk is en niet vervelend als hij wakker is dan zal hij het gewoon niet nodig hebben!! Hij slaapt dan ook wel een hele goede nacht he! @Cjpt, hoor je dit pas voor de 1e keer?? of heeft Dominique nog nooit gehuild in gezelschap? Is meestal het eerste wat je hoort, die zal wel honger hebben @Liefie, ik laat Anouk ook wel eens gewoon partijen hoor, ik sta echt niet bij elke zucht of kik bij haar om haar te troosten. Of ze moet echt gaan gillen maar is net wat je zegt af en toe ligt ze wat te mopperen maar lacht er dan weer tussen door en gaat dan weer mopperen en dan laat ik haar ook bezig @Aguamiga, ik zit nog steeds bij jou in het bootje meid, dus je zit niet alleen!!! Hier ook geen schema en ik doe ook totaal niet mijn best om haar in een schema te krijgen Die zus waar ze pas is geweest, die snapte het ook niet en had haar toch in een schema proberen te krijgen Toen ik haar ging ophalen kreeg ik een blaadje mee en de opmerking dat als ik het zo en zo deed dat ik dan toch in een mooi schema kon uitkomen *zucht* Iedereen doet het gewoon op een andere manier en ik vind dit op het moment ook heel fijn, opmerkingen van anderen krijg je altijd hoe je het ook doet! @Mumtobe, kom jij over een liter uit dan als je ophoogt?? En vergeet niet dat CB advies geeft he Ik ga dadelijk verder, eerst aankleden en boterham eten!
@ Monique, ja ze huilt eigenlijk nooit als ze in de wandelwagen ligt. Dus het was inderdaad voor het eerst dat een vreemde mij even ging "adviseren". Wist niet wat ik hoorde haha. Gatver wat heb ik een nacht en ochtend zeg! Vanacht tot 3x toe gedroomd dat Dominique ernstig ziek was en niet meer te redden was. En de dokter wilde maar niet komen en steeds stond mijn huis vol visite en moest ik het gaan vertellen... en steeds werd ik half huilend wakker. Ben emotioneel helemaal uitgeput, gek he, het was gewoon maar een droom (nouja 3 dromen). Aangezien ik geloof dat de enige manier om dat rotgevoel na een droom kwijt te raken is door het eruit te gooien als je wakker bent, heb ik net heel de fles lang zitten janken ;o) @ Hanna, niet gelijk opgeven als Svinthe de eerste keer niet direct in slaap valt in haar kamer he? Zal zij ook even aan moeten wennen. Misschien dat je een leuk ritueel voor haar kunt bedenken. Op die manier komt ze dan stap voor stap dichter bij het moment dat ze neergelegd word en moet slapen en kan ze zich rustig voorbereiden. Ik betrek dat soort dingen altijd op mezelf. Als ik ergens mee bezig ben en iemand zegt me: "zo en NU ga jij naar bed en slapen" en lukt me dat waarschijnlijk ook niet. Ik heb zelf ook een bepaalde volgorde van dingen afmaken en doen voor ik naar bed ga.
Heel herkenbaar! Hier ligt Aiden overdag ook nooit op bed. Slaapt gewoon in de box, de wipstoel of waar je hem maar neerlegt. Sowieso slaapt hij amper overdag. En 's avonds ligt hij tegen tienen op bed Sinds dat hij 2 weken oud is, ligt hij al op zijn eigen kamer. @ Mtb: ik doe af en toe een schepje rijstebloem. En ja, een heel schepje Wat lastig dat Dimara zo hogerig is! Je zou toch zeggen dat ze dan meer nodig heeft. Leuk dat ze op het CB zeggen dat je niet mag ophogen, maar ze zeggen er ook niet bij wat dan wel een oplossing kan zijn?? Oh ze zeggen zelf rijstebloem. Die met vanille vindt Aiden nog niet echt lekker. MamaJess: ok tnx! Dan zal dat het wel zijn ja, sinds een paar weekjes staat de kraan open! Dat sabbelen zal er ook wel bijhoren dan. @ MvY: lekker dat je ontslag hebt genomen! Wat deed je voor werk? En wat ga je nu doen dan? Verkleiner voor badje: die heb ik ook, ideaal! Alleen Aiden wordt er all een beetje te groot voor. Maar goed, over een tijdje kan hij zelf zitten en dat scheelt. Bij die van mij staat volgens mij geen streepje tot waar je hem mag vullen. Aiden zit er altijd tot aan zijn nek in! Lekker vol, anders krijgt hij het koud. Hij heeft geen last van dat uitsteeksel.. Vieze handjes: hier heeft hij altijd pluis tussen zijn vingers en soms ook in zijn handpalm. Dat zit dan heerlijk aangekoekt! Dat zurige heeft hij niet, maar Aiden geeft ook eigenlijk nooit melk terug. @ Hanna: je zou denken dat een baby minder slaapt 's nachts als ze overdag veel slapen. Maar het is andersom! Als de kleine overdag lekker slaapt, slaapt hij 's nachts ook goed! Na de hele nacht keten is vaak de nacht ook drama. Gordijnen zijn overdag open. Aiden kan zo leren wanneer het overdag is en wanneer nacht. Heb verduisterende rolgordijnen dus dicht=donker. Doe ze wel een stukje dicht zodat hij niet in het volle licht ligt. @ Nita: zo hee, lekker hoor zoveel kolven! Ik heb steeds met moeite 140 of 120 cc per keer En het wordt ook niet meer. Gisterochtend ging in Aiden uit zijn bed halen: ligt hij er over dwars in! Kleine mafkees. Ik zal er vanavond even een foto van posten Morgen naar het cb.. Prikjes Ik ben wel benieuwd hoe lang en dik mijn ventje is geworden. Hij heeft al kleren van maat 62 die te klein zijn.. Hij heeft nu een pakje aan van maat 68 waarvan de pijpjes alweer te kort zijn. Vraagje: Als Aiden wakker wordt heeft hij vaak de hik. Dus niet meteen na het drinken of zo.. Hebben die van jullie dat ook wel eens? Hij heeft dat echt wel 2 of 3x per dag.
En daar gaan we weer @Hanna, ik zou gewoon doen in de klas zoals je altijd deed, die collega's moeten dan idd maar even wennen! Heb je al wel eens gekeken en geprobeerd om Svinthe overdag in haar bedje te laten slapen om te zien wat ze dan doet?? Hi hi, zie dat er meer mama's met het idee komen. Hier is het overdag rolgordijn open en voor de nacht, pyama aan en rolgordijn dicht Ze gaat in bed als ze moe is en er dan wakker in Anouk gaat in haar oogjes wrijven en geeuwen en dan is het bedje in. Soms kletst ze daar ook nog even hoor maar dan ligt ze in ieder geval al wel op haar plek als ze in slaap valt! En ze zeggen dat juist de baby's die overdag goed slapen ook 's nachts goed slapen!! Hoe ging de prik?? @Nita, klinkt als een goede 1e werkdag! Fijn hoor En in de koelkast mag je verse BV 5 dagen bewaren, dus kan prima hoor voor woensdag @Annie, oke komt ie, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Milan is er aan toe om in een slaapzak te slapen @Cjpt, ha ha nog 1 die in de mamawereld is binnen gestapt Ben benieuwd wanneer je de 1e keer krijgt te horen die heeft een schone luier nodig He bah da's geen prettige nacht geweest. Het is ook zo'n kostbaar bezit wat je heb gekregen, ik denk dat jij dat nu begint te beseffen @Skatje, ha ha moet even lachen, hier is Anouk ook aan de verhuisfase begonnen in bedje. Is dan zo grappig als je hier leest dat er meer baby's in die fase zitten. Anouk kan alleen nog maar omhoog dus die ligt dan helemaal boven in maar verwacht die binnenkort ook anders te gaan vinden net als Aiden En yep, hier ook regelmatig de hik en dan pas later idd Want ze hikt ook vaak als ik haar aanleg voor de volgende voeding en daar verdwijnt hij trouwens wel van
@ Noa: Ik heb idd de gewone gepakt, je hebt ook met appelsmaak maar die is pas vanaf 6 maanden, die met vanille heb ik niet zien staan! @ Hanna: Ja ik weet idd van de voeding voor hongerige baby's maar Dimara krijgt Pepti hé vanwege de koemelkallergie, dus dat zal niet lukken denk ik! of ze moeten dieetvoeding hebben voor hongerige baby's Maar Svinthe mag best wat van haar honger hebben hoor hihi... Svinthe groeit trouwens ook lekker! @ Cjpt: Dimara komt nooit om de 3 uur, dat heeft ze nog nooit gedaan, zelfs in het begin niet, toen moest ik haar na 4 uur wakker maken voor een voeding, dus vandaar dat ik het gewoon heel vreemd vind dat ze nu wel om de 3 uur komt, terwijl ze al zoveel drinkt! ik stop tussendoor idd een paar keer (ze vergeet nog wel eens adem te halen) en haar speen wil ze absoluut niks van weten na de fles helaas... Geweldige foto van Dominique in het badje! @ Annie: ja het is inderdaad een klein vreetzakkie Wat goed van Milan zeg! ik denk idd ook dat hij klaar is met het inbakeren! @ hanna: Dimara gaat hier nu ook sinds deze week naar boven overdag, ik doe dan wel de gordijnen dicht anders slaapt ze helemaal niet, maar je hebt wel kans dat ze dan haar dag- en nachtritme om gaat gooien... gelukkig heeft Dimara daar geen last van, maar het zou wel kunnen dat Svinthe daar wel moeite mee heeft! @ Ginny: Zie mijn antwoord aan Hanna wat betreft de voeding voor hongerige baby's wat sneu zeg voor Kane dat hij zo met zijn balletjes tegen de steun zit in de verkleiner! @ Nita: Lees dat Milan uit de fles drinkt, goed hoor, heb je uiteindelijk toch een fles gevonden waarbij hij de bedoeling ervan snapt? @ Monique: Ik kom nu al over een liter uit... ze drinkt 5x 210cc (180/6) dus ophogen is ook echt geen optie! CB geeft idd advies maar 425 gram in 1 week tijd aankomen vind ik op zich zelf ook wel een beetje teveel van het goede wil ook niet dat ze dichtgroeit hihi.. @ Skatje: Nee hier op het CB hebben ze me geen alternatief geboden... ik ben zelf met het idee rijstebloem gekomen... zie mijn antwoord aan Monique hierboven helaas is nog verder ophogen toch een beetje teveel van het goede! Vannacht heeft Dimara geslapen van 23.30 ongeveer tot 7 uur en toen heeft vriendlief haar speentje nog een keer gegeven en toen heeft ze het volgehouden tot 10 voor 8, was een stuk relaxter als gister dat ze klaarwakker was om 6 uur en niet meer wilde slapen hihi...
@ Monique, ik vanaf het begin af aan al een beetje onredelijke angst haar te verliezen. Bijv door wiegendood (jeugdtraumaatje) ik heb al vaker huilend boven haar bedje gestaan uit opluchting dat ze nog ademde Maar dit is voor het eerst dat ik er ook zo van droomde. En het was juist minder aan het worden. Achja, doe er zo weinig aan he? Lekker uitjanken dan maar hihi.
@Mumtobe, dan zal je idd deze keer het advies van CB en jezelf moeten volgen. Maar kan je Dimara misschien op een fles minder krijgen??? Dan kan ze toch gewoon die volle flessen drinken wat ze graag doet en komt ze niet boven die liter Alleen moet ze er dan wel meer tijd tussen gaan laten. Wel vervelend idd dat jij niet naar voeding kan voor hongerige baby's ofzo @Cjpt, je doet er idd niets aan Zal misschien wel meer gaan voorkomen want de liefde voor je kleintje gaat alleen nog maar meer groeien. Dus kom maar met je adres dan stuur ik een doosje zakdoeken We hadden het hier toch over moeders en schoonmoeders, die van mij heeft gisteravond 10 punten gescoord. Belt ze op, jullie hebben 19dec toch een feestje he? ja mama dat klopt Heb je al oppas? nee mama nog niet weet ook nog niet zo goed wat ik ga doen Zal ik dan jullie kant op komen? jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mama da's een perfect idee!!! Dus ik heb 19 dec een feestje en de dames blijven gewoon heerlijk thuis en hoeven wij niet te sjouwen met spullen en dingen. Mams kruipt ook gewoon hier in bed en klaar!
@ Monique, soms zijn die mama's toch wel fijn he? Moet vandaag echt naar cb om de inbakerdoeken terug te geven. Durf bijna niet meer want ze hebben al 2x gebeld ervoor. Stomme is dat ik dacht dat ik ze mocht lenen tot we ze niet meer gebruikten. Maar bleek dus een noodoplossing te zijn wat hun betreft, puur om het te proberen hihi. En ik heb ze dus al een week of 9 haha. Tja, moeten ze maar duidelijker zijn. Maar moet dus vandaag wel als een speer ergens 2 stukken stof kopen die ik er voortaan voor kan gebruiken. Als ik nu de doeken waste dan gebruikte ik een hydrofiel luier en een wieglakentje. Maar vind het zonde om dat vanaf nu altijd te gebruken want daar word het lakentje niet mooier van. Oh en ik ga terug naar de Prenatal. Had gisteren daar nieuwe speentjes gehaald, kom ik even later bij de Etos zijn exact dezelfde dingen daar veel goedkoper. Waarom koop ik toch met mijn domme hoofd dat soort dingen bij Prenatal? Die is altijd veel duurder.
Cjpt, wat een vreselijke droom. Ik had dat zondag, toen droomde ik dat we Milan gewoon kwijt waren . Ik huilde echt zo hard in mijn droom en riep de hele tijd dat ik mijn kindje terug wilde. Bah.. dan word je echt zo naar wakker! Catje, dank je het staat achterin de koelkast. Daan, ik moet vanmiddag om 2 uur naar het CB voor de prikjes. Of prikje denk ik want de pneu slaan we deze keer over als ze dat goed vinden. Ben benieuwd wat Milan weegt, denk wel ruim 7 kilo . Oh hier ook niet echt een schema, ik pas me gewoon aan Milan aan. Soms probeer ik wel eens een voeding een half uurtje te rekken door met hem te spelen, wandelen of in badje te doen als dat net beter uit gaat komen maar voor de rest is alles op zijn verzoek. Skatje, Milan kruipt ook vaak omhoog in zijn bedje maar dwars is hem nog niet gelukt . Monique, ah Anouk doet dat dus ook al . Heerlijk zo'n feestje in het vooruitzicht! Mumtobe, ja ik heb eindelijk een fles gevonden. Uit de Dr. Brown drinkt hij nu redelijk goed! Merk wel dat hij nog steeds flink bijtankt als hij bij de volgende voeding aan de borst mag maar hij redt hij zo wel als ik werk. Cjpt, oeps nou ja moeten ze maar duidelijker zijn. Milan kwam vannacht al om 3 uur en daarna om 7:15. Vanmiddag moeten we dus weer naar het CB en vanavond komt er bezoek bij J. thuis. Ik heb gezegd dat ik maar heel even kom want na die prikjes is het maar afwachten hoe hij er op reageert. Mocht hij echt heel hangerig zijn of zo dan is het jammer voor het bezoek maar dan ga ik niet. Morgen maar een halve dag werken en 's middags naar de verjaardag van mijn schoonbroer. Tegen de avond babyzwemmen!! Hebben jullie dat ook dat je moet wennen aan parttime werken? Ik vind het best gek dat ik nu maar zo weinig uren hoef (24 per week).