@Cjpt, heel soms snappen die mama's het ineens ja Maar denk dat ik dit meer aan die lieve meiden heb te danken, dus dat ze daar bij wil zijn, dan dat ze mij een avondje weg gunt En dan had het CB maar wat duidelijker moeten zijn toch! Hier voor Mirthe toen ook wel eens doeken geknipt uit een oude dekbedovertrek @Nita, Anouk is idd ook op ontdekkingsreis aan het gaan in bed, ben benieuwd waar ze allemaal naar toe gaat En ik heb nu al zin in het feestje ja! Ik hoop dat Milan geen last krijgt van de prikjes en krijgt hij het wel dan zou ik ook niet gaan hoor! @MvY, hier is Mirthe de ene week ook anders dan de andere week Vandaag is ze begonnen aan de fase ik-wil-s'middags-niet-meer-slapen. Dus loopt nu voor het eerst ook hier rond nu, als dat zo blijft is dit voor mij weer een hele nieuwe fase. Jammer van gisteren maar wel goed om te lezen dat het met slapen bij hem iets beter gaat. En we spreken idd af dat degene die het als 1e heeft ontdekt dat even doorgeeft En mams kruipt gewoon in het logeerbed op zolder hoor, hi hi Krijg nu een flits van ons mam tussen ons in in bed, neeeeeeeeeeeeee @Daan, even applausje voor Noor!!! Fijn zeg dat het ook zo goed gaat met slapen gewoon zo nu! @Mik, 7dagen achter elkaar werken??? Jemig zeg, hoe doe je dat met Senna dan? @MamaJess, ohhhhhhh jammer, ze had net zo'n goede voor je klaar gemaakt Niet genoeg aan 10 sneetjes????????? Ik eet er 4 per dag joh Anouk wordt wakker, dus tot straks!
Hanna, sterkte met de prik! Hopelijk kom je er een beetje goed doorheen. Liefie, hier hollebollegijs Tja weet ook niet hoe het kan. Snelle stofwisseling denk ik. Heb al eens mn schildklier laten onderzoeken, omdat mensen soms schrikken als ze zien hoeveel ik wegkrijg, maar die functioneert prima. Dus gewoon mazzel denk ik. Mn hele familie is erg slank. Succes vanavond met het niet inbakeren! Anouk, super dat Milan ook niet meer ingebakert hoeft. Noa, jeetje, donderdag eindelijk naar de ha? Dat duurt ook lang zeg. Skatje, schuimpoep?? Nee heb ik nog nooit meegemaakt. MvY, ja ik denk ook George. Waarom moet er nou iemand dood . Rianne, ik was het inderdaad, die de 2e pneu niet heeft laten zetten Hoe kun je dat nou vergeten Ik krijg het ook niet benauwd van de financien doen, vind het zelfs erg leuk. Ben ook financieel adviseur geweest, dus dat raak ik niet meer kwijt . Wat goed dat Elias in zn slaapzak slaapt. Alle kindjes zijn volgens mij aan het ontbakeren hier he? Jingi, wat een onzin van het cb. Het hele onderzoek wijst er juist op dat de 3 maanden prik overbodig is. In Belgie krijgen ze de pneu prik met 2 maanden, 4 maanden en 12 maanden. En er zijn daar toch echt niet meer pneu gevallen hoor. Rianne had een link van het onderzoek geplaatst, misschien kan ze m nogmaals plaatsen? Monique, maar 4 sneetjes Dan val ik om joh . Heb er vandaag 8 gegeten, van de natuurwinkel dus, en zit wel een stuk voller dan gewoonlijk. Dus dit houden we er in. Zo ik ga even fotos bestellen bij de hema, voor Florine's 3e fotoalbum hihi.
@ Monique: nee helaas komt ze nu dus om de 3 uur voor een voeding en ben ik al als een zotje allerlei dingen aan het doen om de voedingen te rekken, anders zou ze zelfs nog komen voor een 6e voeding... t is allemaal erg lastig! misschien heeft het met t sprongetje te maken fijne mama heb jij @ Nita: fijn dat het lukt met de dr brown fles! @ Mik: he gets moet je met de kerstdagen ook werken? @ Noa: ze heeft geslapen van 23.30 tot 8 vanmorgen, om 7 uur even wakker geweest! @ Hanna: wat goed van Svinthe zeg!! @ Rianne: hier zit er 210cc in de fles als we 180/6 maken, dus vandaar dat ik over een liter kom tja zit dan toch aan 30 schepjes dus ophogen is geen optie!
@Hanna, joh ik rommel ook maar wat aan soms hoor, je weet toch nooit wat nu het beste is Maar ik lees dat ze 1 1/2 uur heeft geslapen, super toch! @Liefie, misschien gewoon als Rens begint te piepen meteen drinken geven?? Dan ben je maar eventjes bezig want vaak draait het toch uit op een flesje. Zekers als je aangeeft dat je er slecht tegen dat nachtelijke gerommel kan Ben benieuwd vannacht. En wil niet lullig doen hoor maar ik zou me toch voorbereiden op die nachtvoedingen kan het alleen maar meevallen. Je kan ze nu eenmaal niet dwingen die over te slaan he! Hier ligt Anouk in bed altijd in haar slaapzak @Annie, perfect he!! Lekker toch dat hij er nu al doorheen is! @Noa, gelukkig eindelijk een plaatsje dus bij de HA, ben benieuwd Hier geen sokken in de slaapzak, ze heeft zelfs de pyama broek niet aan Vergeten we dat een keer en ze gaat met pyamabroek aan in de zak dan vindt je haar terug met klamme voetjes @Skatje, diarree moet schijnbaar echt zo stinken dat je van je stokkie afgaat (bij wijze van spreken) Want BV poep is idd zoiezo al ontzettend dun. @Rianne, oh wat lief van je moeder en wat zal ze blij zijn geweest om te horen dat ze nog meer mag komen en meer mag doen zelfs! Hi hi en nog een beeb die zelf beslist om niet meer ingebakerd te willen worden! Ben benieuwd of je het durft om vannacht door te zetten, succes met de beslissing Welke zalf heb je gekregen?? @Jingi, wat gek he dat jouw Cb dan dus weer helemaal niet op de hoogte is van die pneu prikken @MamaJess, ik eet er 's morgens 2 en 's middags 2 Maar dat komt misschien ook omdat ik dus wel op de kilo's moet letten Mijn lijf is hier aan gewend en draait ook goed op 4 bammetjes @Mumtobe, jeetje zeg dat is echt balen en vervelend Zo is het ook niet prettig lijkt me Hopen dat dit snel overgaat idd
Dat zeiden ze hier ook dus ik heb 'm toch maar laten zetten. Werd een beetje overdonderd door haar en nu baal ik er eigenlijk van dat ik me om heb laten praten! :x Verder moeten we nog een röntgenfoto laten maken van Milan zijn heupjes omdat hij vrij lang in een stuit heeft gelegen en dat mag maar tot 27 weken. Van buiten zag alles er wel goed uit maar voor de zekerheid toch even een foto. Milan slaapt overdag gewoon in zijn kleertjes zonder slaapzak. Behalve als hij een spijkerbroek of een tuinbroek aanheeft dan doe ik hem zijn pyamabroek aan want dat lijkt me lekkerder liggen. 's Nachts heeft hij een rompertje aan met korte mouwen, pyamatruitje en een slaapzak zonder mouwen. Geen broekje of sokjes want dan gaat hij zweten. Hij zit nu ook volledig in maat 62, nog 1 broekje van 56 dat past. En hij heeft zelfs al 2 wat kleiner vallende truitjes van 68 aan. In maat 68 heb ik heel veel gekregen maar 74 heb ik bijna niet dus straks in de uitverkoop flink shoppen in die maat. Goh wat erg!
Joehoe, ik heb de prik weer overleefd!! Ik ben dan altijd zo opgelucht als ik weer thuis ben. Wat een ellende zeg als je daar bang voor bent. Sta je daar in de rij, met je moeder, want ik durf niet alleen en dan zie je je beurt steeds dichterbij komen.... Gelukkig mocht ik apart in een kamertje zittend geprikt worden.... Al die andere mensen bleven gewoon staan Zo dapper ben ik helaas niet. Deze zit er dus weer op, nu over 3 weken nog 1 en dan hoop ik dat ik er weer voor heel lang vanaf ben Nita, de rontgenfoto is dus meer voor de zekerheid? Slapen: Svinthe heeft net een uur in de wipstoel gezeten en "gespeeld". Nu ligt ze hier in haar mandje beneden. Hopelijk doet ze zo nog een slaapje. Het slaapje van net na de fles van 2 uur was geen succes. Ze was op mijn schoot in slaap gevallen gelijk na de fles en toen heb ik haar naar boven gedragen. 10 minuten later was ze al weer klaarwakker. Hazenslaapje dus.... In de avond is ze vaak wat meer wakker. Hopelijk is ze straks een beetje rustig... Ik ga wandelen met mijn zus en manlief gaat dan voor haar zorgen. Dan zou het wel lekker zijn als ze lief ging slapen
Hanna, ja dat doen ze eigenlijk standaard als ze na 27 nog in een stuit hebben gelegen. Milan heeft zeker tot 30 weken zo gelegen want toen heb ik die 3D echo gehad en daarop zagen we toen dat hij nog in stuit lag. Met 32 weken toen ik in het ziekenhuis lag en een echo kreeg lag hij goed dus ergens in die 2 weken is hij gedraaid. Mijn arme ding heeft nu toch wel last van de spuitjes. Sinds we thuis zijn is hij heel huilerig en nu ligt hij al een tijdje in bed te zeuren. Ik ga het bezoek afzeggen en doe hem straks lekker in badje, dat zal de pijn in zijn beentjes wel wat verzachten. En anders krijgt hij een halve zetpil.
Jingi, zji was in de war? Nou dan is ze ook niet op de hoogte want ik kreeg als reactie van de consultatiebureauarts dat ik helemaal gelijk had en volgens mij kreeg MamaJess ook zo'n reactie als ik! Ik zou zeggen, niks uitstellen, maar overslaan (als jij dat zelf wilt natuurlijk, het kan gewoon, misschien moet ze ook eens een bijsluiter lezen ) Er was ook nog een onderzoek in Utrecht dat hetzelfde uitwees. De link snor ik even voor je op (is de prevenar bijsluiter): http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Prevenar/emea-combined-h323nl.pdf uitgelicht: Als Prevenar wordt toegediend als onderdeel van een routinematig immunisatieprogramma voor zuigelingen kan een alternatief schema overwogen worden dat bestaat uit een 2-dosesschema. De eerste dosis kan worden toegediend vanaf een leeftijd van 2 maanden met een tweede dosis ten minste 2 maanden later en een derde (booster)dosis op de leeftijd van 11-15 maanden. Na even zoeken ook gevonden: Baby's kunnen toe met minder prikken - Nieuws - UMC Utrecht In nederland zijn ze zelfs best vroeg met de booster prikken met 11 maanden want zowel voor pneu als dktp/hib zeggen ze dat die gegeven moet worden in het tweede levensjaar en 11 maanden is nog steeds het eerste levensjaar... Ze hebben hier zo'n haast, heb ook nooit zo goed begrepen waarom alles van drie naar twee maanden starten moest ineens... MamaJess, ik was het niet vergeten! Maar ik twijfelde ineens omdat ik het uit mijn blote bol moest zeggen hahaha ik had het liever nagekeken om het zeker te weten terwijl ik het wel zeker weet snap je me nog? Net zoals ik 's avonds mijn wekker zet en het zeker weet maar toch nog een keer kijk beetje ocd misschien Ik krijg ook een ontbaker vibe op dit forum Ja beton-brood vult wel (ben groot geworden met brood uit een natuurvoedingswinkel), ben blij dat ik nu zelf groot ben en dun en klef brood mag eten als ik wil ) Mumtobe, nou dan zal ik niet vallen over je 10 cc extra inderdaad, 30 schepjes is de max, kan je dus wel meer water erin doen als ze echt niet genoeg heeft... Monique, ik heb gekregen: mupirocine zalf? Ben blij dat die man zijn recepten tegenwoordig typt 8) Was iets met penicilline? Dat woord noemde hij tussen neus en lippen door... Het zijn ontstekingkjes (<--- verklein je dat woord zo ) Ik ga het doorzetten vannacht, hij doet nu al slaapje numemr 3 in zijn slaapzak met minder huilen dan inbakeren! Nu wordt hij wel steeds wakker na drie kwartier maar nu net werd het weer stil na huilen dus misschien op voor een nieuwe cyclus van drie kwartier? Nita, lastig he zo'n cb dat je overdonderd, ik vind echt niet dat ze dat kunnen maken, het rijks vaccinatie programma is vrijwillig en ze dwingen het graag af, bah! :x Jij ook al shoppen na maatje 68? Erg he? Hanna, pijnlijk die prik? Ik wil hem ook halen als ik hem krijg aangeboden dus ben graag voorbereid, ik zie enorme naalden in mensen verdwijnen op tv en ik haaaaaat injecties maar hoef niet met mijn moeder Ik haat pijn gewoon Nog een slaapje van drie kwartier zit er niet in hoor ik al... Laterzzz
Er ligt hier iemand sinds 3 kwartier oningebakerd in zijn slaapzak en ik hoor he-le-maal niks.... Ga zo ff kijken hoor, want ik kan het eigenlijk niet geloven . Dan nog afwachten hoe het morgenochtend gaat natuurlijk... Manlief is vannacht niet thuis, en de 2 nachten daarna ook niet... Is naar cursus in Oost Groningen... lekker in de buurt hahaha. Ben ik natuurlijk helemaal niet gewend, zo allenig in het grote koude bed, wou dat ik ook zo'n fijne slaapzak had als Rens . Ik zit vandaag al de hele dag in de lui-stand en daar kom ik ook vanavond niet uit geloof ik. Ik ga zo lekker in bad en wat tv kijken wat ik opgenomen had want op dinsdagavond is er niks leuks op vind ik. Tot morgen ladies!
ey meiden was ik weer hihi. met me leuke hoest!!! vanmiddag heb ik me vriendin op visite gehad, die kwam de trouw foto's laten zien van hawaii zo mooi!!! net belde me vriend nog ff die moest in pak verschijnen aan het diner gebeurt anders nooit maar was afscheids etentje omdat er heel veel van boord gaan. @mik zo dat zijn aardig waten dagen, maarja daarna 7 vrij, @skatje ik heb dat ook wel is als ik haar verschoon dat ze nog ff door gaat en dat rare ik weet ook begot niet hoe diaree der uit zal zien bij een baby. @mvy ja donderdag pas, ze hebben het echt eel druk!! nouja redt het nog wel die 2 dagen hihi @liefie ow rens een zweterd yas niet echt. @mamajess ze hebben het druk bij de ha en er is ook nog 1 ha ziek dus ja,maarja redt die 2 dagen ook nog wel. @mumtobe lekker he!!! mischien kan je de fles iets eerder gaan geven.kan je lekker slapen hihi.yas komt vaak tussen 7 en 8 smorgens en rond half tien tien uur de laatse. @hanna ik hoop ook voor je man dat svinthe rustig is. @nita ow toch laten zetten, en hij heeft er last van arm ventje. hopelijk is het morgen over.
@ Noa: Ja ik moet echt een beetje gaan vogelen nu moet ik er morgen vroeg uit... ga babyzwemmen met haar en dat begint om 9 uur en het is een kwartiertje rijden dus dan moet ik uiterlijk om kwart over 8 thuis weg wil ik om 9 uur met Dimara in het zwembad liggen... en nu ligt ze nog lekker te slapen en ga ik het dus toch niet meer redden om er nog 2 flessen in te krijgen vanavond dus dan kunnen we mooi kijken hoelang ze het volhoudt...
Mijn eerste verstandskies is aan het doorkomen... voel een puntje rechtsbovenin! gelukkig doet het (nog) geen pijn...
@monique: senna gaat in die 7 dgn dat ik moet werken, een paar dagen naar mijn moeder, en pim neemt tussen kerst en oud en nieuw nog een een week vakantie op, zo zit het allemaal dicht wel een hoop geregel moet ik zeggen @mumtobe: ja dit jaar mag ik met de kerst werken? jij ook?? strakjes met senna naar het cb geweest, en ze doet et super. ze is nu 57cm en weegt 5150gr! ikke is trots. de spuitjes waren minder maar goed senna heeft hoogstwaarschijnlijk de vorige keer ook de verkeerde spuit gehad van pneumokokken.... ze ligt nu helemaal uitgeteld op de bank ga maar weer even kijken
@ Mik: Nee ik hoef niet te werken met kerst, ik weet zelfs niet eens wanneer ik weer aan de slag kan... ben namelijk nog aan het zoeken naar een baan! moet zeggen dat het absoluut niet meevalt! maar moet echt aan de slag binnenkort! Bedoel je dat Senna dezelfde injectie heeft gekregen als die kindjes die overleden zijn?
@mumtobe nou kan je mooi koijken hoelang ze het volhoudt. en morgen dus baby zwemmen leuk hoor. werk jij ook in de zorg? ik werk in de ouderenzorg heb paarjaa op pg-afdeling gestaan en 2 jaar thuiszorg.
Sorry spring er even halverwege weer in, had gisteren wel terug gelezen maar niet gereageerd. Nita: jeetje meid, misschien toch wat minder gaan kolven, anders heb je straks vette over productie. Monique: hmm Finn vast tapen in zijn bed, geeft me wel wat meer tijd voor me zelf... maar ach zo is hij ook lief en vandaag heeft meneer toch wat meer geslapen dan de afgelopen week, dus het zal wel hij zoekt het maar uit, als hij maar niet gaat lopen sjagarijnen want dan gaat hij linea-recta zijn bedje in! Wat mij trouwens ook opgevallen is, is dat bijv de borstvoeding bij anderen toen ik nog niet bevallen was er zo makkelijk uit zag dat iki dacht dat iedereen dat kon, nou ik doe het wel maar makkelijk was het in het begin echt niet! maar zo leer je als moeder alleen maar bij! Cjpt: meid ik heb een keer in de v&d gehad dat Finn net eten had gehad en hij vervolgens last had van krampjes, komt er een oud wijf voorbij en zegt tegen haar partner expres zo hard dat ik het ook kon horen, ACH DAT ARME KIND HEEFT HONGER!:x! Waarop ik tegen mijn moeder zei, he mam hoor je dat er zijn mensen die denken dat alle baby`s die huilen honger hebben, maar een zere buik kan blijkbaar niet, aangezien hij net ETEN heeft gehad. Echt je had hun hoofden moeten zien geweldig!! Maar ik vind het ook zwaar irritant als wild vreemde mensen zeggen en denken te weten wat er met je kind is! Cjpt: ach meid maak je niet druk om de inbakerdoeken jij had gewoon erg lang nodig om ze uit te proberen!!! haha, maar wist niet dat ze die dingen ook uitlenen bij het cb. En tja over aankopen doen jij hebt het over een speen maar onze auto staat nu ook overal in krantjes voor VEEL goedkoper!! dan vind ik een speentje niet zo erg, das hooguit een paar euro! Mik: fijn dat je je rooster al hebt, ik wil ondertussen ook wel weten wanneer ik werken moet in december! Badverkleiner: ik had die van mijn zus geleend om te kijken of ik het handig vond, maar Finn zet zich iedere keer af en komt dan met zijn kontje op het hobbeltje terecht wat ze tegen moeten houden als ze weg zakken, dus we waren er allebei nou niet echt blij mee, ik vond het zielig en meneer was niet echt gesjameer van de punt in zijn kont, dus na 3 keer gebruiken terug gegeven en onze kleine man vind heel hard wiebelen en spetteren veel leuker dan in zo`n zitje. Hanna: tandjes kunnen ze al heel vroeg krijgen maar ook later, het ene kind is het andere niet, bij ons in de fam waren we erg snel en ik denk ook dat Finn ze al krijgt. Hij kwijlt, knaagt continu op zijn vingers heeft 1 rode dikke wang en verschrikkelijke zure poep-luiers, maar we merken het van zelf. Ze zeggen ook dat de eerste tandjes altijd onder komen, maar ook dat is niet helemaal waar! Ik ken ondertussen de beebs waarvan bij de 1 het eerste tandje boven kwam en 1 die zelfs als eerste een kies heeft gekregen. Mumtobe: ach verstand komt met de jaren, hoop voor je dat je pijn vrij blijft! oeps ondanks dat ik halverweg in gesprongen ben toch een heel verhaal, sorry
@ Noa: Op dit moment werk ik dus helemaal niet heb wel altijd wat in de richting van zorg en welzijn gedaan!
Liefie, succes vannacht in het koude bed helemaal alleen! Is een electrische deken misschien wat voor jou dan? Noa, wow Hawaii, dat lijkt me nou wel een heel mooie reis! De foto's zullen vast schitterend zijn geweest. Svinthe is wel lekker rustig geweest het meest van de tijd, dus papa heeft ook weer een succeservaring gelukkig maar, want dan ben ik toch net wat rustiger als ik alleen de deur uit ben! Mumtobe, he get, verstandskiezen.... balen dat je ze nog krijgt! Mik, Senna is goed gegroeid zeg! Fijn hoor!
@mumtobe ow jij werkt nu niet, is wel moeilijk hoor om nog in dec ergens aan de slag te kunnen, vaak hebben ze het druk enzo in die maanden. komt vast wel wat op je pad. @hanna ja de foto's waren fantastische ze had haar jurk meegenomen vanuit ned hihi ze had me toch een aardig jurk. de reis was wel erg lang, op de heen weg hebben ze overnacht in l.a maar op de terug weg alles in 1x