Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mik, hoe gaat het nu met Senna?

cjpt, wat een leuke foto van Dominique in het ledikant. Zoek de baby hihi :D

Paarden, ik ben er geen fan van. Zo groot.... Soms als ik aan het wandelen ben hier buiten dorp kom ik er 1 tegen... Ik ga altijd goed aan de kant :)

Ginny, lijkt me handig zo'n babycook!

Liefie, wat een lekkere nacht zeg!
    Volgens mij hebben Svinthe en Rens samen afgesproken dit te doen, want hoer precies dezelfde tijden! Heerlijk!

Anouk, rustig aan hoor! Stemmingswisselingen horen er nog gewoon bij denk ik. De hormonen zijn nog niet helemaal goed op orde.
    Ben benieuwd hoe Milan het doet op het kdv!

Ik ben net naar de markt geweest en op de terugweg kleertjes gekocht van Noppies met 50% korting :D Helemaal happy ermee!
    Nu ga ik een kleine meid de fles geven hier!

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ollekebolleke: het zal idd een beetje zwaar zijn maar ik kan maar 2 dagen werken omdat ik maar voor 2 dagen oppas heb en ik Dimara niet naar een kdv wil brengen! en op die manier (als het lukt) Komen er door mij ook nog lekker wat centjes binnen!
    Ik ben nog niet aan het ontbakeren hoor ;) omdat ik hier al die positieve verhalen "hoorde" dacht ik: ik zal eens kijken wat ze doet als ik haar in een slaapzakje in bed leg! nu ben ik toevallig vanmorgen wel gebeld door de inbakerverpleegkundige van het CB over het ontbakeren maar we doen het gewoon lekker rustig aan!

@ Nita: haha okeej, als ik had geweten waar dat was had ik even gezwaaid ;)

@ Rianne: Ja idd volgers :p ik laat het lekker aan haar over!

@ Cjpt: Haha idd je hebt gelijk, wij willen af en toe te vlug met onze ukjes ;)

@ Ginny: Ziet er handig uit die babycook! ik ga ook alles zelf maken voor Dimara anders mag ze tot 6 maanden helemaal niks anders hebben dan flesvoeding ivm de koemelkallergie!

@ Liefie: Haha nou het is geen vereiste maar het zou mooi meegenomen zijn die 2 extra uurtjes... en ik ben het "gewend" heb eigenlijk altijd lange dagen gemaakt! hihi van die goede verhalen kreeg ik gewoon een beetje hoop, ik dacht wie weet lukt het bij ons ook omdat het "in de lucht hangt" :p

@ Annie: Ik weet precies wat jij bedoeld met: "ik heb gewoon een baby" :D

@ Hanna: Dat is leuk shoppen met 50% korting... ik heb laatst ook weer 2 shirtjes van Noppies gekocht!

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Heb Milan net opgehaald en hij heeft het super gedaan!!:D
    Hij ging na een kwartiertje al naar bed (half 10 dus) en heeft toen 10 minuten gemopperd maar is daarna gaan slapen!
    Toen ik net om 11.15 kwam sliep hij nog:$
    En dat in zijn slaapzakje! Wat een kanjer :)

Ga hem nu een flesje geven!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meissies,

wat een weer he. Het begint hier nu net flink te waaien. Het is gelukkig nog droog. Bij mijn schoonouders stormt het al, maar ja, die wonen aan de kust.

Noor is lekker de nacht doorgekomen. Gelukkig geen nare bijverschijnselen van de prik. Het zal mij benieuwen of wij vandaag met 4 flessen toekomen. Ik geloof er nog niets van hihi.

@Mik, hoe is de nacht gegaan met Senna?

@Monique, jij heb dus ook de avonden voor jezelf. Lijkt me heel vreemd. Ok, wij hadden al een vrij rustige avond. Noor sliep van 5/6 tot 22.30, maar toch. Alsof ik haar een hele dag moet missen zometeen. Bij jullie dus geen verschil in patroon? Geef je Anouk nu ook meer per fles? Of is er net als bij ons 1 afgevallen?

@Cjpt, haha ja, wat een foto zeg. Ben blij dat we dat niet gedaan hebben en lekker het wiegje voor haar hebben gebruikt.

@Ginny, Noor sliep al wel op haar eigen kamertje. Gelukkig hebben we die overgang niet ook nog eens.
    Kane had geen last van de overgang van het wiegje naar het ledikantje?

Ben trouwens erg benieuwd naar je ervaringen met de babycook. Ik wil ook zoveel mogelijk vers gaan maken. Heb een staafmixer, moet ook goedkomen denk ik. Maar die babycook ziet er gewoon zo spiffy uit. Ik hoor het wel over een maand of 3 hihi. Of ga je eerder beginnen met fruit?

@Liefie, congrats. Wat goed zeg van Rens. Je zal zien dat het snel beter gaat. We waren zelf ook al een tijdje bezig. Toen weer een week helemaal ingebakerd en nu ineens helemaal zonder.

Nou ik zal het maar gewoon zeggen. Noor is van 5970 naar 6850 gegaan. En is dus nog steeds nog 58,5 cm. Ze zeiden er niets van. Ze zit qua gewicht net onder de bovenste lijn, en qua lengte net iets onder het gemiddelde. Ze vonden het prima zo.
    Weet je, ik schaam me er ook niet voor, ik ben alleen die eeuwige opmerkingen als: 'Hollands welvaren, zo das een gezond kind, die heeft wel wat bij te zetten, die komt niets te kort, lekker dikkertje' een beetje zat.

Maar ik ga gewoon vergelijken. Sommige kindjes hier zijn al dik in de 60cm en nog lichter ook. Ik snap niet dat Noor zoveel van de melk opslaat in gewicht.

Veel plezier bij je mams en eetsmakelijk!!

Wat lees ik nou? Mama's die zich onzeker voelen over het inbakeren. Niet doen hoor meiskes. Jullie kindjes zijn idd een stuk jonger en idd ze geven het zelf wel aan.
    (Noor moesten we met z'n 2-en inbakeren. 1 de armen vasthouden en de ander de doeken er om heen wikkelen :p. Die was er duidelijk aan toe hihi.)

@Annie, als jij denkt dat je er teveel last van hebt zou ik eens met de HA gaan praten. Dat is voor iedereen weer anders hoor.
    Niks om je voor te schamen. Alleen verdomd lastig, vooral voor jezelf.
    Ik wil wel even zeggen dat ik je een fantastische moeder vind hoor. Daar moet je nou zeker niet aan gaan twijfelen, mocht je dat doen.

En kijk eens hoe trots je ook kan zijn. Jij met de kleine Milan in de maxi cosi naar het kdv.
    Ik vind je niet gek hoor. Ik had het gister met iets heel simpels als een luier verschonen. Het schoot ineens door mijn hoofd. Ik ben gewoon een luier aan het verschonen. Van MIJN kind. :D

@Hanna, superaankoop toch. Want Noppies is niet goedkoop.

Oh, hier ook geen paardenliefhebber. Ik vind ze eng. Sommigen zijn zo groot :$ Vooral die politiepaarden.
    Ik mag daarentegen wel weer graag dressuur kijken op tv. Dat vind ik mooi om te zien.

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Skatje, op die foto was ze ongeveer 49 cm.

@ Liefie, de hoofdpijn ging gisteravond inderdaad weg van de Safari, erg he? Nu issie natuurlijk weer terug want mijn nek zit echt helemaal vast en tis te vroeg om te zuipen haha. Moet de fysio maar weer eens bellen.

Haha ja inderdaad, denk wel vaker als ik jouw stukjes lees: dat had ik zelf kunnen zeggen. Heb ik ook met Monique trouwens ;o)

Ik ga straks ook een half uurtje rijden. Even naar Vlaardingen (mijn vriend zijn geboortestad en onze oude woonplaats ;o) Mijn schoonmoeder zou hierheen komen maar ze is te moe vd bestralingen. Dus ik ga haar maar verrassen met een bezoekje. Ook gelijk een een moeilijk gesprek voeren. Volgende week ga ik weer werken, zij gaat elke vrijdag op Do passen. Maar die vrijdag is haar laatste bestralingsdag dus ze is niet heel de dag thuis. En nu ze zo moe is ervan moet ze ’s middags ook slapen. Dus nu riep haar zus (Peet zijn tante dus) dat die dan wel op zou passen. Het was allemaal al geregeld… zonder met ons te overleggen dus. Vind het hartstikke lief dat ze het oplossen onderling maar wij willen dit niet. Do heeft die tante 2x gezien en kent haar dus niet. En ook nog eens in de week dat ze voor het eerst 3 dagen niet bij mama is. Dan nemen Peter of ik liever een dag vrij. Maarja, kan me voorstellen dat het voor mijn schoonmoeder en tante overkomt of we haar niet vertrouwen ofzo. Dus ik ga het zo maar eens heel voorzichtig en tactisch proberen te brengen.

@ Annie, ik begrijp je helemaal!! Ik heb dat soms ook nog hoor. Dan loop ik bijv door de stad en kijkt er iemand in de wagen en denk ik ineens: jeeeeeh nu kijkt er eens iemand in MIJN wagen ipv andersom! Of op hele normale momenten thuis, dan kijk ik haar aan en schieten de tranen in mijn ogen als ik me bedenk dat ze helemaal van ons is. Mooi toch!

@ Daan, haha ik heb het andersom! Ik krijg heel vaak opmerking over Do in de trant van “wat een fijn poppetje, wat een teer meisje, wat fijn dat het niet zo’n dikkerd is, er mag wel wat spek aan tot krijgt ze wel genoeg te eten”. Tja… ieder kind is anders. En ik ga haar niet vetmesten als ze geen honger heeft toch?! Zoals jij Noor niet op een dieet zet als ze wel trek heeft. Wel grappig dat Noor net onder de bovenste lijn zit. Do zit onder de middelste lijn. Moeten we nu allebei gaan twijfelen hihi ;o)

Nou meiden, ik ga nog even verder met alles klaarmaken voor vertrek en als mijn dame dan wakker is ga ik er van door, kan mijn schoonmama lekker een flesje geven, vind ze altijd leuk!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    #4526 Daan78, 18 nov 2009
    Laatst bewerkt: 18 nov 2009
    @Cjpt, haha das dan wel de omgekeerde wereld. En dan te bedenken dat Noor zo klein en licht was bij haar geboorte (2910 gr en 49cm). Die denkt nu natuurlijk. Pakken wat ik pakken kan.

Maar je hebt gelijk. Ze mag dit hebben en we voeren haar geen snoepjes en patatjes, dus het zal wel goed zijn he hihi.

Veel plezier in Vlaardingen.

p.s. vandaag precies een jaar geleden had ik een postieve test in handen :D Ik zeg: Proost (tis vast ergens wel 5 uur ;))

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zwaai even vanaf mijn werk
    *** zwaai zwaai ***

ik vind het even jammer dat ik het niet zo goed bij kan houden maar dat komt wel weer.

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi hoi hier waren ik en me verkoudheid weer:D:D:D:D

@skatje hihi de foto's

@mumtobe ja ik denk ook dat het wel 2010 wordt hoor. en ja de uren zijn der vaak wel maar je werkt ze dan vaak in 5 dagen dus schiet ook niet op, ik kan sowiso al geen nachten en veel avonden want er is niemand thuis die op yas kan passen. veel oude collega's van mij zijn ook gestopt dat ze kindjes hadden en begonnen dan als het kleintje jaar of 2,3 was. waarom was je weg bij je baas dan?

@petrbr lekker he de avond voor je zelf. hier gaat mw er om 19,00 in ik vindt het heerlijk en zij bleikbaar ook want ze slaapt meteen,
    en ik genoot ook altijd van paardrijden, ff alles vergeeten enzo.

en fijn dat de meiden het zo goed hebben bij opa en oma en het kdv laat je ze toch beetje met gerust hart achter

@nita inderdaad mischien kan samen met iemand doen, heel paarden hier op de manege enzo worden ook samen gedaan. mischien idee?

@rianna hoe was je werkdagje?

@cjto hihi ja ze zijn wel groot ja, mijn vriend moest die gene waar ik opreed ff vast houden nou het lekker wel als die in ze broel had gepoept:D pff ik vindt het geweldig wij rijden hier allemaal paard in de familie.

jeetje je moet do zoeken in haar bedje:D:D

@ginny lekker slaaptijden hoor heb die kane van jullie, en dat apparaat is zeker soort blender?

@liefie wat goed van rens!!!
    ik ga wel weer werken maar voorlopig niet ben weer terug bij het uwv. zijn nog wat andere dingen bij gekomen dus werken zit er hier even niet in. maar uwv had daar al opgerekend dat me eczee niet over zou zijn.

@aniie denk dat wel allemaal die stemmingswisselingen wel hebben ons leven is 180 graden anders nu. maar ik vindt het zeker leuk hoor. dikke knuffel. en kom je hier ook even poetsen:D mag in je traingsbroek hoor hihi

@daan hihi proost!!!! en noor na 4 flessen zal mij benieuwe hihui

nou meiden tot later

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Noa: Mijn contract werd op het laatste moment toch maar niet verlengt! alles was rond en geregeld dat ik 2 dagen terug zou komen!

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    senna heeft goed geslapen vanacht
    werd vanochtend om 7.30 wakker,voor een fles en daarna weer geslapen tot 11u
    en nu ligt ze weer in haar bedje
    haar temp was vanochtend 37,6, dus moet het even in de gate houden, vindt het in ieder geval nog acceptabel.
    wel heeft ze sinds een paar dagen, dat ze vaker wat voeding teruggeeft, en dat ze ook vaker boert.
    geen idee wat dat kan zijn...

is het bij jullie ook zo stormachtig?

heb gister de kinderopvangtoeslag aangevraagd, en we hoeven maar 67 euro zelf te betalen.
    vondt dat echt reuze mee vallen

ga weer even verder

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Cjpt, hi hi die kleine Dominique in dat bedje
    Joh laat je niet gek maken door verhalen van anderen hier he, ieder kindje is uniek en heeft zijn eigen dingetjes, alles komt vanzelf!!
    En ik denk idd ook wel eens ,jij zou familie van mij kunnen zijn maar als ik dan zie dat je al op het middaguur wil gaan ZUIPEN (hi,hi) dan neem ik even afstand van je hoor:$
    Hoe is het gesprek gegaan??

@Skatje, ha ha nu al een echte " dwarsligger" :D

@Ginny, lekker hoor zo'n goede slaper
    Ik heb zelf de babycook niet maar al wel goede verhalen over gehoord!

@Liefie, go Rens!!
    Lekker joh, hoef je je ook niet zo druk meer te maken he!
    En grappig he dat er nu meerdere kindjes tegelijk aan het uitbakeren zijn, ben benieuwd wat het volgende is wat we hier tegelijk gaan meemaken

@Annie, wanneer je naar de arts moet kan je alleen zelf bepalen, maar kan me best voorstellen dat jij gewoon eens even met iemand wil praten, je heb ook heel wat meegemaakt he!!
    En hi hi, er is vandaag weer een mama geboren:)

@Mumtobe, gebeld door een inbakerverpleegkundige?????
    Hier werd er vorige week nog niet eens naar gevraagd of ze nog ingebakerd was en Anouk is een maand ouder dus rustig aan hoor!

@Daan, hi hi Anouk heeft me mooi voor gek gezet
    Ik geef trouwens BV dus kan daar niets over zeggen
    Kreeg gisteravond te maken met het fenomeen dat je hier niet iets moet vertellen op het forum;)
    Ik heb op bed nog wat tv liggen kijken en knipte mijn lampje uit om 23.30 en hoor meteen bekende geluiden, Anouk wakker
    Nou oke geen probleem doe ik nog wel even, als jij zelf nog een laatste voeding wil kom maar dan
    Maar daarna wilde Anouk even laten zien dat ze best keurig volgens een schema kan komen en geen nachtslaap nodig heeft
    Ik zat dus weer om 3.00 en 6.45
    (en nu ik dat getypt heb moet ze het vannacht natuurlijk wel weer anders doen he:p)
    Ben benieuwd hoe het bij Noor gaat strakjes en vanavond en vannacht
    En met een staafmixer kan je ook heerlijk verse fruithapjes maken heb ik voor Mirthe ook altijd gedaan

Joh maak je niet druk over het gewicht van Noor, ik snap je gevoel wel hoor.
    Wie zegt dat ze vorige keer goed is gemeten??
    En die opmerkingen zijn idd niet leuk maar mensen menen altijd iets te mogen zeggen over je kindje

@Mik, hier is het ook echt herfst ja, bah

12. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Joehoe Anouk
    Anouuuuuuk, kijk eens even naar mama
    Prrrrrrrrrrr, hier kijken Anouk dan kan mama heel trots laten zien aan de andere mama's dat jij ook je hoofd al zo goed kan optillen

Kom op meisje hier kijken

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Mama wil jij iets laten zien om trots op te zijn, let maar eens op dan
    Komt ie he mama
    1............2...............3............. hoepla

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
  15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Goed gedaan mama??
    Ja Anouk nu ben ik heel trots op je en kan ik weer wat showen:D

16. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Dag meiden,

Ben niet echt bijgelezen. Gisteren vreselijk nieuws gehad. De partner van een vriendin heeft totaal onverwachts zelfmoord gepleegd. Ze hadden 6 weken geleden hu 2e kindje gekregen.. Hoe moet je dan verder? Ik voel me zo verdrietig. Niemand had dit zien aankomen, zo onwerkelijk...

Verder zitten we al een paar dagen met z'n drieeen in de lappenmand. Teun vandaag maar thuis gehouden van KDV, hij spuugde net zijn fles uit toen ik wilde beslissen of ik hem wel of niet zou brengen. Niet dus. Er zijn daar trouwens al meerdere kindjes met de Mexicaanse griep, dat maakt het brengen ook niet leuker

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Annie: nee hoor dat vind ik niet gek. Als ik mijn kind niet bij me heb, dan loop ik het liefst rond met een bord waarop staat: dit is mijn baby! En dan een foto erbij :D
    En een dikke knuffel voor jou en je ventje. Hoop dat je je snel wat beter voelt meis!

@ Liefie: oohhh wat een lekkere nacht! Gefeliciteerd :)

Verstandskiezen: Ik heb er 1. En die is langer dan de rest van mijn kiezen ;) Dus ik 'bijt' er steeds op. Maar ik mag hem gelukkig wel houden! Ik heb een onnatuurlijke angst voor de tandarts dus daarvoor dank ik God op mijn blote knietjes :D Heb gelukkig ook nog nooit een gaatje oid gehad.

@ Daan: lekkere baby dus die Noor!! :D Wat maakt het nou uit, als ze maar lekker eet en tevreden is. Aiden is nog net geen gratenpakhuis maar die is ook hardstikke gezond en doet het perfect!

@ Cjpt: koeieletters :D

*zwaait terug naar Petra*

Wauw wat knap van Anouk!! Van het cb moet Aiden dat ook meer oefenen :p Hij kan dat nog niet *schaam*

Net terug van het cb.. Meneer is gewoon even 66 cm en 6530 gram!!! :$ Er was daar een andere baby. Die zag er ongeveer hetzelfde uit als Aiden. Die was gewoon al 5 maanden! En ook 66 cm.

Ik had het ook gevraagd, over de frequentie van de pneu prikken... Maar omdat we hier in NL al met 2 mnd beginnen met enten, moet er toch 4x worden geprikt :( Dan had ik de eerste niet moeten laten zetten, dan had het gekund. Ik heb wel een hele lieve KA, ik geloof haar ook wel en ze was er eerlijk over dat het inderdaad met 3 prikken ook kan, maar dat ligt aan het NL vaccinatieprogramma, ze beginnen hier met 2 mnd en in belgie en duitsland en zo beginnen ze met 3 mnd..
    Na de prikje meteen een koud washandje erop gedaan, dan wordt zijn beentje misschien niet zo rood en warm zoals de vorige keer.
    Menneke ligt nu lekker te slapen.

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh Anna wat vreselijk!
    Gecondoleerd :(

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: Jeps... ze belt morgen terug had ze op mijn VM ingesproken... ben benieuwd wat ze te vertellen heeft!
    Geweldig zeg die foto's en je "verhaaltje" van Anouk!!! Knappe meid!

@ Anna: Tjee meid wat een verschrikkelijk nieuws zeg! en dan ook nog in de lappenmand! Dikke knuffel meid, en heel veel sterkte!

20. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Anna Jeetje meid wat vreselijk...:(
    Heel veel sterkte gewenst!

Monique Leuk zo je fotoverhaaltje over Anouk!!!
    Kane draaide zich gisteren ook ineens van buik naar rug...ikke = trots :)

Annie Hihi dat heb ik ook hoor...het kindje in de kinderwagen is wel MIJN kind...heerlijk hè dat we allemaal zo trots zijn op ons kindje!

Daan Zo Noor is goed gegroeid zeg!!! Joh elk kindje groeit en doet op z'n eigen tempo. Zolang je haar idd geen frikandellen en slagroom :p geeft en ze gewoon haar flesjes leegdrinkt, is het toch goed!

Babycook Je kan er mee stomen, pureren, opwarmen en ontdooien.

Fruit- en groentehapjes Wanneer gaan jullie daarmee beginnen? Met 4 maanden of later?

Deel Deze Pagina