Skatje, hier wordt steeds maar 1 borst gedronken. Weet je zeker dat hij je borst leegdrinkt? Je kunt hem natuurlijk nog een keer aan dezelfde borst aanleggen... Maar idd, voor een voorraadje moet je tussendoor gaan kolven, dus bijvoorbeeld als hij wat langer slaapt, dat je dan na 2 uurtjes nog weer gaat kolven. Ik weet nu bij Julia wanneer haar lange strekkies zijn, en wanneer ze dus langer slaapt dan 2 uur. Ik had net trouwens een op knappen staande borst *yayy* dus ik heb met de hand maar wat afge"kolfd". Voor vanavond heb ik dus nu 40 ml extra van mezelf Nog nooit gedaan zo, maar voelt wel goed om haar nog een beetje van mijn melk extra te kunnen geven, en geen kunstmelk. Gisteravond was ze heel moe en had ze het niet eens nodig. 2 borsten was genoeg En volgens mij heeft ze zich vanmorgen zo moe gehuild *schaam* dat ze nu dus bek af is. Ze sliep binnen 5 minuten en nu nog steeds (vanaf half 8 ). Lekker!
@ Daan, bedankt voor je filmpje, had hem de vorige keer al zitten kijken en vond het erg handig om erbij te hebben als "handleiding" voor het inbakeren. Wat een bescheiden huiltje heeft Noor zeg of is dit nog niet op volle sterkte? ;o) @ MvY, hoe is het gegaan vanacht? Hoop dat Esmee niet ziek is! Hier een goede nacht gehad, om 12 uur hebben we haar wakker gemaakt voor een voeding, 1 borst, geen aandacht gegeven en ingebakerd gelaten en gelijk weer slapen. En mevrouw gaf geen kik!! Toen om 4 uur kwam ze uit zichzelf, ook weer ingebakerd gelaten, 1 borst, geen aandacht. En weer sliep ze redelijk makkelijk. Wel af en toe wat gekreun en gewurm maar geen gehuil. Vond het wel eng toen ik merkte dat ze gespuugd had in haar bedje. Normaal gebeurde dat nooit omdat ze dan nog lag te huilen bij ons ipv slapen in haar bedje ;o) Toen kwam ze pas weer om 7 uur. En de ochtend is super gegaan! Ze heeft van half 8 tot half 11 geslapen zonder gedoe en dus kon mama voor het eerst zelf nog een tukkie doen!! Ze is 5 kwartier wakker geweest (jeeeeej, lekker met mama douchen en met papa kroelen!) we hebben ons baby-shot dus weer even gehad. En nu slaapt ze lekker. Mama = trots, blij en uitgerust!
ollekebolleke, een navelbreukje kan geen kwaad zolang je het bolletje terug naar binnen kan duwen, hier hoor je zelfs geborrel als je dat doet, dat is de darm die we dan terug duwen zei de huisarts. Gentle, Ohhh ik zou me ook super schuldig voelen! Maar als dat het ergste is wat we doen doen we het toch goed Annie, ik zit een beetje in mijn maag met die nutriton, ik wil eerst het inbakeren proberen om te kijken wat dat doet, ik ben namelijk niet zeker van mijn reflux idee (zonder spugen toch moeilijker te bepalen vind ik) en dat nutriton, maakt dat de voeding in de fles al dikker (met andere woorden, heb je een grotere speen nodig dan?) of in de maag pas? En ik ben bang voor krampjes als gevolg van een nieuw product in zijn darmen... Gister feestje gehad, bruiloftsfeestje, even lekker eruit met z'n tweeen, weer liefjes voelen in plaats van vooral ouders Beetje beschonken om 2 uur het bed in, dan is een nachtvoeding om kwart voor 5 toch een beetje lastig moet ik je zeggen hahaha maar vooruit, voorbeeldige nacht verder (23:00 fles, 4:45 fles, 6:45 bij ons in bed tot 9:30 toen weer fles en wij een beetje uitgerust)
@ Rianne, ik merk hier nu ook al dat door het inbakeren Dominique veel minder last heeft van haar krampjes, hik en melk teruggeven etc. Omdat ze rustiger is drinkt ze ook rustiger en minder veel en dus worden die lichamelijke kwalen ook minder.
Even laten weten hoe het is gegaan (bedankt voor het vragen ), ga verder wel ff niet reageren want heb geen tijd... Vannacht op zich een goede nacht gehad. Maar vanmorgen na het voeden had ze 38.3 dus HAP gebeld en die zeiden kom maar langs. Toen we daar kwamen hebben ze gemeten en was het nog maar 37.8 ineens... Verder kon ze ook niks vinden. Dus nu moeten we het in de gaten houden en als ze boven de 38 uitkomt weer erheen gaan. Ze is verder gewoon heel alert enzo maar het lijkt soms wel alsof ze pijn heeft in haar buikje ofzo. Maar we houden haar temp goed in de gaten...
@ MvY, gelukkig was er niks bijzonders te vinden! Goed in de gaten houden dus. Goed dat je gebeld hebt hoor, ik vind koorts ook altijd eng. Kun je beter 1x teveel bellen dan 1x te weinig. Knuffel voor jou en je warme meisje.
Hoi meiden, Daar ben ik weer even.... Ik had een abonnement op dit onderwerp, dat elke keer als er iets gepost werd na mijn bezoek ik een mailtje kreeg. Dat werkte dus niet meer, heel jammer. Maar als het goed is heb ik het nu weer veranderd bij de instellingen Ik zit even niet erg lekker in mijn velletje. Combinatie van hormonen, iets te weinig slaap denk ik. Ik hopo dat het snel weer overgaat. Dit is zo niet ik! Rianne, wat een kanjer is Elias zeg. Super foto! En maat 62 wow Jingi, hoe gaat het vandaag met Ruben? Hopelijk is hij wat rustiger. Noa, matig zeg dat je last blijft houden van je buik. Ben je nog ergens onder controle hiervoor? Aguamiga, fijn dat de draagdoek zo goed bevalt. Nu heb je weer even je handen vrij om andere dingen te doen terwijl je meisje gezellig meedeint! Ollekebolleke, zo zeg, dat gaat goed met je gewicht!! jingi, wat een mooie foto zeg! Gentle, wat vervelend zeg dat je de babyfoon niet aan had staan. Gelukkig was ze snel weer tevreden! Skatje, leuke foto's hoor!! cjpt, fijn dat het weer lekker loopt met Dominique. Daar word je zelf dan ook weer happy van he! Ik ga er weer vandoor, we gaan naar de verjaardag van mijn zwager. Even een speldje erin bij Svinthe en we kunnen gaan! Groetjes, Hanna
@Rianne, je hebt geen andere speen nodig gelukkig. Maar idd misschien helpt het inbakeren en heb je het niet nodig. Ik zou het gewoon ff vragen bij het cb. @cjpt, wat lekker zeg dat het zo goed gaat met Dominique!
Dankje Cjpt.. Bij een pasgeborene moet je ook altijd ff bellen als ze verhoging hebben. Nu had ze om half 2 alweer 38 graden en net 38.2 Maar ik wacht het nog even af want straks zijn we weer daar en is haar temp weer lager, schiet niet op. Pff ben wel bang dat we straks weer kunnen gaan. Ze huilt ook steeds heel zielig en wil (natuurlijk) liever niet alleen in bedje liggen maar bij mama...
Brusje, ik zal ook eens een foto maken van mij met Julia in de draagdoek. Ziet er zo lief uit he Trouwens, waar komt de naam Djamione eigenlijk vandaan? Heb het nog nooit gehoord, maar je hebt ergens geschreven geloof ik dat je het uitspreekt als djamijnie? Ik ben een beetje een talenmens, maar ik kom er niet uit in welk land je dit dan zo uit zou spreken.. Wel interessant! Ik zie hier bij iemand maatje 62 langs komen. In welke maatjes zitten de meeste kindjes nu? Julia past de meeste 50/56 nu, en 56 is meestal nog iets te groot. Maat 62 voelt helaas nog heeeeel ver weg (daar heb ik zulke leuke kleertjes in gekocht...). Krijgen jullie ook zoveel in enorme maten? Ik heb al shirtjes en een jurkje in maat 80 liggen Kan ik dus nog wel minstens een jaar in de kast laten liggen... MvY, sterkte met Esmee, en niet te lang wachten hoor. Waarschijnlijk komt het door de temp buiten dat het wat daalt als je daarheen gaat, maar ik zou me daar niet zo snel weg laten sturen als ze het weer niet ernstig genoeg vinden. Mijn schoonzusje heeft trouwens de mexicaanse griep en nu logeren we bij mijn schoonouders (waar zij nog woont) volgende week, dus ik ga even wat napluizen over de incubatie tijd. Ik vind het toch een beetje griezelig...
@ Gentle, hier maat 50 en sommige dingen in maat 56 die dan gewoon erg klein vielen. Ik heb toevallig vandaag voor het eerst 3 rompers en 1 broekje weggelegd omdat ze te strak gingen zitten. Vond ik erg bijzonder... teken dat ze goed groeit haha.
Gentle, hier ook nog maat 50 (vooral broekjes, die van 56 verzuipt ze nog in hihi) en maat 56 begint langzaam te passen, maar nog niet alles. Maar bij al snel na de geboorte had ze ook al een shirt van maat 62 aan, volgens mij valt dat gewoon nogal klein haha. Tis dat de kraamzorg het had gezien anders had ze het waarschijnlijk nooit aangekund. Wat eng joh van die mexicaanse griep bij je schoonzusje? Vooral ivm met Julia!
@mvy, mijn kraamhulp zei dat baby's jonger dan 3 maanden geen koorts mogen hebben en dat je dan dus altijd naar de dokter moet. Dus zou gewoon weer terug gaan hoor!! @Brusje, leuke foto's!! @Gentle, Milan zit nu in maatje 56. En he bah je schoonzusje mexicaanse griep. Idd maar uitkijken met Julia! Ik heb echt mega veel kleertjes in maat 62 dus hopelijk past hij dat snel!! Ik ga even boodschappen doen. Hebben we vanmiddag ook al gedaan met Milan, maar ik weet niet wat we hebben gedaan maar we zijn de helft vergeten haha!!