Slapen, Svinthe heeft vannacht voor het eerst sinds 6 weken weer even van zich laten horen. 3 x een huiltje.... Wij gelijk in opperste paraatheid, maar ze is gewoon weer gaan slapen hahahah Lekker ding! Ze drinkt vandaag weer belabberd, fles van 110 cc en net 100 cc. Schiet niet echt op he! Ik ga dat straks eens even vragen, niet dat erin proppen een optie is natuurlijk.... Mumtobe, Dimara is een kanjer hoor, zo lekker lang geslapen! Heerlijk, ook voor jullie Monique, drinkt Anouk gewoonlijk om de 3 uur?
@ Monique: had nog een regeltje voor jou in kladblok staan hihi... : dat is ook een leuk idee een hyvespagina voor je meiden ben benieuwd wat Anouk gaat doen met haar schema! @ Hanna: ow dat was ff schrikken dat ze weer van zich liet horen, gelukkig is ze weer lekker gaan slapen!
Monique: ligt eraan! slagroom en ijs vindt hij lekker Dus dan gaat hij lachen. Chocola en cola vindt hij raar, dus dan kijkt hij inderdaad moeilijk
@monique, ze trekt geen vieze bekken, maar ze vindt het zo gezellig aan tafel tijdens het avond eten, en zo heeft ze het gevoel er helemaal bij te horen. ps ze slikt niks door hoor!! het is echt alleen het idee, en het een beetje proeven
Goedemorgen weer! Allemaal de storm overleefd? Tjonge wat ging het hard gisteren hè. Zag op het nieuws dat vooral in Noord Holland veel schade was. Gisteren met mijn moeder en Rens naar mijn zus gewandeld en we vielen bijna van de stoep af. Rens was eerst in de wagen in slaap gevallen en opeens kwam er een grote windvlaag onder zijn kap... hij schrok zich kapot en heeft de rest van de weg liggen brullen... zo zielig! Nu weer zo'n goede nacht gehad als gisteren. Weer tot 7.30 geslapen. Tof zeg, ik geloof dat het weer over is met dat vroege wakker zijn van hem... maar niet te hard juichen, want alles is een fase hè... dus ook de fijne dingen... @Daan, trek je niks aan van die opmerkingen van anderen, het gaat toch hartstikke goed met Noor en ieder kind groeit anders. Die spekkies gaan er wel weer af hoor, als ze gaat kruipen en lopen! @cjpt, hmmm moeten we ons al zorgen gaan maken om jouw alcohol gebruik hahahaha Hoest met de hoofdpijn vandaag? En hoe was het bij je schoonmoeder? En ja inderdaad, altijd veel herkenning bij jou en bij Monique, grappig dat jij dat ook hebt. @Monique wat een boef die Anouk dat ze weer kwam in de nacht. En hoe is het afgelopen nacht gegaan? Oooohhh wat knap ze kan zich omrollen! Go Anouk, go Anouk!! @Anna oh bah wat afschuwelijk. Zit helemaal verstijfd je bericht te lezen. Wat is dat vreselijk zeg. Veel sterkte gewenst. @Ginny, ik ga met fruithapjes beginnen als Rens zelf "aangeeft" dat hij eraan toe is: hij zit regelmatig in de wipstoel bij ons aan tafel tijdens onze maaltijden, wanneer hij mee begint te smakken en onze happen op de voet gaat volgen is hij er aan toe. Zo zeiden ze het op het cb en zo heb ik het ook van anderen gehoord. @Skatje, dat meen je toch niet van die dingen die je Aiden geeft Hoop echt dat je een grapje maakt anders ben ik helemaal geschokt.... oh het is dus echt geen grapje *Ik lees nu wat Petra heeft geschreven en ik ben het helemaal met haar eens!* @Monique poeh Mirthe naar de peuzerspeelzaal! Wat wordt ze groot! Denk je dat ze het leuk zal vinden? Houdt ze van met andere kindjes spelen? @Olle, oh Finn had een mama dag. Heb je nog kunen eten en drinken gisteren Hopelijk gaat ie vandaag weer een beetje slapen. Ben effe vergeten wat voor werk jij ook al weer doet? Fijn dat je rooster goed bevalt. @jingi, wat een supergave taart!! Mijn neefje is ook helemaal fan van Bumba en hij was met Bumba op de foto geweest in een of ander park tijdens de vakantie. Die foto had m'n zus op zijn verjaardagstaart laten zetten. Maar jouw taart vind ik nog wel veel cooler hoor @Hanna jemig wat was jij al vroeg actief aan het schoonmaken vanmorgen. Ik heb hier wel het bed afgehaald en een wasje in de machien gestopt maar daar is het tot nu toe bij gebleven... Succes straks bij het cb. @Mumtobe, applaus voor Dimara!! Meiden ik heb net een filmpje gezien dat mijn moeder naar me had gestuurd. De geboorte van een olifantje. Ik ben er helemaal van onder de indruk. Zo bijzonder hoe die moeder olifant weet wat ze moet doen om die kleine aan het ademen te krijgen! Hier de link, kijken!! www.dumpert.nl - Live Olifant Geboorte TV
Zo, daar ben weer even. Noor ligt lekker te kletsen in de box na haar flesje, heb ik even de handjes vrij. Ze heeft gisteren 4 flesjes gehad, maar ik vond het niet zo prettig. Ze heeft flesjes gehad om 07.30, 10.30, 14.30 en 18.00. Normaal zou ze dan nog een flesje krijgen om 22.30, maar we hebben besloten het maar aan te kijken en dachten dat ze vannacht wel zou komen voor een fles, maar mevrouw heeft geslapen tot 06.30. Normaal gesproken gesproken rekende ik de flesjes voor 07.00 uur als nachtvoeding mee. Wat denken jullie? Nu ook weer doen? Dus de fles van zojuist 10.30 rekenen als 1e voeding? Dan komen we vandaag zeker wel op 4 flessen uit. Ik vond het toch wel naar dat ze zo lang heeft geslapen zonder flesje. Maar aan de andere kant heeft ze een uur eerder haar laatste fles gehad dan 'gepland'. Ze hoeft voor mij echt nog niet op 4 flesjes hoor. Zeker niet deze week eigenlijk, omdat ze nog wat huilerig/hangerig kan zijn van de prikjes en dan vaker voor een fles komt. Het was eigenlijk om eens aan te kijken en ik vind dat ze het best wel goed heeft gedaan. Wat denken jullie, doorzetten?
Ik zou het wel doorzetten Daan. Ze heeft het hartstikke goed gedaan toch. En persoonlijk vind ik 6.30 geen nacht meer. Anders gewoon per dag kijken hoe het uitkomt. Is toch ook niet erg om de ene dag 4 en de andere dag op 5 uit te komen? Komt vanzelf wel een patroon in dan. En hoeveel doe je in de flessen?
@ Liefie: hij heeft in zijn hele leven van al die dingen 1 klein minilikje gehad. Gewoon een stipje op zijn lip, zeg maar Hij krijgt echt geen vingers en mondenvol met vanalles!! En verder krijgt hij alleen maar netjes melk Ik ga mijn kindjes smaak echt niet verpesten door hem vanalles met suiker te voeren.
hoi meiden hier was ik weer samen met me verkoudheid hihi maar nog 2uurtjes dan mogen we naar de dokter yoehoe!!! ben nog nooit zo blij met de dokter geweest, en ook nog 7 dagen en dan is me vriend er weer!!! met yas gaat alles goed, heerlijk grietje slaapt lekker gister van half 7 tot vanmorgen kwart over 8, had om half 10 nog flesje geven slapend, maar ze dronk maar 70cc dus ja. @moniqeu ja zo oefent ze ook vindt ik ook. cb zei je moet met er spelen en doen, nouja ik ga niet pushen en leg er vaak genoeg op haar buik, vindt soms dat die kleintjes zoveel moeten ookal zijn ze zo klein. en jouw meiden dus eigen hyves hihi @petrabr ow lekker paardagen vrij nou geniet er lekker van, @mumtobe ow wat heb dimara lekker geslapen, en zo komt de verkleiner toch nog van pas hihi. @hanna succes met de prikjes. @daan wat goed van noor. en ik hier is vaal de 1e fles tussen 7 en 8 en dat is gewon fles nummer 1 .en je kan kijken hoe ze het op 4 doet anders kan je altijd weer na 5 toch>?
Nee helemaal niet erg hoor. Ik doe 180+6 in de flessen. Dus er is zat ruimte voor een extra fles. (Dat is wel weer het voordeel van 4 flessen. Met die 5 zat je toch een beetje vast he) Noor heeft altijd heel goed gereageerd op verandering van flessen. Al was het toen natuurlijk altijd nog dat ze meer kreeg in totaal. Nu valt er echt 1 fles af.
Daan, ik zou het gewoon per dag aankijken. Komt ze nog voor een 5e fles, ook prima. Maar waarom voel je je er dan niet goed bij? Esmee krijgt op ongeveer dezelfde tijden haar flesjes en zit ook op 4 flessen. Gaat super. Als ze een keer meer honger heeft, een 5e fles wil, geef ik haar die gewoon. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je liever nog even 5 flessen geeft en Noor het ook goed vind zou ik dat doen. Oh en die fles van 6.30 zou ik persoonlijk niet als 'nachtfles' tellen. Trouwens, Noor is toch supergoed bijgekomen? Ik denk maar zo, dan heeft ze tenminste genoeg reserves voor als ze een keertje ziek word. Youri was ook altijd zo'n spekkie (nu ook nog wel hoor) en als hij dan ziek was hoefde ik me niet zoveel zorgen te maken als hij niet goed at ofzo. Noor is gewoon een heerlijk meissie, niks mis mee
Ik voelde me er niet goed bij, omdat ze dus om 18.00 uur haar laatste fles heeft gehad. Maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Anders had ze de laatste om 19.00 uur gehad. Niet als nachtfles tellen dus? Dat is ook prima, want ze heeft nu dan om 10.30 een fles gehad. Zit ook 4 uur tussen. Meiden, thanx. Normaal ben ik niet zo moeilijk met flessen e.d. Waarom nu dan wel weet ik ook niet. haha Enne, MvY, thanx voor die laatste woorden. En dat van die reserves hou ik me ook voor hihi. Tis een droppie hihi
Ja ik hou ook steeds ongeveer 4 uur aan tussen de flessen. 18uur is idd een beetje vroeg voor de avond maar 19uur klinkt al beter idd. Hier toevallig gister ook om 18.15uur laatste fles gehad ipv 19uur
Noa, oh super dat je vriend alweer bijna thuis is. Vind ik echt fijn voor je je moet hem echt gemist hebben en hij jullie ook. Hoelang blijft hij nou thuis? Veel succes bij de dokter!
Half elf, ik begin met bijlezen op pagina 452... Kijk hoe lang het duurt Cjpt, die foto van Dominique in haar ledikant, zoooo klein nog... Zal ik eens een foto maken van Elias in zijn ledikant? Je hebt gelijk wat je zei tegen Mumtobe, jullie moppies zijn nog aardig wat weken jonger dan sommige, zo lees ik vaak dingen en moet ik even denken dat ze inderdaad veel jonger zijn dan Elias, nu is dat verschil nog veel groter dan over een jaar natuurlijk. Liefie, knappe Rens met zijn oningebakerd slapen, hoe ging het vannacht? Weer zo goed als gisteren? Ik lees het al, ja dus! Ja werken bijna voor het laatst! Ik krijg het ook benauwd als ik eraan denk Nog 5 woensdagen en een zondag! Enne die verstandskiezen eruit om te zorgen dat ik geen scheve tanden krijg? Die versandskiezen zijn de enigste die scheef staan Annie, je zei gister dat je je soms zo depri voelt en wanneer je met zoiets naar een dokter kan/moet, ik kan alleen maar zeggen, als je er zelf behoefte aan hebt en als je het idee hebt dat het je belemmerd in je dagelijkse leven, als het de overhand neemt over je, iedereen kent dipjes maar ik denk dat jij wel een knauw kan hebben gekregen met Milan en zijn kwalen... Dus ik zou zeggen, bij twijfel, gewoon doen, baadt het niet dan schaadt het niet? En ik vind het zeker niet gek met je besef ineens, zo van, ik heb gewoon een baby! Zelfs ik heb dat soms, ik heb gewoon een gezin! Ik ben de ouder van een driekoppig stel! Het kan je ineens zo "overvallen" Erg grappig, ken dat juist erg goed! Ik heb het ook wel eens als ik naar Elias kijk, ik heb jou gewoon "gemaakt"! Zo weird en dan word ik een beetje emo Daan, Ik zou me niet druk maken over Noor haar lengte en gewicht hoor, mijn andere twee koters groeide om de beurt, ene keer was gewicht bij gekomen en bij het volgende bezoek de lengte juist, zo'n kind regelt ook dat gewoon zelf hoor! En ja hollands welvaren is hier ook een veel gehoorde term Net als beertje, bolliewollie... Maar heb je Noor wel eens zelf opgemeten? Hier kunnen ze bij het cb namelijk niet goed meten (lees: ze strekken hem niet helemaal dat beentje want dat is niet goed voor de heupjes) als ik Elias zelf meet kom ik altijd hoger uit en klopt zijn curve ook beter... Maar hoofdzaak, laat je niet gek maken En mocht je je toch druk maken over hoeveelheden eten en aankomen bij haar, vraag dan het advies van het cb, ook al zeiden ze er niks over! En wat je vanochtend schreef over 4 of 5 flessen, ze heeft het wel lang vol gehouden vannacht zeg! Maar 6:30 is al ochtend toch? Probeer het door te zetten, als het haar steeds lukt om bijna 12 uur niet te eten is ze er toch prima aan toe? Zo niet dan geef je er 5, kan per dag dan misschien verschillen. Elias doet dat niet hoor! Die komt 's nachts twee keer als ik hem niet om 23 uur geef, rare snuiter. Noa, mijn werkdagje was een beetje langzaam weer, die dag wil maar niet opschieten terwijl ik thuis tijd te kort kom maar wel weer gezellig gebept! Nog een weekje alleen jij? Wat zullen jullie blij zijn, jij omdat hij weer terug komt maar hij ook om zijn kindje te zien natuurlijk! Monique, prachtige foto reportage Anna, wat afschuwlijk! Kippenvel! En onverwacht is nog zoveel harder en een nieuwe baby, ow wat erg voor haar en haar kinderen! Ik zou me geen raad weten... Sterkte! Hoop dat jullie weer snel beter zijn met z'n drieeen! Skatje, een lange slanke is die Aiden dus! Even de lijst invullen dan val je op met je 66 cm heb je al gedaan zie ik... En die tegenstrijdige pneu adviezen kan ik met mijn pet niet bij... Het voelt als les 1, hoe lul je iemand in het "vrijwillige" rijks vaccinatie programma... 8) Ginny, oh dan kan je een hoop met zo'n babycook, interresant... Waar heb je die vandaan? Ik ga zo laat mogelijk beginnen met de hapjes, ivm kans op allergieen al zijn de meningen daarover verdeeld, of dat nou echt uit maakt. Als hij hap behoefte krijgt (ik zie hem soms smakkend kijken naar anderen aaahhhh) dan maak ik wel rijstebloempapjes met voer die met een lepel, kan hij toch oefenen met iets dat wat neutraler is! Ow en wat ik wil gaan doen, niet die rapley methode maar met een zakje (verkopen ze bij baby walz en prenatal) daar kan je dan een stukje appel in doen bijvoorbeeld en dan kunnen ze daaraan knabbelen zonder stukjes binnen krijgen ff link zoeken: Fruit sabbelzakje - bij baby-walz online bestellen!- baby-walz - Al het goede voor mijn baby Zooo ik ben klaar, viel mee het aantal pagina's maar ik begreep dat de site er ook even uit had gelegen? Dan verklaard dat een hoop want jullie beppen altijd stug door Hier slapen we nog steeds in een slaapzak, hij wordt wel 's nachts wakker dus heb een 6e fles gegeven maar wel met 180/1 en hij trapte er prima in! Hij bleef vannacht maar huilen en vanochtend begreep ik waarom... hij had in zijn slaapzak liggen trappelen en daarin zat blijbaar een haar van mij (ik heb erg lang haar) en door dat trappen is de haar om twee van zijn teentjes komen te zitten en heeft ie zijn teentjes afgeknelt en dat deed zeer! :x Daar kwam ik dus vanochtend toen het licht was achter en heb het er tussenuit geknipt met een nagelschaartje terwijl hij schreeuwde, zo'n haar snijdt natuurlijk verschrikkelijk!!! Ow wat voelde ik me schuldig, hij krijgt voortaan sokken aan in bed! Ik heb een foto van de schade gemaakt, geen bloed gelukkig wel een diepe "insnede" en knalrode teentjes, nu weer bijgetrokken gelukkig en hij slaap nu even flink bij! Ik dacht niet dat er wat was, (ja krampjes want hij rommelt zo van binnen de laatste dagen en laat zoveel scheten) want gister nacht was met zijn eerste inkbakerloze nacht ook zo onrustig en kwam twee keer 's nachts... Wil iemand me even vertellen dat ik er niks aan kon doen!?! Ik verlies mijn haren bij bosjes, hormoon kwestie, gaat vanzelf weer over maar ik kom ze dus overal tegen! Tot IN luiers enz... Verder gaat het slapen in de slaapzak goed en schommelen we tussen 4 en 5 flessen omdat de tijden steeds veranderen maar als hij 's nachts komt krijgt hij bijna-water. Tot straks
@Noa, succes. Ben benieuwd wat de dokter zegt. @fruithapje. Hoe leuk me het ook lijkt. Ik denk dat we hier proberen vanaf 6 maanden te geven. @Storm, ging best hard gisteren. Ik had me voorgenomen om met de fiets naar zangles te gaan. Ja hoor, dikke wind tegen. Kwam helemaal bezweet aan (yuk), gelukkig was de wind aardig gaan liggen om 22.15 en had ik em ook nog eens in de rug. Lieffie, het was zo mooi droog, maar ik durfde met Noor niet naar buiten in de wind hihi. @Anna, verschrikkelijk nieuws van je vriendin haar vriend zeg. Daar ben ik gewoon even stil van..
hey allemaal, pfff.. ik kan het echt niet bijhouden! jullie hebben echt 20 pagina's gekletst in de tijd dat ik weg was. waar halen andere werkende mama's de tijd vandaan? ik ga echt niet op alles reageren, maar heb wel alles gelezen. @Daan, doorzetten! Ties zijn schema is 6.00, 10.00, 14.00 en 18.00 uur. volgens het cb is dat prima en het groeit goed en slaapt de hele nacht door. ik geef ook soms op vraag van Ties een fles bij, maar dat gebeurt niet zo vaak. @likjes van ander eten, nu al? jeetje dat zou ik echt niet durven! omdat Ties nog steeds veel last van zijn buik heeft ga ik nog niet met bijvoeden beginnen. @Skatje ik ben dus ook een beetje verbaasd. maar je moet het natuurlijk zelf weten! @Jingi, echt een geweldige taart! @Hanna, ik had mijn vriend de foto van Svinthe in de tummy laten zien, en hij vond haar ook helemaal geweldig! wat een dotje zei hij @All, ik moest werken vandaag maar heb afgebeld. Ties heeft gister prikken gehad en heeft er flinke koorts aan over gehouden hij heeft dus ook vannacht voor het eerst in 2 maanden niet doorgeslapen, huilen dat hij deed, zo zielig! hij heeft met alleen een rompertje aan geslapen zónder deken of inbakerdoek en nog was hij gloeiend heet. nu is zijn temp 37,5 dus net goed.
Wow, ik heb heel wat bij te lezen goed, daar ga ik! @ Monique, gesprek ging goed gelukkig. Ze hadden zelf al bedacht dat dit geen goed plan was. Dus schoonvader heeft vrijgenomen zodat hij even op Do kan letten als mijn schoonmoeder naar het zkh gaat en later op de dag even moet slapen. Maar nu moet er dus nog een gesprek komen mijn schoonmoeder drinkt sinds haar bestralingen geen druppel meer. Zij is nu dus goed voor rede vatbaar. Ik had gisteren wat instructies gegeven over hoe Do het best in haar ritme blijft. Zij begreep dat helemaal. Mijn schoonvader had echter weer een slok op en ging dus overal tegenin en zou het wel even op zijn eigen manier doen. Omdat hij gedronken had hebben we er even niks van gezegd maar nu gaan we er dus dit weekend in de ochtend even naartoe om ook hém aan zijn verstand te peuteren dat hij het op onze manier moet doen. Dit is de 1e week dat Do naar oppas gaat! Dat je later eens een beetje verwen-opa bent prima, maar daar is het nu te snel voor. @ Inbakeren, gisteren een Swaddle Me gekocht. Waarom heb ik al die weken lopen rotzooien met doeken?! Dit is veel makkelijker! Helaas werkt mevrouw ook bij dit ding haar handen eruit. Dus vannacht om 1 uur en 4 uur een krijsende Dominique omdat ze klem zat. Muts ;o) @ Monique, wat goed van Anouk!! @ Anna, wat vreselijk! Gecondoleerd en beterschap. @ Jingi, mooie taart zeg! En dan straks lekker met de handjes erin slaan he! @ Fruithapjes enzo, ik denk dat ik er pas met een maand of 6 mee begin. Vind het niet zo nodig om het eerder te doen. En suiker krijgt ze hier nog heel lang niet. Die rotzooi kan ze nog haar hele leven eten. Soepstengels vinden ze als tussendoortje net zo lekker als lange vingers, zolang ze die lange vingers nog nooit hebben gehad. Ze weten toch niet wat ze missen. Dus lekker zo lang mogelijk gezond. @ Mumtobe, hihi hoe lang doe jij over verschonen dat je flesje dan weer koud is? ;o) Ik heb 2 wipstoeltjes, 1 beneden en 1 boven voor als ik even mijn handen vrij wil hebben. In bed leggen doe ik echt alleen als ze gaat slapen want ik wil dat ze begrijpt dat het bed is om in te slapen en al die andere dingen om in te spelen. @ Liefie, ik heb het maar bij appelsap gehouden haha. Hoofdpijn is helaas nog net zo erg, mijn nek zit nog steeds vast. Ik denk dat het stiekum ook te maken heeft met mijn gyn bezoek dat voor vanavond gepland staat. Ik zie er zo tegen op! En het slaat nergens op, het is alleen een spiraal plaatsen. Ik zit nu het filmpje te kijken en tis prachtig hoor maar ook wel een beetje ranzig haha. Zag het er bij ons ook zo uit? Hihi, dan heb ik nog meer meelij met mijn vriend! Zo ben ik trouwens de enige die de wanhoop van mama olifant voelt? Brr, kreeg er kippenvel van. @ Rianne, tuurlijk kun je daar niks aan doen! Oh en nog even voor de duidelijkheid, die foto van Do is wel van toen ze 6 dagen oud was he? Haha, ze is nu gelukkig wel wat groter. Zo, en ik ben klaar!
@Rianne. Allereerst. Je kan er niets aan doen!! Wie verwacht dat ook met een haar... Noor heeft mijn haar ook ontdekt en ze trekt er echt heel hard aan en loslaten ho maar. Ik vind ze op haar gezicht, kleertjes, in haar mond 8), slaapzak, nou ja noem maar op. Dus had mij ook kunnen overkomen. Zielig vind ik het wel. Doe er maar veel kusjes op geven. Bedankt voor de link van het sabbelzakje. Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Mijn eerste reactie was....Yuk hoe smerig, fruit in een zakje. Maar als ik kijk wat Noor nu al in haar mond stopt. Echt alles gaat er in, dus zo'n zakje maakt dan ook niet uit. Hihi, je hebt Elias mooi gefopt met je flesje bijna water. Geweldig! Bedankt voor je reactie op Noor. Ik voel me een stuk beter. Tis een schat van een meid. Ze is prachtig en gezond. Waar maak ik me druk om. Ik ga dit lekker doorzetten en wil ze een keer wat extra, dan mag ze dat lekker hebben. @Marieke, jij hebt dus ook zo'n schema voor Ties. Fijn om te lezen dat hij ook zo vroeg zijn laatste voeding krijgt. Oh bah, wat naar dat hij zo'n koorts heeft gehad. Heb je hem er ook iets voor gegeven? Gelukkig is het nu weer normaal. Lijkt me wel schrikken. @Oh ja, Jingi dat is een geweldige taart zeg. Pepijn is dus helemaal gek van Pumba (of hoe heet zoiets?) Leuk hoor. Daar zal hij bij mee zijn. @Pluis, is alles goed daar? Heb je geloof ik al even niet gezien. Hoe gaat het met je mexicaantjes?