Eeeeeeeeeeeeeeh, waarom gaat de kat altijd bij mij op schoot zitten als ik moet plassen of wat te drinken wil pakken? Kan iemand mij dat uitleggen?
@ Daan, waarschijnlijk om dezelfde reden dat Dominique altijd gaat huilen als mama net heel nodig naar de wc moet of ik haar nakie stond om te gaan douchen haha. Gewoon irritant!
@Hanna, merk je aan Svinthe daarna dan dat ze niet genoeg had aan die 100cc?? Want misschien heeft ze er wel gewoon even genoeg aan?? En bij Anouk is er geen pijl op te trekken maar gisteren haalde ze die 3 uur steeds niet, moest ik zelfs blij zijn als ik er 2 uur tussen kreeg Maar dan zijn mijn borsten niet vol en drinkt ze maar een beetje, vandaar dat je dan volgens mij ook in zo'n spiraal komt van om de 2 uur drinken Nu zat er bijna 4 uur tussen net dus ben eens benieuwd hoe het nu zal gaan de rest van de dag Da's het voordeel van FV, je kan altijd genoeg aanbieden Maar voordeel van BV is dan weer wel dat ik altijd mag geven dus dat ik niet hoef te stressen als ze om de 2 uur wil drinken Dat dit zwaar is en niet leuk is een ander verhaal @Mumtobe, mijn familie woont allemaal verder weg en veel van hun hebben een hyvespagina. Nu kunnen die allemaal lekker mee gluren op de hyve's van de dames en ze toch een beetje mee zien opgroeien Vooral ook omdat ik een weken en maandenfotoalbum bij houdt van de dames @Skatje, chocola en dan vreemd kijken? Oh ja, het is geen vrouw he @Brusje, hier zit Anouk er ook wel eens bij met het eten, maar die vindt haar eigen handen nog steeds interessanter dan ons eten @Liefie, hier viel het wel mee, wel harde wind maar echt storm kon ik niet zeggen. Zielig dat Rens er zo van schrok. En hoop dat jij idd de vloek van het forum niet mee gaat maken nu je hier heb vermeld dat hij weer doorslaapt Mirthe is dol op andere kindjes en speelt daar heel graag mee, vandaar dat ik denk dat ze er aan toe is ja. Alleen moet het wel in haar straatje passen anders kan ze echt een bitch zijn dus die zal nog wat moeten leren daar Wow dat filmpje, indrukwekkend zeg Hier ontsnapte een jaaaaaa toen de kleine aan de gang ging @Daan, is echt keurig gedaan door Noor!!! Maar als jouw eigen gevoel er niet goed bij is waarom zou je dan doorzetten? Omdat wij allemaal gaan roepen dat ze het zo goed heeft gedaan? Volg je gevoel meid, het komt allemaal vanzelf Heb jij moeite net als ik met veranderingen?? En vertrouw op je meisje, die gaat je echt wel roepen hoor als ze honger heeft!! @Noa, ben benieuwd bij de dokter en nog maar 7 dagen, tijd is echt vlug gegaan he!! Wat een heerlijk slaapkoppie heb jij zeg! Bij mij MOETEN de beebs dus niets, kan CB op hun kop gaan staan, ik kijk gewoon naar het kleintje zelf en ga mee in hun ritme @Rianne, kom hier meid ik geef je even een knuffel Je kan er idd niets aan doen want hier vallen de haren er ineens ook met bossen uit Maar ik ken jouw gevoel maar al te goed, gelukkig zijn ze nu nog te jong om je er op af te rekenen he en weten ze er gelukkig straks als ze groot zijn niets meer van @Marieke, goed dat je heb afgebeld hoor! Vertroetel hem vandaag maar lekker, arm ventje @Cjpt, oke tante is dus van de baan maar nu heb je weer wel een nieuw probleem Denk je dat hij voor rede vatbaar is en het gaat doen zoals jullie het willen vrijdag?? Hoe baker je haar in in de Swaddle?? Ik legde Anouk altijd zoveel mogelijk naar rechts als ik haar voor me had, dan kon ik die flap van links goed aantrekken en had ik genoeg over om onder haar te stoppen zodat ze er stiekum zelf op lag Oh ja, als je een bevalling van ons wil zien, zal ik je een linkje sturen van die van mij (sorry kon het niet laten)
Anna, wat erg van je vriendin... Heel veel sterkte.... Rianne, achnee, het had vanalles kunnen zijn maar het laatste wat je verwacht is een haar om zijn tenen!! Pff maar gelukkig dus geen bloedende teentjes. Knuffie. Marieke, veel beterschap voor Ties. Jingi, coole taart! Hier nog een Bumba fan, mag ik vragen waar je die taart vandaan haalt? Fruit, wil er zo lang mogelijk mee wachten maar zodra ik zie dat Esmee eraan toe is, krijgt ze het. Bij Youri meteen begonnen omdat het zo leuk was hihi maar nu weet ik al hoe het is he dus meer geduld. Pluis, hoe gaat het bij jullie? alles onder controle? Cjpt, ik wil ook een spiraaltje maar ben er een beetje bang voor.... Dat moet toch tijdens de menstruatie geplaatst worden he? Lijkt me een vieze bedoeling... Moet je dat spiraaltje dan zelf gaan kopen? Laat je even weten of het mee is gevallen? Geeft mij misschien net iets meer moed om ook te gaan... (blijf het uitstellen hihi)
@ Cjpt: haha niet zo heel lang, maar mevrouw flirt altijd op de commode en dan "kletsen" we dus altijd, dus dan duurt het wel even! ja ik leg ze ook nooit terug in haar bedje maar meestal midden op ons bed! dan heb ik er ook zicht op maar dan huilt ze dus ook! @ Monique: Heel leuk en praktisch idee hoor van de hyves! Dimara heeft het schreeuwen om aandacht ontdekt... Hier zojuist de oproepen voor de vaccinatie binnengehad... vriendlief stressed 'm als de pest, die heeft zo'n enorme naaldenfobie dat ze een paar jaar geleden zijn been opnieuw gebroken hebben ZONDER verdoving we moeten a.s. maandag en nu gaat hij zich dus t hele weekend druk lopen maken! fijn weekend
@ Monique, zo daar vraag je me wat. Mijn schoonvader is gewoon heel tegendraads altijd. Beetje puberaal weet je wel? Gisteren had ik haar daar in de reiswieg te slapen gelegd. Dus ik vertel hoe het dan normaal gaat en dat ik haar 5 minuten laat huilen, speen terug geven en dan slaapt ze... ALTIJD! Dus ik loop na 5 minuten naar de gang om te luisteren of ze huilt en dan komt hij: joh laat nog maar even huilen. Oke... ik tel tot 10 en ga haar speen terug doen en ja hoor... ze valt in slaap. Vervolgens na een uur of 2 hoor ik haar weer mekkeren. Dus ik zeg niks en wacht het een kwartiertje af. Maar het was inmiddels echt huilen geworden dus ze was gewoon klaar met slapen. Ik zeg tegen Peter: haal jij haar even uit bed, ze huilt. Niemand had het gehoord want de kamerdeur was dicht en Do lag boven ook met een dichter deur. Schoonvader: ik hoor niks. Schoonmoeder zegt nog lachend: mama's horen alles! Dus Peet loopt naar boven om haar te halen en schoonvader bijft gewoon volhouden: ze huilde niet hoor! Pfff.... ik tel tot 20... en vraag vervolgens lachend waar ik dan al een kwartier naar zit te luisteren. Hij natuurlijk geïrriteerd. Ach, join the club; ik ook. Maarja, op dat moment zit er drank ik de man en heeft het gesprek geen zin. Dus wachten we een nuchter moment af en kaarten we het nog eens aan. Gelukkig is het wel zo dat ik wel een potje kan breken bij hem, dus ik kan vrij direct en hard zijn tegen hem zonder dat hij boos word. Peet hoeft dat niet te doen. Ik hoop maar dat hij luistert en anders ga ik er nog eens goed over zitten met mijn schoonmoeder. Die heeft hem redelijk onder de duim, zeker nu ze nuchter is. @ MvY, normaal laat je een spiraal inderdaad zetten tijdens een menstruatie. Maar omdat ik dan kan wachten tot ik een ons weeg heeft de gyn besloten hem gewoon "zomaar" te zetten. Het schijnt minder pijn te doen als je al een kind gebaard hebt. Zal wel door de oprekking komen ofzo. En tis natuurlijk kinderachtig om bang te zijn hiervoor als je nog geen 3 maanden geleden er een kind uitgepoept hebt! Maarja... Ik laat het je weten als het gebeurd is vanavond.
Weet iemand van jullie of je bij de supermarkt (de appie ofzo) van die matjes kan kopen waar je sushi mee oprolt? En nori vellen? Ik ben zaterdag jarig, vier het verder niet, en onze beste vrienden komen even een drankje doen. Omdat ik met de kerst sushi wil maken leek het me een mooie gelegenheid zaterdag alvast te oefenen. Maar ik heb de spullen nog niet en weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik eraan kom.
@cjpt, even snel reageren op je vraag. Ik doe geen boodschappen bij de appie, dus dat weet ik niet. Maar in principe bij de supermarkt niet te krijgen. Ik gebruik ze wel, maar je hebt het niet perse nodig. Je kan ook plasticfolie gebruiken. Werkt het zelfde. Nori vellen koop je daar wel. Ik gebruik voor de sushi altijd de lijn van Blue Dragon. Dat bevalt heel goed. Is volgens mij wel bij elke supermarkt te verkrijgen. En die lijn is compleet. Azijn, rijst, nori vellen, wasabi, soja.
Hi allemaal! Nou ik heb alles bijgelezen maar kom later reageren, hier een beetje drukte. Gisterochtend naar mn schoonzus op visite. Toen bijna van de weg gewaaid. Gistermiddag is onze schutting omgewaaid (tja we wonen dicht bij de kust he, was een storm!). Dus gisteravond noodoverleg met de buren. Gelukkig heeft de andere schutting het wel gehouden, maar die boog ook zo'n 10 a 15 cm door . Dus dat wordt ook vervangen ben ik bang. Toen vanochtend als een speer door het huis, omdat ik visite kreeg. Het was echt een zooitje (vind ik al snel hoor, heb een lichte vorm van smetvrees ). Nu is de visite weg, ben ik mn lading brood aan het wegwerken (Rianne, het is idd betonbrood haha, vult hartstikke goed). En dan zo naar de acupucturist. Ben rugpatient, en begin er nu weer last van te krijgen. En het helpt erg goed tegen de pijn is mijn ervaring. Gelukkig mag Florine mee, want anders had ik ook nog even snel oppas moeten regelen. Als ik terug ben van de acupunctuur, en Flo slaapt, kom ik even uitgebreid kletsen. Wel wil ik Anna veel sterkte wensen, wat een rotnieuws! En cjpt, succes bij de gyn! Oja, hebben jullie de oproep voor mex griep al gehad? Ik niet, zit er een beetje op te wachten. Nou ik ga er weer vandoor. Tot later.
Cjpt, ik heb toen ik voor het eerst sushi maakte volgens mij zo'n matje bij de ah gehaald ja. En nori verkopen ze er ook.
Jingi: wow das wel een hele mooie taart!! Monique: toch weer grappig he ik denk "nu weet ik ook iets"en geef een tip, maar jij hebt weer een hele andere ervaring, geeft niks hoor elke moeder en kind zijn weer anders! Ik hoop inderdaad dat Finn vandaag wat gezelliger is als gisteren, nou tot nu toe wel, maar je weet het nooit! Petra: jammer hoor ik had ook wel de hele dag kusjes gewild!! haha, meid geniet lekker van je vrije dagen!! Hanna: hoe was het bij het cb?? Mumtobe: lekker he als sommige dingen ineens goed gaan! Snap je wel dat je het jammer vind dat het wiegje naar zolder kan, maar helaas worden ze allemaal groot en het staat zo lullig als ze 18 zijn en nog hun wiegje liggen! haha Liefie: Storm, hier was in de supermarkt het plafond eruit gewaaid! verder hebben wij de storm overleefd, gelukkig, was 2 jaar terug wel anders! Ach het arme jochie, die is voor de rest van zijn leven bang van de wind. Lekker he dat door slapen. Ik werk in de zorg, met mensen met een lichamelijke handicap. En tja werken... begin eigenlijk een beetje zenuwachtig te worden, ik wil niet, maar toch ook weer wel, ben niet zo`n thuis typje, wil graag wat ondernemen, maar werken..... Ach als ik eenmaal werk zal het wel weer meevallen, vond het altijd erg leuk, ach zie wel! Daan: ik denk dat Noor het best goed heeft gedaan, vind het best lang zonder fles zo, hmm nu ik even nadenk Finn zit ook vaak 12 uur zonder van 20 tot 8, maar misschien je flesje wat later geven dan is ze `s ochtends wat later wakker en gaat ze er `s avodns iets later in, heb je zlef ook een soort van uitslapen! Maar verder advies over fv kan ik je niet geven, sorry. Noa: nu kan je lekker met aftellen beginnen, lekker hoor dat je vriend zo snel weer thuis is! Nog even een weekje doorbijten! Marieke: vervelend dat Ties zo vervelend is van de prikjes. Beterschap en dikke knuffel Daan: omdat katten dat doen!! tis hun hobby denk ik, doen ze hier ook altijd!! Cjpt: vervelend van je sv, succes met je gesprekje. Mamajess: jeetje meid druk druk, overleef je het allemaal wel?? Krijg zometeen visite, is een erg gezellige vrouw dus heb er zin in! Oja Noa: op marktplaats zoeken ze nog een bijrijder bij een opleidingstal in Den helder/Julinanadorp, misschien iets voor jou?? als je intypd: van Haaster kom je de advertentie van zelf tegen bij verzorgers, bijrijders gezocht.
@Rianne, je kon er niks aan doen!! Hier ook nog steeds enorm haaruitval. Duurt nu al weken en ik word er GEK van. Dus met die hele lange haren van jou zal het wel helemaal irritant zijn. @cjpt, ik kreeg ook de kriebels van die wanhoop van mama-olifant! Toen ze ging trompetteren hoorde je gewoon de wanhoop er in. Brrrrr. En succes vanavond bij de gyn! Rens heeft echt een slaapdag vandaag. Is er alleen maar uit geweest van 7.30 tot 9 uur en net van 12 tot 13.15 uur. Ben benieuwd hoe lang hij nu blijft liggen. Ach, mama is ook erg lui vandaag. Zit zelfs tv te kijken, doe ik anders nooit overdag... foeiiii!!!
Filmpje van de olifant ook bekeken, tranen met tuiten hier, zit nog steeds in mijn pms fase denk ik maar dan een hokje verder Cjpt, ik begreep later in de tekst inderdaad dat het eenfoto van Do was toen ze nog maar 49 cm was en dat is ze nu niet, zover was ik hihihi En dank je De appie heeft wel sushi dingen ja, hier een heel schap maar wat precies heb ik nog niet bekeken... Je kon er volgens mij in ieder geval van a tot z mee kokkerellen, ik wilde de starterskit namelijk een keer kopen maar nog niet gedaan Daan, je kan ook nieuwe zakjes kopen voor dat ding, per drie geloof ik en je kan ze wassen natuurlijk, hup in de vaatwasser en na een tijdje een nieuwe, ik vind het wel wat, nu Elias nog straks... Ik heb heel veel kusjes en knuffels geven, en sorry gezegd Omdat katten de bijdehandste en eigewijste dingen zijn die er bestaan en daarbij dus on-mo-ge-lijk! Ik vind ze ook zo leuk Mumtobe, schreeuwen om aandacht, leuk, wacht maar tot ze gaan gillen omdat ze merken dat ze zelf dat geluid maken, zo cute en zo hard! Jij ook een naalden angstige man? Hier moet ie altijd liggen bij dat soort grappen anders gaat ie out hahaha MamaJess, hoi en doei, je verhaal leest zelfs druk! Tot later Liefie, Elias heeft ook een slaapdag! Is nog maar 2 x een uur wakker geweest om te eten! En we moeten zo naar zwemles van de kids dus dat zal hij niks vinden, vindt hij namelijk sowieso nooit wat maar als ie moe is helemaal niet... Lopen ze bij jullie ook aan te bellen van allerlei energie maatschappijen? Jeetje mensen, als ik iets anders wil zoek ik het zelf wel! En ja ook jullie zijn uiteraard de goedkoopste Nu heb je het bel-me-niet register, kan dat ook voor huis aan huis??? Tnx meiden, ik voel me al een stuk minder ontaarde moeder...
Hey dames, Ff ego.... Net bij de kinderarts geweest. Milan was 7,3 kilo haha!! Maar hij is ruim 3,5 maand he Volgens de kinderarts zat hij iets boven het gemiddelde maar was het gewoon goed. Ik heb weer een herhaalrecept voor de Motilium gekregen. De krampen kunnen idd daarvan komen, maar als we het idee hebben dat hij last heeft van het spugen dan toch weer beginnen. We moeten dit weekend over op de oude voeding en dan kijken of er een allergische reactie komt :x Nou dat gaat dus niet gebeuren Ga het gewoon verzinnen denk ik maar.... Fruit/groente: Hebben we het nog even over gehad vanwege de allergie. Zij vindt dat ik gewoon met 4 maanden mag beginnen. Het is volgens haar onzin om later te beginnen. Als een kind een allergie heeft voor een bepaalde soort dan kan je daar het beste zo snel mogelijk achter komen zei ze. Hoe ouder een kind, hoe erger de allergische reactie! En voor de reflux is groente juist goed dus zij moedigt het alleen maar aan! Ik mag nu vanavond beginnen met rijstebloem. Dat zal voor hem wat fijner zijn met de reflux en dan hoeven we hem niet meer wakker te maken voor de laatste fles. Dat red hij wel, want hij red het zelfs zonder rijstebloem op 4 flessen. Hij kreeg trouwens de laatste fles altijd 150+5 en de andere flessen 180+6 dus zo erg zal hij zijn flesje niet missen denk ik. Verder ging het hier gisteravond weer voor geen meter. Weer een slikkende huilerige Milan (vandaar de rijstebloem). Heb vanmorgen mijn werk gebeld dat het niet goed met me gaat, maar ik moet gewoon komen proberen morgen :x Waarom luistert niemand???? Ik zeg toch dat het niet gaat!! Ik moest vanmiddag weer terug bellen want ze wilde ook weten wat de kinderarts zei pffffff.... Ik word hier toch niet blij van hoor... Zo ik ben uitgekletst wat een verhaal he?!
Liefie, joh wat een filmpje zeg! Grote plas vruchtwater Mooi om te zien hoe ze haar baby-olifantje "aan de praat"' krijgt! Schattig om t zien hoe de mama-olifant met haar slurf over het kleintje gaat! Daan, ik zou ook gewoon kijken of ze vandaag weer op de 4 flessen uitkomt. Misschien af en toe een dag met 5 en andere dagen met 4 flessen. Noa, hoe was het bij de dokter? Fijn dat je vriend weer bijna thuis is Ander eten???? Ik ben blij als Svinthe gewoon eens een keer een flesje leegdrinkt hahahah, dus ik denk helemaal nog niet aan fruithapjes Marieke, ik ben nog niet aan het werk, dus ik kan het nog wel bijhouden hier. Ik denk dat dat wel wat lastiger gaat worden op werkdagen in januari. Misschien na schooltijd even blijlezen, of tussendoor als ik weer in het ritme ben. Ik ga Svinthe naar een kdv brengen dichtbij school en ophalen is vanaf 16 uur. Om 15 uur gaat de school uit, dus heb ik zeker nog een uur. Nakijken doe ik altijd onder schooltijd, kan ik gelijk kijken welke kinderen wel en niet hard hebben gewerkt en ze er daar gelijk op aanspreken. Ik werk op een Montessorischool, dus ze werken de hele dag zelfstandig. Hoe gaat het nu met Ties? Is de koorts weggebeleven nu? Zielig hoor voor hem! Rianne, tja een haar op die plaats... dat kan je toch niet verzinnen he?? Hier ook in de rui lijkt het wel. Hopelijk stopt het voordat ik kaal ben Monique, Svinthe kan gewoon een hele nacht slapen op 100 cc of gisteren op 90 cc, dus daar ligt het niet aan. Ze heeft blijbaar niet zoveel nodig om een tevreden baby te zijn en om toch nog lekker te groeien. cjpt, Swaddle, nog nooit van gehoord. Fijn dat ie zo makkelijk is in gebruik. En slim van Dominique dat ze nu er al uit kan komen Spiraaltje, ik heb erg getwijfeld maar ben nu toch weer aan de pil. Ik durfde het niet goed te laten plaatsen..... Ben daar even helemaal klaar mee. Ik denk er gewoon nog over na en wil ik het later wel dan kan het altijd nog. mumtobe, hier ook een naaldenfobie... erg hoor als je dat hebt... en dan het hele weekend in de zenuwen.... Succes met je vriend! Mensen hebben ook heel wat met mij te stellen altijd De eerste prik heb ik al gehad nu 6 december nog een keer. CB, alles was goed met Svinthe. Ze weegt nu 5780 gram en is 58,5 cm lang. Dus dat gaat prima, ondanks dat ze dus niet altijd haar flesje leeg heeft. Lekker zo doorgaan dus was het advies. Het liep wel bijna 3 kwartier uit. Dat was wel een beetje balen. Maar gelukkig zaten er een paar heel gezellig kletsende moeders ook te wachten, dus de tijd ging wel snel! Nu op 17 december de volgende keer. dat wordt een druk weekje: 16 december wennen op het kdv, 17 dec cb en 18 dec nog een keer wennen op het kdv. Het wennen is steeds maar 1,5 uur. Ik ben bijna langer onderweg dan dat ze daar is Anouk, zo zeg, die Milan is goed gegroeid!!!
Zo hee, 7,3 kg!!! Hoe lang is hij? Jeetje zeg, wat stom van je werk Snappen ze het niet, of willen ze het niet snappen? Alsof een huilend kindje al niet erg genoeg is..
@Skatje, ik weet niet hoelang hij is, moeten volgende week naar cb. Vorige maand was hij 6800 en 60 cm volgens mij... Dus nu misschien 63 ofzo?? Geen idee.. Maar hij is echt niet heel dik hoor!! Gewoon gezond hihi...
Oh en van me werk....ze snapt het niet en ze wil het niet snappen denk ik. Heb net nieuwe bazin, jong ding van 30 zonder kids. Dus die snapt niks van huilbaby's...sowieso van geen enkele baby snapt ze iets haha!!
Anouk, inderdaad erg raar van je werk.... Lekker meelevend zeg Waarom willen ze weten wat de arts zei? Geloven ze jou niet ? Zou morgen je eerste werkdag weer zijn dan?
Simon______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___4500 gr___53,0 cm Lucas______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___5900 gr___59,0 cm Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___15 wk___7165 gr___63,5 cm Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___15 wk___7005 gr___65,0 cm Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm___14 wk___6120 gr___61,0 cm Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm___15 wk___5880 gr___61,0 cm Milan______FV__02-08-09___3440 gr___49 cm___16 wk___7300 gr___??,0 cm Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm___14 wk___6140 gr___64,0 cm Tess_______FV__11-08-09___3150 gr___48 cm___12 wk___5740 gr___58,0 cm Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm Kane_______FV__13-08-09___3845 gr___55 cm___12 wk___6380 gr___61,8 cm Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___14 wk___6530 gr___66,0 cm Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___55 cm___13 wk___6510 gr___64,4 cm Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm___12 wk___4880 gr___60,0 cm Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm___13 wk___5150 gr___57,0 cm Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____9 wk___5120 gr___58,0 cm Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm____8 wk___5445 gr___57,3 cm Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____8 wk___5100 gr___57,0 cm Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____8 wk___5255 gr___58,0 cm Eowyn______BV__24-08-09___3010 gr___50 cm____11wk___4640 gr___58,5 cm Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____11wk___5530 gr___58,0 cm Dominique__FV__29-08-09___3100 gr___48 cm____9 wk___4505 gr___56,5 cm Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____9 wk___5720 gr___57,2 cm