Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mum, ik ben toevallig vanmiddag bij de Prenatal geweest en hier hadden ze nu eindelijk maat 60 met lange mouwen. In het blauw en in het roze. Denk wel dat ze snel gaan want ze hebben ze normaal niet dus ik zou wel zsm even langsgaan. Mooie kwaliteit ook.

@ MvY, nou ik heb me dus drukgemaakt om niks... en mijn hoofdpijn van de laatste dagen is spontaan bijna weg haha. Ik moest in de beugels gaan liggen en toen kwamen er allerlei eendenbekken, betadineflesjes en tangen etc op tafel, dus ik kreeg het al spaans benauwd. Maar hij deed die eendenbek erin (dat doet geen pijn) toen moest ik 2x goed hoesten en op dat moment bracht hij wat in. Kriebelde een beetje. Daarna zat hij nog wat te rommelen en ik lag maar te wachten tot het pijn zou gaan doen. En voor ik het wist zei hij: zo dat was het, je zult nog een paar dagen wat bloedverlies hebben maar dat hoort. Ehm.... ben je al klaar?!?! Hihi ik heb t dus niet eens gevoeld!
    Moet nu over 6 weken terug voor een echo om even te checken of hij nog op de goeie plek zit enzo. En dan kan hij max 5 jaar blijven zitten.
    Dus puur op de ingreep zelf zou ik zeggen: meid, gauw aan de spiraal haha. Als dit alles is dan is het 100x beter dan elke dag een pil nemen of gekloot met condooms!

2. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    @cjpt welke spiraal heb je genomen? Mirena of koper?

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Noa, hopelijk gaan de medicijnen snel helpen!

Bankhangen: heerlijk toch? Ik heb ook al veel dagen zo gehad. Lekker rustig aan, alles bij de hand, afstandsbediening/boek/telefoon/drinken :D

Catje, ik heb de prik al gehad. De eerste dan he, de tweede komt nog!

Nita, wat eeb leuke foto in het zwembad. Je volgt nu de babyzemlessen?
    Milan kijkt zo stoer op die foto. Zo van: Kijk mij eens!! :D

Jingi, dat is echt geen lekkere nacht geweest voor jou.
    Heeft hij de hele tijd gehuild of gewoon niet gaan slapen?
    Ik duim voor je voor een goede nacht deze nacht!

cjpt, dat klinkt goed die spiraal inbrengen. Nu ga ik ook weer twijfelen...
    Welke spiraal heb je? Dara zijn toch ook nog verschillen in?
    Gelukkig dat je er af bent en dat het zo is meegevallen.

Hier een beetje een huilerige Svinthe. Ze heeft een hele tijd op mijn schoot gelegen en af en toe heb ik met haar rond gelopen.
    Nu ligt ze in haar mandje te slapen.
    Hopelijk is ze morgen weer over de prikjes heen.

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Catje en Hanna, ik heb een Mirena spiraal. De gyn had me uitgelegd dat het voordeel vd Mirena is dat er hormoon inzit en je daardoor óf helemaal niet ongesteld word, óf in ieder geval veel minder zwaar. Bij het koperspiraal word je wel ongesteld en is het bloedverlies vaak juist zwaarder dan normaal. Het voordeel van de Mirena t.o.v. de pil is natuurlijk zowiezo dat je niet elke dag moet herinneren dat je de pil neemt maar ook dat je 9 vd 10 keer de eventuele bijwerkingen omzijlt omdat de hormonen anders zijn.
    Dus in mijn geval ideaal want ik was met de pil (en ik heb ze echt allemaal geprobeerd) 7 dagen vrij heftig ongesteld en had stemmingswisselingen en migraine.

En voor wie toevallig de tijd boven dit bericht ziet staan... ja het is 5 uur! Do werd om 3 uur wakker, speen erin en terug naar bed gegaan. Toen kwam ze om half 4 weer dus even snel speen erin om zoet te houden en naar beneden gegaan om fles te maken. Kom ik weer boven ligt mevrouw weer te knorren... en nog steeds dus! En ik lig dus al vanaf half 4 klaar wakker te wezen. Dus ben er net maar uitgegaan. Ga wel even lekker online series kijken ;o)

Oh ik was trouwens gisteren helemaal in mijn nopjes met mijn aankopen bij de Prenatal. Ze hebben weer wat kleertjes in de uitverkoop. Ik vind Mexx kleertjes soms zo mooi maar ik weiger gewoon om zoveel geld neer te leggen voor kleertjes. 25 euro voor een broekje vind ik belachelijk. Hoe mooi hij ook is. Maar nu heb ik dus van Prenatalmerk een spijkerjurkje en pyamaatje gekocht en van Mexx 2 broeken en een shirtje. En ik was 37 euro kwijt ipv 75!
    Ik hoop dat ze rond de feestdagen eindelijk in maat 62 zit want dan kan ze het mooi aan allemaal.

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen alllemaal,

cjpt, tjee, je was dan wel heel vroeg vanmorgen.. Heb je nog wat kunnen slapen daarna of is Do och gekomen voor de fles?
    Bedankt voor de info over de spiraaltjes... Ik ga er weer over nadenken...
    Leuk he de uitverkoop! Je bent goed geslaagd zo te lezen!

Ik heb een lekkere nacht gehad. Die Svinth slaapt altijd als een roos. Wat hebben we geluk met haar zeg met dat slapen!
    Vandaag ga ik gezellig bij mijn zus langs. Eerst hadden 2 van haar kinderen waterpokken en deze week had mijn zwager griep. Tja dan ga je ook niet even langs he?
    Verder weinig op het programma... Oh ja.. ik moet nog een surprise maken en een gedicht voor zondag... de tijd gaat dringen nu, maar ik werk het best onder grote druk (hoop ik ;) )

Fijne dag allemaal!

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Aha nou ik moet toch nog ff bij de prenatal zijn dus komt goed uit, anders pak ik gewoon een grotere en laat ik die innemen! Ik las je reactie op hyves... ik vind de kleertjes die Do heeft vaak ook superleuk dus ja denk dat onze smaken qua kleding voor de meiden heel dicht bij elkaar ligt ;)
    je hebt lekker geshopt zie ik wel!

@ Nita: leuk hé dat babyzwemmen? waarom wil je er over een maand of 3 mee stoppen en zelf gaan zwemmen?

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, nou ik ben lekker beneden blijven zitten. Om half 6 werd ze toch wakker en heb ik haar maar gevoed. En nu is ze net weer wakker geworden dus ik zit even te rekken tot 9 uur (liefst half 10) en dan krijgt ze weer.

@ Mum, ja het was me al vaker opgevallen met die kleding.

@ Shoppen, ik moet echt ZO aan het werk... ik zit constant online te shoppen omdat ik me verveel. Hihi, heb vanochtend al sneakers voor mezelf besteld (die heb ik echt nodig dus da's niet zo erg) en voor mijn vriend 4 truien bij H&M online in de sale. Aangezien meneer anders gerust 10 jaar in hetzelfde loopt moet ik af en toe maar zonder wat te zeggen wat nieuws in zijn kast leggen haha. Misschien leg ik ze wel onder de boom straks als cadeau van Do. Of beter nog; hij word 3 dec 30 dus mooi verjaardagscadeau van haar.

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi, griepprik nemen we hier niet, de symptomen zijn zon beetje zelfde als gewoon griep, en hij schijnt voor ons niet gevaarlijk, ik geef bv dus mochten we het oplopen dan geef ik mijn antistoffen aan mijn baby. dus ik ruim hetvirsu op:) de gewone griep heb ik ook wel eens gehad tijdens bv en ook daar sterven elk jaar 1000 nlers. dus ik zie het gewoon als griep.

maar ieder voor zich natuurlijk.

hier zitten we nog steeds met een schema van om der 2 uur voeden dus ik geef nog steeds 11 tot 12 voedingen per etmaal. en ik vind het niet erg

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: haha ook dat herken ik, shoppen uit verveling :p

even een vraagje, Dimara heeft wa meer moeite met poepen door de rijstebloem... ze kan wel poepen maar het is wat harder dus gaat het wat moeilijker! zou het helpen haar een beetje water te geven? en vanaf wanneer mag je baby's eigenlijk een beetje thee geven? (niet dat ik dat wil doen maar vroeg het me gewoon af)

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    vanaf 4 maanden vgns mij??

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen!

CJPT Zo jij was zeker vroeg vanmorgen! Die kleine Do heeft je mooi in de maling genomen hihi :D
    Lekker he shoppen...en zeker in de uitverkoop!
    Misschien moet ik zelf ook maar weer even naar de Prenatal haha :p

Hanna Svinthe is net zo'n lekker slaapkoppie als Kane...heerlijk!
    Veel plezier bij je zus vanmiddag!

Mumtobe Vervelend dat Dimara nu wat meer moeite heeft met poepen. Je kan idd een beetje water proberen, kan in elk geval geen kwaad. Thee lijkt me idd ook pas vanaf 4 maanden.

Hier weer een supernacht gehad! Gisteren heeft Kane maar 2x een half uurtje geslapen overdag :$ en zelfs gisteravond om 21.30 uur zat hij nog met grote oogjes te kijken haha! Toch maar in bed gelegd en voordat ik beneden was, sliep hij al en heeft lekker doorgeslapen tot 8.00 uur vanmorgen!
    Vanmiddag komen mijn moeder en zusje gezellig op visite, dus weer even bijkletsen en keutelen met Kane. En aangezien mijn mama heerlijk kan koken (wij zijn Indonesisch) mag ze ons weer even lekker verwennen met haar kookkunsten!

Fijne dag!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, dat online shoppen is wel herkenbaar. Hier vooral sintcadeautjes tot nu toe. Bij bol.com is het speelgoed met 15% korting :) tja en dat kan je toch niet zomaar voorbij laten gaan he ;) 4 januari ga ik weer aan het werk. Wanneer ga jij beginnen?

Mumtobe, ik geef elke fles 10cc extra water aan Svinthe omdat ze zulke dikke ontlasting had en ik moet zeggen dat het goed werkt.. :D

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ginny, heerlijk zo'n slaapkop in huis toch?? Wat is Kane veel wakker overdag zeg.
    Veel plezier met je moeder en je zus vanmiddag en ... eet smakelijk! :D

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja ik snap het ook niet hoor...normaal slaapt hij na elke fles zeker wel een uurtje, soms langer.
    Maar gisteren had hij gewoon niet zoveel zin om te slapen, denk ik.
    Klein eigenwijsje...heeft hij van z'n vader haha :p

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ginny: dat dacht ik ook idd dat het geen kwaad kan...

@ Hanna: ow bij jullie werkt het dus goed... mooi :D
    k ben alleen bang dat als ik 10cc water extra in de fles doe dat ze m dan niet leegdrinkt (ja waar ik van de week dacht dat ze honger bleef houden, drinkt ze nu haar flesjes weer niet allemaal leeg...) dus wil ik dan proberen om het haar zo in een flesje te geven!

het blijft dus een beetje vissen met die flesjes haha... het is niet zo dat ze halve flessen laat staan gelukkig maat zo'n 10/15cc toch wel vaak! ze krijgt alleen in haar laatste flesje wat rijstebloem en daar trekt ze de nacht goed op door!
    zit nu trouwens de afgelopen dagen op 4 flessen.... het is zo veranderlijk als het weer!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier een rare nacht gehad! Ik was gisteren doodmoe. Om 19.00 gevoed en daarna hebben Aiden en ik lekker in het grote bed geslapen tot 23.30. Vervolgens kwam hij weer om 1.30, 3.30, 5.00 en 7.00 ?!?
    En nu ligt meneertje te pitten :p

Online shoppen: erg verleidelijk maar daar heb ik ff de centjes niet voor :p

Gisteren mijn laatste werkdag gehad :D relaxt!!

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Cjpt, wij zijn echt familie van elkaar hi hi
    Ik ken de meiden ook door en door en ik herken ook heel erg je gevoel om het te willen doorgeven zoals het moet aan mensen die gaan oppassen.
    Maar meid, die mensen gaan het toch anders doen kan ik je nu al vertellen.
    Dat gaat niet leuk zijn, ik heb daar de 1e keren ook stevig van gebaald maar je moet leren daar beetje doorheen te kijken.
    Die schoonvader van jou doet nu zo stoer en bla bla, sta er niets van te kijken dat juist hij als jullie straks hem alleen laten met Do ineens heel anders voor haar gaat zijn.
    Nu zijn jullie nog in de buurt en dat is een groot verschil
    (dit ga ik tenminste hopen)
    Goed om te lezen dat het zetten van het spiraal zo is gegaan, al die hoofdpijn dus voor niets:p

@MamaJess, succes met de schutting;)
    Hier staat sinds 2 maanden een nieuwe door stormschade!

@Ollekebolleke, lekker blijven geven die tips!!!
    Ik vind dat alleen maar prettig om de mening van andere mensen te horen en joh wat ik zeg is gewoon mijn ervaring,wil niet zeggen dat het zo het juiste is he!!!
    Je ziet bij Rianne dat die het wel doet met Elias, hem 's nachts foppen en dat het daar werkt!
    (al vraag ik me wel af wat het verschil is tussen dit doen en een gewone voeding, je vult toch beide keren het maagje??)
    Voedt jij trouwens op schema??
    En maak jij hem dan wakker als hij moet eten??
    Hier gaat echt alles op verzoek en dat zit tussen 5 en 8 voedingen op een dag, die 8 is echt uitzondering hoor, meestal 5 of 6

@Annie, joh waarom moet dat nu weer op die andere voeding?
    Is hij niet al genoeg gepest geweest? jeetje zeg het is toch nu onderhand wel duidelijk dat het dat gewoon was?
    Annie tijd voor de arboarts!!

@Hanna, joh als Svinthe het zo goed doet je dan gewoon niet druk maken als ze wat minder drinkt!
    Je heb genoeg aangeboden dus als ze honger had dan had ze het wel opgedronken
    Die meid weet schijnbaar prima wat ze nodig heeft!

@Pluis, he bah meid nog steeds in Mexico, gelukkig knapt Fenna wel op
    Beterschap voor Pluisman

@Noa, hoe gaat het met je, slaat de medicatie aan??

@Catje, hier wordt alles geent, Mirthe is maandag aan de beurt en ik zit nog op onze oproepen te wachten
    Hier ligt Anouk zonder broek maar met romper en shirt in haar slaapzak (met mouwen) en dan nog dekentje erover maar daar kruipt ze vaak onderuit;)

@Nita, leuke foto's
    En kan me goed voorstellen dat jij blij bent als het weekend is
    Wel fijn dat alles zo goed is verlopen!

@Jingi,ga je niet proberen om de BV op te krikken weer??

@Mumtobe, wat extra water mag altijd hoor!

@Ginny, veel plezier vandaag!!

Ook ik ben best beetje trots!
    Anouk heeft klok rond geslapen van half 8 tot half 8 met 1 voeding van een kwartiertje rond 2.30!!
    Alleen jammer dat zuslief vandaag besloot om eens lekker om 6.00 wakker te worden en niet meer te gaan slapen, grrrrrr

Morgen gaan we naar Ridderkerk voor Sint intocht ben benieuwd hoe Mirthe het dit jaar gaat vinden
    Vorig jaar moest ze niets hebben van die "gekke mensen";)

18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Spelen er hier trouwens mensen Farm Ville en/of Fish Ville??

Ik zoek nog wat buurtjes:D

En voor gamers, als je het nog niet kent vooral niet opzoeken, dat komt niet goed:p

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Slaapzakje: ik dacht dat ze alleen vanaf maat 70 bestonden? Maar dus ook 60 lees ik nu. Ach Rens past die van 70 heel goed, ook het hoofdgat is niet te groot ofzo. Bij prenatal gekocht, dik en met mouwen.

@Skatje, poeh wat een nacht heb jij gehad. Effe beetje uitrusten vandaag, misschien een middagdutje?

@Monique, goed gedaan van Anouk vannacht! En alvast veel plezier bij de sint morgen.

@Ginny veel plezier vandaag met je moeder en zus. En eetsmakelijk, wat gaat ze precies maken??

@mum beetje extra water is denk ik wel een goed idee bij moeilijke poep, zo werkt het bij volwassenen ook :D

Ik ga zometeen BBBB-en!! (buik billen benen bekken) Met 2 meiden van de pufclub samen. Rens gaat een uurtje naar mijn schoonvader. Zal je net zien dat meneertje vanmorgen pas om 8 uur wakker werd.. Ik hoopte hem nog een uurtje te kunnen laten slapen voordat ik hem wegbreng maar nee hoor, hij ligt te brullen... Hoop voor schoonpapa dat ie daar straks wel gezellig is... anders vind ik het ook zo vervelend om hem weg te brengen omdat ik zo nodig moet sporten... :(

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Spam:

Welke knappe vent neemt mij vanavond mee uit? Liefst niet ouder dan 4 maanden...

Deel Deze Pagina