Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catje: ik laat mij wel enten tegen H1N1, zo krijgt Finn het ook en hoef ik mij straks niet schuldig te voelen als Finn het krijgt, daar en tegen zit ik wel weer met het feit dat niemand weet wat de gevolgen op lange termijn zijn, wie weet voel ik me dan ook wel schuldig omdat.... tsja ik denk wel dat ik me laate enten, maar ben nog niet zeker!

Nita: leuke foto`s, heeft Milan ook genoten van het zwemmen?

Cjpt: meid wat fijn dat het je zo is meegevallen. Is je hoofdpijn en kriebelbuik nu weer over?
    Bah wat was jij vroeg wakker zeg, ik vond mijn 6.45 ook al erg, maar jij hebt het nog erger! ben je nog wel te genieten of kan vriend/manlief beter niks zeggen??

Ginny: wij(ik) ben ook kwart indo en wat een heerlijk eten kunnen ze daar koken he, mijn opa en vader zijn er echt heel goed in en ikzelf probeer ook wel eens wat vaak lukt het ook erg goed, heerlijk zo`n rijsttafel!

Skatje: niet gek dat je doodmoe bent na zo`n nacht, had Aiden een beetje last van een regelnacht? duim dat je vannacht beter slapen kan!

Monique: ik geef wanneer hij wil en tja hij heeft zelf een heel strak schema! Soms wijkt hij af, maar meestal komt hij dus om 8, 11, 14, 17, 20. Heel soms komt er een extra voeding bij, maar meestal zit ik dus op de 5 voedingen op 1 dag.

Mumtobe: Finn heeft wel intresse, maar het is nu een beetje te laat zeker?? Morgen dan??? Lees ook dat er al andere gegadigden zijn, jammer hoor! Iemand anders dan???

Annie: fijn dat je nog zoveel uur had staan, kan je nog stiekum ff langer en meer genieten van je kleine man. En dat Milan weer in zijn pacco slaapt is natuurlijk wel vervelend, maar blijkbaar was hij er nog niet aantoe, dat kan en is helemaal niet heel erg hoor, maar wel vervelend. Dikke knuffel

Daan: finn gaat wel zwaar overstuur, maar valt dan alleen bij mij of papa inslaap en zo gauw hij dan in de buurt van wagen wieg of ledikant komt begint hij weer te huilen, maar vandaag heeft hij wel lekker een 3 uurtje geslapen overdag, dus misschien kwam hij er achter het toch nodig te hebben!

Aguamiga: Ik heb precies het zelfde als Daan, beide zakken, ik gebruik alleen de lodger nu vaak als voetenzak bij de maxi-cosi en als ik even snel met de auto een klein boodschapje moet doen, want langer als een kwartier moet je niet willen voor je zelf en je kindje.

Amiek: welkom hier. Ik dacht er zeker van te zijn dat ik me zou laten enten, maar begin eigenlijk te twijfelen, omdat ik bv geef en de uitwerking bij de kleintjes op de lange termijn nog niet zeker is.

MvY: vind je het niet eng om Esmee zo los in bad te laten liggen?? ik zou als de dood zijn dat ze verdrinkt!
    T zijn trouwens wel erg lieve foto`s!

Noa: ow spannend hoor wat zal vriendlief wel niet vinden van jullie "grote" meid!

Lekende boobs: hier af en toe nog vooral `s nacht of eigenlijk `s ochtend als Finn 12 uur heeft geslapen, maar echt gek is dat niet denk ik zo!

Rianne: achgossie, wat zielig van zijn teentjes, maar gelukkig zijn ze kwa kleur alweer bij getrokken op de foto.

Zo vandaag ook voor het eerst wezen baby-zwemmen, samen met mijn zus en neefje:D we hebben wel genoten. Weet nu wel dat Finn het echt niet leuk vind met zijn hoofd onder water:)

Ik heb een paar weken terug een foutje gemaakt in de tummy-tub waarbij Finn koppie onder ging:$ echt het ging geheel perongeluk, maar t mannetje is sindsdien niet zo blij meer met water:(
    Gelukkig vond hij het zwemmen zelf wel leuk.

Nog even een vraagje hebben jullie kids ook een manier om te laten merken dat ze iets heel eng vinden????
    Finn verkrampt met zijn armen omwijdt zijn voetjes tegen elkaar en maakt vuistjes zelfs zijn teentjes verkrampen en hij loopt echt heel rood aan!:$
    Heb dit al vaker meegemaakt bij hem, hij doet het voornamelijk als we de trap aflopen. En nu dus in het zwmebad nadat hij koppie onder ging en van de week ook toen mijn moeder rustig met de maxi-cosi heen en weer slingerde om hem stil te krijgen toen hij overstuur was(nou maakte het het dus niet echt beter)
    Maar hebben jullie beebs ook wel eens zulke gekke dingen??:(

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ollekebollke ow wezen baby zwemmen leuk hoor, in de schots of niet? en nee hier geen reactie als ze het niet leuk vindt nou niet zo reactie ze zet het dan op het gillen hihi.

en ja zal mij ook beniuween heb hem wel op de hoogte gehouden met foto's via de mail maar ja is toch anders. en vooral omdat ze nu meer doet dan dat hij wegging.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hechtheid, ik denk dat alle maandgroepjes zo'n hechte groep krijgen als er een vaste kern is vanaf het begin. Je maakt toch met zn allen een hele bijzondere levensfase door.
    Zoals jullie weten schrijf ik ook bij de augustus 2008 mama's mee ( nog intensiever als hier) en ik denk dat het volgend jaar net zo hecht als nu daar.
    Ik vind het in elk geval erg prettig om bijna dagelijks even te kijken hoe het met iedereen gaat en tips op te doen of te geven. En foto's van andere baby's kijken is het leukste wat er is.

4. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Hallo allemaal,

Weer leuke foto's gezien :D Ben het helemaal met je eens Petra...

Ik lees dat er al aardig wat lekker zijn gaan zwemmen met de kleintjes... Leuk...

Hier hebben we ook de oproep voor de mexicaansegriepprik binnen. Alleen die voor Sven hebben we nog niet ;)

Yrsa heeft 2 nachten doorgeslapen :$ ik hoop dat ze het volhoud... zou ik wel prettig vinden ;)

Pluis: nog heel veel sterkte met je mexicaantjes.. ik hoop dat je mannetje snel opknapt...

Ga nu even popstars kijken...
    Tot later...

5. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Monique, ja wil de bv dol graag opkrikken, maar hoe? ik kolf 2 keer per dag en en per keer krijg ik er niet meer uit dan 140 ml. Op het kdv zeggen ze dat hij als de fles leeg is hij nog meer trek heeft. Maar hoe krijg ik meer bv? Moet ik dan iets speciaals eten/drinken? Dat het terugloopt komt waarschijnlijk door de drukte, werken, 2 kinderen, rennen vliegen, slecht slapen enz..dus als iemand tips heeft, kom maar op.

@Mumtobe, hihi...nou die knappe vent van mij ligt al op 1 oor...anders had hij der wel mee uit genomen.:D

@Daan, wat ziet Noor er schattig uit zeg, wat een lekker poepy! ehhh...wel je rokje omlaag he?

@Ollekebolleke, Ja Ruben heeft ook iets geks, als ik met hem onder de douche ga en hem voor de eerste nat maak, dan schrik hij en maak een eh eh eh..geluidje en hij gaat mij dan heel gespannen aankijken. Maar als hij goed nat is, is het weer oke.

6. Noa: nee ik was met mijn zus in Hoorn en over 2 weken ga ik hier in breezand bij Den Krieck, veel dichterbij en goedkoper!
    EN jah foto`s is toch altijd anders dan echt echt! Zal ook wel wennen zijn voor jou even niet alleen met je meid en haar echt moeten delen! Maar t lijkt me erg spannend!

Jingi: rooibos thee is heel goed voor de bv, vervelend dat je niet zoveel hebt, Maar als Ruben bij jou drinkt heeft hij dan wel genoeg?? Anders is het geen honger maar gewoon zuigbehoefte.
    Nog een tip kijk eens naar een foto of je mannetje zelf als je kolft, wie weet doet dat het toeschiet reflex wat extra opvoeren, of neem een stukje gehuil op met je mobiel en speel dat af, dat kan soms ook helpen, ja het klinkt heel gek, maar in de eerste week na de bevalling wilde de bv niet goed opgang komen dus moest ik kolven, dat lukt ook niet behalve als Finn geluid maakte, dan spoot het er nog net niet uit. Succes en dikke knuffel!
    Dat wat Ruben onder de douche doet doet Finn ook inderdaad, vind het best zielig soms, ben bang dat hij het eng vind en niet lekker, maar jah sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren!

Zo en nu ga ik maar eens naar bed heb hoofdpijn en ben moe!

slaap lekker allemaal en geniet van de rust of juist de intieme nachtelijke momentjes van jullie saampjes, dikke knuffel!

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ollekebolleke, ja ze ligt gewoon los in bad... En nee ik ben niet bang dat ze verdrinkt... Ik sta er met mijn neus bovenop en mijn man was ook in de badkamer. Bovendien zat er niet zoveel water in het bad.
    Of ben ik nou zo'n slechte moeder dat ik dat doe??? :(

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: ja ik had al gegoogled maar ik kreeg daar veel dingen uit waar geen leeftijden bij stonden helaas!

@ Bol.com: nou wij waren gister even bij free record shop en keken voor de dvd box van seizoen 5 van LOST die was daar 80€ en bij bol.com is hij maar 64.99€ scheelt dus ook een hele hoop!

@ Ollekebolleke: Heb je bij het babyzwemmen Finn ook onder water gedaan? Dat doen wij bij het babyzwemmen namelijk wel en Dimara is daardoor helemaal niet bang van water, hoe vaker je dat doet hoe meer vertrouwen ze krijgen in het water!

@ Mvy: Nee hoor tuurlijk ben je geen slechte moeder, kan niet veel gebeuren zo toch...

9. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Jingi, dat eh eh eh geluidje wat je zegt, is dat dan ook een beetje dat zijn adem stokt? Hier namelijk een eh eh eh geluidje als er buiten wind in zijn gezicht komt, hij hakkelt dan even en weet niet hoe te ademen, hij kijkt dat even paniekerig! Ik kan me voorstellen dat een douche hetzelfde effect heeft...

Mama van Youri, nee geen slechte mama dat je dat doet, ik zag de foto en dacht, he dat is ook handig! Gewoon een klein laagje water, kunnen ze beter spartelen dan in dat kleine badje! Hoe weet je wanneer het diep genoeg is? Hoe meet je dat van te voren? Omdat Youri er ook in zit, dit zorgt voor een paar extra cm denk ik?

Mumtobe, ja leeftijden stonden er niet echt bij maar ik denk dat je dat met thee niet zo nauw hoeft te nemen aangezien de ook venkelthee mogen vanaf dag 1...
    En bol.com is inderdaad wel goed en soms goedkoper met hun orginele producten, cd's, dvd's, boeken. Ik heb zelfs bij hun een dvd speler voor in de auto aangeschaft twee jaar terug, was het goedkoopste bij hun, die ik wilde in ieder geval en ik had een kadobon van 50 euro dus dat was leuk :)

Hier een slaper van gisteravond (laatste fles om half 7) tot vanochtend half 7! Ik werd wakker en had nog niks gehoord dus ik ging kijken want ik dacht... :) maar daar werd hij dus wakker van, dan was hij al aardig goed op weg om wakker te worden anders wordt hij dat niet zomaar als je binnen komt lopen maar toch... Na een fles heeft ie weer door geslapen tot 9!

vandaag druk druk, shoppen, verjaardag, nou daar ben ik al druk genoeg mee :D

Ik zag dat we ons op de datingmarkt begaven met de kids, dus wie wil, ik ben erop gekleed met mijn overhemdje!
    Stoere man van bijna vier maanden zoekt dito dametje vanaf drie maanden :p

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ow en omdraaien duurt ook niet lang maar, zo lig ik de hale dag tegenwoordig!

11. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Zeg Elias, ligt dat lekker zo? Pas maar op dat je je geen nekhernia verligt ;).

@Ollekebolleke nee ik merk niet aan Rens of hij iets eng vindt. Of vindt hij gewoon niks eng? Geen idee. Hij schrikt wel regelmatig van heel kleine geluiden, dan gaat er even een schokje door hem heen. Daar verbaas ik me dan steeds over, staat bijv de tv aan met harde geluiden, niks aan de hand, valt daarnaast de post op de deurmat, schrikt ie zich de pleuris. Raar.... Maar douche en bad vindt hij beiden geweldig. Hij is zojuist weer met papa onder de douche geweest, hoofdje helemaal eronder, meneer vind het prima. Hoop dat ik hem op die manier kan behoeden voor watervrees later.

@Noa oh wat spannend nog maar een paar nachtjes voor je vent weer thuis is! Ik ben heel benieuwd hoe jullie het zullen hebben samen als jullie weer met z'n 3tjes zijn. Leef helemaal met je mee :D.

Nou ik ben de rest van het weekend hier pleite. Vanmiddag- en avond lekker chillen met m'n gezinnetje. Morgenochtend repeteren met orkest en 's middags krijgen we visite.
    Tot later!

PS ik heb inderdaad spierpijn van het BBBBen van gisteren... :(

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ollekebollek, haha ik was prima te genieten hoor. Kreeg gisteren ook nog visite en die bleven tot laat op de avond. Maar ik kan inmiddels wel tegen een stootje. Heb sinds ik 20 weken zwanger was niet 1 nacht helemaal door kunnen slapen. Dus ja…

Ik ben zo blij met wat je schrijft over het bang zijn tijdens trap aflopen, doet Do ook altijd, precies wat jij beschrijft en ook met trap aflopen. Dacht dat het aan haar lag!

@ MvY, tuurlijk ben je geen slechte moeder als Esmee zo in bad ligt. Zolang er altijd iemand naast staat om het in de gaten te houden is er toch niks aan de hand??

Ik ben jarig vandaag (29) en wat is mijn eerste verjaardag als mama tot nu toe geweldig verlopen zeg!
    Ik kreeg eerst op bed een kaart van Dominique dat ik 2 foto’s mag uitzoeken van haar die ik dan uitvergroot in mooie lijsten krijg voor op de slaapkamer. Peet had de pen in haar hand gedaan en samen geschreven haha. En haar handjes omgetrokken op de kaart. En ik kreeg ook een zilveren medallion. En er stond beneden nog een uitgebreid champagne ontbijt voor me klaar!! Ben dus erg verwend.

Zo ga ik even naar de kapper en dan gaan we vanavond samen sushi maken. Ik vier het niet met visite, we vieren het lekker met z’n 3-en.

13. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Cjpt, gefeliciteerd met je verjaardag!

Het is rustig hier vandaag zeg.

Ik heb even lekker het huis voor mezelf, Florine is met papa op stap. Even samen boodschapjes doen, ik vind het zo schattig als ze samen weggaan.

Net de oproep gehad voor mex griep vac, ik mag dinsdag om 9.45u. Ben wel blij met de tijd, dan breng ik Florine even naar mn schoonouders. Nou heeft mn man ook een oproep ontvangen, maar hij is al gevaccineerd door de huisarts. Zou ik iemand anders op zijn kaart kunnen laten gaan? Ik heb nog wel een vriendin die in het onderwijs werkt en wel gevaccineerd wil worden. Iemand een idee?

Zo ik ga even lekker het nrc lezen, en ik heb nog een stapel engelse en italiaanse elle's die ik nog moet lezen. Ben ik wel een uurtje zoet mee. Tot later!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey allemaal,

@MvY, tuurlijk is dat niet slecht, je bent er toch bij??

@Cjpt, gefeliciteerd met je verjaardag! je bent idd goed verwend, maar dat mag natuurlijk ook :) geniet ervan!

@Mamajess, ik denk niet dat dat kan en ik vind het eigenlijk ook niet netjes denk ik, mijn gastouder wil de prik ook wel, maar ja.. :(

@onder water doen, Ties lijkt er niet veel om te geven maar zelf vind ik eigenlijk wel eng om te doen. echt bang zie ik niet bij hem.

@Rianne, wat lekker zolang slapen! hopelijk gebeurt het nu vaker..

@all, Ties is nu bij mijn ouders, wij gaan vanavond lekker naar de film! :)

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

hier was ik weer!!! en yaslin natuurlijk ook .

@ollkebollek ow hoorn ja zal wel duurder zijn dan hierzo.

@mvy jij bent geen slechte moeder hoor, en de r ken altijd wel wat gebeureen dan kan je niks meer!!

@cjtp gefeliciteerd!!!!

@rianna leuke foto!!!

@marieke fijne avond.

en wat betreft me vriend zal inderdaad wennen zijn als hij er weer is, ik yaslin weer'moet 'delen' maar dat even een kwestie van wenne. het schiet al aardig op hihi

16. Zo wat is het rustig zeg vandaag!! ach iedereen geniet van zijn weekend denk ik!

MvY: nee hoor ik vind je zeker geen slechte moeder, maar ik had Finn dus al koppie onder in de tummy-tub en sindsdien is hij echt best bang voor water, dus misschien ben ik wel een beetje overbezorgd, maar vroeg het me even af.

Mumtobe: dit was de eerste keer en de dame die les gaf had weinig aandacht per kind zeg maar, t was best een grote groep met veel verschillende leeftijden en kindjes, deed Finn wel 1 keer koppie onder, maar daarna was hij echt helemaal in paniek, dus mijn arme mannetje vind het echt niet leuk, maar vanaf volgende week gaan we in een vaste groep zwemmen en zullen we het er wel even over hebben dat Finn zo bang is voor water.

Rianne: en hij heeft nog geen stijve nek?? wellieve foto trouwens!

Liefie: grapppig he waar ze soms van kunnen schrikken.

Cjpt: ben ik ook even blij dat Do dat ook heeft is Finn in iedergeval niet de enige!
    En gefeliciteerd met je verjaardag, geniet van je eerste verjaardag als echte moeder!
    En lekker verwend lees ik zo, geniet maar lekker met zijn 3en (2) van de sushi!

Mamajess: ik zou de gok niet wagen om een ander op de oproep te laten komen, aangezien het via het rijk gaat! laat die vriendin dan gewoon zelf even de ha bellen, die zal vast niet moeilijk doen.

Marieke: geniet lekker van jullie avondje samen!

Noa: Hoorn was 5,10 eurie en hier in breezand is het 11 eurie voor 4 keer, dus het scheelt nogal!
    Hoe is ie nu met je verkoudheid enzo??

Zo Finn zit opschoot een sinterklaasfilm te kijken en ik ben hier even aan het bij lezen, friemelkont kan alleen niet stil zitten, dus ik ga weer stoppen, meiden geniet lekker van jullie avond!

dikke kus

17. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    ik hier ook weer even snel
    ben de laatste dagen erg druk, vandaar dat ik niet veel hier ben:)
    vanaaf ook weer een verjaardag
    heb alleen de laatste pagina gelezen
    hier gaat alles zn gangetje

@cjpt: happy birthday to you!
    wat leuk dat je zo verwend bent!
    een hele fijne dag nog met zn 3en

heb gister een foto op canvas van senna binnengekregen, had ik besteld op internet voor pim.
    hij was/is er helemaal gelukkig mee,tis ook erg mooi geworden

nou meiden ik moet weer gaan
    hopelijk vergeven jullie het me, dat ik niet uitgebreid reageer....
    fijne avond allemaal

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hey!

Ok geen slechte mama dus hihi. Gelukkig maar.

Rianne, ik heb de kraan nog aan totdat ze er beide inzitten en ik dus zie dat het genoeg is dan draai ik hem uit. Het is een thermostaat kraan dus het kan niet te warm of koud worden.
    Ennuh knap mannetje. Ik heb nog een dame in de aanbieding hoor hihi.

Cjpt, gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Heerlijk verwend dus zo te lezen.

Zo dames, ik reageer ff niet verder want mijn frietjes zijn gearriveerd hihi. We hebben ook 3 dvd's gehaald dus het word hier dvd avond (zal wel in slaap vallen...)
    Komen net terug van Sinterklaas. Youri vond het niet zo leuk, hij was bang voor de pieten. Esmee vond het wel leuk.
    Youri had geen dutje gedaan vandaag en ligt dus al doodop in bed.

Tot morgen!

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Op de valreep... Gefeliciteerd meid! wat ben jij verwend zeg door je mannetje en je meisje!

@ Ollekebolleke: Ow toen was hij dus ook al zo in paniek.. jammer zeg, idd even over hebben misschien hebben ze ideetjes!

Vanmiddag even naar de prenatal geweest en heb eindelijk een klein slaapzakje gevonden... :) (met lange (afritsbare) mouwen) ook nog een vest/jasje gekocht voor Dimara en een dekentje!

Ik ga vanavond weer voor t eerst na de bevalling te paard :D Yoehoee... heb er echt zo'n zin in! hoop dat t goed gaat dan kan ik vana januari weer mee gaan lessen op de vereniging! Papa past voor het eerst op Dimara, maar die zal wel slapen denk ik! die is op van de hele dag op sjouw!

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden
    was ik weer, het is cker rustig hierzo. pff wordt soms beetje moedeloos van yaslin die wel maar niet slapen gaan ze kan de slaap gewoon niet vatten, waardoor ze natuurlijk nog sneller trek heb dus ok schema is helemaal door de war,ggrr.
    net waren we ff bij me moeder me zus en de rest was daar ok yas was moe dus had er in bedje gelegt bleef huilen dus me ma zei geef je haar toch een fles ik zo ja dat is,1,5 uur te vroeg. maar je bleef huilenm en de fles was op en ze was rustig ben toen meteen naar huis gegaan en ze legt nu heerlijk te slapen.

ik denk zo dat yas soms niet genoeg heeft aan die 180/6 maarja ik kan hem moeilijk hoger maken als ze nog 5 flessen krijgt. me zus zei ow mijne krijt wel is 6 of 7 x 180 maarja 1x is niet erg maar alle dagen kan natuurlijk niet, snachtes redt ze het op 180/6 met schep rijstebloem dus ze redt wel want zoveel dikker wordt het niet en dan teert ze ong 10 uur op een fles.

hebben jullie idee?

@ollekebollke ow dat scheelt dat nog al. en me verkoud heid is der nog heb er ook soort hooitkoorts bijgekregen dus gaat lekker maar het wordt al beterder dus medicijnen werken wel.

@mumtotbe ow je gaat weer op je paard vanavond zal mij benieuwen. zal wel weer ff wennen zijn om er op te stappen hihi.
    en dimara is vast harstikke lief voor papa.

@mvy fijne avond!!!!

Deel Deze Pagina