voor info over sprongetjes kun je kijken op de site van "oei ik groei" (is dat gewoon www.oeiikgroei.nl?) er is ook een boek van. een sprongetje is een periode van 1 of meerdere dagen waarin een kindje meer huilt en bij mama wil zijn en hij een heel snelle groei in zijn ontwikkeling doormaakt. @brusje, mooie foto's! @all, ik ben vandaag dan toch ongesteld geworden.. en kan gelukkig gewoon tampons gebruiken. ze vallen er niet uit
Hallo mama's, Hier een lekker dagje. Teun sliep vannacht na zijn 23 uur fles door tot 6 uur! Heb gisteren Nutriton gehaald omdat hij zijn fles zo enorm snel leegdronk. Hij was helemaal niet rustig meer na zijn flesje en had nog een erg grote zuigbehoefte. Bij de Etos geinformeerd naar een andere speen die hierbij zou kunnen helpen. Wij gebruiken de Avent met 1 gaatje en een kleinere bleek daar niet te zijn. Een andere mama ving ons gesprek op en die raadde me toen Nutriton aan omdat dat bij haar snel drinkende zoontje heel goed had geholpen. Ik geloof dat het hier ook goed uitpakt! Doe 3 schepjes bij 120/4 en hij doet nu wel 20/25 minuten over zijn fles (eerst nog geen 10!). En daarna is hij veel rustiger en voldaner. Hoop dat dit zo blijft! Teun is nu zo'n 4500 gram en hij heeft nog steeds maat 50 en soms 56. Aanvankelijk was alles, ook in maat 50 te groot (hij was 3350 gram), maar nu begint die maat wat strak te zitten.
Vandaag is Ruben wel veel wakker maar niet zo aan het huilen als gisteren. Hij heeft afgelopen nacht ook goed geslapen, in zijn puckababy. (nog wel naast mij) vanavond gaan we hem in zijn wieg leggen. Ik denk inderdaad dat hij een sprongetje doormaakt, heb het boek er ook even bij gepakt. maten, ja ik verbaasde me ook al over maatje 62..Ruben heeft nu 56, al passen sommige dingen maat 50 ook nog wel. grappig dat er zulke verschillen zijn. Mijn moeder had voor de geboorte van Pepijn, (die is nu 21 maanden is) 2 rompers gekocht in maat 98..haha...nou die zijn nu nog veel te groot, hij heeft nu maat 86.
MvY en Annie, mijn kraamhulp zei dat baby's geen koorts behoren te hebben onder de 6 maanden maar dat is natuurlijk met een uitzondering en dat is als ze entingen hebben gehad, dat was de aanvulling van het cb op de opmerking van de kraamhulp. Marieke, een kleine opluchting hé ongesteld worden en gelukkig vallen ze er niet uit hahaha ik wacht ook op mijn ongesteld zijn, mijn lijf voelt een beetje zo maar het schiet nog niet op, ik wil graag weten dat alles ok is daarbinnen... Anna, als ik jou verhaal lees over nutriton dan verdikt het de voeding dus in de fles al waardoor hij langzamer drinkt? Ik heb namelijk een speen waar Elias nu al 20 a 30 minuten over doet met een fles en als de voeding zou verdikken is dat dus geen doen meer... Elias heeft maatje 62 zoals ik zei ja maar hij is dan ook 60 cm! Heb hem weer eens langs de meetlat gelegd, een cm per week komt erbij steeds, hij woog bij geboorte 3560 maar was wel al 53 cm en dat met 38 weken zwangerschap, gewoon een beertje
hoi meiden hoe is ie? hier wel lekker hoor. las dat vele wel weer een goede nacht hadden gehad, hopelijk aankomende ook weer. @mvy jeetje wat rot dat esmee koorts heb,goed in de gaten houden. hopelijk is je kleine meisje snel beter. @genle ow mexi griep, nou zou inderdaad maar even goed na vraag doen over hoe en wat. @anna ow het helpt dus goed het nutriton hopelijk blijft hij het er goed op doen en blijf hij een te vreden ventje. zag ook nog een paar leuke foto's voor bij komen. @marieke gefeliciteerd met je ongesteldheid hihi. en gelukkig vallen ze der niet uit hihi. wat betreft de maat. hier nog 50/56 sommige 56 zijn nog veelste groot en sommige 50 te klein legt er egt aan hoe het valt. nou meiden fijne avond allemaal en tot morgen
Leuke foto's meiden!! Sorry maar ben er even met mijn hoofd niet goed bij hoor. Net had ze 38.5. Wij dus weer gebeld en werden na een uur teruggebeld. Toen moesten we weer opmeten. Weer 38.5. Dus we moeten weer langs, om 21uur. Mijn man is nu met haar ernaartoe want Youri ligt natuurlijk al in bed en die kan nog niet alleen blijven Voor vertrek had ze 38.3. Germ, ze moet de hele tijd huilen als we haar verleggen, echt zo'n pijnhuiltje. En ze slaapt constant op ons, zelfs zonder speentje. Echt raar. Ik hoop echt dat het niks is en dat ze haar niet daar houden ofzo Pfffffff Ik ga de fotoshoot die we morgen hebben ook maar afzeggen... Echt jammer.. Sorry voor mijn geklaag hoor
Jeetje wat is dat toch met die avonduren? Overdag en 's nachts gaat het nu goed met inbakeren van Dominique maar tis nu alweer een paar uur drama. Ze heeft 1,5 uur liggen krijsen. Dus toen eruit gehaald en 1 borst gedronken, luier verschoond en weer naar bed. En nu ligt ze weer een kwartier helemaal hysterisch te krijsen. Pfff deze uren vind ik het meest lastig. We zitten naast elkaar op de bank te zuchten omdat onze harten breken hiervan... en we toch steeds blijven twijfelen hoe lang je zo'n kind kan laten krijsen. Oooh wat zal ik blij zijn als dit straks over gaat... @ MvY, hoe is het nu met Esmee?
Cjpt, dat zijn de 'huiluurtjes' leuk he Maar geloof me, als die 3 maanden voorbij zijn word het alleen maar leuker...
@ MvY: Agossie, wat sneu. Hoop dat er niks aan de hand is en dat jullie je snel geen zorgen meer hoeven maken! @ Rianne: Met de Avent speen 1 deed hij nog maar zo'n 10 minuten over zijn flesje. Als de fles leeg was had hij enorme zuigbehoefte en was hij helemaal niet voldaan, terwijl de hoeveelheid voeding al ruim was. Nutriton verdikt inderdaad al in de fles. Je hebt er geen papspeen voor nodig, maar ik zie wel dat ie flink moet zuigen met die 1 speen die we nu gebruiken. Hij wordt er een beetje moe van zelfs.
@mvy jeetje wat rot dat het niet zo goed gaat met esmee, hopelijk is het niks, en mag ze weer lekker mee naar huis met je man. @cjtp pff moeilijk is dat he als ze kleinjte legt te huilen en te doen. ik hoop voor jullie dat de kleine meid snel slaapt.
Ik kom ff snel langswippen Ik leef met een erg onrustige baby hier, hij huilt erg veel Ik ben er doodop van... @mannen, hier een hele lieve papa, hij vindt verschonen, verzorging en uren zingend met een huilende baby rondlopen geen probleem Ik heb niet alles gelezen maar hoe is het met jouw productie inmiddels Gentle?
Even laten weten hoe het is gegaan... De dokter heeft haar weer helemaal onderzocht maar kan niks vinden. Als ze echt ziek word (dus niet drinken, suf etc) dan moeten we direct bellen. Anders morgen weer bellen als ze boven de 38,5 heeft en eventueel proberen de urine op te vangen. Dus hopelijk is het morgen over en krijgen we een goede nacht. Ik vrees het ergste want ze wil alleen bij ons liggen dus voor ons word het niet slapen Fijne avond en tot morgen!
Hey meiden! Ik kom me hier ook maar eens melden! Jullie hebben al wel gezellig veel geschreven hoor! Heb het maar niet terug gelezen allemaal Hier gaat het heerlijk! Tot nu toe zit ik nog steeds op mn roze wolk (dat zeg ik maar niet te hard ) Tess is echt een kleine schat! Haar papa is gelukkig heel erg handig met haar en heb zelf ook heel veel aan hem! Hij doet alles met tess: badje, verschonen, troosten (kan uren met haar door de kamer lopen) flesje geven en hij vind het heerlijk om met Tess in de wagen te paraderen Ze draagt nog steeds maatje 50 al heb ik nu ook al een paar shirtjes die ze in 56 draagt. Ik hoor veel van jullie over inbakeren en dat lijkt me voor Tess ook wel een goed idee want ze ligt nogal te maaien met haar armpjes en slaat zichzelf dan weer wakker, maar als ze eenmaal slaapt dan ligt ze heerlijk met haar armen omhoog maar dat kan natuurlijk niet als ze ingebakerd ligt Wat zouden jullie doen? Toch een keer proberen? Ik hoop dat ik vanaf nu weer wat meer tijd heb voor jullie want manlief heeft nu lekker 3 weken vakantie dus dan heb ik overdag ook wat meer mn handen vrij!!
@mvy, nou hoop dat je kleine meisje snel beter is hoor!! En hoop dat jullie allemaal een beetje kunnen slapen! @Mamadeluxe, fijn dat er een lieve papa is!! Kun je zelf ook beetje bijkomen. Hoop dat het huilen snel minder wordt!! @Debzie, ik weet niet wat je moet doen. Hier slaat Milan zichzelf soms ook wakker maarja hij slaapt altijd met zijn armpjes naast zijn hoofd. Dus net als Tess. Dus dan vind ik het zo zielig! Oh me kleine man huilt, ga fles geven! Slaap lekker allemaal!
Annie het lijkt mij ook zo zielig! Als ik haar al lekker strak onder het dekentje leg dan trekt ze al binnen no time die armen eruit om ze daarna direct naast haar hoofd te leggen Grappig dat Milan ook zo lekker met z'n armpjes omhoog ligt! Ziet er zo heerlijk ontspannen uit he !
Hallo allemaal, ja ik ga weer even ego! We zijn net naar een feessie geweets van mijn zwager en schoonzusje, nou hefet mijn vriend altijd een beetje moeite om zich normaal te gedragen wat bier betreft en als je dan zegt denk je er wel om, dan is het altijd JAHHAAA natuurlijk! Nou ik zit nu hier op de bank, te luisteren naar vriendlief :x die nu echt niet lief is, die al een half uur zit te kotsen op de plee!!!:x Echt nog 1 keer zo iets en ik ben er klaar mee, wanneer gaan ze zich eens volwassen gedragen en er rekening mee houden dat ze ook verantwoording moeten hebben als ze vader zijn geworden! Ik kan me hier zo verschrikkelijk rot door voelen, ik moet al zo veel alleen doen met Finn en de enige keer dat ik hem niet hoef te verschonen is `s nachts, maar helaas nu moet ik dat natuurlijk ook doen, want anders gaat meneer bruut over zijn nek!!! Sorry, maar ik heb het ff niet meer, kan hier zo verschrikkelijk verdrietig van worden. KLote kerel drink dan gewoon wat minder en doe eens normaal, dat biertje hoeft niet meteen leeg en daar mag je best een half uurtje over doen inplaats van een halve minuut! IK ga....... morgen misschien beter
Goeiemorgen... Jeetje Ollekebolleke wat *** van je vriend zeg. Ik zou ook echt heel boos zijn! Nou, hier weten we dus waarschijnlijk wat het is... Youri heeft buikgriep (vannacht alles ondergespuugd) en dus zal dat het bij Esmee ook wel zijn? Wat hebben wij een rotnacht gehad zeg pfff. Esmee had net alweer 38.3
goedemorgen wij hebben weer een goedenacht gehad. Roos kan nu Suze zeggen, echt superlief want ze kan alleen nog maar mama, papa, baf (is de hond Bas), poef (is de poes) en nu dus tuute (tegen Suze) Suze heeft haar eerst flesje op gisteravond en ik heb een drankje gedronken. Na 2 jaar droogstaan sloeg die in als een bom, maar was wel weer even lekker. Wel een gedoe om dan te kolven en dat weg te moeten gooien dus dat word zeker geen standaard gebeuren, maar voor een keertje was het prima
goedemorgen meiden, na gisteren een off-day te hebben gehad, voel ik me nu gelukkig weer een stuk beter. mijn man heeft svinthe vannacht gevoed. kon ik lekker verder slapen ollekebolleke, matige stunt zeg van je vriend! ik snap dat je hier heel boos om bent! petrabr, leuk zeg dat roos suze kan zeggen. tuute, schattig zeg! mamavanyouri, tjee... buikgriep.... hopelijk is het snel over. zielig hoor voor esmee en youri! fijne dag allemaal! groetjes, hanna