Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Annie, ik heb ook SPH gedaan! en idd als je kind naar school gaat zijn bso tijden werken echt niet fijn.

@Ginny, wat een geweldige foto's! hier ook een slabeter ;)

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ginny: geweldige foto's :D Dimara stopt ook alles in haar mondje, zelf haar hele vuistjes :$

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marieke, succes met solliciteren. Welk soort baan zoek je?
    Hopen maar dat het morgen droog is dan. Fietsen in de regen BLEH :(

Anouk, ja ik ga nu ook terug naar 5 flessen, in ieder geval vandaag hahahaha! Het ligt een beetje aan de eerste fles he, hoe laat ze daar voor komt. Vanmorgen dus om 7 uur, dan is er ruimte voor die 5e fles op de dag.... Ach ja, ik probeer het maar een beetje los te laten. Het komt vanzelf wel goed!
    Tjee, die Milan heeft lang geslapen zeg!!!

Mik, fijn dat de ruzie is uitgepraat!

MvY, Svinthe kruipt ook met slaapzak en al omhoog. Mijn schoonzus zei dat je dan de slaapzak achter in het bed in kan stoppen, maar zo groot zijn ze niet , dus bij mijn slaapzak gaat het niet, misschien bij die van jou wel?

Ginny, leuke foto's!!

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen meiden, o nee goedemiddag alweer.

Mn internet doet raar :( Valt affentoe weg. Had net hele reactie geschreven, druk ik op versturen krijg ik zo'n melding dat de pagina niet kon worden weergegeven. Alles kwijt :(. Ik ga toch echt niet opnieuw beginnen.

Vraagje: nemen jullie de baby mee naar de vaccinatie? Ik had vrijdag de ggd aan de telefoon, omdat ik nog geen oproep had gehad. Die zeiden er nadrukkelijk bij dat het niet de bedoeling was om de kleine mee te nemen. Aangezien de hele campagne bedoelt is om de kleinsten te beschermen is het niet goed om ze bloot te stellen aan zo'n grote mensenmassa (met mogelijke virussen). Dat zei de ggd, dus ik heb meteen oppas geregeld. Maar krijg nu het idee dat jullie wel gewoon de beebs meenemen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ehm ja wij nemen Ties wel mee, hoe moeten we het anders doen?

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mamajess: Dimara gaat gewoon mee, en ja je stelt ze dan idd bloot aan zo'n grote mensenmassa maar ik kan op dit tijdstip ook echt geen oppas regelen! het is al een godswonder dat mijn vriend vrij krijgt (moet die uren ook zelf betalen) en zijn baas heeft al een paar keer tegen 'm gezegd dattie het maar moet verzetten... ja en dat lukt?? nee dus!

Vraagje: sinds wanneer huilen jullie beebs met tranen, met hoeveel weken bedoel ik dan? Dimara doet dat namelijk nog niet!

7. MamaJess

Ik breng Florine even naar opa en oma. Zijn gepensioneerd dus hebben toch niks te doen :p.

Mumtobe, wat lullig dat de baas van je vriend zo doet.
    Over het huilen: weet de week niet meer, maar al een hele tijd terug.

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb Svinthe niet meegenomen naar de prik. Mijn man was toevallig thuis en hij gaat op een andere dag. Dus dat was mooi geregeld :)

Mumtobe, Svinthe heeft al wel echte tranen. Ik weet eigenlijk niet wanneer ze dat voor het eerst had...

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zwaai weer even vanaf mn werk

je kunt toch omstebeurt de vaccinatie halen? of je kleintje in de auto laten en dan omstebeurt naar binnen. Ik snap wel dat de GGD aanraad om niet met je kind jonger dan 6 maanden daar naartoe te gaan.

Roos heeft hem vanmorgen gehad en dat ging hartstikke goed, een paar seconde huilen en toe was ze alweer heel erg afgeleid door al die mensen die er waren.

fijne dag allemaal

10. MamaJess

*zwaait terug naar Petra*
    Wat stoer van Roos! Was het heel erg druk? Probeer me een voorstelling te maken van hoe het eraantoe gaat. Rijen met mensen?

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mamajess: ja dat is handig idd! Florine al een hele tijd dus... ik heb het idee dat Dimara er maar laat mee is, terwijl ze overal juist zo'n vlugge in is!

@ Petra: Hier kunnen wij dus niet omstebeurt, vriendlief is doodsbang en die zal waarschijnlijk tegen de vlakte gaan, zonder mij gaat hij ook echt niet!
    in de auto laten wachten is ook geen optie denk ik (voor velen) want het kan best lang duren door de massale opkomst!

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ginny, oh wat een schattige foto's:D:D

MamaJess, ik neem haar zeker niet mee! Zou het liefst Youri ook niet meenemen maarja die zal wel moeten hihi.
    Esmee gaat gewoon naar het kdv.

13. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, kon je bij hyves geen optie kiezen dat mensen geen foto's kunnen overnemen ofzo? Het is jou kind inderdaad dus als jij daar niet van gediend bent moet ze ze verwijderen! Dat ze dat niet leuk vind is lekker haar probleem!

Brusje, ook mannen blijven inderdaad jongens ;) Regels opstellen helpt wel, dan is het ook duidelijk wat er van hem verwacht wordt en zullen dit soort "foutjes" minder snel voorkomen.
    Elk uur wakker? Is dat iets nieuws of is dat altijd al?

Mik, kinderkerstmuts, prenatal, intratuin, zeeman en h&m las ik hier?

Ginny, hier ook een papje! Zie foto onderaan, hij vond het ook zo raar hahaha werkte hij het ook zo weer naar buiten? Enne leuke slab en lepel ;) hebben we hier ook :p

MamaJess, hier stond in de bijgevoegde brief dat ze zo min mogeljik kinderwagens en buggy's binnen wilde maar er staat niks over baby's. Ik neem Elias niet mee, oma komt even oppassen, ik dacht ook, als ik hem meeneem in die mensen massa schiet het zijn doel een beetje voorbij ;)
    Maar als je niet anders kan is het een anders verhaal...

Mumtobe, hier wel tranen met tuiten als hij echt huilt, dat maakt het extra zielig dus een goed chantage middel, vooral voor de papa hahaha Geen idee sinds wanneer hij dat doet... :(

Hier een rare dag, Elias heeft vannacht goed geslapen maar vanochtend was het drama, niks was goed, zelfs eten niet, ik heb toch sterk het gevoel dat hij pijn heeft in zijn mondje, al is ie nog zo jong, hij zuigt steeds zijn lippen naar binnen (lachwekkend om te zien) en is dan zeer gefrustreerd, slaat met speelgoed tegen zijn mond, ook gefrustreerd en kauwt en kwijlt erop los... Als dat het niet is is het gewoon een pannenkoek met zijn rare fratsen, het resulteerde in iedergeval in het feit dat mama om kwart voor1 haar ontbijt had :(

Fijne dag allemaal!

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    #4834 hanna1974, 23 nov 2009
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
    Lekkere paptoet heeft Elias :D

Svinthe is nu 3 maanden oud!
    Dit is de maandfoto :)
    Met nieuw speldje (van de Sint) en vriend Stekel!

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Leuk hoor die Kane en Elias onder de pap:p

Nou inmiddels regent het hier ook:(

@Rianne, ik weet niet of je dat kan kiezen dat niemand je foto's kan pakken. Ik zal is kijken. Ze zei gisteravond dat Bart (mijn vriend) ze er dan ook af moest halen en mijn moeder ook (die heeft ook een paar foto's van haar kleinzonen). Waar bemoeit ze zich mee he?

Moet mijn schoonfamilie niet verhuizen naar Afrika ofzo:p

@Hanna, wat is Svinthe toch mooi....

@Mumtobe, Milan huilt al een tijdje met tranen, maar weet niet precies meer wanneer.

@Mexico prik: ik neem Milan niet mee. Ik breng hem even naar mijn moeder en als hij slaapt komt ze even hier. Ik moet om 18.30 vrijdag wat een rottijd zeg!!

@Marieke, leuk dat je ook SPH hebt gedaan. Nu ik het hoorde van jou dat je wat zoekt ben ik ook meteen gaan zoeken:) Maar vindt het wel moeilijk hoor, weet nooit zo goed op welke sites ik allemaal kan kijken!

Ik zit nu te wachten op een telefoontje van de kinderarts... Moet nu gaan verzinnen dat we wel terug zijn gegaan naar de oude voeding en dat hij weer last kreeg...:) Nouja komt wel goed. hihi :)

Pff ben blij dat Milan slaapt. Hij was half 12 wakker maar mocht pas 1 uur de fles. Hij werd het om half 1 al zat, maarja wat moet je dan?? Jullie nog tips? Hij had 10 uur de fles gehad vanmorgen dus heb kunnen rekken tot 1 uur en toen naar bed!

16. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Mumtobe, is wel jammer ja dat Mirthe niets van Sint en Piet moet hebben maar je doet er niets aan.
    En Anouk hi hi, ik dacht ze slaapt nu uitgebakerd, ze kan al rollen die gaat zo hard laat ze maar eens even wennen alvast aan het peuterbed:D
    Ik had de kinderwagen mee en was de bedoeling dat ze gewoon in de bak ging slapen, tijdens de intocht is dat ook perfect gegaan hoor maar jeetje zeg, ze is daar dus echt zo goed als uitgegroeid (terwijl ze daar tot 6mnd zouden in moeten;)).
    Dus toen hebben we haar in het bed gejopt boven.
    En huilen met tranen komt idd later maar durf niet meer te zeggen wanneer het hier was, want nu hebben we hier al wel echte tranen

@Jingi, hoe is het kolven gegaan??
    Ik krijg thuis ook met moeite een voorraadje gekolfd maar toen ik dat weekend weg was en dan ongeveer om de 4 uur ging kolven ging het perfect
    Dus Anouk drinkt gewoon de borsten leeg:$
    Maar even geen aandacht tijdens het kolven op het flesje helpt bij mij ook, tijdens het kolven iets anders doen, boekje lezen, compjuteren;)

@Annie, ik heb het net gevraagd aan Mirthe, jaaaaa ze wil zaterdag een kadootje maar neeeeeeeeeeeee ik hoef hem niet als ik hem bij Klaas moet gaan halen:p
    Waarom respecteerd je schoonzus je verzoek niet?? Ik weet dat mijn zus het ook liever niet heeft dus doe het dan ook niet.
    Heb je nu nog gerommeld met zijn voeding of niet??
    En ik heb wel meer gehoord van kindjes die zo lang zonder voeding doen, dus die wekker zou niet perse hoeven

@MvY, dus bij jullie hetzelfde, gek he dat ze ineens als ze oog en oog staan met die pieten zo schrikken en het toch huilen geblazen is
    Hier ook een omhoog kruiper met slaapzak
    Mirthe was ook zo'n verhuizer, hi hi maar ik doe de kids ook geen slaapzak aan om dat tegen te gaan maar meer als ze gaan verhuizen en onder het dekentje uitkomen ze dan geen kou krijgen
    Verder verhuizen ze maar raak:D

@Brusje, vervelend van je hoofdpijn!
    Wil ze nog steeds niet slapen 's nachts??
    Ligt ze overdag wel in bedje? want lees vaak over een draagdoek?
    Heeft zij niet gewoon last ergens van als ze ligt? Ik opper ook maar wat hoor.

@Marieke, je werkt hier toch nog niet zo lang of wel??
    Niet meer naar je zin?
    Ik lees het al, kan me voorstellen ja dat je iets anders zoekt, succes!!

@Mik, fijn dat het met je schoonouders is opgelost
    En kerstmutsen, uuhhhhhh blokker, kruidvat, hema, zeeman???

@Ginny, ha ha die foto's!

@MamaJess, hier gaat Anouk straks ook gewoon mee met prikken halen
    Nu zal het hier niet zo massaal zijn maar toch.
    Ik ga mensenmassa's niet mijden ofzo hoor, zaterdag is ook sint bij hubbie op de zaak en daar gaat ze ook gewoon mee naar toe

@Petra, ik zwaai even terug en fijn om nog mee te krijgen van Roos en het prikje
    Want ik zie er met Mirthe best tegen op.

@Rianne,nog geen vreemde luiers of luieruitslag???
    En zijn huidje ziet er al beter uit of denk ik dat maar?

@Hanna, mooie foto!!

Hier rare nacht gehad.
    Anouk heeft afgelopen week van alles gedaan met tijden, ik maak haar niet meer wakker
    Want ze had een keer de laatste voeding om 9.00 een keer kwam ze nog om 23.00 maar doorslapen ho maar
    Ik had zoiets van als er nu een tijd tussen zit dat ze blijkt door te slapen gaan we haar weer wakker maken maar nee dus
    Al een paar nachten bleef ze keurig om de 4 uur komen dus had me er al bij neergelegd, oke meid als jij het zo wil prima
    Gisteren is ze weer aan een slaapperiode begonnen, ha ha
    Was om 17.00 wakker en om 17.30 eten maar ze bleef maar mopperen, dus ik om 18.30 ja doei Anouk jij gaat mooi weer terug.

Gisteravond nog getwijfeld van zal ik kolven maar ik dacht die wordt vast wakker als ik net gekolfd heb, dus niet gedaan
    Word ik vannacht wakker en kijk op wekker 4.25:$
    Dus heb weer met bonkend hart aan haar deur gestaan, gelukkig een diepe zucht, pfffffffff
    Ze kwam pas om 5.55 voor een voeding, wat een muts zeg
    Nu is mama voorbereid op een heerlijke nacht vannacht, want de 1e nacht dat ze doorslapen weer dan slaap ik zelf nooit goed omdat je in het nachtvoeden ritme zit.
    Maar je zal zien dat ze het vannacht weer heel anders gaat doen

17. Hanna: dat verslikken tijdens het huilen heeft Finn inderdada ook best vaak, wel zielig maar niks aan te doen!

En Svinthe dus ook lekker aan het rommelen, vervelend.

Mumtobe: Finn vond het dnek ik gewoon raar dat papa er niet om 6 uur uit ging, aangezien meneer het hele weekend om 6 uur wakker was en nu vandaag ik hem om 9 uur maar wakker heb gemaakt! Raar mannetje, maar wel erg lief!! Mama door de weeks lekker uit laten slapen en in het weekend papa wakker houden!

Fijn he dat paardrijden, heerlijk ontspannend! IK WIL OOK WEER!!!

Cjpt: dat gevoel van niet weten wat je te wachten staat na 5-6 maanden niet werken heb ik ook, ik heb zoveel gemist en ben bang dat ik weer helemaal ingewerkt moet worden. Maar ik ben er ook van overtuigd dat het snel weer is als van ouds!
    EN is het meegevallen of tegen??

Noa: lekker geslapen lees ik, heb jij ook een beetje bij kunnen tanken??
    Vervelend dat Yas zo erg niet weet wat ze wil, Finn heeft dat laatst ook 2 dagen gehad, nu gelukkig over!

Liefie: kan het me goed voorstellen je helemaal elendig te voelenals je kleine wurm er niet is, maar gelukkig komen ze altijd terug! Heb je hem wel heel gelaten met het knuffelen??

Verhip: lekker dat weer hebt kunnen bij slapen na je vrijgezellen feest! Wat hadden jullie gedaan??

Monique: dat Mirthe nog bang is voor pieten, komt vanzelf wel goed hoor, mijn nichtje was ook heel bang, toen had mijn zus een Negerpop gekocht en tja die kreeg de naam ZWART, hmm hoe kan je het verzinnen, maar sindsdien zijn zwarte pieten helemaal niet eng meer!
    En haha wel een kadootje willen maar NIET van Sinterklaas, arme man iedereen is ook bang van hem, misschien moet hij toch zijn baard gaan scheren! haha

Jingi: mijn moeder heeft de sprekende Woezel, die vind ik ook zo gaaf!

En succes met je kolven! Lijkt me erg vervelend, bij gaat het als een trein, soms denk ik ook dat het op is en zeg dan tegen mezelf nog 1 minuutje en dan stop ik en dan komt er toch veel!!!

Annie: jeetje zeg wat een vervelende schoonfamilie heb jij, kan je niet nieuwe schoonfamilie gaan zoeken!!
    En wat betreft honger hebben maar nog niet mogen, ik geef wellis waar bv, maar geef soms ook wel eerder hoor een half uurtje kan volgens mij geen kwaad en soms geef ik hem ook wel eens een half uurtje later dus dan ben je weer terug op het oude schema, maar doe waar je je goed bij voelt!

Ginny: stoer pakkie heeft Kane aan!!

Huilen: finn huilt sinds 3-4 weken met echte tranen en nu soms zelfs heel veel hele grote tranen!

Rianne: misschien tandjes? je hebt er ook een soort gel voor die je op het tandvlees kan smeren en dat verdooft en verzacht de pijn, wie weet dat eens proberen.
    Maar het naar binnen zuigen van onderlip en kwijlen en kauwen op vanalles doet Finn ook en ik heb dus ook het idee dat meneer aan tanden begint, Finn heeft ook vaak 1 rode wang en verschrikkelijke poepluiers, allemaal kenmerken van tandjes, maar als jij echt denkt dat Elias pijn heeft en jij twijfelt gewoon de ha bellen!

Zo Finn was het hele weekend in de war, hij sliep 3 weken lang van ongeveer 8-8 en afgelopen weekend van 10 tot 6, maar vervolgens is het weer de normale werkweek voor papa en dan slaap ik lekker uit dacht de kleine man! Ik werd om 9 uur wakker van een heel nat bed en nat shirt:$ Zware lekkage!!!:( En Finn lag nog heerlijk te slapen en ondertussen af en toe op zijn duim te sabbelen! dus heb hem maar wakker gemaakt anders komt mijn hele dag in de war, hij was gewoon heerlijk vrolijk!

18. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, Bart (mijn man ;)) wilde dat ik van Elias de foto's op hyves alleen zichtbaar deed voor vrienden en tijdens die missie kwam ik volgens mij een anti kopieer optie tegen dus hoop dat je hem kan vinden.

Monique, gister een vreemd ruikende luier maar daar gaf ik eigenlijk de rijstebloem de schuld van waar hij kennis mee heeft gemaakt maar misschien had ik dat wel verkeerd? Het was namelijk niet zuur/bijtend zoals die tandenpoep in mijn herinnering is... Geen uitslag op de billen in ieder geval...
    Zijn gezichtje is nu weer ietsje beter maar het komt en gaat steeds, ik heb het gevoel dat die zalf niet veel doet... Maar we zullen zien of na deze rust weer een nieuwe uitbraak komt opzetten, ik zat bij de huisarts en toen hij zei wat hij zei en die zalf uitschreef dacht ik al... Nee dat wordt hem niet meneer de dokter :D ... Ken je dat? Maar we zullen zien...

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Haha wat leuk die papsnoetjes van Kane en Elias! :D

Ik neem Rens ook niet mee naar de prik hoor Jess. Oma komt eventjes oppassen. Wil hem niet tussen al die mensen hebben, en bovendien moet ik hem dan uit zijn 'ritme' halen want hij slaapt meestal lekker rond die tijd en dat vind ik zonde... :)

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Zo ik heb het telefoontje met de kinderarts weer gehad! Ze trapte er helemaal in :D Dus krijgen nu de pepti vergoed!

@Monique, nee heb het niet geprobeerd. Vond het sneu om me mannetje weer pijn te laten lijden alleen omdat een arts dat wil!

@Ollebolleke, ja ik wil wel een andere schoonfamilie!! Hoe regel je dat?:p

Ik ga nu echt wat doen! Ben zo lui zeg! Goed dat ik donderdag weer ga werken hoor! En me vriend kwam ook nog met een doos snoep thuis vrijdag (gratis van zijn werk weer) dus heb nu heel veel soorten haribo en chokotoff! Bah echt niet goed ;):)

Deel Deze Pagina