Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, sow dat was een lange reactie hihi.

Annie, nee vind je helemaal geen slechte mama. Af en toe moet je ook even wat voor jezelf doen he.
    En als jij een slechte mama bent, ben ik dat helemaal. Ik breng ze 4 dagen per week naar het kdv terwijl ik (nu) thuis zit. Tja, ik betaal het dus waarom zou ik ze dan niet brengen. En daar komt bij dat Youri erheen wil dus.
    Veel plezier bij de kapper :D

2. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Wat een leuke foto's allemaal!!! Vind het leuk om te zien hoe alle kindjes er uit zien, weten we tenminste waar we het over hebben.

Volgens mij werkt de SAB Simplex, het gekke is dat er dezelfde werkzame stof in zit als de infacol, maar dan in andere samenstelling.

@Ollebolleke, ik let idd ook op mijn eten, heb al in geen maanden kool of uien gehad!

@Gentle, fijn voor je dat je weer in NL bent. Sjoerd doet overdag ook hazeslaapjes, een half uur is zo'n beetje zijn max. Hij ligt nu in het wipstoeltje te slapen;).
    Wij wonen op de grens met Duitsland, ik denk dat we in de toekomst aan de andere kant gaan wonen. Daar zijn de huizen nog betaalbaar enzo.

@Daan, als we een dochter hadden gekregen was het denk ik ook het ACDC shirtje geweest met een spijkerrokje ofzo.:D. Sjoerd heeft er ook 1 van de rolling stones! (bij de H&M vandaan!) Hij heeft er nu zo'n camouflagebroek bij aan, ontzettend stoer ;)!

@verkouden, Sjoerd had dit een paar weken terug ook, nu soms nog een paar stukkies snot in zijn neus, maar da's alles. Ik had ook Otrivin in huis gehaald maar niet nodig gehad. Ik nam hem vaak mee als ik ging douchen, dat hij in zijn wipstoeltje naast de douchecel. Ook ging hij met zijn vader onder de douche. Werkt prima!

@Kwijlen, Sjoerd kwijlt ook zo verschrikkelijk. ook de rammelaars gaan eerst richting zijn mondje. Ik vind het wel erg vroeg als hij al tandjes krijgt. Vanaf welke maand kan dat?

Nou zo maar weer even!

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Bloem, Fenne van Pluis heeft haar eerste tandje al en er was nog iemand hier van wie het kindje een tandje had. Dus vroeg: Ja! Maar het kan wel. En trots dat we waren op die ukkies.

Lekker stoer hoor die Sjoerd van jou. Bij de v&d hebben ze geloof ik ook zo'n rock lijn. Ken je die?

@marty, wij moesten ook aan het einde van de middag en nu dus ook een stijve en pijnlijke arm.

Wat goed dat Samuele zo goed groeit.

@Aguamiga, wat zielig zeg dat Sara ook al zo verkouden is. Ik ben zo bang dat Noor moet kokhalzen van de otrivin, dat moet ik namelijk zelf ook als ik het gebruik. Maar je berichtje geeft de burger moed. Niet dat Noor verkouden is, maar dat zal ze toch een keertje worden he.

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    welke? de griepprik? die halen we niet, en ook de pneunokokken niet.

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    daan, het artikel is al lan g geleden hoor! het klinkt eng maar ik laat mij niks op me mouw naaien, eigen gevoel is het beste.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Brusje, idd gewoon je eigen gevoel volgen.

Oh dat wilde ik nog zeggen. Wat leuk dat je je andere kindjes nu ook in je onderschrift hebt staan. Hoe kom je in hemelsnaam aan die namen? Daar heb ik echt het creatieve brein niet voor.

7. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    goedemorgen/middag allemaal

moet straks op mijn werk de prik gaan halen, en manlief mag deze vrijdag halen.
    vindt het wel een prettig idee dat wij dan geent zijn, ook al is dat geen garantie voor senna

senna ligt nu een middagdutje te doen, en kan ik zo even strijken...
    mijn favoriete hobby;)

wanneer starten jullie met bijvoeden?
    ik was laatst bij mijn neef, en daar de vrouw van, het cb daar zei,dat je pas eigenlijk met 6 maanden mag beginnen, en terwijl ik niet beter weet dan 4 maanden.
    weet iemand hoe dit zit??

@annie: lekker naar de kapper gaan hoor, tijd voor jezelf is o zo belangrijk

@gentle: welkom terugin ned:D

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mik, het ligt ook heel erg aan je kind, wanneer je kunt gaan bijvoeden. Sommige kinderen zijn er eerder aan toe dan anderen. Dat is mij verteld op het cb.

9. Gentle: mijn vader woont 40km verderop dus uitnodigen om te eten is ook niet echt een oplossing, maar lastig is en blijft het wel, maar je leert er wel een beetje afstand van te nemen, ook al is dat soms best moeilijk.

Liefie: en is dag vandaag al beter begonnen??

Hanna: lopen naar de markt, ik hoop voor je dat je beter weer hebt dan hier! veel plezier!

MvY: jeetje wat een rare garage, zelfs mijn vriend leverd dan auto`s nog beter af (en hij doet het voor de hobby) als die garage, ik zou een klacht indienen! En wat geld voor een nieuwe auto betreft, ken je probleem, wij hebben toevallig een leuk bedrag gehad van mijn sm (ja wat dat aangaat is ze wel lief!) en de rest betalen we af, dus een finaciering, anders hadden we het ook niet kunnen doen, maar ben er wel blij mee!
    Mag ik trouwens vragen wat er stuk was aan jullie auto??

Daan: uh ja die poepluier was zeker wel even heel erg aanwezig Finn is ook al heerlijk in bad geweest.
    En dat Filmpje echt wel grappig, ga ook er maar eens goed over nadenken!

Annie: nee hoor je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, gewoon even lekker doen, geniet even heerlijk van wat tijd voor je zelf, dan kan je straks met je mooie haren weer fijn van je mannetje genieten!

Bloem: Finn heeft gelukkig de laatste 3 weken al geen echte krampjes meer gehad en ik let wel redelijk op met wat ik eet, maar ik eet soms wel dingen waar Finn last van heeft (ja heel slecht) maar ik doe dat met 2 redenen, 1 ik vind het soms lekker en gezond en ze zeggen dat je kleintje alles proeft wat je als moeder ook eet als je bv geeft dus hoe meer variatie hoe meer je kleintje later lust. Zijn vader lust bijna geen groenten, dus ik probeer zo gevarieerd mogelijk groente te eten, zodat deze kleine man straks gezellig samen met mama groenten eten kan! Maar ik voel me soms ook wel schuldig hoor als hij weer een mopperige dag heeft omdat ik zuurkool/bloemkool/spitskool heb gegeten!

Wel fijn dat de sab simplex lijkt te werken.

Zo Finn heeft olm 9 uur eten gehad en daarna in bad geweest heel even gespeelt en ligt nu om 1 uur nog steeds in coma:$ En dat terwijl meneer altijd een heel strak ritme heeft van om de 3 uur eten overdag, nou ik laat hem lekker liggen, hij weegt genoeg dus komt niks te kort!;)

Oja kreeg net de foto`s van de foto-shoot van 2 weken terug binnen en die zijn best gaaf geworden:D

Jahoor terwijl ik dit dus zit te typen begint het kleine mannetje toch te kreunen en te mopperen, dus misschien toch maar eten geven.

en ik zie blauwe lucht, wie weet straks nog even een rondje lopen en de ramen lappen;) (als ik zin heb)

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mik, in principe is het vanaf 6 maanden (zeker bij bv aangeraden) ook ivm allergieën maar er zijn ook kindjes die het eerder aangeven dat ze het nodig hebben. Maar vaak beginnen mama's volgens mij ook eerder omdat ze het leuk vinden hihi. Heb ik ook bij Youri gedaan ;)
    Bij Esmee kijk ik het eens aan.

Ollekebolleke, wat er aan was?? Hmm dat moet ik aan mijn man vragen haha. Ik onthoud dat soort dingen niet. Weet wel dat de V-snaar kapot was.
    Oh wat leuk dat je de foto's hebt... Ga je ze ook nog aan ons showen?? :D

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verhip, van mijn schoonzus heb ik het middeltje LUUF als advies gekregen bij verkoudheid. Dat smeer je op hals en rug en werkt heel goed. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga het zeker kopen.

Ginny, tja dat weer he, niet echt heel lekker winkelweer. Hopelijk knapt het nog wat op vanmiddag!

Mvy, jeetje is de uto ook nog eens niet goed gemaakt.
    Stelletje prutsers.... Inderdaad de volgende keer naar een andere garage!

Daan, er is een boek: bol.com | Babygebaren, Lissa Zeviar | Boeken (Nederlands)
    en de dvd (staan veelgebuikte gebaren op) bol.com | Babygebaren, Lissa Zeviar | Boeken (Nederlands)
    en hier is de algemene site, daar kan je het boek ook bestellen:
    Babygebaren - Boeken

Anouk, lekker naar de kapper gaan zou ik zeggen! Maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan! :)

Aguamiga, gelukkig gaat het weer wat beter met Sara, hopen dat het zo blijft!

Marty, fijn dat Samuele zo goed groeit!

Ollekebolleke, leuke foto's dus! Ga je er een paar inlijsten?

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: oew jij bijt, dan blijf ik van je arm af :p Schoonvader sloeg hier gister op mijn bovenarm om me gedag te zeggen %^&%*^%$%$^&%$^*!! haha

@ Gentle: Welcome back in NL :D
    leuk dat je op BV.nl staat! Ik vind trouwens die foto's met een 4jarig meisje aan de borst wel erg ver gaan persoonlijk!

@ mvy: Stoere Youri hoor! en wat balen zeg van de auto!

@ Daan: Dimara krijgt nu al maar 4 flessen omdat ik er gewoon weg niet nog een fles in krijg... ze krijgt 4 flessen van 180/6 en als ze s'nachts komt (wat dus niet vaak voorkomt) krijgt ze idd 60cc! ik zat eerst netjes op 5 flessen van 180/6 maar ze slaapt steeds zo goed dat ik steeds met die 5e fles bleef zitten! als ze wel eens een dagje heeft dat ze vaker wil drinken krijgt ze wel gewoon een 5e fles, maar t komt heel weinig voor... ik laat het gewoon een beetje aan haar over!

@ Annie: Nee hoor meid je bent geen slechte moeder!

Ik ga hier in huis nog even wat doen en als mijn meisje wakker is even met mijn moeder naar de stad!

13. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland

Ja, ik durfde het niet goed te zeggen, maar dat vindt ik ook echt geen gezicht! Ik snap ook niet dat je nog een kleuter aan je borst wilt hebben. Vind ik ook te ver gaan hoor!

Nog even wat spam van Samuele:

Bekijk bijlage 31446

14. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
  15. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
  16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ha meiden,

Wat lief dat jullie zo meeleefden met mijn Murphy dag van gisteren.
    Tot nu toe is alles vandaag een stuk beter!! Mijn dag is eigenlijk nog niet zo lang bezig hahahaha.... M'n man ging vanmorgen pas laat weg omdat hij de prik moest halen dus hij heeft het hele ochtendritueel met Rens gedaan. Hij had hem zelfs al weer terug in bed gelegd en het ventje sliep alweer toen papa weg ging. En al die tijd is mama in haar bed blijven liggen... totdat Rens weer wakker werd voor zijn volgende fles.. om 11.15 uur!!! Aso hè... :) Maar wel lekker voor een keertje... En als je zo lang in je bed ligt, kan er ook niks fout gaan hè, lekker makkelijk!!

@MvY zo wat was Youri stoer zeg! Knap zeg van hem! Heb jij zelf nog een zere arm gekregen? Ik had er vannacht wel last van, helemaal stijf enzo. Nu is het alweer over gelukkig.

@Daan, kerstradio? Ik dacht dat ze altijd op 6 december pas begonnen met kerstliedjes op de radio...

@Noa, vandaag is het eindelijk zover! Oh het is al 14.30 nu ik dit schrijf dus als het goed is is hij er al!! Heel veel plezier met je mannetje en ik ben heel benieuwd wat hij van zijn grote dochter vindt!! Geniet maar lekker van elkaar hoor!
    (en hoe ging het met de prik?)

@Annie tuurlijk ben je dan geen slechte moeder!! Ik zou het lekker doen hoor! Toen ik gisteren zo'n rotdag had, had ik een paar keer de gedachte dat ik weleens een dagje even zonder Rens zou willen hebben (*schaam!! ik hou heus echt heeeeeeel veel van mijn kindje hoor!!*) en volgens mij moet dat gewoon kunnen! Effe wat tijd voor jezelf! Ik ga Rens binnenkort naar zijn gastouder brengen om te wennen/oefenen en mooi dat ik dan ook naar de kapper ga, en shoppen, en en en... :)

@aguamiga, 3 boxkleden? hmmm ik heb er uberhaupt maar 1...is dat raar?

@Marty, ik vind Samuele leuk!!!!!!

VRAAGJE 1
    Hoe vermaken jullie je kindje als die wakker is?
    Rens is nu steeds meer wakker op een dag (waar het eerst max een uur was is het nu 2 uur of meer) en als we klaar zijn met fles en luier dan leg ik hem vaak op zijn speelkleed. Maar ik heb er geen goed gevoel bij om hem altijd maar weer op dat speelkleed te leggen. Hij vindt het ook niet altijd leuk dus dan denk ik dat hij het daar saai vindt en dat hij denkt 'bah mama moet ik nou alweer hier liggen'... De box vindt hij ook niet zo leuk. Verder zing ik wel eens liedjes met/voor hem, veel naar buiten kijken, een keer een nijntje-boekje voorgelezen (heeft hij 3 min aandacht voor en dan niet meer).... dus ja... wat kan ik dan verder nog doen? Kortom ik heb het idee dat ik mijn kind te weinig aandacht geef en dat ik niet goed weet HOE ik met hem kan spelen, en ben benieuwd hoe anderen dat doen!!

VRAAGJE 2 even iets heel anders ;)
    Weet iemand waar ik een medicijnkastje kan kopen?
    Ik heb de blokker, marskramer en hema al geprobeerd.

17. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    @Liefie: Ik heb twee kleden voor beneden in de "goeie" box, maar wij kregen twee boxen aangeboden van vrienden, en ik heb ze dus allebei genomen, en er staat nu eentje op zolder, met een oud speelkleed erin, dan kan Sara lekker bij mama spelen als ik daar met de was bezig ben of met pc's aan het knutselen. Sara slaapt niet zoveel, dus gaat meestal overal met me mee naartoe.

En ook maar meteen antwoord op je spelen-vraag: Ik zing vaak voor Sara, en we kletsen heel veel, maar ik leg haar ook gerust een poosje in de box met een knuffel, doekje, of whatever net haar aandacht heeft, en dan voeren we gewoon een gesprek terwijl ik m'n dingetje aan het doen ben. Zo lang ik om de 10 minuten ofzo maar even gezellig over de box kom hangen om even te knuffelen enzo vind Sara dat hardstikke leuk.

Ik neem Sara sowieso eigenlijk overal mee naartoe (behalve werk :(), lekker in de draagzak tegen mama aan.

18. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Oh, en 't medicijnkastje, hebben ze vast wel bij de Gamma of Praxis?

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Nou ik ben naar de kapper geweest hoor!! :D
    Het voelde eerst wel beetje gek (niet dat ik hem zo erg mis ofzo hoor), maar het idee dat ik vrij ben ofzo :(
    Ga hem zo om 4 uur ff halen. Ben naar de kapper geweest, apotheek (gratis pepti:D) , boodschappen gedaan en net hier in huis opgeruimd WOOW :D

Ik wil ook echt niet zo'n moeder worden die 24/7 aan haar kind geplakt is, ik persoonlijk vindt dat niet gezond. Dus ben blij dat ik het heb gedaan!

Ga nog even gauw iets doen hier en dan me mannetje weer halen!

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Yo dames, kreeg vanmiddag bij de post een brief van de libelle.

Blijk ik een prijs gewonnen te hebben. Een Belkin Laptop set. Niet de laptop, maar benodigdheden t.w.v. 185 euro :$

Mijn schoonmoeder heeft de oplossing ook voor mij opgestuurd. Lief toch?

Ik heb geen idee wat er allemaal bij zit, maar zo'n kussentje voor de laptop zou handig zijn.

Jeej.

Nou, we zijn net terug uit de stad. Wat een zeikweer zeg. En Noor had het zo warm. We hadden al haar vestje uitgedaan, paar winkels later het broekje. Maar door de regenhoes ging het helemaal een soort van stomen in de kinderwagenbak. (je weet wel, net als je een regenpak aan hebt. Kennen we die jeugdtrauma's nog ;))
    Maar goed, heb een mooi sinterklaascadeautje gescoord voor Noor en voor onszelf.

En het mooiste:

Ze verkopen van Knorr weer de mix voor ovenpasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Met allemaal verschillende smaken nu. Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

@Annie, lekker naar de kapper geweest dus. Heerlijk meid. Even tijd voor jezelf. Moet zeker kunnen.

@Hanna, bedankt voor de boekentip!

@Mik, beter is vanaf 6 maanden. Dat wil ik ook gaan aanhouden. Alhoewel het best verleidelijk is om eerder te beginnen denk ik. Ik bedoel wie kijkt daar nou niet naar uit.

Zijn er trouwens mensen hier die de Rapley methode gaan proberen?

@Mum, allereerst wilde ik nog even zeggen dat het niet belerend bedoelt was hoor. Integendeel. Wij kijken ook gewoon steeds wat Noor zelf aangeeft.
    Nou, en als Dimara aangeeft dat ze met 4 flessen toe kan is dat prima toch? En als ze goed groeit lijkt het me geen probleem.
    Wij zitten zelf trouwens nu weer even op 5 flessen. Het ging een paar dagen goed, maar nu weer even niet. Nou prima he.

Overigens, die fopfles (wie schreef het nou toch ook weer???) die werkt bij ons niet haha :D

@Marty, mooie spam hoor.
    Er mag in het algemeen best wat meer gespamd worden. Ik vind die foto's gaaaaaaaaf.

@Liefie, voor de kerstradio ga naar: Nederland.FM - Radio luisteren via Internet, klikken en luisteren
    De 4e van rechtsonder. Kersthits.nl :D

Vraagje1:
    Noor is ook meer wakker. 's ochtends als ze wakker is, maar nog geen fles hoeft ligt ze in de box. Dan doet ze weinig, maar moet ze even wakker worden.

Als het flestijd is zitten we samen voor de laptop, lees ik bij en als het flesje op is gaan we woezel en pip kijken op youtube.

Dan weer in de box. Mobiel aan, nijntje tv aan.

's Middag op het speelkleed en oefenen met op de buik liggen en anders op de rug. En anders in de box.

Rond etenstijd gaat ze in de wipper. Box en speelkleed wil ze neit, gaat ze huilen. Wipper it is! En dan kijkt ze tv. Naja, ze kijkt naar de bewegende beelden.

Dit werkt nog goed bij haar. Tot nu toe dan he. En we zitten natuulijk ook lekker te kroelen enzo. En we zingen veel liedjes. Heel veel liedjes :p

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het lijkt soms ook alsof Noor zich echt stierlijk verveelt.

En wat aguamiga zegt. Ze is tevreden zolang ik maar eens in de zoveel tijd mijn gezicht laat zien.

@Medicijnkastje: gamma, praxis, formido etc.

Deel Deze Pagina