Monique, borden volgen is niks voor mij haha. Ik kan dat niet zo goed tijdens het rijden en zeker niet op een drukke weg. Naja we zien het wel... Wat jammer dat Anouk toch vannacht weer kwam... Goed idee van die boxkleden! Praat idd misschien wat makkelijker. Rianne, al 4 maanden! Gaat zo snel he... Gentle, hmm hier niet zo spelerig. Viel me al eerder op dat ze niet zo snel een speeltje ofzo vastpakt.. Zal wel nog komen.
@Skatje, veel plezier vanavond! @Gentle, hier ligt Anouk ook heel vaak gewoon op de grond op een boxkleed, dus is niet raar hoor En ik heb er een ander oud dun boxkleed onder liggen voor het vies worden. Zo kan ik het dus best meebrengen en daar wegleggen. Anouk vindt op dit moment ook alles interessant wat er in haar buurt komt ja, grappig he @MvY, ik kan wel zeggen jij moet vanuit Limburg gezien, links om Eindhoven heen maar of je dat helpt, hi hi En bij ons lagen de beebs toen op bed met z'n allen, toen was het echt ineens gezellig Gingen beebs hand in hand liggen, werden tutten afgepakt, er werd geslagen En voor de mama's die niet zo makkelijk babbelen is dat dan gewoon lekker genieten en kijken, je hoeft dan niet altijd wat te zeggen
Eerst even reageren: Onderstel kinderwagen: hier passen er ook wel 2 in de auto. Rianne, de dosering is hetzelfde ja, van de prikken in het buitenland en de prikken in nl. Daarom vind ik het zo raar dat we er 2 moeten. En de huisartsen hebben idd een ander merk, staat ook in de brief. Ik neig momenteel erg naar 1 prik, maar ik heb nog ruim 2 weken om er over na te denken. Wat een leuke foto! Zo 1,5 liter, pff dan mag je je best gaan doen zeg. Hopelijk gaat het snel beter met Elias. Mik, nee Florine slaapt niet zoveel meer overdag. 3 of 4 blokjes van 45 minuten. Cjpt, wat een schattige foto in de wipper! Monique, hoe is het gister gegaan toen je Anouk fv had gegeven? He wat balen dat je alsnog zoveel hebt moeten voeden. Weet je al wat je gaat doen? Door met de bv of niet? Liefie, en hoe was je maaltijd? O lekker zie ik. Succes met BBB en, pff moet er niet aan denken. Hanna, is Svinthe uiteindelijk nog een beetje snel in slaap gevallen? Mumtobe, kan me voorstellen dat dat raar is, de wieg vervangen door een ledikantje. Florine slaapt al vanaf het begin in haar ledikantje, dus ik heb dat niet meegemaakt. Meeting eng?: nee hoor, geen last van. Ik ken jullie toch al gentle, succes vandaag met de prik. Ik hoop dat je er niet teveel last van krijgt. Ollekebolleke, o wat een blunder ja. Gelukkig kon iemand je nog vertellen waar jullie moesten zijn. Hanna, ik weet niks van fv, maar dat klinkt als een beetje weinig. En wat vervelend dat ze nog steeds kramp heeft. Aguamiga, beterschap voor Sara. Zielig hoor. Petrabr, veel plezier vandaag. MvY, in Nl zit evenveel werkzame stof hoor, is exact hetzelfde vaccin. Jullie moeten ook vaak naar het ziekenhuis, wat vervelend. O nee, doet de auto weer raar. Wat een slechte garage. Wat voor winkel heb je gesolliciteerd? Ik hoor een meisje brabbelen in haar bedje, ik ben er straks weer. Moet eerst even brood halen, want dat is op. En jullie weten: ik heb brood nodig .
MvY, ja Eindhoven moet je qia navigatie niet volgen en nee dat is niet klaar in januari, volgens mij duurt dat al jaren... Borden lezen, dan kom je er wel Of omrijden en Eindhoven mijden? Borden lezen hebben ze tegenwoordig bij de rijlessen in zitten, bij jou nog niet toen je rijles had? Navigatie rijden vind ik weer lastiger... Dat stomme schermpje steeds, ik heb er ook geen en ik kom overal! (al is het soms niet in één keer ) Gentle, goeiemorgen, wat een timing he die kids , heb je nog geen afscheid kunnen nemen van Duitsland? Bij je naam staat dat nog als locatie Ze waren bij de hap eerst wat twijfelachtig maar namen ons wel serieus! Ze hebben het juist goed gedaan vond ik, was ik daar onduidelijk in? Bij deze, ze pakte het goed op! . Ja als ze bij het cb in maanden gaan tellen en dan gewoon hele maanden zou Elias al bijna 5 maanden kunnen zijn want december komt eraan maar zo werkt het niet nee hahaha Hier ook een spelerige beeb! Hij schopt zijn babygym steeds de box uit en is dan weer boos dat hij weg is *zucht* en kan zichzelf slaan met een rammelaar hihihi maar lol heeft hij wel, hij ligt steeds weer anders en het boxkleed draait met hem mee, hoopje ongeregeld dus steeds maar wel leuk! Monique, het was geen nederlandse man, zou dat helpen? Volgens mij zijn nederlandse artsen wat meer "arrogant..." Luier nummer zoveel heb ik alweer gehad ja, een scheet en hoppa, weer een sloot groen water... Hij wilde zelf al na 2,5 uur weer drinken! Toppie! Goed idee om kleden mee te nemen, ik neem mijn woezel en pip kleed met speeltjes wel mee, die zit in zo'n handig pastic draagding! Hier (nog) wel een hang-schoothondje MamaJess, zelfde dosis... mmm stof tot nadenken en kinderen? MvY (?) zei dat die ene dosis voor volwassenen genoeg is maar voor kids niet? Ja je hebt broodnodig brood nodig Beton brood, kan je ook zelf bakken he, beton brood
Mamajess, nu bij de Jan Linders, die ligt hier 2 min vandaan namelijk. Rianne, Liefie zei dat En jawel bordlezen zat toen ook al bij het rijbewijs maar ik was er toen al slecht in.... Ach, ik probeer het gewoon en komt vast goed (of niet, maar dan merken jullie het snel genoeg)
@ MvY, ik heb het even gemist maar gaat dat autorijden en borden volgen over de meeting? Want dan zorgen we gewoon dat we je laten carpoolen met iemand die dat wel kan haha. @ Boxkleeden, handig! Ik heb zelf zowiezo altijd wat gewone kleden achter in de auto die vies mogen worden dus die kunnen we gerust onder de mooie, schone boxkleden leggen. No worries!
Goedemorgen meiden, @Cjpt, wilde nog even zeggen dat ik mooie foto's van Do voorbij zag komen. Mooi wippertje ook. Ah, ik lees dat je al naar de otheopaat geweest bent (of hoe zo iemand ook heet. Ze gaan dus wel iets doen) @Mum, hier ook eentje die zichzelf alleen maar overstuur huilt. Het begint zo onschuldig, maar op een gegeven moment hoor ik gewoon dat ze daar niet meer mee op gaat houden en het alleen maar erger gaat worden. Enne, herken je gevoel van het wiegje inruilen. Wij hebben dat vorige week vrijdag gedaan. Ik vond het toch een partij erg. Maar ze ligt nu veel beter in het ledikantje en Rolf heeft het hemeltje van de wieg op een ingenieuze manier aan het ledikantje weten te bevestigen dus ik ben blij. @verhip, denk er nog even over na. Je kan ook altijd weer weg he als je het te eng vind (al denk ik dat dat er niet van zal komen) en anders kom je stiekem gluren om te zien of we eng zijn of niet @Petra, wat een mooie foto zeg. Echt eentje om in te lijsten. @Gentle, sterkte met je prik. Date doen we snel een keer hoor. Oh en wat die stellingkasten betreft. Ikea heeft hele goede. Wij hebben er ook 3 of 4 van staan in de berging en die bevallen erg goed. En ze zijn niet duur. @Annie, 'mooie' vuurdoop dus zo rond deze sinterklaastijd. @Jingi, die pepijn wel snoepjes e.d. willen eten. Tja...... Ik benijd je niet hoor. Het lijkt mij een lastige periode. Die hier vanzelf ook zal aanbreken...ieks @Ollekebolleke, succes met de overgang van wieg naar ledikant. Veel plezier met zoeken naar een kinderstoel. Heb je iets in gedachten? @Rianne, goed hoor dat je naar de Ha-post bent gegaan. Zo zie je maar weer. Dat dat zo snel gaat joh uitdroging. Zielig hoor. @Hanna, ik vind dat ook weinig hoor wat ze krijgt. Ben benieuwd wat de KA er op te zeggen heeft. Maar lastig is het toch, ik bedoel als ze niet meer wil, wat moet je dan? @Petra, wat goed van haar zeg. Of nou ja eigenlijk, applaus voor jou. Want die 7 minuten duren dan erg lang ja. Veel plezier met je visite. @MvY, ben je zelf ook weer een beetje opgeknapt dan meid? He goed zeg, geen ruisje meer bij Esmee. En die extra keer controle kan geen kwaad toch. Tis wel weer een onderneming dat wel. Welke amateur heeft aan jullie auto gezeten zeg? Bellen en (deel van je) geld terugvragen. En natuurlijk wel ff laten fixen. @Rianne, wat een mijlpaal. 4 maanden! Gefeliciteerd meid. @Liefie, succes met het BBB-en. Zal trouwens eens nadenken over wat ik tegenaan liep. Ik mag het antwoord dus naar jou pb-en. Ok dan. @MvY, Er staat inderdaad een bord dat je je navigatie moet uitzetten, maar je moet hem aan laten staan. Dan pikt hij het zo weer op. Dat weet ik omdat vrienden van ons in Eindhoven wonen en wij daar afgelopen weekend nog waren. Wij moesten dus Einhoven in (naar hun nieuwe huis om te schilderen) en vond ik het wel even lastig, maar navigatsie heeft werk goed gedaan. Ik denk dat het er om heen rijden wel makkelijker is hoor. Het rijdt tenminste nu een stuk beter vanaf ons naar Einhoven toe. Jij moet dan richting Nijmegen denk ik? Dat komt wel goed. Bij welke winkel heb je nu gesolliciteerd? @Monique, goed idee van die boxkleden. Ik heb een oude die ik toch niet gebruik. @Skatje, veel plezier vanavond met het zwemmen. Gut, ik denk wat is Noor snel in slaap gevallen. Heb ik de babyfoon niet aangezet. Hihi, maar ze was ook wel snel in slaap gevallen hoor, want ik hoor niets meer. Heb ik even 45 min. voor mijzelf Gisteren belde een vriendinnetje mij om te vertellen dat ze weer zwanger is. Ik ben zo blij voor haar. Bij haar zoontje duurde het 1,5 jaar voordat het zover was. Op de hoogste dosis. En nu na een half jaar al. Die gekke meid heeft dus toen ze 9 weken zwanger was, pas durven testen. Ze kon gewoon niet geloven dat het zo was, terwijl ze misselijk was, zere borsten, moe etc.
Cjpt, ja dat gaat over de meeting. Maar zou sowieso graag willen carpoolen, ik wil ook wel iemand oppikken want andersom is niet echt handig, ik woon helemaal de andere kant uit Daan, thnx voor je verhaal over dat gedoe bij Eindhoven. Stelt me dan toch wel gerust dat de navigatie het snel weer oppikt. Ik moet volgens mij over Eindhoven/Tilburg etc. Heb maar even snel gekeken, moet dat vlak voor de meeting eens goed nakijken hoe het precies zit. Proficiat met je vriendin! Wat fijn dat het nu een stuk sneller is gegaan, echt super Hoe het met mij gaat? hmm redelijk. Voel me niet meer zo ziek maar wel erg vermoeid Straks lekker een ketel groentesoep maken, jummie.
Nou ik ben er weer. Brood gehaald en kadootje gehaald, ga vanmiddag op kraamvisite (bij een nov 09 mama van zp ). Ik heb me toch een kutnacht gehad!! Nou nou, dat ben ik niet meer gewend. Gisteravond ging ik gezellig met een vriendinnetje tapas eten, dat was heel gezellig. Ik had 2 wijntjes op, eentje om half 8 en eentje om 9 uur. Ik ging tegen half 11 naar huis, toen zei Tim dat Florine wakker was geworden om half 8, en tot half 9 heeft gehuild . Dat is al heel vreemd, want ze wordt eigenlijk nooit meer wakker, en als het al gebeurt is een speentje voldoende. Vervolgens wordt ik om 3u wakker van een baksteen van een borst . Hij stond echt op knappen, bed was ook al helemaal nat. Ook erg raar, zou het misschien van de wijntjes komen? Kun je daar stuwing van krijgen? Nou ja, ik dacht: die kolf ik wel even af, want ik moest nog minimaal 3 uur wachten (Florine komt NOOIT voor 6u). Sta ik dus midden in de nacht te kolven, nou in 5 min had ik 75 ml. Weer naar bed, wordt ik om kwart voor 4 wakker gemaakt door Florine, ze wou eten . Speentje was echt niet goed, en ze at haast mn hand op. Had ik dus niet hoeven kolven . Afgekolfde melk had ik overigens weggegooid, ze drinkt toch niet uit een fles. Gelukkig was de andere borst ook aardig vol, dus mevrouw was weer voldaan. Komt ze vervolgens om 7u weer , en om 9u weer . Ik snap er niks meer van. Maar ik ben niet echt uitgerust . Mal kind. En gister zat ik er ook even helemaal doorheen, voor het eerst eigenlijk. Ik was het zo beu dat ik nergens aan toe kom, ik wou echt heel graag de krant lezen, en het was al 14u, en ik had m nog niet uit. Florine had de hele dag pas 45 min geslapen , en ze wreef steeds in haar oogjes. Dus ik legde haar op bed, begint ze toch te brullen. En toen zei ik heel hard, op een nare toon: en nou ben je stil! Toen kwam er een hele grote pruillip en ze begon toch te gillen.. Voelde me zo'n naar mens, hoe kon ik dat nou doen. Ik voelde me zo schuldig, hoe kon ik nou zo gemeen doen. Dus toen heb ik haar maar een half uur lang lopen knuffelen, en toen viel ze toch nog in slaap. Maar ik kon wel janken . Het is ook gewoon zo lastig dat ik nooit iets kan doen. Een hoop dingen kun je alleen doen tussen 9 en 5, en dat is nou net de tijd dat ik alleen ben met haar. En Tim heeft geen verlofdagen meer dit jaar, dus hij kan ook niet een dagje vrijnemen om mij een dag rust te geven. Daarnaast geef ik natuurlijk bv, dus echt lang kunnen we toch niet gescheiden zijn. En soms is mn man ook een sukkel, vorige week bijv: hij kwam eerder uit zn werk, vanwege de mex griep prik. Die moest hij tussen 2 en 4 halen bij de ha. Om 4u is hij nog niet thuis, dus ik bel hem om te vragen waar hij blijft. Zit hij doodleuk koffie te drinken bij zn ouders!! Terwijl ik al weken naar de bank wou, en dat filiaal sluit om 17u. Ik was zo boos, hij een beetje bij zn ouders lummelen terwijl ik productieve dingen kon doen in dat uurtje. Ik moet bijv ook nog steeds langs de gemeente om Florine bij te laten schrijven in mn paspoort. Maar ja, wanneer ik dat kan doen Zal wel volgend jaar worden . Zo mn klaagzang. En dan voel ik me meteen weer lullig dat ik klaag. Want ze is zo lief en zo mooi en ik hou zoveel van haar. Complexe zaak, mama zijn.
@ MamaJess, hahaha sorry dat ik lach maar het is ZO herkenbaar wat je schrijft. Nu heb ik niks te klagen meer maar in de begin weken met Do is het wel anders geweest. En dan had ik het soms ook dat ik lelijk tegen haar deed. En dan vervolgens stond ik met grote tranen omdat ik het zo zielig voor haar vond. Ze kon dan ook zo'n pruillipje trekken en gaan huilen... Maar weet je, wij mama's zijn ook maar mensen en soms is je geduld op!
@MamaJess, ik begrijp precies wat je bedoelt. Soms loop ik ook echt op mijn tandvlees en ben ik niet lief. Ik zei gisteren nog tegen die vriendin. Ik zou willen dat rolf even 3 dagen met Noor naar zijn ouders ging, dan ging ik 3 dagen alleen maar slapen. Terwijl ik dus in werkelijkheid binnen no time zou bellen of ze aub thuis willen komen.
Gelukkig ligt het niet aan mij. Ik heb anderen hier ook wel eens zo gehoord ja, maar dit was voor mij voor het eerst. Gewoonlijk ben ik heel relaxed, en ga ik mee in haar gedrag. Maar ik wou gewoon zo graag mn krantje lezen. Grrr man in de aanbieding hier, hij belde me net op met weer een idiote actie. Pff, soms zou je ze zo een nachtje in de tuin willen zetten haha.
Hoi meiden, Even korte rijd om te reageren. Svinthe ligt in haar wieg en ik laat haar 10 minuten huilen. Ik hoop dat ze voor die tijd slaapt! Liefie, lekker een hele vrije zondag! Succes met BBB-en! MvY, hopelijk wordt het wat met de sollicitatie. Is het in een winkel? cjpt, knoop in je maag?? Hmm da's niet een erg lekker begin van de dag. Hopelijk gaat vandaag ales goed met Do en dan went dit ook weer vanzelf! Slapen, Svinthe heeft wonder boven wonder gewoon goed geslapen op die kleine fles van gisteravond. Ik had de wekker gezet om 7 uur voor de eerste fles. Als ze zo weinig drinkt wil ik iig 5 flessen per dag aanbieden. NU voor vandaag dus 7-11-15-19-23 uur. Tot nu toe heeft ze goed gedronken en gelukkig ook weer een poepbroek De KA zou rond half 12 bellen en dat is blijkbaar een rekbaar begrip, want hij heeft nog niet gebeld. Om 14 uur ga ik zelf bellen. Langer ga ik niet wachten. Monique, hmm, duidelijk geen successtory lees ik bij jou. Balen zeg! Boxkleden meenemen is een goed idee! Leuk om zo een foto te maken denk ik als ze daar op liggen Skatje, veel zwemplezier vanavond! Gentle, fijn dat de zoutoplossing zo goed helpt voor Julia. Borden volgen.... ik verdwaal echt overal, ja ja ok MET TomTom... Geen probleem Hihi, maar goed dat we carpoolen cjpt, of verdwaal jij ook overal?? Dan zijn we iig gezellig samen Rianne, wow, Elias al 4 maanden, Svinthe is net over de 3. Op deze leeftijd is het echt een verschil he. Monique, hahah linksom Eindhoven... Dat is nog eens een goede aanwijzing MamaJess, weer brood ingeslagen?? Wat een rotnacht zeg, voor niks gekolfd en zo vaak je bed uit.... En lekker klagen hoor, zeker na zo;n rotdag gisteren. Het gevoel hebben nergens aan toe te komen heb ik ook vaak. Alles plannen rondom Svinthe, soms wel eens lastig. Maar aan de andere kant zou ik hara niet meer willen missen. Dubbel gevoel inderdaad! Daan, leuk dat je vriendin zwanger is. Gelukkig dat het nu sneller ging dan de vorige keer! Hmm, half 2 nu, Svinthe slaapt en de KA kan blijkbaar niet klokkijken...... Ga zo toch maar eens even bellen!
@MamaJess: Heerlijk herkenbaar!! Mijn vriend was in de eerste weken ook niet altijd even behulpzaam voor mijn gevoel, achteraf waren dat voor een deel ook mijn hormonen trouwens, EN wij vrouwen moeten leren dat je mannen dingen nou eenmaal heel helder moet vertellen, ze denken er zelf niet aan... Nu zie ik steeds vaker dat ie uit zichzelf dingen doet, kom ik thuis staat ie rompertjes op te vouwen ofzo En ik heb ook al wel es op het punt gestaan uit te vallen tegen Sara Tot nu toe nog niet gedaan, maar ik vraag haar soms wel eens letterlijk of mama nou even 10 minuutjes voor zichzelf mag...
@MvY over de route hierheen: je gaat bij jou de A2 op en er hier bij afslag Culemborg pas weer vanaf! Verder niks! Niet naar Daan luisteren hoor tssss Nijmegen... da's de hele andere kant op joh En Tilburg heb je ook niks mee te maken. Inderdaad bij Eindhoven goed op de borden kijken en niet naar je tomtom luisteren, alleen maar zorgen dat je op de A2 richting Utrecht blijft gaan, dan komt alles goed @Jess.... jeetje wat een slechte nacht had jij. Ik denk dat het geen toeval was dat je een volle borst had en dat Florine voor een nachtvoeding kwam! Dat wisten borst en baby gewoon van elkaar! En hoe je je voelt over je weinig productieve dagen.... HEEL herkenbaar! Zo heb ik me ook echt al zo vaak gevoeld! En mannen... het blijven rare friemels soms! Kan je trouwens niet Florine meenemen met zo'n bezoekje aan de bank of het gemeentehuis? Hier is het zo dat Rens nooit slaapt tussen zijn flessen van 15u en 18.30 en dan ga ik altijd juist in die tjid met hem wandelen en boodschapjes halen en dat soort klusjes doen (hij slaapt nl ook weinig in zijn wandelwagen, in tegenstelling tot veel baby's.....)
Liefie, ik denk achteraf dat het idd geen toeval was nee, mn borst wist gewoon dat ze zou komen. Misschien moet ik haar wel gewoon meenemen, dat zal ik toch maar eens proberen. Het is alleen vervelend dat het zulk slecht weer is, dan ga ik liever niet naar buiten met haar. Ik ga maar eens proberen om tussen buien door wat te doen. Hanna, hihi naar de kapper. Wat grappig, zo jong al.
Liefie, oh thnx hihi. Dat klinkt heel makkelijk. Richting Utrecht blijven rijden bij Eindhoven moet lukken Hanna, ohhh cool hihi.