@ Hanna, hahaha kapper! Ik zit helemaal trots te wezen als ik weer een nieuwe haar ontdek bij Do ;o) @ MamaJess, hier vanochtend ook een vent om te wurgen! Eerste keer dat ik Do weg moest brengen naar mijn schoonouders en dus zo vroeg de deur uit moest met haar (half uur rijden). Dus ik vroeg nog; kleed jij haar even aan dan kan ik zelf me aankleden. Dus ja hoor, hij kleed haar aan. Na een tijdje hoorde ik haar vanuit haar slaapkamer kletsen. Ging ik kijken had hij haar aangekleed in haar ledikant gelegd en was zelf zijn nest weer ingedoken! Was zo geïrriteerd dat ik maar even mijn mond heb gehouden. Had ook geen tijd voor ruzie haha. Dus vanmiddag heb ik hem op zijn werk opgebeld en gevraagd of hij soms denkt dat Do zelf in haar mc klimt en dan met kinderwagen, luiertas en mc op haar nek in de auto gaat zitten?! Alles bij elkaar was ik 20 minuten te laat op mijn werk maar mijn baas kon er gelukkig wel om lachen. Gedoe!
Daan: Gefeliciteerd met je prijs Ze slapen hier allebei in hun eigen bedje. Ze staan wel naast elkaar, maar hebben hun eigen bedje. Ivm de veiligheid, en anders meppen ze elkaar wakker. J Doen ze nu in de box ook. Want ze hebben wel samen 1 grote box. (149 x 80cm) MamaJess: Ik kolf nu al bijna 6 maanden. Heb wel bv gegeven, maar niet volledig. Ze waren niet sterk genoeg om volledig aan de borst te kunnen drinken en ik was natuurlijk ook niet altijd bij ze in het ziekenhuis. Na een tijdje liep de voeding ook terug en haalde ik het niet meer voor 2 babies. Dus krijgen ze kunst en echte melk. Ik ben nu aan het afbouwen. Maandag zijn ze 6 maanden, en ik vind het echt mooi geweest, en de hoeveelheden zijn nu zo veel per keer. Die leuke fotos kun je zelf gemakkelijk maken op www. Fotofunia. Com (even spaties weghalen) En dan kun je een leuke aanklikken en je eigen foto uploaden. Over bijvoeden; Wij hebben het advies van de kinderarts en diëtiste (toch handig al die controles) om te beginnen tussen de 4,5 maand en 6 maanden. Vanaf 6 maanden moet je beginnen omdat ze anders voeding te kort komen. En als je dus rond de 4,5 maand begint kun je het heel rustig opbouwen. Als je pas met 6 maande begint gaat het heel snel en moeten ze ook al snel een boterham eten enzo. Tenzij je kindje aanleg heeft voor allergieën, dan pas met 6 maanden beginnen. Ik zou het wel leuk vinden om ze iets extras te geven. Maar nog even geduld. Ze zijn nu gecorrigeerd 3,5 maand. Dus nog even wachten. Leuke fotos van Samuele Skatje: Ik heb er hier ook een die het liefste de hele dag rechtop zit. Marieke: Ik heb hetzelfde probleem, ik red het ook echt niet om vaker online te komen en dan is het zoveel bij lezen. Cjpt: Ik herken wat Do deed. Simon heeft dat ook twee keer gehad. Zonder aanleiding. Alleen was het bij mij niet na het slapen maar gewoon toen hij wakker was. De eerste keer na het douchen, hij was aan het lachen en ineens helemaal overstuur. En Lucas begon ook heel hard te huilen en normaal reageren ze niet op elkaars huilen. Wij wilde toen ook de huisarts gaan bellen, maar gelukkig was het toen ineens over. Ik snap helemaal hoe je je voelde, dat is echt heel akelig. Mumtobe: Badderen wordt steeds lastiger in het kamertje. Tummytub gaat wel goed, spettert minder. MvY: Beterschap met zn allen. Hier liggen ze best vaak op hun buik. Lucas ook echt een hele tijd. Simon vind het zwaar en gaat hard mopperen. Maar dat moet hij oefenen van de fysio. Van de fysio moet Lucas nu meer op zijn buik dan op zijn rug. (dat haal ik nog niet hoor). En soms liggen ze op het speelkleed onder de speeltjes, of in de wipstoel met speeltjes, of op schoot. Maar meestal vermaken ze zich in de box met rammelaars, doekjes en speeltjes van het speelkleed. Cjpt: Ik had me ook opgegeven voor de meeting, lijkt me leuk. Beetje spannend met veel kindjes, maar zal er toch van moeten komen. Ik kom met de auto maar heb helaas geen plaats meer in de auto als mijn kids en wagen er in zitten. Cjpt: Heel goed dat je vol hebt gehouden wat betreft de voorkeurshouding. Ga op je gevoel af, wordt niet altijd gewaardeerd, maar is vaak wel het beste voor je kind en daar gaat het toch om. Lieve foto in de wipstoel. Verhip en MvY en anderen: Ik vind het ook spannend. Tenslotte weten we ook hele bijzondere dingen van elkaar. En nu is het (nog)anoniemer. Rianne: Van harte gefeliciteerd met de 4 maanden !!! En er was nog een vraag over de test. Het maakt ook niet uit, maar mijn man wil het graag zeker weten. Hij is gewoon heel benieuwd, en ik natuurlijk ook. En je kunt het niet met zekerheid aan de vruchtzak zien. Als de deling vroeg heeft plaats gevonden kan datnog steeds lijken op 2 eiig. Alleen jongen/meisje is zeker twee eiig. Ze zeggen dat ze twee eiig zijn, maar ook de artsen twijfelen nu ze zo veel op elkaar gaan lijken. (als je het gewichtsverschil niet mee rekent) Zo nu heb ik alles bijgelezen. Wij hebben deze week weer de controles gehad. Deze keer hebben we de diëtiste, logopediste, pedagogisch medewerker en de fysiotherapeut gezien. En daarna nog een echo van de heupen ivm stuitligging. Zo dat hebben we weer gehad, helemaal goed gekeurd. Vanmorgen was Simon heel uitgebreid zijn handjes aan het bestuderen, echt heel erg leuk. Zo, nu ga ik Lucas maar eens uit bed halen. Simon kijkt weer mee, hij vind jullie erg leuk denk ik. Oeps, beetje lange post
@MamaJess, mij kan je ondertussen lek schieten ik weet het niet meer. Anouk was 11.40 wakker en had om 12.00 BV, daarna goed moe gemaakt en om 13.15 fles gegeven en dronk ze 130cc. Om daarna na een slaapje van 40 min weer vrolijk wakker te worden. Ik zou best naar fles willen hoor, het gevoel om te vechten voor die BV is steeds minder alleen heb ik dan denk ik een probleem Want als Anouk maar slaapjes doet van 40min tot 1 uur, hoe ga je het dan de rest van de tijd doen? Want met fles ga ik niet zo flexibel mogen zijn en moet ik me aan max. schepjes houden. Dus ik zal nog maar even op BV blijven denk ik en voor lief moeten gaan nemen dat ze overdag om de 2 uur komt en 's nachts 2x Dat gaan mooie wallen worden onder mijn ogen Maar Florine slaapt ook maar 45 min, hoe doe jij het dan?? Of zit jij overdag ook zo vaak? Oeps, ik lees nu dat Florine er ook een potje van heeft gemaakt en je heeft laten zweten Hoop dat het maar voor 1 nacht was *duim* *duim* En meid, je zit volgens mij op hetzelfde bankje als ik op dit moment Hier staat een bos bloemen van hubbie omdat die mij van de week ook zoiets flikte Mijn wereldje is ook heel klein op dit moment en ik maar proberen koppie boven water te houden en hubbie nam het er gewoon even van, grrrrrrrrr Damn ik word oud!! Borden lezen bij je rijles?? Is dat zo? Heb ik nooit gehad hoor @Rianne, fijn dat je wat extra vocht erin krijgt! Zal Anouk eens kennis laten maken dan met jouw woezel en pip kleed @Daan, gefeliciteerd voor je vriendin, moet echt lekker zijn! @MvY, idd nog maar eens goed kijken want jij moet vanuit Eindhoven absoluut niet naar Tilburg maar naar Den Bosch en dan richting Utrecht Luister maar naar Liefie!! @Hanna, Svinthe naar de kapper Oh geweldig ha ha @Cjpt, oh sorry maar moet zo lachen om jouw verhaal Zou ook hier een aktie van hubbie kunnen zijn @Sweepy, het is echt helemaal goed gekomen met die knullen van jou he! Vindt het zo leuk om dat te lezen, zag er hier ooit heel anders uit voor jou Tandvlees lopen Ooooooh wat fijn om te lezen dat er nog meer meiden dat hier hebben Ik wil er nog niet aan toegeven eigenlijk maar ik zit er ook ver doorheen Het is ook niet makkelijk allemaal he pfffffffffff (zeker net als nu, Mirthe wordt wakker en maakt nu Anouk ook wakker, neeeeeeeeeeeeeeee) Maar weet al dat als ik dadelijk dat kleine lieve gezichtje weer zie mijn gevoel weer weg is
Monique, ik luister ook naar Liefie!! En naar mijn navigatie (behalve bij Eindhoven) Ah ik kan me je frustratie wel voorstellen... Er is trouwens ook een topic over : taboe, en dan nog wat. Bij baby en dreumes.
Oh trouwens Monique, jij zei dat jullie Mirthe laten kiezen wat ze op haar brood wil... Wij doen dat ook meestal (hij roept toch bijna altijd pasta haha) maar normaal vind hij stroop ook lekker. Dus nu gewoon stroop erop gedaan en als hij dan zo gaat doen (driftbuien) dan heb ik echt zoiets van, nou dan eet je maar lekker niks
in januari klaar?? welnee, dat duurt nog anderhalf jaar geloof ik. het is één grote bende! als je anders kunt rijden, zou ik dat absoluut doen! misschien kun je beter dwars door eindhoven heen. (en aangezien je dan langs mijn huis rijdt.... nee hoor, grapje )
Marieke, wil je best oppikken hoor . Zou toch graag met iemand samen gaan en aangezien jij op de route woont... Denk er maar over na of je dat aandurft
als je zou willen, graag! ik heb echt een hekel aan autorijden! (haha, daar moest ik lang over nadenken... 1 minuutje)
MamaJess, zoooooo herkenbaar wat je schrijft, vooral bij baby nummer 1 Monique, ik heb mijn rijbewijs pas 1,5 jaar, don't worry hihihi Zooo ff spammen Waarom kan ik nou niet draaien
cjpt, oh zo herkenbaar met die mannen. Hier ook eentje: Als we weggaan pakt hij alleen zijn eigen spullen (lees jas en schoenen) en vraagt aan mij: Heb je alles? GRRRRRRRRRRRRRRRRRRr!!! Sweepy, fijn te lezen dat alles goed is met Simon en Lucas! Weer helemaal goed door de controle heen. Rianne, grappige foto van Elias! Nu even Svinthe-spam: bij de kapper
Ik kom echt niet meer bij hier! Elias die uit nijd maar in die stang gaat zitten bijten, misschien dat ie dan opzij gaat?! En Svinthe die met haar lange haar al bij de kapper zit. Geweldig!! Sweepy erg leuk om te lezen dat Simon en Lucas helemaal goedgekeurd zijn! Gefeliciteerd . En lekker hoor, zo'n uitgebreid team van mensen, dan weet je haast wel zeker dat ze niks over het hoofd zien. Leuk dat je ook naar de meeting wilt komen, ben erg benieuwd naar die 2 kanjers van jou! (en naar jou zelf ook hoor ) Gentle, nog heel erg super bedankt voor jouw tip over Picasa! Want... het is gelukt met m'n foto's! Wat een super makkelijk programma zeg. Daar kan zelfs ik als foto-leek zomaar mee overweg. Na een week van frustraties over een paar stomme foto's ben ik nu helemaal happy .
Cjpt, wat kunnen mannen toch vermoeiend zijn he! Die van jou kan er ook wat van zo te horen. De situatie die je omschrijft had hier ook kunnen gebeuren. Sweepy, wow dat vind ik echt knap van je, 6 maanden kolven. Dat is toch een stuk moeilijker dan 6 maanden "gewoon" borstvoeding geven. Wat een gek idee dat jouw knullen al 6 maanden zijn zeg, wat gaat het snel. En helemaal logisch dat jij geen plek hebt in de auto, dat zal niemand verbazen denk ik. Monique, Florine slaapt inderdaad ook steeds 45 min, maar met de voedingen kom ik dan niet in de war hoor. Ja affentoe komt ze ook iedere 2 uur, maar gewoonlijk is het om de 3 uur. Jij ook zo'n man, he wat vervelend. Soms beseffen ze gewoon niet hoe klein je wereldje is die eerste maanden he? En ik duim ook voor jou dat je een goede nacht tegemoet gaat. En wat je zegt ja, als je zo'n lachend koppie in het ledikantje ziet liggen is de irritatie meteen weg. Rianne, wat een leuke fotos! Hij doet erg zn best he? Hanna, en hoe is de nieuwe coupe van Svinthe ? Vond ze het leuk bij de kapper? Borden lezen bij rijles: mm kan ik me ook niet herinneren. Heb me rijbewijs al bijna 5 jaar, toen deed men dat nog niet denk ik. Iedereen bedankt voor jullie reacties op mn baaldag. Ben blij met jullie . Jullie zijn lief! Ik zit in mn uppie op de bank . Ik had allemaal plannen voor vanavond, het is namelijk koopavond hier, en ik wou even langs wat winkels. Had ik helemaal zo gepland, moest nog wat kadootjes halen en een maillotje en kniekousjes voor Flo. Maar jullie raden het al: mn man vond een avondje sporten belangrijker dan een blije vrouw, dus die is in purmerend een wedstrijd spelen. Dit liet hij mij vanmiddag om 14u weten, dus ik was nogal pissig. En dan ook niet sorry zeggen ofzo, nee net doen alsof er niks aan de hand is. Ik zei voordat hij wegging: je mag best je excuses aanbieden voor het verpesten van mn avond. Ja ja, je hebt gelijk, sorry . Pff die heeft wat goed te maken. Nou ja, dan ga ik maar chippies eten en csi kijken. Vanmiddag op kraamvisite geweest bij een babytje van 3 weken oud, wat leuk om te zien hoeveel dat scheelt. Florine is dan al zo'n dikkerdje, dan zie je pas goed hoe hard ze is gegroeid. Nou meiden, iedereen een fijne avond!
ha meiden, heb ff niet bijgelezen... heb een kl*tegesprek achter de rug bij het UWV, Mijn hondje is ziek en lijkt aan haar einde (12,5 jaar oud) en ik ben ongesteld dus heb echt een k*tdag! sorry voor mijn geklaag! heb ook een klein leuk nieuwtje waar ik eigenlijk stiekem toch wel heel trots op ben: Dimara rolde vanmorgen helemaal zelf vanaf haar buikje op haar rug!
Wauw, wat goed van Dimara! en denk maar zo dat deze klotedag niet zo heel lang meer duurt en morgen begint er gewoon weer een verse nieuwe dag Ik vind mezelf best wel op Suze lijken, hebben jullie dat ook? dat je veel uiterlijkheden van jezelf of de papa herkent? Dit ben ik (TOEN IK KLEIN WAS NATUURLIJK)
Wow ik loop alweer 14 pagina's achter! Ik hou het echt niet meer bij hier nu ik weer werk. Ik heb leuk nieuws: J. vertelde me maandag dat hij het zondag heeft "uitgemaakt" met die meid Leuk van de meeting! Ik heb er echt zin in. Ik heb eventueel een klein plekje vrij op de achterbank aangezien ik ook de reiswieg meeneem. Ik moet helemaal uit Limburg komen dus dan heeft Milan al zo lang in de MC gezeten dat het wel fijn is als hij dan even kan gaan liggen. Ik ga eens een poging doen om bij te lezen