Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Esmee is opgenomen in het ziekenhuis... :(
    Ze gaan nu bloedprikken etc.
    Ze had daar net 39.2 :(

2. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @mvy, ow wat vervelend, wel goed dat ze nu is opgenomen kunnen ze haar goed in de gaten houden. hoop dat het niks naars is en dat ze snel naar huis mag. dikke knuffel!

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Kan het niet zijn dat hij tijdens krampjes niet gewoon honger heeft of het nou flestijd is of niet (ik kan het natuurlijk ook mis hebben hoor)
    maar ik dacht altijd dat krampjes vrij vroeg na de fles komen en niet vlak voor de fles want dan lijkt mij het honger

@ moeder van Youri en Esmee, jeetje dat is ook wat dat ze opgenomen is in het ziekenhuis. veel succes en ik hoop dat ze er heel snel achter komen waar die koorts nou vandaan komt

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    #504 noa307, 20 sep 2009
    Laatst bewerkt: 20 sep 2009
    @mvy dikke knuuffel voor jouw, en je moet maar zo denken je meisje is nu in goede handen, hopelijk vinden ze de oorzaak van de koorts.

@ollekebolleke ik vindt het ook vervelend om nee te zeggen hoor als iemand yaslin wil vast houden, vaak slaapt ze in de maxi-cosi en ja dan laten we haar lekker slapen als we even ergens zijn. en als ze thuiis slaapt laart ik haar ook verder slapen. nu krijg ik al te horen
    is ze wel wakker als je komt!!! ja dat weet ik niet van te voren denk:(
    pff sommige mensen zou je toch wat he.

5. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    MVY: Ik lees het allemaal mee... Ik wil nu toch even reageren...
    Heel veel sterkt meis en ik hoop dat ze snel de oorzaak van de koorts vinden en dat ze snel weer beter wordt. Ben wel blij dat Youri niet meer overgeeft enzo... Dat scheelt al een hele hoop...
    Ik duim voor jullie....

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ MvY, oh meid wat vervelend! Maar wel heel fijn dat ze haar nu goed in de gaten kunnen houden. Dikke knuffel voor jou en je man! We denken aan jullie!

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik durf het bijna niet te zeggen... tis de goden verzoeken maar wil het toch even delen... ze slaapt! En dit zijn eigenlijk bijna sinds haar geboorte haar terror-uren... en nu... vanaf half 8 een half uurtje geslapen, toen heeft ze een half uurtje gehuild, speentje weer erin, even sussen en nu slaapt ze alweer 20 minuten! We weten gewoon niet wat ons overkomt hier! ;o)

8. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Hey meiden ben ik ook eindelijk :)
    Ik ben op 18 augustus voor de tweede keer mama geworden van een pracht van een dochter Chayenne, 2kg965 en 49,5cm...

Ben ingeleid die morgend om half acht zijn ze eraan begonnen... maar veel hebben ze niet gedaan toen konden ze meteen mijn water breken... Twee uurtjes later, en een heleboel hevige korte weeën met amper een minuut ertussen is ze geboren om 09.32u!!!

in het begin hebben we wel serieus wat opstartprobleempjes gehad, huilen huilen en nog eens huilen... verschillende kinderartsen gezien... de ene zei dat het verborgen reflux was de andere zei dat ze te veel voeding kreeg... uiteindelijk is ze een week opgenomen geweest in het ziekenhuis, hebben ze haar wat aangepaste medicatie gegeven en is ze naar huis mogen komen..;
    Het is al sterk verbeterd... alleen was ze tegen nu al zo gewoon om op de arm te liggen (voor haar recht te houden, boertjes bleven altijd steken, een paar toch) dat ze dus nu nog redelijk veel huilt eens ze in haar wiegje of bedje gelegd word... we zijn dat nu volop aan het afleren door haar (hoe erg het ook is) te laten huilen... het helpt wel!!!
    na nachten rechtop slapen, of toch de half uurtjes die ik kon slapen, slaap ik nu meestal minstens drie uurtjes na elkaar, en er zit nog meer verbetering in.
    Ze krijgt 150CC met 5 schepjes nu...

Mijn oudste snapte er niet zo veel van, maar ze was wel heel jaloers... ben er nu eindelijk een beetje door aan het komen want Lyana is zelf maar net 11 maanden en het is toch een beetje puzzelen en vooral als je zo'n huilertje hebt en weinig slaapt en er hangt dan nog constant een ander aandachttrekkertje aan je been :)

maar ben wel dolgelukkig met mijn twee prinsesjes :) zo dat was het even..;

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @mvy, he wat een pech! youri en Esmee ziek! Hoop dat ze nu snel vinden waar de koorts vandaag komt! En wat Noa al zei, ze is in goede handen nu! Knuffel voor jullie allemaal!!

@ollekebolleke, wat een vervelende vent zeg!! Toch maar weer een schop onder ze hol geven hihi!
    En over vasthouden...ik vind dat ook heel moeilijk hor. Ik wil soms ook gewoon Milan lekker bij me houden maar dat wordt niet altijd op prijs gesteld lijkt wel!!

@Jessi, wat vervelend die ruzie met je moeder. Maar snap jou reactie wel hoor!

@Cjpt. lekker dat Dominique nu slaapt. En over dat laten huilen.. als jij het genoeg vindt dan moet je haar gewoon pakken hoor! Hier kan mijn vriend het ook lang vol houden, maar soms dan trek ik het niet en dan pak ik me knulletje lekker. Het is ook niet makkelijk om een kleine baby te zijn denk ik dan maar hihi!! Eerst 9 maanden bij mama en opeens ben je helemaal alleen in een groot bed...

@Rianna, voor de regelmaat is het misschien goed ook 's nachts inbakeren. Maar mijn gevoel zou zeggen niet inbakeren. Want je moet het ze ook weer afleren he!! En als hij 's nachts goed slaapt dan is het goed toch?!

@Conijn, zo ik zou ook schrikken zeg!! Wat een slaapkop!

@Debzie, ja het ziet er altijd heel ontspannen uit!! En lief!

@Petra, lief zeg dat Roos Suze kan zeggen!!

@Hanna, he stomme poes!!!!Hoop dat je de geur er uit krijgt!!

Hier alles goed. Onze kanjer heeft tot 7 uur geslapen. Ben echt zo trots! En vandaag hadden we de hele dag vrienden en Milan was heel lief!
    Hij spuugt niet zo veel meer dus dat lijkt ook de goede kant op te gaan!!
    We kijken nu So You Think You Can Dance... en jeetje wat zetten sommige mensen zich voor lul haha!!

10. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liz, gefeliciteerd met jullie dochter Chayenne!!

11. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    @mama van youri en esmee! Ik wilde even zeggen dat ik aan jullie denk want het lijkt me vreselijk om zo'n klein hulpeloos mensje ziek te zien! Gelukkig is ze nu in goede handen en is dat voor jullie waarschijnlijk ook een fijner idee dan haar nu thuis te hebben. Ik hoop dat ze snel opknapt en weer naar huis mag!

Dikke knuffel voor jullie!

12. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    'Hé dames,

ik was er in het begin ook al bij de aug 2009 mama's in spe.
    kom na een lang tijd weer om het hoekje spieken hoe het met de anderen is vergaan.

ik zelf ben 08-08-09 mama geworden van een zoon Joey.
    zijn zus Femke is supertrots op haar broertje en alles is ook mega goed en snel verlopen hier.
    ik hoop weer aan te kunnen sluiten in de gezellige kletstopic!

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    MvY, sterkte met esmee, fijn dat ze nu in goede handen is en ze haar goed in de gaten kunnen houden, hopelijk is ze gauw weer thuis!

ik lees wel regelmatig mee, maar heb weinig tijd om te reageren, danique is erg onrustig en huilt de laatste dagen veel, ze slaapt in een puckababy, maar ik denk dat ze dan toch nog te veel "vrijheid"heeft, dus ik heb via marktplaats een pacco op de kop kunnen tikken, ik hoop dat ik m gauw binnen heb en dat het dan beter gaat!!

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Conijn, hi hi wat kan je dan schrikken he
    Maar volgens CB mag het gewoon, al geloofden ze daar niet dat ze dat zou gaan doen;)

@Cjpt, idd hoor, je moet er een beetje je eigen draai aangeven
    Hier mag Anouk mopperen maar bij echt overstuur huilen ga ik ook aktie ondernemen hoor, maakt me niet uit hoe lang ze er dan ligt.
    En ook jij gaat je hechten niet bang zijn, die 1e weken is gewoon buffelen en daarna wordt het zoooooooooo leuk!!
    Ohhhhhhhhhhhh je hebt nu net al weer een roze wolk momentje, goed zo!!
    Geweldig he dat het inbakeren zo goed helpt ook bij jullie!

@Rianne, hier is Anouk als ze in bed ligt altijd ingebakerd!
    Beneden ligt ze in de Lodger (dus ook wel best vast) 's avonds te pitten
    Ik zou het gewoon een keer proberen en je gevoel volgen!

@Liefie, fijn dat het zo goed gegaan is!
    En hier moet de auto ook rijden anders hoop gepiep ook

@Jessi, jemig he:$
    Gaan jullie meer zo met elkaar om??
    Snap ook niet hoor dat mensen vaak denken dat nu je een kleintje heb je ineens publiekelijk bezit ben en men mag komen en gaan wanneer hun willen
    En dan ook nog eens boos worden als je je grenzen aangeeft, belachelijk

@Ollekebolleke, fijn dat het beter gaat met je borsten
    En jij dus ook al mensen om je heen die niet snappen dat jij een beeb heb gekregen en niet hun, zo jammer he

@Liz, welkom terug en nog gefeliciteerd!
    So he, jij heb ook heel wat te verduren gekregen en volgens mij is het nog niet makkelijk
    Je schrijft het wel heel stoer maar petje af voor jou!

@Debende, ook welkom terug en gefeliciteerd voor jou!

@Suze, dus ook jij over naar het strakkere inbakeren, ben benieuwd wat het gaat brengen bij jullie!

@MvY, jeetje meid ik schrik toch wel even
    Natuurlijk is dit het beste voor haar maar toch, kun jij er wel naar toe nu???

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ollekebolleke, ik vind een biertje ook niet erg maar grenzen niet kennen wel inderdaad. En jammer ja dat hij er vandaag geen last van had, de laatste keer dat mijn vent er een paar teveel op had was het de dag erop moederdag en was hij helemaal stuk en ziek, ik heb hem dat dit jaar niet nagedragen maar hij zichzelf wel hahaha hij leert van zichzelf dus, ik hoef het hem gelukkig niet na te vertellen. Hopelijk gaat jou vent het ook inzien!

En het inbakeren klinkt inderdaad wel logisch om gewoon steeds te doen. Vind het wel lastig hoor, vandaag sliep hij een paar keer na maar heel even sputteren en andere keren schreeuwt hij zichzelf in het zweet en komt er geen eind aan en dan denk ik, nu had ik hem waarschijnlijk niet in bed moeten leggen? Maar hij gaapte en klaagde wel maar slapen doet hij niet... Hoe schatten jullie dat allemaal in wanneer zo'n monstertje moet slapen :(

MvY, meis toch, dat breekt je hart toch even ook al is ze daar op de beste plek nu even! Sterkte!

Petrabr, soms moet ik ook even achter mijn oren krabben met krampjes en honger, hij hapt echt heel erg om zich heen met honger en met krampjes hoor je zijn buik vaak echt lawaai maken en overstrekt hij heel erg boos. Maarja, zo interpreteer ik het... Wie weet wat hij denkt... Hij is erg punctueel met eten, je kan de klok erop gelijk zetten en als hij bijvoorbeeld een fles heeft gehad halverwege de middag (zeg 16 uur) dan weet ik ondertussen dat de volgende fles geen 4 uur later moet maar 3 a 3,5 uur, voor de rest heeft hij altijd 4 uur er tussen zitten minimaal! Iemand zei er hier laatst iets over, dat een kinderarts er een benaming voor had, sneller achter elkaar drinken in de avond of voor het slapen gaan in de nacht in ieder geval, toen dacht ik meteen aan wat Elias doet, dat moet hetzelfde idee zijn. Maargoed ik twijfel en zoek even verder met de balans eten/bakeren/slapen... De krampjes die hij de eerste weken had waren trouwens 9 van de 10 keer precies tussen twee voedingen in, 2 uur na een voeding en 2 uur voor de volgende voeding dus, dat is ook handig voor je slaapritme als baby ;)

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @MvY, ik kwam speciaal nog even kijken hoe het met Esmee ging. Ze is dus in het ziekenhuis, jeetje. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel vinden wat ze heeft en dat ze snel beter wordt! Ik denk aan jullie!

@Liz, van harte met je dochter Chayenne. Het is toch wat he, 2 dochters in 1 jaar! Geen makkelijke start gehad zo te lezen, hopelijk nu beginnen met genieten!

@debende, van harte met Joey!

17. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, ik vind het soms ook wel eens lastig wanneer ik Milan nou in bed moet leggen. Maar vaak begint hij beetje te piepen en gaat hij gapen als hij moe is en dan gaat hij naar bed.
    En soms gaat hij dus naar bed en blijft hij brullen. Dan haal ik hem eruit, knuffelen we even en als ik denk dat hij toch echt moe is naar bed en dan brult hij niet meer zo erg. Dan is het even piepen en dan slaapt hij. Dus ja lastig. Maar ik herken het wel een beetje aan zijn huiltje. Als Milan echt moe is dan stopt hij tussendoor met huilen. Als hij echt blijft brullen dan is hij meestal niet moe genoeg haha!

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb wel alles gelezen, maar ff niet overal op gereageerd.

MvY, voor jou even een knuffel. Vreselijk om je kleintje zo ziek te zien, en dan nog wel in het ziekenhuis! Inderdaad, ze is in goede handen nu, maar ik kan me voorstellen dat dit toch wel heel moeilijk is! Heel veel sterkte vannacht!

Hier net het eerste flesje klaargemaakt. Nog nooit gedaan, dus na kokend water over m´n handen en een lastige fles waar ze niet zo uit wilde drinken, heeft ze nu toch 35 ml afgekolfde melk en 50 ml KV gehad. Bijna een echte voeding dus, en ze gaat nu knock-out haar bedje in ;)

Iemand nog fles-geef-tips? Ik heb m'n borstvoedingsmanier maar een beetje na gedaan (kriebelen aan haar lip, dan de fles er in en een beetje bewegen als ze niet zo goed hapt). Is dat goed? De eerste keer proberen was ze zo onder de indruk dat ze meteen geen honger meer had :D 5 minuten later natuurlijk wel weer ;)

Wij gaan slapen! Ciao!

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    MvY, heel veel sterkte! Hoop dat het snel weer beter gaat met Esmee!

Groetjes Elke

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Mogguh meiden!

Ons meisje heeft gisteravond haar huiluren niet gehad maar besloten om ze dan maar vanacht in te halen. Good god wat is het toch soms een draakje! Ik eindigde weer midden in de nacht in tranen op de bank. Wat kan dit gedoe een mens toch onzeker en ongelukkig maken zeg! Uiteindelijk vond ik om 4 uur dat de maat vol was en heb ik haar eruit gehaald. Bakerdoeken af, gevoed en op mijn buik laten slapen... slecht ik weet het... maar het was dat of mijn geduld verliezen. Dus dit leek me beter.

Vervolgens gooide ik vanochtend uit pure moeheid een glas jus d'orange over mijn bed... de dag begint dus goed haha. Zit nu op een kaal matras met een kaal dekbed en kale kussens. Heb even de energie niet om het weer op te maken.

Gelukkig slaapt ze nu. Even bijtanken met een tukkie op mijn onopgemaakte bed ;o)

Oh trouwens... er hangt een stuk hechtdraad van een paar cm uit mijn onderkant. Ik schrok eerst even want het lijkt net een tampontouwtje. Het is toch oplosbaar draad? Zou het dan vanzelf eruit vallen? Of moet ik de vk weer bellen?

@ MvY: nog nieuws uit het zkh?

Deel Deze Pagina