Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Marieke, mooie jurk!!!

@Mumtobe, leuk dat filmpje!! Ze kan al goed haar hoofd omhoog houden!
    Milan doet mij nog niet na als ik me tong uitsteek trouwens haha. Hij doet me alleen na als ik ga lachen! Hij lacht nu ook echt met geluid dus dat is echt leuk!!

@Nita, ja? Vind je dat hij om mij lijkt??

Pff ik voel me echt niet zo goed vandaag hoor. Heb echt een hoofd vol snot...bah!
    En ik heb overal spierpijn, dat heeft me vriend ook!! Zal dat echt door die prik komen?
    Milan heeft ook al 3x diarree vandaag, dus de hele family een beetje ziek en zeer ;)

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Annie: Ja ze is echt supersterk in haar nekje en in haar beentjes, ze kan ook echt al goed staan als ik haar onder haar okseltjes beet heb! Geweldig als ze met geluid lachen! Dimara doet dat helaas nog niet, maar dat zal vast snel gaan gebeuren! Bah een beetje in de ziekenboeg vandaag jullie... Beterschap zo met z'n 3tjes! hoop dat jullie van de 2e prik minder last zullen hebben!

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Blegh hier ook nog steeds snotverkouden. En dan ook op zo'n manier dat je er echt een beetje ziek van bent. Gatverdegatver. En mijn vriend werkt ook niet echt mee, het snot loopt aan alle kanten uit me en dan mag ik Do verschonen en fles geven enzo... lekker handig!

Nouja, ben op het moment ook eigenlijk zo ongeveer iedereen die ik ken even zat. Ik irriteer me echt aan alles. Realiseer me heel goed dat dat dus waarschijnlijk meer over mij zegt dan over hun ;o)

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, beterschap meid!! Ik voel me net zo bah! Heb echt een hoofd vol snot en hoevaak ik ook snuit het helpt voor geen meter. Dus zit al aan de vitamientjes, neusspray en ibuprofen joepie!
    Nou lekker vroeg je bedje in!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heej.. wat leuk.. Ik zie gijs in de lijst van geboortes staan..

Echter nog wat vraagtekens achter zijn naam.. hier wat antwoorden:

gijs is geboren na 41 w en 4 dagen (KS)
    tijd klopt 22.49
    gewicht 3855

lengte.. is niet gemeten..

6. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Wauw wat een mooie jurk Marieke!

Mum, wat een schattig filmpje :)

Anouk, ja ik vind dat hij heel veel op jou lijkt. Precies dezelfde gezichtsuitdrukking. Beterschap voor de hele familie!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Marieke, mooie jurk hoor! Ik ben zelf juist niet zo van de strapless (heb een beetje te brede schouders daarvoor), maar het staat je goed :) Ik had je trouwens heel anders verwacht :)
    Vond je het passen trouwens leuk? Ik heb daar echt onwijs van genoten! Al die jurken aan doen, er in rond lopen, en vervolgens dat iedereen die mee is dan zegt: 'Jaaaa, dit is 'em!!' :D Echt een van de leukste dingen van trouwen! Nou ja, vóor de bruiloft dan ;)

Anouk, dat had ik ook vandaag. Ik had echt een koortsig gevoel (spierpijn, koud, warm aanvoelen, etc.) maar had geen koorts gelukkig. Ik voel me nu al weer een stuk beter, dus ik hoop dat het bij jou ook snel over is!

Mumtobe, leuk om te zien dat Dimara inderdaad heel anders omrolt dan Julia! Dimara is ook wat drukker in haar hoofdje, rondkijken enzo. Julia is dan toch heel geconcentreerd bezig met wat ze precies moet doen :D Qua ontwikkeling gaan ze tot nu toe aardig gelijk op! Ook dat staan, vind ze prachtig! En dan weer door die beentjes zakken, en zich weer heel hard omhoog proberen te duwen ;)

Cjpt, herkenbaar hoor. Lekker even uitzieken met z'n allen, en dan is de wereld weer een stuk vriendelijker ;)

Zoals ik al zei, ik voel me weer een stuk beter. Een goede maaltijd (hmmm shoarma!) en een paar molletjes en ik ben alweer bijna de oude. We hebben wel allebei nog een stijve arm :D Ik zit me eerlijk gezegd nu wel af te vragen of ik die tweede ook ga halen. Krijg je een prik, zodat je niet ziek wordt... word je er ziek van! Ik zie nog wel even ;)

Julia ligt al op bed. Ze wilde vandaag niet zo vaak drinken, maar veel rustiger en effectiever dan de laatste weken! Hopelijk blijft het zo, want ik was het 8/9 keer voeden op een dag wel een beetje zat.. Ze blijft helaas wel slapen in blokjes van 3 kwartier (ongeveer 4-5 keer op een dag). Nou ja, in ieder geval heeft ze een ritme!!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: Wat jij zegt inderdaad, Dimara is heel druk in haar doen en laten... heb al meerdere malen op het consultatiebureau te horen gekregen dat het een heel temperamentvol kindje is, en afgelopen vrijdag zei ze zelfs dat we als Dimara een peuter is nog wel eens een huisbezoek zullen plannen om te praten over hoe wij het beste met zo'n temperamentvol kindje om kunnen gaan... (we zouden daar nog problemen mee krijgen) Uhmm PARDON :( zullen wij dat zelf niet weten?? wij kennen haar toch het beste? ze komen er echt niet in om mij te vertellen hoe ik met mijn kind moet omgaan!

9. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Mumtobe, was vandaag een betere dag? Vervelend dat je gister zo'n slechte dag had.

Petrabr, Suze lijkt inderdaad erg op jou.

Nita, heb je nog hoop dat jullie er samen uitkomen? Omdat je blij bent dat hij het heeft uitgemaakt.

Jingi, wat een naar nieuws. Wat lijkt dat me afschuwelijk, je kindje verliezen met 28 weken.

Annie, het klopt dat bij bv de melk na 6u smaakt naar wat je hebt gegeten, maar dat geldt niet voor alcohol. Bv wordt van bloed gemaakt, en een glas wijn is na anderhalf uur uit je bloed (en dus uit je melk) verdwenen. Aangezien ik om half 8 en 9 uur een glas heb gehad was mn melk vanaf 11u echt alcoholvrij. Anders zou ik ook absoluut geen wijntje drinken.
    Wat goed dat het werken je zo goed bevalt! Hoe gaat het met je arm? O in de lappenmand me zn allen, beterschap.
    Mn man is vandaag wel lief geweest ja, lief dat je het vraagt.

Gentle, wat ben je een lieverd. Bedankt voor je lieve woorden.
    Nog steeds geen last van je arm? *leest nu dat je er toch wel last van hebt* He bah, hopelijk gaat het snel over.

Monique, helaas geen bloemen gehad :(.

MvY, he wat zielig voor Youri. Hij is best vaak ziek zo te horen. Gaat het ondertussen beter?

Rianne, oja, hoe jouw man doet is ook niet handig. Dan ga je het zelf wel doen ja.

Hanna, 2,5 week ongesteld? Dat is ook lang.

Marieke, wat een mooie trouwjurk!

Cjpt, jij ook beterschap.

Hier een druk dagje gehad, dus geen tijd gehad om hier rond te hangen. Zijn er nog meiden uit mijn omgeving (castricum)? Lijkt me ook wel leuk om samen met iemand heen te gaan, maar heb het idee dat er niemand bij me in de buurt woont. Of iemand die op mn route woont (A9 en A2)?

Ik ga lekker op de bank hangen, fijne avond allemaal!

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik ga zo even terug lezen en reageren maar wil eerst nog even van mijn succes story af

Gisteravond plakte Anouk er nog een rondje van 2 uur achter aan dus kwam ze rond 19.45 voor een voeding, was best blij, alleen zag ik gewoon dat ze bijna niets kon drinken dus zag al tegen de nacht op.
    Toen toch weer om 20.15 een fles erin waar ze 150cc van dronk en *tromgeroffel* ik stapte vanmorgen om 6.00 uit bed om haar eruit te halen:D:D daarna sliep ze nog door tot 9.00!!!

Nu ligt ze weer met een fles achter haar kiezen op bed maar verwacht ik geen successtory.
    Moet nog even wennen aan dit alles dus zat ze nu denk ik beetje te vol of bewoog ik te snel want ze spuugde een hele golf terug:)
    Ach ja, ze heeft het vandaag zo keurig gedaan die verdient een extra nachtvoeding

Maar wil dit eens even blijven proberen, overdag borst en dan mag ze rommelen wat ze wil en dan naar bed met een extra flesje kunstvoeding.

Vandaag was het super bij Sint en Piet op de zaak bij hubbie.
    Mirthe heeft zowaar geen traan gelaten en *wederom tromgeroffel* Sint en Piet een hand gegeven!!!
    Anouk heeft het super gedaan en heeft ook geen traan gelaten, was echt super vrolijk
    Heb dus hele leuke middag gehad!!

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Gentle, leuke filmpjes, heerlijk die geluiden ook!
    Oh balen die nachtvoedingen, ik ken het!

@MvY, ships Youri ziek, even lezen hoe het vandaag is gegaan
    Oh gelukkig, niet zo heel erg ziek

@Rianne, herkenbaar zo'n man
    Ik denk dat het soms ook gewoon onzekerheid is maar soms vinden ze idd vaak ook net iets te handig dat vrouw het uiteindelijk toch wel doet
    En zal ik dan ook nog even vertellen
    Vanmorgen was hubbie er al om 8 uur uit want collega zou komen om een dakpan goed te leggen.
    Mirthe was ook beneden
    Uurtje of anderhalf later komt hij weer naar boven met Mirthe.
    Het is zaterdag dus geen haast vandaag, om half elf was ik beneden en wil een boterham pakken.
    Is de zak nog gewoon dicht:$
    Dus ik zeg heb jij Mirthe straks geen boterham gegeven??
    Had hij dus gewoon niet gedaan en dan zegt hij ook nog eens, ze gaf ook niet aan honger te hebben.
    Nee drol dat kind is 2 dat geeft dat niet altijd aan:x

Geen idee trouwens als het geen tanden zijn waarom hij dan overal in bijt

@Mum, wat voor werk zoek je dan als het zo moeilijk te vinden is?
    Maar idd wel klote allemaal.
    Ik zie iets in de administratie, is dat op dit moment dan zo moeilijk??
    En nee ik krijg Anouk niet zover dat ze scheetjes laat met haar tong, knap joh!!
    Hi hi Dimara met haar hoofd in het kleed
    En pardon?????? wat is dat voor Cb joh, woeha, dat zou bij mij dus echt 1 oor in andere uit, wat een belachelijke opmerking

@Annie, ik moet ook gewoon trots zijn op elk slokje BV wat ze gehad heeft.
    Maar ik ben een bijter, geef niet graag op.
    En van de week was ik van mening dat tv kijken niet zo erg is af en toe maar ik denk dat ik jou toch maar ga verbieden Milan voor de tv te zetten bij het zien van die foto:D
    Waar laat jij hem naar kijken joh;)

@Nita, ha ha die Milan weet precies wanneer hij wakker moet worden:)

@Marieke, 10punten voor jou vandaag, wat een super jurk!!

@Cjpt, he bah is ze toch weer in haar oude ritme aan het vervallen 's nachts
    Hoop dat ze dat snel opgeeft.
    Hoe gaat het nu met je??

@MamaJess, wil je mijn bloemen hebben, die van mij snapt het nog steeds niet
    Die heeft volgens mij gedacht mij af te kunnen kopen met een bosje, nou echt niet dus he
    Dus ik wil dit afkoopbosje best kwijt aan jou, heb ik er in ieder geval wel een goed gevoel bij:D

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    :)

De lijst mag je zelf kopiëren en aanpassen.

@ Annie: wat een mooie bruine ogen!! ;) Vraag aan diegene (je sm toch) of ze haar zonnebril afzet :p

Het babyzwemmen met Aiden was leuk! Ik was samen met een vriendin en haar zoontje van 9 mnd. We hebben eerst een half uurtje les gehad en daarna hebben we nog een minuut of 20 gepoedeld in het pierenbadje.

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    #5193 mumtobe21, 28 nov 2009
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009
    @ Mamajess: nee vandaag was niet zo heel veel beter, voel me niet lekker en ben
    doodmoe maar ja... maar weer hopen op morgen een betere dag ;)
    ik woon helaas niet bij je in de buurt!

@ MOnique: Wat fijn dat allebei je meiden het zo goed hebben gedaan! super hoor! Iets administratiefs is niet moeilijk te vinden, maar wel voor het aantal dagen dat ik beschikbaar ben (2) het is allemaal voor 24,32 of 40 uur vaak!
    Dimara snuit haar neus in het kleed haha, vanmorgen op bed deed ze dat ook en ik kon zo haar neusje leegmaken omdat ze het al naat voren had "gesnoten"
    Arme Mirthe dat ze vanmorgen geen boterham heeft gehad! Ik vraag me idd ook af watvoor CB het is, trek me er ook geen r**t van aan hoor, en ze komen mijn huis niet in! heb nu weer iets waar ik absoluut niet blij van word...

Ze hebben gisteren Dimara haar naveltje aangestipt omdat er pus uit bleef komen en er een stukje wild vlees bleek te zitten... weet niet met watvoor spul ze dat aanstippen maar t wordt er zwart van :( nu zie ik vandaag duidelijk dat om de buitenste rand van haar naveltje een stuk huid wegge"brand" is door dat spul... het ziet er zo pijnlijk uit! ook ondekte ik een plekje zo'n 3 cm onder haar navel waar ook een stukje huid weggebrand lijkt... nu werd het vandaag alleen maar erger vergeleken bij gister dus heb net even naar het CB gebeld en de verpleegkundige adviseerde me haar temp op te nemen en de HApost te bellen...
    Temp 37,7 en ik de HAP gebeld, die kunnen niks doen en zeggen dat ik het vet moet houden met babyzalf! ik vraag me af of dit normaal is en hoop echt dat Dimara hier geen litteken aan over houdt! Vriendlief wil dat ik een klacht indien tegen degene die het heeft aangestipt... Is er hier toevallig iemand waarbij ook het naveltje is aangestipt?

Heb even wat opgezocht op internet:
    Granuloom zo erg ziet het er bij Dimara niet uit gelukkig maar het is precies hetzelfde maar dan in het klein... haar naveltje ziet er wel zo pijnlijk uit :(

@ Skatje: Wat goed dat het babyzwemmen een succes was...

14. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    mumtobe21, ik zal wel even naar haar naveltje laten kijken dan, lijkt me niet fijn.

Ik zie dat er hier aardig wat kindjes zijn die goed op hun buik liggen en zelfs al omdraaien! Hier wil hij dat dus echt niet :( . Houdt even zijn hoofd omhoog en begint dan hard te huilen. Wat kan ik daar aan doen?

15. Monique: ow echt wel last van pudding hersenen hoor, heb ook wel eens momenten van duhhh en dan weet hoor en zie ik gewoon even niets en het stomme is dat ik me er nog bewsut van ben ook maar ik kan er niks aan doen, best storend soms.

Hanna: ik heb een hele mooie kinderstoel gekocht, het is alleen geen bekend merk, maar een beta+ jah en nergens op internet te vinden, maar het is een beetje het goedkope broertje van de stokke tripp trap stoel, maar dan met blad, ikke = blij!!

MvY: hier in nederland worden bij de prikken in de eerste 90% van de troep gedaan en in de 2de zit dan nog 5% van het spul geloof ik, maar ik kan geloven hoor dat Youri er last van had ik heb ook een hele dikke zere rode jeukende arm, dus voor een kleine ukkepuk veel erger!

Daan: jah de overgang wieg ledikant is best wel heel goed gegaan, een beetje zeuren maar gewonniet op gereageerd en meneer slipen met 15 minuten en vandaag weer dus hij heeft er minder problemen mee dan mama!!
    En kinderstoel tja zijn we dus voor geslaagd! een hele mooie soort van trip trap stoel!

Navigatie en meeting: ben er vandaag ook langs gereden wat een zooitje, maar gewoon netjes bordjes volgen dan komt het ook meestal wel goed en anders ook nog wat telefoonnummers uit wisselen met een1 of andere bekende daar uit de buurt die we kunnen bellen!!

Mamajess: volgens mij kan je trouwens niet meer bij laten schrijven in je paspoort maar moeten ze een eigen paspoort, maar weet het niet zeker, hoor.
    En meid dikke knuffel voor je rot dag was hij vandaag beter??

Rianne: leuke trui!! die heeft Finn ook!
    Hahaha je kan natuurlijk altijd proberen die pootjes eraf te bijten of het ook lukt zonder kunstgebit is natuurlijk weer wat anders!

Zo ik was heel enthausiast begonnen met bij lezen, maar halver wege ging het niet meer dus sorry, maar morgen ga ik hier weer verder.

Was het vanacht bij jullie ook zulke onwijs rot weer!! Hier zaten vriendlief en ik rond half 5 rechtop wat een klap zeg. vervolgens nog ruim een half uur wakker gelegen en luisteren naar de regen en maar kijken naar de babyfoon, maar Finn heeft overal doorheen geslapen gelukkig.
    Ik had een paar uur ervoor al ruim een uur wakker gezeten met een buik die graag wou knikkeren:x Ow wat had ik weer een zere buik van die stomme galstenen zeg en vandaag ook al meerdere kleine aanvalletjes gehad, dus dinsdag echt wel de ha bellen om te vragen wat en wanneer er aan gedaan word!:(
    Vervolgens om half 7 uit bed alles ingepakt en hup in de auto naar limburg even op visite bij opa:) Tjsa die word ook echt wel oud, helemaal paranoia over de belastingdienst en viod enzo, arme man.

Zo verder ben ik nu bekaf en ga mijn bed zoeken, want het is al echt wel laat!

Slaap lekker allemaal

ik ga voor een nachtje NIET knikkeren in bed!

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hahah meid je moet jezlef niet zo druk maken, bij beide meiden hier is het aangestipt, en het is niet zo pijnlijk hoor voor je kindje, het wordt aangestipt met zilvernitraat. En idd gewoon vet houden, over een week ziet het er een stuk beter uit en heeft ze eenmooi naveltje. trouwens die van mijn dochter is nog stedds zelver achtig.

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ollekebolleke, hebje ook eenfgoto van de stoel?\
    hier ook een soort triptrap alleen een goedkopere versie met blad, wij hebben de thomas deluxe

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marieke, wat gaaf dat je je trouwjurk hebt gevonden zeg! Klinkt erg mooi hoe je hem beschrijft!
    Oh ik zie nu dat je foto's hebt geplaatst. Prachtige jurk hoor!

Anouk, hopelijk voel je je vandaag weer een stuk beter! Hoe is de nacht gegaan? Heb je wel goed geslapen?

cjpt, ook beterschap vor jou zeg! Balen zo'n verkoudheid. En dan ook nog zo'n man om je heen... schiet niet erg op!

Mumtobe, hahah, willen ze een huisbezoek??? Dat hebben ze dan snel gezien stelletje mutsen daar bij het cb.

Monique, fijn zeg van Anouk zo lekker heeft geslapen gisteren! :) Hopen dat ze het zo volhoudt!
    En dappere Mithe gewoon de Sint een hand gegeven. Goed hoor!

Skatje, leuk dat het babyzwemmen goed is gevallen. Ga je nu elke week?

Ollekebolleke, mooi geslaagd voor de kinderstoel. Leuk hoor!

Hier hebben we een erg trage opstart gehad. We hebben Svinthe gewoon laten liggen totdat ze wakker werd en dat was pas om 9 uur. Flesje gegeven op bed en nog even lekker gekroeld met z'n drietjes. Dat vindt ze geweldig dat merk je goed :)
    Manlief heeft haar aangekleed en nu zijn we net beneden. Lekker hoor zo'n rustige morgen!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

@Cjpt, wat balen zeg! hoe voel je je vandaag?

@aanstippen van naveltje, geen ervaring mee maar gelukkig dus dat brusje weet dat het normaal is en geen pijn doet.

@mamajess, bijschrijven kan nóg wel maar is niet lang meer geldig.

@ollekebolleke, rotweer viel wel mee! alleen regen. heb je galstenen ja? oef wat vervelend! idd even de ha bellen hoelang het nog duurt want dat is geen pretje!

@Catje86, je kunt zijn handje vasthouden en kijken of hij zich eraan optrekt en zo omrolt. maar ieder kindje zijn eigen tempo hoor. veel kindjes worden boos als iets niet lukt.

@Gentle, nu ben ik benieuwd, hoe had je me dan verwacht? :)

@alcohol tijdens bv, deed ik ook hoor. het is idd snel weer uit je bloed. van de kraamverzorgster hoefde ik het er niet om te laten, zolang het maar 1 glaasje was.

Ties probeert heel erg te kruipen! :) en hij komt ook zeker vooruit, alleen neemt hij zijn armen nog niet mee waardoor hij op een gegeven moment gestrekt ligt, gezichtje op de grond en armen onder hem :D ach gossie!

en hij kwijlt heel veel en bijt overal op. heb hem net zijn bijtring gegeven en die vond hij erg fijn! misschien een tandje op komst?

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even spammen: slapen bij mama op schoot :)

Deel Deze Pagina