Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, hoe is het vandaag met Youri??
    Mirthe doet normaal nog een middagdut maar 1 keer in de week meent ze hem te kunnen overslaan, ben bang dat vandaag weer zo'n dag wordt.
    En dan is ze straks rond het eten idd super lastig.

@Gentle, toen Anouk kleiner was heb ik wel eens op mijn rug geprobeerd maar Anouk snapte daar niets van, geen idee wat ze nu zou doen.
    Lastig he dat schema, dat had ik bij Anouk ook, maar dat lag dus echt aan mijn borstvoeding.
    Maar dat was je vraag niet, hmmmmmm
    Kan je misschien bij haar blijven zitten tot ze in slaap valt??
    Of een knuffel bij haar leggen als ze aan het spelen is en die dan daarna ook mee naar bedje??

@Petra, fijn dat het zo goed ging op CB en dat je geen commentaar kreeg, ben ik volgende week hier eens benieuwd

Wat een super foto's voor kerstkaarten allemaal zeg!!

@Rianne, wanneer schikt het je man voor dat etentje;)
    En idd ze kunnen wel rennen voor een ander ja, maar nu nog zorgen dat het voor mij is en niet voor de dames

@Hanna, thuis kan je idd lekker rotzooien met poepbroeken
    En Mirthe had gisterenmiddag tot 17.00 geslapen, vandaag is ze weer de oude!

@Annie, troost je hier vraagt hubbie dat soort dingen nog steeds over Mirthe!
    Hi hi, dat is dan weer wel prettig hier, hubbie zal zich met dat soort dingen als hoe ze slapen echt niet bemoeien

@Anna, oh meisje da's heftig geweest, hoop dat het nu weer beter zal gaan!!

@Mum, beterschap

@Aguamiga, fijn dat Sara weer is opgeknapt en dat ze het zwemmen, gelukkig dus voor jullie leuk vond

@LadyJenn, ook al gesnotter bij jullie.
    En naar het ziekenhuis met hem, spannend of niet?
    Zijn daar wel oplossingen voor dat je al weet?

@Mik, ohh wat jammer van dat roken zeg
    Ik rook niet dus mag er eigenlijk niets van zeggen hoor;)

@Cjpt, heerlijk geweest dus met babyzwemmen
    Je kan ook een zwemluier met daar overheen een zwembroekje, dat deed ik altijd

@Ollekebolleke, fijn dat het zo leuk was op je werk!
    Hi hi, heeft oma Finn gisteren afgemat??

En nu is het toch stil geworden hier!!
    Lekker maar eens een glaasje drinken met wat lekker gaan halen dan

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Monique, nou dat zwemluiertje sloot helemaal niet goed aan op haar kontje haha. Dus als ze zou poepen zet het alsnog weinig zoden aan de dijk :p
    En vond het ook maar vervelende stugge dingen. Mijn moppie krijg volgende keer gewoon haar Nijntje zwembroek aan. Die sluit wel aan en als ze dan poept ruiken we het vanzelf :D

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anouk, zielig zeg voor Milan dat hij zo verkouden is. Heeft de neusspray gewerkt?
    Inderdaad een mooi schema met 4 flesjes zeg!

Gentle, misschien helpt een slaapzakje bij Julia? Wie weet ligt ze dan lekkerder...

Aguamiga, Fijn dat Sara weer beter is !!
    Leuk lekker gezwommen met haar.

LadyJenn, leuk weer wat van je te lezen.
    Fijn dat het goed gaat met Noah. Hopen dat hij snel van de verkoudheid af is!

Brusje, wel pittig lijkt me nog twee keer per nacht er uit.

Mik, plastic ballen zijn denk ik te koop bij Zeeman.

cjpt, leuk te lezen dat het zwemmen een succes is!

Ollekebolleke, dus het werken is wel weer bevallen? Het lijkt me wel fijn om er even uit te zijn hoor.

Monique, stil hier?? Ik heb aardig wat bijgelezen net!

Ik kom net terug van Svinthe ophalen bij mijn schoonmoeder en alles is goed gegaan. Ze heeft wel wat gehuild en weinig gedronken, maar dat had ik al verwacht.
    Het is gewoon geen grote drinker, nu 120, 100 en 140 cc op. Morgen ga ik even extra wegen.
    Op school was het heel erg leuk. Ik krijg een erg rustige klas, zo te zien. En samen met mijn duopartner hebben we wat dingen doorgesproken. Om in ieder geval een goede start te hebben.
    Ik heb net nog even naar het ziekenhuis gebeld. Vrijdag zouden ze bellen, niet gedaan. Toen maandag of dinsdag.. niet gedaan. Nu bellen ze morgen... Ik ben benieuwd!
    Als er weer een keer iets is ga ik niet meer naar dit ziekenhuis natuurlijk :(

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    En dan maar hopen dat het er wel in blijft zitten... anders wordt het poep opvissen :D
    Leuk een Nijntje zwembroek!

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Cjpt, welke zwemluiers had jij dan?
    Hier nooit geen problemen gehad
    Joh als ze poept, goed onder water houden een keer flink spetteren en niemand heeft wat gezien:D

@Hanna, hi hi, ik bedoelde met hier, in mijn huisje hier, ha ha
    Als het op het forum zou stil vallen is er iets goed mis:p
    Da's wel een lekker voouitzicht een rustige klas!!
    Ben benieuwd hoe Svinthe groeit op die kleine flesjes van haar

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Dit was Mirthe toen met zwemluier en zwembroekie

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Monique, oh hahaha, lekker stil in je huisje! Dat is wel fijn :)
    Leuk die foto van Mirthe! Scheetje hoor!
    Ik ben ook heeeeel benieuwd morgen met het wegen...

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

het is zeker rustig hierzo hihi. ik heb een lekker rustig dagje gehad we hebben even wat boodschapjes gehaald en toen is yas weer gaan slapen en slaapt nu nog dus ik ga zo eten want dat is bijna klaar. heb de serie de unit gaat over militairen en hun vrouwen is mooi serie maar wel verslavend hihi.

@cjtp ow leuk zwemmen, zo te horen ging het goed. en ik hoop ook voor je dat ze niet poept anders kan je ind poepvissen hihi

@genlte is het nog gelukt met je keuken?

@ollekebolleke ow ga ik daar ook maar is kijken vergaat vaak dat daar ook nog een tuincentrum zit.

@hanna fijn dat je een leuke klas hebt, en dat svinthe zicg keurig gedragen heeft bij oma. en inderdaad een kleine drinker hier een zuiplappie hihi

nou meiden me eten is klaar tot later

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ha dames,

k lees vanavond wel mee maar heb vanmiddag gezien dat mijn hondje echt op is... en we haar waarschijnlijk morgen zullen laten inslapen :( ze is zo verzwakt en vermagerd terwijl ze nu al wel 3 dagen haar eten binnenhoudt (ze eet niet zelf, we moeten haar echt voeren, en dan nog gaat het niet van harte) drinken en plassen doet ze nog wel zelf maar ze loopt alsof ze een krat bier op heeft en als ze ligt kan ze haar koppie ook al niet meer stevig omhoog houden! k ben er kapot van maar t is beter voor haar! ze is pas 11,5 en ze was nog zooo goed voor ze dit kreeg!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mumtobe, ik vind het zo erg voor je!
    Sterkte!

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe sterkte met de beslissing, vindt het echt rot voor jullie. dikke knuffel

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna & Noa: Thnx meiden!

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe daar zijn we voor.

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mumtobe, sterkte!!! Wat erg zeg! Knuffel voor jou!!

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Mum Heel veel sterkte meid!
    Echt erg om je beestje te moeten verliezen...:(

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    jullie zijn lief :) nogmaal thnx meiden!

17. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Heb onderstaande vraag bij de lactatiekundige hier op het forum neergelegd, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie denken:

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Skatje, zo zie je maar: in augustus uitgerekend zijn, betekent niet altijd dat je ook dan bevalt!!

Mik, FOEI!!
    Roken is niet slim ;)

Cjpt, hihi, helaas heb ik geen auto :p Goeie smoes he?

Ollekebolleke, goed idee van het bedje, en ik heb inderdaad sinds vanmiddag het bedje even omgedraaid. Ze kijkt graag naar het licht, en lag nu in de lengte met haar hoofd richting het raam. Heel interessant dus om dan helemaal hol te draaien en naar boven te gaan liggen koekeloeren. Nu ligt ze gewoon weer rustig naar de zijkant te kijken, wie weet helpt het!
    Dat van die kruik is mss wel een idee. Ik heb het wel eens met haar speen geprobeerd, maar zonder resultaat. Die wil ze niet ;)

Huidvlekken, Julia heeft een ooievaarsbeet (zowel tussen haar ogen en in haar nek), en laatst kwamen we er achter dat ze ook een grote bruinige pigmentvlek op haar rug heeft zitten. Ook heeft ze een kleiner (ong 1 cm) moedervlekje op haar beentje. Ik heb zelf ook van dat soort gekke vlekjes, waar het iets bruiner is, of waar opeens een heleboel kleine sproetjes zitten. Mijn zusje heeft het andersom, die heeft witte vlekken.

Monique, in slaap vallen is niet eens het probleem. Meestal heeft ze maximaal 20 minuten nodig om in slaap te komen, is dat bij jullie veel korter? Het is meer dat ze na 3 kwartier alweer wakker is, en dan ook echt klaar wakker. Ze heeft niet echt honger dan, dus ik heb ook geen idee waar ze wakker van wordt. Heb ook al geprobeerd om juist muziek aan te laten, of juist heel stil te doen, maar dat maakt geen verschil...
    Ik weet ook natuurlijk wel dat het met kv anders zou worden, maar ik geniet nog heerlijk van die bv en het loopt nu ook weer zo lekker. Ik heb eigenlijk geen zin om met flessen te beginnen, en zolang dat zo gaat... Maar ja, dan liefst wel gewoon slapen!!
    Cute in die zwembroek!!!

Hanna, ligt ze ook al in ;) Ze is zelfs zo'n druktemaker dat ze met haar slaapzak aan het nog voor elkaar krijgt om de dekens af te schoppen :$ Moet dus een hele dikke slaapzak gaan halen ;)

Noa, ja!! Netjes schoon, én gedweild, én meteen de wc even gedaan. Helemaal trots :)

Mumtobe, knuffel! Ik weet hoe het is om een hondje te moeten laten gaan, maar je kunt goed zien dat het beter is. Het komt altijd onverwacht, ook al zijn ze oud. Sterkte ermee...

Aguamiga, ik zou in ieder geval zeggen dat je het kdv vraagt om het precies zo te doen zoals jij het zegt en ook precies zoals jullie het thuis doen. Als ze dat op die manier doen, dan zou ik zeggen mag ze drinken hoeveel ze wil, toch? Die stelregel over hoeveel ze binnen moet krijgen, geldt toch alleen voor kunstvoeding? Verder heb ik er weinig ervaring mee, maar ik zou in ieder geval jullie aanpak op elkaar afstemmen (kdv en thuis). Anders zou ik er eigenlijk geen idee van hebben waarom ze daar opeens meer drinkt :(

Wij gaan lekker richting bedje. Allebei moe, en een vol weekend voor de boeg. Vieren jullie ook ergens sinterklaas? Wij bij m'n ouders, en ik heb er zo'n zin in! Met surprises enzo, en gedichtjes. Altijd leuk. Vorig jaar waren we er natuurlijk niet bij, dus we hebben wat in te halen. Julia doet ook mee, tenminste, met cadeautjes krijgen dan ;)

Oh en ik ben er ook achter welk merk speen we hier moeten hebben. Wij hadden in Duitsland spenen van NUK, en dat is hier BIBI!!! Staat er ook op, iets van 'a NUK brand' ofzo. Handig, hoeven we ook niet iets anders te zoeken! Ze zijn wel iets kleiner lijkt het, maar dat is niet zo'n probleem blijkbaar. Ze vindt ze lekker ;)

19. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    spring ook weer even in! 14 pagina's lezen...kletskousen..

@mvy, auwie op je tongpiercing gebeten..? en nu? naar de tandarts?

@mumbobe, wat een leuke foto's ik vind de 2 boven elkaar leuk helemaal links. heb je dit pakje bij Trekpleister gekocht? zag het in het foldertje staan. Erg leuk.

ach heel veel sterkte met je hondje.

@marieke, beterschap!

@2010 mama's, tja krijg er een emotioneel gevoel bij, stom he? (niet dat ik hoef te huilen hoor, maar een mooi gevoel) op 30 november had ik een positieve test in handen alweer een jaar geleden.

Leuke foto's weer! wat hebben we toch mooie kindjes allemaal.

Ik ben al 2 dagen niet lekker, misselijk en koppijn, bleg... het is ook zo vermoeiend dat Ruben zo slecht slaapt snachts, en dan ben je al beroerd. Pepijn is trouwens ook ineens weer aan het hoesten en snotverkouden.

Vandaag is Pepijn jarig, hij is super verwend. We hadden de woonkamer mooi versierd met ballonnen en slingers, en toen hij vanmorgen binnenkwam zei hij "ooohhhhhhh" . Hij was zo blij met al zijn kadootjes.

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jingi, gefeliciteerd met je zoon! Leuk die reactie op de slingers!

Deel Deze Pagina