Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Liefie: Geweldige foto's van Rens zeg!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wat een leuke foto van Rens, het word al een hele kerel.

Hier weer even een kort berichtje van mij vanaf mijn werk.
    Bij ons gaat alles zn gangetje. Ik vind Suze zo vreselijk lief dat is echt een heerlijk gevoel. Ze komt weer 's nachts 1 keer maar het is erg gezellig om zo samen te zitten. Roos geeft nog graag kusjes aan haar, terwijl ik er soms met moeite 1 krijg.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MvY, toch nog even langs geweest bij d edokter. Fijn dat alles goed is met Esmee.

Anouk, zo Milan heeft lekker geslapen. Fijn hoor.
    Bah vergaderen, daar heb ik echt een hekel aan. Vaak zo'n zonde van de tijd!
    Hopelijk viel het mee voor jou.

Ginny, ook al zo'n lekkere nacht voor Kane (en dus ook voor jou he? :) )
    Gezellig de stad in! Veel plezier.

CB, ik ben Svinthe gaan wegen en ze weegt nu 5945 gram. Twee weken geleden 5780, dus ze is gegeroeid in ieder geval.
    Ik heb het even in de curve getekend en het zit wel goed. Ze zit nu net iets onder de middenlijn.
    Qua lengte trouwens helemaal aan de onderkant zie ik net.

Mumtobe, zo, Dimara al aan de tandjes :$ Dat is snel hoor!
    Sterkte hoor vandaag! Het zal niet makkelijk zijn!

Liefie, 210/7, dat gaat Svinthe pas doen als ze 18 is :D
    Wel lekker dat Rens dit gewoon zelf heeft aangegeven... Dat is wel zo rustig.
    Handig zeg dat sporten en dichten tegelijk!
    Ik moet hier nog een gedicht, ook voor zaterdag, maar stel het steeds uit. Misschien toch zo ook maar eens een beginnetje maken....
    Mooie foto's hoor van Rens!

De KA heeft nog niet gebeld....
    Ze zullen nu toch wel gaan bellen vandaag he, anders ga ik morgen denk ik gewoon even langs...
    Even verhaal halen aan de balie!
    Als er nog eens iets is, ga ik echt niet meer met Svinthe naar dit ziekenhuis!
    Wat een amateurs zeg!

4. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Hoi ik kom ook ff showen met mijn schatje. Hij vind het erg cool als we hem met behulp van kussens laten zitten......hihi

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Liefie, ah wat een stoere foto's!
    Hij lijkt ook zo groot!

Hanna, fijn dat ze toch is bijgekomen! Wel belachelijk dat ze je steeds maar niet terugbellen hoor!

Pff het forum ligt er de hele tijd uit, bij jullie ook?

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daaaaaaan, waar ben jeeeeee?? :(:D

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben er weer! Even bij het CB geweest, en ze was aardig gegroeid. Ze blijft nét 100 gram per week aankomen, dus niet heel veel, maar wel genoeg. Ze is nu 5330 gram. Weet iemand waar het lijstje is gebleven?

Ollekebolleke, ze slaapt heel ietsie beter (soms een uur overdag), maar vannacht weer "gewoon" om half 2 en 5 uur. Mijn knappe doorslaapbaby is veranderd in een druk wijffie! Overdag is ze ook ontzettend druk aan het doen. Ik moet haar echt een poosje op haar buik leggen en haar energie laten kwijtraken, voordat ze rustig genoeg is om naar bed te gaan ;)

Ginny, jep! Ze keek wel een beetje vreemd toen ik het vroeg (zo van: duh), maar ja, ik vraag het altijd maar even voor de zekerheid. Gisteren ging ik even bij de kebab zaak zitten voeden, maar ook toch maar even gevraagd. Vind ik toch wel netjes!

MvY, hier ook een keer zo'n vreemd verschil gehad, maar heb je beide keren zonder luier gewogen? En ook rond dezelfde tijd voor of na een voeding? Want dat verschilt dus echt soms een paar honderd gram!!
    Magnetron oid heb ik trouwens niet zien staan voor flesjes, maar misschien hebben ze evt wel een keukentje ofzo.

Mumtobe, duidelijk dan in ieder geval ;) Succes met de tandjes!

Liefie, wat een leuke foto! Nu ze hun hoofd allemaal wat beter vasthouden, kun je zulke leuke foto's maken! Ze kunnen echt een beetje rechtop, en dat kleine baby idee gaat er een beetje af!

LadyJenn, hihi, en dan die stoere blik erbij! Geweldig!

Pffff, hier een hele vervelende (nou ja..) multitaskende baby ;) Zit met haar rammelaar te spelen, intussen haar slab te bestuderen en gekke geluiden te maken, en dan ook nog 36 miljoen keer op een dag haar spenenkoortje vast te pakken en dat haar speen uit te trekken (waarna ze dus weer begint te miemelen om haar speen...). Ik heb nu dus het koordje er maar af gehaald. Leuk als je rondloopt, maar heeeeel onhandig als je uk van die grijphandjes krijgt. Ze pakt ook om de haverklap m'n haar vast *autsj*

Lukt het bij jullie een beetje om je kleintje te vermaken?? Ik voel me vandaag niet zo lekker, en dan is het zoooo vermoeiend om leuk te doen met haar!

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Gentle, hihi heel herkenbaar hoor. Soms is het erg vermoeiend en zeker als ze zelf ook niet echt meewerken...
    En dat wegen was beide zonder luier. Maar stel dat je wat erbij optelt voor de voeding dat zou ze nog niet veel bij zijn gekomen op 2 weken snap je.
    Maar ik ga niet speculeren, we moeten woensdag naar het CB en zie het dan wel ;)

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    in het echt is het veeeel beter zichtbaar maar als je goed kijkt kun je zien zitten...

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zeggen jullie kindjes ook al mama??
    Hihi Esmee wel soms :p dan loopt ze te vertellen: lalalala gugugug en dan mamamama :p haha
    Klinkt zo lief, hele verhalen komen eruit.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Simon______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___4500 gr___53,0 cm
    Lucas______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___5900 gr___59,0 cm
    Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___15 wk___7165 gr___63,5 cm
    Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___15 wk___7005 gr___65,0 cm
    Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm___14 wk___6120 gr___61,0 cm
    Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm___15 wk___5880 gr___61,0 cm
    Milan______FV__02-08-09___3440 gr___49 cm___16 wk___7300 gr___??,0 cm
    Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm
    Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm
    Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm
    Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm
    Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm___14 wk___6140 gr___64,0 cm
    Tess_______FV__11-08-09___3150 gr___48 cm___12 wk___5740 gr___58,0 cm
    Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm
    Kane_______FV__13-08-09___3845 gr___55 cm___12 wk___6380 gr___61,8 cm
    Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___14 wk___6530 gr___66,0 cm
    Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___55 cm___13 wk___6510 gr___64,4 cm
    Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm
    Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm___14 wk___5330 gr___60,0 cm
    Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm___13 wk___5150 gr___57,0 cm
    Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____9 wk___5120 gr___58,0 cm
    Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm___12 wk___5780 gr___58,5 cm
    Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____8 wk___5100 gr___57,0 cm
    Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____8 wk___5255 gr___58,0 cm
    Eowyn______BV__24-08-09___3010 gr___50 cm____11wk___4640 gr___58,5 cm
    Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____11wk___5530 gr___58,0 cm
    Dominique__FV__29-08-09___3100 gr___48 cm____12wk___4950 gr___58,5 cm
    Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____9 wk___5720 gr___57,2 cm

Gevonden! Julia dus meteen even aangepast.

Hij stond op pagina 490 :$:$:$

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    MvY, ja klopt ja. Ze zal niet afgevallen zijn, maar ook niet veel gegroeid. Hopelijk is het de volgende keer beter! Julia zegt trouwens vaker 'nee!' of 'duh'. Als wij dan net aan het praten zijn en zij gooit er zo'n opmerking doorheen, dan liggen we echt in een deuk!

Mumtobe, mooie tanden!!

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: kan je ze zien zitten?

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Twee dagen bijgelezen en wat reacties! Jullie hebben netjes geschreven, niet te veel 8)

Mik, ik las van je rookdilemma, ik weet dat als ik er ooit nog eentje opsteek (ik vind het ook nog steeds een zeer aantrekkelijk idee...) ik er weer aan begin dus wat jij hebt gedaan hoop ik niet te doen!

Ooievaarsbeten/vlekken, hier ook een ooievaarsbeet in de nek, en eentje op zijn ooglid maar dat heet dan een engelenkus :)

Monique, nou het schikt hem vooral als hij alle kids mee mag nemen, dan heeft mama een avondje voor haar zelf :p Goed idee? ;)

Mumtobe, wat zielig voor je hondje, en voor jou!
    Sterkte!
    Zo heb jij even een foto afgedwongen bij Dimara hihihi ik zie wat je bedoeld! Snelle dame!

Gentle, hier vieren we hier sinterklaas, met mijn moeder, haar man, mijn zusje en mijn sm, het verschilt per jaar wie er mee doet ongeveer maar altijd bij ons thuis, lekker gezellig!
    Leuk he als ze je haar vast grijpen en niet meer los laten ;)

MvY, helaas zegt Elias altijd mama als hij huilt in bed, echt het klinkt zo en dan zegt papa, ga jij even? Hij roept je :p

Elias is nog steeds uit zijn doen, dunne poep, nu last van zijn buik van andere voeding maar dat gaat wel over, snip verkouden en hoesten... Overdag om de drie uur drinken en ik biedt hem dus 5 x 200 ml aan overdag! Maar geen enkele drinkt hij helemaal leeg... Hij kwam ineens 's nachts weer en toe papa aan de beurt was eergister sliep hij door! En vannacht weer niet :x Ze hebben echt een geheim verbond die twee! :$
    Maar goed, ik rommel nog wel even door met hem, het zal wel weer los lopen, een kennis van mij heeft een dochter die een dag eerder is geboren dan Elias en die slaapt overdag niet en 's nachts komt ze om de drie uur, ze krijgt fv... Dus ik voel me alweer een gezegend mens!

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Ja toen ik vroeg of ze even haar tandjes wilde laten zien luisterde ze niet helaas ;) heb haar tong maar even opzij gehouden met een lepeltje, ze werd niet boos gelukkig!

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mumtobe, ja niet zo duidelijk natuurlijk, maar je ziet wel dat het wittig is! Ik heb bij Julia ook al gezocht, maar nog geen spoor.

Ik heb net een filmpje van ons huis gemaakt, dus zal 'em wel even op youtube zetten.

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ben ik weer! Heb niet echt bijgelezen want ben al heel de dag aan het rennen en vliegen. Mijn vriend is vandaag jarig: 30 jaar. Wilde het eerst niet vieren maar de laatste dagen heeft hij toch onze ouders en 2 bevriende stellen uitgenodigd. Dus moest ineens aan de poets en opruim. Ook nog met taart bij hem op de zaak langs geweest en natuurlijk vanmiddag heel de woonkamer met ballonnen en slingers versierd. En ondertussen zit Do steeds te jammeren en mekkeren en ik begrijp maar niet wat ze wil.
    Dus ik laat haar maar mekkeren maar mijn geduld raakt langzaam op.

Gelukkig zijn mams en schoonmams om 16.00 uur hier. Dan mogen die even oppassen en vlieg ik naar de supermarkt want ik heb nog geen boodschappen in huis... pfff als de visite vanavond hier is ben ik gesloopt!

Nou daar ga ik weer, baai!

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    LadyJenn, hij zit wel heeeeel stoer te zijn zo hoor! Leuke foto!

MvY, inderdaad goed dat ze weer meer weegt!
    Het forum lag er hier ook steeds uit. Gelukkig had ik mijn verhala in het kladblok getypt, anders was het mooi weg geweest!

Gentle, multitasking?? Is zeker een meisje ;)
    Hier gata het aardig met Svinthe.
    Dan weer eens op schoot, in de wipstoel, in de box, rondje lopen, in de wandelwagen...
    Zo komen we de dag wel weer door!
    Maar als ik moe ben is het soms wel lastig om steeds met haar bezig te zijn.
    Maar ik denk dat dat wel herkenbaar is.
    Net ziek worden he!

Mumtobe, ik zag die foto en dacht??????? Huh wat is dat???????
    Hahhaha, maar het zijn de tandjes van Dimara :D

Gentle, dat was een hele zoektocht naar de lijst zeg.

Rianne, ach Elias nog steeds niet helemaal beter?

cjpt, gefeliciteerd met je vriend!
    Succes met alle voorbereidingen en ... het is al bijna 4 uur! Dan komen de oppashulptroepen :)

Niet te geloven, maar de kinderarts heeft gebeld. Met een smoes dat ze me dinsdag ook al heeft geprobeerd te bellen, maar geen gehoor. Dat kan niet he, met voicemail en een knipperlicht op de telefoon als ik een telefoontje heb gemist. Maar goed, ze belde dus en ik heb weer wat tips:
    Nu gaan we aan de difraxfles. Gebruikt iemand die nu ook?
    Ik ga er zo een kopen....
    We blijven Nutriton gebruiken, en de Lactulose ook, gewoon elke dag, dus die heb ik gelijk bijbesteld bij de huisarts.
    Verder mag ze 5x150 cc drinken. Hahha, ik zei: Ja hoor dat mag ze van mij ook :D
    Maar die arts had niet echt humor....
    Over 4 tot 6 weken weer een belafspraak.
    Daar maak ik 4 weken van he, dat vind ik wel een prima tijd om dit allemaal weer uit te proberen...
    Nu maar even naar de winkels om zo'n fles.

19. MvY: de moedervlek van Finn is nu een heel klein stipje dus ik maak me er zelf geen zorgen over, tis is echt net een pennepunt zeg maar.
    maar 2,5 cm snap dat je daarvoor op controle moet, is best groot.

Wat het wegen betreft, kan je het beste op 1 weegschaal wegen, ze willen wel eens verschillen van elkaar. Ik had een tijdje terug bij mijn zus Finn gewogen daar woog hij ruim 6700 gr en vervolgens was ik de week erna bij het cb en toen woog hij 6350, dus ook een groot verschil en dus veel lichter ook, dus ik hou nu gewoon alleen de weegschaal van het cb aan.

Mumtobe: geniet lekker van jullie laatste dagje met je hond en zwar is het inderdaad, maar je weet wel dat als je door gaat zij moet lijden en dat wil je ook niet, dus echt je doet er goed aan!
    Dikke knuffel en heel veel sterkte vanavond!

Liefie: je verstand op 0 tijdens het sporten toch niet helemaal anders had je geen gedichten kunnen verzinnen hoor!!

Lieve foto hoor! wat een poeppie!

Petra: nu weet je ook hoe manlief zich voelde toen Roos er net was, had jij waarschijnlijk ook meer tijd en VEEL meer kusjes voor haar! Maar wel lief hoor dat de grote zus zo lief is voor haar kleine zusje!

Gentle: ow jij hebt dus eigenlijk ook al een hele grote meid die overdag bijna niet meer hoeft te slapen! Zal ze met Finn gepraat hebben??? die is ook al zo`n grote jongen die niet meer hoeft te slapen! Ligt nu ook de oren van mijn hoofd te pruttelen! de hele tijd gggggghhhhhiiiiii enz

Rianne: ik zou als ik jou was eens met je mannen om tafel gaan en vragen of het niet andersom kan dat zoonlief ook eens bij papa komt als die `s nachts aan de beurt is! en als mama dan aan de beurt is hij jou ook eens laat liggen! lijkt mij een goed plan, maar nu je mannen nog mee laten werken!

Cjpt: gefeliciteerd met manlief! en succes met je visite en niet te veel gapen hoor waar ze bij zitten!;)

moet even mijn kleine man redden...........
    oeps hoor net een rommel achter mij kijk ik om, ligt Finn in de box met de activitie gym helemaal overhoop bovenop hem en lache joh!:$

Vervolgens na dat ik alles weer rechtop gezet heb knettert er iets in zijn broek en stijgt er een hele bekende geur op dus ook meteen maar even een schone luier! Wow zoveel is een tijd terug:$
    Heb ik zijn luier los en billen schoon begint meneer alles onder te plassen, dus dat schoonmaken, ondertussen ligt meneer in zijn blote billen op het aankleed kussen, poept ie ook nog eens:$ dus alles onder de poep, want meneer zette ook nog even zijn voet (met sok:x) erin!!! Grrr het wou even niet mee zitten geloof ik!:(

en nu ligt hij op zijn buik te mopperen en te hikken en of ie nou moppert omdat hij de hik heeft of omdat hij op zijn buik ligt....... geen idee!

Ik heb een beetje de zenuwen, vannacht gaat Finn voor het eerst uitslapen:$ En nog wel bij mijn sm, vriendlief en ik hebben er allebei wel een beetje de zenuwen van, aangezien ze nou niet echt.... tja ik weet niet hoe ik het zeggen moet. Ze is 73 en heeft ongeveer 27 jaar terug voor het laatst een baby vast gehouden op Finn na.

Ik had haar gistern wel gevraagd eens te oefenen met verschonen en fles enzo, maar ik ben er toch niet zeker van!!:(

Maar jah we moeten morgen allebei werken en ik vind het sneu om Finn om 6 uur wakker te maken en weg te brengen, aangezien hij altijd slaapt tot 8 uur. Ik hoop zo dat het goed gaat!

nou ga alvast maar wat spulletjes bij elkaar zoeken en dan eens zien of Finn vanavond daar ook inslaap wil vallen.

Misschien tot vanavond en anders tot morgen ofzo!

20. Hanna: de difrax gebruik ik ook, vind het wel een fijne fles, je hand kan er makkelijk onder en Finn drinkt met speen s in ongveer 20 min 140 cc.

En wat een rotsmoes inderdaad dat ze zeggen gebeld te hebben en het gewoon niet hebben gedaan, volgende keer een ander ziekenhuis?!

Deel Deze Pagina