Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goeiemorgen!!

Och, wat voel ik me heerlijk. Lekker uitgeslapen :) Julia ging er om half 8 in (half 7 laatste voeding) en sliep door tot kwart over 4!!!!!! Ik was al een uurtje wakker, want mijn tieten waren net kogels! Autsj! Even een beetje weg laten stromen dus, en toen kon ik niet meer slapen. Maar 4 uur mensen, dat betekend dat ze eindelijk het woord doorslapen weer in haar vocabulaire heeft staan! Iets later naar bed de volgende keer, en we zijn er weer :) Hopelijk...

Mumtobe, alleen sinterklaas geshopt, maar dat vind ik ook heel leuk. Ik wil eigenlijk nog een nieuwe broek en laarzen (ik heb zoiets niet, en ik wil zoiets wel), maar manlief zegt dattie mee wil om te kijken of het leuk is (is ook wel gemakkelijk met Julia erbij). Dat wordtem dus nog even niet...

Annie, ja gordijnen staan nog op het kooplijsje ;) Misschien dat we daar morgen aan toe komen! Sterkte voor de situatie met je broer...

Ollekebolleke, oeps! Je zult het maar hebben ;) Ruime uitleg van het woord gesteriliseerd dan :p

Mumtobe, sterkte er mee! Kost best even tijd om daar aan te wennen, maar het is wel beter zo. Oh, en Sasja zal hem ook verwelkomen hoor! :) En Mollie, en nog een heleboel anderen denk ik ;)

Monique, toch fijn om te horen dat Julia niet de enige gekke baby is ;) Ik heb idd ook steeds meer het idee dat dit nu eenmaal de manier is waarop ze nu slaapt. Nu ze vannacht door heeft getrokken (zo goed als), vind ik het al een stuk beter te doen. Overdag mag ze me alles flikken, als ik 's nachts kan slapen!!!
    Gaaf he, die vloer! We hebben in de formido gewoon hup verf uitgezocht en bij de vloerenmeneer gewoon hup de vloer uitgezocht (hadden niet zoveel tijd), en ik kwam binnen (pas toen we al gingen verhuizen, omdat het later was gelegd en ik toen in Duitsland zat) en ik stond met open mond te kijken... Wauw! Ik vind het geweldig! Als het straks een beetje af is...

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Goeie morgen!

@ Verhip: leuke foto! Wat een schatje!

@ Gentle: lekker he, om te zien hoe leuk ze al zelf speelt! Mooie foto's, die eerste is echt te schattig!!

@ Annie: he getver vissoep en mosselen! Als het nou een broodje kaas was of iets anders super normaals wat je niet lust.. Maar kom op zeg, ik ken meer mensen die geen mosselen lusten als wel! Irritant dat ze dan doen alsof dat gek is..

@ Mumtobe: wat erg voor jullie, veel sterkte met je verlies :( Maar fijn dat ze rustig is gegaan.

@ Monique: gefeliciteerd met het eerste tandje!!

Hey vraagje he.. Na de bevalling verlies je meestal veel haar. Ik heb dit totaal niet gehad, tot een week geleden! Elke keer onder de douche komt het met bosjes eruit! Kan dat, zo laat nog?

En voor de bv mama's: als Aiden drinkt, heb ik vaak nog steeds zo'n soort kramp in mijn buik. Hebben meer mensen daar last van?

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: thnx voor je oppepper meid! en wat betreft haar tandjes... tja ze zitten idd nog niet te wringen, maar ze zullen bij Dimara niet pas met 6 maanden doorkomen, heb maar vast Chamodent in huis gehaald voor als ze wel beginnen te wringen... ze heeft er nu (gelukkig) ook nog geen last van!
    thnx voor je foto!

@ Gentle: Wat fijn zeg dat Julia weer een beetje in haar ritme lijkt te komen!

@ Skatje: Bij Dimara zijn haar tandjes al goed zichtbaar onder het tandvlees dus ik heb het vermoeden dat het hier niet lang meer gaat duren voor ze doorkomen, Monique spamde die foto even als voorbeeld voor mij, ik gok dat dat Mirthe's eerste tandje is ;)

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Mogguh!

Zo even ontbijten op mijn werk haha. Gelijk tijd om rustig bij te lezen. Heb er voor mijn gevoel al een hele dag opzitten! Moesten vanochtend om 7 uur al bij fysio zijn met Do. Gelukkig kon ze echt een positieve verandering met vorige week merken. Dus de oefeningen werken goed! Jeeh!

Daarna 3 kwartier in de auto gezeten om mevrouw weg te brengen naar sm en toen weer een half uur terug rijden naar mijn werk waar me ook een drukke dag op wacht. Pfff ben nu al gesloopt en de dag moet nog beginnen haha.

@ Foto’s, schattige spam zie ik weer voorbij komen!

@ Mum, 2 tandjes! Wow wat snel zeg!
    En wat erg van je hondje, maar helaas is het soms inderdaad beter voor zo’n beestje.

@ Skatje, die kramp in de buik tijdens bv had ik ook toen ik nog bv gaf. Je baarmoeder kan soms door alle hormonen etc nog een beetje samentrekken tijdens bv.
    En dat haar hier precies hetzelfde! Ik hoorde ook overal over uitvallen maar hier helemaal geen last van. En nu afgelopen 2 weken ineens wel. Niet met bosjes tegelijk ofzo maar kom toch erg vaak haar op mijn trui tegen enzo.

Zo de beschuiten en bakkie thee zitten er weer in. Ik ga maar eens aan de arbeit!

Laters!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Werkse!! je hebt er idd al een hele dag opzitten!

6. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Wow...er word echt veel geschreven..gewoon niet bij te houden..snif snif...

Tandjes: Jee er zijn er dus ook al een paar met doorkomende tandjes.., wat een mijlpaaltjes!! Soms heb ik ook het idee dat Noah z'n tandjes nu willen doorkomen. Maar het lijkt me zo vroeg...:( Hij wil overal op knauwen..hij kwijlt echt ongelooflijk veel..en is wat mopperig..

Haaruitval: Begin ik nu ook last van te krijgen. Had het bij mijn vorige kiddies ook. Na een paar maanden flink wat haaruitval..en bij mij is extra vervelend dat het vooral bij mijn haargrens uitvalt:( Ik geloof dat ik van de arts toen tabletjes heb gekregen..:( Ik ga maar ff informeren...

Noah ligt lekker te pitten...moet hem toch wekken, we moeten nog ff wat sintkado's scoren...voordat de andere kids uit zijn van school....:)

Ik ben trouwens nog steeds vergeetachtig zeg...pffttt die hormonen ook...en soms breekt me plotseling het zweet uit..hebben jullie dat ook..??

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Gentle, heerlijk he zo'n nachtje!!
    En net wat je zegt, nu is zo'n gekke baby voor overdag echt zo veel beter te behappen.
    We hebben gewoon te sterke batterijopladers erin gebouwd;)
    Dan heb je het toch heel goed gedaan als je het zo vlug heb uitgezocht!
    En joh komt vanzelf een keertje af!

@Skatje, hi hi dit is het mondje van Mirthe he!
    Bij Anouk nog niets geboren maar was om te laten zien dat er bij Mum op dit moment nog geen tandje is geboren maar dat ze wel te zien zijn (dus klaar zitten)
    En dat haaruitval, grrrrrrrrrrrrrrr
    Ik heb de laatste dagen gewoon mijn haar in een staart (dat heb ik anders nooit) omdat ik er gek van wordt
    En praat me niet van onder de douche, ben wel eens bang dat ik er kaal onderuit kom:p
    Kramp in me buik tijdens het drinken ken ik niet?

@Mum, graag gedaan meid, ik weet hoe pijn het doet om je hondje te verliezen, zal vandaag ook geen makkelijke dag voor jullie worden
    En je heb precies opgepikt wat ik wilde zeggen met het tandje!!
    Goed dat je al dingen in huis heb om er dadelijk klaar voor te zijn als het "tandenfeest" echt gaat beginnen

@Cjpt, goed om te lezen dat de oefeningen bij Do effect hebben!!
    Goed zo doorgaan.
    En wat moet jij een wereldreis afleggen zeg om Do bij je SM te krijgen, vindt je dat niet te gek??

Ga er hier 1 uit bed vissen, die wordt voor de 2e keer vandaag wakker
    1e keer was 5.55 dus ook goede nacht gehad want Mirthe was er door het missen van het middagslaapje ook pas na 8.00

Vandaag nog even doorbijten en dan is het weer weekend!!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: "gelukkig" heb ik vandaag een vrij volle planning dus kan mijn zinnen een beetje verzetten...

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goeiemorgen!
    Ik heb net een heleboel was weggestreken dus ga nu even lekker tijdens een heerlijke kop koffie en een broodje
    hier bijlezen :)

Verhip, leuke foto!

Gentle, wat kijkt Julia schattig op die foto. Mooi filmpje van jullie huis en idd een supermooie vloer!
    Applaus voor Julia dat ze zo lekker heeft geslapen! Erg fijn voor jou he, ff bijtanken.

Noa, vandaag dus weer verder shoppen. Je hebt het weer meezitten,, tenminste hier schijnt de zon!

Marieke, zo'n gesprekken zijn idd niet niks, kan me voorstellen dat je moe bent ervan.
    Hier was dat brabbelen ook echt van de ene op de andere dag gekomen.

Hanna, oeh het ging niet zo goed die fles. Maar heb je dan de L speen gebruikt????? Op die flessen zit
    toch standaard een S speen als je ze koopt?

Annie, oh ik heb zo'n ouders die nooit onthouden wat we wel en niet eten. Terwijl het toch niet zo lastig is hihi.
    Wat erg van je broer en zijn vriendin...
    Veel plezier met de Sint vandaag :p

Ollekebolleke, en en en??? Hoe is het gegaan? Is moeilijk he, de eerste keer uit logeren....
    Daarom was Youri pas 1.5 ofzo toen hij voor het eerst ging hahaha en dat was meteen de laatste keer :p

Monique, Youri meenemen hahaha ligt eraan of jij Mirthe meeneemt :p dacht als jij Mirthe meeneemt dan kunnen ze met elkaar spelen.
    Maar het is dan wel zo dat je niet even rustig kunt zitten want die smurfjes moet je constant in de gaten
    houden he... Is misschien niet zo leuk voor ons dan.
    Is die foto van Mirthe of Anouk??

Mama zeggen, tja die mannen gaan dan natuurlijk beginnen dat ze mama roepen en dat hun dus niet hoeven te gaan
    he, dat is het nadeel ervan. Maar ik vind het eigenlijk wel fijn want Youri roept meestal papa :p dus nu word
    er ook eens naar mij gevraagd hahaha (nee zo erg is het ook weer niet hoor ;))

Skatje, jaaa dat is normaal. Ik verlies sinds een paar weken ook bossen met haar!!! Erg vervelend!!!

Cjpt, zo vroeg al bij de fysio jeetje. Maar fijn dat er vooruitgang zichtbaar is!
    Vervelend he als je zoveel reistijd hebt, had dat ook altijd, ben blij dat ik daarvanaf ben :)
    Werk ze!

Ladyjenn, oh die vergeetachtigheid is echt verschrikkelijk. Heb er vreselijk veel last van. Na de zw.schap van
    Youri was het al erg maar nu is het nog erger. Gaat dat trouwens nog weg??

Mum, heb je nog een beetje kunnen slapen meid?

Monique, wat lekker dat Mirthe dan toch langer slaapt 's morgens als ze haar middagslaapje heeft gemist.
    Hier is dat net andersom, hij slaapt dan nog korter.

Zo, ga mezelf maar weer eens een schop onder mijn kont geven en verder met het huishouden.
    Ben best wel moe want Youri besloot om 4uur vanmorgen dat hij wel genoeg had geslapen.
    Ik snap er niks meer van :(:(:(

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh ik zie dat mijn gebruikersnaam is aangepast :) fijn

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,
    We zijn weer 3 rampflesjes verder, Nu drinkt ze rond de 90-100 cc ;)
    Ik ga toch maar de S speen aanschaffen dan, want L is zeker te groot :)
    Dit was de tip dan de KA he toen ik vroeg welke speen ik dan moest kopen .....

Anouk, en hoe is het telefoontje afgelopen tussen je baas en je man?
    En schoonouders die na zo'n tijd nog niet weten dat je geen mosselen lust???
    Die zet je toch gewoon op Marktplaats :D

Ollekebolleke, En hoe heeft Finn het gedaan bij je schoonmoeder?
    Heb je zelf ook lekker geslapen?

Monique, bij de Difraxfles schijnt er minder lucht mee te komen en dat is dan weer beter voor de darmen etc.
    Daarom is die aangeraden. Maar ik twijfel of dit een goede zet is hoor! Ze is nu al zo gewend aan die andere fles...

Leuk al die open-monden-bijna-tandjes foto's :)

Gentle, leuk toch he een huis inrichten! Lekker dat Julia nu weer heeft doorgeslapen. Dan ben je gelijk een ander mens!

cjpt, om 7 uur al bij de fysio :$ Dat was heel vroeg uit de veren dan voor jou!
    Werk ze vandaag!

LadyJemm, ja vergeetachtig heb ik ook en dat ik namen niet kan onthouden :)
    Hopelijk gaat het wel weer over hahaha !

Mijn man werkt vandaag thuis, dus ik ben na de eerste fles terug in bed gedoken en hij heeft het babyfoonbeheer gehad. Om 8.45 werd ik wakker. Toen was hij haar al aan aan het kleden :)
    Heerlijke start van de dag.
    Nu komt mijn zus om de zakken van de Sint te brengen. Morgenmiddag vieren we het voor de kinderen.
    Heb er erg veel zin in!

Fijne dag allemaal!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zo nog even stiekum tussendoor :D
    Heb helemaal geen zin vandaag.

@ Monique, tja er zit niet veel anders op. Ik kan het echt niet maken om mijn moeder 2 dagen in de week op Do te laten passen en mijn schoonmoeder niet.
    En ik kan/wil haar niet vragen in ons huis op te passen want ze rijd geen auto. Dus dan moet ze óf voor 7 uur in het OV gaan zitten (je doet er een uur over met OV) óf mijn schoonvader moet haar brengen maar dan zit ze iedere ochtend om 6 uur in mijn woonkamer haha. Daar zit ik ook niet echt op te wachten :p

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ mvyene: Ja ik heb redelijk geslapen gelukkig! thnx
    @ Hanna: lekker hoor dat je zo de dag hebt kunnen beginnen!

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Mumtobe, heel cliche maar hij heeft zelf nu ook rust, sterkte met het verlies, zoiets kost tijd!

Monique, Macdonalds, goed plan en veel plezier in de ballenbak, oh nee de kinderen zie ik ;)

Gentle, Jeee voor Julia, ze leert het lang slapen wel!

Skatje, hier ook later haarverlies, het is wel normaal dat het met drie maanden begint! Iets met hormonen weer, hier verlies ik echt bij bossen nog!

MvYenE, dat is nog eens wennen met typen die naam ;)

Snel verder met sinterklaas gedoe! Bye :)

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Joehoeeeeeeeee, hier ben ik!!!! *zwaait en geeft kusjes aan iedereen*

Ik moet even flink bij lezen en vermoed ondertussen nog een fles geven. Dus het kan even duren die update.

Tot later!

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik begin op pag. 544. Ik stap er dus zo even in. Wist niet meer waar ik gebleven was.

@Mum2be, ik lees het berichtje van je hondje en zag op hyves dat jullie hem inmiddels hebben moeten laten inslapen. Dat is verschrikkelijk. Heel veel sterkte meissie. Wat kan je je kameraadje dan missen he.

@Aguamiga, ik kan je hierin niet adviseren (je verhaal over de borstvoeding) Ik wilde alleen even zeggen dat ik het een heel lief en mooi verhaal vind om te lezen. Fijn dat je zo geniet van het borstvoeden.

@Gentle, Noor heeft ook een ooievaarsbeet/aardbeienvlekje op haar borst. Heb nog geen moedervlekken gezien.

Wij vieren voor het eerst in jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren weer sinterklaas en heb er ontzettend veel zin in ook al vieren we het voor Noor, terwijl ze nog zo klein is haha.
    We hebben onder de volwassenen lootjes getrokken. Ik heb mijn broer, hij wil een vvv bon, saaaaaaaaai.

Fijn dat jij dit jaar sinterklaas weer met je familie kan vieren. Veel plezier gewenst.

@Jingi, nog gefeliciteerd met Pepijn.

@Gentle, als er een plek is om je kindje te voeden is het het cb wel.
    Wij hebben het de vorige keer gedaan. Ze hadden daar alleen geen magnetron, maar een flessenwarmer. Maar goed, dat ding aangezet voor de afpsraak bij de KA en toen we klaarwaren en Noor moest huilen vanwege de prikjes kreeg ze de fles.
    Er is hier geen bv ruimte, maar de moeders zitten gewoon in de centrale ruimte te voeden.

@MvYenE (leuk, je gebruikersnaam aangepast hihi) Zielig dat Youri niet naar het sinterklaasfeest kon. (wist hij dat de sint daar kwam?) Gelukkig is het bij Esmee 'alleen maar' een verkoudheid.

@Mum 2 tandjes!!!! Die kleine ukkepuk. Wat goed zeg. Maar wel vroeg he. Je ziet ze gewoon al zitten?

@Liefie, hmm even denken. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, met die knapperd Rens. Overigens geweldige foto's!!!!!!!!

Waar het sporten al niet goed voor is. Nou handig hoor, ben je ook weer klaar met je sinterklaasgedicht.

@Petra, wat een heerlijk gevoel he. Hoe gaat het met jezelf?

@Noah, wat een mooi jochie zeg. (ik vind hem lijken op Kane van Ginny, of ben ik de enige?)

@MvYenE, hier ben ik!!! Zie je me niet?

Ja, hier zegt ze ook al mama. MMMMMMMMMMMMMmaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmaaaaaaa (ik hoor de m en de a vooral als ze huilt en dan vind ik het zo zielig en moet ik me echt voorhouden dat ze echt nog geen mama zegt)
    Leuk he die geluidjes. De g is ze momenteel aan het oefenen dus die komt veel voorbij en ze gilt heel veel als ze schik heeft. Ik geniet er zo van. Onvoorstelbaar.

@Mum, ik zie ze. Jemig zeg. En zie ik daar ook het puntje van de derde tand zitten? (rechts)

@Cjpt, gefeliciteerd met je vriend zijn 30e. Welkom bij de club ouwe!!

Heb je nog een beetje een relaxte dag kunnen hebben?

@Hanna, wij gebruiken de difrax s fles. Hielp wel wat tegen de krampjes.

@Ollekebolleke, ik klik je bericht weg om te reageren en het enige wat me bijblijft is: poep, plas, poep, sok en poep.
    Nou ja zeg hihi.

(Noor heeft meestal wel 1 voet onder de poep, ik doe vast iets verkeerd hihi)

En? Hoe ging het logeren? Ben erg benieuwd.

@hier de fles, dus verstuur dit deel alvast even

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Skatje, beide herkenbaar! Dat haaruitval was bij mij ook iets later (na 2 maanden ofzo). Komt denk ik door de bv, dat je hormonen langzamer weer normaal worden. Het zijn gewoon oude haren, dus ik borstel m'n haar gewoon lekker vaak, maar het blijft plukken!
    Oh, en die kramp heb ik ook wel eens. Ik moet ook vaak naar de wc tijdens het voeden. Ik weet alleen dat het na de bevalling je baarmoeder weer in de normale verhoudingen brengt, maar nu nog? Geen idee waarom!

Monique, hihi, wij hebben gewoon duracell kindjes :p

MvYenE, wel een lange naam nu :p ff wennen!

Daan, doe rustig aan! Ik doe er soms ook uuuuren over ;)

Nou, mijn schoonouders staan zo op de stoep, die brengen ff nog wat dozen hierheen (yayy.. ;)) en brengen mij dan naar m'n ouders (ligt op de route). Julia ligt nog te slapen, dus daar wachten we dan denk ik even op. Alle cadeautjes in de auto en vanavond lekker sinterklaas vieren! Manlief komt later met de bus. Mijn ouders hebben een groot ligbad, dus ik heb al met m'n moeder afgesproken dat ik samen met Julia daar lekker even ga badderen! Leukleukleuk. Julia is vrolijk, ik ben vrolijk. Weekend, kom maar op!

*straalstraal* even ook een beetje positieve energie voor wie het kan gebruiken ;)

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Daan: De 2 onderste voortandjes zie je duidelijk heel dicht onder het tandvlees zitten, dat puntje wat je ziet rechts is een talgbultje ;)
    wat betreft mijn hondje, ik besefte gisteravond ineens dat ze de helft van mijn leven bij me is geweest! het is hoe dan ook beter voor haar, maar dat maakt het verdriet van het gemis helaas niet minder!

@ Gentle: Geniet van je weekend, zo te lezen gaat dat goedkomen! mooi huis hebben jullie trouwens zeg!!

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jullie mogen ook gewoon MvY blijven zeggen hoor ;) no problem.

Jeeeej daar ben je weer!!!
    *zwaait heel uitbundig naar Daan* :p

Youri wist dat Sinterklaas kwam maar hij snapt het natuurlijk? nog niet echt hoor. Dus het maakt hem niks uit, hij vond het ook wel spannend om naar de dokter te gaan :p
    Jaaa, die gilletjes als ze lol heeft zijn zo lief he hihi.

Pff heb de bovenverdieping zo goed als af. Alleen straks nog tijdens het douchen ff het bad schrobben ;)
    Nu beneden nog, dan dus douchen, tussendoor nog pauze en wat eten en dan zal het wel weer tijd zijn om te koken...
    De dagen vliegen voorbij!

Kom ik er toch net achter dat ik de verkeerde cadeau's heb ingepakt voor morgen voor mijn neefje... Pff... We hadden bedragen afgesproken en met Sinterklaas dus het meest. Maar ik ben zo gewend om met kerst veel te geven/krijgen (wij vierden geen sint de laatste jaren) dus heb het verwisseld.
    Nouja denk niet dat schoonzus het een ramp zal vinden maar toch :p
    We gaan morgen daar lekker vieren met de schoonfamilie, gezellig ik heb er zin in!

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

leuk, die tandjes foto's! Ties laat me niet kijken, zodra ik met mijn vinger in de buurt kom grijpt hij m en gaat erop bijten :)

@MvY, ik hou het even bij je oude naam hoor, het wordt wel erg lang zo :p

oh, Ties is wakker, ik reageer later op de rest!

Deel Deze Pagina