Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goeiemorgen!

Even veel bij te lezen ;) We hebben een erg leuke dag gehad. Boodschappen gedaan met oma, toen in het grote bad geweest en 's avonds lekker cadeautjes gekregen en gegeven. Julia is bijna de hele dag wakker geweest, dus ze is hartstikke moe. Maar ja, slapen in je bed is natuurlijk niets aan... Volgens buienradar is het vanmiddag droog (droger...), dus dan gaan we lekker even de stad in.

Oh, ik moet eerst ff gaan douchen, daarna lees ik bij!!

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Wie van jullie is al gestart met fruithapje? En hoe laat doe je dit dan ongeveer in je schema?

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Simon______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___4500 gr___53,0 cm
    Lucas______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___5900 gr___59,0 cm
    Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___15 wk___7165 gr___63,5 cm
    Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___15 wk___7005 gr___65,0 cm
    Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm___14 wk___6120 gr___61,0 cm
    Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm___15 wk___5880 gr___61,0 cm
    Milan______FV__02-08-09___3440 gr___49 cm___16 wk___7300 gr___??,0 cm
    Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm
    Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm
    Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm
    Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm
    Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm___14 wk___6140 gr___64,0 cm
    Tess_______FV__11-08-09___3150 gr___48 cm___17 wk___6480 gr___60,5 cm
    Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm
    Kane_______FV__13-08-09___3845 gr___55 cm___12 wk___6380 gr___61,8 cm
    Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___14 wk___6530 gr___66,0 cm
    Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___55 cm___13 wk___6510 gr___64,4 cm
    Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm
    Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm___14 wk___5330 gr___60,0 cm
    Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm___13 wk___5150 gr___57,0 cm
    Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____9 wk___5120 gr___58,0 cm
    Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm___12 wk___5780 gr___58,5 cm
    Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____8 wk___5100 gr___57,0 cm
    Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____8 wk___5255 gr___58,0 cm
    Eowyn______BV__24-08-09___3010 gr___50 cm____11wk___4640 gr___58,5 cm
    Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____11wk___5530 gr___58,0 cm
    Dominique__FV__29-08-09___3100 gr___48 cm____12wk___4950 gr___58,5 cm
    Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____9 wk___5720 gr___57,2 cm

Mumtobe: Ik heb jouw PB gehad, nog niet gereageerd! Ik probeer dit zsm even...Sorry!

4. Noa: lastig dat Yas iedere keer gaat miepen als je gaat shoppen, maar wie weet houd ze er gewoon niet van! Mijn neefje heeftd at ook zo gauw je met hem een supermarkt in rijd begint het en als je weer naar buiten gaat is het goed. maar mijn zus vind dat hij dan ff pech heeft en gaat ook gewoon door, het word langzaam beter!

Nita: nog een tip thuis neem je de tijd om te kolven en op je werk ben je misschien toch wat meer gespannen, dus tip ontspan, neem er een boekje bij en neem even de tijd. Ik heb gisteren uitgevonden dat dat bij mij heel belangrijk is. Ik werk op mijn werk op afroep dus het kan heel rustig zijn maar ook best druk, dus ik overleg nu goed met mijn collega`s en dat werkt heel goed.

Lieve foto`s hoor, wat een poeppie!

Desiree: had jullie kerstvrouwtje honger??? lieve foto hoor!
    En kan me voorstellen dat je gesloopt bent, vandaag weer een beetje bij tanken?

Cjpt: meid waarom luisteren jou so nou niet, vervelend. Ik heb er dus een heel verhaal bij gedaan toen ik Finn weg bracht met wat wel en wat niet!! Finn was wel erg moe toen we thuis kwamen, maar ik ben er nu over uit, mijn sm heeft haar best gedaan op haar eigen manier en tja het is niet mijn manier, maar Finn heeft het overleefd en hoeft gelukkig maar 2-3 keer in de maand naar haar toe.

Gentle: en ben je schoon??? Fijn dat jullie het gisteren gezellig hebben gehad!
    Wel fijn he dat je nu weer in nederland woont, is al je fam toch wat dichterbij.

Zo nu snel boodschappen doen eten koken en spullen pakken, papa instructies geven over hoelaat en wanneer en waar finn eten moet en dan weer werken!
    Bah heb geen zin, ben nog steeds erg moe, terwijl ik gisteren om half 10 in bed lag:$ en vanmorgen om half 9 wakker werd van Finn die lag te kletsen :D Mijn poeppie

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Zoals elke zaterdag vaste traditie aan het worden: Mijn man heeft Svinthe lekker in bad gedaan. Hij is er intussen heel goed in geworden hahah :D
    Lekker rustige start voor mij dus.

Monique, wat een schattige foto van Anouk zeg. Ze zit al zo goed! Enne... grote maat al aan zeg! :$
    Svinthe heeft hier nu maat 62, 56 is echt wel te klein nu. Maar 68 of 74.... dat duurt denk ik nog wel even :)

cjpt, hoe is het gegaan bij de schoonmoeder met Dominique?
    Elke keer iets zeggen lijkt me inderdaad wel beter.. Hebben ze het goed opgepakt?
    Hmm, ik lees nu dat ze de hele dag beneden is geweest... Dan zal ze thuis wel heel goed hebben geslapen daarna denk ik.

Ollekebolleke, gelukkig is het goed gegaan met Finn bij je schoonmoeder.
    Het lijkt me wel lastig om hem met zo'n gevoel achter te laten.
    Heeft je schoonmoeder een vaste oppasdag?
    Mijn schoonmoeder heeft afgelopen woensdag opgepast, was wel overdag, maar toch... En ook dat is goed gegaan.
    Ze vond het zo fijn om te doen en heeft de hele tijd met Svinthe gekroeld en gespeeld.
    's Middags is ze dan ook thuis in slaap gevallen en voor een heel lange tijd.
    Ik denk dat de dagen op het kdv in het begin ook heel vermoeiend voor haar zullen zijn.
    Ik heb al bedacht dat ik in het begin heel snel na 3 uur (als de school uit is) haar op ga halen! :)
    Werk ze vandaag!

Noa, jij ook Sint vieren vandaag! Veel plezier!

Nita, hoi hoi, ja ik ken je nog hoor! Moest wel even heeeeeeeeeeeeel diep nadenken :p
    Fijn opm weer wat van je te lezen!
    Zoveel voedingen nog?? Petje af hoor! Geef je nog volledige borstvoeding?
    Jammer dat het kolven niet zo goed lukt op je werk. Dan lijkt me het steeds wel een hele klus.
    Leuke foto van Milan zeg!
    En inderdaad.. daar is ie weer... DE kerstmuts! (ik had er aandelen in moeten nemen :) )

Gentle, veel plezier in de stad vanmiddag! Ik hoop dat het hier ook wat droger wordt. Ik wil ook nog even naar het winkelcentrum en alhoewel dat echt om de hoek is hier is het met regen niet erg leuk!

DesireeK, wat een lieve foto zeg van kerstvrouwtje Yrsa!

6. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Catje, ik selecteer het mutsje door het uit te snijden en zet de rest van de foto dan om in zwart-wit, daarna plak ik het mutsje weer op de goed plek. Ik gebruik photofiltre daarvoor. Is gratis te downloaden en vrij simpel.

Desiree, lief kerstvrouwtje heb jij!

Cjpt, toch lastig als ze het niet op de manier doen als jij wilt. Ben blij dat ik daar geen last van heb bij de oppas en het kdv. Mijn kantoorbaan begint trouwens om 8 uur.

Ollekebolleke, klopt dat ik er inderdaad eigenlijk niet genoeg tijd voor neem en het snel, snel wil doen. Werk ze vandaag!

Hanna, ja ik geef nog volledige bv en wil er toch nog een behoorlijke tijd mee doorgaan. Het liefst totdat Milan 1 jaar is en dan nog een tijdje alleen 's morgens en 's avonds tot 14-15 maanden.
    Jij dus ook al aan het wachten totdat het droog is. Ik moet ook nog naar de Kruidvat maar het ziet er niet echt lekker uit hier buiten.

Vanmorgen al 2 wassen gedraaid en opgehangen, 3e er zo even inmikken. Afwas gedaan en de badkamer. Straks nog stofzuigen, stoffen en daarna wil ik mijn kledingkast eens uit gaan ruimen.
    Kijken wat er definitief wegkan en wat er in de misschien-doe-ik-het-ooit-nog-eens-aan-doos kan.

Mini is wakker aan het worden dus ik ga er weer vandoor!!

7. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Oh nog even: we waren gisteren op het werk bezig over doorslapen 's nachts en een collega zei dat haar kindje dat PAS met 3 weken deed! PAS!!!
    Hahaha Milan is vandaag 15 weken en die slaapt echt nog niet door en als je het mij vraagt duurt dat ook nog wel eventjes.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ben ik weer.

Daan, die vloer is eigenlijk gewoon vinyl hoor. Ik had wel graag laminaat gewild, maar we hadden niet zoveel tijd, en vinyl werd gelegd. Maar het ziet er wel mooi uit, he?

Marieke, ik heb ook een octopus! Maar dan niet met geluiden, maar met een verschillend knispertje, spiegeltje, bijtring, etc. er aan. Ze vindt die echt heel leuk!
    Gefeliciteerd met je tand trouwens! Ik heb gisteren van sinterklaas zo'n koel bijtring gekregen. Heb jij zoiets ook gebruikt, of had Ties er niet zoveel last van?

Monique, kun je mij uitleggen waar ik het batterijklepje vind ;) Julia heeft gisteren tussen 12 en 12 maar ongeveer een uur in totaal geslapen... :$ Dus ik dacht, ze zal wel moe zijn. Is ze ook, maar nog wordt ze steeds na 3 kwartier wakker!!! Gek wijffie...
    Wow, maat 74?????? Die zit hier nog in een verhuisdoos ;) Valt het zo klein of heeft ze ook al vaker 68 aan?

Aguamiga, heel gewoon dat je je zorgen maakt! Onze curve loopt ook een beetje vreemd, alhoewel ze wel blijft groeien. Als de arts zich geen zorgen maakt, zou ik er niet te veel problemen van maken. Je kunt jezelf echt gek maken hierover, maar je kunt er weinig aan doen. Als ze tevreden is, dan is het allemaal goed. Moet je nu nog terug binnenkort om ff extra te wegen? Dat is voor je geruststelling wel heel fijn! Sara lijkt nog wel een buffertje te hebben (is niet zo dun toch?), dus dan kan het niet zoveel kwaad hoor. Ik zal onze curve er nog eens op zetten. (hieronder)
    Productie opkrikken ging hier heel goed door venkelthee te drinken, en dan echt een liter per dag ofzo. Het is heel vies, maar hielp bij mij heel goed!

Liefie, groot balkon he! Ik heb van de sint gisteren ook allemaal plantjes gekregen voor buiten! Heerlijk! Oh, en ja, heeeeel Amerikaans Engels ;) Mijn man vindt dat niet wat :p Die is docent Engels en spreekt écht Brits...
    Jaaaa, wie is de mol!!!! Ik ben ook een erge fan, maar ik kan het ook pas de dag daarna kijken, op uitzending gemist! Dus niets verklappen hier ;)

Maten: ik zie meer mensen met 68 ?!?!??!?!?! Ik heb pas 1 of 2 dingetjes van 56 die niet meer passen :D Zo klein is Julia toch ook niet? Ik wilde idd wel 68 in de kast gaan leggen, zodat ze bijv de kleine dingetjes misschien al net een beetje past. Het meeste van 62 kan ze nu wel aardig aan, maar het blijft echt groot!

Ollekebolleke, idd, als je vriend er niet was geweest... ;)
    Wel fijn hoor, zo lekker dichtbij iedereen. Mijn ouders vinden het ook zichtbaar geweldig, terwijl het normaal niet van die uitbundige mensen zijn. Het was ouderwets gezellig gisteren!

Noa, ze sliep in haar andere kamertje ook alleen met de luxaflex naar beneden, dus ook niet echt donker... Maar idd, we moeten nog voor gordijnen...

Nita, hier ook nog 7/8 voedingen én een hele vroege/nacht voeding. No worries, heel normaal ;)
    Hele mooie foto's trouwens!!

Cjpt, hopelijk gaat het de volgende keer bij je sm beter. Dat brengt toch ook een stuk relaxter ;)

Hanna, ik heb ook een hekel aan regen, zeker met de kinderwagen erbij. Heel onhandig. Maar goed, vanmiddag zou het droog worden en ik moet nodig een nieuwe broek...

Nita, haha, PAS met 3 weken :p Hier officieel wel doorslapen, maar nog niet echt echt. Tot 4/5 uur ofzo.

Nou, ik ben weer bij ;) Julia slaapt nog, dat valt reuze mee! Ze lag er voor 11 uur al in... Fingers crossed dat ze lekker even wat slaap inhaalt!!

Oh ja, en voor Aguamiga nog even onze curve:

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi, laat ook nog wat van mij horen, probeer bij te lezen maar ben vergeten wat er allemaal is gezegd.
    nita doorslapen, hier ook niet, hier begint onze dag rond vier uur sochtends, maar krij haar soms dan wel weer aan het slapen voor 1 a 2 uurtjes.
    andere twee hier sliepen klokkie rond met 2 maand.
    bv en kv, met kv kreeg ik er lang niet zoveel uit als met bv.
    ik hoef gelukkig niet meer zo vaak aan te leggen, om de 4 a 5 uur, en zo ineens, zal bij jou ook wel zo gaan.

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hallo hallo!

Ik kom alleen heel even zwaaien, en iedereen een fijne pakjesavond wensen (voor wie het nog viert vandaag).

Hier is alles in kannen en kruiken, de cadeautjes zijn ingepakt, de gedichten zijn klaar, de boodschappen zijn gedaan... wij zijn klaar voor sint en piet.

We vieren het bij m'n zwager&schoonzus thuis en we willen daar lopend heen gaan... even kijken of we alles mee kunnen op/onder/in de wagen van Rens, en dat hij er zelf ook nog in kan liggen :)

DOEG!!

11. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Even door de nieuwe berichten gesneld!

Gister Sinterklaas gevierd, erg geslaagd, altijd leuk! Voor wie vandaag gaat, veel plezier!

Met Elias weer naar de huisartsenpost geweest want vandaag kreeg hij toch koorts en het hoesten werd erger...
    AB kuur gekregen, zijn longen waren niet schoon, het klonk als beginnende longontsteking en de ene kant klonk beter dan de andere maar al met al nog niet heel erg maar wel een kuur om het allemaal te verjagen, hij drinkt vandaag ook amper, dat vond ik enger en dat moet ook niet zo blijven morgen... Ben benieuwd...

Ik ben voor de tweede keer ongesteld! Zat de keer bijna 8 weken tussen... Raar gedoe, nu maar aan de pil :D

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zooo, rustig hier! Zeker allemaal snieklaas aan het vieren ;)

Rianne, vervelend voor Elias! We kijken wel of het lukt hoor, dinsdag. Als het niet gaat, dan spreken we gewoon een andere keer af!

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

nou hier is een meisje flink verwend door de sint hihi ligt nu lekker in haar bedje hihi

@genle ow ze is dus wel gewend om licht te slapen wie weet moet ze even wennen. en jin bent dus ook goed verwend door sint leuk hoor

@hanna lekker dat je man svinthe in bad heeft gedaan kon jij even blijven leggen en sint was erg leuk bij jouw ook?

@ollekebollek ow je moet meer werken das minder hopelijk heb je snel je ritme te pakken, en yas heeft het dus niet in de winkelsin het winkelcentrum vandaag heeft ze een aardig tijd liggen slapen in de wagen en toen ze wakker werd rond gekeken denk dat ze het soms gewoon niet naar haar zin heeft. maar ik geef ook niet op hoor blijf winklen hihi

@cjtp ow niet slim dat do de hele dag beneden is gebleven en dus weinig geslapen heeft,ze hadde inderdaad even beter jullie kunnen bellen. enwel lekekr dat de fysio zo vroeg kan

@genle ow julia nog in de kleine maatjes hier maatje 68 en sommige al 74 van shirt broekjes nog niet hihi.

@liefie fijne avond!!!

@rianna beterschap voor elias hopelijk is die snel opgeknapt/

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wij zitten hier wel al in de 68, en 62 maar dat past dan weer precies en dat vind ik niet zo heel leuk staan dan.

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja daar zat ik al aan te denken, we willen Julia niet verkouden maken ;) Nee hij is echt heel sneu nu dus even kijken hoe het gaat na twee dagen antibiotica.

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Even spammen :D

Tijdens de zwemles met papa afgelopen dinsdag

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeeeh! Mijn 1e Sinterklaas cadeautje!

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ehmmmm.... ECHO!! Past er niet meer in?!?! :$ Kleine rotschoenen ook! :x Ik moet zorgen dat ik volgend jaar een grotere maat heb! ;)

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Gentle, haha Snieklaas... vind jij die sketch van Toon Hermans ook zo leuk :) (...dat is Snieklaas niet, dat is Ome Jo! :D)

@Rianne, bah wat vervelend voor Elias (en voor jullie natuurlijk), veel beterschap voor hem!

@Cindy, wat een uberschattige foto's van Do! Dat koppie bij die kleine schoen, echt net alsof ze dat echt wil zeggen ;)

Wij hebben een leuke avond gehad. Mijn man bleek mij te hebben qua lootje en hij had een gedicht van 3 kantjes voor me gemaakt, van de Negen Maanden Piet :p Verder hebben we nog gedobbeld met wat kleine cadeautjes en ik heb lekkere thee gescoord.
    Rens is ook verwend met een prachtig voorleesboek en een speeltjesding voor de maxi cosi.

We waren lopend heen gegaan maar helaas... een lekke band met de wandelwagen... dus m'n man is met de fiets van schoonpa snel onze auto wezen halen om weer terug te kunnen, we hadden alleen beiden wel aardig wat wijntjes op :D maar we zijn zonder kleerscheuren thuisgekomen hoor ;)

Welterusten!

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

He meiden,

Allemaal lekker Sinterklaas gevierd?

Leuke foto's Cjpt!!

Wij zijn bij mijn schoonzus geweest. De kids zijn ontzettend verwend. Was heel gezellig.
    Vandaag lekker rustig aan, niet veel doen.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina