Welkom tearke! Je bent hier aan het juiste adres want we hebben meer reflux kindjes dus misschien kun je bij die mama's wat herkenning vinden. @ Ritme, ik krijg er geen ritme in bij Do. Nouja eigenlijk is dat niet waar, er zit wel een ritme in maar een verkeerd ritme volgens mij. Is het normaal dat ze op deze leeftijd nog steeds elke 3 uur voor een fles komen? Wij zitten nog steeds op 6 voedingen op een dag en op slechte dag soms zelfs 7. Ze krijgt 120+4 en als ik een keer een grotere fles geef dan spuugt ze dat allemaal uit, dus ophogen is ze volgens mij nog niet aan toe. Ze weest nu iets meer dan 5 kg. Jullie ideeen?
hee gezellig, een "net bevallen en weer zwanger" moeder erbij Balen dat het nog niet heel gemakkelijk gaat met Bjarne. Ik heb ook nog geen ritme hoor, maar geef bv dus dan maakt het niet zoveel uit. Wij houden pyamadag vandaag en daar heb ik superveel zin in!
wij zijn ook een beetje begonnen, en meiden die zeggen dat is nog veelste jong, mijn reactie ik heb er al 2 een van 10 en een van bijna 9, ik weet wat ik doe hihihiihi
Simon______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___4500 gr___53,0 cm Lucas______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___5900 gr___59,0 cm Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___15 wk___7165 gr___63,5 cm Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___15 wk___7005 gr___65,0 cm Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm___14 wk___6120 gr___61,0 cm Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm___15 wk___5880 gr___61,0 cm Milan______FV__02-08-09___3440 gr___49 cm___16 wk___7300 gr___??,0 cm Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm___14 wk___6140 gr___64,0 cm Tess_______FV__11-08-09___3150 gr___48 cm___17 wk___6480 gr___60,5 cm Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm Kane_______FV__13-08-09___3845 gr___55 cm___16 wk___6970 gr___64,0 cm Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___14 wk___6530 gr___66,0 cm Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___55 cm___13 wk___6510 gr___64,4 cm Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm___14 wk___5330 gr___60,0 cm Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm___13 wk___5150 gr___57,0 cm Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____9 wk___5120 gr___58,0 cm Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm___12 wk___5780 gr___58,5 cm Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____15wk___6290 gr___60,0 cm Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____8 wk___5255 gr___58,0 cm Eowyn______BV__24-08-09___3010 gr___50 cm____11wk___4640 gr___58,5 cm Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____11wk___5530 gr___58,0 cm Dominique__FV__29-08-09___3100 gr___48 cm____12wk___4950 gr___58,5 cm Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____9 wk___5720 gr___57,2 cm
volgens mij is dat normaal, mijn meissie kreeg met bv elke 2 uur toen ze dat gewicht had. nu sinds een paar dagen zit ze om de 4. Dus geen zorgen maken komt helemaal goed
Zo doen wij het ook hoor, ze hoeft niks te eten, maar we laten haar kennis maken met, en dat tijdens etenstijd, het zit ook in ons ritme, met etenstijd zit iedereen aan tafel, te babbelen, zij ook, en na het eten gaan we haar klaar maken voor bed en meestal valt ze 6,30/7.00 in slaap en dan slaap t ze tot ongeveer 11 uur en dan tot 2 a 3 uur en om 6 uur gaan we eruit en om 8 uur slaapt ze weer tot 10, maar goed dat heeft weer niks te maken met. Wij laten haar kennismaken met eten ook omdat ze daar behoefte aan heeft, niet om te eten maar de gezelligheid van, snap je?
Hoi meiden, Daar ben ik weer een keer. Ik heb al die weken lekker meegelezen, maar niet gereageerd. Op dit moment zit ik een lastig pakket, een hoop ellende met schoonouders, en een relatie die niet lekker loopt. Ik ben nu 2 weken weer aan het werk, en het is best zwaar om onregelmatig te werken en een kindje te verzorgen, maar dat zullen wel meer mama's herkennen. Ik kan niet op alles reageren maar ik wil even reageren op Annie, want ik lees dat het beter gaat! Fijn hoor. En Nita, wat zul je het moeilijk hebben gehad met sinterklaas om het zonder je kereltje te vieren.
Tearke, welkom! Cjpt, Elias wil een fles van 200 ml ook graag om de drie uur, soms om de vier uur dus het schommelt zo tussen de 4 en 5 flessen en nu we hem weer wakker maken om elf uur krijgt hij er soms zes maar maakt ze niet allemaal leeg. Gewoon blijven geven wat ze vraagt, ieder kind is anders weet je nog? en Do doet wat voor haar goed is denk ik dan... Ik heb sir zeur-a-lot in de box liggen hier, sjucht... Hij moet slapen maar weigert nog... Maar mijn wasmachine doet het weer!!!
Goeie morgen! Ik ben MOE! Blehh. Aiden heeft totaal niet doorgeslapen: 23.30, 3.00 en 6.15.. En om 7.00 moest ik opstaan want om 8.00 staat mijn oppaskindje voor de deur. Mijn schaapje is verkouden! Zo sneu, snotteren, hoesten en niesen Hij snapt er niks van! Alles gelezen maar geen tijd om te reageren
Goedemorgen allemaal! Rianne, heel begrijpelijk hoor! Het is voor Elias beter dat hij gewoon lekker goed beter wordt, en wij kunnen altijd nog wel afspreken. Voor mij een goede smoes om lekker een pyjama dag te houden Tearke, welkom! Toffe namen hebben je jongens zeg Cjpt, ik weet het niet met kv kindjes, maar volgens mij is het heel belangrijk om gewoon echt naar Do te blijven kijken. Waar zij aan toe is. Ze is ook wat jonger dan de kindjes hier, en dat er al een paar op 4 flessen zitten, betekend niet dat dat bij alle kindjes hoort. Do lijkt misschien wel wat op Julia. Die drinkt ook vaker (8 x) en korter (kleinere beetjes dus), en qua gewicht lopen ze ook aardig gelijk (Julia is nu 5440 gr). Petra, gezellig, ik dus ook (tenminste, in ieder geval vanmorgen). Brusje, mijn moeder wist ook wat ze deed toen ze met 6 weken met fruit begon Die heeft er ook 3 op die manier gedaan!!! Dat betekend niet dat het goed is... Mumtobe, qua entertainen ben ik vrij gemakkelijk. Julia speelt zelf (ik leg iets vlak naast haar, of in het stoeltje leg ik iets op haar buik) en zodra ze gaat piepen komt ze nog eventjes op schoot en gaat ze daarna in bed. Dan is ze eigenlijk moe. Wat wel vervelend is, is dat je de hele tijd moet helpen. Rammelaar aangeven, knuffel weer dichterbij leggen. Het is een lastige fase wat dat betreft! Bij ons staat de box gewoon dichtbij, of ik leg haar dicht bij me (in het stoeltje, op een speelkleed). Rianne, jeujj voor je wasmachine! Hier weer een iets mindere nacht. 19 uur, 3 uur, half 7. Nu het wakker maken 's avonds niet lukt (om 23 uur nog ofzo, dan slaapt ze dus daarna totaal niet langer), laten we haar gewoon slapen, maar verschuift haar nacht dus naar de avond. Onhandig! Maar ja, als ze slaapt, dan slaapt ze... Meestal wordt ze nog wel wakker rond 20 uur ofzo, maar nu ook niet. Nou ja, we zien wel wat ze er van maakt. Grrrrrr :x:x Rotbuurman!! Ligt ze net lekker te slapen, begint hij met iets te boren/timmeren in z'n huis... Leuk hoor, maar kan dat ff om een handige tijd? Gelukkig is ze daarna weer doorgeslapen (met speen).
@mumtobe, nee helaas geen optie. Mijn ouders zijn al vrij oud en de moeder van mijn vriend is helaas ziek en woont in een verzorgingshuis. Nou hebben ze ook nog nooit ergens anders geslapen...erg he? Ruben is ook zo verkouden, afgelopen nacht weer 3x eruit en om 3:00 had ik het helemaal gehad, toen heb ik hem maar bij mij in bed genomen. Ik heb ook een pyamadag..lekker niks doen het is hier k-weer.
Goedemorgen meiden, Rianne, goed zeg dat Elias zo veel heeft gedronken! Mooi dat je wasmachine het weer doet. Zelf gemaakt of spontaan weer gaan doen? Tearke, welkom hier! Leuke foto zeg! cjpt, ik denk dat als Do de kleinere flessen zonder spugen goed doet, je daar beter nog mee door kan gaan. Als ze steeds spugen is het ook niks en krijgen ze toch teveel. 6 flessen 120+4 is dan toch prima? Petrabr, veel plezier in je pyjama vandaag Jingi, ook een pyjamadag?? Lekker hoor! Is het vandaag nationale pyjamadag? Svinthe heeft weer heerlijk geslapen. En lekker gedronken de tweede fles. 150cc een absolute topprestatie op dit moment. Dus een blije mama hier Weinig plannen vandaag, oh de prik halen en ik ga denk ik maar beginnen met het fotoboek van Svinthe. Heb denk ik 150 foto's liggen die ingeplakt mogen worden Fijne dag allemaal!
Goedemorgen, naja zo goed is de mijne niet, ben aan het zoeken naar vacatures maar da valt alles behalve mee @ Monique: Dat vind ik een goeie van jou over die fruithapjes... zo had ik het nog niet bekeken! @ Rianne: een BH beugel, zoooo irritant... hoop dat je wasmachine gefixt kan worden! *lees dat het gelukt is* Jeeeej! @ Tearke: Welkom, je hebt 2 mooie mannen! @ Cjpt: wat betreft het ritme van Do heb ik geen tips maar het ophogen van de fles was hier ook een drama idd als we meer gaven dronk ze het goed op, maar spuugde later het toegevoegde weer uit nu hebben wij steeds 30 cc water erbij gedaan en 1 schepje, en dan afgegoten tot er maar 10 cc extra in de fles zat (snap je het) we gingen van 120/4 naar 150/5 en gooiden dan de melk weg zodat we ongeveer 130cc overhielden, en dan gaven we 2 dagen 130cc, dan lieten we er 2 dagen 140 cc inzitten en daarna gaven we gewoon die 150cc en als we zo ophoogde ging het goed, misschien is dit ook een goede manier voor Do! @ Brusje: IK ben jaloers, hoe goed jullie meisje zich kan entertainen... kan ze dat niet even aan Dimara komen leren? @ Melisa: sterkte zeg, gezeur met schoonouders én een relatie die niet lekker loopt is niet niks! @ Skatje: balen zeg van zo'n nacht! @ Gentle: Zo doe ik het eigenlijk ook altijd, maar na 5 of hooguit 10 minuutjes vind mevrouw er niets meer aan en moet ze verplaats worden (bijvoorbeeld van wipstoel naar box) om het daar vervolgens weer 5 tot hooguit 10 minuutjes vol te houden is Dimara dan gewoon zo veeleisend? hihi Jammer dat Julia weer zo'n mindere nacht had! en echt balen van die buurman, hier hebben we een hond 2 deuren verder die de laatste weken heel veel alleen thuis zit en dan de hele buurt bij elkaar blaft @ Jingi: Tuurlijk is dat niet erg dat ze nog nooit ergens anders geslapen hebben... ik vind het ook helemaal niet nodig, als ze het zelf aan kunnen geven dat ze bij opa en oma of vriendjes/vriendinnetjes willen slapen vind ik het prima, maar Dimara gaat ook niet logeren voor mijn plezier of dat van opa en oma ofzo... wat ik al zei ik ben er ook geen voorstander van maar soms kan het niet anders en zou het fijn zijn als je de mogelijkheid hebt! helaas is dat in jou geval niet mogelijk! hoop dat je mannen je binnenkort gewoon 1 nacht even helemaal door laten trekken! @ Hanna: Good luck met de prik! en uhm fotoboek?? *schaam* ik heb nog niet eens een fotoboek voor Dimara... ik zou ook echt niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om er iets mee te doen! Ik durf het bijna niet te zeggen maar hier afgelopen nacht weer een geweldige nacht gehad, ik heb Dimara gisteravond om 20.45 naar bed gebracht en vanmorgen was het weer klokslag 08.00 uur dat ze wakker werd!! nu ligt ze weer heerlijk te slapen al vanaf 09.00 uur!
Goedemorgen!! Hier alles weer zoals het hoort. Hij is weer klaar met spugen Ga vanmiddag even met Milan naar de dokter. Hij heeft eczeem op zijn voetjes en hij heeft zo'n jeuk af en toe. Dus toch maar even naar laten kijken! @Monique, ja Louis Widmer idd!! Hij bevalt opzich wel goed! Heb het idee dat het wel beter werkt dan vaseline! Dan moest ik er van de ka op smeren (of bepanthen) maar daar wordt het niet minder van! @Mumtobe, lekkere nacht weer!! Wat een knapperd zeg die Dimara! Ze is de jongste en doet het zo goed! Mama's met pyamadag, veel plezier!! Heerlijk is het he?! @Cjpt, als ze om de 3 uur drinkt zou ik ze misschien wel ophogen. Bij Milan werkt het altijd goed. Als ik ze ophoog komt er meer tijd tussen. Dan gaat ze misschien om de 4 uur drinken. Maarja ik weet natuurlijk niet hoe erg ze dan spuugt? Misschien toch nog een keer proberen? @Rianne, fijn dat de wasmachine het weer doet!! En goed dat de Elias weer goed heeft gedronken!! Ik ben altijd zo verbaasd wat Elias allemaal al kan in de box! Milan gaat gewoon liggen en naar zijn konijnen (mobiel) kijken en tegen ze kletsen haha. Maar omrollen ho maar... En met zijn speelgym doen zijn armen wel druk maar verder blijft ie lekker chillen hoor!! @Skatje, hoop dat je dagje goed verloopt en je niet te moe bent! Hopelijk vannacht een betere nacht! @Hanna, sterkte met je prikje Hierna ben je er vanaf!! Ik zou toch eens willen weten hoe het met dat fruit zit! Veel gaan pas met 6 maanden beginnen vanwege allergieen?? Maar waarom zegt mijn ka dan dat het niks uitmaakt?? Bizar... Ga het vanmiddag nog eens aan de huisarts vragen!!
Hai meiden, Rianne, ohnee het wasmachine kapot... Dat zijn veel centjes voor een nieuwe he... Gentle, nee zo'n mapje met curve heb ik niet dus kan je niet helpen... Annie, ahhh daar zou ik ook gek van worden als ie steeds alles onderspuugd echt vervelend... Esmee spuugt ook best vaak maar niet zo erg en ik gebruik altijd een doekje/slabber en dat laat ik zitten totdat ze gaat slapen dus die vangt het meeste op. Noa, *zwaai* heb je het druk meid?? Lekker genieten samen met je vent zeker Ollekebolleke, thnx voor het duimen Nog op tijd je bed uit gekomen voor het babyzwemmen?? hihi Mum, moeilijk hoor als ze zichzelf niet goed kan bezighouden... Heb je al zo'n babygym? Hanna, joehoe gaat goed met Svinthe zo te lezen! En fijn dat je niet meer ongesteld bent zeg. Net op het nippertje hihi. Jingi, ahh ik ga duimen dat Ruben snel doorslaapt.... En weer beter word, dat zal ook een stuk schelen! Beterschap! Gentle, oei iets verkeerds gegeten... Hopelijk is het er snel 'uit'!! En volgens mij heb ik iets gemist maar heb je een date met Rianne?? Wat leuk!! Hopelijk kan het doorgaan Ah ik lees net van niet. Jammer maar dan een ander keertje idd Argh die stomme buurmannen ook altijd, hier is dat ook altijd zo! Monique, oh je mag best moeierig zijn hihi. Je hebt ook wel gelijk, maar anders zou ik het al om 10uur moeten houden ofzo en das natuurlijk ook eigenlijk geen tijd om vlaai te eten he. Achja, nog een nacht slapen kan er eigenlijk ook wel bij raak eraan gewend... Lief van je knuffel! Mirthe al pogingen gedaan om op het potje/wc te gaan ondertussen? Oh en je gevoel over de fruithap deel ik volledig!! Bij Youri was het allemaal zo spannend en kon ik niet wachten en nu heb ik dat helemaal niet hihi. Rianne, wat goed dat Elias weer goed drinkt! Super! Jaaaaaa en het wasmachine doet het weer!! Tearke, welkom hier! Wat leuk dat je 2 jongens zo kort op elkaar hebt Cjpt, hmm ik heb geen idee voor je maar zou het ook nog even zo blijven aankijken... Zal zich vanzelf wel regelen?? Anders eens het CB bellen voor advies? Melisa, dat is lang geleden zeg. Jammer dat je zoveel problemen hebt zeg, helemaal in je relatie.... Skatje, een zware nacht dus. Beterschap voor Aiden! Hanna, leuk foto's plakken hihi. Ik heb er hier nog een stuk of 300 liggen dus dan is het niet meer leuk... Dat zijn trouwens nog die van Youri... Succes met de prik maar weer! Zo, mijn nieuwe poging om Youri beter te laten slapen is net binnen... Sleepzz heet het. Was hier een topic over en bij sommigen helpt het echt dus wij gaan het ook maar proberen. Vannacht namelijk weer 2x eruit kunnen gaan. Ging wel gelukkig meteen weer slapen dus dat scheelt.
Ow en ik vind de verkoudheid bij Esmee nu toch weer erger lijken, veel slijm en ze gaf gister ook over, denk door het slijm... Gelukkig moeten we morgenvroeg naar het CB dan kunnen ze even goed naar de longen luisteren Annie, ja raar dat hij wat anders zegt... Toch maar even navragen dan he.
@ Annie: Ja ze is idd een knapperd! de jongste en dan zo makkelijk! voel me af en toe een beetje schuldig om weer iets goeds te vertellen.. ben benieuwd wat je huisarts zegt over de fruithapjes! @ Mvyene: nee nog geen babygym, die wou ik aan de kerstman vragen maar wel een speelkleed met bogen erboven waar ze geen r**t om geeft haha! wat sneu voor Esmee dat ze zo verkouden is! wat is dat sleepzz precies?
Mum, hmm jammer dat ze er niks om geeft hihi. Maar misschien zo'n babygym met lichtjes en geluidjes wel? Vast wel als ze ouder word. Esmee krijgt er ook eentje voor kerst, kan niet wachten tot het zover is haha. Sleepzz is voor kindjes vanaf 1 jaar. Een siroop op natuurlijke basis. En die zou dan helpen om beter te slapen...
hahhah 6 weken is wel even wat anders dan 3 en half maand hoor!, ennuh vraagje douwde ze hele fruithapjes door je keel (sorry voor rare zin) want hier gaat het van even proeven, maar doorslikken zit er niet eens in. met 6 weken zou ik het ook nog niet doen hoor!