Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,
    Ben weer erg lang niet geweest aan de pagina's die ik moet bijlezen te zien...Hihi!
    Komt, we hebben lekker weekend gevierd met zijn drietjes. Naar buiten geweest, een eerste Geocache met Fenna gelopen in de buikdrager wat echt super ging! Kortom , lekker gezinnetje gespeeld...oh, nee, dat zijn we nu!

MvY: jeetje, ik schrik ervan! Esmee in het ziekenhuis! Getsie meis, wat naar! Hele dikke knuffel voor jou en hoop dat je meisje gauw weerthuis is!

CJPT: Genieten van die slaaptijden hoor! Fijn meis!
    Hè gets, dat is dan weer jammer dat ze 's nachts kwam... Kan me zo voorstellen dat je er dan helemaal doorheen zit en onzeker wordt! Dikke knuffel voor jou! en niks niet slecht hoor, gewoon doen wat goed voelt, daar vaart dat meisje wel bij toch? Ze heeft niks aan een mama die het volgens de 'regels'doet ( die iemand anders heeft gemaakt en jouw kindje helemaal niet kent) en er eigenlijk helemaal niet achter staat!

lIZ: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!!

Debende: Gefeliciteerd met jullie zoon Joey!!

Conijn: Wat een schrik hè, dat had ik ook de eerste keer dat Fenna dat deed, zo lang slapen! Maar Fenna doet het nu zo vaak, dat het 'gewoon' is en ik niet meer schrik...

Jessi: 1 woord...belachelijk! 2e woord...Goed zo! ( o dat zijn meer woorden) Wat ee gedoe zeg, knap hoor dat je zo je grenzen aangeeft en heel goed!

Liefie: Gets, kan me voorstellen dat je daar licht hypogonder van wordt! Maar komt vast goed en is vast niks! Dikke knuffel!
    Oh, zie je...Fijn dat het 'maar' en ontsteking is! Ook vervelend natuurlijk! sterkte meid! En wat een prachtig kereltje!

Daan: Hè jasses, een koortsblaar...Inderdaad ff zo'n pleister erop, des te eerder kun je je meisje weer knuffelen!

MvY: Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt en wat klink je rustig! kweet niet of je da ook ebnt, maar toch...Knap hoor!

Gentle: Lijkt me prima hoor, jouw fles-geef-manier! Wordt vanzelf makkelijker!

Jusi: Gezellig hoor! Welkom! Was wel een vroegertje dat frummeltje van je!
    Ah, 5 weken te vroeg.. Wel fijn dat het nu zo goed gaat zeg!

Ollekebolleke: Heb even je verhaal gemist, maar kort samengevat komt het er geloof ik op neer dat je vent zich een beetje stom gedraagd wat betreft alcohol enzo? gets meis, strekte en een dikke knuffel!

Liz: Wat een prachtige meiden heb je!

mamadeluxe: Oef, da's niet fijn! Sterkte!

(Schoon)Ouders: Breek mij het hoofd niet open... Mijn verhaal valt nog wel mee als ik het zo lees, en ligt het vooral aan mij, maar toch! Ik vertel het allemaal nog wel een keer...Ben nu nog te ge-irriteerd...

Hier gaat het prima, Fenna is wat meer aan het huilen, dat dan weer wel. Maar we zijn er achter dat dit puur over vermoeidheid is. Ze is erachter dat de wereld om haar heen erg leuk is en 's avonds wil ze dan niet slapen, en gaat ze dus haar best doen om wakker te blijven, wat rond half 9 resulteert in een meg-overstuur meisje... En dan loopt mama dus de halve avondvierdaagse en zingt ze elk musicalliedje wat ze kent. En dan wordt ze wel weer rustig en valt ze in slaap. Dus om dit voor te zijn geven we haar een-na laatste fles al boven, gaan daar samen een boekje lezen ( zo schattig, het boekje "De koe zegt boe" van nijntje is natuurlijk in allerlei felle primaire kleuren, en het is echt alsof ze meeleest!) en daarna gaat ze dus wel rustig slapen.
    En hele verhalen houdt ze tegenwoordig, tegen ons of tegen het blauwe poppetje van haar mobile ( de groene en de paarse zijn niet leuk, de rode en de blauwe wel. Als die dan boven haar hangen dan is het goed, maar draai ik hem dan wordt ze boos!)

Zijn er meer meiden die soms zomaar een dag heel verdrietig zijn en alles irritant vinden enzo? Kortom, erg last hebben van stemmingswisselingen?

Wordt er namelijk erg moe van, van mezelf soms... En die pillen helpen nog niet echt ( ben nu 1 week bezig, dus misschien ook nog even de kans geven...), maar ik kan soms zo verschrikkelijk moeten huilen om niks! En hoofdpijn, heb ik ookzoveel! Is dat dan allemaalhet gevolg van die hormonsters die de weg ee beetje kwijt zijn?

Meiden, dikke knuf!

Liefs, Pluis

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ pluis, wat vervelend dat je je af en toe zo rot voelt. Wel iets om in de gaten te houden. Ik merk wel dat ik prikkelbaarder ben maar verder heb ik dat gevoel van moeten huilen niet.

Verder gaat alles hier zn gangetje, vandaar dat ik niet zoveel schrijf. Baby drinkt goed, plast goed en de grote zus is lief voor haar.
    Morgen met beide dames naar het CB, ben echt superbenieuwd hoeveel Suze weegt want ik ben tussendoor niet meer wezen wegen. Roos krijgt die hele gemene prikjes.
    Andy gaat gelukkig mee want dat lijkt me wel handig als ze alletwee gewogen enzo moeten

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    MamaDeluxe, ik wil je even een hart onder de riem steken meid want je doet het toch mooi in principe alleen en als nummer zes het dan op een huilen zet al een week lang en je net bent verhuisd dan zou ik zelf mijn toppunt allang hebben bereikt! Ik weet niet hoeveel advies je iemand kan geven die al zoveel ervaring heeft met baby's? Waar denk je zelf aan, krampjes inderdaad?

4. augustusbaby

augustusbaby Nieuw lid

27 jun 2009
    2
    0
    0
    072
    Hallo,

ik ben op 10 augustus bevallen van mijn dochtertje Noa. Het lijkt mij erg gezellig om hier mee te kletsen, als dat mag?:D

Groetjes,
    augustusbaby

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Alle nieuwe mama's hier welkom!!

@Mvy, sterkte! Hoop dat jullie meisje snel weer thuis is!

@Miekiepluis, wat vervelend dat je je soms zo rot voelt!! Ik had het de eerste 3 weken alleen maar nu niet meer. Nou hoop dat het snel over gaat want is niet leuk!!

@Mik, ik vind jullie helemaal niet jong hoor!! Ik was 7 aug jarig en ben toen 25 geworden. Dus ben nog net op me 24ste mama geworden!! Niks van aantrekken hoor!!

@Ollekebolleke, jeetje jouw knul groeit echt als kool!! woow!!! Met je melk is dus niks mis haha!
    Wel vervelend dat ze nergens antwoorden hebben op je vragen!!

@Petra fijn dat alles goed gaat. En hopen dat Roos niet teveel last krijgt van haar prikjes!

@Liefie, wat een lieve foto's!! Echt te schattig die smile!!

Milan kan ook al lachen maar soms doet hij het maar 1 keer per dag!! Hij heeft er gewoon geen zin in denk ik!

@mamadeluxe, knuffel voor jou!! Hoop dat het huilen snel wat minder wordt!! Kan me voorstellen dat je er gek van wordt!

Milan is zich nu in slaap aan het huilen... pfff oren dicht....

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ sammetjen en augustusbaby, gezellig

@ sammetjen, merkte je meteen verschil na de eerste keer osteopaat? ik ben vanmorgen voor het eerst geweest, maar het lijkt wel of ze meer huilt?? ben wel benieuwd wanneer jij verandering merkte.

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, huilen jullie baby's zich in slaap of krijsen ze zich in slaap? danique kan er flink opgaan, dus twijfel dan altijd een beetje of ze niets anders heeft.

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Milan in zijn tekkelpyama!
    Zoals jullie zien heeft hij niet altijd zin om te lachen:p

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Suze, Milan begint eerst zachtjes te huilen en dan stopt het ook af en toe. En dan gaat hij echt heeel hard brullen echt overstuur soms, en dan opeens is het stil! En dan slaapt hij vaak...

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ok is toch normaal dus........want ze kan echt heel hard brullen idd, maar op het moment alleen al als ze dr slaapkamer opkomt, mss ook last van het 'sprongetje"?

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @annie, hij kijkt ook wel heel bedenkelijk:p leuke pyama!

12. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    alle nieuwe mama's welkom hier!

iedereen bedankt voor de opbeurende berichtjes over mijn schoonmoeder...
    doet me goed, moet gewoon idd het ene oor in en het andere heel snel weer uit.
    vindt het alleen zo jammer voor mijn man, dat het op deze manier moet, tis toch zijn moeder....

ga weer even naar beneden, verder met strijken.
    tot vanaaf!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Iedereen bedankt vooor jullie lieve reacties. Doet me echt goed! Ik word erg onzeker door mijn vriend merk ik. Hij wil het erg volgens de regels doen en ik ben meer van mijn gevoel volgen. DUs dat geeft wat oneenigheid. Maar gelukkig is hij sinds vandaag weer aan het werk dus kan ik overdag heel de dag gaan zoeken naar wat het best werkt en hoef ik niet uit te leggen waarom ik van de regels afwijk.

Wilde dus vanochtend even bijslapen schreef ik hier... 5 minuten later lag ze weer te krijsen! Heel de ochtend is ze wakker geweest en af en aan huilen. Pas om half 11 na een nieuwe voeding ging ze slapen. De rest van de dag prima tot nu toe.

Mijn mams is weer langsgeweest en heeft lekker voor me gestofzuigd en bed verschoond. En ik heb even lekker een uurtje bij haar uitgehuild en mijn hart gelucht. Voel me weer een stuk beter nu.

Sorry dat ik zo ego ben de laatste dagen hoor. Maar ik red het echt niet om te reageren op iedereen. Ik lees wel alles. Dus voor iedereen die 'm nodig heeft: dikke knuffel! En voor iedereen bij wie het goed gaat; geniet ervan meiden!!

@ alle nieuwe augustus mama's: welkom en gezellig dat jullie komen meekletsen!

Ooooohhhh zucht... ik hoor boven weer iemand huilen... pfff ze sliep tenslotte ook zeker al een half uur... ;o( Nou daar gaan we weer hihi.

14. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    @suze30: de eerste 2 dagen erna waren dramatisch. Hij heeft zoveel gehuild, ik werd er gek van, daarna ging het echt beter. Woensdag voor de 2e x geweest, toen gelukkig niet zo'n terugslag gehad en sinds gister gaat het super goed. Ik denk echt dat het daardoor komt! Dus als je denkt dat het alleen maar erger wordt, dat lijkt maar zo.

@mik: onze schatjes zijn even oud, grappig!

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, geeft niet hoor dat je nu niet op iedereen reageerd. En fijn dat je even bij je moet uit kon huilen. Probeer gewoon lekker je eigen weg te vinden overdag en het komt allemaal goed hoor!!

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mik, valt reuze mee hoor! Ik ben net 22 geworden, mijn man 23, maar ik geloof dat wij sowieso jong begonnen zijn ;) (getrouwd toen ik 19 was!)
    Grappig dat Senna en Julia bijna even oud zijn! Ik geef trouwens BV, dus ik heb geen idee hoeveelze drinkt, maar je kunt haar niet dwingen, dus zolang ze goed groeit hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.

Liefie, heerlijk zo lachen! Ik hoop dat Julia daar snel mee begint...

Jusi, leuk! Klets gezellig mee :) Wel heftig verhaal zeg, maar gelukkig gaat alles nu goed.

MamaDeluxe *knuffel* Ik kan je niet helpen, maar hopelijk werkt de Infacol. Heb je iemand in de buurt die je af en toe even kan aflossen (papa van Elijah?). Dit lijkt namelijk een beetje te veel in je eentje!

Sammetjen, welkom! Hoe heet je zoontje?

Pluis, je bent er weer! Hier ook die stemmingswisselingen soms hoor. Vooral nu de BV soms niet helemaal werkt. Ik voel me dan zo falen ofzo, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat... Manlief krijgt het ook nog niet zo goed voor elkaar met dat flesje, dus dat moet ik ook nog zelf doen... Soms ben ik echt even flink aan het janken om niets. Mijn man werkt gelukkig thuis en na 5 minuten brullen gaat het ook wel weer. Ach ja ;) hormonen he ;)

Augustusbaby, kom er gezellig bij!

Wat veel nieuwe meiden opeens zeg. Gezellig! Moet wel weer even babynamen leren ;) Bij de meesten weet ik het nu ongeveer wel.

Suze, Julia kreunt zich in slaap :D Maar krijsen/echt huilen is hier meestal dat ze een boertje in de weg heeft zitten. Dat kan soms echt nog een uur na de voeding zijn, dus bij ons helpt het heel goed om haar even uit bed te halen, boertje, en weer terug. Dan huilt ze echt opeens niet meer!

Annie, die kan lekker boos kijken!! Haha!

Pffff, als dit vandaag geen regeldag is, dan weet ik het niet meer... Ze heeft vanaf 12 uur vanmiddag al niet meer in haar bedje geslapen. Een uurtje op schoot, even in de box, in de kinderwagen naar buiten, en serieus om de 1,5 uur wil ze drinken. Ik heb natuurlijk nooit genoeg meer voor vanavond, maar dan doen we maar weer even een flesje. Hopelijk krikt het de productie wel op..

Is het bij jullie ook zo plakkerig? Hier echt 20 graden, bewolkt en blegh, erg benauwd!

17. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Hanna, ja afbouwen in 2 weken is best snel. Normaal zeggen ze geloof ik steeds 1 voeding eraf per 5 dagen ofzo, maar dat heb ik dus veel sneller gedaan. Ik had wel heel veel voeding en veel stuwing, dus daarom denk ik dat er iets is 'achter gebleven'.

@Olle, tjee wat groeit Finn hard!!!

@Suze, ik heb ook veel goede verhalen over osteopaat-behandelingen gehoord. Ben benieuwd of het jullie ook helpt!
    Rens huilt zich in slaap. Soms even richting krijsen/overstuur maar dan ga ik hem troosten. Zoals net toevallig, heb ik hem even opgepakt, wordt ie meteen stil, weer teruggelegd, speen erin en tussen z'n oogjes gestreeld en boem... in slaap :p

@Jusi, tuurlijk mag dat! Welkom hier en nog gefeliciteerd met Kenji.

@MamadeLuxe, is inbakeren niet ook wat voor de kleine Elijah? Heb je daar ervaring mee met de andere kids??

@liz, wat een leuke mooie meiden!!

@Sam, ook jij welkom hier en nog gefeliciteerd natuurlijk. Hoe heet je kindje?? Wat bijzonder dat de osteopaat bij jullie ook zoveel baat had!

@Pluis, wat vervelend voor je dat je zo'n last hebt van stemmingswisselingen... kweetniet wat je daar aan kunt doen, ik herken het niet (gelukkig voor mij dan). Dikke knuffel voor jou! Misschien dat de irritaties over de schoonouders ook daardoor komen?! (sorry als ik het mis heb :()

@augustusbaby, ook jij welkom hier! Wat grappig opeens nog zoveel nieuwe meiden erbij!

@gentle, vervelend van je regeldag... Ja het is hier ook gek weer! Idd beetje plakkerig. Maar wel een lekkere nazomer vind ik :)

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @sammetjen, in principe is Elijah "gewoon" geboren, heel rustig eerst het hoofjde .

@rianne, pffff ja thnx :D Ik geloofook dat ik langzaam gek word :p
    Hij trekt enorm met zn beentjes en zwaait heel erg met zn armpjes,heel wild en boos en op een gegeven moment gaat hij superhard krijsen, hij houdt gewoon niet op. T enige wat enigszins helpt is de hele dag met hem rondlopen maar hij blijft heel onrustig, echt superfrustrerend.

@liefie, maar zo'n inbakerdoek is zo duur, ik wil wel weten of dat werkt bij hem voor ik zo'n ding aanschaf

@gentle, z'n papa komt ook wel af en toe een paar uurtjes met hem rondlopen hoor, maar het meeste komt toch op mij neer... hij werkt ook elke dag namelijk.

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    MamaDeluxe, dat klinkt inderdaad als gevalletje inbakeren hoor, wij zijn na 1 dag al een stuk blijer!!! En Elias ook. Doeken kocht ik via marktplaats, pacco doeken, 20 euro per stuk ipv nieuw 50.

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MamadeLuxe, oh wat naar zeg dat Elijah steeds zo huilt. Hopelijk helpt het middeltje tegen zijn krampjes.

Liz,wat een leuke foto's zeg!

Sammetjen, welkom hier!

Miekiepluis, ik had zondag zo'n rare dag. Vaak huilen echt in een dip. Toch de hormonen denk ik hoor! Gelukkig voel ik me nu weer veel beter.

Augustusbaby, welkom hier en gefeliciteerd met Noa!

Annie, geweldig Milan in tekkelpyjama :D

petrabr, welke prikken krijgt Roos morgen? Hopelijk heeft ze er niet zoveel last van.

Deel Deze Pagina