Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Gentle, Do is ook helemaal uitgedroogd op haar wangetjes en krijgt op haar benen en armen van die eczeem plekjes. Hier is het redelijk bij te houden door meerdere keren per dag Bepanthen te smeren.

@ Annie, Do gaat ook altijd huilen zodra de wagen stilstaat, dus shoppen is ook nooit zo leuk met haar erbij. Heb wel eens door de Prenatal gelopen en dan steeds rondjes om een rek heen en elke keer half lopend een ander truitje bekeken hahahaha. Als ik er nu aan terug denk moet ik om mezelf lachen ;o)

@ Daan, fijn dat Noor het zo goed doet! Oh en morgen ga ik weer aan de slag met de meeting, dus morgen weet ik hopelijk meer! Het zal iig de 23e of 30e worden.

@ Monique, fijn dat je nichtje niet meer kritiek ligt!

@ Ollekebolleke, oh beugels die door de stof heen slijten? Hahaha, daar krijgen ze bij mij de kans niet voor want heb een lichtelijke lingerie verslaving ;o)

@ Jingi, waar koop je die, Silly Billy? Geloof niet dat ik die ooit ben tegen gekomen.

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo hallo,
    even een teken van leven van mijn kant.
    Alles gaat van een leien dakje dus ik heb niet zoveel te schrijven. Suze en Roos zijn vandaag naar het KDV geweest en ik vind het altijd heerlijk om ze op te halen, van beide dames kreeg ik een stralende lach toen ze me zagen.

Ik ben aan het aftellen tot Suze 4 maanden is want dan gaan we beginnen met een klein beetje rijstebloem door haar laatste (en enigste) fles.
    Ik ben dus zo'n moeder die vind dat zulke leeftijden niet voor niets op de pakken staan ;). Het maakt me niks uit hoor wat iedereen doet, maar ook met Roos merkte ik dat ik het prettiger vond om me daaraan te houden omdat ik denk dat het er niet voor niks opstaat. Nog 12 dagen dus voordat ze dat gaat krijgen :p.

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi,
    het nadeel dat ze zo weinig eten wil is dat ik eenheleboel voeding heb, savonds kolf ik het maar af, en vind het zonde om weg te gooien, maar ze zal het zelf waarschijnlijk niet drinken, ze heeft genoeg en wil de fles ook niet.

trouwens mijn meissie heeft behoefte om meer te gaan kijken als we wandelen, maar ik wil eigenlijk nog niks over zetten, zij wil het, dan gaat ze ook niet meer huilen maar ik wil het nog niet.
    wie heeft hem wel al over gezet?

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Het is ook een gemiddelde dat er op staat hoor, een weekje (en ik respecteer je ) eerder kan geen kwaad. Bij mijn andere dochter mocht ik een week eerder beginnen van cb, maar dat ailde ik niet, ben toen begonnen met 6 maanden om haar zeg maar klein te houden. Dat doe ik nu niet met eten maar met de wandelwagen die ik niet kan overzetten

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!!

Weer heerlijk geslapen en de eerste fles van Svinthe om 7 uur is goed gegaan :)
    NU ben ik al aangekleed en beneden, even forummen!

Petra, fijn dat alles zo goed gaat met je meiden.
    Waarom ga je rijstebloem geven door een fles?
    Is dat beter, slapen ze dan sneller/langer...?

Brusje, nee ik heb de bak nog niet veranderd. Ze ligt nog wel lekker, maar wil net als Djamione wel graag alles zien, maar voorlopig heeft ze nog even pech!

Strakjes komt mijn schoonmoeder even langs.
    En ga ik met pijn in mijn hart Svinthe een spuuglelijk jurkje aandoen wat ik van haar heb gekregen toen Svinthe werd geboren.
    Roze ballonjurkje bleh :(, zo'n zacht stofje, met een maillot met strikjes geloof ik.
    Dan heeft ze hem iig 1x aangezien hahahahha!

Fijne dag allemaal!

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, hahahaha heel herkenbaar dat spuuglelijke jurkje! Ik heb dat ook wel een met dingen die ik gehad heb. Die trek ik dan 1x aan als de betreffende persoon langskomt of ik daarheen ga en dan verdwijnen die kleertjes altijd op mysterieuze wijze in de "te klein" lade hihi.

@ Petrabr, lekker doen hoor die leeftijden aanhouden, ze staan er inderdaad niet voor niets op. Dat ik pas later ga beginnen is puur zoals Brusje ook eerder al zei: om haar klein te houden.
    IK weiger gewoon haar écht eten te geven als ZIJ weigert om een fles te drinken waar meer inzit dan 120cc hihi.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok, is dat bij volwassenen ook zo?

Gelukkig is de 'koorts' weg. Hij had gisteren nog wel wat verhoging maar hij gedraagt zich niet meer ziek (behalve dan dat hij niet meer doorslaapt). En ik moest maandag toch naar de dokter dus toen heb ik gelijk even naar Aidens longetjes laten luisteren en die waren gelukkig schoon :)

Fruithapje: ik denk dat het ene kind er eerder aan toe is dan het andere. Aiden wordt over 4 dagen 4 mnd, en hij kijkt al echt heel belangstellend naar ons als we aan het eten zijn. Dus ik vond het tijd worden om het te proberen :D

Mijn oppaskindje van 2,5 zit al vanaf 8 uur 'mama' te janken op de bank. Maakt niet uit of ze op schoot zit, of we samen iets doen (lezen geprobeerd en verven). Nu zit ze voor de tv en soms vergeet ze te huilen omdat de tv haar dan afleidt. Ik vind het wel irritant, want zo gaat het bijna altijd! Sommige dagen heeft ze er totaal geen last van.

8. Skatje: zo zo dus jullie kleine man had een dagje van raar eten! Maar wat goed dat je zoveel uit 1 borst had, ik heb daar ook moeite mee om er zoveel uit te krijgen, ja het lukt me wel maar alleen `s ochtends en de rest van de dag ongeveer 60 cc.
    Monique: wow een vrachtwagen over je nichtje heen gereden, dat gaat je ook zo even niet in je koude kleren zitten! Bah ik was al bang van vrachtwagens, maar t word er zo niet beter op!
    Ik duim met jullie mee dat de bloedtoevoer haar been in weer goed komt! Dikke knuffel!

Melisa: en vandaag een betere dag??

Mumtobe: ja logische dat haar mondje open ging, baby`s bekijken alles meestal eerst met hun mond, Finn stopt ook alles erin en is ook zwaar geintresseerd in mijn handen en dat wat erin zit, maar hij krijgt hier nog niks kwa hapjes, ik vind het nog wat te vroeg voor hem.

Rianne: misschien dan toch tandjes, zure poep zorgt voor luieruitslag en is vaak een voorteken van tandjes. wie weet zou eens opletten!

Cjpt: hmm lingerie verslaving tja ik zeg altijd elke gek zijn eigen gebrek!! haha maar ja je kan natuurlijk veel vervelendere verslavingen hebben, dan is lingerie alleen niet zo goed voor je financien maar verder niks ongezonds!

Hanna: meid even doorbijten, je moeder blij maken en dan snel het jurkje uit en bij de kleertjes voor het goede doel!

Net de auto weggebracht er waren wat dingetjes mis mee en vanmiddag naar het cb ben erg benieuwd wat kleine grote man nu weegt!

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Wow, Dominique spuugde net na haar fles echt haar halve voeding er weer uit! Dat heeft ze nog nooit gedaan zoveel spugen. Ik schrok er gewoon van, waren echt van die kleine golfjes. Blegh! Nouja, ze voelt zich verder zo te zien goed dus het zal wel goed zijn.

Denk dat ik zo even naar de stad ga wandelen (half uurtje lopen). Ik heb zo'n drukke week dat ik deze dag even ga gebruiken om alleen maar te relaxen. Vanavond moet ik weer de deur uit. Ik moet echt wat aan mijn planning gaan doen haha. Ik heb steeds een week niks en dan een week elke dag iets. Dom, kan het beter wat beter gaan verdelen allemaal.

Merken jullie trouwens nog iets van die zogenaamde pudding hersenen? Ik dacht altijd dat het onzin was dat je na de bevalling nog last bleef houden maar ik heb dat echt nog steeds. Op mijn werk ook, ik onthoud dingen gewoon niet! Echt irritant, zeker in mijn soort werk.

10. Skatje: wat vervelend zo`n oppaskindje, jammer dat ze niet gewoon gezellig een spelletje kan doen ofzo, succes vandaag!

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ollekebolleke, haha ja er zijn inderdaad ergere dingen ;o)
    Het grappige is dat iedereen altijd denkt dat ik die dingen voor mijn vriend koop maar die vind er dus niks aan...
    En ik moet zeggen dat ik sinds mijn zwangerschap wel veel minder koop omdat ik mijn geld veel liever aan mijn moppie uitgeef.

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hanna, hahaha jij ook kleren van je sm die je alleen maar even aan doet omdat ze komt? Hier ook hahaha wat erg eigenlijk maar ook lief van ons dat we aan hun gevoel denken ;)

Cjpt, jullie eerste machtstrijd? ;)
    "IK weiger gewoon haar écht eten te geven als ZIJ weigert om een fles te drinken waar meer inzit dan 120cc hihi."
    Hier nemen de puddinghersenen een beetje af maar ik merk het nog wel hoor.

Skatje, ja in principe wel, lang leve wikipedia :D
    Koorts - Wikipedia

13. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nou hier ben ik weer.
    Ik was even een beetje forum-moe :p. Heb ook weinig te vertellen, want alles gaat zo lekker hier. Maar ik ben wel blijven lezen hoor, ben helemaal op de hoogte.

Liefie, lief dat je aan me dacht :)

Nou als jullie het goed vinden spring ik er hier weer even in, anders moet ik een week terug bladeren, en dat vind ik wat veel haha.

Oja, Rianne, bij jou alles goed? Wel schrikken dat Elias een beginnende longontsteking had. Goed dat je er zo op tijd bij was.

En Monique, hoe gaat het met je nichtje?

Ik lees veel over fruithapjes: ik ga er nog niet mee beginnen voordat Florine 6 maanden is. Ik geef natuurlijk volledig bv, en dan is het beter om pas met 6 maanden te beginnen volgens mij. Daarnaast zijn er meerdere (voedsel)allergieen bij beide families, dus ik neem geen risico.

Vandaag komt de kinderstoel! Zin in!

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Brusje: Hier natuurlijk ook nog niks overgezet, maar Dimara begint nu al :( gisteren lag ze in de reiswieg haar hoofdje allemaal op te tillen in een poging om te gaan zitten :$

@ Hanna en Cjpt: Foei!! ;) haha zo ben ik ook :p

@ Skatje: VErvelend zeg dat je oppaskindje haar mama zo mist! ik kon daar ook altijd bloednerveus van worden bij mijn oppaskids!

@ Ollekebolleke: Het is idd ook logisch dat haar mondje open ging, maar was gewoon een grappig gezicht ;)

@ cjpt: Ik ben ook echt nog steeds een zeef, moet alles wat ik nog MOET doen opschrijven anders vergeet ik het, en dan presteer ik het ook nog om te vergeten waar ik dat briefje heb gelaten :(

Zo ik heb vanmorgen Dimara weer op bed gelegd na haar eerste flesje en ik loop weer naar beneden, flikker ik toch ff keihard van de trap af klotesloffen... het waren gelukkig alleen de onderste 2 treden maar heb een blauwe elleboog en een blauwe plek ten grootte van een shoarmabroodje (sorry kan ff geen ander voorbeeld bedenken) op mijn rug... ben zooooo blij dat ik Dimara niet vast had!
    ik had helaas wel een glas in mijn handen wat in duizend stukjes door de gang heen lag :x Auw! ik zal morgen wel vet stijf uit bed komen!

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Mum: jeetje ja je zou maar eens met je kleine van de trap vallen!! Lekker hoor, blauwe plekken!! ;)
    Vooral leuk als je Dimara moet tillen, zo'n pijnlijke elleboog :p

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ skatje: Nou idd, "gelukkig" is mijn rug het meest pijnlijk, maar ja we blijven wel bewegen... ze zullen volgende week bij t babyzwemmen wel denken dat ik zwaar mishandeld ben met al die blauwe plekken haha, die zijn dan denk ik nog niet weggetrokken...

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha ja oh erg is dat! Ik had een keer een blauw oog omdat ik er een bal tegen had gekregen :p Die blikken van iedereen!! :D

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh hey ik zie dat ik vandaag een jaar geleden mezelf op zp heb aangemeld! :D

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Skatje: Nou idd... maar ja als ik mezelf na ga dan zou ik ook wel even zo kijken van hmmm.... hihi
    jeej een jaar op ZP :D ik afgelopen zondag een jaar geleden, maar nu ik er zo over nadenk klopt daar volgens mij geen r**t van... aangezien ik hier ook gedeeld heb dat het de eerste 2x niet raak was, en ik 20 dec. positief testte :(

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh nou das ook vaag.. Bij mij klopt het wel want op 7 dec wist ik dat ik zwanger was en daarna heb ik me pas aangemeld.

@ Jess: welke stoel is het nou geworden? Ik twijfel ook tussen precies dezelfde als jij!! :p

Deel Deze Pagina