Nita, tja het lijkt mij ook heel zwaar om alles alleen te doen met de baby. Ik heb (zeker toen Svinthe net was geboren) wel erg vaak aan je moeten denken. Nu loopt het allemaal wel beter/sneller, maar zeker in het begin... Petja af voor jou hoor! Ben je geslaagd voor een mooie kerstboom? Grappig om te lezen dat de kerstboom wel/niet, echt/nep in menig huis wel stof doet opwaaien... Wij zijn na wat onderhandeling nu echt tevreden met onze nepperd hebben we net samen besloten cjpt, Do ook aan de geluidjes hihi. Vanmorgen werden we wakker door Svinthe die haar stem aan het uitproberen was. Hilarisch om te horen. Rollen doet Svinthe ook nog niet, al probeert ze het af en toe wel een beetje. Misschien ligt het er ook aan dat ze niet al te vaak in de box ligt. Mevrouw wil graag wat zien en zit graag in de wipstoel. Hahaha, the-mother-of-all-trees .... Succes ermee dan!!! Hele leuke Dominique-spam hoor. Leuk met die muts. Lief meisje! Liefie, hoe kan nr 1 van 2010 nu al uit zijn????
Goedemiddag Alweer een hele dag gehad voor m'n gevoel! Cjpt, vervelend zeg, op je werk... Ik kan me voorstellen dat je even met je manager moet praten! Verhip, ik duim voor je voor sneeuw!! Ga je volgende week zaterdag trouwen? Lief jurkje! Ik lees straks even verder bij. Ik heb vanmorgen weer les gegeven, ging heel leuk! En nu is mijn schoonvader er om te helpen klussen, dus ik ga even stoppen.
MEETING-NIEUWS: Ik heb gereserveerd voor zaterdag 30 januari. Er was niemand die had aangegeven niet te kunnen op die dag dus moet goedkomen! Ik ga iedereen die een mailadres heeft doorgegeven mailen met de andere info. Ik mis alleen nog mailadressen van: *Brusje *MvLisa *Miekiepluis *Noa *Sweepy Willen jullie je mail nog doorgeven? En er is nog ruimte hoor meiden, dus heb je je nog niet opgegeven maar wil je wel komen, PB me effe!
Zo ben even een paar dagen erg druk geweest dus nu pas weer tijd om even bij te lezen en te reageren. Spring ook ergens halverwege weer in. Petra: heb even je filmpje bekeken van het huilen van Suze, maar dat is hier het gewone zeurhuiltje van Finn, wat heeft jou kleine meid een gezegend volume zeg! Finn gaat hier 6 keer zo hard. Werk: ik heb op mijn werk niet het probleem dat ze zeggen dat ik 6 maanden niet geweest ben ik heb juist het probleem dat ze net doen alsof ik nooit weg geweest ben en dus alles nog weet, maar er zijn wel wat kleine dingetjes veranderd en als ik dan vraag hoe of wat krijg ik eigenlijk weinig antwoord, dus ik zoek gewoon lekker alles zelf uit en vraag niks meer en doe gewoon! Annie: Milan gaf gewoon al aan dat hij niet meer in zijn pacco wou en nu snapt mama het eindelijk dus kan hij rustig gaan slapen! Maar wel lekker he dat hij gewoon slaapt in een slaapzakje! Vond het heerlijk niet meer dat gedoe voordat hij naar bed ging! Liefie: en tot hoelaat heeft Rens geslapen?? Cjpt: jeetje meid wat een gedoe op je werk, zo is het toch ook niet leuk meer!! hoop dat ze allebei naar je luisteren en hou je vooral niet in, gooi eruit wat je dwars zit! dikke knuf meid Verhip: ow wat een mooi meisje in een mooie jurk, heeft ze voor vanavond al een date of is ze nog vrij?? Finn wilzijn melk wel delen met zo`n mooie meid!! Rianne: komt je grijze roodstaart wel weer terug of is die blijfend terug verhuisd?? Wij wilden er altijd erg graag 1, maar zou nu ook niet weten waar ik hem kwijt zou moeten! kerstboom: tot nu toe heb ik het elke keer weer gewonnen met een echte kerstboom, zo en zo met een kerstboom, vriendlief wil het helemaal niet, ik vind de sfeer eromheen zo gezellig! Meeting/Cjpt: meid helemaal top dat je dit voor ons wilt regelen. Verder hier knallende koppijn, maar verder best goed jah beetje druk en eigenlijk nergens zin in, maar verder gaat het best redelijk. Oja Finn was donderdag op het cb geweest hij weegt nu 6780 gr en is 62,5 cm, best netjes. Van het eerste prikje schrok hij alleen en keek mij aan zo van mama wat doe je nu (deze smily letterlijk en figuurlijk), maar verder niet echt een reactie en bij prik nummer 2 ging meneer compleet over de rooie, mijn arme mannetje! Na zijn prikjes naar huis en in bed gelegd vervolgens kwam hij een urrtje erna om eten (het was ook zijn tijd) en vervolgens begon hij rond 19 uur alweer te miepen dus eten gegeven en om half 8 lag meneer in zijn bedje tot vrijdag ochtend 9.30!! Toen werd ik wakker en schrok want ik had hem nog helemaal niet gehoord, dus ik snel uit bed en kijken lag hij gewoon lekker wakker op zijn duimpje te sabbelen!! Lief mannetje! Ga nu even wat eten en dan naar mijn moeder
Liefie, Rocco, ja hoe verzin je het Heeft bijna 5 jaar bij ons gewoond, we kregen hem omdat de schoonouders van waar hij nu staat hem niet meer wilde en hem op de computerkamer hadden gezet waarna hij zichzelf kaal heeft geplukt uit eenzaamheid en verkeerde voeding. Hij was toen wij hem kregen al minstens vijf a tien jaar oud en niet tam. Hij is nu niet meer kaal en kwebbelt bij ons in de huiskamer gezellig mee. Wij hebben echter niet genoeg tijd en aandacht voor hem en dat vinden we ook zielig, iemand moet echt tijd en energie in hem steken om zijn leven een beetje waardevol te maken anders zit hij daar maar... Nu komt hij in de winkel te staan van de oude eigenaar en daar zal hij in iedergeval meer aanspraak hebben en als hij iemand vind die nog gekker op vogels is dan mijn man dan zal hij wel overwegen om hem alsnog een anders thuis te geven, niemand wil hem aan jan en alleman weg doen, we willen wel zeker weten dat hij goed terecht komt. Ja dat met die haar om zijn tenen was ik, zij na drie dagen??? Ohhh nog veel zieliger! Had dat kindje er niks aan over gehouden na zo'n lange tijd??? Elias zijn twee teentjes zijn vervelt en nu weer ok (je zag voor het vervellen nog steeds de striemen erin staan...) Nita, hij praat, fluit, roept, blaft, piept, hij doet alles uit zijn omgeving, toen we hem net hadden hoorde we hoe het er bij zijn vorige eigenaar aan toe ging thuis en nu zal de hele winkel meegenieten van de blaf van onze hond en de naam van onze kat enz... Cjpt, jaaa de 30ste, die kwam mij het beste uit, gelukkig maar Ollekebolleke, hij is definitief verhuisd, we hebben het zoveel jaar geleden in een opwelling op ons genomen maar er komt toch veel meer bij kijken dan we hebben om te geven aan het beestje. Ook maken we ons wel zorgen om het stof dat hij verspreid en de longen van een kleine baby (met die longontsteking enz...). We hebben ook nog twee agaponide en dat is even meer dan zat. Ze vreten ruimte met die grote kooien inderdaad! Zoo ik ga de intratuin lastig vallen met mijn jongens, even mijn overuren omzetten in spullen voordat ik geen medewerker meer ben hihihi
@ Annie: Wat goed zeg dat Milan het nu weer zo goed doet in zijn slaapzakje! Leuk hé die opmerkingen van die kids @ Liefie: Ik ben benieuwd tot hoelaat Rens het vandaag heeft volgehouden, hoop t verderop te lezen! Jeeeej 7.30 uur is een supertijd toch? aaahh 3 dagen bekneld met een haar? daar kom je toch sneller achter lijkt mij, ik bedoel Dimara gaat elke dag in bad en dan droog ik haar ook tussen haar teentjes af... @ cjpt: succes met je boom! kan me voorstellen dat je je ergert op je werk! wat lief die Do-Spam datum voor de meeting is toppie! @ Verhip: ik zal heel hard duimen voor een witte trouwdag voor jullie!! Woooww wat ziet Tess er mooi uit zeg en ze kijkt er ook zooo schattig bij! @ Hanna: pfff 19 kids... k moet er niet aan denken, vind 1 al druk haha @ Ollekebolleke: arme Finn en zijn prikjes!
Zo we hebben een kerstboom hoor Me vriend heeft er net eentje gehaald. Ik vind me huis alleen wel vol zo met box en boom @Ollekebolleke, ja mama had het al door alleen 3 weken geleden toen we stopte met inbakeren ging het mis dus nu hopelijk niet!! Woow wat kan Finn slapen zeg!! @Cjpt, wat een moppie zeg!! Milan heeft nog wel wat moeite met slapen in zijn slaapzakje. Maarja hij moet even wennen natuurlijk. Hij ging om 2 uur slapen. En heeft net van 3 tot half4 gehuild. Ik ging bij hem kijken en hij was nog hartstikke moe. Dus heb hem maar gelaten. Hij heeft dan echt moeite om weer in slaap te komen, maar het is nu gelukt! Ga nu lekker een kopje thee drinken!
Nou ook hier staat de boom. En ik moet toegeven, hij is erg mooi. Soms vergeet ik even hoe groot onze woonkamer is en dat er dus makkelijk zo'n megaboom in past. Mijn vriend wil vanavond even naar de dansschool, zit te twijfelen of ik met Do meega of dat wij een meidenavond thuis houden... nou we zien het straks wel
Ja, even tijd om te reageren gevonden 19 kinderen: pffff, dan kun je ze echt niet meer uit elkaar houden! Mijn tante (die zijn Joods) heeft 11 kinderen 18 jaar gekregen ofzo (en 1 tweeling). Haar eerste kleinkind scheelt 2 jaar met haar jongste kind, maar dat valt nog wel mee vergeleken bij deze vrouw! Cjpt, goh waar ken ik die muts toch van Olleke, hier precies hetzelfde w.b. prikjes: eerste is ze stoer, tweede is vreselijk Boom: hier een neppe. Ik ben al blij dat we er überhaubt eentje hebben, maar volgend jaar wil ik graag een echte. Dit is een kleintje van m'n ouders... Geluiden: Julia kreunde zichzelf de laatste dagen regelmatig in slaap: huhuhuhuh huuuhuhuhhh heel schattig! Ik heb zin in die meeting! Nice work Cindy! Nu weer ff tv kijken, want mevrouw wil niet in bed
hoi meiden ik leef nog hoor!!!! was gister lekker wezen shoppen in a'dam en daarna uit eten geweest. was erg gezellig en wat was het even lekker om gewoon weer even jezelf te zijn en even geen mama. onze kleine meid was bij mijn moeder en haar man. en die hebben genoten dat ze der was, ze was super lief geweest en mag vaker komen logeren hihi. we hadde haar vanmorgen met koffie tijd weer opgehaald, dat ik wakker werd had ik zo iets nu is het mooi ik wil der weer bij me hebben hihi. de kerstboom staat hier ook alleen ik had nieuw lampjes twinkel lichtes maar had 2 snoeren maar elke snoer heeft andere standen terwijl het 2 dezelfe dozen waren dus dat is wat minder, heb alles wel bij gelezen maar doe vanaf hier weer mee oke? fijne avond meiden
Tenen met haar: ze had het hele kind meerdere keren van boven tot onder bekeken maar het niet gezien. Wel een beetje raar ja. Ze moesten zelfs naar de ehbo om hem eraf te halen, zo strak zat het. Geloof dat het kindje er geen blijvende schade van had. En Hanna, ja ik snap ook niet waarom het al nr 1 van 2010 is maar dat staat er toch echt op..... Cindy bedankt voor je meeting mail! Persoonlijk lijkt het mij wel handig als er wat te lunchen valt daar, maar ik zal je morgen even mailen. Nu lekker op de bank met de voetjes omhoog. Het kleine meneertje ligt er in, hopelijk slaapt hij hetzelfde als afgelopen nacht . En het grote meneertje is naar een 40jarige bruiloft waar ik eigenlijk ook voor was uitgenodigd maar ik had totaal geen zin en heb onder het mom van 'geen oppas' afgezegd (slecht he) dus nu lekker IHVH kijken en hopen dat ie lekker op tijd weer thuis komt
Even luchten... Pfff, Julia huilt de hele avond al. Dan weer een kwartier, dan weer niet, nu alweer een half uur... Ze wil niet in haar bed, dus ligt steeds op schoot. Dan is ze wel een beetje stiller, maar ik word daar echt een beetje kriebelig van. Wat heb je nou... Nou ja, het gaat vast wel weer over, maar dan krijg ik ook het idee dat ik iets over het hoofd zie ofzo. Ze heeft hele rode wangen, iets hogere temp dan normaal (maar het is ook avond, dus dan is 37,3 nog niet zo raar) en verder is ze al langer wel wat op haar handjes aan het soppen en heeft ze van die stinkluiers... Ik dacht eerst aan tandjes, maar nu is ze er wel erg ongezellig door! Manlief is er maar druk mee, en ik zit hier maar mezelf op te vreten. Oh, ze ligt in bed... En ze is nóg stil...
Cjpt, is het je vriend gelukt met de boom? Schattige foto van Do en papa! Toppie die mail over de meeting en wat het eten betreft: iets van broodjes of soep lijkt me wel lekker om daar te eten. Ik heb er dan een behoorlijke trip opzitten en aangezien ik de laatste weken echt een bodemloze put ben . Rollen, doet Milan nog niet. Wel inderdaad draaien op zijn speelkleed dus het begin is er! Ollekebolleke, wauw dat is nog eens een nacht! Sta je dan niet helemaal op knappen als je wakker wordt? Ik had Milan gisteravond om 18:00 gevoed en voor de rest alles helemaal leeggekolfd. Om 23:30 stond ik al behoorlijk op ploffen en om 1:30 was ik thuis dus Milan gelijk aangelegd maar die wilde niet echt want hij had om 23:00 nog gehad. Toen wilde hij pas om 6:30 dus de hele nacht met van die kanonskogels gelegen. Ik had beter even kunnen kolven maar ik dacht dat hij wel zou willen drinken s nachts. Nou hier staat ook een boom! Ik heb met een vooruitziende blik maar allemaal kunststof kerstballen gekocht . Milan zijn kerstcadeautjes staan er ook al onder, kan hij zich daar al aan gaan verlekkeren .
Liefie, ja wel raar dat ze dat nooit gezien heeft die haar om zijn teen, ik doe Elias niet dagelijks in bad maar sokjes aan en uit en je ziet het ook toch? En los krijgen was hier ook heel moeilijk, hij schreeuwde het uit en ik heb er met moeite een nagelschaartje tussen gezet (die heeft een rond kopje, leek me het veiligste) maar de druk van die snijdende haar in je teen als je ze dus met dat schaartje iets uit elkaar duwt ervaarde Elias ook als zeer pijnlijk zo te horen, je hart breekt dam echt Maar goed, ben blij dat ik niet de enigste ben, mijn man slaapt nu nog steeds met sokken of een pyjama met voetjes en dat zal nog lang zo blijven! Gentle. lastig he van die dagen dat je niet weet wat zo'n baby wil en niks lijkt goed, we hebben ze hier ook vaker maar ik had gelezen dat er rond de 4 maanden voor ouders weer een tijd aanbreekt waarin ze zich onzekerder voelen, wellicht heeft dat met dit soort dagen te maken? Voor mij is het kindje nummer drie maar ik snap er nu af en toe ook even niks van... Meeting mail, ik zag dat Gentle/Eshter in de bijlage in Zwolle woont, dat lijkt me Dronten en wil een dame uit Flevoland carpolen? Dan wel Dronten dan wel Zeewolde? Lunch? Ja goed plan, als ze kosten niet te hoog oplopen... Nita, nee niet geen dejavu naar vorig jaar, helemaal niet zelfs...?
Haha niet? Pff ik echt zo erg! Hanna, lief dat je dat zegt. Scheelt wel dat ik het altijd gewend ben om het alleen te doen. Het lijkt me erger als je het eerst samen doet en er daarna alleen voor staat. Skatje, bedankt voor het complimentje! Ik vind al onze beebjes echt mooie kindjes. Een college van mij is 4 dagen na mijn bevalling vader geworden en hun dochter is dus echt niet zo mooi om te zien. Ik zal dat niet snel zeggen van een baby maar dit is een uitzondering. Zo Milan is weer gevoed dus wij gaan slapen. Sorry dat ik zonder enters typ maar ik zit op mijn telefoon te internetten en de entertoets heb ik nog steeds niet gevonden.
Morning! Zo ben ik de enige? Vreemd zeg ;o) Papa heeft Dominique haar nachtvoeding gegeven om half 4. Heel lief dat ik er niet uit hoefde maar ben alsnog klaar wakker. Kreeg spontaan inspiratie voor ons kerstdinner (ben al weken aan het bedenken welke hapjes ik nou wil maken) en dus lag ik maar te malen. Stom he? Midden in de nacht denken aan gevulde eitjes, geitenkaashapjes, borrelballetjes, sushi, gepaneerde garnalen enz enz... heb nu ook spontaan honger haha. Ben er om half 5 uiteindelijk uitgegaan. Zo maar even ontbijtkoek en thee pakken. Nu is het wel gezellig met de kerstboom haha. Ruikt zo lekker! Oh sinds gisteren is Dominique dus echt non-stop harde geluiden en schaterende lachjes aan het laten horen. ZOOOO leuk! Had er alleen effe geen rekening mee gehouden dat ze dat dus ook midden in de nacht zou doen als ze wakker werd voor haar voeding. Haha ik lag in een deuk in bed! Half 4 en mevrouw had me toch een lol! Denk dat ik daarom zo klaar wakker ben. Nouja, ga maar eens online 1 van mijn favo series kijken. Tot straks meiden!
@ Nita, de 1e week van december had ik vooral die deja vu's. 3 december negatief getest, 5 december onduidelijk getest, 6 december keihard huilend op de rand van het bad met een knal positieve test... 7 december ouders ingelicht enz enz. Ongelofelijk hoe je leven kan veranderen in een jaar tijd he? En dan is dit nog iets dat bij ons gepland/gewild was, waar we bewust voor bezig waren. Hoe dat voor jou voelt kan ik me helemaal niet voorstellen. Niet dat Milan niet gewild was maar voor jou kwam het zo onverwacht natuurlijk. Dus voor jou helemaal een mega verandering. Ik sluit me bij Hanna aan, respect voor jou meid. Je doet het echt geweldig en ik ken je niet maar ben gewoon een beetje trots op je ;o) Voor mijn gevoel hebben we je van een beetje onzekere meid naar een onwijs sterke vrouw "zien" uitgroeien in die maanden en dat was zo mooi om te "zien". Girlpower haha
Goedemorgen! Ja, ik kom uit Dronten ja, dat staat er niet goed op. Is het de bedoeling dat we onze mening hier spammen, of moeten we dat even op de mail zetten? Lijkt me misschien handiger. Ik ben trouwens nog op zoek naar een carpooler. Rianne? Ik denk alleen dat mijn kinderwagen dan thuis moet blijven, maar Julia slaapt ook prima op schoot en ik neem de draagdoek wel mee voor als we nog een eindje gaan wandelen. Nita, heel erg! Ik weet nog zo goed hoe ik vorig jaar in deze dagen steeds zei: Ik ben gewoon zwanger, en zo niet, dan niet. Ik kon helemaal niet met die onzekerheid overweg, dus ik heb voor mezelf maar gewoon een keuze gemaakt: dit is het. Als ik niet zwanger was, dan zag ik dat later nog wel. Ik heb ook pas 5/6 dagen na mijn NOD getest, op 16 december. Oh, ik moet nu gauw douchen, want m'n meisje wordt zo weer wakker voor een hapje. We gaan zo met de bus naar Zwolle, een hele reis joh. Maar goed, wel leuk om eens te zien hoe dat hier werkt. Fijne zondag allemaal!