Hanna: jah ik snap het ook niet dat ze zulke mensen op het cb zetten, er moeten volgens mij mensen zitten die graag anderen willen helpen en niet mensen die alleen maar kindjes willen aaien en geld verdienen, maar ik hoop dat ik de volgende keer weer gewoon de arts heb die ik anders ook heb. Jusi: welkom bij de augustus mama`s tuurlijk mag je hier mee kletsen! Rianne: tja dat zou wel wat wezen, ik hou er alleen niet van om zo veel te zuipen en zelfs als ik het wel doe word ik nog niet dronken, heb 1 keer 2 flessen apfelkorn gedronken, maar zelfs toen kon ik nog alles gewoon op normaal niveau, zelfs fietsen, dus ik zie de lol er niet van in. Nu kan ik dus ook zo niks bedenken waar ik hem op kan pakken, erg vervelend. Wat een giga leuke foto`s Mamadeluxe: inderdaad ik heb 2 kleine kinderen. Wat vervelend dat er zo gehuild wordt dat je het niet meer weet, heb je inbakeren al geprobeerd en anders toch het cb bellen! Dikke knuf voor jou! Sammentjen: Welkom hier en nog gefeliciteerd! Pluis: de stemmingswisselingen worden hier wel minder, maar heb er soms nog steeds last van erg vervelend, maar ik had dat voor mijn zwangerschap ook al, niet zo erg maar toch ik denk dat het bij mij hoort. Dikke knuffel en succes met je hormonsters! Augustusbaby: welkom en klets lekker mee, ook nog gefeliciteerd! Annie: Milan lijkt wel niet zo blij in zijn tekel pyama! ik vind de pyama trouwens wel vet gaaf!~ Cjpt: dikke knuffel voor jou!! Iedereen een fijne avond en dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
hoi meiden alle nieuwe mama's welkom!!! en klets gezellig mee met ons, @cjtp lekker dat je moeder wat voor je gedaan heb, en dat je even je hart kon luchhten @annie wat een leuke pyama!!! net als de hondjes van je ouders toch> zag ook weer leuke foto voorbij komen, wat groeien die kleintjes toch he!!!! nou meiden heb wel alles bij gelzen en gedaan maar even geen puf om te reageren,ga lekker met een bakkie thee tv kijken en genieten van onze 1 na laatste avond saampies tot morgen meiden!!!
@annie, wat een gave pyama..haha... en zie het nu goed heeft ie punk haartjes...schattig! We hebben Ruben om half acht in zijn wieg gelegd maar hij ligt nog steeds te brullen. (ga wel steeds troosten hoor) Ik ben ff zo klaar met het huilen, kan er even niet meer tegen. of hij nou beneden bij ons is of in zijn wieg hij blijft huilen....als ik zijn wieg schommel dan valt ie in slaap dus hij is rete moe, maar waarom geeft ie er nou niet aan toe? Dan is iedereen blij. @Rianne, wat een leuke foto's zucht, ga nog maar ff naar mijn mannetje.....
Goedenavond meiden, Zo te lezen zijn er meerderen van ons die het vandaag/ de afgelopen dagen wat zwaar hebben. Hier vandaag (of eigenlijk vanmiddag) ook een beetje een off-day. Dag begon leuk, met Teun naar het CB. Was bij de arts dit keer, die tot mijn verbazing ook al mijn vragen over voeding/ slapen etc. kon en wilde beantwoorden. Verder was ze erg tevreden over Teuns ontwikkeling. Ze dacht alleen een ruisje bij zijn hart te horen, wat ze ook nog een keer door de HA wilde laten beoordelen. Ze gaf erbij aan dat het veel voorkomt bij babies en dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Vanavond heeft D. (mijn man) met zijn stethoscoop geluisterd, maar die hoorde geen ruis. Hopelijk is het niks. Na de CB afspraak wilde Teun helaas niet meer slapen in zijn bedje of in de bugaboo. Lag steeds te huilen, wilde zich niet overgeven aan de slaap. Op het CB werd aangeraden om nu alvast een klein beetje te beginnen met ontbakeren. Dus een dagslaapje zonder bakerdoeken. Nou, dat heb ik geweten. Bij mij vond ie het ok, maar als ik hem teruglegde begon ie toch te krijsen. Werd er echt moedeloos van . Daar voel ik me weer schuldig over, want hij huilt juist weinig en slaapt 's nachts goed door. Vind het echt zwaar, dit soort dagen. Ik kom tot niks wezenlijks, ben de hele dag bezig met speentje in mond doen, wat kleine dingetjes in huis (voor zover Teun het toelaat), troosten, weer speen erin, voeden etc. En ik voel me door dat gehuil totaal niet vrolijk of relaxed, terwijl ik weet dat het erbij hoort. Nu gaat mijnheer ook weer compleet over de rooie in zijn bedje. Ga maar even troosten en hoop dat dit regeldagen zijn. O ja, voelde me pas echt schuldig vandaag toen ik op weg naar de supermarkt een moeder tegenkwam met een spastisch kind in een rolstoel. Ik mag echt niet klagen, bedacht ik me toen.
Hoi meiden, Wat is er weer veel bijgeschreven door jullie, hartstikke goed! Mvj: ik schrok een beetje toen ik je wie, wat, waar las. Hoe gaat het nu met esmee? Cjpt: meid, volg je eigen gevoel! Jij weet wat momenteel het beste is voor je meid. En al die regeltjes ... bleh! Ik ben soms ook wel eens inconcequent en pak mijn meisje ook als ze moet huilen. Liefie: hopelijk dat de antibiotica aanslaat. Daan: hier nog steeds geen menstruatie. Zal nog wel even duren, denk ik! Alhoewel ik soms al wel wat buikpuin heb. Mik: wat ERG dat je schoonouders zo praten. Jullie hebben een mooie leeftijd hoor! Gentle: hier krijgen wij ook al kleertjes in maatje 80/86. Soms krijgen wij kleertjes die oerlelijk zijn en ohhh dan is positief reageren soms best moeilijk hoor.... Vandaag had ons meisje ook zo'n dag om MOE van te worden. Hanna: dus je voelt je alweer beter? Goed te horen! Ollekebolleke: wat groeit Finn goed zeg! Ons meisje woog rond de 3400 gram en nu 8 weken later is ze alweer rond de 5400 gram. En dat ook allemaal op bv. Ze zit ondertussen ook al in maatje 62. Marieke: ons meisje slaapt sinds afgelopen week ook op haar eigen kamertje maar dan wel in haar wiegje. Mamadeluxe: dikke knuffel voor jou. Pluis: wat vervelend dat je soms niet goed in je velletje zit. Hou het goed in de gaten.. Heb soms ook wel n beetje een off day als mijn meisje niet wil wat ik wil, nl: slapen! augustusbaby/Jusi/ Sammetjen: welkom Annie: ik vind het soms echt lastig om te horen wanneer ik mijn meisje uit haar bedje moet halen of moet laten liggen. Ze kan soms ook zo histerisch huilen. Ze huilt helemaal niet vaak dus als ze huilt zal er vast iets zijn. En dan haal ik haar eruit! Wanneer ik haar na een paar minuten er weer in leg. Jingi: heel herkenbaar wat jij schrijft wat betreft over het niet toegeven aan moeheid. Ik probeer dan meestal op haar kamertje te blijven zodat ze zo weinig mogelijk prikkels binnenkrijgt. Niet dat het dan altijd lukt hoor. Anna: Bij mij vond ie het ok, maar als ik hem teruglegde begon ie toch te krijsen. Werd er echt moedeloos van . Daar voel ik me weer schuldig over, want hij huilt juist weinig en slaapt 's nachts goed door. Vind het echt zwaar, dit soort dagen. Ik kom tot niks wezenlijks, ben de hele dag bezig met wat kleine dingetjes in huis troosten, voeden etc. En ik voel me door dat gehuil totaal niet vrolijk of relaxed, terwijl ik weet dat het erbij hoort Heel herkenbaar. Over een aantal maanden zal het beter zijn, hoop ik want je wordt er idd soms wat moedeloos van... Afgelopen week voor de tweede keer bij het cb geweest. Ze kreeg haar prikjes. Ze vond het niet fijn en moeders moest ook een traantje wegpinken. Die stomme hormonen ook Ze heeft er verder weinig last van gehad. Ons meisje groeit als kool ze is al 5400 gram en al 58 cm. Dus langzamerhand gaan wij naar maatje 62 toe. Bv meiden hebben jullie al veel structuur overdag? Zo ja, vertel vertel. Want ons meisje heeft dit overdag nog helemaal niet. Ze slaapt (vrij) weinig en komt vaak om voeding (om de 2 uren). 's Nachts komt ze om de 4 uur en slaapt dan ook gelijk in. Fijne avond! Simmer
@ Rianne: wij bakeren Teun in vanaf zijn geboorte (preventief). Het CB stelt dat inbakeren vooral zin heeft gedurende een periode van 6 weken. Daarna zou het beter moeten gaan en kun je gaan afbouwen. Zij raadde aan om nu al eens het inbakeren weg te laten bij een dagslaapje, om dit ontwenningsproces goed te laten verlopen. Daarbij moeten babies voor 12 weken sowieso ontbakerd zijn, vanwege het risico van omrollen & stikken. Overigens nog een reden om er wel over na te gaan denken voor ons: vanaf eind volgende maand gaat Teun wennen op het KDV. Daar moet je je kind ontbakerd aanleveren, want inbakeren doen ze er niet. Willen we dat ie daar gaat slapen, dan zullen we hem moeten laten wennen zonder bakerdoeken...
Jaydean (zoon) geboren 12 augustus 2009 om 19.04 in sneek met een gewicht van 4025 gram en 53 cm lang met 39 weken en 3 dagen
pfff ik word gek!! Milan is sinds een uur echt hysterisch aan het huilen. Ik dacht neem hem wel lekker op schoot, maar hij brult zo hard was het echt zat. Dus heb hem ingebakerd en in bed gelegt... Hij is het er niet mee eens pff Grappig dat meerdere die pyama hebben!! Anna, ik snap je hoor. Ik heb dat soms ook. Zoals nu dan word ik er helemaal gek van en dan denk ik daarna weer ach moet niet zeuren me mannetje is zo makkelijk en lief! @Jingi, jou mannetje is ook erg gezellig zo te lezen?! Het is blijkbaar niet echt de avond van de lieve baby's hihi... Jeetje Milan brult echt zo hard!!!!!!!! Ga zo maar weer even kijken
@sammetjen: wat leuk zeg dat onze kindjes even oud zijn! Geef jij toevallig flesvoeding?? en zo ja, op hoeveel flessen, en hoeveel ml zit jou kleine man, over de hele dag verspreid?? Nou meiden, ga weer afsluiten, ga nog even wat was opvouwen fijne avond allemaal, en hopelijk een rustige nacht!
ey meiden wou even zegen dat ik net tante ben geworden van een neefje genaamd mika, om half 9 werden de vliezen gebroken en een kleine uurtje later was die der.
nou de beebjes zijn wat onrustig vanavond niet? hier eentje die voor het eerst sávonds slaapt wie weet wat dat brengt voor de nacht...... @noa, gefeliciteerd met je neefje! @sammetjen, ik moet volgende week voor de 2e keer na de osteopaat, ben benieuwd! hoor er iig een hoop positieve verhalen over! fijn dat het bij jou ook zo goed heeft geholpen.
@Cjpt, waarom die tranen vannacht meid?? Je heb het juist perfect gedaan hoor! Je gevoel gevolgt en je meisje geholpen wat dat dus duidelijk even nodig had Je moet dus trots zijn op jezelf! En oplosbaar betekend dat ze vanzelf naar buiten komen, je vindt ze dan vaak op wc papiertje (ze verdwijnen niet als sneeuw voor de zon) Heb je al voorzicht geprobeerd wat hij doet als je hem pakt? En ik heb ook er naar uit gekeken dat hubbie weer ging werken, is niet gek hoor! Mag ik eens vragen hoe en wanneer jij voedt?? Want ik lees elke keer dat ze gaat krijsen en dan na een voeding keurig gaat slapen Maar als ik goed lees wacht jij dus wel met die voeding tot een bepaalde tijd??? @Daan, hoop dat je koortslip snel over is en je weer lekker kan knuffen @LadyJenn, goed gevoel he als hij het zo goed doet! @Mik, so die schoonma spoort niet he! Gewoon voor zijn vader blijven gaan en Senna daar in de handen geven! @Gentle, die 1e lach gaat niet lang meer duren!! En de ontwikkeling die er dan gaat aankomen, kan me er nu ook al op verheugen weer! @Brusje, leuke foto! @Liefie, dus toch een ontsteking, hoop dat je er snel vanaf bent En wat een schattige foto's van een geweldige lach! @Ollekebolleke, sorry maar moest glimlachen om jouw Cb verhaal Dacht meteen daar heb je er weer 1, dit staat natuurlijk niet in het boekje en dat weten ze het gewoon niet he, echt zo dom @Marieke, vindt je het spannend om hem uit logeren te doen?? @Suze, ik hoop dat de behandelingen aanslaan want zo te lezen zit er nogal wat spanning bij haar En hier is het huilen als ze moet slapen, gaat ze krijsen dan haal ik haar eruit, vind ik zo zielig en ook niet nodig (dit gebeurd gelukkig niet vaak) @Jusi, Sammetjen en augustusbaby, join the club! @MamadeLuxe, weet je zekers dat er lichamelijk niet iets aan de hand is?? Hoop anders dat de infacol vlug gaat helpen @Liz, prachtig koppel! @Miekiepluis, wat leuk om te lezen dat jullie de gebruiksaanwijzing ook aan het vinden zijn! Ik heb niet zo'n last van stemmingswisselingen maar ik had tijdens de zwangerschap ook al niet zo'n last van die hormonen Maar dat kunnen gemene monsters zijn hoor! @Annie, hi hi vond hij zijn pyama niet mooi?? @Rianne, fijn om te lezen dat je ook lid bent geworden van de "waar is mijn beeb nu gebleven" club Ohhhhhhhhhhhh smelt die lach foto's! @Anna, doet hij dit niet als je hem inbakerd?? Want dan zou ik zeggen tegen het Cb, dikke vinger met jullie ontbakeren!! (snap zoiezo niet waarom dat nu al zou moeten) Eind volgende maand is nog ver weg he! @Simmer, ik leef met Anouk mee in haar structuur, dus dat is elke dag anders Nou komt ze normaal voor een voeding tussen de 3 a 4 uur overdag, alleen haar laatste voeding gaat op verzoek en wel MIJN verzoek. Ik voed haar dadelijk voor het slapen gaan nog even, zodat ze vol de nacht in gaat Ze komt dan meestal tussen 5 en 7 ergens @Noa, gefeliciteerd met je neefje! Hier doet Anouk ook niet mee met de club Ligt heerlijk in haar Lodger naast me op de bank te pitten Zo heerlijk om dat koppie te zien Geen nieuws meer van MvY, hoop zo dat er niets ernstigs aan de hand is en dat het goed gaat met haar en Esmee
Goeiemorgen meiden, Hier ben ik ook weer een keer! M'n laptop is nog steeds in de maak, dus daarom ben ik er weinig. Lees wel mee hoor, maar actief meekletsen lukt nu dus even niet. Wel wil ik MvY heel veel sterkte wensen met Esmee en ik hoop dat je meisje snel weer thuis is! Noa Gefeliciteerd met je neefje Mika! Alle nieuwe mama's Welkom hier!!! Slapen/huilen Hier gaat het 's nachts en overdag best goed, maar 's avonds wil het nog wel eens moeilijk gaan. Dan kan ik 10x naar boven lopen om z'n speentje weer in z'n mondje te doen...pfff erg vermoeiend. Maar over het algemeen doet Kane het hartstikke goed en krijgt de laatste dagen pas rond 7.00 uur z'n eerste flesje! Foto's Ik zag weer een paar mooie babykoppie's voorbij komen...wat een schatjes allemaal!!! Hier vandaag een leuke dag voor de boeg! Ben namelijk vandaag jarig (31 jaar...pff ouwe doos ) en m'n eerste verjaardag als mama!!!! Straks eerst op nacontrole bij de VK en daarna met m'n 2 schatjes de stad in om een mooi verjaardagscadeautje uit te zoeken en ergens lekker een broodje eten ofzo. Ik wens jullie ook een hele fijne dag en een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!
@Ginny, gefeliciteerd!!!!!!!!! Leuk hoor eerste verjaardag als mama!! Wordt een leuke dag zo te lezen! @Monique, nee hij vond hem denk niet zo mooi! Maarja mama wel dus pech gehad Fijn dat Anouk het zo goed doet! @Noa, gefeliciteerd met je neefje!! Hier alles goed. Heerlijk geslapen vannacht, want Milan werd pas 7.45 wakker! Hij had 22.00 zijn fles gehad, dus mooie tijden dacht ik zo! Vandaag maar even de stad in, want de nutriton is op.