Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mamajess: Ow dat is nog eens leuk shoppen zeg! shopze dan maar vast voor morgen! Quinny Senzz ken ik niet, ga eens even googlen...

@ Skatje: gelukkig maar dat hij niet onder de dekens komt!

@ Marieke: Zo hé jij bent omgeven door twins! jij bent dus een zusje verloren! heavy hoor! Een tweelingzwangerschap en babytijd lijken mij ook erg zwaar! heb het nu al druk met 1tje...

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mamajess: Ik heb de Senzz even bekeken en ik vind 'm niet zo mooi, hij oogt zo breed..

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Marieke, wow, dat zijn een hoop tweelingen. Men zegt toch dat het een generatie overslaat? Of is dat denk je een fabeltje? Want bij mijn familie klopt het tot nu toe.
    Het lijkt me ook wel zwaar ja, dat zal ik niet ontkennen. Als je kijkt hoe zwaar die eerste maanden zijn bij 1 kindje, nou dan zal dat bij 2 kindjes 2 keer zo zwaar zijn. Maar toch lijkt het me erg leuk.

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Heey dames,

Hier alweer een drukke ochtend. Helaas geen leuke dingen...
    Milan is zoo verkouden, zijn longetjes zitten helemaal vol en hij kucht en hoest heel erg. Hij piept ook helemaal van benauwdheid. Ik dus de dokter bellen en kreeg het antwoord ' zolang hij geen koorts heeft doen we niks ga maar wat halen bij de drogist'. Fijn....
    Heb nu Luuf en druppels gehaald tegen het hoesten. Hoop dat het snel werkt. Hij ziet ook helemaal witjes....

En bij de dierenarts geweest om 12 uur om ons ratje in te laten slapen.... We zagen gisteravond dat hij er beroerd uit zag. Hij had een hele wond opeens en bloed brr dus vanochtend meteen gebeld. De dierenarts zei dat hij waarschijnlijk pijn heeft gehad en zichzelf heeft gebeten :( Snik... nu hebben we geen diertjes meer... :(

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Jessi, ik zou hierna ook wel een tweeling willen!!! Het lijkt mij ook zwaar maar wel heeeel leuk! Mijn opa is tweeling dus weet niet of ik dan verhoogde kans heb? Volgens mij niet..

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tweelingen: Ik heb zelf een tweelingzus en verder in de familie komt het ook voor. Bij mijn man komt het ook voor en we waren dan ook heeeeeeeeeeeel blij dat we maar een kindje verwachtten. Twee had hier niet zo best geweest denk ik. Pfff, 2 tegelijk, met een gestessde man... Nee liever niet!

Buggy, die wil ik ook nog wel gaan kopen, voor het makkelijke erbij. Dat even snelle wat ik hier lees en makkelijk in de achterbak te doen spreekt me wel aan.

Anouk, wat zielig zeg voor Milan. Hopelijk helpt de Luuf en de druppels.
    Wat erg zeg van je ratje. Was hij al erg oud?

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tweelingen: Mijn moeder was van een tweeling, haar tweelingbroer heeft een tweeling, en ik ben ook van een tweeling. Dus bij ons slaat het geen generatie over. Het is iedere keer toevallig bij de 3de zwangerschap, en aangezien we een miskraam hebben gehad... Volgende keer 2?

Beterschap Annie, voor Milan, hier ook een heel verkouden dametje. Ze slaapt alleen maar en pruttelt. Zielig he? En wat rot voor je ratje. Het blijft naar om op die manier afscheid te moeten nemen van je beestjes.

8. Mumtobe: ow fijn dat wij niet de enige zijn die nu even krab bij kas zitten, maar jij gaat er wel zwaar op achteruit, balen joh. Ga je weer opzoek naar een baan of ......??
    Tenminste ik neem aan dat wat je nu krijgt een uitkering is?

En ik smeer Finn zijn wangetjes altijd in als ik naar buiten ga, anders krijgt hij skrale wangen, maar jah wij moeten dan ook wel 2-3 keer verplicht, dus ik kan hem dan moeilijk thuis laten in zijn eentje!

Mamajess: dat ik mail had wist ik al!! haha
    Ik werk dus in Velserbroek in de gehandicaptenzorg met mensen met een lichamelijke handicapten die zelfstandig wonen in een woonwijk en opafroep hulp krijgen waarbij hun dat nodig hebben.
    Heel erg leuk werk, maar wel erg vermoeiend met Finn en zo erbij!

Marieke: wel erg handig zoveel 2-lingen vooral met verjaardagen inplaats van 2 per jaar gewoon alles in 1 keer!

Annie: gecondoleerd, dikke knuffel!
    En wat zielig voor Milan, hoop dat de luuf snel helpt en je kleine man snel weer normaal kan ademhalen!

Hmm Finn had sinds vorige week zaterdag al niet meer gepoept en nu komt er toch een lucht uit de box!! dus ik ga daar maar eens even polshoogte nemen!:$

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ annie: wat sneu zeg van je ratje! en je wordt lekker afgewimpeld bij de ha! hoop dat de druppels werken bij Milan!

@ Ollekebolleke: Ja heb idd een WW-uitkering nu, ben keihard aan het zoeken naar een baan want ik MOET werken helaas, vriendlief heeft ook niet echt een geweldig hoog loon, maar de vacatures liggen op t moment niet voor t oprapen, en dat schijnt alleen nog maar erger te worden :(
    hmmm zo lang al niet gepoept? woowww ik denk dat je Finn nu aan het badderen bent :p

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Gentle, je maakt me nieuwsgierig, wat voor kinderwagen heb je? Foto's foto's ;)
    Nee ik heb een toyota picnic en daar zitten zes stoelen in per twee achter elkaar, dus drie rijen van twee... volg je me nog? Dan gaan mama's op de voorstoelen, beebjes op de twee stoelen daarachter en de achterste twee stoelen kunnen plat of eruit, ruimte zat.

Drinken/slapen, ja we kunnen het nog, slapen van 7 tot 7 (met een beetje gemopper om 5 uur) en vier flessen van nu 230! Lekker ritme, 7:00, 11:00, 14:30 (kids moeten uit school) en 19:00! Nou morgen kijken of zijn longen schoon zijn, hij is nog wel verkouden...
    Zijn gezichtje is ook nog steeds beter dan eerst, ik zit elke dag te kijken of de puistjes/plekjes terug komen maar tot nu toe niet... Het kwam altijd in vlagen dus het kan nog komen...
    Elias heeft ook ondekt dat hij het geluid maakt van zijn rammelaar en nu gebruikt hij hem niet alleen meer om op te sabbelen maar ook om mee te slaan om zo geluid te produceren, hoe lief en leuk ze zijn als ze kleine stapjes vooruit doen in hun ontdekkingen!

Cjpt, hier ook niet veel foto's met mij en Elias, sowieso niet veel van mij ;)

Aaah Marieke, had ie het koud? gossie, hier slaapt hij ook sinds twee nachten met twee kruikjes en een extra deken, lekker lekker anders voel ik me zo schuldig onder mijn vier seizoenen texels schapenwollen dekbedje hihihi

Jessi, ja je bent nooit uitgekocht met een baby, kleertjes links, spulletjes rechts, ze groeien ergens uit en moeten ergens anders weer in... Nee ik hoop het met mijn kinderwagen te redden zonder buggy maar zeg nooit nooit hahaha

Ollekebolleke, hadden jullie vogels die luisterde? Hie rhet tegenover gestelde, als je wat tegen ze zegt gaat ze me toch tekeer :$ dus negeren is het beste voor je rust ;) Ja ze kunnen wel leren praten maar dat is lastiger dan bij een papagaai, ze hebben wel wat deuntjes nagefloten, dat was makkelijker, we hebben altijd een koppeltje dus dan hebben ze meer oog voor elkaar dan voor ons ;)
    Nee werk kan je niet afbellen, ik straks ook niet meer, kan me niet eens ziek melden op mijn werk als ik als zelfstandige aan de slag moet, daar kan ik het nog wel eens benauwd van krijgen als ik erbij stil sta...
    Als je echt geen geld hebt voor een kerstboom kan je je spulletjes gebruiken om andere items in je huis te versieren, een oude vriendin van mij had elk jaar een kerstfiets in de kamer staan en ik heb zelf wel eens van lampjes/lichtslag een vorm van een boom en ster op de muur geplakt. Beetje crea en het id juist extra gezellig!

Skatje, ik heb ook de mura maar nog niet verdiept in ombouwen, hoe moeten die adaptors eraf dan?
    Jee vier maanden, snel gaat het he?

Mumtobe, dat is ook wel een stap achteruit voor je financieel gezien...
    Ja ik weet wel dat de mura buggyinzet plat kan.

Annie, dat klinkt inderdaad niet als prettige ochtend voor je, hoop dat de drogist spullen wat goeds doen voor Milan!
    En sneu voor je ratje, ik heb vroeger ook altijd ratjes gehad, leuke gekke beestjes zijn het!

Zo bijgekletst hier, nu snel kindjes halen, eten, griepprik scoren en chillen op de bank! bye :D

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rianne, 4 flessen van 230 :$ Daar doet Svinthe soms 2 flessen over!

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: ja idd een hele stap achteruit, maar ja het is niet anders, als ik nog had gewerkt waar ik werkte (rare zin) maar dan had ik maar de helft moeten inleveren, ik zou dan van 4 dagen naar 2 dagen gaan, nu ga je al de helft minder, en krijg je daar ook nog eens maar 75% van, en dat is ook nog eens van korte duur, want na de 1e maand (geloof ik) in de ww krijg je nog maar 70% :(
    Fijn dat de buggyinzet van de mura plat kan, dat scheelt al een hoop!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Buggy, 1 van de redenen dat ik de Bugaboo heb gekocht was omdat het onderstel zo super licht is. Weest uit mijn hoofd maar 7 kg. Dus echt heel goed in en uit te klappen. Ik ga dus ook geen buggy kopen. Is prima te doen met de wagen. Zou het een beetje aso vinden om een wagen van 1000 euro te hebben (met alles erop en eraan) en dan ook nog een buggy kopen haha. Dan is het het geld echt niet meer waard ;o)

Zo ik heb woensdag vrij genomen en ben nu dus heerlijk 3 dagen vrij!

Gesprek met manager kom ik later even op terug. Eten is klaar.

14. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Hanna, nee wij hadden hem even omgebouwd om te kijken hoe dat werkte maar nu er weer uitgehaald.

Ik snap even het verschil niet tussen een buggy en een kinderwagen? Ik dacht dat dat hetzelfde was :). Maar zoals ik jullie hoor is een buggy veel lichter en niet om te bouwen?

Dan heb ik dus een kinderwagen, zo'n 3 in 1 ding. maxi-cosi, reiswieg en zo'n zitgedeelte dat je dus om kunt bouwen.

Anouk en Melisa, beterschap met jullie beebjes! Heel zielig als ze zo verkouden zijn.

Tweeling, lijkt me wel leuk maar heel zwaar. Dus liever eentje tegelijk!

Wow dat sommige gewoon al op 4 voedingen zitten! :$
    Hier nog steeds 7! Vanavond ga ik de laatste voeding kolven en er rijstebloem bij doen. Eens kijken hoe lang hij daar op kan teren. Ik hoop de hele nacht want vooral een hele dag werken na een gebroken nacht begint me erg zwaar te vallen momenteel. Tegen een uur of 15:00 kan ik m'n ogen nauwelijks nog open houden.

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nita: Dit zijn buggy's: Buggy's | Baby-Dump idd veel lichter en makkelijker in te klappen etc... hier kan dus (op sommige wel) de reiswieg niet op, op de meeste kan de maxi cosy bevestigd worden met adapters, maar het gaat dus vooral om het zitgedeelte!

Hier ook al een aantal weekjes op 4 voedingen, terwijl Dimara de jongste is! meer hoef ik haar ook echt niet te geven aangezien ze al ruim 6,5e kilo weegt schat ik zo! een 5e voeding krijg ik ook niet meer gepland nu ze om 21.00 uur naar bed gaat en er om 08.00 uur pas weer uit komt, wakker makken om een uur of 11 heeft geen zin, ze drinkt dan niets of maar een klein beetje en ik stoor haar duidelijk in haar nachtritme!

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

heb alles terug gelezen dusga maar is beginnen met reageren hihi
    hier is alles goed, dus weinig te melden hihi

@genlte ow vervelend dat julia nog zou was. hopelijk komen die tandjes snel door zodat ze snel weer een vrolijk meisje wordt,

@annie beterschap voor je kleine man, hopelijk is die snel beter, en wat sneu voor je ratje. je treft het niet he.

en schoonouders blijven dus weg met kerst, helaas je eigen ouders dan ook, nodig je die toch andere dagje uit, ga je wat leuks doen met kerst,.

@nita wat een leuke foto van milan, en zo te horen kan jij wel een goede nacht rust gebruiken, hopelijk werkt de rijstebloem.

@sweepy, wat fijn dat het goed gaat met je 2 mannetjes. en dat ze niet ziek zijn geworden.en ze zijn dus 1 eiig. had je man tocgh gelijk.
    en wat een schattige foto's

@genlte inderdaad tocg maar even laten kijken naar de moedervlekken hoor,

@hanna hihi liggen is voor baby's die svinthe toch. jij hebt toch de bugaboo die kan toch nog in lig stand?

@melisa beterschap voor je kleine meid!

@marieke. ow ties had het dus koud in ze bedje, nou gelukkig ben je de achter gekomen voor de winter echt begon

@mumtobe dimara haar kamerjte dus ook wat aan de koude kant die van yas ook vindt het soms gewoon zielig maar ze voelt wel lekker warm aan dus ze heeft er denk ik niet zoveel moeite mee

en wat balen dat je 100 in de week krijgt, hopelijk vindt je snel een baan, wat voor werk deed je eigenlujk?

dimara dus ook al op 4 flessen yas weegt 6,3 kilo maar zit nog op 5 hihi me kleine vreetzakkie

@ollekebollke ow wat balen dat je je onregelmatig pas volgende maand krijgt, bij ons kreeg je dat ook altijd maand later. soms was dat wel lekker.
    en wat knap van finn op 4 flessen zoals het hier ervoor staat zal het niet snel ervan komen denk ik

en vanaf zaterdag niet gepoept!!! pff zat zeker tot in ze nek?

@skatje hihi die aiden hij dacht dat ziet er lekker uit!!! maar uiteindleijk toch niet.

wat betreft wandelwagen. hier de speedi, en heb in a'dam een zitverkleinder ervoor in gekocht. dus dan is het wat kleiner voor haar. aan de ene kant wil ik wel een buggy der bij maar aan de andere kant vindt ik deze wagen super fijn rijden. dus we houden het voorlopig bij deze.

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    meiden nog een vraag. wie hebben van jullie de dolce gusto? en wat zijn jullie ervaringen ermee?

18. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @sweepy, wat een ontzettend leuk kerstfoto van je mannen!

Hier ook weinig foto's van mezelf en Ruben, en als ik het eens vraag sta ik er achterlijk op of is de foto bewogen...moet ook maar weer eens met de ontspanner aan de slag.

@Marieke, ach had Ties het koud..? mmmm ik vraag me af of dat bij Ruben ook het geval is.Die slaapt ook zo slecht. Maar hoe ben je daar achter gekomen dan? voelde hij koud aan? of lag hij te klappertanden..

Buggy, wij hebben een Chicco buggy. (hadden we gekocht voor Pepijn ivm vakantie met het vliegtuig) hij is makkelijk, maar ik rijd lekkerder met de kinderwagenbuggy. Ik merk echt het verschil. Zeker nu Pepijn ouder is, moet ik mijn hele gewicht er tegenaan gooien om hen voor te duwen.

Vanmiddag de mexprik gehaald, Pepijn moest als huilen toen we de sportzaal in kwamen, ik zat ook gelijk met tranen in mijn ogen. Nouja gelukkig is het voorbij, nu maar hopen dat we geen bijwerkingen krijgen.

Morgen met Ruben naar het cb, voor prikken en zijn apk!

19. Mumtobe: nee hoor Finn had geen badje nodig, t was maar een klein beetje poep!

Komt omdat hij bv krijgt en nu zoveel beweegt en dan verbruiken ze alles en kan het voorkomen dat ze wel een week of soms zelfs 2 weken niet poepen, dus t valt nog mee. Maar dit was wel voor hte eerst dat hij zolang zonder poepen heeft gedaan.

Rianne: ow maar ik krijg het ook wel gezellig hoor in huis ik heb nog wat oude workshop dingen staan die heel mooi zijn, dus die komen zo en zo te staan! Dus een beetje kerst krijgen we wel hoor, maar IK WIL EEN BOOM! en ja als zelfstandige dan heb je inderdaad een probleem met ziekmelden, maar ben ff vergeten wat wilde je ook alweer gaan doen??
    En wat de vogels betreft ja die van ons kon wel luisteren, maar alleen als mijn vader niet thuis was, want zo gauw de vogel mijn vader zag ging ze uit d`r dak, ook best lastig, maar je leert er inderdaad mee leven!

Cjpt: jij hebt dus ook wel het kleine probleem dat je niet en de wagenbak kan gebruiken en de buggy, vind je dat niet lastig??

Nita: nog steeds 7 voedingen das best veel, lastig hoor!
    Ik geef ook bv maar Finn zit nu gemiddeld op 4 voedingen, het komt van zelf goed hoor, Finn heeft het allemaal zelf geregeld;)

Noa: het zijn geen 4 flessen maar 4 voedingen hij krijgt nog steeds bv!! dus ik ben best wel trots en de poep hmm nee hoor die zat nog gewoon in zijn luier t was ook maar een heel klein beetje!!

Zo ga alvast wat spulletjes bij elkaar rapen want moet er morgen weer vroeg uit om te babyzwemmen!:( T zwemmen zelf is echt wel leuk, maar zoooo vroeg!:)

Maar eerst gtst kijken

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ollekebolleke ow sorry bedoelde ook voedingen maar had wat anders getypt mijn excuus.

veel plezier voor morgen met baby zwemmen,

Deel Deze Pagina