Ollekebolleke, wow met bv nog maar 4 voedingen! Dat is echt knap! Weet jij wat hij ongeveer drinkt? Milan drinkt uit de fles altijd rond de 150 ml dus ik denk uit de borst ook zo ongeveer. Niet heel veel dus, daarom komt hij ook nog zo vaak. Mum, oh dat is dus het verschil. Ik weet niet of ik die erbij ga kopen, eens kijken hoe ik het straks zo met deze vindt. Het nadeel is inderdaad wel dat dat onderstel steeds zo'n gesjouw is. Ik heb net 2 shirtjes voor Milan besteld. Een grijze met de tekst: Lock up your daughters en een lichtblauwe met: beter verwend dan verwaarloosd Wij moeten morgen ook naar het CB en ik moet ook weer de mex griepprik halen
Goedenavond dames, Heb alles wel gelezen hoor, maar ik ben in een erg melancholische bui en ff geen zin om te reageren. Het is zover, Rens ligt in het ledikant... Ik geloof dat ik dit de grootste stap tot nu toe vind, maar ik weet niet waarom? Vind het bijv veel moeilijker dan toen hij (met wieg en al) van onze kamer naar z'n eigen kamer ging. Ik was gewoon erg aan het wiegje gehecht denk ik. Kijk dat kleine ventje nou toch in dat grote bedje liggen. Pffff, hij wordt veel te snel groot. Maar hey, in dit bedje kan ik mijn armpjes wijd uit strekken, dat paste in mijn wiegje niet meer .
Ik heb vandaag bij de Hema een houten kerststal gekocht. Ik had er nooit een, maar vroeger thuis wel en daar heb ik leuke herinneringen aan! Vond deze wel handig met die houten blokjes, kan Rens er vanaf volgend jaar lekker mee spelen en het kerstverhaal leren kennen. Wat vinden jullie ervan?
@ Ollekebolleke, probleem? Haha ik heb geen probleem hoor ;o) Nee de wagenbak van de Bugaboo is vrij klein dus toch niet iets waar ze nog heel lang in past en het buggy-zitje (of hoe noem je zoiets) kan in een ligstand. Dus prima. En dan eventueel nog de mc die erop past. Ik vind hem prima zo. Ik vind het juist onhandig om 2 verschillende "apparaten" te hebben. En de gemiddelde buggy vind ik eerlijk gezegd vaak gammelen dingen waarin het ruggetje niet goed ondersteund word. Dus ik hou het lekker bij mijn knalroze Bugaboo!
Nog ééntje hoor, dan hou ik op met spammen. De droom van elke papa? Met je zoon samen naar studio sport kijken...
@Nita, ik zit met Ruben ook nog op 6 a wel 7 voedingen, vooral snachts vind ik het erg zwaar. Hij drinkt uit de fles ook zo rond de 160 ml. leuke teksten voor de shirts! @Liefie, leuke kerststal, vind het ook altijd wel wat hebben.
cjpt, Bugaboo makkelijk in en uit te klappen?? Ik sta er altijd mee te tobben hoor. Net ook weer. Ik ben even met Svinthe naar een voetbalwedstrijd gegaan van mijn neefje (heeeeel koud trouwens zo aan de zijlijn ) en ik heb wel 5 minuten staan proberen om dat ding goed uit te laten klappen. Waarschijnlijk heb ik de truc nog niet door Mumtobe, wel knap hoor van Dimara, al lekker op 4 voedingen Noa, ja de Bugaboo is nu gewoon nog in de ligstand en eigenlijk is het nog veel te vroeg om hem om te bouwen. Lekker liggen vindt mama wel fijn voor Svinthe, maar zij is het daar vaak toch niet mee eens. Jingi, fijn dat de prikken er voor vandaag weer opzitten. Nu morgen nog en dan er weer voor een tijd vanaf! Ollekebolleke, oei weer zo vroeg babyzwemmen.. Ik zal aan je denken (als ik me nog een keer omdraai in mijn bedje hihi) Nita, goede teksten zeg op de shirts Liefie, wat een leuke foto van een lieve Rens. Ik zit er ook tegenaan te hikken.. Misschien in de kerstvakantie maar *zucht* Wij krijgen hoogstwaarschijnlijk niet nog een kindje, dus dan is het echt voorbij he.... Heel leuk die kerststal! Enne.. leuk hoor Studio Sport. Hier ook 2 voetbalfans, dus Svinthe zal er ook aan moeten geloven
Noa: ow geeft niet hoor, maar ik dacht... naja je snapt me wel! En dank je hoop ook dat het weer leuk is net als de afgelopen keren! Nita: als we Finn de fles geven dan drinkt hij daar tussen de 165 en 200 cc uit hangt een beetje van het tijdstip en de honger af! Maar als ik kolf dan heb ik veel minder, dus ik weet niet goed wat hij van mij zelf drinkt maar als we het hem uit een fles geven komen we dus daar opuit. En jah ik ben ook echt best wel trots dat hij 4 keer drinkt, heerlijk. Hij krijgt ook 8-13-16-19 Dus tussen de eerste en de 2de laat hij een beste tijd, hij begint altijd rond 10 uur te mopperen en dan ga ik meestal de hond uitlaten en valt hij inslaap en dan laat ik hem liggen tot hij zelf wakker word en als het me te lang duurd dan maak ik hem rond 1 uur wakker. Misschien ook gewoon proberen om hem lekker te laten liggen als hij slaapt. Zo heb ik het ook geprobeerd en volgens mij groeit Milan ook gewoon goed toch?? Dan zou je het ook eens kunnen proberen. Liefie: ik snap wel dat je het moeilijk vind maar kijk eens naar hoe lekker hij het vind om zijn armpjes zo te kunnen strekken!! Mama mijn wieg is nu ineens ZOOOOO GROOT! haha. Meid ik had het er ook erg moeilijk mee, maar heb de stap genomen en heb er nu geen problemen meer mee, dus mama even doorbijten Rens is er echt wel blij mee, want tot zijn 18de in een wieg is ook niks! Ow en leuke kerststal hoor, ik wil opzich ook wel die van Dick bruna is ook erg leuk, maar wie weet volgend jaar! Cjpt: heb je je buggy-zitting en wagenbak al omgeruild dan?? Ik begin een beetje te twijfelen omdat Finn wel graag wat wil zien maar ik zoiets heb van het past nog en is nu nog lekker warm zo onder de dekens! Zo heb mij eten voor morgen ook alvast klaar gemaakt, zo alvast het onderstel van de wagen in de auto, dan hoef ik morgen ochtend alleen kleren aan, hond uitlaten, Finn eten en dan lekker zwemmen en als ik terug kom spulletjes bij elkaar zoeken, kleren strijken, douchen, aankleden en werken, wow ziet er uit als best druk Gelukkig komt mijn moeder Finn halen en hoef ik die niet ook nog eens weg te brengen, dus dat scheelt me weer intotaal een uurtje! Nou meiden ik heb morgen weinig tijd denk ik zomaar, dus niet te veel typen anders moet ik zoveel bijlezen!
Hanna: die bugaboo als je hem uitklapt werkt hij soms niet mee he of heb je dat niet, maar ik bn erachter gekomen dat hij bij mij soms niet uit wil klappen als ik dus de haakjes omhoog haal (snappie?) dan is het een kwestie van de kleine wieltjes naar je toe met je knie de stang een soort van naar binnen duwen en dan de haakjes omhalen en dan gaat hij wel in 1 keer, zonder haperen. Waar had je nog meer problemen mee??? wie weet heb ik wel DE tip!
Verhip, hihi, vind je een koude huwelijksnacht niet erg? Hanna, nee, ze waren gewoon de hele dag in gesprek Of er stond een bandje aan dat ze de telefoon niet op konden nemen, of ze waren in gesprek. Heel vreemd! Ik probeer het morgen nog maar een keer! Cjpt, hier juist andersom wb foto's! Mijn man vindt het heel leuk om foto's te maken, dus ik en Julia staan er altijd op. Hij heeft nauwelijks foto's van zichzelf met haar Melisa, hier ook zo verkouden. Hopelijk zijn onze meisjes er snel weer vanaf! Het cb gaf als tips zout water druppeltjes, uitje bij het bed, LUUF smeren en samen onder de douche. Hier helpt vooral de luuf goed! Marieke, dat dacht ik ook ja. Ik vind het wel jammer eigenlijk, want ik heb een best "mooie" op mijn schouderblad van een cm groot ofzo. Maar ja, hij jeukt... Sneu dat Ties het koud had Niet leuk om daar achter te komen! Ollekebolleke, ik heb hem overtuigd gisteravond Toch de borrelhapjes uit de vriezer getrokken!! Skatje, gefeli met de 4 mnd! Quinny Senzz, nee niet mijn smaak. Ik vind Quinny sowieso niet echt mooi. Mij te rond en ik zie veel moeders er behoorlijk krom achter lopen omdattie zo laag is... Annie, zielig voor je ratje... Altijd lastig met die kleine beestjes om te weten wat ze mankeren! Tweelingen, hier nauwelijks... (helaas). Ik zou het erg leuk vinden, maar waar haal je dan de tijd vandaan... Pfff, ik vind het nu al zwaar! Rianne, klinkt als ruimte genoeg! Ik zal onderaan een foto van onze wagen er bij doen *zoekzoek* Ik heb een licht grijs-groene Mutsy Slider. Heerlijke wagen! Maar wel groot Ik weet in ieder geval zeker dat Julia er nog de winter in kan Nita, hier ook 7 voedingen. Het kolven werkt voor geen meter hier, dus ik zal wel moeten. Ik heb die 101 redenen voor bv nog in mijn hoofd zitten van bv.com, dus ik moet van mezelf nog even! Ja, je hebt dus een kinderwagen (meestal met reiswieg, wandelwagen en adapters voor de MC) en een buggy (gewoon zo'n inklapding die je ook op de fiets mee kunt nemen!). Ik denk dat in het begin de wandelwagen wel beter is hoor! Veel stabieler! Liefie, leuke kerststal! Lekker kiddo proof Zitten/liggen, Julia vindt alles nog prima buiten. Die ligt heerlijk met haar handjes te spelen in de kinderwagenbak. Thuis wil ze ab-so-luut niet meer liggen. Ze trekt zich met alle macht omhoog Kunnen jullie kids ook al een beetje beter zitten? Julia kan aardig rechtop blijven als ik haar handjes vast houd, maar het is wel moeilijk. Weet iemand wanneer ze echt ook in de box kunnen zitten? Met 6 mnd ofzo? Ik ga ff mijn moeder bellen. Dan kan mijn man intussen lekker de was ophangen Ik heb geen zin!
Ollekebolleke, de kleine wieltje bleven aan de grote "geplakt" zitten en die kreeg ik niet los. UIteindelijk lukt het altijd wel, maar weet ik nooit hoe dat nou zo gekomen is... Dus de volgende keer heb ik dan weer hetzelfde probleem...
@Hanna, hij was al 3. Dus hij was voor een rat echt al een oude opa... Het is wel jammer, maar hij heeft een goed leven gehad!
Cjpt, die "beter verwend dan verwaarloosd" is uit Gooische meisjes Gentle, Quinny laag? Ik vind die van mij juist hoog in vergelijking met andere wagens. Maar ik heb ook een ouder model uit 2006, misschien scheelt dat. Ollekebolleke, Milan groeit inderdaad heel goed, hij zit zelfs boven het gemiddelde met alles. Ik maak hem alleen voor de laatste voeding wakker rond 22:30 want anders komt hij doodleuk 2x 's nachts. Overdag hoef ik hem nooit wakker te maken want hij slaapt niet veel . 's Morgens hooguit een uur, heel soms 1,5 en dan begin van de middag nog zo'n 3 kwartier. Meer niet.
Ollekebolleke, ik wil, nee ik ga een webwinkel openen en ga het proberen druk te hebben daarmee En dan is het net als moeder zijn, geen tijd voor ziek zijn, altijd doorgaan, kinderen kan je niet in de wacht zetten en zoiets ook niet! Maar komt vast goed, al doende leert men Nou hier geprikt, auw auw,. het prikken zelf deed wat minder zeer dan de eerste keer maar de na-pijn komt nu al en vorige keer na een dag pas... Misschien ook een dag eerder vanaf dan? *hoop hoop* Liefie, kijk die Rens prinsheerlijk in zijn ledikant liggen, sommige dingen zijn voor mama's moeilijker dan voor beebjes inderdaad En een kerststal, ja die moet ik ook nog eens kopen en dan het liefst een peuter-proof versie zoals jij daar hebt! Wij mochten er thuis namelijk niet aan komen want dan ging het stuk, nou Elias wel hoor De droom van elke papa? Nee gelukig kijkt papa hier niet naar studio sport, wel formule 1! Maar dat is niet zo vaak als studio sport Nita, ik zag een keer een jongetje met een shirt waarop stond (aan de voorkant) "schoonzoon" (en op de achterkant) "in training", die wil ik! In drievoud! Maar "beter verwend dan verwaarloosd" is ook erg leuk! Gentle, hier kan Elias wel zitten als ik hem aan zijn handjes/armpjes optrek, vind ie ook leuk en op schoot zitten/hangen vind hij ook erg prettig maar liggen in de box en kinderwagen bak gaat ook nog goed, tenzij hij in de knoei komt met draaien, dan wil hij niet meer liggen hahaha Echt kunnen zitten verschilt erg per kind! Afwachten dus... Truste!
Goedemorgen meiden, Hier vroeg op voor mijn doen. 7 uur Svinthe de fles gegeven en ze was klaarwakker daarna. Toen heb ik haar meegenomen naar "het grote bed" en dat vond ze wel wat. Lekker liggen spelen en kroelen en daarna hup .... in bad! Nu ligt ze in haar wipstoel en ik verwacht dat ze binnen nu en een kwartiertje wel weer in slaap valt Ze wil touwens altijd haar duim in haar mond, ook als ze de fles krijgt Rianne, de opdruk Schoonzoon in training vind ik erg leuk Hoe gaat het nu na de prik? Hopelijk trekt het snel weg!
hoihoi, ik ben zaterdag en zondag onwijs beroerd geweest en moest alleen maar overgeven, helaas Suze ook (denk door de bv), gelukkig zijn we allebei weer opgeknapt. Roos en papa hebben gisteren weer de mx inenting gehad, Roos moest nu een beetje huilen toen ze de hal binnen gingen maar na de prik helemaal niet meer
Goede morgen allemaal, Wat een leuke foto's allemaal zeg en wat groeien ze goed,super! En die kerstfoto van de tweeling,echt heel leuk. Ik wil zelf ook nog een keertje een tweeling fotograferen in mijn studio'tje. Dat lijkt me een hele uitdaging. Ik heb vorige week week mijn 3 meiden nog gefotografeerd voor de kerstkaart. Als het goed is krijg ik ze vandaag met de post. Voedingen:Rosa zit nu op 5 voedingen waaronder de laatste(20:00)krijgt ze de fles 230ml. Dan tukt ze lekker door tot de volgende morgen rond half acht. Ik kolf elke avond om 22:00 een half uurtje af(kwartier per kant.) En op mijn werk,ik werk 2 dagen in de week,dus dat is te doen. Overdag slaapt Rosa meestal een uur na 2 uur wakker te zijn. Ze probeert ook rechtop te gaan zitten als ze in de wipstoel zit. Ze past nog net in de kinderwagenbak,nog 10 cm en dan ligt ze klem. Ik hoop dat ze de hele maand januari er nog in kan.
Goedemorgen! Nita, we zullen eens kijken op de meeting! Mutsy is belachelijk hoog Maar ik heb altijd het idee dat mensen zo hangen achter zo'n Quinny. Maar mss is dat zo'n buggy... Hanna, hier ook, maar dan d'r hele hand in d'r mondje tijdens het voeden Ik kan ook niet meer praten tijdens het voeden (of iemand anders), want dan gaat ze meteen liggen koekeloeren ipv drinken. Heel grappig, maar niet handig Ik ben heel benieuwd hoe dat op de meeting gaat!! Is daar trouwens een beetje een hoekje dat we kunnen voeden? Of zijn alle andere bv mama's zo stoer dat ze midden in zo'n kring kunnen voeden? Julia is dan echt totaal afgeleid... Petra, jijzelf geen enting? Ik moet vrijdag... Gelukkig gaan we daarna meteen ff gordijnen uitzoeken (dan past mijn moeder toch al op), dus dat is wel leuk! Nou, hier een heeerlijk nachtje! van 20u tot 5u en toen pas om 8.30u!!! Ik ben dus heerlijk bijgeslapen, en nu slaapt ze gelukkig ook weer eventjes in haar bedje. Ik denk dat het mede door haar snotterigheid komt dat ze niet zo goed kan slapen. Met haar speen moet ze door haar neus ademen, en dat lukt niet zo goed... Sneu! Vanmorgen was ze ook helemaal schor en hoesten enzo... Ik ga nu gauw douchen, want ik kan er niet vanuit gaan dat ze na dit slaapje nog een keer in haar bed gaat slapen! Is het bij jullie trouwens ook zo mooi buiten? Hier alles wit van een laagje ijs. Mooi!!
Goedemorgen!! Ik ga om 11.30 even met Milan naar de dokter. Hij piept nog steeds en heeft vannacht elk uur gehuild en gehoest!! Echt zielig hoor... Normaal geeft ie geen kik 's nachts dus hij heeft echt wel last. Hij had zelfs een zetpil gehad maar hielp dus niet. Gister vond de assistent het niet nodig dat we kwamen maar nu toch wel. Gelukkig maar. Nou tot later moet nu douchen enzo en me auto krabben!!! Woow helemaal bevroren!!!