Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Wauw, zou zeker een mooi setje zijn! Is ze al uitgehuwelijkt?? ;)

ik moet naar het CB! Bye bye!!

2. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    En opzich klinkt het best raar wat je zegt. Dus je moet maar gewoon reageren of wie je leuk vindt en de rest laat je lekker zitten?

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben dus zo iemand die gewoon niet de tijd (en de zin) heeft om op iedereen te reageren. Hoe vervelend het soms is voor iemand als er niet veel mensen reageren, het zal wel vaker gaan voorkomen als onze kindertjes steeds minder zichzelf kunnen vermaken. Dat is nou eenmaal niet anders.
    Ik voel me daar ook helemaal niet schuldig om.
    Ik denk dat het belangrijk is dat de belangrijke vragen in het rood gesteld worden zodat het duidelijk is. Er zijn er alweer een hoop aan het werk en die hebben helemaal niet de tijd om alles grondig te lezen en daarna te gaan reageren.

Ik reageer makkelijker op mensen waar ik "iets" mee heb of waar ik hetzlefde of juist tegenovergesteld over denk opvoedtechnisch gezien, dat wil toch helemaal niet zeggen dat je de rest dan laat zitten?

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik mis jullie!!

Ik hoop echt snel bij te kunnen lezen en mee weer in de groep te mengen.
    Maar Mirthe is "ziek", snotverkouden en eet niets, verder wel gewoon aan het spelen maar ze ziet er niet uit ook, dus gewoon belabberd
    Anouk heeft die verkoudheid ook opgepikt en kon dus vannacht niet slapen en ik daarom dus ook niet;)
    Ben hele nacht met haar bezig geweest, pffffffffff

Gisteren ook nog eens de 2e mex griep prik gehaald en dus wederom een arm die niet wil.

Hoop dat hubbie me vanavond even komt aflossen van de zorg van de 2 "zieke" dames en dan kan ik lekker hier even bijlezen en ik denk spam kijken!!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Cjpt wat een leuke foto's! en wat een leuk kind!

Hier liggen beide dames al vanaf 13 uur te slapen....wat eenn tijd voor mezelf ineens. Het is ook wel lekker dat ik geen middagdutje meer doe, ik zou bijna tijd overhouden (nou niet gaan overdrijven hihi)
    Gisteravond heb ik weer in de paardrijles meegereden, was weer heerlijk. Ik vind het soms wel lastig om de stap te zetten om iets voor mezelf te ondernemen maar als ik eenmaal weg ben geniet ik wel met volle teugen. Hebben jullie dat ook?

@ Monique, beterschap voor je meisjes!
    Andy had ook zo'n last van zn arm
    ik mag woensdag weer voor de prik

6. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    @annie22: Ik snap wat je zegt. Als ik even naar mezelf kijk (ik reageer ook niet heel erg vaak), vaak reageer ik niet als het om een onderwerp gaat waar ik niet zoveel van weet. Stel dat er een vraag komt over flesvoeding, dan weet ik daar helemaal niets van, en als ik dan heel wijs wel vanalles ga roepen is dat ook zo wat...

En daarnaast hebben we denk ik ook allemaal het probleem dat we niet elke dag kunnen komen, en soms dus ook gewoon dingen missen omdat we niet alles bij kunnen lezen.

Ik vind het wel een goed idee als we inderdaad met elkaar afspreken dat we vragen die heel belangrijk voor ons zijn een kleurtje geven, zodat iedereen ook weet dat iemand echt graag even ergens hulp of advies bij wil.

Dit forum is er tenslotte voor dat we elkaar een beetje steunen als het moeilijk is! (Neemt niet weg dat ik wel vind dat we ook de leuke dingen met elkaar moeten delen!)

Kan iedereen zich erin vinden dat we belangrijke vragen in het blauw stellen, en dringende, belangrijke vragen in het rood? (Kan me namelijk voorstellen dat er ook wel eens vragen zijn die belangrijk zijn, maar niet zo dringend)

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, vind je dat raar klinken? Ik bedoel het niet raar hoor.
    Ik vind niet dat je iemand "laat zitten" als je een keer niet reageert op iedereens verhalen en bijv alleen een vrolijk verhaal over jezelf vertelt. Daar moet hier toch ook ruimte voor zijn?

Er word veel geschreven en je kunt nou eenmaal niet altijd op iedereen reageren. Daar zou je soms een dagtaak aan hebben. Een aangezien iedereen hier ook babies, huishoudens, banen etc heeft hebben we daar gewoon geen tijd voor.

Dus je pikt er soms even uit wat je opvalt of waarop je iets zinnigs kunt toevoegen. En daar reageer je dan even op. Zo werk het iig bij mij, ik kan niet voor anderen spreken natuurlijk.

Ik vind het hier iig een gezellig groepje en verwacht niet dat iedereen altijd reageert op alles dat ik schrijf.

Weet niet of jij zelf wel eens het gevoel hebt dat meiden hier je laten zitten maar denk niet dat het zo persoonlijk bedoeld is. Van mijn kant iig niet.

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nita, Dominique is niet uitgehuwelijkt hoor. Dus laten we maar eens kijken of het klikt tussen haar en Milan op de meeting haha.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    prima idee

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Annie, met zo'n grote groep is het natuurlijk wel zo dat de een wat meer reageert (op een ander of in het algemeen). Maar ik vind het hier altijd gezellig, niks is te gek, leuke verhalen en anecdotes, dus ik denk dat hetw el goed gaat komen met die meeting.

Foto's: leuke ideeen al voorbij zien komen. Ik heb er zin in, hopelijk Svinthe ook ;)

Liefie, de foto van de pufclub is echt leuk gemaakt.:)
    Heb jij dit gedaan?

cjpt, leuke foto van Do in haar spencer!
    En oei... een krabbelneus....

Monique, leuk weer even iets van je te horen.
    Tjee, Mirthe ziekjes... Da's niet mooi.
    Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.
    En nu Anouk ook....
    Hopen maar op een goede nacht vannacht.

Petrabr, lekker he wat tijd voor jezelf.
    Die middagdutjes zijn wel lekker, maar slokken zoveel tijd op ;)
    Ik doe al heel lang geen dutje meer, maar slaap ook al heel lang weer gewoon door, dat scheelt natuurlijk alles!
    Ik vind het ook heerlijk om even los te zijn van Svinthe..
    Is helaas nog niet zo vaak gebeurd met een onzekere man aan mijn zijde, maar het gaat wel zo af en toe komen.
    Vanmorgen was mijn uitje de tandarts en zelfs daar was ik wel blij mee hahahah Het moet niet gekker worden! :D

Aguamiga, goed idee hoor die kleuren, blauw voor een vraag en rood voor een dringende vraag!

Zooooooooooo, Svinthe slaapt weer, de slaapkop :)
    Ik weet nog niet wat we gaan eten, alles wat een optie is ligt nog diepgevroren... Ik kan niet naar de winkel nu, dussssssssssssssssss.....
    Dat avondeten ook altijd :p
    Vanavond ga ik wandelen met mijn zus, mijn enige vaste uitje per week hihi!
    Vorige week had mijn man Svinthe vroeg uit bed gehaald zodat ik de fles nog kon geven...
    Zo, daar was ik echt niet blij mee.
    Svinthe is een tijdlang een heeeeel slechte drinkster geweest met huilbuien van de krampjes als ze dronk. Maar dat is nu best over. Dus zou je denken... manlief kan het wel een beetje overnemen toch??
    Maar dat is vrouwenlogica hoor hahahahahah :D

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Petra, wat knap dat je middagdutjes kunt doen! Ik kan dat echt niet. Zelfs in mijn kraamtijd heb ik nooit overdag geslapen. Zou soms willen dat ik het kon want mevrouwtje slaap natuurlijk niet door. Maarja, zou ook wel bang zijn dat ik eraan zou wennen haha.

@ Hanna, lekker wandelen vanavond dus, lekker in de kou!

@ Monique, beterschap voor je meisjes!

Oh ik hoor weer een dametjes mekkeren... de laatste tijd heeft ze na een uur of 4 in de middag ineens geen zin meer om rustig te slapen. Ik haal haar er niet uit maar hoor wel elke kwartier ofzo wat gesputter boven. Meestal valt ze wel weer in slaap maar ik geloof dat het nu over is haha. Ik ga eens lekker kroelen. Doei!

12. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik ben het wel met cjpt eens. Ik heb op dagen dat ik werk ook gewoon niet zo veel tijd om het bij te houden. Ik lees wel bij maar om dan op alles te reageren gaat gewoon niet.
    En dat je met de ene meer hebt dan met de ander lijkt me logisch maar ik vind het een hele gezellige groep en iedereen wordt in zijn waarde gelaten dus dat zal irl ook wel zo zijn.

Monique, ach allebei de meiden ziek. Beterschap!

Ik heb ook echt nog nooit een middagdutje gedaan, niet toen ik zwanger was, niet in mijn kraamtijd en nu ook niet. lijkt me wel relaxed als je dat wel kunt!

Zo, Milan heeft weer spuitjes gehad. Hij moest even heel hard huilen maar daarna was het ook snel weer goed. Gelukkig hoeven ze nu pas met 11 maanden weer. Hij weegt nu 8160 gram en is 66,5 cm! :$
    En toch gaat hij nu richting het gemiddelde. Hij zat eerst tegen de bovenste lijn aan en nu zit hij tussen de gemiddelde lijn en de bovenste lijn. Hij was 600 gram gegroeid in een maand tijd en 1,5 cm :).

Toen moest ik zelf nog een prik halen en al 2 min nadat hij gezet was werd mijn arm helemaal stijf. Ben echt zo blij dat ik die prik zelf kan nemen en dat Milan niet hoeft.

Even het groeischema weer zoeken...

13. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Simon______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___4500 gr___53,0 cm
    Lucas______?V__??-05-09___???? gr___?? cm___?? wk___5900 gr___59,0 cm
    Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___19 wk___7550 gr___65,0 cm
    Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___15 wk___7005 gr___65,0 cm
    Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm___20 wk___7020 gr___63,0 cm
    Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm___19 wk___6650 gr___63,5 cm
    Milan______FV__02-08-09___3440 gr___49 cm___16 wk___7300 gr___??,0 cm
    Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm
    Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm___18 wk___7070 gr___69,5 cm
    Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm
    Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm
    Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm___14 wk___6140 gr___64,0 cm
    Tess_______FV__11-08-09___3150 gr___48 cm___17 wk___6480 gr___60,5 cm
    Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm
    Kane_______FV__13-08-09___3845 gr___55 cm___16 wk___6970 gr___64,0 cm
    Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___14 wk___6530 gr___66,0 cm
    Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___55 cm___13 wk___6510 gr___64,4 cm
    Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm
    Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm___16 wk___5440 gr___62,0 cm
    Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm___13 wk___5150 gr___57,0 cm
    Milan______BV__22-08-09___3570 gr___50 cm___16 wk___8160 gr___66,5 cm
    Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm___15 wk___5860 gr___61,0 cm
    Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm___12 wk___5780 gr___58,5 cm
    Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm___15 wk___6290 gr___60,0 cm
    Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____8 wk___5255 gr___58,0 cm
    Eowyn______BV__24-08-09___3010 gr___50 cm___11 wk___4640 gr___58,5 cm
    Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm___11 wk___5530 gr___58,0 cm
    Dominique__FV__29-08-09___3100 gr___48 cm___12 wk___4950 gr___58,5 cm
    Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm___13 wk___6870 gr___61,5 cm
    Sjoerd_____BV__03-09-09___3215 gr___50 cm___13 wk___6465 gr___62,0 cm

Milan aangepast

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Ik kom morgen weer even uitgebreid reageren.
    Zo eerst even koken en daarna languit op de bank.

Kwam alleen even de groetjes doen aan iedereen van Miekiepluis!
    Ik moest zeggen dat ze ons heel erg mist en waarschijnlijk vrijdag weer even voorbij komt.
    Ze komt in elk geval snel weer een keer online.

Fijne avond meiden en tot laters!

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, ja ik snap wel dat je niet op alles kan reageren en vrolijke verhalen zijn altijd goed natuurlijk. Maar zoals gister laat ik me beestje inslapen en dat vond ik heel naar. Het was wel mijn beestje die ik al 3 jaar had. En op zulk soort dingen van andere reageer ik altijd. Net zoals laatst de hond van mum. En ik heb soms het idee dat bepaalde mensen niet op zulk soort dingen reageren. Je snapt toch wel dat dat jammer is? Ik hoef heus niet meer aandacht ofzo, maar vindt het wel eens jammer...

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, ja ik begrijp dat dat je verdrietig maakt en dat het dan raar over kan komen als iemand daar iets gezelligs onder post. Ik denk alleen dat dat over het algemeen komt doordat die "iemand" dan bijv erg weinig tijd had en niet bijgelezen heeft. Dat die alleen even zelf iets komt melden of komt zwaaien of wat dan ook. Ik doe dat zelf ook wel eens. Dan heb ik 10 blz gemist en tja, dan lees ik niet altijd alles helemaal door. Dus dan mis je wel eens wat.

Ik vind het overigens heel rot voor je dat je je diertje moest laten inslapen (had ik dus inderdaad gemist) ik weet hoe verdrietig je dan kunt zijn. Sterkte!

@ Ginny *zwaai!* en bedankt voor de groetjes van Miekiepluis.

17. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @cjpt, ik post ook wel eens iets snel alleen over mezelf, zoals vanmorgen over de dokter en Milan enz. Maarja je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik..

Jeej me vriend komt zo met patat :) Had geen zin om te koken :) Slechte huisvrouw ben ik....

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

bij jullie ook zo koud? hier moesten we vanmorgen krabben nou ik niet, want liet het me vriend lekker doen:D

vanmiddag even op kraamvisite geweest bij de buuf wat is dan weer klein, en wat is ons meisje snel groot geworden :)

@liefie. nou vindt rens er lief bij leggen hoor in ze ledinkantje:)
    en een leuke kerststal inderdaad handig dat hij van hout is, kan het teminste tegen een stootje.

@hanna pfff voetbal in die kouw, jullie durfde!! en svinthe zit dus al in de buggy inzet. ja die kleintje willen liever om hun heen kijken dan dat op het rug liggen hihi

@mamajess. fijn dat florine weer door de keuring is. en mooi cijfers.
    en inderdaad een stoute kat zo te lezen vanmavond maar in de gang?

@mumtobe ow alleen koud gezichtje, yas ook koude wangetjes en handjes hihui

yas drinkt 5x 180/6 maar vaak laat ze wel is wat staan van sommige flessen.
    hopelijk vindt je snel weer een baan als tandartsassistente.

en ze is aardig gegroeid jullie dame. yas weegt on 650gr lichter dan dimara.

@skatje ach iedere beeb is anders toch? en je oppas meisje dus op de pot hihi en ja met 3 jaar wordt dat wel is tijd ja.

@annie fijn dat je med zijn heb milan hopelijk is hij snel de oude. zo ziek kererltje is ook niet fijn.

@petra hihi jij ook het filmpje gezien terwijl je gnees een bugaboo heb ik ook hoor:D

@nita wat een leuke foto van milan!!! en hij is lekker gegroeit:D

@moniqeu beterschap voor mirthe en anouk!!
    hoop voor je dat je vanavondhier lekker kan komen bij lezen en spammen natuurlijk!!

@ginny bedankt voor het brengen van de groetjes van pluis.

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Annie: T is te hopen dat jij een ruime medicijnkast hebt... hoop dat t snel beter gaat met Milan hoor! Lekker patatjes... hebben wij zondag gehad, maar van de friettent hier op de hoek, en die is ronduit niet te vreten!
    Heb je je ratje begraven oid?

@ Hanna: geweldig die hup holland hup tut :D ben benieuwd hoe groot Svinthe nu is!

@ Gentle: 1,5 kilo lichter... wwooowww volgens mij heb ik echt een reus op de wereld gezet :p Leuke ideeen wat betreft foto's van de kide op de meeting, maar uhm het zijn er wel 26 hé hahaha

@ Nita: Mooie foto zeg van Milan! en Mini is weer goed gegroeid!! 600 gram in een maand tijd, oeps Dimara 1,6 kilo :p

@ Liefie: Leuk zo die buikenfoto!

@ Cjpt: En wederom moet ik zeggen dat Dimara dat spencertje ook heeft :p volgens mij zouden wij prima samen kunnen shoppen voor de meiden haha ;)
    Aaahhh wat sneu dat ze zich zo krabt, Dimara had ook een flinke krabbel in haar gezichtje!

@ Monique: ow meid ik heb met je te doen zo met 2 zieke
    meiden! beterschap hoor!!

@ Aguamiga: Prima idee van de kleurtjes :D

@ Middagdutjes: Ik kan dat ook echt niet, buiten dat ik het zonde vind van mijn tijd kan ik ook echt niet slapen als het buiten licht is... idd ook niet gedut in de zwangerschap of kraamtijd!

@ Ginny: Thnx voor de groetjes van Pluis!

20. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou even snel, want m'n eten is nog niet klaar en vriendlief is ook nog niet thuis en Kane ligt nu even stil in de box.

Annie Ik maak me er ook vaak schuldig aan dat ik niet altijd op iedereen reageer. En kan me voorstellen, in het geval van je ratje, dat je een beetje teleurgesteld bent in het aantal reactie's. Dus bij deze...ik vind het heel vervelend voor je dat je je ratje hebt moeten laten inslapen. Tis toch je beestje en het is nooit leuk om een huisdier te moeten verliezen.
    En met Milan gaat het ook niet zo lekker, las ik. Arm ventje...het zit hem niet mee he. Hopelijk knapt hij snel weer op!

Noa Ja hier ook zo koud. Maar lekker warm aankleden scheelt de helft, dus Kane heeft een lekker dik gevoerd vest aan en z'n bontmuts op en in de voetenzak, dus die heeft het vast niet koud.

Liefie Ik vond het ook niks hoor, toen Kane op z'n eigen kamertje ging slapen. Maar na een weekje was ik er aan gewent en we laten zijn en onze slaapkamerdeur een stukje open staan, dus zodra hij ook maar 1 kik geeft, hoor ik het al. Maar zo te zien ligt Rens heerlijk in z'n bedje!

CJPT Ik heb ook geen Bugaboo, maar het wel even naar je filmpje gekeken...grappig om je zo te zien als demonstratrice :p
    En leuke foto's weer van Do in haar mooie spencertje!
    Ach gossie helemaal onder de krassen in haar gezichtje...die nageltjes zijn echt vlijmscherp he.

Nita Zo flinke beer is Milan zeg...hij is ruim een kilo zwaarder als Kane haha :D
    Een heerlijke gezonde knul dus!!! En ook nog eens een mooie knul met stoere kleertjes!

Jessi Zo Florine ook weer goed gekeurd!

Heb even m'n best gedaan, ga weer naar m'n pannen toe!
    Tot laters!

Deel Deze Pagina