Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mum, hahaha jij hebt dat spencertje dus ook? Nou dit keer is het niet zo "eng" want Do heeft hem gehad van iemand. Maar eerlijk is eerlijk, ik had 'm zo zelf kunnen kopen!

@ Ginny, haha ja ik voelde me ook echt een demonstratrice :p
    Ik had eerst nog iets gezegd maar vind mijn stem altijd zo stom klinken en zo plat Rotterdams. Dus heb maar een nieuwe gemaakt zonder tekst ;)

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: hihi ik heb vandaag weer geshopt bij de prenatal, ben benieuwd of ik binnenkort weer Do foto's zie met dezelfde kleertjes :p

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Ginny, ik bedoel het niet zo hoor!! Maar wel lief van je.

Wat hebben we allemaal flinke baby's zeg!! Ik denk dat Milan nu zo'n 7,5 kilo is. En woow andere Milan al 8 kilo!! Goed hoor!

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ow ik ben zooo benieuwd naar alle beebjes op de meeting! haha dat wordt weer dagen dubben voor de kast wat ik Dimara aan moet geven... hebben jullie dat ook dat als je ergens naartoe gaat waar andere beebs zijn, dat je je kindje op zijn/haar leukst wilt aankleden?

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @mumtobe, nee heb hem bij de dierenarts gelaten. Vond hem zo zielig met die plek. Kon hem ook niet meer echt vasthouden enzo dus :) Wel zielig, me andere ratje (half jaar geleden ingeslapen) die ligt wel in het park... Nouja hij is nu vast in de rattenhemel ;)

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ginny inderdaad warm aankleden scheelt de helft!!! en kane heeft dus ze bondmuts op, willen we natuurlijk wel even een foto van zien. zit hij nog in de wagenbak of is hij al over naar de buugy zit.

@mumtobe ja ik wil ook altijd wat leuks aantrekken als we ergens heen moeten hoor hihi

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Annie: wat zielig dat je 'm ook niet meer kon vasthouden enzo! k weet precies wat je hebt doorgemaakt...

kreeg net een telefoontje dat ons hondje weer terug is bij de dierenarts... in een potje :( Snik!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik ga er even eentje soppen, ze is aan het miepen dus ze is echt moe, dus hop in bad, flesje en lekker naar bed!

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mum, nou voorlopig koop ik even zo min mogelijk nieuws voor Do want ze gaat nu eindelijk in maat 62 passen en daar heb ik best veel van.
    Ik heb dat ook hoor, gewoon thuis kleed ik haar niet bijzonder aan ofzo. Regelmatig ligt ze zelfs alleen in een romper met lange mouwen en een paar sokjes op haar speelkleed. Dan trek ik haar niet eens een broekje/shirtje aan. Maar als we ergens heen gaan dan is het een soort modeshow hoor hihi. Achja, je krijgt maar 1x je eerste kindje toch?!

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe ow is je hondje terug bij de da. ga je hem ophalen en thuis begraven? wij hebben onze hond uitlaten strooien 2 jaar geleden, die was gek op buiten en was nog jong 1,5 jaar

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat grappig trouwens al die gewichten die ik voorbij zie komen. Vind het nog steeds enorm klinken af en toe. Dinsdag moet ik wear naar het cb en ik gok dat Do dan zo'n 5,5 kg weegt. Ukkepuk

12. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Zo daar ben ik weer.

Anouk, ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. En op dat soort nare berichten probeer ik altijd te reageren. Ik had het wel gelezen, en wou toen meteen een reactie plaatsen, maar toen dacht ik: maar ik moet ook op de rest reageren. Dus ik doe het wel als ik de rest heb gelezen. En toen ben ik het vergeten in mn reactie te zetten. Sorry! Een huisdier laten inslapen is zooo zielig, dat weet ik jammer genoeg ook. Hartstikke rot voor je, maar je ratje zal inderdaad in de rattenhemel zijn.

En het zijn wel vaak dezelfde die erg fanatiek zijn in op iedereen reageren. Jij, Noa, Mum en Hanna zijn bijv erg uitgebreid in de reacties (sorry als ik nu iemand vergeet hoor :p) en sommigen vertellen alleen hoe hun dag was en reageren verder op niemand.

Mum, is je hondje gecremeerd? Ga je hem ergens uitstrooien (weet niet helemaal hoe ik het moet benoemen) of heb je zo'n urn?

Cjpt, leuk filmpje! Ging meteen kijken om jou te zien :p. Maar dat was dus niet helemaal je bedoeling zo te lezen.

Mn pizzakoerier staat voor de deur (hier ook een slechte huisvrouw :)) dus ik ga mn pizza eten anders wordt ie koud. Tot later!

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hoi,

ik reageer ook niet altijd opiedereen omdat ik te weinig op het forum ben, heb het best drukhoor met een gezin met 3 kids. Dat houdt in clubjes, school en nog veel meer wat ik wel weet maar ik wil nu even niet nadenken.
    gecondoleert, skatje??? met het overlijden van je ratje. Ik snap hoe je je voelt.
    cb, wij zijn al 2 maanden niet geweest vanwege de drukte, ik mag in januari na de 12 de weer. ik werd gebeld door de wijkverpleegkundige waar ik bleef en hoe het ging.
    ik ga nog wel heen voor eventjes wegen en meten, maar alleen als ik tijd heb.
    Vind het ook zo vervelend voor haar als ze in de wandelwagen en eruit in de auto en eruit in de fietskar en eruit en dat de hele tijd door, lijkt me niet goed. Dus ik bel hier en daar nog al wat dingen af.
    Zeker nu school veel eisen stelt, sinterklaas en nu kerst en kerstdinner en kerkdienst en cadeautjes inslaan en weet ik veel wat.
    dat wast nou groettjes van mijn kant.

14. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Dat heb ik nou ook, dat al die andere beebs zo enorm groot klinken, Sara weegt nu ongeveer 5,7 kilo, en ik vind haar al zo groot vergeleken met toen ze net geboren was... (Terwijl ze toen juist groter dan gemiddeld was, 4115 gram)

Even een ego-berichtje: Ik heb vorige week contact gehad met een LK omdat ik echt moest schrapen om voldoende te kolven voor Sara (Ik moet 4 dagen kolven, en dan 3 voedingen per keer want ben van half negen tot zeven van huis) Ze heeft me geadviseerd om Syntocinon (of zoiets :D)-spray te gaan halen, en dat werkt super!!!

Heb vanochtend na de voeding en vandaag 4 keer op m'n werk gekolfd, en heb lekker 365cc bij elkaar!!!! Da's ruim 3 voedingen, dus ik ben helemaal blij / trots / gelukkig / vanalles door elkaar!!! Mama heeft lekker wel genoeg melk, het wilde er dus alleen niet zo goed uitkomen ;)
    Zat er vorige week behoorlijk doorheen, 4 keer op m'n werk kolven EN na elke live-voeding, en dan maar 300cc bij elkaar schrapen.

Heb het afgelopen weekend ook voortdurend gekolfd na elke voeding, en had zo twee voedingen bij elkaar geschraapt om elke dag 60cc buffer te hebben, maar heb het dus waarschijnlijk niet nodig.

Ik was echt bang dat we het niet zouden redden, en ik heb zoveel plezier aan het BV geven.

Het was sowieso wel prettig om eens even met een LK te kunnen overleggen, als je bijvoorbeeld dat wat Sara uit de fles drinkt (120cc, 6 voedingen per dag) vergelijkt met andere BV-beebs of KV-beebs dan lijkt het heel weinig, maar volgens de LK was het heel normaal dat dat ontzettend verschilt bij BV, mijn voeding is gewoon erg vet zeg maar.

Sara groeit ook gewoon goed, 5 december woog ze 5510, en vanochtend 5710. Ik ben nu dus weer een hele happy mama!!

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Oow dat verklaart waarom ik nog steeds van die kleine maten voorbij zie komen. die van mij zit nu toch echt in 68, we zijn zelfs al 74 aan het inslaan, maar dat duurt gelukkig nog wel een tijd (weet ik uit ervaring)
    trouwens was laatst leuke laarsen aan het kopen voor Djamione en zat te twijfelen of 20 of 21 (jaja ik loop vooruit, maar ze waren zo schattig' heb maat 20 gekocht en nog 20 minuten met de cashiere aan het praten geweest. ik ga nog kijken in een andere winkel zie ik de laarsje op de grond liggen als ik hurk om wat te kijken. Ik wil ze dus terug stoppen in de tas. blijkt dat ik ze per ongeluk mee genomen heb. Ik zag het niet zitten om terug te gaan, ja ik weet het slecht he, maar goed nu hebik maat 20 en 21 tja

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Aguamiga, wat fijn van je bv! En Dominique heeft over het algemeen ook flesjes van 120 cc + 4 scheppen en dat is gewoon fv. Als ze vol zit, zit ze vol. Heel soms in de avond drinkt ze 150 cc + 5 scheppen. Maar vaak spuugt ze dan na 120 cc of duwt de fles uit haar mond. Ach als ze maar happy zijn toch?

Do en Sarah gaan echt heel erg gelijk op zo te zien!

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Ik heb in de uitverkoop geshopt dus wellicht had jij daarvan al iets in de kast hangen voor Do ;)
    Do is idd een ukkepukje, maar als ik het zo zie zijn jullie zelf ook niet enorm groot toch?

@ Noa: Nee voorlopig blijft ze lekker hier bij mij thuis, we weten geen goede plek waar ze het zo naar der zin had, dat we haar daar willen uitstrooien! ze zit nu in een asbusje, en mijn moeder en ik gaan zelf kijken voor een mooi urntje!

@ Mamajess: Ze zit nu dus in een asbusje, we gaan zelf kijken voor een mooi urntje, en waarschijnlijk blijft ze dus lekker bij mij thuis! ik kan niet aan het idee wennen dat ik niks meer van haar heb... ooohhooohhh slecht hoor pizza :p

@ Aguamiga: Wat fijn zeg dat het weer de goede kant op gaat met het kolven...
    ik ben geen bv mama maar ben altijd blij om te lezen dat het weer goed gaat met de bv bij de mama's die wel bv geven!

18. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    @CJPT: Ja, ze lijken idd heel erg gelijk op te gaan. Merk ook heel vaak dat ik de dingen die jij schrijft zelf had kunnen schrijven, dus misschien dat daarom de beebs ook gelijk op gaan :D

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nita, :$ 8190 gram????? :$ Da's wel goed zeg!
    Hahha, dat gaat onze Svinthe nooit halen hoor. We gaan donderdag naar het cb, dus ik ben benieuwd!
    Balen zeg dat je arm nu zo stijf is geworden.

Annie, mmmm lekker patat :) Hier is het uiteindelijk nasi uit de diepvries geworden.

Noa, heeeel koud hier ook BRRRRRRRRRRRRRRRR
    Mijn kacheltje staat nog niet goed afgesteld en heb het binnen ook berekoud de hele tijd.
    Leuk kraamvisite, tja en dan zie je dat onze kleintjes toch al were groot zijn he!

cjpt, filmpje heeft wel iets geholpen, maar zo soepel als op jouw filmpje.. nee dat ging zo nog niet.
    Dat hupsje was wel een goede tip, toen sprong hij wel open :D
    Ik ga morgen gewoon de hele dag oefenen hahahahahah ;)
    Zonder tekst was het geweldig trouwens zo van hups en klaar!!!!
    Ga je op de meeting wel wat zeggen?? Anders is het wel heeeeeeel stil in de auto er naar toe hahaha :)

Milan, de Milans zijn gewoon groot hihi. Ligt het aan de naam misschien??

Aankleden, ik herken het wel hoor Mumtobe, dat ik altijd extra mijn bste doe als je uit gaan.
    Pasgeleden gingen we Sint vieren met onze vriendenclub, dus haar in de krul :) jurkje aan met bijpassend speldje...
    wat denk je?? Niemand heeft er wat over gezegd ... TSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS ;)

Anouk, je hebt je ratje bij de dierenarts gelaten. Onze hamsters zijn in de kliko gegaan...
    Maar wel netjes in een doosje met een handdoekje en stro...

MamaJess, pizza.. het water loopt me in de mond.... :)
    Dat is lang geleden dat wij een pizza hebben gegeten.
    Goed idee!
    Slechte huisvrouw=slimme huisvrouw he ;)

Brusje, 3 kinderen is heel veel werk, dus verontschuldig je niet dat je hier wat minder bent of reageert zeg.
    Gewoon ook een drukke tijd met Sint en kerst.
    Ik ben toch zo blij dat ik nog thuis ben nu. Dat gedoe op school met die drukke dagen..
    Mijn duocollega belde me net nog. Die wilde even mentale support :)
    Hahhaa, ik voel me zo uitgerust nu. Heb ik normaal nooit eind december, dus ik geniet met volle teugen van het missen van school hihi!

Aguamiga, phoe zeg wat veel gekolfd! Fijn dat het nieuwe spul zo goed werkt.
    Lekker dat je nu gerust verder kan gaan met bv geven!

Maatjes van kleding, Svinthe heeft vandaag gewoon nog een maatje 56 aan en stiekem vind ik het nog wel leuk dat ze dat nog pas :)
    Maar ze zit nu voornamelijk in maat 62 hoor. Ook wel leuk want daarvan heb ik ontzettend veel, pas geteld en we hebben 32 shirts voor onze dame in die maat :)
    Kleine Paris Hilton :)

Zo, ben weer helemaal bij!
    Ik ben net terug van het wandelen en BRRRRRRRRRRRRRRRRRRR wat was het koud.
    Maar wel gezellig gekletst met mijn zus en even vrij voor mij :)
    Met Svinthe en man is het goed gegaa thuis, ze heeft goed gedronken, gespeeld en is braaf gaan slapen.
    Mooier kan niet toch?

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Lullig is dat hé als er dan niets over je creatie gezegd wordt :p
    32 shirtjes... en hoeveel jurkjes? daar zag ik er ook heeeel veeeel van hangen in de kast van Svinthe (heb ik volgens mij laatst in je profiel een foto van gezien)

Deel Deze Pagina