Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey Ginny gefeliciteerd! ik ben ook vandaag jarig :D

Ties heeft me een heel mooi cadeau gegeven: hij heeft mega goed geslapen dus ik voel me gewoon uitgerust :)

@logeren, nee, vind ik niet spannend. hij gaat naar mijn ouders en dat is het beste oppassadres wat mij betreft... mijn moeder kijkt er heel erg naar uit.
    als ik Ties niet rustig krijg, lukt het haar wel dus ik heb er alle vertrouwen in.

@inbakeren, tot 12 weken? daar had ik nog nooit van gehoord. maar met dat omrollen ga ik het zeker in de gaten houden! op het kdv waar ik heb gewerkt bakerden we trouwens wel in, maar dan aan het matras vast zodat ze niet op de buik konden draaien. moet nog even mijn gastouder bellen wat zij doet.

@MvY hoe is het met Esmee?

@Annie, hoe is het met Milan nu?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @ginny gefeliciteerd!

@monique, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik zou moeten merken dat het iets lichamelijks is, ik heb hier geen ervaring mee, mijn andere kinderen hebben nooit zo gehuild, ja eentje maar zij had reflux overduidelijk.

@rianne, inbakeren, ja ik zag een doek op mp bij mij in de buurt, ik heb hem nu heel strak in een omslagdoek gewikkeld en hij lijkt het fijn te vinden, eerst was hij heel boos hihi en toen gisteravond toch lekker geslapen van 10 tot 3 snachts, of was het nou 4 uur...? nou ja vrij lang iig.
    Toch huilt hij nu alweer! Snachts slaapt hij sowieso heel goed, alleen overdag huilt hij. Kan hij misschien gewoon niet tegen de prikkels van de kinderen en het fietsen smorgens naar de scholen van de kids, de drukte aan de ontbijttafel enzo? Ik heb hem vanmorgen maar in zijn bedje gelaten tijdens het ontbijt aangezien het dan vrij rumoerig is hier. Tijdens het fietsen zat hij lekker te dutten in zijn cosi in de bakfiets, maar zodra ik de cosi eruit haal en hem in de woonkamer zet gaat hij weer brullen....zucht...
    Ik wil proberen of heel streng rust en regelmaat werkt, ik heb alleen geen idee hoe dat in elkaar zit aangezien ik, zoals velen hier weten, een heel andere "stijl" heb normaal gesproken ;) Maar voor hem lijkt me dat toch nodig. Iemand tips???

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Oh, ik dacht trouwens dat inbakeren tot 6 maanden was??

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Weet je wat ineens in me opkwam...? Bij Sterre, mijn 2de dochter, zij huilde ook vrij veel stroomde mijn bv ook zo snel...deze keer ook...zou hij (en zij) daar zoveel last van kunnen hebben? Ik laat al de boel weglopen als het toeschietreflex opkomt. Misschien kolven en via een flesje? Maarja wat een werk naast 6 kids man..pffff

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen!

@ marieke en ginny, van harte gefeliciteerd maak er een mooie dag van!
    @monique, ja de osteopaat zei idd dat ze een hoop spanningen in dr lijfje heeft, vooral de nek, kan ook met de bvalling te maken hebben, in 1 perswee was ze dr, en dat heeft waarschijnlijk veel druk op haar hoofdje en nek gegeven, ook is ze wel erg gevoelig voor prikkels, ze heeft echt rust en regelmaat nodig!
    @annie, zo een lekkere nacht zo! doet een mens goed he!
    @inbakeren, ik heb mijn zoontje tot 4,5 maand ingebakerd, daarna ben ik af gaan bouwen middels de puckababy, met 6 mnd sliep hij gewoon in een slaapzakje.
    @ mamadeluxe, mijn zoontje en nu ook danique zijn erg gevoelig voor prikkels, vooral als het wat druk is beneden en ook zij moet mee heen en weer naar school etc. nu heb ik wel het voordeel dat mijn zus de oudste ook mee kan nemen naar school dus ik hoef niet elke dag, maar bijv. als ik boodschappen moet doen dan kan ik dat niet na de fles doen, want dan valt ze in slaap, maar thuis is het meteen wakker en huilen geblazen tot aan de volgende voeding, dus nu haal ik haar ong. een uurtje voor de fles uit bed en leg haar in de wagenbak of maxi cosi en dan zijn we rond voedingstijd weer thuis, dat werkt hier prima zo, je hebt ook een boekje van ria blom over rust en regelmaat, daar heb ik toen bij dinand een hoop aan gehad, niet alles daaruit hoef je te gebruiken tuurlijk, maar er staan wel een paar nuttige dingen in. en wat je niet zint dat doe je gewoon op je eigen manier, zo staat er bijv, ook dat je kindje best een half uur mag huilen als ie in bed wordt gelegd en is ie even stil en begint weer dan gaat het half uur gewoon weer opnieuw in, nou dat was mij iets te veel en te lang dus dan doe ik mn eigen ding, ik hoop dat je er wat aan hebt, ook ben ik nu bij een oseopaat geweest, ik kan nog niet zeggen dat het wat heeft gedaan, we moeten volgende week voor de 2e keer, maar ik krijg het volledig vergoed en dacht baadt het niet,schaadt het niet, je hoort er iig een hoop positieve verhalen over.
    sterke ermee! ik hoop dat het gauw weer wat rustiger wordt in huis!

groetjes susanne

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja kan iemand mij vertellen hoe ik een foto kan plaatsen? kan ik mn meisje ook even showen:D

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Marieke, Happy Birthday!!!:)
    En mooi cadeautje van Ties!!:D
    Met Milan gaat het weer helemaal goed! Hij had gisteravond gewoon erge honger denk ik. Na zijn flesje is hij heerlijk gaan slapen!

@Mamadeluxe, misschien dat het idd teveel prikkels zijn voor de kleine man. Misschien gewoon iets sneller in bed leggen? Of wat minder bij de andere kids in ieder geval.
    En dat je bv zo snel stroomt kan hij idd last van hebben hoor!! Dat had Milan namelijk ook. Misschien kan je eerst heel kleine beetje kolven en dan aanleggen? Ik masseerde soms klein beetje uit me borst en dan liet ik Milan daarna drinken.
    Verder weet ik niet want ik had op het eind niet genoeg voeding meer :) dus ik heb dat probleem niet zo lang gehad.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Liz, jij hebt 2 mooie meiden hoor, goed gedaan! ;) :D

Mamadeluxe, ik heb respect voor jou hoor! 6 kinderen, en dan dat huilen ook nog eens erbij. Maar wat je zou kunnen doen voor meer regelmaat, is een vast ritme aanhouden. Maar misschien een stomme tip, want ik ga er vanuit dat je dat al doet.

Miekiepluis, ik herken het wel hoor, die wisselvallige buien.. Maar wat voor pilletje heb je dan als ik vragen mag?
    Hier is Kenji nog helemaal niet aan het brabbelen eigenlijk..

Ginny en Marieke, gefeliciteerd met jullie verjaardag! :D

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Suze, ja je gaat naar plaats reactie
    dan scroll je iets naar beneden daar staat beheer bijlagen
    en dan kan je foto uploaden;)

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi dames,

Ik heb ooit meegelezen met de zwangre dames, en nu zag ik dit topic leuk hoor. Ik ben 19 augustus bevallen van een meid. Ze was ruim een week te vroeg.

Ik zal proberen hier wat meer te reageren, al vind ik het al leuk om te lezen dat we tegen veel dezelfde dingen aanlopen.

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    op de een of andere manier lukt het uploaden telkens niet?!

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    mamadeluxe: ik heb een folder van het CB gehad over rust en regelmaat. Daar staat in het kort in:
    kind voeden, even knuffelen, wegleggen in de box oid, en als het vermoeid wordt wakker in bedje leggen. Dan een vast ritueel er van maken (gordijnen dicht muziekje aan), en even laten huilen tot het in slaap valt. Ik wist ook niet hoe of wat, en Chelsey suste ik in slaap. Nu ben ik hier een dag mee bezig, en het huilen vond ik akelig, maar ze valt wel snel in slaap.

13. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Marieke, jij ook gefeliciteerd!!

14. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hier een goede nacht gehad.
    senna ligt nu een btje weg te dommelen in ons bed.
    schattig om te zien.

marieke en ginny: gefeliciteerd met jullie verjaardagen, maak er een leuke dag van!:)

vraagje: hebben jullie dat ook dat je je overdag als je alleen met de beeb bent, dat je je dan verveelt??
    ik heb daar best wel last van...

nou senna is weer wakker, maar even kijken tot straks!

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hoe gaan jullie dan eigenlijk met je kindje om, als hij/zij moe wordt en je legt ze te bed en ze worden na een uur wakker en zijn ook echt klaarwakker...maar het is nog geen tijd om te eten?? Halen jullie ze er dan uit of laten jullie ze huilen in bed tot het tijd is voor de volgnede voeding?

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    #616 cjpt, 22 sep 2009
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
    @ Monique, ik voed haar in principe overdag altijd elke 3 uur. Normaal gesproken komt ze dan altijd uit zichzelf. Dan krijgt ze 2 borsten.
    's Nachts voed ik op verzoek. Als ze een goeie nacht heeft komt ze ook elke 3 uur uit zichzelf. Meestal krijgt ze dan maar 1 borst omdat ze dan in slaap valt.

Gisteravond is de bom hier even goed ontploft, kraamvisite afgebeld en alles. Dikke tranen aan mijn kant. Stomme hormonen ook.

Mijn vriend kwam thuis en was helemaal pissig dat ik niet meer zo vasthou aan "de regels". Dus spontaan ruzie. Hij ging (heel kinderachtig) uit protest haar uit bed halen en bakerdoeken af. Zo van: "hier dan houden we er wel mee op en ga je haar toch eten geven enzo?! Dan denkt ze bij ieder huiltje, zo nu komt er lekker iemand kroelen"
    Alsof we het over een kind van 3 hebben dat aan het manipuleren is! Ze is 3 weken!! Dus ik heb huilend geschreeuwd dat IK haar moeder ben ik IK hele dagen met haar thuis ben en nu dus IK bepaal wat ik doe. En ik liever een kind heb dat denkt dat er bij iedere huil iemand komt kroelen dan dat ze uren kan janken wat ze wil maar dat er toch niemand komt om haar te troosten!

Uiteindelijk is hij gaan googlen op hoe lang je een baby mag laten huilen en kwam hij heel lief sorry zeggen. Hij had eindelijk ingezien dat het niet normaal is wat hij wil (1,5 tot 2 uur laten huilen zonder aandacht te geven).

En alsof ze papa en mama wilden belonen voor alles... ze is zonder morren gaan slapen om 22.00 uur. Kwam pas weer om 03.30 uur, 3 slokken en weer slapen. In bed gelegd, toen kwam ze om 06.15 uur. Weer 3 slokken en slapen. Lekker op bed laten liggen. 09.00 uur badje en 2 borsten gevoed en **tromroffel** ze slaapt nu alweer sinds 9.45!!!

@ Noa, gefeliciteerd met je neefje!

@ Marieke en Ginny, gefeliciteerd met jullie verjaardagen.

@ Inbakeren, hier werd ook gezegd dat je mag bakeren tot 3 a 4 maanden. Maar ook dat je het best ruim voor die tijd kunt afbouwen. Als ze een week of 4 tot 6 doorhebben wat de bedoeling is zou het afbouwen moeten lukken.

@ Osteopaat, ik ben me na verhalen van hier er eens in gaan inlezen en het ziet er op zich wel positief uit. Maar vind het wel duur! En mijn verzekering vergoed maar 25 euro per keer. Word het bij jullie volledig vergoed? Ik heb toch het meest uitgebreide aanvullende pakket bij mijn verzekeraar.

@ Mik, vervelen?? Haha jij hebt duidelijk geen huilbaby :p

@ MvY: hoe is het nu met Esmee?

@ Rust-regelmaat, wij zijn dat hier ook in combi met inbakeren erin aan het stampen. Dat proberen we iig. Hier betekent het: voeden, luier verschonen, kroelen en spelen, zodra ze duidelijk echt moe is (dus bijv meerdere keren gapen of oogjes op half 7 of jengelen) dan inbakeren, in bed leggen, speentje in, aai over de bol en weltrusten zeggen. En altijd in die volorde.

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahahaha maken jullie babies soms ook van die rare geluiden? Dominique ligt duidelijk een beetje wakker te worden en ik hoor nu dus uit het kamertje hiernaast allerlei zware kreun en steun geluiden komen. Lijkt wel een bejaarde opa met een rokershoestje hahaha.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb net een avent flesje gekocht en ga proberen met de hand(kolf) er wat in te krijgen en dan kijk ik dat ruim een dag aan (dan zou je toch minstens verbetering moeten zien?) en mocht dat lijken te werken dan vraag ik mijn ouders of ze een dubbele kolf willen financieren, want wat zijn die dingen duuuurrr!!

Ik heb ooit ene baby massage cursus gedaan en heb net baby olie gekocht en weeeer een ander merk speen (hij wil geen enkele) en ik ga proberen de tips over ritme van jullie in te voeren. Eerst maar eens een beetje ritme in het voeden krijgen, want op vraag is dan niet echt een optie.

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @laten huilen, ik ben ook niet voor om te laten huilen maar eerlijk gezegd heb ik hem van de week al een paar uur laten huilen in bed en ik zat beneden er ook bij te huilen :( Voel me er zo schuldig over maar ik word helemaal hysterisch als ik uren met hem rondloop omdat ik dat lichamelijk niet trek en ik kan er ook heel slecht tegen dat het huishouden door het vele huilen en aandacht die hij daardoor krijgt een dikke bende is...

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, ja hier ook gekke geluiden:) En vaak schrikt hij dan nog van zichzelf ook haha!

@Mamadeluxe, nou hoop dat het werkt!

@Verhip, als Milan klaarwakker is dan haal ik hem uit bed hoor. Ik laat hem dan niet huilen tot volgende voeding. Als ik hem eruit haal dan valt hij bij me op schoot nog even in slaap. Maar ik heb dat bijna nooit. Milan blijft na zijn fles lang wakker en slaapt dus pas laat daarna en dan tot zijn volgende fles.

@Mik, ik verveel me niet zo hoor. Ik krijg wel visite of ga bij iemand langs. Of even de stad in. Maar heel soms heb ik het ook wel..het is maar net of Milan zijn dag heeft of niet:)

Deel Deze Pagina